***Toukokuun Toivotut 2011***Lokakuussa***

Minnäi ja Neiti-81 :hug:

Täällä aivan karsea olo jatkuu. Meinas kauppareissullaki oksu lentää, hyi että.
Niinhän ne kyllä sanovat että mitä useamman on tehny ni sen kauhiampi pahoinvointi aina seuraavan kohdalla. Nyt ei kyllä olossa kehumista, melkein joka päivä saa ainaki yhen kerran pöntöllä käydä:x Pitää varmaan lähteä päivä levolle ni vähän edes olo helpottais.

Eka lääkärineuvola olis viikon päästä. Ultrataan ja sillo saa selville tarkat viikot.

Nyt ei tämän enempää,sohva kutsuu:)
 
:hug: kaikille menetyksen kokeneille!
Täällä on vietelty vähän hiljaiseloa kirjoittelun suhteen mutta luettu on kyllä ahkerasti :)

Aamulla oli eka neuvola ja aika nt-ultraan varattiin ensi tiistaille. Siihen asti ollaan vielä jännityksessä..Ainut mikä huolettaa niin, neuvolassa ei saatu sydän ääniä kuulumaan :( Kotidoplerilla ne mielestäni kuulen ihan helposti..Raskausoireet on olleet ihan eri luokkaa kuin esikoista odottaessa. Silloin joka aamuinen oksentaminen oli ihan rutiinia ;) nyt olo on vaan etova, hajut tökkii (esim. esikoisen valmisruokien haju..) ja yökkäyttää mutta oksentaa ei ole tarvinnut kuin muutaman kerran.

Vitamiineista Oon syönyt nyt Multivitaa + D3 vitamiinia

Joku kyseli noista kotidopplereista. Esikoista odottaessa tilasin Ebaystä (Kiinasta) Angelsound dopplerin. Ja nyt muutaman päivän ajan olen siis saanut mielestäni sykkeen kuulumaan tässä raskaudessa. Esikoisen sykkeitä päästiin kuuntelemaan vasta ~20rv:n tietämillä kun silloin vasta laite hankittiin. Muistaakseni jossain sanotaan että joskus 12rv:n kohdalla noilla kotivehkeillä saa sykkeen kuulumaan. Silti vähän ihmetyttää että nevolan koneella ei sykettä saatu.. Tosin "täti" lohdutteli, että n. 2/10stä syke saadaan ko. laitteella kuulumaan näillä viikoilla.

Sihistin rv10+1
 
Neiti-81 ja Minnäi: Pahoitteluni ja iso :hug:!

(.) Jee, täällä pahoinvointi palasi kunnon heikotuksena ja yökötyksenä. En oo vuotanu sitten lauantai-illan, et oiskohan ollu vaan jotain harmitonta. Nyt on ekan kerran sellanen hieman varmempi olo tän raskauden suhteen. =) Aloinkin jo itse huolestua, kun olin niin negatiivinen. Viikko enää varhaisultraan.

Koti-dopterista: Ostin semmoisen viime raskaudessa ja sain sykkeet kuulumaan joskus rv11. Sitten olikin tosin vaikeita viikkoja pitkään, kun ei meinannut kaveri pysyä laitteen alla ollenkaan. Siitä sai ittelleen lievää stressin poikasta. :p

Liikkeistä: Mites olette huomanneet liikkeet? Millä viikoilla? Viime raskaudesta tunsin ekoja liikkeitä jo rv15, mut kaveri oli niin pieni koko mahassa oloajan, et en välillä juuri liikkeitä tuntenut. Noh, rauhallinen tapaus näyttäis olevan vieläkin.
 
