TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Matami: Ah, kuulostaa niin tutulta nuo raivarit / kiukunpuuskat! Ulkovaatteiden pukeminen on taidetta: poika vetää itsensä ihan kaarelle ja kirkuu. Ei aina, mutta useimmiten. Ja jos siirtää pois kielletystä paikasta tms, niin saattaa tulla ihan hillitön huuto hetkeks ja krokotiilin kyyneleet. Ja kun kielletään, "ei", niin jos ei naura, niin suu menee mutruun ja sit jos vielä kielletään, niin alkaa huutaa. Että tästä on hyvä lähteä :D

Meillä taas ei muuten uppoa noi 8kk soseet lainkaan :( Tänään taas oksensi, kun kävi niin kovasti yökkimään. Eikä kyl uppoa kovin hyvin kaupan muutkaan valmiit soseet. Paitsi hedelmät/marjat. Siks teen itse. Ei mee rahaa hukkaan, kun toinen saattaa kuitenki kieltäytyä. Siksi se huono omatunto, jos ostan valmiita, ku ei poika niistä oikein tykkää... Ihan hyvää tavaraahan ne on, en mä sillä tarkoittanut.
 
Neminka mä mielelläni antaisin sulle muutaman omistani, olispa se niin helppoo :) Pääasia et voit hyvin -enkä mä usko et se imetys sun painoon hirveesti vaikuttaa kuten sanoit oot muutenkin hoikkaa sorttia. Imetyksestä -mäkään en aijo luopuu siitä vaikka miten muut keksis syitä sen lopettamiseen. Viimeks lopetin kun neiti oli 1v3kk ja alko tulla kommentii et ei kait nyt enää ja mä tyhmä lopetin en omasta, lapsen vaan muiden vuoksi kait - mut en tällä kertaa. Tulipa rönsyttyä :hug:

pikkuKOLMONEN kaikki puhuu siitä kakkosesta, meillä se muru tossa vieressä säätää :) Kolmas on haaveissa mut ei vielä. Mut kun te kaikki kohta odotatte plussaa niin kait täs vauvakuume voi tännekin tarttuu. Mut pitää oottaa jotain sellasta oikein rauhallista ja tasaista elämänvaihetta -josko sit poika tärppäis. Nyt liikaa kiirusta et ei taitais edes kirves sängyn alla auttaa asiaa :LOL:

Kurpitsa meillä muuten ylhäällä pukkaa koko rivi hampaita ulos. Kulmaa oottelin, mut molemmat etuhampaat tuli sit samaan syssyyn ja nyt kaikki kolme valkosena pilkottaa. Ja lisää näyttää tulevan. :D ja sit äitiä taas purraan

Öitä kaikille! Kyllä tää on niin mukava palsta. Ai niin oltiin 2h tytön kanssa hiihtämässä -ja mäkin pystyin hiihtämään. Ens viikolla lähdetään Vuokattiin treenaan lisää :) Kukaan ei taida olla niin kaukaa kotosin -muuten olisin voinut tulla treffeil sinnepäin. :wave:
 
Huh, täällä on mukava Ikean reissu takanapäin ja nyt on pojalle vaikka mitä kivaa omaan huoneeseensa :) Oli tosi kiva päästä vähän tuulettumaan täältä kotoa ja minulle nuo sisustuspuuhat on ihan hermolepoa ollut aina muutenkin :D

Nemika: Täällä sinulle kohtakotoveri tuossa laihuus-asiassa.. olen nyt 46kg/163cm.. Eikä paino tunnu lisääntyvän vaikka miten söisin ja mitä tahansa. :( Imetän itsekin vielä ja aion imettääkin niin kauan kuin vain Luksulle tisumaito kelpaa. Olen ollut kans pienestä pitäen laiheliini ja siitä saanut kuulla vaikka kuinka ja paljon :(

Oli vaikka mitä kommentoitavaa ja kerrottavaa, mutta nyt ei ehdi lärpättää... pitää mennä SYÖMÄÄN vielä.. nälän poikanen.. :D
 
Heissan pitkästä aikaa!
En oo aikoihin ehtinyt edes lukemaan juttujanne.. Joulu ja uusi vuosi meni Suomessa, ja kotiin päästiin, ihanaa, sodasta huolimatta!

