TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Menkka asiaan jatkoa Unohdin kirjoittaa, että en imetä enää. Ekat menkat tuli joulukuussa heti kun lopetin imettämisen ja nyt kierto on jo 36 päivää :/ . Ennen raskautta kierto oli ilman pillereitä n. 30 päivää. En tosiaan tiedä hakeeko kroppa vielä rytmiä... En tiedä onko tämmöinen ihan normaalia, että ensin tulee yhdet ja toiset antaakin sitten odottaa. Ihan vielä en olisi valmis uuteen pikkuiseenkaan, mutta jos semmoinen meille nyt suodaan niin sitten täytyy toivottaa vauva tervetulleeksi :). Täytyy vissiin huomenna mennä testiostoksille, että saan edes yhden asian suljettua pois.

Ruoasta kieltäytyminen J on hyvä syömään, joten koskaan ei ole totaalikieltäytynyt. Puuron kanssa joskus takkuilee, mutta esim. lelulla hämäämällä saan tytön yleensä syömään.
 
No johan on hiljaista.... :eek: No jos ei oo kavereita, ni jutellaan sit yksinäni :)

Olin eilen kaverin polttareissa. Toki liityin vasta ku mies tuli duunista ja sit kummiskin olin jo puoli kahen aikaan kotona :whistle: Oon mäkin kumma tapaus, oon meinaa kuiteskin kaaso :xmas: Vähän oon näköjään huono nykyään näissä baarihommissa, mut siis tosiaan oltiin sovittu että käymme vain polttarikaljoilla eli ihan morsiamen toivomus oli. Silti vähän hämmentävää :D

Tänään uppos neitiin ennätysmäärä ruokaa, kevyesti meni tommonen puoli purkkia isosta pilttipurkista :eek: Huolestumista aiheutti eniten ehkä se et makuna oli pasta toscana eli kasvisruokaa basilikalla maustettuna :whistle: Siis onkohan mun mukulani kasvissyöjä? :D

Marimint, menkoista vielä, joo alussa ne saattaa olla ihan sekasin. Lääkäri sano, et saattaa mennä jopa vuosi että naisen elimistö on täysin palautunut raskaudesta ja synnytyksestä. Mut joo, testin hakeminen on ihan fiksu juttu :)

Joopa joo... täytyyki kattoa se kuorosodan eka jakso, jouluna ku oltiin siellä laivalla kattelin ruotsin vastaavaa ja vaikutti tosi hauskalta vaiks en mitään tajunnukaan :D
 
Marimint: Normaalistikkin voi menkat jäädä esim. väliin yhdeltä kuulta kokonaan vaik olis säännöllinen kierto,eikä siinä oo mitään hälyyttävää...saati kun oot vasta lopettanut imetyksen jne. Mullahan sekos ennen raskautta keskenmenon jäljiltä kierto täysin. Jos ette oo pikkuista yrittämässä,niin ihan rauhassa odottelisin muutaman kk miten alkaa tasottumaan. Tietty jos nyt kk tolkulla jää uupumaan niin voi jo perään kysellä. Mut testaappa,helpostihan se tärppääkin ;)

Jee,sain jäpikän uinahtamaan sänkyynsä,ettei tarvinnu syliin ottaa,niinkuin parina iltana on pitänyt. Jospa nää illat taas palautuis ennalleen... kohta se sieltä tietyst huutelee :ashamed:

Edla,selvä vege :D

Käytiin syömässä miehen kanssa...Kasper oli mummunsa kanssa,eikä ees paljoo ollut kaivannut kun ei juuri noteerannu kun tultiin takasin. Ei kyl oltu kun 2 tuntia poissa.
Hitsi,milloinhan sekin päivä koittas et pääsis vähä pidemmäks aikaa... tai kai sitä pääsis jos raaskis :ashamed:
 
Carmen onnea todella paljon, toivotaan et kaikki menee hyvin. Alku on aina niin jännittävää. :hug:

poika onnea Rouvalle! :flower: Menittekö ihan salaa vai oliko kunnon häät? En mä yhtään utelias oo. meillä yhdet tiedossa ensi kesänä.