Minnäi ja Neiti-81 suuret pahoittelut teille ja voimia!! :hug:

Nepula : mukavaa kun sulla oli kaikki ultrassa hyvin! :)

Oma napa: Kävin äsken varhaisultrassa yksityisellä lääkäriasemalla ja oli kyllä oikein mukava gynekologi-nainen! Siellä näkyi heti sikiöpussi, sikiö, ruskuaispussi yms. Ja sydän hakkas julmetusti!!! :) :heart: Oli 1cm pituinen sikiö ja laskettuaika siirtyi 2 päivällä eli on 23.5. ja tänään 7+1. Saatiin sieltä mukaan neljä ultrakuvaa ja niistä yhdestä käytiin kehittää molempien vanhemmille kuvat, jotka laitetaan mukaan kortteihin, kun lähetetään ne torstaina heille... :) On kyllä niin ihana olo ja tulihan sitä tippa linssiin siellä gynellä, kun näki pikkuisen sydämen hakkaavan! :) Miehenkin silmät meni punaisiksi... :heart:

Voimia, jaksamisia ja hyviä oloja kaikille odottajille sekä myös niille, joita ei nyt onni tällä kertaa suosinut! :heart:

Niin ja kiitos äitix4 kun kerroit kokemuksistasi LKS:ssa!! :) Asutaan tässä ihan vieressä Ounasmetsässä, joten ainakin välimatkan puolesta pääsis helposti siellä käymään :D pitää ehdottaa sitä sitten neuvolassa..
 
Ensiksikin pahoittelut kaikille surun kohdanneille :(

on: Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti, verenpaineet hiven koholla, kuten normistikkin ja hb 107, mikä ihan kelpo mulle, tosin käski syödä vielä lisäksi rautaa ton multivita raskauspillerien lisäksi..Ylihuomenna olisi varhaisultra, tän päiväinen ei jännittänyt, mutta se totisesti jännittää...Sitten muutaman vkon kuluttua np-ultra...Paha olo on valtavaa, nippanappa selvisin eilen työpäivästä, ja nyt pitäisi taas lähteä töihin ja olo on, mikäli mahdollista, niin vielä eilistäkin huonompi :(...Mutta onneksi sen tietää, ettei se ikuisesti jatku. Painoa oli tullut 3 kg lisää:O:ashamed:...mutta kolmeen päivään ei oikein ruoka mennyt alas, joten se varmaan tasaantuu siitä...
 
Halaukset surun kohdanneille :( Aika paljon on nyt noita uutisia tullut.



Mun on kyllä nyt pakko ilahtuen sanoa että kahteen viikkoon nyt on ensimmäinen päivä, kun ei juurikaan okseta tai ole etova olo! Vielä :D Olo on siis ollut todella kurja, väsynyt ja sanoinko jo, että kurja? Välillä ihan tuntuu että arkistenkin juttujen kanssa pitää ihan ponnistella, että selviää niistä oksentamatta tai nukahtamatta.

Vitamiineista oli puhetta. Mulla oli esikoisen raskausajalta jäljellä Multivitaa, mutten ole muistanut niitä ottaa. Ne on kyllä tuossa pöydällä mutta... Onko kellään muulla sellaista ongelmaa, että lääkkeiden nieleminen on tuskaa ja aiheuttaa yökköämisiä ellei jopa oksentamista? Mulla on ollut näin aina, särkylääkkeet olen puolittanut ja saanut ne joten kuten alas. Antibiootin pyysin kerran nestemäisenä :D Toivon vaan, etten joudu syömään rautaa tässä raskaudessa, viimeksi oli työn ja tuskan takana saada ne tabletit tai kamalan makuiset litkut alas.

Kotidopleria en ole käyttänyt enkä aio sitä nytkään hankkia.

Sen sijaan hankin kirpparilta rintarepun ja kantoliinan, ovat molemmat uusi juttu mulle.

Eipä tänne muuta juuri kuulukaan sitten. Vielä ei olla kerrottu muuta kuin muutamalla äiti-kaverille ja mun isälle, joka oli onnessaan melkein heti, alkujärkytyksest toivuttuaan. Kerroin että laskettu aika on sitten toukokuun 14, niin isäni kysyi fiksuna että "ai, kenellä?" :D No, nyt hän on jo lupautunut esikoisen vahdiksi sitten keväällä kun on tosi kyseessä.


