***Toukokuun Toivotut 2011***Lokakuussa***

Heissulivei kaikille ja tervetuloa uusille mukaan! :)

Ihanaa, tänään tuli ensi lumi, mukava istuskella tässä koneella lämmintä mehua juoden ja katsellen ikkunasta ulos valkoista maata... :heart: hirveä joulufiilis jo tuli, tekis niin mieli kuunnella vähän joululauluja! :)

Aika monella teistä on tullut vuotoja, toivotaan että ei ole paha merkki vaan ihan normaalia! Olen lukenut kirjan tyttökavereiden opas odottajalle niin siinä tämä kertoja, jolla itsellä tais olla neljä lasta kirjoitti että on kirkasta vuotoa tullut joka raskaudesta, mutta ei klönttejä ole ollut, eli jos ei niitä ole niin kaikki pitäis olla ok. Ja eikö niitä vuotoja voi tulla juuri etenkin silloin kun menkkojen ois pitänyt tulla, jos ei raskaana ole...

Oma napa: Viikonloppuna molempien vanhemmat sai tietää raskaudesta, todella iloisia olivat ja onnessaan! :) Mä lähetin vanhemmilleni kirjeen, jossa oli ultrakuva ja kirje maha-asukilta :) siinä luki päällä, että saa avata YHDESSÄ ja voi aiheuttaa voimakkaita tunteita yms. No äiti sitten oli 2h iskää aiemmin kotona ni se oli sen kahden tunnin ajan yrittänyt keksiä mitä siellä on ja tihrustanut sen kuoren läpi ja tunnustellu mistä ois kyse! :LOL: Soittivat sitten mulla, kun iskä tuli kotiin ja onnessaan olivat!! :heart: Miehen vanhemmille mentiin kylään ja annettiin heille kirje, sen kun avasivat sisällä oli kortti, jossa luki että paljon onnea tuleville isovanhemmille vuosimallia 2011! ja oli myös ultrakuva.. Miehen äidin reaktio oli mahtava, hyppäs tuolilta ylös ja veti hirveet tuuletukset, jeee, musta tulee mummi!!!! :D Itkivät onnesta ja oli heille erittäin toivottu ja odotettu uutinen! :heart: Miehen isovanhemmille soitettiin eilen ja hekin olivat onnessaan! Vielä ei kukaan mitään ns. negatiivista ole sanonut, mutta vähän pelkään että saan sitä kuulla, kun kerron omille isoäideilleni, he kun ovat niin vanhaa kansaa, että heidän mielestä pitää olla naimisissa ennen yms.

Viikonloppuna oli todella hyvä olo, pelkäsin jo että nyt on mennyt kesken tms, kun ei pahoinvoinnista ollut tietoakaan! No, eilen sitten tuli paluu takas maanpinnalle ja aamusta lähtien yöhön asti oli aivan hirveä olo, yökkäilin koko päivän, vatsassa kierti, väsytti, itketti, rintoja nippaili jne, eli sieltähän ne oireet taas tuli takas.., toisaalta ihan hyvä asia.. :) tänään jatkunu vähän samaan malliin, mutta vielä toistaiseksi lievempinä.. Jos iltapäivällä kouluun jaksais mennä, kun nyt muutamina päivinä ollut pois...

Painoa tähän mennessä tullut 1,5 kg lisää plussauksesta, osittain varmasti turvotusta, kun oon syönyt turvottavia ruoka-aineita yms. Toivotaan kuitenkin ettei ihan niin paljoa tuli yhteensä painoa kun mieheni äidillä, meinaan 28 kiloa!!! :D Mun äidillä tuli mua odottaessa 14kg.
Neuvola olis 26.10. eli parin viikon päästä.., jee! :) Ja sitten se np-ultra myös, sitä en ole vielä varannut, mutta eiköhän siellä neuvolakäynnillä sitä sitten katsota...

Jos sitä jotain kotihommia sais nyt aikaiseksi tehdä, ettei mene vain makoiluksi... :)
Mukavaa alkanutta viikkoa!

Fyssari & Murunen 8+1
 
Huomenta kaikille.

Lumi tuli tosiaan toistamiseen maahan, ei varmaan ole vielä pysyvä. Nyt saa sitten vaihdella jo talvirenkaatkin.

Tänään olis sitten se neuvolalääkärikin ja siellä ultrataan, verinäytteetkin pitäis muistaa käskeä ottaa. Näkee nyt että onko sielä mitään ku mullakin oli sitä veristä vuotoa sillo vajaa pari viikkoa sitten. Ei sitä tullut ku parilla vessa kerralla pönttöön ja sitten illalla se oli jo rusehtavaa tuhrua, että mitä lienee sitten ollut. No tänään selviää oliko haitallista. Pahoinvointi on kyllä jatkunut entisellään, eilen sai oksentaa ja ei tää olo nytkään mikään maailman paras ole.

Nyt syömään ja sitten suihkuun, reilun tunnin päästä pitää lähteä liikenteeseen.

