***Toukokuun Toivotut 2011***Lokakuussa***

Huomenta toukokuiset!

Kuume iski aamuyöllä, mittari näytti tasan 38c : /

Täällä tuhruttelu on loppunut, ihanaa! Ja lupasin myös minä itselleni, että nyt loppuu stressaaminen keskenmenosta, ei siihen voi itse kuitenkaan vaikuttaa. 2 keskenmenoa on takana, rv 6 ja 13. Mutta nyt siis nautitaan kaikista oireista täysin rinnoin ja toivotaan, että toukokuussa meillä on pieni talossa =)

Me ollaan ehdottomasti hommaamassa tuplat, siis vaunut, kun lapsille tulee ikäeroa vaan se 11kk. Ostettiin pojalle Emmaljungan Duo Edge Sportit viime vuoden helmikuussa, ollaan tykätty niistä TOSI paljon. Ja nyt siis pitää ostaa jotkut tuplavehkeet kun tuo pikku5 tuleekin jo nyt.

Isommilla pojilla on nyt syysloma koulusta ja eskarista joten vähän enemmän on hulinaa nyt päivällä. Onneks osaavat ottaa huomioon, että äiti on nyt kipeenä ja ulkona on aivan mahtava ilma, joten porukka saa lähtöpassit pihalle ihan just. Huomenna sitten hiljeneekin kunnolla kun kolmikko lähtee Ruotsiin mun vanhempien kanssa.

Eilinen päivä meni ihan pelatusarmeijalle, mutta tais tuo kuume tehdä tuloaan.Väsytti ja kaikki otti päähän :kieh: oli oikein kunnon känkkäränkkäpäivä. Tänään onneks tuntuu helpommalta.

Nämä mun hormoni-itkut on kyllä jotain ihan järkyttävää... :LOL: Eilen itkin Jari Sillanpään "Valkeaa unelmaa"-biisiä ihan hulluna kun se radiosta tuli ja yllätti mut täysin :LOL: oli taas pojilla ihmettelemistä... ja kaikki muukin itkettää, siis ihan kaikki. Etenkin musiikki on se, joka herkstää mut, mutta myös tv-ohjelmat on varma nakki.

Nyt puuroa kitusiin ja sit lepäämään.
Hyvää vointia kaikille!

Maybaby 7+2 (9+2)
 
Huomenia!
Nukkumisesta kyselen, onkos teillä yöuniin vaikuttanut raskaus?
Minä oon alkanut aikaisempien raskauksien tavoin valvomaan yöllä, eli herään eikä uni enää tule. Kello 1-3 oon ollut jo yli viikon hereillä. Kummallisia juttuja...

Toinen kumma juttu on taas alkava migreeni. Viimeksi oli estolääkitys tarpeen raskausaikana. Eli se siitä oireettomuudesta! ;)

valdemaria ja vauva 10+5
 
Huomenta pitkästä aikaa!

Oon kyllä käyny lukemassa säännöllisesti, ei vaan oo tullu kirjotettua mitään..

Täällä onneksi oireet on vähän lisääntyny, että ei enää se km niin huoleta. Etova olo on usein, mutta oksentaa ei oo tarvinnu. Ja pari päivää sitten huomasin, että on mieli jotenki herkistyny. Usein telkkaria katellessa tulee ihan kyyneleet silmiin mitä kummallisimmista asioista. Ihan outoa, kun normisti en oo mikään herkkäitkunen.

Vaunuista ollu puhetta. Meillä tulee kyllä tuplat hankintalistalle, kun tota ikäeroa tulee se 1v 4kk. En kyllä vielä oo yhtään perehtyny asiaan, mutta mietin jo nyt, et jokatapauksessa ne vie enemmän tilaa, niin missä ihmeessä mie niitä säilytän, kun nyt jo tekee vähän tiukkaa tossa eteisessä.

Oon kans miettiny tota talvitakkiasiaa. Viimeks (kun LA oli tammikuussa, ja kovimmat pakkaset tietysti) menin ihan viimeseen asti omalla normaalikokosella villakangastakilla, joka oli melkosen A-linjanen. Vaikka maha oli ihan järkkyiso, moni luuliki et ois kaks tulossa. Ehkä ihan viimenen viikko se ei oikeen menny enää kiinni :D Taidan mennä tänki talven samalla takilla, kun sehän on kuitenkin jo kevättä, kun se maha on isoimmillaan.

Eka neuvola mulla oli viime viikolla, ja kyllä vähän ihmettelin noita muuttuneita neuvolakäyntejä. Seuraavaksi on lääkärineuvola kahen viikon päästä, mutta seuraava neuvola onkin vasta pitkästi joulun jälkeen rv 22. Jotenkin tuntuu kummalta. Np-ultra mulla on kans kahen viikon päästä. Jännittää! Me ei olla kerrottu muuten vielä kellekään, päätettiin sillon ihan alussa, että vasta ultran jälkeen kerrotaan. Näkee sit, et onko mitään kertomistakaan...