Mut mä palailen, on liian levotonta täs koneenvieres. :wave:
 
Onnea Poika :heart:

Me ei varmaan ikinä mennä ees kihloihin :| Miehen ex-tyttöystävä jonka se kihlas, ni paljastukin et se onkin naimisissa. Tosin mies ihan eri kaupungissa jne... Jep jep... :/

Allergioista, miten allegiat iholla on teillä näkyny? Ton kasvisaterian jälkeen likalla on kaulalle ja toiselle puolelle dekolteeta ilmestyny muutama punanen läiskä. Voiskohan johtua tosta kasvismössöstä? Muuta ei meinaa oo saanu ku sitä ja maitoo täs lähiaikoina. Täytyy huomenna kattoo josko se taas tulee, et mistä aineesta siinä ruoasta se vois olla. Tokihan voi olla et on vaan raapinu itteään... :/

Repa, rohkeesti vaan ekaks noita pienempiä pätkiä ja sit vähän pidempiä :)
 
Poika04ja08, Paljon onnea rouviintumisesta :heart: :flower: :hug: !!!

Edla...juu ihan selkee juttu, et kasvisruokaa vaan kehiin ;) ...juu ja se basillika...pitäisköhän koklata täälläkin...meil ei vielä mene edes pienestä purkista puolta :eek: ...meil tiistaina neuvola/lääkäri...katsotaan sitten tuomio, kun mamma ei oo saanut lastaan syömään :ashamed: :( ....paino ei oo ainakaan tippunut...reittä löytyy...vai mitä Repa?!...siehän huomasit, et jonkun verran makkaraa löytyy neitin reisistä :D .....

Nyt katsoon kuorosotaa :wave: ....siin on Veeti :heart: !
 
Terveisiä oulusta! :)

Ihanaa, onnea carmen :heart: Oon kateellinen! :) ja poika onnea sinne myös! :flower:

Nopeesti tulin käymässä, ja tuntuu että oon jo ihan pudonnut kärryiltä, no aamulla tulen sit lukeen paremmin kuulumiset! :)

Auto matkat sujui ihan hyvin, meno matkalla neiti sai jonkun hepulin mutta otin sen äp-pakkauksen vanupuvun pois ja niihän se neiti nukahti. :)

menkoista: mulla on ollut 2 vai 3 menkat ja todellakin on epäsäännölliset ollut.. Saa nähdä koska alkais säännöllistymään.

Nyt on pakko taas mennä! huomisiin! :wave:
 
carmen: onnea sylin täydeltä!!
ja onnittelut myös pojalle rouviintumisesta :flower: :flower:

tomaatti: juu olen antanut ihan tuoretta..hetken keittänyt muitten kasvisten joukos ja soseuttanut..hyvin on maistunut

syömisestä: mul on tapana jos ruoka ei oikein maistu niin sit juotan vaan niin paljon maitoa kuin menee ja sit seuraavalla syönti kerralla yritän uudelleen tarjota ja jos ei vieläkään kelpaa niin maitoa vaan, en väkisin yritä tai vaihtaa lennossa muuhun esim.hed.soseisiin

tytöl on puhkeemas 4 ylähammasta yhtä aikaa ja kitinä oli tänään sanoinkuvaamatonta nyt illalla. yläkulmahammas on ihan just ekana tulos läpi siis sen hampaanreunan pystyi melkein tunnustelemaan ja vaik laitoin yöseeks supon niin silti tyttö itkuhuusi 1,5h ennen kuin rauhoittui yöunilleen..voi ressukkaa no toivotaan että huomenna olis hampi ulkona..

meil ei edelleenkään liikuta ei siis minkäänlaista ryömimis liikehdintää oo ilmassa ja toisilla jo kävellään.. :eek: selältä masulleen ja toisinpäin mennään leikiten mutta edelleenkin vain oikean kyljen kautta..selvästi toispuoleinen..olen kyllä yrittänyt avittaa kääntymään toisenkin kyljen kautta mutta ei oo viel ite hoksannut että niinkin päin pääsis pyörähtään..no oppia ikä kaikki =)

keskiviikkona ollaan meilläkin jo 8kk ja saman päivän olis myös neuvolakäynti.

munkin peilikuva muuttus kun eilen kävin otattamassa kiharat, tuli ihan kivannäköiset..isoilla rullilla niin ei oo niin mahottoman kikkuraiset. esikoispoikakin tykkäs niin äitin kiharoista että sanos haluavansa kans kiharat :LOL: no jospa nyt ei kuitenkaan... :D

 
Me ollaan paasty kotiin Norjaan. Kauhea myrsky taalla, ihan pelottaa, etta talo hajoaa kasiin.
carmen onnea, mina olen ihan kade.... =) Vaikka meilla ei edes yriteta, eika menkkojakaan ole viela tullut.
poika Onnea onnea! :flower: Olipas iloinen uutinen tuokin. Miten teilla muuten voidaan?