Phoebsi ja Dude 8+5??
 
onnea kaikille jotka ovat saaneet hyviä uutisia ultrassa! alkaa olla monta myös teitäkin, ja se on ihan kiva että välillä myös hyviä uutisia!

valdemaria: eli ei ole mitään erityissyytä mutta kun mun kierto on 34 päivää ja sen kierron mukaan mulla olis nyt 9+2, mutta neuvola ei ottanut sitä huomioon ja laski että mulla olis nyt 10+1, jonka takia ens viikon pe kun on np-ultra niin mulla olis neuvolan mukaan 11+4 ja normaalistihan np-ultra on viikolla 10-13.. oikeastihan olen sillon vasta viikolla 10+5 mutta sekin on periaatteessa tarpeeksi:) eli tietyllä tavalla kiva kun laskivat neuvolassa "väärin":D sen takia tuo aika.

kiitos kotidoppleri infosta, vähän ajattelinkin että siinäkin varmaan ongelmansa ellei osta jotain tosi kallista tyyppiä, eli ei ole varmaan sitten tarpeellinen kuitenkaan.. ellei sais jostain ilmaiseksi:D huutonetistä aina välillä löytyy mutta menee myös nopeasti:p

lisää hyviä ultrakuulumisia toivotaan!!

minä ja masuasukki 9+2
 
Kovasti voimia menetyksen kokeneille!!! Voi itku, en toivois kellekkään kyllä sitä surua.

Ihan ristiriitaiset tunteet nyt pinnassa. Tuo toisten epäonni ja suru sattunu omalle kohdalle liian useasti ja on kyllä pinnalla itelläki muistot ja pelot ... mutta sitte toisaalta on vaan niin onnellinen. Just tultiin ultrasta. Kaikki oli niinku pitääki :D. Pikkunen toukka siellä köllötteli menemään. Ihanaaa! Päivällä heitti viikot, mutta ei la:ta muutettu. Ihana pikkunen sydän siellä lepatteli tuhatta ja sataa. Ihan uskomaton tunne.
Ihan pikasesti vaan omaa napaa kirjottelen. Myöhemmin lisää. Niin ja ihania ultrakuulumisia monilla!!
Mariposa ja toukka 7+4
 
heipä hei.. sori kun ei oo oikeen jaksanu kirjotella mitään.. ahdistanu niin paljon muiden ihmisten hokeminen keskenmenosta jonka koin heinäkuussa.. no joo menin sit tänään soittamaan neuvollaan ja kun siinä kerroin tätä asiaa niin pillahdin hysteeriseen itkuun. ja neuvolatäti soitti sitten 10min päästä ja ilmotti että mulla on ens tiistaina neuvola ja ehkäisyneuvolan puolella ultra kun muualle ei tähän hätään saanu muualta aikaa.. :D vähän jo sekin helpotti.. mikä ihaninta että anoppi tuli tänään käymää ja kerto löytäneensä aivan mielettömän sulosen potkupuvun jonka olis halunu ostaa mutta appi oli vielä kieltäny ostamast..

oireet jatkuu oksetusolo, rinnatarat, pää sekoaa, järkyttävä kiukku ja väsymys ja kylmä

haleja kaikille sitä tarvitseville

ihania ultra kuulumisia..

Minsku82 ja tärppi 6+3
 
Iso:hug: kaikille surun kohdanneille. Tulee ittellekin kauheen surullinen olo, mutta toivottavasti ei enää tulis enempää suru uutisia.

Täällä odotellaan kovasti np-ultraa, mikä olis kahen viikon päästä ja silloin vasta päästään ekan kerran katsomaan onko maha-asukilla kaikki hyvin. Ja sit samalla odottelen sokerirasitusta, että sais tietää onko kaikki arvot normaalit.

Olossa ei ole kauheesti ollut nyt kehumista. Koko ajan ollut hirvee yökötys olo, vaikka kuinka syö useasti. Ei oikein jaksa mitään tehdäkkään.

riikka 10+0
 
poks vaan ja ekat housut jäi sitten pieniksi :O Siis aivan julmetun kiristävä tunne aikoi eilen ja tänään totesin peilistä että kyllä, maha pömpöttää nyt. Lisäksi jatkuvan huonon olon pahin aika on siirtyny aamusta iltaan, nytkin velloo ihan sairaasti ja menen kyllä kohta uudestaan pitkäkseni. Yölliseksi riesaksi on tullut nälkä ja välillä jopa närästää. Kyllä tää on "niin" mahtavaa olla raskaana taas, tasan on kyllä viimenen kerta mun elämässä jos tästä raskaudesta se kolmas syntyy...

