***Toukokuun Toivotut 2011***Lokakuussa***

TIUDELIINI: Lueskelin juttusi siitä tädistä, etkös se sinä ollut.. (mulla tosiaankaan ei ole valtakunnan terävin muisti, ja raskaus hävittää siitä vielä 99%)
Ihan järkyttävää kohtelua tädiltä!
Nuo kannattaa jättää niin omaan arvoonsa: jokainen elää omaa elämää ja toisen elämää oln aina niin pirun helppo arvostella :mad: Suututtaa tollaset ihmiset ku viitsivät työntää nokkaansa toisten valintoihin, jestas!

Mäkin ajattelin aiheuttaa kriisiä suvulle... mullahan tuli exästä nyt ero voimaan 13.9. ja tämä uusi mieshän perkele kosi mua sitten:confused::heart::rolleyes: ja mietinkin että mitä suku mahtaa ajatella kaikesta...
No, vauva on jo tulossa, sen suurempaa yhteistä päätöstä ei oikein voi olla, ja hetken häneltä asiaa tentattuani että onko täysin varma, mä oon eronnu jo kerran jne... niin kuulemma on varmempi kuin mistään ikinä!:heart:
No, pistettiin esteettömyystodistuksen haku tänään vetämään, ja josko paukautettais maistraatissa naimisiin (en kuulu enää kirkkoon ja toisaalta musta olis kornia viettää toiset kirkkohäät tässä elämässä)
TIEDÄN et suku kuolee järkytykseen, mutta ENTÄ SITTEN?
Mun sukua ei ole tähänpäiväänkään mennessä mun elämä kiinnostanu helevetin vertaa (mun vanhemmat majailee espanjassa 99% vuodesta, eivätkä vaivautuneet edes suomeen kun öö, synnytin rv 18+ silloin 08 pienen enkelitytön) niin miksi mun pitäs raportoida niille kaikesta?
mm. mun eropäätös tuli niille ihan shokkina kun eivät käsittäneet miksi halusin eron (no jos vaikka siksi et 80% hoidin kotia, lapset, kaikki keskenmenot kävin yksin läpi, kävin vuorotöissä ja olin lähestulkoon itsemurhatasoon asti masentunut kun jatkuvasti olin 1-3kk yksin kun mies luuhasi töissä ulkomailla. Kuopus on kuitenkin ns. "erityislapsi" niin senkin puolesta oli TODELLA rankkaa aikaa jatkuvasti)
Voitteko käsittää että KUKAAN ei huomannut miten pahassa jamassa mä olin, paitsi muutama hyvä ystävä oli äärimmäisen huolissaaan mun jaksamisesta, eli helvetin hyvin peitin kaikki fiilikset.
Äitini (joka ei ole nähnytkään työntekoa 30 vuoteen kun mun isä painaa 3 duunia että mun äiti saa päivät shoppailla....) sanoi minulle hyvin kauniisti kun olin masentunut (en tosin koskaan hakenut mitään lääkkeitä..) että Minä en kestä normaalia arkea, ja olen kultalusikka perseessä syntynyt kakara. (ottaen huomioon että PENNIÄKÄÄN en ole heiltäpyytänyt, töitä tehnyt 12v lähtien enkä ole "isin firmaan halunnut koska haluan tulla toimeen OMILLANI...)

Mun isä kyllä pahoitteli äitini kännissä heitettyä kommenttia. isäni kanssa mulla on todella hyvät välit. Oli ainoa joka jaksoi kysellä miten jaksan. ja aina kun selitin et no lapset voi hyvin jne jne niin mun isä oli hetken hiljaa ja kysyi että "Ei, kun miten SINÄ jaksat?"
No, olikin ainoa joka eroni ymmärsi (itsekin on kerran eronnut, itseasiassa samanikäisenä kuin minä)

Sori, nyt tulee tilitystä oikee kunnolla :D

Musta tuntuu että mun äiti tekee mulle tahallaan kiusaa!
Esim. exälleni antoi heidän suomen asunnon avaimet. on kuulemma aina tervetullut ja voi viettää siellä maissaoloaikojaan aina kun haluaa:eek: jaksaa myös päivittäin raportoida miten hieno mies siinä on (minä ja exä ollaan ihan ok väleissä jo lastenkin takia)