Palaan huomenna paremmin, nyt vasyttaa.
 
Kiitos, kiitos...maistraatissa käynti oli sellainen käytännön juttu ( mies ei kuulu kirkkoon) ensi kesänä sitten saadaan kirkollinen siunaus ja sitten juhlitaaan pienesti, koska en oo mikään hirveen keskipiste ihmisiä..omannäköisesti.

Voi että oon niin kade minäkin Carmenille mutta hurjan onnellinen teidän perheen puolesta.

Katrinainen: Poika voi hyvin kasvaa vauhdilla ja oppii uusia asioita nousee pystyyn yms.. Äitikin voi paremmin vaikka vielläkin kaivaa pelko aikapaljon mutta sanotaanko näin että parempaan suuntaan mennään ja yöllä ei kukuta jos poika ei kuku hän kyllä tykkää yöllä edelleenkin heräillä, mutta ei se mua sinänsä haittaa ei se kuiteskaan sitä enää pitkään tee tottakai välillä väsyttää ja toivoo et nukkus yönsä mut ihan hyvä näinkin. Meidän poika on äärettömän kiltti tapaus oikeesti tajusin vasta yksi päivä ettei Kasperi kiukkua oikeesti ikinä ilman syytä joko nälkä tai sit jos hampaat kiusaa tai on kipeenä muuten leikkii ja touhuaa pitkiä aikoja yksinäänkin..

Sitten huonoäiti juttu Poika tippu aamulla sängystä mä en ollut muistanut pinnistä vetää kiinni meidän sänkyyn kun illalla isäntä siirti sitä kun jotain puuhaili meidän makkarissa...itkuhan siinä tuli molemmilta nyt oon seurannut pojan touhuja mutta entiseen tapaan viilettää ja leikkii isoveikan koneilla..hauskan näköstä kun työntelee traktoreita ja autoja ja pörisee kun isommatkin :D

Sitten kysymys: Uskallatteko jättää vauvan toiseen huoneeseen leikkimään jos puuhaatte toisessa huoneessa? Mä josku teen ruokaa niin pojat leikkii keskenään olohuoneessa oon miettinyt onko se ihan ok???vai oonko liian huolimaton?

siinäpä sitä tarinaa taas onkin :D

Määkin olen Jenniä miettinyt...
 
Kiitokset kaikille onnitteluista! :flower: Vielä kun tajuaisi itse olevansa raskaana :LOL: Jotenkin en millään usko sitä todeksi! Ehkä se vaikuttaa, kun tosiaan ensimmäisestä oikeasta yrityskierrosta plussasin ja tulihan se vähän kuitenkin yllätyksenä. Oltiin kuitenkin varauduttu pitkään yrittämiseen, kun niin monelta ollaan kuultu hankaluuksista saada se pikku-kakkonen alulle. Ei voi muuta kuin todeta, että ollaan me sikiävää sorttia, kun kolme kertaa olen ollut raskaana (joista yksi km) ja aina on tärpännyt ekasta tai toisesta kierrosta! =)

Pojalle onnea rouviintumisesta! :flower:

Tomaatista vielä.. Olen käyttänyt jo pitkään tuoretta tomaattia ruoanlaitossa, mutta mielestäni siitä ole tule tarpeeksi makua :/ Ja lisäksi joutuu poistamaan niitä kuoria ja siemeniä. Sellainen luomumurska olisi vain niin kätevää!

Jaa-a, palailen myöhemmin - nyt pitää mennä tuonne odottajien puolelle käymään ja palauttamaan mielin kaikki "ruoka-eit" sun muut ohjeet.. Mitä sitä onkin ihan pihalla, vaikka vasta oltiin raskaana B)
 
Carmen kyllä sä sen tajuut viimestään kun joku potkii sua niin että sattuu =) =) voi että aivan ihanaa

Millaisista asioista te tunnette huonoa omaatunto? Mua harmittaa et leikin liian vähän lasten kanssa, kotityöt vie niin paljon aikaa, tunnen huonoa omaatuntoa myös siitä et inhoan läskejäni vaikka olen onnellinen meidän pienestä...joskus taikauskoisena ajattelen et jotain ikävää sattuu kun marmatan aina läskeistäni.
 
Carmen: sylin täydeltä onnea!!! Ja tarrasukkia matkaan!!!