Ai niin, kaverini sai tänään poikavauvan, jippii :)

nepula 7+5
 
heippatirallaa pitkästä aikaa. Työ häiritsee pahasti mun vapaa aikaani ;)

Pahoittelut surun kohdanneille :<

Mulla itsellänikin on vähän koko ajan sellainen olo et onkohan tuolla kaikki kunnossa, periaatteessa kai pitäisi luottaa siihen että on kun ei kipuja tai vuotoja ole, mutta oireet on vähentyneet kuitenkin. Pahoinvointia mulla ei juurikaan ole, vihlasukivut vähentyneet. Pissalla kyllä juoksen jatkuvasti ja tissitkin ovat tulleet aremmiksi. Noh täytyy nyt vaan odottaa sitä ultraa.

Nukkumaan on nyt pakko mennä, esikoinen on mahataudissa niin en tiedä mitä ensi yöstä tulee.

sweetpearl ja pete-vauva(esikoisen sanoin ;)) 7+4 (neuvolan mukaan 9+0)
 
aika hiljasta on on viime päivinä täällä ollut. Tänne ei ihmeitä, huono olo jatkuu vaan ja tuntuu muka jo nyt että reenaaminen käy raskaaksi ku maha on vähän kipeä sen jälkeen ni varmaan aika kohta täytyy jättää tuo laji pois ja siirtyä johki pehmeämpään :) Mutta ilomielin sen teen ei siinä mitään.

Vauvaliimaa vauvaliimaa vielä meille kaikille :heart:

Diipeli ja kultsukka 6+4 (6+6)
 
Huomenta!

Eilinen oli aivan kamala päivä, aamusta iltaan yrjötti :x pitää yrittää olla onnellinen näistä oireista...

Kohta olis eka neuvola. Hassua, reilu vuosi sitten olin samalla asialla kun tää junior ilmoitti tulostaan :LOL: Mulla on maailman ihanin terveydenhoitaja, hän on ollut mulla kaikkien raskauksien aikana joten aika hyvin tunnetaan toisemme. Hänelle voi puhua kaikki huolet, niin raskaus- kuin vaikkapa parisuhdejutut.

Jotenkin on aika ristririitaiset fiilikset :| Toisaalta oon niiiiiiiin happy tästä vauvasta, mutta jotenkin pelottaa kaikki, ahdistaa oma kroppa jne. Ja sit harmittaa tämmöset negatiiviset tunteet ihan kauheesti. Pitää ottaa asia puheeks tänään.

Tuntuu, että tää alkuviikko on mennyt juostessa joka paikaan, on ollut pojan neuvolaa, ultraa, eskarikeskustelua, poikien treenejä ja sitten saa olla yrjöt suussa jatkuvasti... ens viikolle en kyllä ota mitään ylimääräistä! Pojilla on syyslomakin ens viikolla, nuo 3 vanhinta on mun vanhempien kanssa Tukholmassa to-la. Saa hetken hengähtää rauhassa, ihanaa! :)

Nyt pitää alkaa vamistautumaan neuvolaa varten, hienoa syyspäivää teille kaikille!

Maybaby 6+2 (neuvolan mukaan 8+2)
 
Täälläkin pahoinvointi ja sairasloma jatkuu. Kävin homeopatilla, nyt pääsen sohvalta ylös ja voin syödä muutakin kuin näkkäriä, tomaattia, kurkkua tai omenaa. Etomista on silti, mutta olen enemmän ihminen ja pystyn touhuamaan esikon kanssa. Onko muita jotka ovat kokeilleet vaihtoehtoisia hoitomuotoja pahoinvointiin tai synnytykseen? Esikon synnytyksessä ja sen jälkeen käytin homeopaattista Arnicaa. Kohtu palautui todella nopeasti ja istukan irtoamisesta tullut haava parantui nopeasti. Kovaa vuotoa oli vain ensimmäisenä yönä, sen jälkeen vain pientä tiputtelua.
Nyt olen kokeillut myös akupunktiota pahoinvointiin, ja siitä hieman apua saanut myös.