äiti x4 ja pallero 10+3
 
Huomenia täältäkin pitkästä aikaa...! Joskohan nyt olisi pari minuuttia aikaa kirjoitella...

Kurjaa kun taas niin monella on ollut kurjia oloja ja muuta..:(

Eilen olin neuvolassa, siellä kaikki ok. Ensimmäinen ultra olisi 5.11. Silloin sitten selviää että millä tolalla asiat oikeasti sitten ovat ja onko tuolla sisuksissa elämää..:) Mitään vaivoja ei edelleenkään ole, ei tosin ollut minkäänlaista esikkoakaan odottaessa, joten ei siinä mielessä huoleta...EIkä kyllä muutenkaan harmita, parempi vaan, ettei haittaa työntekoa ja tavallista oloa. En osaa oikein sanoa, kumpi täältä olisi tulossa...toivon tyttöä kyllä, mutta saapa nähdä. Viimeksi ei tavallisessa ultrsassa sukupuoli selvinnyt, joten kävimme vielä 4d:ssä, jossa sukupuoli varmistui. Haluamme ehdottomasti tietää etukäteen kumpi tulee..

Ai niin...synnytyspaikkani on TAYS, unohdin sen tiedon antaa sillojn kun tänne itseni tyrkkäsin..:)

Jaahas...se aika loppuui siihen... kutsu käy!!!

Mukavaa viikkoa kaikille!!!!

Milliz rv 8+1
 
Huomenia,

Vuotaville suuri voimahali! Täällä todellakin tiedetään miltä se epätoivo ja epätietoisuus tuntuu...
Kävin tänään neuvolassa, enkä kyllä kunnalliselle pääse ultraan tämän vuodon kanssa :( Nt- ultra on sitten 3-4 viikon päästä, jos ei halua mennä niihin seulontoihin niin sitten on mahdollista päästä jo hiukan aikaisemmin. Mutta mä kyllä ajattelin ne seulonnatkin ottaa, on sitten aikaa ottaa selvää asioista jos jotakin poikkeavaa näkyy. Sydänääniä yritettiin kuunnella, mutta eihän ne näillä viikoilla vielä välttämättä kuulu, ja mulla on vielä taaksepäin kallistunut kohtukin. Näytölle sai lukemat mutta ei kyllä kuulumaan :( Sain ensi viikolle sydänäänien kuuntelua varten vielä ajan, mutta kun ei ne välttämättä kuulu silloinkaan, eli mitään 100% varmuutta ei siitäkään saa. Nyt mä mietin että pitäiskö vaan varata yksityiseltä uusi ultra-aika.

Lääkärineuvola on 2.11., meillä ainakin siis tuntuu nää neuvola käynnit jatkuvan ihan suht tiheesti. Hyvä niin, vaikkei siellä nyt aina niin kiva ole rampata, mutta seurataanpa kaikkia juttuja ainakin kunnolla :)

Mullekin on hiukan tuota paino tullut, kun on tullut iltaisin syötyä paljon enemmän kuin normaalisti ja väsymyksen takia jäänyt ne vähätkin liikkumiset vielä vähemmälle. Täytyy tsempata tässä, jos tämä raskaus jatkuu, niin parin viikon sisään on kyllä ruvettava tarkkailemaan syömisiä ja koitettava raahautua edes pikkulenkille useamman kerran viikossa. Ei mun kroppa kestä raskautta ja synnytystä jos päästän sen ihan rapakuntoon.

Me ollaan nyt kerrottu tosiaan molempien vanhemmille, ja mun veljelle vaimoineen, lisäksi mun täti tietää. Omille isovanhemmille kerrotaan vasta ekan kolmanneksen jälkeen ja silloin asia saa tulla muutenkin julkiseen jakoon :) Iloisia ovat kaikki olleet, anopin kommentti nyt oli tosin arvattavissa... Ennen edes onnitteluja tokaisi siis: " se syntyy sitten just kylvöjen aikaan!" Me siis asutaan miehen kotitilalla, viljellään sivutoimisesti ja anoppi ja appi on vielä paljon mukana tilan touhuissa. Tila on anopin puolelta ollut suvussa neljän sukupolven ajan ja se on sille ihan henki ja elämä, on aina puuttumassa meidän asioihin jne. Ärsyttävä tapaus suurimman osan ajasta...