Tyttö lopetti syömisen samaan aikaan kun päästiin kotiin, mut rupes litkiin maitoa (aikasemmin söi jo reippaasti, mut hylki pullomaitoa).. en tiedä sitten mikä on. Toisaalta täällä elämä ei ole niin rutiinimaista, vaan tullaan ja mennään ja syödään kun ehditään missä sattuu, ehkä se sit vähä vaikuttaa.. samoin hampaat joita on just puhjennu pari lisää ja 2 vielä puhkeamassa minä hetkenä hyvänsä.. On vaan niin ihme kun joulun aikaan vielä meni tyyliin jopa pilttipurkillinen kerralla, pari kolme kertaa päivässä, nyt ei sit millään! Puuroakin saa oikein tyrkyttää aamuisin.. Tykkäs kyl Suomessakin niistä valmiista kaupan ruuista enemmän ja täällä niitä ei oo, joten äitin tekemät ei viissiin oikein maistu samalle. Anoppi kysyi vaan et ootko laittanut Suolaa tai Sokeria, niin et maistus paremmin! :headwall: Joo, en oo, enkä aio laittaa... täällä ollaan kyl koko ajan tarjoomas tytölle keksejä kahvilassa ja sukulaiset väkisin haluis antaa kakkuja tai ruokaa lautaseltaan. Saa sit olla vahtimas ja tiukkana, et menee viesti perille.. kohta ovat varmaan maistattamassa kokista, kun kaikki muutkin lapset siitä niin tykkää!

Positiivinen muutos oli kyl et heti täällä alkoi nukkua yönsä hyvin. Yhdeksältä laitan omaan huoneeseensa omaan sänkyyn (IHANAA luksusta) ja nukkuu aamu kahdeksaan. Musta tuntuu et se on herkkäuninen ja esim suomessa nukkui mun kanssa samassa huoneessa ja varmaan vähä aina häiriinty kun minä käänsin kylkeä tai yskäsin jne.. nyt on sit oma rauha.

Hyppykeinu on aivan suokkari! Hyppii, huitoo ja huutelee. Ihana seurata..

Vilkuttamaan on just oppinut ja pitää pulloa itse. Ei vielä ryömi/konttaa.. pyörimällä liikkuu.
 
ai niin ja imetän vielä aamuisin, yhdestä tissistä :D ei enää toinen kelpaa.. olisin varmaan imettänyt enemmänkin mut jotenkin se hiipui, tuntui ettei tyttö viittiny enää imeä, ei kai sit niin enää tullu. Ja taisin ottaa "joululomasta" kaiken irti ja tyttö oli mummalla hoidossa kaiket päivät kun tämä mamma oli omilla teillään.. et sit se tissin tarjoaminenkin jäi liian harvaksi.
 
Oltiin sitten uhmiksen kanssa lekurissa ja tarkistettiin veriarvot, kun ilmaantui pistemäisiä verenpurkaumia silmien ympärille. Kaikki oli ihan ok, hemppakin 124 vaikka ei syö juuri ollenkaan lihaa. Lääkärin kanssa pähkäillessä keksittiin viimein oikeakin syy, hain pojan isältään edellisenä iltana ja jouduin pukemaan väkisin (muuten ois menny koko yö). Hän sitten puhkui ja puhisi itselleen silmät täyteen verenpurkaumia, että pientä mallia siitä tahdosta. Anna kun on vielä potenssiin kaksi itsepäisempi, niin hauskaa on tiedossa. Jotenkin tuo itsetunto ja tahto on mulla jokaisella lapsella kertautunut potenssiin kaksi. Nyt aletaan olla aika maksimissa kyllä.
Juu ja Annan pukeminen ulos on sellainen rumba, että tässä just yritän vältellä sitä, ennenkuin lähdetään tästä hammaslääkäriä moikkaamaan.
 
nemika: kurjia kommentteja olit saanut painostas. älä välitä :hug:

marmotta: no huh, mitä pöperöä on anoppis antanut :eek:

viime yö meni persuulleen..hammaskivun takia..nyt on jo eilen puhjenneen kulmahampaan viereen tulos uus hammas, pikku reuna on hampaasta jo ulkona että täällä tehdään sit vissiin kaikki loput hampaat tän viikon aikana. en antanut suppoa yöksi niin oli sit vähän väliä hereillä |O mut joo ens yöks annan kyllä ihan suosiolla..