Joo, kivaa eikö? Kivampaa on kuitenkin että mun EX-EX, kenen kanssa seurustelin 97-01, käy heidän luona espanjassa usein, on myös tervetullut mun vanhempien kämppään "milloin vain" ja mm. tekee kaikkea tapetoinnista remonttiin siellä..... ihan ok, mutta kun sit siitä täytyy aina mulle raportoida. ku "oli sekin vaan niiiiiiiiiin kiva poika.."
No, eli nykyisellä on aika kivasti siedettävää, nauroinkin että jos erotaan niin hei, se pääsee kyllä mun vanhempien pitämään hylättyjen miesten kerhoon, PRKL.

Mut se siitä, niistä kivoista ja ihanista sukulaisista....


(.)
saikulla.
Pyörtyilyn ja pahoinvoinnin takia.
Lepo on tosiaan auttanut, sain vähän syötyä :)

T.Neiti-81 rv8
 
:hug: kaikille surun kohdannelle..

ja tervetuloa uusille..

OMANAPA eipä mitään erikoista rinnat on todella arat. ja olotila vaihtelee hyvästä etovaan.. välillä kiukuttaa ja sitten taas hymyilyttää.. kaupassa haisetvat ihmiset oksettaa.. yritä siin nyt olla normaalisisti että ei tuu oksuu kuon tulee yök olo :( 18.10 olis se neuvola ei millään malta odottaa :D ja voikun pääsis ultaraan...

Minsku82 ja tärppi 5+6
 
:hug: ja jaksamista surun kohdanneille.

Tulin vain poksahtamaan uuteen pinoon. Tänään on ollut jänniä vihlaisuja alavatsalla. Mitäköhän ne.. toivottavasti kohdun kasvuun liittyviä ja asiaan kuuluvia. Ei onneksi mitään tuhruja tai vuotoja ole joten siinä mielessä hyvä. Seuraavaan ultraan on vielä tuskaisen pitkät 10 päivää!

Mulla on päiviä kun pessimismi velloo mieltä ja on ihan varma, että tälläkin kerralla ultrassa näkyy eloton pikkuinen, alkaa tuhruttaa tms. Kuitenkin onneksi suurimman osan ajasta pystyy olemaan optimistinen ja päivä kerrallaan riemuitaan jokaisesta päivästä joita voi lisäillä noiden raskausviikkojen perään..

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Bebel ja Papu 8+0
 
Merkkailen uutta pinoa, kiitos siis uudetsa pinosta!!

:hug: kaikille surun kohdanneille....

(.) Ei mitään uutta....ei isommin mitään vaivoja tai oireita..Iltaisin palelee, mutta siinäpä se oikeastaan. Ei oikein ehdi edes tunnustella vointejaan kun käy töissä ja on tu 10 kk ikäinen poika tuossa joka pitää ajatukset pois itsestä..

Palailen taas paremmalla aikaa...

Milliz rv 6+4
 
Voi miten ikäviä uutisia moni on kohdannut :( Halaukset A, karvatonkoira, alibaba2 ja kaz!

Nöösi, mä oon sitä vähähiilarista ruokavalioo noudattanut, mutta pahoinvoinnin alettua ei kyllä puhettakaan mistään hiilarittomuudesta! Tän päivän ruokavalioon kuului mm. KOLME jukurttia, monta lasia tuoremehua, Kotipizzan Kotzonen puolikas ja muuta hauskaa... Verensokeri on pakko saada pysyyn tasasena ja mehut ja jukurtti auttaa kummasti. Myös viiliä syön monta purkkia päivässä. Kyllä se tästä sitten taas normalisoituu, kun pahin menee ohi. kunhan jotain pystyy syömään, niin oon tyytyväinen.