Mutta mä en nyt päästä itteäni vauhtiin tossa anopin morkkaamis asiassa, siihen menisi päivä jos toinenkin kun vauhtiin pääsen :LOL:

Linttu ja möykky 8+5 (näin neuvola väittää ja laittoi LA:ksi 19.5. mä en kyllä tajua miten ne laskee, mutta mennään tolla)
 
Moikka,

Ihanaa kun valkoista nöyhtää on yön aikana ilmaantunut maahan!! =)

Täältä oireet häipyneet jonnekki... Vain hajuaisti toimii liiankin hyvin (jääkaappi haisee ihan kauhealta nenään vaikka just pesty). Tuo oireiden katoaminen on saanut pään sitten tekemään tepposia ja huolestuttaa ihan kamalasti, että onko kaikki kunnossa. : /

Viime vkon torstainahan oli ultra sekä neuvola ja kaikki oli oikein hyvin. Masussa vauveli jo vilkkaasti heiluskeli ja sydän pompotti niin äidillä kuin vauvan alullakin kovaa kyytiä. :heart:

No niin, nyt pitää taas mennä...
Ihanaa päivän jatkoa kaikille!!:heart:

Rominas 11+5 (10+4)
 
Toivottavasti teillä joilla vuotoa on nyt ilmennyt, ei ole hätiä ja masukit pysyisivät mukana..

Hiukkasen omaa napaa tähän törkkään. Äh, tännekkin rantautui kunnolla pahoinvointi sitten. :x Hirveä olo koko ajan, huimaa alvariinsa ja sellanen yökkö olo. Oksulla nyt ei ole kuitenkaan vieläkään tarvinnut käydä, vaikka viime yönäkin heräsin aivan älyttömään huonoon oloon, piti sitä syödä sitten vähän leipää että helppas. :whistle: Hirveä jano koko ajan mutta ei oikein tee mieli mitään syödä taas... no, just kävin puntarissa niin 1,1 kg oli lähtenyt. Sinänsä ei haittaa kun viimeksi sitä painoa tuli urakalla. :)

Täälä on kerrottu molempien vanhemmille, mun kaikille sisaruksille sekä miehen kahdelle sisarukselle, tälle viimeiselle kerrotaan vasta mahd. myöhään kun ovat meille hirveän kateellisia kaikesta että oikeen pannuun ottaa. Edellisestä kun kerrottiin, tuumasi vaan että toivottavasti menee kesken. :mad: Sitten kun olimme lähettäneet kutsut häihimme niin saivat päähänsä että menevät meitä ennemmin ja juhlat juhlitaan samassa paikassa. Asia tehtiin harvinaisen selväksi ettei juhlia juhlita samaan aikaan. Yllättäen peruuttivat ja nyt sitten paukauttivat maistraatissa. Anteeksi tämä purkaminen, ovat hieman ärsyttäviä ja hermoille käyviä :mad:

Mutta nyt täytynee pistää poika kuntoon ja lähteä kohti 5 kk neuvolan ihmeellistä maailmaa :)

Jennile & 7+4
 
Tervehdys kaikille!
Ihanaa tosiaan, maahan on yöllä satanut lunta =). Vihdoinkin kotona ja kunnon nettiyhteyden äärellä, yes!

Kaikille suuret :hug:, joilla vuotaa, toivottavasti tuo on harmitonta. Minulla tuli kuopuksesta muutaman kerran ruskeaa tuhrua, mutta voi jösses, että silloin oli mieli maassa :|.

Rominas: sullahan on sellaset viikot, että mulla ainaskin loppui noilla viikoilla oireet :D, sitä nytkin odotellessa...
fyssari: ihanaa kuulla iloisesta ja positiivisesta suhtautumisesta =)
Meillä ei vielä ole kerrottu kellekään, mutta jostain syystä ajattelen että vastaanotto tälle uutiselle on laimeampaa, kuin aiemmille :rolleyes:. Tarkoitus on kertoa vasta kun eka ultra perjantaina on takana, tietää ainakin onko mitään kerrottavaa :).

Joku tuolla aiemmin (muistais vielä kuka :ashamed:)kertoi käyttävänsä Arnicaa... Millaisella annostuksella tuota käytätte?

ON: pahoinvointia, juu löytyy, Rusina + mamma: täälläkin on oireettomia / pahoinvoimattomia päiviä, pikkuhiljaa vaan toivoisi olevansa jo keskiraskauden ajassa, ettei tuo pahoinvointi vaivaisi enään lainkaan.

Ihanaa alkutalven päivää kaikille!
Luhtavilla + nytty (8+6)
 
Moi kaikki!

Kirjoitan taas pitkän tauon jälkeen...kiva lueskella teidän touhuja, ja kun en laittanut ylös niin en muista nikkejä, mutta sinä, jolla v-mäinen täti kommentoi teidän elämää ja päätöksiä, niin paljon tsemppiä yrittää olla välittämättä! Ihmiset tuomitsee niin kovin helposti...: /

Paljon on muillakin harmeja oliko se anopin ( I join the club) ja muiden sukulaisten suhteen, joten koitetaan jaksaa...tai ottaa etäisyyttä, tarpeen mukaan.