jaahas tyttö tuol huutaa pitää mennä..
paremmal ajal takasin
 
puliina: no kiva ku on joku toinenki laiheliini sitten samoissa mitoissa =) imetystä aion jatkaa kyllä vaiks muut sanoisi mitä. ja onha se varmaan osansa kaiken stressin keskellä ottanu painosta kyllä. mut sille ku ei voi mitään. mä ku voin sen hevosen syödä vaikka ettei se painossa näy.

tuhat kiitosta kaikille kommenteista..ootta te vaan nii ihania, mitenkähä mä pärjäisin ilman teitä :hug:

ja mä torvi olen unohtanu kodinhoitotuen hakemuksen mankan päälle.. :headwall:
nyt kiiruusti kiikuttamaan se postilootaan... :headwall: :headwall:
mulla on nii kauhea dementia jääny päälle etten kohta nimeäni muista :headwall:

juu ja huomenna poika on jo 9kk! siis 3kk nii vuosi täynnä..ihan kauheeta..
 
Siis mitä!? Olin kirjoittanut eilen illalla pitkän romaanin ja nyt aamusta se on muka poissa!? :eek:

No en jaksa alkaa samoja asioita rustamaan. Noista 8kk soseista , ostin eilen kaupasta pari purkkia ja ajattelin tänään tai täs lähiaikoina maistattaa jos ne maistuis jollekkin.. Ei kai siitä haittaa voi olla jos annan pari viikkoa ennen? Siis kun meillä ollaan nyt n.7½kk ?!

Viime yö oli taas kauhea! Niinku nyt viimeset 3 yötä! Ihanaa että välissä oli edes pari vähän parempaa yötä, mutta silti oon jo nyt väsynyt! Mutta on mulla yks iloinenkin asia
kerrottavana, neiti on nyt parina päivänä hyväksynyt pullon ( ei nyt ihan joka kerta, mutta useammin ) ja eilen veti 200ml maitoa ( meillä ei ole KOSKAAN juotu noin paljoa putkeen ) yöllä joi pullosta 180ml maissi velliä ( luulin et sit nukkuis ees pari tuntii putkee mut heräs siitä heti tunnin päästä :/ ) ja nyt aamulla joi taas velliä 150ml! :p

Nemika Ajatella että sielä ollaan jo noinkin vanhoja! Meillä tulee vasta parin viikon päästä se 8kk täyteen! :)

Nyt siivoamaan, tulee uus-vanha tuttu lapsensa kanssa meillä käymään tossa päivällä, ihanaa kun saa vähä seuraa.. :)
 
Jaahas, palattiin hampilääkäristä ja taas sai kuulla tosta yösyömisestä. Mä tiedän, mä tiedän, mutta mä en vaan jaksa tän porukan kanssa päiviä, jos oon valvonu koko yön. Ei toi uhmis anna mitään armoa, kun itse pystyy nukkuu vaikka neiti palosireeni kiljuis vieressä. En tiedä miten te jaksatte, jotka sanotte imettävänne niin kauan kuin tarvii. Mulla särkee kaikkia niveliä ja muitakin kohtia, paino tippuu ja neiti roikkuu varsinkin yöt tilaamassa lisää maitoa.
En mä kyllä enää jaksais, jos ei ois pakko.

No, onneksi ovat edes terveitä, tuommoinen vakavan sairauden epäily aina hiljentää hetkeksi, ainakin minut. Nyt pitää alkaa kyselee vakuutustarjouksia, kun en iän takia saanut silloin raskausaikana Annalle.
 
Huomenia...

Poika pyörii tossa jaloissa,joten ihan pikaisesti..

Meillä tuli tänään sit ihan normi kakka... tiedä sit olisko tuo vehnä,kun musta se alko "paranemaan" jo aikasemmin.

80cm vaatteet alkaa oleen sopivat pojalle,housutkin. Bodyja ollaan jo tovi käytetty. Hui,niin se vaan sälli kasvaa :eek:

Kasper on kyllä kehittynyt tossa syömisessä,mut en oo vielä uskaltanut kokeilla 8kk ruokaa... puuro meni taas oikeista hiutaleista hiukan hienonnettuna ja syö jo isohkoja paloja kun annan sormen päällä suuhun,mut soseissa ei mee niin hyvin. Pitää kokeilla seuraavan kerran kun mennään kauppaan.

Meillä ei oo vieläkään hampit tullu läpi...kuultaa kyllä.

Viime ilta oli parempi kun aikoihin. yö tosin levoton,mut ei niin kauheesti rutkunnu kuitenkaan.