En muista oonko vielä sanonu, mut synnytyssairaala olis HYS.

Kayla 9+1
 
Mulla on yöheräämisiä , joka yö kun vessaan herään menee se tunti että saan nukuttua taas. Toisaalta nukun joka yö sen 21-07, voi olla että sen takia ei tule uni heti kun aika pitkää yötä tulee vedettyä :D Esikosta nukuin myös pitkiä pitkiä unia, mutta silloin varsinkaan loppuajan vessassa ramppaaminen ei vaikuttanut unentuloon, jos olin hereillä ollenkaan pissalla käynnin aikana.

Terveisiä neuvolasta ja ultrasta, siellä pikku sydän pumppas kovaan tahtiin! Ultra oli tosi vanha ja rakeinen, mutta sydämen erotti hyvin kuitenkin. Perjantaina vielä terveyskeskukseen viikkojen tarkistus ultraan, en merkkaa menkkoja ylös, joten terkka halusi varmistaa.
Siellä oli tosiaan harjoittelija, joka koitti löytää sydänäänet, kehotin pariin kertaan että ottaisi alempaa. Mutta melkein navan alta ( ?! ) kuunteli. Voin kertoa että oli huojentavaa päästä tämän vuoksi ultran alle ja nähdä omin silmin että vauvan alku on oikeassa paikassa ja elossa!

Vauva.fi sivuilla keskuteluissa synnytys osastolla on huisin hauskoja tarinoita miten iskät on mokaillu ja mitä on päästäneet suustaan synnytyssalissa. vedet silmissä on tullut naurettua juttuja monta päivää.

Eipä muuta tälle aamulle, vointeja kaikille ja Maybabylleparanemista.
(oma pahoinvointi on hellittänyt yllättäen aikalailla!)

Mustajuuri 9+6
 
Huomenta kaikille!

Babel suuret pahoittelut sinulle :hug:

valdemaria: täällä huomattu vaikutus yöuniin. Oon aina ollu hyväuninen, mutta nyt oon tuossa 3-5 väliin heränny, aivan pirteänä :O. Onneks nukahdan uudestaa, mutta aikaisemmissa raskauksissa ei tälläistä oo ollu, yöt oon saanu nukkua hyvin.

Mee: mulle on neuvottu sellainen paikka kun teratologinen tietokeskus, jonka tarkoitus on nimenomaan tietää sikiöaikaisista lääkeiden haittavaikutuksista. Soitin sinne kuopusta odottaessa, oli nekku senverta tukossa, totesivat vain että kaikkia käsikauppa lääkkeitä (nenäsuihkeita) voi huoletta käyttää, ovat niin paikallisia. Googlaamalla löytyy numero tuonne, kannattaa pitää mielessä, jos jotain kysyttävää lääkeaineista tulee.

Maybaby: ihanaa kuulla että tuhruttelu loppui, pysyisipä nyt kokonaan poies. d:)b Ja pikaista paranemista

(.): päänsärkyä, voipi johtua huonosti nukutusta edellisestä yöstä, eilen oli surkea päivä pahoinvoinnin suhteen, tuntui että vähän rahoittui vasta illallisen jälkeen. No, jos aikaisemmat raskaudet otetaan huomioon ja uskotaan, niin muutama viikko pitäisi vielä kärsiä. Yleensä mulla on helpottanu tuossa 11-12 viikolla, joten sitä ootellessa...

Luhtis +nytty (9)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös yöheräämisiä. Yleensä valvon 03-05. Ei kiva ollenkaan..päivällä sitten ihan loppu näiden lasten kanssa täällä. Pahoinvointi ja väsymys siis jatkuu edelleen,siksi en ole jaksanut kirjoitellakaan.

Ultrassa käyty ja siellä kaikki hyvin. Laskettu aika pysyi samana.
Lapset kyselee täällä jo hirveästi vauvasta. Olemme niille sanoneet että mahassa on vauva kasvamassa kun ihmettelevät äidin väsymystä.

Mutta jospa tuo kohta alkais olemaan voitonpuolella ja väsymys ja pahoinvointi loppuisi. Yleensä minulla loppunut siihen 12 viikkoon mennessä.
Nyt viikkoja 11+jotain :)
 
Mustajuuri, kiitos tuosta Vauva.fi-vinkistä! Oon tässä nyt nauranut ihan hysteerisenä niitä lukien. Taitaa toimia tää hormonihomma toisinkin päin kuin itkuun: naurua ei voi lopettaa kerta kaikkiaan millään! :LOL:
No kiva välillä nauraakin! Muutenkin vaikuttaa toistaiseksi hyvältä päivältä. Eilen oli ihan kamala olo koko päivän, mutta tänään on vielä pysynyt olo oikein hyvänä. Mulla kyllä painottuukin huonovointisuus iltapuolelle.