Itsellä on ollut yli 2 viikkoa todella kova flunssa ja antibioottikuuri..selkä törkeen kipee, en tiedä johtuuko yskimisestä joka jumittaa myös selän vai esikoisen nostelusta peppupesulle vai voisko olla jopa raskaus syynä...:saint:

Tässä valituksen lomassa täytyy todeta, että nopeasti se aika menee odottavallakin...viikkoja on nyt 10+4 ja np-ultra viikon päästä...olen vaan itse asiassa unohtanut koko raskauden tän sairastelun lomassa enklä tiedä onko yhtään oiretta vai onko ne hautautuneet muiden kipujen alle...jännittää melko paljon ultra..:whistle:

Fyssari: kiva, että saitte upean vastaanoton uutisen kerrottuanne! Se lämmittää aina mieltä!
Äiti x4: Kiitos pinosta ja päivityksestä sulle:saint::hug:

Painosta...aluksi mulla tuli heti 2kg jo pelkän testin teon jälkeen, mutta nyt lähteny jo -3kg tän sairastelun myötä...mikään ei mee alas eikä maistu, ei edes herkut eikä karkit. toivottavasti ei vaikuta pieneen, mutta sikiönhän sanotaan ottavan mitä tarvitsee...

Paljon voimia ja iloa odotukseen kaikille!:wave:

Kathe ja vinski (en tiedä mistä tuo tuli...) 10+4
 
Tervehdys ensimmäiseltä neuvolakäynniltä!
Kaikki näytti olevan kunnossa. Ultrattiin ja sydämen äänikin kuului. Pieni papunen siellä vielä oli =)
Seuraava neuvola olisi 10.11 ja NT-ultraan pitää varata aikaa. Paino on myös täällä lähtenyt nousemaan, nyt tullut n.2kiloa. verikokeet otettiin ja nippu papereita sain kannettavaksi.

Ciba 7+5
 
Täällä ollaan oltu ihan kauhiassa kunnossa. Pahoinvointi ollu ihan järkyttävää. Ei sentään tippaan tarvinnu lähtiä. Paino tippunu 7kg viimesen parinviikon aikana! Nyt onneksi alkaa elämä voittamaan. Ja varmaan nuo kilotki tulee pikavauhtia takas, ku pystyy taas syömään normaalisti.

Ihan hirmusesti tullu tekstiä. Ihania ultrakuulumisia monilla. Ja muutamilla ollu vuotoa... toivottavasti ei vakavaa.

Mä päätin, että tästä eteenpäin en enää murehdi ja pelkää keskenmenoa. Jotenki esikoisen odotus aika meni ihan ohi, ku oli kokoajan niin peloissaa. Ensimmäiset vaatteet ja muuta hankinnat tehtiin vasta ku olin 30viikolla raskaana! Nyt kyllä alan vaan nauttimaan tästä raskaana olemisesta ja ehkä uskaltaudun jotain jo ostelemaan :D Me ollaan kerrottu vasta muutamille ystäville ja osalle sisaruksista. Nyt viikonloppuna varmaan aletaan kertomaan muillekki.

Ja sitte tajusin yks päivä, että meidän pitää varmaan ostaa sisarusrattaat. Esikoinen on kuitenki vasta 1v7kk ku vauva syntyy ja mä kuljen kaikki matkat aina kävellen tai linja-autolla (mulla ei oo ajokorttia). Muillaki tais tulla lasten välille pieni ikäero? Ootteko te miettiny vielä ratashommia?

Mariposa & toukka 8+4
 
Päivää kaikille!

Pahoinvointia täälläkin... Viikonloppuna olimme miehen sukulaisen hautajaisissa ja ajomatka paikkakunnalle kesti useamman tunnin. Oli sitten jännäämistä, kun kärsin tän raskauspahoinvoinnin lisäksi myös matkapahoinvoinnista :( eikä nuo kumoa toisiaan. :D Viikonlopun jälkeen on nämä pari päivää olleet aika karmeita, eilen tuli yritettyä oksentamista pari minuuttia putkeen, mutta mitään ei tullut. Vatsalihakset sain kipeiksi vaan siitä. :/ Nyt toivon, että alkais pikkuhiljaa helpottamaan, yliopistollakin tenttiviikko lähestyy.

Ootteko huomannut sellaista, että pahoinvointiin auttais se, että saa syötyä lämpimän ruoan? Eilinen meni aika lailla kylmillä ruoilla (ruismarjapuuroa ja salaattia lähinnä) ja oli kovin ikävä olo koko päivän. Nyt sain syötyä miehen tekemää kalakeittoa (vaikka kala haiseekin kauhealta!) ja olo tuntuu hieman helpottavan.

la Mariposa kyselit rattaista. Meillä on kyllä vasta esikoinen tulossa, niin kaksostenrattaita ei tarvita, mutta rattaista muuten. Meille on tarjottu jo kolmia eri rattaita. :D Äidilläni on veljen vanhat vaunut tallessa (veli synt. 95) ja lisäksi vaunut, missä on itse pienenä pötköttänyt. Nämä viimeksimainitut ovat siis 50-luvulta, voisivat olla tyylikkäät! :) Tosin kaipaavat aika paljon laittoa (maalausta ja verhoamista). Lisäksi eräs kaverini olisi kauppaamassa lapsiensa vanhoja rattaita. On siis mistä valita! :D

Neuvolakäyntiä vielä odotellaan viikko. Hieman jänskättää, mutta ei kauheasti.