Mulla alkoi heti plussatestin jälkeen vasen jalka kipeytyyn pitkistä kävelylenkeistä. Onko kellään muulla kropassa mitään paikkaa joka renais? Mulla oli aikasemmissa raskauksissa selkä ja jalkaongelmia paljonkin, mutta ei nyt sentäs näi aikasin oo tullu mitään. Mulla kipeytyy kävelystä ensin reisi ja jos kävely jatkuu, niin kipu säteilee sääreen ja sitten onkin pari päivää ihan jumissa. Tällä vkolla en oo lenkkeily enää, kun jo kilsan matka kerhoon ja takas aiheuttaa saman kivun :(
 
oho, mulla oli joku bugi koneessa, kun kakkossivun juttuja ei näkyny lainkaan, ennenku kirjotin ton äskösen textin...

neiti-81, ymmärrän hyvin sun "tilityksen", mulla ei myöskään ole mikään hienoin perhetausta kerrottavana, joskaan nyt en siitä jaksa kertoilla liikoja. Mutta esim. keskenmenosta en omalle äidilleni ole kertonut, koska se ei ymmärtäis ja pahoittais mun mielen (niinkun monesti on tehnyt) Isäni taas ei tiedä lapsenlapsistaan mitään, kun ei halua pitää yhteyttä munhun tai siskooni :( Ja siskoni ja isäni asuvat samassa kaupungissa muutaman kilsan päässä toisistaan...

Niin, kiitos tosiaan uudesta pinosta ja tuo alotussivu on aivan loistava!!

Nyt tää menee nukkumaan...

poksi 7+0 (8+1)
 
Kaikille surua kokeneille iso rutistus. :hug:

ultrakuulumisille Ihanaa lukea onnistuneita ultrakuulumisia :) Kaikille onnea, ketkä mukavia uutisia saaneet :)

ON Nopsaan omaa napaa..kiiretää on piisannut, joten ei kovasti ole ehtinyt kirjoittelemaan, lueskellut kyllä aina välill olen :) Täällä olo on hyvä...liiankin hyvä ollakseen totta..teinkin eilen testin, johon pärähti heti virtsattuani niiin tumma punainen viiva ettei kontrolliviivakaan enään pärjännyt, joten nyt hieman luottavaismemin mielin olen :) Hih. Hätähousu olen, tiedetään. Oireina väsymystä, jalkojen turvottelua, vatsan turvottamista, rintojen arkuutta ja valkovuotoa. Kaikki oireet kuitenkin hyvin kohtuullisia, joten näiden kanssa pärjää. Kirpparikierroksia on tehty ja ihania vaatteita jo löytynyt :) Kunpa kaikki menisi hyvin. Ensiviikolla neuvole ja sitä seuraavalla ultra.

Supuliini + murunen 6+2
 
Täällä aletaan myöskin varautumaan ToukoPoukosta luopumiseen... :'( eilen vuotoa havaittavissa, pientä, mutta kuiten. Koskaan aikaisemmin ei ole ollut vuotoa raskauksissa eikä myöskään kyllä keskenmenot oon niillä alkaneet. Molemmat km olleet keskeytyneitä.
Ei oo helppoa ei!
Isot pahoittelut myös muille huonoja uutisia saaneille :heart:

Minnäi ja ToukoPouko 6+6
 
Voi että, kovin monella menny kesken :mad: Iso :hug: kaikille surun kohdanneille!!

Eilisessä ultrassa se lääkäri sano, että pieni verenvuoto ihan normaalia ja mullakin sitä kuulemma voi tulla, koska kohdun suulla oli joku sellanen juttu, en siis yhtää muista mikä se oli :confused: Mutta kuitenkin...Onneks mitään sellasta ei oo tullut.

Puuh, meillä aika rankkaa töissä (naisvaltanen hoitoala)..olen määräaikanen ja parempi olla asioita hiljaa, kuten myös tästä raskaudesta vaikka tekis mieli kaikille kuuluttaaa...
Pahoinvointi ja päänsärky on päivittäistä. Varsinkin syömisen jälkee tulee huono olo vaikka nälkä olis ollukkin..Outoa! Panadolia menee päänsärkyyn! Ja naamasta näkee raskauden myös, voi apua, ihan täys pientä näppyä ja finnejä. Kävin ostaas apteekista kalliit puhdistusaineet, katotaa auttaiskos ne yhtään..