Uniasioista, mä nukun ihan valtavasti. Koska olen freelancer ja toistaiseksi lapseton, on aikataulut vapaat, enkä ylös pääse ennen klo kymmentä. Yleensä nukun noin 23.30-10. Lisäksi päivällä ehkä vielä pikku päikkärit. Ja siltikin väsyttää uskomattoman paljon. Parina yönä on tullut valvottua ehkä tunnin verran, jos on johonkin kolaukseen herännyt.

Onko teillä mitään outoja ruokamielihaluja? Tai ehkei niin outojakaan. Mun tekee mieli koko ajan pehmeää salmiakkia, viinirypäleitä, keitettyjä kanamunia ja, hmm, Cosmopolitan-drinkkiä... :ashamed:
 
Suuret myötätuntohalit surun kohdanneille:hug:

Ja kiva kuulla että MAYBABYllä on voudot loppuneet, toivottavasti pysyvätkin poissa!

Minulla oli maanantai-iltana suht runsasta verenvuotoa ja olin jo ihan varma että kesken menee. Soitin heti seuraavana aamuna neuvolaan ja sain heti ajan tk-lääkärille. Hän yritti kuunnella syd.ääniä mutta ei saanut niitä kuulumaan. Mutta onneksi hän teki minulle lähetteen uä:hän. Meidän pikkukunnassa ei ole mokomaa laitetta eli kunta ostaa sen palvelun yksityiseltä gynekologiasemalta. Siellä mulle sitten tehtiin perusteellinen tutkimus + uä, eikä mitään syytä mokomaan vuotoon löytynyt. Kaikki oli hyvin ja siellä se pieni heilutti jo käsiä ja jalkoja :) Viikotkin varmistui eli on vasta 9+2 (eikä 10+6) Eli kai täälläkin pitäisi rentoutua eikä kokoajan pelätä vain pahinta.

Tunteet on täälläkin pinnassa. Miehelle tulee rähjättyä ihan pikkuasioista. Ja hetki sitten kun katsoin tallennetun Kadonneen jäljillä, ei itkusta meinannut tulla loppua ollenkaan.

Mutta hyviä vointeja kaikille!

Esteri+kakkonen 9+2
 
Maanantaina oli eka neuvola mulla ja verenpaineet aluksi hieman koholla, muttei enää uudessa mittauksessa. Hemoglobiini oli laskemaan päin (normiarvosta), joka pikkasen huolettaa kun mä en oikein mitään rautavalmisteita pysty syömään.

Voi jumankekka että on ollu kamalat nelisen päivää tässä... Pahoinvointi on lisääntynyt entisestään, tissit vieläkin isommat ja kipeämmät, (toisaalta on ihan kiva kun ne muistuttaa tissejä enemmän nyt kuin koskaan ;) ) ja yöt menee huonosti nukkuessa. Väsyttää kyllä ihan hemmetin paljon, niin paljon että tämä entinen yökukkuja sammahtaa helposti jo klo 21 ja herää aamulla noin 11:sta, mutta jatkuvaa pissalla ravaamista on yö, ja tuntuu ettei rakko tyhjene kunnolla. Valivali, uliuli. Mä olen siis jotenkin niin poikki, ja huonossa olossa että ei jaksa ees koneellista tiskejä laittaa, saatika ei meinaa jaksaa suihkussa käydä. Eilen pyysin miestä muistuttamaan, et miks mä halusinkaan taas tähän tilaan takas :)

Noh, ei auta kun kärsiä, palkinto on sit aika ihana :D Sainpas vähän valitettua täälläkin nyt.

Haidih, rv 7+2

Ainiin, ja innolla odottelen että viikot vieris eteenpäin, niin sais testattua jo ajat sitten ostettua kotidoppleria. Kun ei silloin aijemmissa raskauksissa tainnu tollasia hienouksia olla edes olemassa :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille pitkästä aikaa!
Olen jokusen viikon ollut nettipimennossa :)
Täällä edelleen pahoinvointia ja oksentelua, tuntuu että pahenevat vain koko ajan. Pahoinvointi alkaa aina puolen tunnin kuluttua heräämisestä ja jatkuu iltaan asti. Kaupoissa tai missään ei pysty käymään kun olo niin hirveä. Väsymys on mieletöntä mutta toisaalta nautin näistä kurjistakin oireista sillä tiedänpähän ainakin että vauva siellä kasvaa :)
Viime viikolla hakeuduin naistentautien polille pahojen supistuksien takia, ultrasivat ja kaikki olikin onneksi hyvin.