Talvista säätä varmaan vielä täällä pk-seudulla saadaan odotella, mutta komea tuuli on tänään. :O Piha täynnä vaahteranlehtiä ja hienoja pyörteitä muodostuu korkeiden kerrostalojen väliin tuossa. Vaahteran siemenet pyörii kuin pienet helikopterit, niitä on kiva seurata. :)

lyrae ja esikoinen 7+4
 
Heipsan! Lueskelen teidän jutut illemmalla läpi, kun nyt tulin vain pikaseen päivittämään omaa oloa reissun jälkeen. Muutama päivä mennyt siis etten oo tänne ehtiny.
Eilen lensi laatta ekaa kertaa ja olo oli muutenkin karsea :( Tänään taas ollu parempi olo. Vaihdoin farkut nyt kokoa isompiin, jonkinverran tuota mahakumpua on nyt tullut! Viime perjantaista asti olen ollut liikuntakiellossa, parasetamolikuurilla ja lähete fysioon ois oottamassa kun menen ens vkolla ekaa kertaa neuvolaan. Jalka on siinä kunnossa etten juuri kävelemän pysty :( Toivottavasti särky ja kipu katoais pian, nyt jo kuukauden ollut! Ei jaksais ens kesään asti tätä.

Kommentteja satelee sitten kun myöhemmin pääsen nettiin uudestaan...

nepula ja Siiri Esteri 8+5
 
Luhtavilla, minä käytin Arnicaa esikosta. Arnica montana c200, ostin hakaniemen apteekista. Silloin ostin sen ihan omin nokin, supistusten alkaessa otin 3 raetta, synnytyksen jälkeen sitten n.kolmen päivän ajan 1-3 raetta tuntemusten mukaan.
Nyt olen homeopaatin hoidossa, sanoi että voin alkaa ottamaan jo viikko ennen laskettua aikaa. Annostus voi tietenkin olla eri riippuen ihmisestä. Homeopaatti aikoi laittaa mulle myös synnytykseen ja sen jälkeiseen aikaan "lääkepaketin" .

Huomenna ensimmäinen neuvola (vasta nyt!)
mustajuuri 9+5
 
Loikolin tässä sohvalla niin että käsi oli pään alla ja nyt se on ihan puutunut ja kirjoittaminen on vaikeaa :D

Niille, keillä on vuotoja ollut niin kovasti haleja ja toivotaan parasta!

(.) Olen nyt vähän reilun kuukauden sisään kolmatta kertaa kipeänä! Voiko raskaus muka jotenkin alentaa puolustuskykyä vai mitä ihmettä? En ole ikinä kipeä, ehkä kerran vuodessa... ja nyt viime to-pe välisenä yönä heräsin huonoon oloon ja huomasin että kurkku on kipeä. Aamulla oli jo kuumetta. Koko viikonloppu meni kuumeessa, oksentaen ja kurkkua potien. Nyt on nenä tukossa eikä nukkumisesta tule yhtään mitään. Näytän jo zombielta ja ei olossakaan ole kehumista. Kiva, kun Panadol ei tehoa minuun mitenkään, mitään nenäsuihketta ei voi ottaa.

Tänään raahauduin aamupäivästä ulos, kun on niin huono omatunto kun esikoinen jää vähän paitsioon kun olen joko ihan tööt tai halaamassa vessanpönttöä :( Ulkona oli niin hirveä tuuli että yhdellä aukealla paikalla niemessä, siis niin että on järveä ympärillä tuli sellainen olo että pitää mennä turvaan; kauhea tuuli, jostain kuului pauketta niin kuin katto olisi irtoamassa ja oksia lensi naamalle :eek: Poikaa ei tosin tuntunut haittaavan vaikka tuuli heilutteli pikkumiestäkin.

Huomasin aamulla että housut kiristää, pakko varmaan käydä vaikka vkl hakemassa yhdet äitiyshousut näin alkuun. Oletteko muut ostaneet vaatteita itselle jo? Vauvalle olen ostanut kirpparilta jotain pientä jos on tullut vastaan, mahdollisimman vähän yritän tehdä hankintoja nyt.

Vaunuista joku kysyi... ajattelin kesän kynnyksellä katsoa, josko vauva kulkisi helpommin liinassa ja jos tuplarattaille todella on tarvetta niin ostan ne sitten vasta. Ikäeroa tulee 2v3kk.


Phoebsi ja Katkis (työnimi vaihtui :D) 9+5
 
Heippahei!
Minäkin saan kertoa hyvistä ultrakuulumisista. Eli siellä vauva sambaili menemään ja ihan kuin olisi peukkua mulle näyttänyt, että älähän äiti hätäile! Nyt on hymy herkässä ja huolet poissa. :D

Eli oireettomuus ei tässä vaiheessa ole välttämättä ollenkaan huono merkki.