Poika koittaa kovasti nousta ylös,mut jalat ei pelitä :D Roikkuu kaksin käsin vaikka missä kauheessa asennossa,selkä kohta napsahtaa tuolla :x Samoten koittaa nostaa selällään ollessa ittensä istumaan vetämällä... hyvät vatsalihakset,oispa mullakin ;)

Minäkin oon hoikistunut imetyksen myötä,mut ihan sopivasti... tai kai syynsä siihen on yövalvomisillakin. Mitenkään terveellisesti ei tuu syötyä,mut pitäis siihenkin kiinnittää huomiota ettei tuu sit kaikki takas kun imetys jne. loppuu. Ootte te kyllä hoikkia Nemika ja Pulina :eek: Mulla pituutta 161 ja painoa kuiteskin sentään 52kg =)
 
hei vaan ja nyt apuja kehiin!!!!
Meidan yot ja illat ovat menneet ihan oudoiksi. Ava ei halua enaa nukahtaa sankyynsa johon nukahtanut aiemmin ok! Huutaa niin kauan, etta otan syliin tai viereen. Maidon hamuaminen yolla on kuitenkin vahentymaan pain. Ajattelinkin nyt lopettaa viikonloppuna kokonaan. mutta olisi kiva kuitenkin saada vauva nukkumaan sangyssaan. Aiemmi nukahti sankyyn, mutta nyt huutaa ja riehuu ja itkee hadissaan niin kauan etta otan syliin. Nukahtaessa kun lasken sankyyn niin sama itku alkaa uudelleen. Viime yona luulin jo vauvan sairastuneen kun huuto oli niin intensiivista ja jatkui lahes kaksi tuntia. Lopulta rauhoittui viereeni. olen ihan ymmallaan, nain ei ole ennen ollut. Voiko tuo joulun kahden viikon sairastus ja suomesta norjaan takaisin tulo vaikuttaa nain?
 
Pieniltähän te kaikki kuulostatte =) Ennen viime raskautta olin joku 50kg ja oon 164cm pitkä, mutta nyt en kyllä yhtään tiedä mitä painan. Viimeks kun oon käyny puntarilla taisin olla 54 kg, mutta se oli varmaan kesällä. Joko vähemmän tai enemmän nyt =)
 
kodinhoidontuki: ei oo tullut kotiin vielä lappuja täytettäväks ja meil ollaan huomen jo 8kk..viime tinkaan jättävät kelas noitten lappusten lähettelyt..pitänee lait soittaa sinne tai käydä netis täyttämäs..

taidan huomenna piipahtaa töissä tytön kanssa samalla kun käydään aamulla siel neuvolas. työpaikka on siin matkan varrella. vois samal ilmotella mun töihin paluu aikanikin..aion palata töihin ens vuoden tammikuun alussa..

onko muille tullut kelalta jo nuo kodinhoidontuen hakemuslappuset ( te jotka ette oo sitä täyttänyt netis )???
 
Te ootte kaikki kyllä lahioja. Mä oon lyhyt ja pyöree eli vain 157cm just ja painoo vielä sen melkein70kg. Ahdistaa kyllä, mutta pikkuhiljaa yritän pudottaa ainakin sinne 64kg jonka olin ennen raskautta, mutta 60kg ois ihqu. Luulen että kun on laiha tai liian lihava niin ulkopuolisten lausumat asiat painosta aina ärsyttää. Laihimmillani olen ollut57kg kun sain opinnot päätökseen, mutta tuskin siihen painoon enää pääse. NEmika ja Puliina imettäkää ihmeessä ja älkää huoliko muiden kommenteista :hug:

Ostin eilen kameran :D , makso 400 puntaa. Pitäis tänään hakee se kaupasta kunhan ilmottavat että kamat on valmiina siellä. Oli tarkoitus viedä tyty kuvaajalle, mutta rahat menikin nyt kameraan, ehkä sit kesällä suomessa...

Mulla on nyt ikää 38 ja risat ja kun me se toinen pikkunen haluttaisiin niin ajattelin kysellä teidän tuntemuksia ja jaksamisia kahden pienen kanssa? Mulla on ollut ongelmia jaksamisen kanssa tai kun on ollut väsynyt olo päiväkausia niin miten sitä sit jaksaa kahden kanssa,
onkos kellään mitään vinkiiä vai tottuuko sitä sit vaan ainaiseen väsymykseen? Vähän sekava on tää mun kysymys, mutta asia kuiteskin huolettaa mua jonlin verran.

