TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TOUKOKUUSSA 2010

summer, millainen tuomio tuli? Olitteko maanantaina menossa kerhoon kun suhailitte ohi? Mä olin taas niin hidas että tajusin vasta kun näin Pepin takapenkillä enkä sit ehtinyt moikkaamaan enää. Eikä muuten ole eka kerta.. oon niin monesti vilkutellut väärälle autolle että nyt varmistelen viimeiseen asti että onhan se sun auto, ja sit kun tajuan että onhan se, on jo liian myöhäistä moikata.
Sama muuten sarbba sulle, oon tainnut monesti nähdä sut ja lapset kävelyllä mutta tajuan sit kun oon ajanut ohi, jos silloinkaan kun oon niin ajatuksissani joskus. Että ei mitään henkilökohtaista. :)
Pitäiskö yrittää treffailla kun Peppi on terve?

Pelkäämiseen pitää lisätä joulupukin kanssa sateenvarjot ja jäätelöauto. Jännä että kaikki mitä enite pelkää on sellaisia, mitä kuitenkin periaatteessa haluais. Siis tietää että joulupukki tuo lahjoja ja niitä haluaa kyllä, samoin tietää mitä jäätelöautolta saa ja on reippaana aina lähdössä kotoa autolle.. mutta juoksee huutaen sisälle kun kuulee sen pimputtelun. Sateenvarjojakin haluaa aina ostaa ja hurjasti ne kiinnostais, mutta ei uskalla sit kuitenkaan. Kumma että ei pelkää Ti-Ti Nallea yhtään, minusta se on pelottava!
 
Kiitoksia onnitteluista :flower:

Onnea kaikille muillekin 2-vuotiaiksi ehtineille :)

Me käytiin tänään neuvolassa ja pituus oli 83cm ja painoa 11kg, osasi hienosti niitä tehtäviä mitä siellä tehtiin paitsi nuppipalapelin palat ei kiinnostanut pätkääkään. Hienomotoriikkaa sekä silmän ja käden yhteistyötä kehuttiin erinomaiseksi mutta toi puhe. Ei oo tullut kahteen kuukauteen yhtään ainoata uutta sanaa eikä sitä edes kiinnosta koko asia (kivempaa on kiljua :headwall: ) Ja siis oikeesti, neidillä on sanavarastossa max. kymmenen sanaa joita käyttää. Neuvolatäti nyt konsultoi sitten puheterapeuttia ja luultavimmin vastaus on, että odotetaan puoli vuotta vielä. Tää on niin hassua ku toisaalta mun fiilikset on, et ei tietenkään oo mitään hätää et kaikki ajallaan mut sit toisaalta taas huoli nostaa päätään. Etenkin kun käydään mun isää tapaamassa, nuo kaksihan on ihan samanlaisia :( Mut joo, ajan kanssa tää selviää. Reipas, omatahtoinen ja vilkas lapsi ?

Pelkääminen, autot (fiksua :) ), imuri on alkanut pelottamaan (ennen siis tuli perässä ja kelas joko johtoa tai paino pois päältä :headwall: ), samoin kaikki liikkuva mikä toimii pattereilla eli semmonen Nikkon Hello Kitty lentokone (maassa menee) ja sit semmoinen koiranpentu joka kävelee ja istuu sekä haukkuu. Muuta ei, ei edes minkäänlaista ujostusta tai vierastelua.

Kengän koko, on joko 20 tai 21 :)

Summer, toivottavasti olis jo menossa parempaan. Mun kaveri kerto just käyttäneensä tyttärensä lääkärissä korvatulehduksen takia ja lääkäri sano, ettei muistakaan koska olis ollut näin infektiorikas talvi ja kevät.