Painoa ei ole tullut yhtään lisää, varmaan juuri tämän alun omenan syönnin takia, kävelylenkille en ole päässyt kahteen viikkoon.
Uni maistuu mullekkin, 10-12 tuntia kevyesti tulee nukuttua.

Varhaisultraan kovasti halusin mennä, vaan ajattelin odottaa np-ultraan, on jo niin lähellä.

Synnytyksestäkin oli puhetta aiemmin, esikon kanssa synnytyksen kokonaiskesto oli 3h10min. Sain myös ohjeen lähteä seuraavan kanssa ensimmäisestä tuntemuksesta. Esikon kanssa supistukset napsahti päälle tuosta noin vaan. Yksi vaimeampi ja sitten kahden minuutin välein. Lapsivesistä ei ole vieläkään mitään tietoa. En valittanut kyllä nopeaa synnytystä, mutta nopeassa synnytyksessä hormooni kuohutkin (babyblues) olivat voimakkaat. Kätilö sanoi että yleistä nopeissa synnytyksissä.

Nyt jännittää uudelleen synnyttäjän jälkisupparit, kavereiden mukaan ovat voimakkaita ja kestävät pidemmän ajanjakson kuin ekalla kerralla. Minkälaisia kokemuksia palstalaisilla?

Mukavaa odotusta kaikille!
Mustajuuri 8+6
 
Huomenia!

Vitamiineista: Raskaus-multivitaa menee täällä. Lisäksi aiemmin oon nauttinut ylimääräistä D-vitamiinia (20mikrog. tabletteja) mut nyt täytyisi ostaa miedompaa D:tä, kun tuossa raskausmonivitamiinissakin on jo jonkin verran. Mulla tulee kans tableteista huono olo ottaessa, tuntuu että haluaisivat heti ylös. Oonkin koittanut noita ruoan kanssa ottaa (ruoan ja ruoan, kun ei sekään oikein maistu). Välillä oon myös ottanut kalaöljytabletteja, kun niiden pitäisi tehdä hyvää limakalvoille. Nuo tabletit kuitenkin sisältävät myös E-vitamiinia, jota tuossa monivitamiinissa on, joten en kauhean usein ota niitä.

Pahoinvoinnista: Täällä ehdin jo iloita, josko viikonlopun aikana olis hellittänyt tää olo, mutta maanantaista asti tasasesti taas pahentunut. Tuntuu typerältä olla koko ajan kotona sairaslomalla, kun mitään ei saa aikaiseksi, mutta yliopistolle jos eksyy, niin olo äityy sietämättömäksi. :(

Vaatteiden mahtumisestakin ollut puhetta... Pitäisi kai alkaa ostelemaan jostain vähän väljempiä housuja (ja sukkahousuja!) kun ei tunnu enää hyvältä nuo edelliset, kiristää. :/ Olisko kellään hyviä ideoita siitä, mistä löytäisi alkuraskauteen sopivan väljiä sukkahousuja? Mielellään paksuja näin talven varalle :) Hameita tulee käytettyä enemmän kuin housuja normaalisti.

Neuvola on mulla vasta edessäpäin, jännittää :) Lisäksi oon tota varhaisultraa miettinyt, kun pelottaa, jos onkin kohdunulkoinen. En kyllä tiedä, miten voimakkaat oireet siitä tulee (ja monennellako viikolla aiheuttaa komplikaatioita). Oon koittanut toispuoleisia tuntemuksia ettiä, mut tuntuu että niitä olis vuorotellen molemmilla puolilla. :D Meille tuo yksityinen tulee kyllä aivan liian kalliiksi, jos sinne lähtee.

Olipa omanapainen postaus :ashamed:.

lyrae ja esikoinen 6+5
 
Moikka!