Poika: lämpimät onnittelut!!

toisessa huoneessa leikkiminen: meillä poika ainakin saa touhuta vapaasti omiaan vaikka toisessa huoneessa.. Kuulostelen koko ajan mitä poika tekee + käyn välillä kurkkaamassa. Tietysti oon ottanut kaikki vaaralliset esineet pois edestä ennen ku jätän toiseen huoneeseen..

huono omatunto: mulla on huono omatunto aika samoista asioista ku pojalla.. Ärsyttää itteäkin, miks vihaan kroppaani ja itteäni näin paljon. on aika karmeeta ku tajuaa että yks vaalla käynti saa päivän pilalle (niinku tänään) ja itseinhon päälle... Mä kanssa mietin usein leikinkö tarpeeks pojan kanssa ja jaanko hänelle riittävästi hellyyttä...

Tänne ei mitään ihmeellistä. Mulla on tosin mieli maassa. Tuntuu etten oikein kelpaa mun miehelle.. Seksielämää meillä ei oo, eilen just totesin että ollaan enemmän vaan kavereita.. Noin niinku fyysisesti.. Mies ei halua vauvaa ennen ku parin vuoden päästä.. Ja mä olin jotenkin ymmärtäny että ruvetaan yrittämään ens kesänä.. Pitää kuulemma nyt ajatella järjellä ei tunteella... Että joo.. Sit mua ketuttaa toi mun paino. Vaikka mä miten yritän laihduttaa ja kiloklubin mukaan syön vähemmän ku kulutan niin paino nousee silti. Siis niin ahdistavaa ja lannistavaa....
Mä en oikein tiedä itekkään mikä nyt mättää kun kaikki tuntuu niin ahistavalta... vuoroin koti ja minä ite ja kaikki.. onks muilla samanlaisia tuntemuksia?????

poitsu kehittyy kovaa vauhtia.. Meillä tykätään seisoa tukea vasten tosi paljon.. poitsu sai lauantaina semmosen autokärryn!! Jahka tosta lähtee kävelemään voi sitten työnnellä sitä.. ja nyt me voidaan sitten työntää häntä kun hän istuu siinä.. kaiken näkösiä härpäkkeitä..

eipä mulla muuta näin maanantain aluks. Sori kamala marmatus.. Tänään on tääs tämmönen päivä.
 
Carmen ja poika onnea! Oon vähän kade, kun meillä ei enää lisäänny lapset ja naimisiin ei kait taatusti mennä. Mähän sain viime karkauspäivänä jo pakit. Oottelen sitten muutaman vuoden päästä lapsenlapsia, jos toi keskimmäinen poika selviää intistä tuon typyn kanssa.
Meillä taas valvottiin aika lahjakkaasti, muttei otettu korvikepulloja ees esille niin ei sattunut vahinkoja. Meinaan vakaasti kyllä lopettaa imetyksen viimeistään kuukauden päästä, kun toi "buddabelly" ei varmaan nälkään kuole ja pari kertaa on suostunut ottamaan korviketta desin pullosta.
Tänään vauvajumppaan, kunhan koirat on enste käytetty. Tuo nuorempi koirista kränää kokoajan vaan pahemmin ruokansa kanssa, jos ei keväällä ala piristyy, niin kait siitä on pakko luopua.

En minäkään "ehdi" noitten monstereiden kanssa leikkiä tarpeeksi tai sitten on ruuat laittamatta tai kämppä karseena, ehkä se kuuluu asiaan. Nyt onneksi sulassa sovussa purkavat pikkutavaroita laatikoista lattialle tossa mun jalkojen juuressa.
 
Onnea Carmen ja poika!
Meillä on päivät niin touhukkaita tuon pojan kanssa,etten täällä ole muuta ehtiny tekemään kuin pikaisesti lukemaan tekstit.Uusi unrytmi ja nuo etuhampaat,mitkä on yrittäny puhjeta jo 2kk,vaikeuttavat päivän touhuja!Kyllä kai se pian taas tästä ja poika omaitsensä :(
Tänään ois itten 8kk neuvola!Kivaa nähdä miten poika kasvanu 6kk nähden!

Puhuitte jotain tomaatista ja mä olen kyllä käyttäny pojan ruuissa tomaattimurskaa,jossa ei suolaa.Neuvolan ohjeissa oli siitä maininta,et voi käyttää samoin kuin tuorettakin esim.jauhelihakastikkeeseen!!!