Mutta nyt valmistautumaan iltavuoroon!!
 
Heippa kaikki odottajat ja äidit! =)

Onnea hurjasti kaikille odottajille!!
Jos sopíi, piipahdan kirjoittelemassa kun ennätän ja muistan myös täällä ketjussa, minäkin näillä tiedoilla mitä tänään on, odotan toukokuun vauvelia =)

6.5 laskettu aika ja toinen olisi hän. Vuoden ja 9 kuukauden ikäinen tyttö odottaa kotona isosiskonsa roolia ;)

Olen niin kovin pahoillani menetyksen kohdanneiden puolesta...maailma pysähtyy, elämä, pieni sellainen, menetetty.:'(

Kohtasin keskenmenon ennen tyttäremme syntymää rv 14+...ja se tuska oli valtava. Menimme istukkabiopsiaan (luultavasti väärän mittausvirheen takia np-ultrassa) ja sikiö kuoli siihen. Mikä on todella harvinaista!! en voinut uskoa sitä, mutta niin kävi.

No, tulipas synkkää tekstiä...kun piti iloisista kirjoittaa.. olen todella innoissani tästä raskaudesta ja kovasti ultra jännittää joka on vasta parin viikon päästä.. kävin varhaisultrassa viikolla 7+0 verisen vuodon takia, ja siellä oli silti kaikki hyvin. Syke ja kaiku näkyivät, ehjä ruskuaispussi. Silti olen jotenkin kauhean peloissani..olen viikon sairastanut kovaa flunssaa ja olo on aivan junan alle jäänyt. nyt jo 6 päivä kuumetta, menen ma lääkäriin..sekin pelottaa, miten alkio/sikiö tämmöistä kestää.

Mutta, teihin palatakseni, todella mukavaa että täällä on erilaisissa elämäntilanteissa olevia odottajia!! Tulee varmasti, ja jo onkin, mahtava ketju!

Vointeja kaikille, ja mielenrauhaa ultraa odottaville.

Kathe
 
Täällä huono olo jatkuu edelleen ja yrjöllä on tullu käytyä melkein päivittäin:x
Vuoto lakkas, mitä lienee ollut. Niinku olis ollut puoli päivää kestäneet menkat.
En soitellut edes neuvolaan vuodon takia ku eipä ne ois sieltä voineet paljoa auttaa vaikka keskenki olis mennyt. Ultra ois 12.10 ja siinä näkee sitten tilanteen ja tarkat viikot.
Nyt neuvolan laskujen mukaan poksuis tasan 9 vkoa.
mut nyt kauppaan maidon hakuun.
 
täällä oireet kadonnu lähes kokonaan:|eli ihan samanlainen fiilis ku edellisessä raskaudessa joka meni kesken..apua!en ole yhtään positiivinen mut kun ei uskalla.mä tahdon oksentaa!:LOL: ja taidan kyllä siirtää varhaisultraa viikolla ni olis sitten 7+5 ja jos jotai näkyy ni sillon ja toivon yli kaiken että näkyy:heart::heart:
 
Hei, uusi odottaja ilmoittautuu :)

Esikoista odotellaan, laskurien mukaan LA vaihtelisi 27.-30.5. paikkeilla, joten juuri juuri tähän porukkaan kuulunen.

Nyt meneillään rv 6+1, runsasta pahoinvointia ollut jo viikon verran, lähinnä sohvalla makaillen mennyt :/.

Ikää itellä 21 ja miehellä 27.

terv. lyrae & esikoinen 6+1
 
Heipsan! Noihin mun tietoihin sais siis päivittää, että eka lapsi tulossa ja Tyks ois synnäri. Sori ku en oo huomannu kertoa :saint:

Ihanaa kohta pääsen kotiin, sit koiran kanssa ulos ja NUKKUMAAN!!!!!!!! Ihan armoton väsymys koko ajan..Puh...
 