Äh, nyt täytyy mennä nukkumaan, öitä :)
 
Onnea kaikille kaksi vuotiaille :heart:

Marmotta: Ai oot vai menny ohi, minä se en vasta huomaakkaan ikinä ketään :ashamed: Ajatuksissaan kulen välillä noi matkat ettei tajua "mitään" :D

Kengän koko on 21-22 =)

Pelkääminen: Eipä taida pelätä mitään, on sellanen hulivili ettei ees ujostele ketään :whistle:

Meillä on tänään luvassa kivaa tekemistä, "varastan" lapsien pari serkkutyttöä meille yökylään, ihanaa! Oon jo kauan suunnitellu että pitää yllättää serkkujen vanhemmat että pääsevät vähä hengähtää nekin, mutta yleensä on aina ollu joku sairaana tms. Kyllä odottaa lapset mielissään :D Perjantaina aateltiin lähteä lapsia käyttään sitten sealifessä, laatuaikaa perheen kesken =)
 
Marmotta, peppi tsemppasi todella lääkäri reissun ja ei itkenyt yhtään! toiseen korvaan ei nähnyt, kun siellä jossain syvällä on vaikkua edessä....eli takana voi olla tulehdus. Hain sitten varulta kuurin ja siinähän se ongelma sitten onkin :/ kun se lääke pitäis saada annettua ja maistuu tosi pahalle. Eilen ehkä viidestä millistä millin nieli ja loput sylki. Eikä auta vaikka sekottais johonkin. Mutta viime yö oli taas ihan kauhee. 12-2.30 itki ja näytti että suuhun sattuu...kurkkuun kai sitten. Onhan sillä vielä yskä ja kovin oli räkänen yöllä, että kai se sitten sattui kurkkuun. Kävi kyllä sääliks toinen :( silmät pyöri päässä kun toinen oli niin väsynyt ja minä kans.
Ei me kerhoon menty, kun peppi on niin yskänen vielä. Mä niin kattelin, että ootteko te siellä mäen päällä, että ajelin jo välillä eri puolella tietä :saint:

Edla, tuo on kyllä niin yksilöllistä tuo puheenkehitys. Meillä on tuttavapiirissä muutama poika jotka ovat alkaneet puhua vasta tuossa 3-4 vuotiaina. Toinen ei sanonut oikein sitä ennen mitään ja alkoivat käydä puheterapiassa ja sitten alkoi puhe sujua tosi nopeesti ja hienosti onnistui. Mutta aika isoina nämä pojat alkoivat vasta käydä puheterapiassa...mun mielestä kumpikin 3 vuotiaana.
Meillä ei pepillä ollut mitään tehtäviä neuvolassa...tais aika loppua, kun oli isomman kouluunlähtö tarkastus samalla. Tai sitten se kattoi, että eihän niistä mitään tulis kuitenkaan kun ei mitään mittojakaan saanut otettua.

Sarbba, mukavaa päivää! kuulostaa kivalle!

Koitetaan vaan treffailla lähiaikoina Marmotta ja Sarbba!
 
Summer ja Marmotta: Joo treffaillaan vaan :wave:

Edla: Ei meilläkään älyttömiä vielä puhuta, jokunen sana. Nyt on parin viikon aikana oppinu sanoon muutamia kahen sanan lauseita.

Summer: toivottavasti pieni tervehtyy pian! :hug:
 
:wave: kaikille. ja onnea taas kaikille 2v. täyttäneille taaperoille :heart:

Tänne ei mitään ihmeellista.. viikonloppuna vietetään tyttöjen yhteiset synttärit. Kiva leipoo ja laittaa herkkuja kun on perjantaikin vapaa. Uintikausi on alanut .. E käveli tänään suoraan järveen pikku pikku uikkareissaan :) kun sai luvan.. uimahallia hoki vaan ja sinne meni. Isosisko vähän mietti, mutta ei halunnut olla huonompi ja meni rohkeasti perässä. kyllä se aika viileetä viel oli, mut ei paha. Ihanat ilmat.