Siitä sit superäitiyteen Eli meillä on paljonkin huusholli rempallaan kun en oo vaan jaksanut, nyt pystyy jo jotain touhuun kun F ryömii perässä, mutta voimat on aika usein hukassa...siitä tunnen huonoa omatuntoa kun mies tulee kotiin eikä oo ruokaa ajateltuna saatikka mitään kaapissa kun ei oo kaupassa käynyt tai imuroimatta...

sori tulipa masentavaa luettavaa :eek: . Nyt järjestyspoliisiksi =)
 
Jaahas. ihme on tapahtunut! Poika on nukkunut kohta jo kaks tuntia päiväunia.. ensin kaukalossa 50 minuuttia ja siitä siirsin vaunuihin niin vieläkin nukkuu.... Ihanaa. vähän omaa aikaa.

kummasti purnaaminen autto, kun tänään on taas hyvä mieli. Kiitos teille ja mun kavereille.. Ja kyllä asiat taas luistaa isännän kanssakin.. täytyy vaan näköjään kalenteriin kirjoittaa että tää mamma tarvii huomioita jne!!! :LOL:

mä oon kanssa LC:n tavoin pohtinu tota jaksamista kahden pienen lapsen kanssa.. Että mimmosia kokemuksia teillä on??? Tän ensimmäisen kanssa ei oo mitään väsymystä kyllä ollu. Enemmänkin kyllästymistä kotona olemiseen... Ja ehkä mulla on ollu liian vähän tekemistä kun kerkeen mietiskellä ja jauhaa asioita.. Poika on kyllä kaikin puolin helppo ja ihana tapaus.. joten jos toinenkin olis samanlainen niin en olis huolissani...

Katrinainen: ootko kokeillu Avalle jotain unilelua tai rättiä jossa olis sun tuoksu??? Kuulostas siltä, että hänellä on joku läheisyyden kaipuu.. 8kk vauvoillahan on vissiinkin eroahdistusta että liittyiskö jotenkin siihen???

aika pienikokosia tosiaan ootte!! Mulla pituutta 161 cm ja painoa nyt 60,6! Hoikimmillani oon ollu 54 kiloa, mutta nyt tähtäimessä olis 58 kiloa näin aluks.. 54 kilosena olin kyllä tosi hoikka.. Ihan niin vähän mun ei tarvii painaa, kun haluan kuitenkin lihaksia!!! nimimerkki kadonneita vatsalihaksia etsimässä ;9

me lähetään kohta pojan kanssa mammatreffeille.. ihan mukava homma.. ne alkaakin oleen meidän viimeset kerrat, kun kohta meen takas töihin.

mukavaa ja lumista tiistaita
 
Repa...hyvä, kun kakka on kunnossa :D !!

katrinainen...jaksuja öiden kanssa :hug: :hug: ...enpä tiedä mikä olisi avuksi...meillä myös levottomia öitä...kitisee, mutta onneksi tyytyy uniriepuun ja tuttiin..ainakin vielä...

Ihanan pikkuisia ja hoikkia ootte...miun paino ennen raskautta 54kg ( pituus 157cm ...LC...ollaan just saman mittasii =) )...viimesilläni raskaana 66 kg...äsken kävin neuvolan vaa`assa..näytti 63kg :eek: ....eli ei putoo...tavoite olis tuo 54kg....koska sekin on ollut mulle paljon...niin varmaan 52kg olis just paras....hih....en enää ikinä tuota tavoitetta saavuta ;)

Käytiin äsken 8kk neuvolassa/lääkärissä...juu saatiin lähete sairaalaan tutkimuksiin :( ....pituus kasvua ei ole tullut tarpeeksi ja hengityksen asetonin hajun vuoksi :eek: ...sanoi, et pitää sulkea pois, ettei ole jotain aineenvaihduntahäiriöö tai jotain metabolista häiriöö...miä olin ihan ulalla ja alkoi jo ahdistaa...lääkärinä oli kyllä vanha tekijä...pätevä rouva....pituus oli neitillä 66cm ja paino 8490g...eli painoo kyllä on tarpeeksi pituuteen nähden ;) ....muuten kaikki oli ok. Tuo pituuskasvun pysähtyminen, voi johtua siitä, ettei neiti syö kiinteitä eli lihaa...ei saa riittävästi proteiiniä...sanoin, etten saa neitii syömää millään...kaikki vaan sanoi, et se on yleinen ongelma rintavauvoilla |O ...miksei kukaan kertonut mulle, et voi tulla hankaluuksia, kun aloittaa myöhemmin kiinteet :kieh: !!!!!???....jälkikäteen v#ttuilevat sit...arvatkaa ottaako päähän....miulle sanottiin, et 6kk vanhana lapselle on hyvä aloittaa kiinteet, kun on hyvät valmiudet oppii...p#skan marjat...ne on jo siin iässä, että osaavat pelata ja kikkailla...mitä eivät pienenä osaa :eek: |O :kieh: !!!! No...odottelen tutkimuksia...meillä on myös 9kk mittakontrolli neuvolassa....miä alan olla ihan puhki tän syömihäiriöisen lapseni kanssa :'( ...sori ruikutus... :ashamed:
 