Pahoittelut taas menetyksiä kokeneille! :hug:

Vähähiilihydraattisesta: Sehän se on hieman hankala pysyä ruodussa. Varsinkin, jos on jatkuvasti hankala, vellova olo. Mut eikös se oo niin, et sitä voi syödä hiilareita hieman, kunhan kattoo, mistä ne tulee? Esim. hedelmät ei oo niin paha juttu (myös tuoremehut, hillitysti!) kuin kunnon pulla- tai pastamötöt. Raskauden tuottamat himotukset onkin sitten eri juttu, miten niiden kans toimeen tulee. :p Mulla on ainakin tuottanu nyt ruokavaliossa pysyminen hankaluuksia, kun ei oo oikein jaksanu keskittyä ja nähdä vaivaa eikä toisaalta oikein ruoka maistu. Mites onko vhh:lla olijoilla paino pysynyt, noussu vai laskenu?

(.) Tuntuu tylsältä valittaa, mut purampa tänne, kun en oikein muuallekaan voi. Mua nimittäin nyt kyllä todella huolettaa pienen olemassa olo. Tänään eikä oikeestaan eilenkään oo ollu pahoinvointia. Tosin tänään oli kauhea päänsärky, jollaisista kärsin esikoisestakin. Mahassa ei ole mitään tuntemuksia ollu tänään. Eilen taas oli vihlaisevia kipuja. Inhottavaa tää epätietoisuus! Kummasti sitä on unohtunu, millaista oli esikoista odottaessa. Kumpa muistais vastaavan viikon olot, vaik ei niitä kai voi oikein vertailla.

Te, jotka ootte jo useamman synnyttäneet, onko teillä raskauden aikaiset mahan "kasvukivut" vähentyneet useampien raskauksien myötä?

TUUtikki + PIKKUmyy 6+2 (oma lasku 5+4)
 
VÄHÄHIILARISESTA:
Minä olen vhh ruokavaliolla ollut vuodesta 2005, ja mulla on joka raskaudessa (jolloin en ole vielä vhh:lla ollut) paino karannu ihan käsistä.
Myös tässä alkuraskaudessa kaava on toistuva, koska mulle on tullut pakkomielle saada tuoremehua ja ällöoloon hiilarit ovat auttaneet.
Mulle tulee aina heti 4-6kg plussauksesta! samat vaatteet menee kuitenkin, eli liekö kyse ns. verimäärän lisääntymisestä, rintojen kasvusta yms?
Tosiaan, painoa on ropissu neuvolatätien kauhuksi +30kg. Vähähiilarisen aloitettuani raskauden jälkeen, on ollu vuodessa jo -40kg:a.

Itseasiassa, tällä kertaa vaadin sokerirasituksen, koska selkeesti JOTAIn vikaa oln kun kroppa tuota massaa kerää niin HELVETISTI:mad:|O:mad:
neukkutäti lupasikin mut rasitukseen laittaa. normi BMI on 20-21, joten rasitusta ei ole koskaan tehty. Viime raskaudessakin kävelin 12km JOKA päivä vaunuja työnnellen ja 3kg/vkossa tuli silti. Tosin, en tiedä, maitoakin tuli ihan järkyttävästi, luovutin sitä sairaalaankin 12l, 2 kuukaudessa ylimääräistä!

Nyt oli jo tullut 5kg painoa, mutta bmi on 22-23 siitäkin laskettuna, eli normi. Nyt katsotaan josko se painon nousu jäisi tähän, kun koitan saada kiinni vähähiilarisesta heti kun olo sen sallii.

Mä oon aina kilot saanu pois, mut ketuttaa silti ku näyttää ihan kamalalle aina raskaana:headwall:

T:Neiti + pikkihikkinen rv 8
 
Kiitokset äitix4 uudesta hienosta pinosta:)
:hug: kaikille surunkohdanneille
Tervetuloa uusille:heart:
Täällä yökötys ja etova olo jatkuu..:x Tänään ei tosin päivää tarvinnu oksentamalla aloittaa, jee!!! Mut meikäläisen ruokavalio on mitä on..jugurttia, nektariineja, persikoita, leipää ja ehkä jotain "oikeaa ruokaa", jos vaan saattaa syödä... No eiköhän se taas helpota 4-6 viikon sisällä.... ainakin edellisistä pahoinvointi on loppunut max rv16. Sitä odotellessa...täytyy aina jotain yrittää syödä...