:wave:
 
Huomenta ! :)

Meillä pikku neiti oli viime yön mummulassa yökylässä ja on se niin väärin kun kerrankin sais nukkua pitkään, niin oon jo ollut 7 leipomassa kakkua ! :D Mennään vasta tänään mun vanhemmille viettämään ns. äitienpäivää. :)
Meillä J siirtyy elokuussa uuteen päiväkotiin, tohon ihan viereen ! Oon niin onnellinen että sai sieltä paikan, helpottaa niin paljon kun ei tarvitse koko ajan miettiä ja sumplia ketä saa tänään auton käyttöön ja ketä vie J:n hoitoon ja sitä rataa. Kesällä oon vaan 3pv viikossa töissä niin ei tarvitse joka päivä viedä hoitoonkaan, ja saa nauttia kesäsätä pikkusen kanssa! :)

Merika: Kylläpä reippaita tyttöjä sielä ! Mua ei sais millään tonne mereen, vielä pitkään aikaan ! Tosin järvivesi taitaa olla vähä lämpösempää mitä meri..

 
Taas "todellisuus" kolahti eilen, sitä vaan on sillai et yrittää normi arkea elää, ajattelematta että pahin vois olla edessä. Äidillä oli taas lääkäri käynti, kasvain kasvanut yli 5cm nyt(sehän oli jo iso ennen leikkausta ku kaikkia ei saanu pois plus että on koko päälaki kudoskasvainta) :'( lääkäri ei paljon toiveita taas antanu, kotosalla nii kaua ku pystyy, pikkunenki flunssa ni sairaalaan, alkavat maanantaina antaan solunsalpaajaa älyttömät määrät taas, vaikkei se kuulema auta mitää, mut ku ei halua/haluta luovuttaa kuitenkaan. Seur vkl lähetään ajelee kohti Paltamoa taas, ehtis kuitenki lapset viel mummia nähellä kunnolla.
Eilen ei pahemmin ehtiny ajatteleen koko asiaa nii paljo ku tänään, kun oli pikkuvieraita. Meni muuten tosi hyvin, ei tuottanu ylimäärästä tekemistä tms, kaikki lapset oli niin reippaita ja alko nukkuunki hyvin tms =)

Tänää sit ulkoiltu ku nii hieno ilma, saanu muuta aateltavaa ku käytii lasten kans pitkä kävely lenkki ja sit pihalla oltii parituntia äsken. Huomenna sit laatuaikaa viettään perheen kesken, vaikka tekiski mieli painua peiton alle ja pysyä siellä :ashamed:
 
Sarbba, :hug: tosi raskasta ihan varmasti :( kovasti voimia!

Onnea 2- vuotiaille! :flower: :heart:

Meillä on hulinaa ja vilskettä, kun vietetään lasten yhteisiä synttäreitä viikonloppuna. Tai tänään kävi jo vieraita ja huomenna ja sitten vkonloppuna.... huh huh.
 
Sarbba: :hug: Voimia koko perheelle !

Meillä neiti toista päivää kuumessa, eilen korkeimillaan oli 39,7 ja tänä aamuna oli 39,1. :/ Muuten voi kyllä tosi hyvin ! Välillä levätään ja välillä taas piristytään, aina kun piristyy haluais vaan mennä kiikkumaan ! Harmittaa vähän kun on noin hienot ilmat ja joutuu sisällä kykkimään.
 
kaks vee mittoja ei tiedossa..koska en oo aikaiseksi saanut neuvola aikaa tilata. nää sydän ja korva jutut vieny mehut. mut jos vaikka ens viikolla saisin aikaiseksi.

muuten kuuluu hyvää. poika toipunu sydänleikkauksesta hienosti. ja nautittu ihanan lämpöisistä keleistä ulkona asuen.
ja kaikista ihaninta oli ku kaveri oottaa vauvaa ja saan syksyllä sit neljännen kummilapsen. eilen tuli kutsu jo kummiksi vaikka vaavi vielä masussa. no kyyneleet silmissä mä kutsusta olin silti...aivan ihanaa ku ite en uskalla enää ikinä nelosesta haaveilla.

mut täällä mennään ja nautitaan keleistä ja asutaan ulkona. pikku mies ei suostu sisälle yhtään. yöpuku päällä juoksee aamulla ulos ja siellä syödään aamupuurot ja muut ruuat ja päikkärit nukutaan ja illalla ulkosaunan kautta sisälle =D
 
Heipähei ja terveiset kreetalta :wave:

Reissu oli mukava,kuumaa oli,ilmeisesti tavanomaista lämpimämpää ja sit sattukin kivasti et tääläkin alko kesä just parahiks =)
Matkat oli Kassulle rankat,lentokoneen laskut molemmissa päissä aiheutti raivokohtauksen,kirku,puri ja raapi.... oli väsynyt mutta kun ei poikaa saa millään nukkumaan :/ Lisäks kentältä hotellille ja toisinpäin oli 1,5h bussimatka kuumassa autossa |O
Sit iski vielä mahatauti melkein koko poppooseen,appiukko ainoona säästyi moiselta,mullekkin tuli vasta täälä kotona eilen illalla ja oli rankka :x Kassu sairasti sen viimesenä yönä kreetalla ja oli aika lopussa kotimatkan.
Syöminen on vieläkin melko heikkoa pojalla,mut ehkä se tosta paranee.
Mut tykkäs kovasti uida hotellin altaalla ja leikkiä rantahiekassa,mitään kaupunkireissuja ei juur voinu tehä kun väsy niin herkästi ja alko kitiseen,mut hyvä näin. Kivaa oli kuitenkin ja tosi mukava paikka =)

Meinasin huomenna soittaa lääkärille tosta pojan yskästä kun sitä on jatkunut jo kuukauden päivät. Muuttaa muotoaan kyllä,välillä kuivaa välillä limasta,nyt yskii jo päiväsaikaankin ja tällä hetkellä myös nuha. Ajattelin et vois noi röörit kuunnella ettei niissä mitään.

Kengän koko täällä 25,syksyllä viimeistään pitänee ostaa 26... näyttää isolta lapikkaalta =)

Majj,paranemisia sinne :hug:

Sarbba,paljon jaksamista... :hug:
 
Viime yö oli kyllä niin surkea että.. Vasta klo.5 aamuyöllä nukahti ja sit 7 noustiin jo sängystä! |O Yöllä kuume nousi sit 40,5 asteeseen! :eek: Aamusta lähdettiin heti ennen kahdeksaa lääkäriin ja taas oli tulehdus korvassa, toiseen ei nähnyt kun oli niin paljon vaikkua. Vastahan 4vk sit meillä viimeeks oli antibioottikuuri. :( Oli sit puhetta putkituksesta, tää on meinaan 9 tai 10 kuuri 9kk aikana. Ajateltiin ens viikolla ensiksi soitella vakuutus yhtiöön korvaiskohan he jotain jos yksityisellä putkitettais nua korvat. Ei tarvis monta kuukautta sitäkin odotella.

Repa: Tervetuloa takaisin lämpimään suomeen! ;)
 
Majj, no onpas teillä ollut korvatulehduksia :( kannattaa ehdottomasti laittaa putket. Meillä ainakin aikoinaan pojalla loppui sairastelu, kun laitettiin putket ja leikattiin kitarisat. Olis pitänyt ehdottomasti tehdä jo aikasemmin kun 4v. Saitteko jotain ohjeeksi tuohon vaikkukorvaan? kun meillö pitäs alkaa laittaa ceridal-öljyä, että pehmittyis ja tulis pois se vaikku. Meillä ei kanssa nähnyt lääkäri toiseen korvaan. Mites pieni nyt voi?

Repa, kiva kuulla susta! olipas teillä sitten reissu, mutta hyvä että pystyitte vähän nauttimaankin sairasteluista ja kiukutteluista huolimatta =) Onko kiva olla taas kotona?
 
Repa: kiva lukea matka kuulumisia, me lähetään kanssa syksyllä jonnekkin suuntaan pitäs matka vaan varata vaihtoehtoja liikaa :D

Majj miekin kannatan putkia ja vakuutusyhtiö makso meille koko systeemin 1400 euroa yksityisellä kun putkitettiin ja risat leikattiin.
 