Samaa toivon teille kaikille tietenkin. Huomenna sitten labroihin kupat ja mitä ne muut pakolliset nyt olikaan katottavana.

Valdemaria ja vauva 10+4
 
Voi, jaksamisia kaikille pelkääjille ja niille joita vuodot säikyttelee! Toivottavasti kaikki on teillä kuitenkin kunnossa.

Tervetuloa uusille minunkin puolestani :wave:

Fyssari: mullakin on tullu jo vähän joulumieltä ja yks päivä kuuntelin jo joululauluja :xmas:

Mariposa: me ostettiin tuplat silloin ku kakkonen syntyi. Meillä ikäeroa on 1v5kk ja on kyllä ollu tarpeeseen. Nyt alkaa olla päiviä, että pärjäis yksösvaunuilla ja seisomalaudalla, mutta kyllä pitkään esikoinenkin sammui aina kerhosta tai muualta tullessa rattaisiin. *muoks* esikoinen on nyt siis 2v4kk.

Minsku oli laittanut ihanan kuvan vaavista! :heart:

Oma napa: neuvolalääkäri oli eilen ja siellä ei ihmeitä. Mäkin siis asun L-Helsingissä ja kyllä meillä aina otetaan verenpaine. Senhän voi muuten käydä itsekin ottamassa vaikka terkassa jos huolettaa eikä oo kotona mittaria. Sit siellä eilen sanoin lekurille, et kun ei vielä tiedä onko tuolla mahassa ees mitään kun nt-ultra on vasta nyt torstaina. Niin jee, se ultras!! Siellä meidän matkalainen viuhtoi hurjaa kyytiä. Taitaa olla tyttö tulossa... Eikös tytöt ole eläväisempiä :D
Nyt on hyvä mieli, kun tietää että tuolla mahassa on elämää!
 
Viimeksi muokattu:
:wave:

Voisikos joku lisätä meidät sinne listaan: 24.5.2011 Pieni Tiikeri-----1.----KOS

Tänään oli eka neuvolakäynti, ihan kivantuntuinen täti siellä kyseli perustietoja. Seuraavaan ultraan olisi aikaa noin kuukausi, se kai lienee jonkinlainen rakenneultra..?

Olen tässä yrittänyt nauttia tästä raskauden alusta, vaikka onkin ollut aika kovaa väsymystä sekä huonoa oloa/huimausta. Välivuotoja oli ensin reippaan viikon, sitten pieni tauko ja nyt on taas parina päivänä. Lääkäri sanoi,ettei tarvitse olla huolissaan,joten kaiketi yritän uskoa.

Oikein hauskaa syyspäivää kaikille!

Tikru, rv 8+0
 
Viimeksi muokattu:
Täälläki joulumieltä!! Pojan kanssa ollaan kuunneltu joululauluja jo pariin otteeseen :D Tosin ensilunta ei saatu tännepäin Suomea, harmin paikka. Jotain rakeista räntää tuli hetken.

Vaunuhankintoja oon miettiny kanssa, meille tulee ikäeroa 1v9kk ja risat. Mietin kanssa, että josko vauva keikkuis kantoliinassa tai Manducassa mukana kesällä. Pitää vielä miettiä tota, joulun jälkeen ois ne alennuksetkin.

Ja ihanaa! Meillä oli nt-ultra tänään! Olin hermoraunio koko päivän, kun aika oli vasta kahelta. Kaveri kuitenki moikkas heti kun täti rupes ultraamaan, saatiin siitä kuvaki :p Mittauksia oli hankala tehdä kun kaveri suostunu vaihtamaan asentoa millään, täti tökki mahaa minkä kerkes. Tökki silloinki ku ultrattiin alakauttaki, mukavaa. Ja ekaks ja vikaks siis kokeili mahan päältä, näky hyvin siitäki. Siis ihanaa, kaveri sitte lopuks alko sukeltelemaan masussa. Laskettu aika pysy samana ja niskaturvotus 0,5mm. No joo, lopetan nyt! :LOL:

Jaksamisia epätietoisille! :hug:

- N ja Tessu 11+4 :heart:
 
Minutkin voi siirtää tuonne surun kohdanneisiin... :'(

Keskeytynyt keskenmeno tuli tälläkin kertaa. Todettiin eilen ultrassa rv 9+3 (vastasi 6+0) mutta "tiesin" tämän jo perjantaista lähtien. Se naisen vaisto... Jotenkin tuli vaan palaverissa istuessa yhtäkkiä tosi selkeä tunne, että en ole enää raskaana. Tai siis olen teoriassa kun mitään ei ole tullut vielä ulos, mutta jotenkin vaistosin että kaikki ei ole kunnossa. Ehkä sen keväisen kokemuksen perusteella, oli niin samat merkit..