Nyt ois taas mentävä,kun huuto kuuluu ja kovaa:D
 
Kiitos Hemuli tomaattivinkstä! Teenkin heti tänään Nealle itse spaghettia: täysjyväspaghettia, jauhelihaa, tomaattia ja basilikaa. Hän on meinaan aivan hulluna HIPP- valmisspaghettiin.

Huono omatunto tulee mulla
- etten leiki tarpeeksi Nean kanssa tai jaksa hauskuuttaa/viihdyttää häntä tarpeeksi
- jos annan valmisruokaa vain siksi etten ole jaksanut tehdä itse ruokaa (reissussa purkit ok)
- kun toivon, että aika kuluisi nopeasti seuraaviin päikkyihin tai iltaan, että saan omaa aikaa :ashamed:
- kun nalkutan miehelleni heti toisen kotiin tultua, jos olen väsynyt ja maassa tästä "tylsästä kotona istumisesta" :ashamed:

Eli kiteytettynä kai edellä oleva: paha mieli tulee asioista, jotka eriää mun päässä olevasta käsityksestäni minkälainen on täydellinen äiti. On ollut kova pala huomata, että olen vain ihminen enkä mikään täydellinen super-äiti, joka aina on iloinen ja onnellinen..
 
Huomenta! :)

Yksin huoneeseen jättämisestä: Oon kyllä jättänyt tuohon olkkariin jos oon välillä puuhaillut jotain, välillä tietysti oon käyny katsomassa mitä puuhastelee, meillä kun ei kuitenkaan vielä ryömitä niin ei vielä ihan joka paikkaan päästäkkään. :)

Mulla tulee myös aina välillä huono omatunto siitä leikinkö ja viihdytänkö tyttöä tarpeeksi jne. Ja birdie niinkun oon joskus ennenkin sanonut mulle myös ulkonäkö on aika tärkeä juttu! Joka päivä katon onko maha pienenynyt peilistä, aina kun ollaan jossain missä puntari pakko käydä katsomassa paino ( jos on +1kg mitä edellisellä kerralla alkaa ottaan päähän, jos taas -1kg niin pelastaa päivän ) , miehen en anna koskea alamahaan koska se mun mielestä pömpöttää. :( :LOL: Toisinaan on päiviä, jolloin ajattelen nyt oon äiti ja siitä pitää olla ylpeä, ei äidillä tarvitse olla mitään mallin vartaloa, mutta sitten kun tuleekin se päivä kun haluan olla hyvässä kunnossa niin...

Viime yö oli taas aikamoinen! Väsyttää! Onneksi neiti on jo ekoilla päikkäreillä.. :)

Ruoka: Musta tuntuu että annan koko ajan neidille vaan samoja mössöjä :ashamed: ja nyt oon välillä antanut kaupan purkki ruokia kun omat niksit alkaa olla vähissä, joten rakkaat mammat kertokaas ( siis te jotka teette itse ruuat ) jotain reseptejä mitä laitette muksujen ruokaan?
 
viime yö meni loppujen lopuks meillä hyvin. sit kun saatiin tyttö hammaskipujen takia nukahtamaan niin nukkui sit heräämättä tonne 5:30 asti ja nyt sielt on tullut toi yläkulmahampi läpi ja nyt suussa komeilee kolme hammasta ja varmaan nuo kolme ylä hammasta puhkee varmasti myös tän viikon aikana.

taitaa tyttöä nyt väsyttää kun yöunet jäi vähän lyhyeks ( 20-5:30 ) jaksoi kyllä valvoa 2,5h mutta on nyt ekoja päikkyjä nukkunut jo 2h ja siellä hän edelleen tuhisee.

iltapäivästä lähetään pitkälle vaunulenkille..muuttelin noita yhdistelmiä jo ratasmuotoon niin saa tyttö välillä kattella rattaistaan maisemia ja kun silmä rupee lurpsahtelemaan niin sit vaan rattaat makuuasentoon ja unta palloon, vaunutellessa nukkuu vaan sen ½h mutta saa sit loppumatkan taas ihmetellä maisemia. kävelen yleensä sen 1h 15min ja tuon ajan kyllä viihtyy rattaissa hienosti

yksin jättämisestä: sama kuin majjlla, helppo jättää hetkeks yksikseen kun ei liiku minnekkään mut aika usein jos teen ruokaa niin otan lapset keittiöön, esikoinen haluaa auttaa aina ruuan laitossa ja tyttö kattelee meidän puuhastelua sit lattialta käsin tai sitteristään

mut joo jos sitä menis tekeen lounasta ennen kuin tyttö päikyiltään herää..
 

Yhteistyössä