Matami: Voi kurjuus :( No, pääasiahan on, että ottavat asian hoitaakseen ja te saatte asianmukaiset tutkimukset? Voihan olla, ettei mitään olekaan. Meilläkään poika ei syönyt kuukauteen juuri mitään ja silti kasvoi sinä aikana 5cm. Miten se noin paljon olis voinu teillä vaikuttaa..?? Hämäriä kyllä nää syömisjutut. Mutta jos siellä on joku häiriö taustalla, niin sehän vois selittää paljonkin noita syömisjuttuja? Toivottavasti asia selviää ja saatte tarvittaessa hyvää hoitoa! :hug:

Repa:
Mäkin oon nyt tuon soijamaidon aloittamisen jälkeen syynänny pojan kakkaa ja on se kyllä muuttunut aika paljon. Ensinnäkin ummetus on poissa. Luumua en oo antanut nyt kohta 2 viikkoon ja joka päivä tulee ihan "normaalia" kakkaa. Puh, ehkä se maito sit kuitenkin teki kepposia siellä suolistossa. Nyt tuntuu karseelta ku joutuu vielä viikon odottelemaan et päästään testeihin. Ja nekin on tietty just päikkäriaikaan... Menee varmaan hyvin ;)

PIkkusia
täällä kyllä ollaan! :eek: Mulla pituutta 162cm ja ennen raskautta painoin 53kg. Siihen olin TOSI tyytyväinen. Raskausaikana paino oli korkeimmillaan 67kg, mut mulla oli ihan törkeä turvotus jaloissa. Ennen joulua olin päässy jo 54,5kg:een, mutta nyt on taas suunta ylöspäin.

Väsymystä
täälläkin. Nyt varsinkin kun poika on taas heräilly öisin vähän useammin. Mut mulla on myös hormoniarvot vinksallaan, et sekin väsyttää. Sen pitäs kyl helpottaa pian. Ajattelisin kyllä, et jos olis toinen lapsi, niin kyllä sen varmaan jaksais siinä samassa sikkurassa :D Niin ja nythän mies saa nukkua kaikki arkiyöt ku minä heräilen, mut jos meil olis toinenkin, niin sitten sais mies kyllä huolehtia toisen heräilyistä.

Mutta nyt lukemaan, kun poika on päikyillä! Pestyt pyykit saa odottaa kaappiin viejää, asiat tärkeysjärjestykseen ;)
 
Matami, kurja kyllä,mutta pitää ajatella hyvä että tutkivat. Tietysti toivoo että aika tulisi pian, niin ei tarvis sitten ite mietiskellä asiaa kauaa....me äitit kun sellasia ollaan ja saadaan kehiteltyä sitten pään sisällä vaikka mitä...tai minä ainakin oon sellanen.

kurpitsa, ei mulle tullut kotiin...tai en tiiä sit olisko tullut myöhemmin, mutta hain laput ja täytin ite.

Söin just ihanan kermapullan :p että ehkä en sitä puntaria koskaan hankikaan :D
 
Jepjep. Herra vetäs sit huikeat 35min päikkärit tuossa joku aika sitten. Pääsin just sohvalle kirjan kanssa, kun kirkuminen kuului ulkoa. Huaah. En saanu enää tainnutettua ku oli siellä ihan pirteänä. Nyt sit vaan kitisee ja hieroo silmiään, mutta ei suostunu uusillekaan unille. Okei, tällanen mua ärsyttää näissä kotipäivissä! Varsinki ku on tottunu et poika nukkuu päikkärit ihan ok, mut nyt ei sit nuku yöllä EIKÄ päivällä. Jesh. :headwall:
 

Yhteistyössä