Onnittelut 2v.taaperoille :flower:

Sarbba:hug:

Meillä pidettiin juhlat jo etukäteen viikonloppuna.Mukavaa seuraa oli pojalla ja ihana ilma!Ruokaa tein sitten niin paljon,et tänään heitän viimeiset bioon,kun ei enää viitsi lisää tätä ranrapalloa kasvatella:)
Vauvan käännös onnistui hyvin viikko sitten ja nyt vaan odottelen h-hetkeä!Kovasti on iltaisin supistellut ja viillellyt lantion alueella,mutta vielä en ole joutunut lähtemään tositoimiin laitokselle.Voisi kyllä pian syntyä,kun tätä painoa on nyt siunaantunut kivat 15kg.Vähän vaikeuttaa jo liikkumista:(En edes tajua mistä sitä tulee koko ajan,kun olen ruokavaliolla....nestettä kai sitten tai jotain!
Pojan valokuvaus ois vielä hoidettavana ja sitten en otakaan mitään pakollista menoa enää näille viimeisille 2 viikolle.Ihanaa kesää kaikille ja laitan taas kuulumisia,kun jotain tapahtuu!
 
Poika,Suosittelen tota kreetaa ja varmaan kreikka yleensä on kivaa paikkaa. Toi rethymnon oli rauhallinen ja "aito" paikka,ihmiset ystävällisiä:) Mut tottatosiaan,onhan noita paikkoja vaikka kuinka B)

Meilläkin todettiin sit eka korvatulehdus :/ Nyt on antibiootit ja viimeyö meni jo ihan ok...mitä nyt on heittäytyny äitin pojaks kokonaan,myös aamuyöstä pitäs halia ja pussailla |O

Uhma nostaa rajusti päätään nyt,kiukkua pisaa,joka asiassa pitää laittaa vastaan ja aina niin kivasti sujunut nukkumaanmeno uhkaa luisua taisteluksi,tosin vielä oon saanu kurin palautettua... melko raskasta kun mieskin on nyt taas ylitöitä paiskimassa.
Eilinen lääkärireissukin oli yhtä huutoa vaikka ikinä ennen tuollatavalla reagoinu lääkäreihin :eek:

Vähän synkempi ilma tänään,mut kai tota poikaa pitää ulos viedä.... =)
 
Hemuli, jaksuja sulle ison mahan kanssa! eiköhän pian ala tapahtua =)

Meillä Peppi on nyt muutaman päivän ajan sanonut "minulle" eikä pepille. Minulle leipää jne.

Ostin eilen ekat pikkuhousut neidille =) ylpeenä se laitto ne heti jalkaan ja jopa yksi pissa saatiin pönttöön. Potallehan ei suostuta, mutta pöntölle voi jopa suostua jos keksii hyvän houkuttimen....saa tutkia mun meikkejä tai katotaan jotain lehteä tmv. Oon sitä koko ajan sanonut, että kesällä sitten aletaan harjotella ilman vaippaa oloa....niin pakkohan se sitten on alkaa....onneks on pyykinpesukone niin eipä se niin vaarallista ole vaikka housuja kastuu kuinka.
 
Tänne alkaa kuulumaan parempaan ! Kuume lähtenyt laskuun, eilen illalla oli enään 38,2 ja yöt parempaan suuntaan! :) Mut nyt neiti on sit täynnä pieniä näppyjä! Epäilen että olis vauvarokko.. Siinähän on aluksi korkea kuume jonka jälkeen tulee pienen pieniä näppyjä..

Vakuutus yhtiölle en oo velä saanut soiteltua, muka niin paljon muuta.. Poika: Tosin hyvin teillä vakuutus yhtiö korvas ! -ja hyvä niin! :)

Pikkuhousut: Meiltä löytyy 3kpl ja neiti on ihan tärinässä niistä! Pitää aina välillä niitä vaipan päällä tosi ylpeänä! ;)

Ja eilen ! Neidillä oli vaan sellanen kesätoppi sisällä päällä niin katsoi itseensä peilistä ja hoki "tisutisu" ja katsoi omia "tisujaan" ! :LOL: :LOL: Olin ihan äimänä! Kun koskaan tollasista mitään puhuttu ! :eek: :D Tosin neitihän hakee edelleen "turvaa" mun rinnoista niin jos siitä sit oppinut.. Alkanut käymään mun äidin ja anopinkin rinnoille väsyneenä.. :headwall: :D
 

Yhteistyössä