Sain juuri äsken soiton neuvolasta. Mulla on se ensikäynti 19.10. jolloin viikkoja 8+5. Mutta nyt terkkari soittelikin ettei pariin viikkoon ole neuvolalääkäriä tarjolla joten sopisiko että kävisin ennen ensikäyntiä, lääkärin luona jossa on kuulemma uusi hieno ultrauslaitekin odottamassa! :) No, kyllä sopi! Ja kylläpä alkoi jännittämään. Ajattelin jo että ensimmäinen ultra on sitten siellä np-tutkimuksessa.

Mä en ole vielä innostunut ostamaan mitään vauvalle. Tuntuu kaikki hankinnat vielä niin kaukaisiltakin.. Ja onhan esikoiselta pieniä vaatteita, harsoja ym. säästynyt. Mut viikonloppuna tein ensimmäisen odotukseen liittyvän hankinnan. Ostin nimittäin talvitakin, johon myös pyöristyvä vatsa tulee mahtumaan. Takki levenee mukavasti tissien alta! :D

Mun ruokaan liittyvät mielihalut tuntuvat vaihtelevan parin päivän välein.. Alkuun porkkana ja ruisleipä oli niin pop! Yhtenä päivänä kaurapuuro oli taivaallista.. ja jauhelihakastike sekä perunat! Nyt oon yrittänyt syödä mandariineja ja vaaleaa leipää ja tuoremehua tulee juotua. Pakko puputtaa jotakin vähän väliä että paha olo menee ohitse. Tuntuu että olo on pahimmillaan sekä aamulla että tässä puolenpäivän aikaan. Illalla suht normi olo. Puntarilla en oo uskaltanu käydä.. Eiköhän se riitä että sitten siellä neuvolassa punnitaan.. Masu pullottaa jo jonkin verran. Nappi auki farkuissa mennään.

Olen edelleen saanut pidettyä odotuksen salassa. Mies tietysti tietää ja äidille kerroin muutama päivä sitten. Oli vähän yllättynyt, että näinkin pian ollaan vauvoja odottamassa, mutta onnelliseltahan tuo vaikutti. Toivoi vaan että jaksan, kun mieskin viikot poissa. Mut muille en ole vielä kertonut. Hmm.. Edelleen mietin sitä että pitäisköhän vaan odottaa sitä hetkeä että ystävät alkavat kysymään suoraan että olenko raskaana? :)

Oletteko muut lentäneet raskaana ollessanne? Mun tekis mieli lähteä käymään muutaman päivän reissulla Berliinissä joulukuussa.. Mutta hieman tuo raskaana olo ja lentäminen arveluttaa.. Tuskinpa sitä vauvan kanssa heti reissuun on sitten lähdössä..

Aurinkoista lokakuuta jokaiselle!
Ansukka ja salamatkustaja 6+6
 
Täällä vietetään vapaapäivää tytön kanssa, joka on menossa päiväunille( tosin sellasetkin laulut kuuluu et koskahan meinaa nukahtaa)

Pahoinvointia ei ole juurikaan ollut, mutta olunkin yrittänyt syödä säännöllisin väliajoin. Kaikki maistuu aivan liian hyvin. Painoa on nyt kertynyt n. kilon verran. Maha on kylläkin pongahtanut kyllä esiin niin että en tiedä kuinka monta siellä majailee :whistle: viimeksi maha alkoi näkymään rv 12.

Odotan jo pääseväni neuvolaan että kuulisi sydämen sykkimisen. Vielä pari päivää joutuu odottamaan, kun on ens viikon tiistaina. Sanoivat silloin kun varasin aikaa että ultraisivat samalla.

Ciba 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Uusi odottaja ilmoittautuu ketjuun mukaan.

Hei kaikille toukokuun vauvaa odottaville ja onnellista odotusaikaa! Olen 32-vuotias äippä Oulusta. Laskettu aika olisi 29.5. joten raskausviikkoja on nyt 6+6. Synnytyssairaala on OYS, siellä syntyi poikammekin melkein kolme vuotta sitten. Raskausoireita on ollut kamala väsymys, yöllä on pitänyt juosta pissalla ja jääkaapilla ja housut alkavat puristaa.. Ensimmäisessä raskaudessa vasta joskus 16. viikolla alkoi vähän housut kiristää ja nyt jo näin pian.. Täytyy varmaankin lähteä ostelemaan väljempiä vaatteita..
 