Eli sammui tämäkin tähtönen sitten alkumetreillä... Huomenna kaavintaan ja sitten katsellaan rauhassa jatkoa. Kaipa sitä yritetään niin kauan kuin vähänkin on toivoa.

Tsemppiä ja onnea odotukseen kaikille toukokuisille! Linttu + Chira pysykäähän te pinossa - toivottavasti tuhruilu on harmitonta!!

Bebel
 
Ensilumi satoi tänään! Sieltä se talvi tulee :O

Bebel :'( Tuntuu tosi pahalta vuoksesi... kuuntelin juuri Johanna Kurkelan "Kulta pieni" ja täällä herkistellään nyt ihan urakalla. Paljon tsemppiä jatkoon sinulle. Jotenkin tuntuu kurjalle, kun seurailee teidän ihmisten kirjoituksia ja juttu jutulta ihmiset tulevat tutummiksi niin se että kun kaikki ei pysykään mukana jakamassa näitä odotusfiiliksiä täällä.. Vaikka elämäähän se on, viikot kuitenkin niin pieniä, mutta silti jokainen keskenmeno tuntuu pahalle.

Kiitos kaikille lentämisestä kommentoineille. Lentosukat on ainakin hankittava.. Ekassa raskaudessa ei onneksi tullut suonikohjuja, mutta joku vuosi raskauden jälkeen nousi toiseen jalkaan ja vielä tuohon reiteen. Oli tosi kipeä silloin, mutta ajan kanssa rauhoittunut. Voihan se olla että nyt tulee herkemminkin ja yritän töissäkin skarpata itseäni etten istu jalat ristissä ym. Niin ja matkaa ei ole vielä tilattu, mutta ehkäpä lähipäivinä!

Masun kasvusta ja takeista: Mä siirsin jo yhden talvitakin odottamaan hoikempia talvia. Semmonen tyköistuva malli, ei enää suostunut menemään navan kohdalta nappi kiinni töistä lähtiessä. Nyt sain sitten hyvän syyn laittaa uuden takin päälle, ihan normi 36 koko, mut sopivan A-linjainen. Ei puristanut enää yhtään. :) Saunassa äsken äiti ihmetteli että onpa se maha jo iso! No, niinhän tuo on minunkin mielestäni. Mutta taisi mulla ekassakin raskaudessa maha pullahtaa jo hyvissä ajoin näkyviin.. Ja nyt jo tuntuu ettei selällään makaaminen tunnu yhtään hyvältä. Vaikka tuskin se kohtu vielä edes kovin paljon painaa, mut parempi olla kylkiasennossa.

Mullakin oli viime viikolla yksi lähes oireeton päivä, ja oli jotenkin pelottava fiilis.. Mutta seuraavana päivänä oli olikin sitten kahta pahempi. :/

Minsku82 ihana tärppi oli kuvassa näkyvissä!! :)

fyssari86 olipa sukulaisillasi tosi lämmin vastaanotto vauvauutisista!! (itse tuossa juuri tuumin, kun kerroin isälleni että joko äiti on kertonut että meille tulee vauva? että taisi mennä hyvin, kun se ei juuri asiaa mitenkään kommentoinut, mutta sanoi vaan äidille että ei tainnut äitikään tietää ja hymyili! ;) Niin on meitä ja vanhempia moneen junaan! :LOL: )

(.) Etovaa oloa pitkin päivää.. Mutta ruoka selvästi helpottaa! Iltaisin saa hyvin unen silmään. Kyllä raskaudet voi kyllä olla niin erilaisia. Mies voivottelee mun vointia ja kun on itse viikot opiskelemassa ja ei voi helpottaa tätä arkea, mut jos tää tälleen menee (kertaakaan vielä en oo yrjönny, eikä edes ole ollut kovin lähelläkään!) niin tunnen päässeeni niin helpolla tässä alkuraskaudessa.. =)

Ansukka 7+5
 
hei taas kaikille!

on ollut taas niin paljon ohjelmaa ettei ole ehtinyt paljon kirjoitella tänne:)

meilläkin kuunneltu jo joululauluja ja aivan ihanaa on!! odotan jo innolla joulua:D meille ei tänne helsinkiin vielä lunta ole tullut mutta sen verran kylmä oli tänään että varmasti tulee huomenna vähän, toivottavasti! pitää ostaa paremmat ulkoiluvaatteet että pärjää ulkona ja kunnon ulkohousutkin:)

nelli79: mun neuvolatäti sano että raejuustoa vois syödä jos on kotimaista ja tehty pastöroidusta maidosta, mutta ei tarvi liiotella eli kuulemman kerran viikossa on ihan ok.. mut jos haluaa kuitenkin noita juustoja ja muita syödä niin voi laittaa 70 asteiseen uuniin pariks minuutiks, sillon ne ei sula ja maku ei muutu mutta listeriabakteeri kuolee:) tein jo mädin kanssa niin ja maistui ihan yhtä hyvältä:) hyvä muistaa myös jouluks! ja voihan ne sen jälkeen laittaa hetkeks takas jääkaappiin jos on ehtinyt lämmetä liikaa:)