Keskiviikkona ois eka neuvola, kivaa:)
-leena ja murunen hmm 7+4 (enpä meinannu muistaa päiviä:D)
 
Voimia kaikille menetyksen kokeneille:hug:

Ja onnea uusille plussanneille ja hyviä ultrakuulumisia saaneille:heart:

Katsoin että tuolla on jo kesäkuistenkin pino pystyssä joten emme ole enää ihan alkutekijöissä:D

Eka neuvola on mulla vasta viikon päästä maanantaina ja eka ultra kuunlopussa, joten kauan saa vielä varttua et tietää onko elämää vai ei...: / Tosin pahoinvointi on sitä luokkaa et yök eli ehkä joku siellä masussa ainakin vielä mua on kiusaamassa:p

heissu ja masukki 8+2
 
Hei
Ultrakutsu tuli, eli np-ultraan on aika kuun lopulla. Raskausoireita mulla ei oikeastaan pienen närästyksen lisäksi ole.
Nämä liian monet keskenjääneet raskaudet porukassamme saa miettimään, että ehkä ihan hyvä, etten ole koko maailmalle kuuluttanut. :(

Neiti81: Kirjottelit sokerirasituksesta. Mulla on myös normaali bmi, mutta se tullaan mittaamaan. Maha on plörähtänyt aikamoisesti. :confused:. Onko sinulla (tai jollakin muulla) tietoa mitä voi seurata siitä jos tulokset eivät ole niinkuin pitäisi?

valdemaria ja vauva 9+2
 
Viimeksi muokattu:
arvatkaa kellä tuhruttaa :(:':)'(
vähän, mut enivei. Huomenna sit tarkistelemaan, en tiedä oikee mitä taas ajattelis. kuitenki jo 3 keskenmennyttä takana :'( ei tällästä jaksa:'(

t:neiti rv 8
Voi ei, sullakin!
Täälläkin edelleen epätiedossa eletään, huomenna soittelua neukkaa, lääkäriin ja joka paikkaa. Tilanne on päästävä tarkistamaan.
Vuoto alkoi perjantaina illalla, niukkaa ollu. Tänä aamuna pari pientä lorahusta siteeseen asti ja nyt taas niukempana. Että jos km menossa niin ei kyllä ainakaa ole vielä ohi.
Mullakin takana 2 keskeytynyttä km, joten uskon että tähänkin tarvitaa lääkettä antaa sitten lopulliseen vauhtia.
Ja ei jaksa, ei... oon niin väsynyt, vihainen, itkuinen..

Minnäi ja toivo ToukoPoukosta rv7
 
Voi näitä ikäviä uutisia on ollut aivan liikaa. Nyt ne saisi jo loppua :(

Itselläkin ollut tänään sellanen olo että onko kaikki kunnossa. Ja ensimmäinen neuvola vasta viikon päästä tiistaina 12.10. Joten sinne asti jännäillään vielä. Tosin ei mulla ollut ensimmäisessäkään raskaudessa mitään oireita.

Vatsan turvotusta ollut ihan kiitettävästi. Saas nähdä kuka uskaltaa ensimmäisenä kysyä. Me ei olla kenellekään kerrottu vielä. odotellaan varmaan sinne np-ultraan asti....tai ainakin ekaan neuvola käyntiin asti.

Kahvi ei ole enää maistunut. Ja mandariinit maistuu aivan mielettömän hyvintä.
 
Täällä voisi uusi ilmoittautua joukkoon.
Pahoittelut kaikille jotka ovat ikäviä uutisia saaneet :'(.
Meillä olisi 3. eläväinen tulossa, 4. lapsi kaikkiaan. Menetimme muutama vuosi sitten pienokaisemme rv 32+4. Esikoinen piti silloin pinnalla, vuosi menetyksen jälkeen syntyi kuopus ja nyt sitten odotellana ja jännäillään =). Kuukautisista tällä hetkellä 7+4, mutta taisi olla pidempi kierto, joten nuo viikot varmaan vähenee kun utraan päästään 15.10.
Tällä hetkellä oireina pahaa oloa ja päänsärkyä sekä väsymystä...
 

Yhteistyössä