Tervetuloa Jossuliini =)


(.) Huoooooooh mä kuolen tähän oloon. Ja kun näyttäisinkin jo raskaanaolevalta, mutta ei. Olen vain turvonnut ja väsyneen näköinen jokseenkin "hyväntuulinen" ilmestys. Ihanaa. Lueskelin lokakuisten pinoa ja sain paniikkikohtauksen synnyttämisestä :D Että ehkä ihan kiva että nyt on vaan oksetusolo. Eikä se olo että supistaa ja kohta pitää ponnistaa.

Ansukka Me ajateltiin joulun tienoilla piipahtaa Englannissa mikäli mun olo sen sallii. Neuvolassa en muistanut asiaa kysyä joten jos se nyt varmistuu, matka siis, piankin niin soitan neuvolaan. Ja kunhan tiedän lentoyhtiön niin täytyy ottaa selvää mitä heillä sanotaan raskaanaolevista, tai siis mikä on heillä se raja koska saa vielä lentää. Mutta jos olen huonovointinen tai muuta niin en jaksa lähteä. Pääsee sinne sitten joskus myöhemminkin, toivottavasti.
 
Ansukka, mä lensin kuopuksen odotuksessa Egyptiin 4,5 h rv 22-23 aikoihin. Kaikki meni hyvin, edes tukisukkia en käyttänyt.

Täällähän on muitakin, joilla vaatteet jo kiristää :) Nyt mulla rupes kiristään rintsikatkin. Onkohan kuppikoko isontunu vai mikä lie...

eto-olo vain pahenee iltaa kohti, ei kestä...

nepula 7+6
 
lentämisestä raskausaikana: Aion matkustaa Yhdysvaltoihin rv 12+ alkavalla viikolla ja olla siellä pari viikkoa. Ei ainakaan neuvolasas kielletty moista matkaa. Itsellähän ei sitä tulppavaaraakaan ole, kun piikitän sitä Fragminia joka päivä. Yksi murhe vähemmän ;)


Onko muilla muuten turvotusta masussa? Olen luonnostani "kukkakeppi", mutta nyt on tullut semmoinen mömppömasu ja neuvolan vaaka näytti niin kamalia lukemia, että en usko niiden olevan "läskiä" vaan nesteitä. Itsellä vielä käytössä lapsettomuushoitoalkuisen raskauden vuoksi 2 eri hormonia, joiden tiedän "paisuttavan" ja keräävän nestettä. Onneksi nuo lääkkeet saan ajaa pian alas...Vai voiko tuplaraskaus turvottaa myös?

Vadelmaunelma & Tiitiäiset rv 8+5
 
Moi! Kai sitä vois ilmoittautua tänne, joskin pelottaa että joutuisi vielä poistumaan... Ja olen aivan hirveän pahoillani täältä poistuneiden puolesta, voimia...
LA olis laskureiden mukaan 30.5 ja viikkoja 6+2, mutta itse epäilen että olisi vasta 5 + jotain. Toinen raskaus, ensimmäinen istuu tuossa vastapäätä leikkimässä roboteillaan, tammikuussa tulee 6 vuotta! =) Ja siksi pelottaa, kun kävin aivan liian aikaisin ultrassa viime viikolla, kohdun limakalvo oli paksu ja pieni piste näkyi, mutta nyt sitten tutkitaan raskaushormonia yms ettei ole ku. Viime perjantaina hcg oli n.420 ja maanantaina melkein 1200, eli oli noussu hyvin. Huomenna taas verikoe ja ultra!!! Jännittää ihan hulluna, toivottavasti näkyis jo jotain edes jossain, niin sais tän epätietoisuuden pois.
Vihlomisia on ollu jonkun verran, ehkä enemmän oikealla puolella, mutta molemmin puolin kuitenkin. Oikealla oli myös n. 2cm kysta, en tiiä voiko se tuolla kans tuntua. Varsinaisesti en ole kipeä ollu ollenkaan ja vaikea on uskoa oman olon perusteella että olis jotain vialla, mutta pelottaa kuitenkin.
Jos sitä sais ens yönä kuitenki nukuttua ainakin väsymyksen perusteella luulis....|O
Niin ja jos niin pitkälle mennään, niin synnytys olis tod.näk RAS.
 