noista lääkkeistä oli puhetta että kun ei voi mitään käyttää kun on raskaana niin mä sain mun neuvolatädiltä semmoisen yleisen numeron lääkeaineista ja kun soittaa sinne niin ne kertoo mitä voi ottaa ja mitä ei.. eli mä sain esim. laittaa voltaren geeliä niskaan kun oli hirveä hedari niskan takia, vaikka voltarenin pakkausselosteessa luki että ei raskaana oleville! niin tosi hyvä numero koska jotkut lääketehtaat vaan varmuuden vuoks laittaa siihen sen merkinnän mutta tuonne kun soittaa niin ammattilainen (sairaanhoitaja tai vatsaava) kertoo mitä voi käyttää ja mitä ei. eli jos ei voi tiettyä lääkettä käyttää niin ne neuvoo vaihtoehdon! kysykää neuvolasta, kun mä taas hukkasin sen numeron:) mut eiköhän se netisäkin löydy..

iso :hug: kaikille joilla vuotoa tai mennyt kesken!

minä ja masuasukki 10+2
 
Fyssari, olipa ihana toi teidän tapa kertoa vauvasta :) Mä just mietin myös että mitenkähän kerrottaisiin esim. vanhemmille. Ajattelin että perjantaisen ultran jälkeen jos kaikki on masussa hyvin niin voisi jakaa ilon muittenkin kanssa ;)
Olipas Lintulla outo anopin suhtautuminen, voin kuvitella että voi käydä useinkin hermoille... Ja Jennile... oikeasti minkälainen ihminen voi toivoa toiselle keskenmenoa?? Ei käy kateeksi teidän tilannetta miehen siskon kanssa :(

Minsku82, ihana kuva :)

Valdemaria, tosi kiva että ultrassa oli kaikki hyvin! Varmaan helpotti tosi paljon jos on oireetonta ollut muuten.

Tervetuloa Pieni tiikeri!
Voi Bebel :hug:

Kiitos Mee tuosta raejuustovinkistä, ei tullut mieleenkään että sen voisi tosiaan kuumentaa ennen niin syömistä.

Omassa olotilassa ei ihmeempiä muutoksia ole, mahatuntemukset ovat jotenkin haalenneet mutta rinnat on edelleen yhtä kipeät eli sen perusteella toivon edelleen olevani raskaana :) Perjantaina menen varhaisultraan jossa raskaus toivottavasti vahvistuu ja ensi viikolla sitten eka neuvola. Mulla on edelleen vaikeuksia käsittää sitä että olen oikeasti raskaana, jotenkin tiedostaa kyllä asian mutta en vaan sisäistä sitä, ehkä edelleen pelkään että tämä onni otetaan meiltä pois. Mutta ehkä tämä raskaus konkretisoituu vasta sitten kun on kertonut muillekin... Onko muilla ollut samanlaisia tuntemuksia yhtään?

Nelli ja Kultahippu 7+1
 
Jälleen osanotot surun kohdanneille, eiköhän alkaisi pikku hiljaa nämä suru-uutisetkin loppumaan, kun alkaa viikot suurentua hitaasti mutta varmasti meillä kaikilla... :)

Tuplarattaista oli puhetta. Meillä esikoinen oli hyvin paljon liinassa vauvana ja kun painoa kertyi vauvalle lisää ja kehon hallinta parani, niin siirryimme Manducaan. Mutta aika paljon liikuttiin vaunujenkin kanssa, joten vaunuhankinta tulee ajankohtaiseksi myös tällä kertaa. Meille on aika varmasti tulossa Phil & Ted's Vibet. Vierekkäin istuttavia en halua niiden massiivisuuden takia ja toisekseen siksi, että en halua olla vahtimassa koko ajan, että jättääkö esikoinen vauvan rauhaan, eikä kiusaa ja töki. :D
Pitäisi varmaan laittaa myyntiin nuo edelliset vaunut jonnekin...

Täällä pienet ja vienot olot jatkuvat edelleen, aamuisin kuvottaa ja keittiössä ja jääkaapissa haisee uskomattoman pahalle (kenenkään muun mielestä ei haise ;) ).
Maha ei ole vielä alkanut kasvaa, mutta housut kiristävät jo. Iltaisin turvottaa niin, että ei toivoakaan pitää farkkuja jalassa. Aamuyöllä heräsin esikoisen unissaan pulputtamiseen ja huomasin nukkuneeni mahaltaan, eikä tehnyt vielä yhtään pahaa. Aamuisin ja öisin ei siis turvota vielä ollenkaan.

Täälläkin muuten jo todella joulufiilis ! Tulisi vielä lumi tänne eteläänkin. Tekisi mieli jo pyöräyttää pellilliset pipareita ja joulutorttuja. :)

Galway & pikku2 9+3
 

Yhteistyössä