Viimeksi muokattu:
Tää etova olo ei oo enää lainkaan kivaa, siis yööök! Ja tää väsymys, huhhuh! Nukun kevyesti yössä 10-12h ja sen lisäks 1-2h päikkärit...Kaikkea hyvää ja makeeta tekee mieli. Maha ei kyllä oo kasvanu eikä turvonnu, että vaatteiden kanssa ei ongelmia.
Mutta tänää aamulla oli eka kerta varmaan kolmeen viikkoon ku harrastettiin seksiä..Siis tosi pitkä väli, mutta yksinkertasesti en oo jaksanu enkä kyenny...Anteeks vaan, kun tälläsia paljastelen :whistle::D

Huomenna ois eka neuvola, 8.00...Ihan kiva vaa, että se on mun tuttu se neuvolatäti, äh.

Omien laskujen mukaan nyt ois siis 7+0 (poks poks) :D

Psst...aika moni kavereista jo tietää, ja tulevat isoäidit ja kaks isoisovanhempaa, mutta muillekkin aletaa tässä kertomaan kunhan vaa nähtäis kaikkia. Kaikki nyt kuulleet ovat ottaneet asian tosi hyvin. Onneks! Työkaverit ja pomo ei tiiä enkä aio kertoakkaan vielä vähään aikaa, koska olen vain määräaikanen ni stressaan miten mun työpaikan kanssa käy : /
 
Siis ihan kamalasti noita surun kohdanneita :'( Olen tosi pahoillani!!

Hienon, selkeän listauksen olet tehnyt äitix4.

Ja näin äkkiä sitten muhun, ei ole nyt paljon aikaa kirjoittaa... eli mennään viikoilla 7+1. Viimeviikoilla kävin terkkarissa vatsakramppien takia jossa alkeellinen lääkäri laittoi ultraan. Silloin oli viikkoja 6+1, vatsassa näkyi kohtuontelo ja ruskuaispussi, ei alkiota, ei sykettä. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä että on todella yleistä. Määräsi hcg-arvojen mittaukseen, jotka olivat puolessatoista päivässä lähes tuplaantuneet, olikohan ne jotain 9360 ja 16450. Lääkäri oli sitä mieltä ettei tartte kontrolloida kun arvot oli noin hyvin nousseet. Sain kuitenkin puhuttua mulle uuden ultra-ajan, joka on ylihuomenna. Mua jännittää/pelottaa ihan sikana.

Tämän hetkiset raskausoireet: Palelee, väsyttää, tissit erittäin kipeät ja suurentuneet, ei pysty juuri kunnolla vatsalleen makaamaan. Pahaa oloa sillä tavoin ilmassa että aamuisin kahvimaitoa kaapista ottaessani ällöttää pahasti jääkaapista tulevien ruokien hajut, mutta en meinaa oksentaa samantien. Ja myöskin jos syön vatsani täyteen, tulee paha olo. Tämä on kuitenkin pientä, kun muistelen kahta edellistä raskautta, jolloin olin sänkypotilas pahoinvointien aikaan, ja silloin se alkoi samoilla viikoilla kuin nytkin. Ekassa raskaudessa, alkoi rv 6 ja kesti mooonta viikkoa, tokassa raskaudessa alkoi rv 6 ja kesti varmaan kaksi viikkoa, jos tässä olisin onnekkaampi.

Erittäin stressaavat kaksi päivää edessä... olen aikuisopiskelija ja huomenna torstaina olis erikoistumisjakson lääkelasku- ja lääkehoidon tentti, ja sitten perjantaina se ultra, jota mä pelkään... voi luoja kun pelkään ettei siellä sydän jyskytä..
 

Yhteistyössä