Sweetpearl, toivotaan että vuoto loppuisi eikä tarkoittaisi mitään!:hug: Sinulla ilmeisesti keskenmeno takana?:( Toivotaan että kaikki menisi tällä kertaa hyvin!

Lilya ja kirppu 8+5
 
Kotidoplerista sen verran, milläs viikolla sitä kannattaa alkaa kokeilemaan? Mulla taitaa sellainen löytyä, ostin 4v sitten viime odotuksessa ja oli kyllä mukava. En tosin käyttänyt sitä kuin pari kertaa mutta jos tällä kertaa tulisi käyttöä vähän enemmän :)
 
Moikat pitkästä aikaa. Ollut niin kiireistä ja viimeisen viikon olen ollut todella kauheassa flunssassa, en ole jaksanut kirjoitella:(
Pahoittelut kaikille surun kohdanneille:hug:
Ja tervetuloa uusille:heart:
(.) Neuvola aika oli viime viikolla. Neuvolatädin mukaan L.A olisi päivän aiemmin, mitä laskureiden mukaan. Eli tällä hetkellä L.A olisi 17.5. katotaan ny mitä ne sit ultrassa sanovat. Sain neuvolakäynnillä jo ajan np-ultraan, joka on 26.10.
Pahoinvointi jatkuu edelleen, välillä onneksi on parempia päiviä. Esim. tänään ei ole tarvinnut (vielä) yökkiä ollenkaan. Toisina päivinä taas joutuu oksentamaan ihan urakalla:x
Yöheräämisistä oli puhetta, mä joudun vähintään 2 kertaa joka yö käymään vessassa.. ja lisäks nyt on niin hirveä yskä, ettei taho saada nukutuksi. Väsyttäis kyllä, ja päivät kuljenkin ihan horteessa..työpäivän jälkeen on pakko päikkärit ottaa!

Mutta nyt takaisin töiden pariin..
-leena ja murunen 9+1
 
hei kaikki!

kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia ja toivottavasti ei enään huonoja uutisia tulisi!

mullakin ylihuomenna np-ultra ja jännittää.. sit olen miettinyt että jos oikeasti olen sitten viikolla 11 kun ne sen ultran tekee ja sitten kaikki on hyvin masuasukilla niin onkohan se keskenmenon riski sitten kuitenkin yhtä iso vielä sen pari viikkoa kunnes olen viikolla 13? vai onko se riski sitten pienempi jos kaikki ok nyt? kun en tiedä uskaltaako kertoa vielä sitten kuitenkaan ultran jälkeen kenellekkän jos se riski on yhä yhtä iso..

luhtavilla: hyvä kun joku muistaa nuo tiedot kun itse aina heitän kaikki pois ja sitten huomaan että ehkä olisin vielä tarvinnutkin sitä tietoa myöhemmin:) mutta joo soitin sinne kerran ja kyllä vaikutti tosi kätevältä kun ne antaa luvan just käyttää kaikkea mitä ite luulee että ei saa käyttää:D

ja nyt kun vihdoin jaksais siivota ja ehdinkin jo koko aamun siivota niin sitten meiltä katkaistaan vesi jonku ihmeen mittauksen takia:kieh: hieman ärsyttävää kun tietää että jos tohon sohvaan istahtaa niin ei ainakaan jaksa enään sen jälkeen mitään tehdä.. nyt jaksais kun on vielä vauhdissa:p

lunta toivoessa..

minä a masuasukki 10+3
 
ihana kun moni on jo päässyt ultraan!:heart: ja nyt sais riittää huonot uutiset!:|

tänään ja eilen tuli oksennettua,väsymys ja huono olo on iha kaameeta ja koko ajan mut ei se haittaa:D vaikka on jo ihan hyvä fiilis tästä raskaudesta ja ei halua pelätä mut ehkä sitten vasta kunnolla alkaa nauttia kun viikkoja tarpeeksi:heart:

talvitakeista oli puhetta..mulla tuli esikoisesta maha viikolla 25 mut sitten olikin niin iso että joutu käyttää pelkkiä äitiysvaatteita ja toivottavasti ei tarvis tästä kuitenkaa mitään toppatakkia ostaa:LOL:

myös vaunuista oli puhetta-->meillä tulee ikäeroksi 1v8kk eli varmaan tarvii ostaa tuplarattaat,haluisin sellaset phil & tedsit mut ne maksaa nii paljo!kaikkine varusteinee:headwall:

milläs viikoilla sellasta kotidoplerta voi käyttää???
 
Moi:'( Minut voi poistaa pinosta. Lauantaina tuli verta kuin saavista kaatamalla ja pöntöllä tunnin istuttuani, totesin itse että kesken meni pompulat. Tuli sellaisia klönttejä että ai jääny kyllä mitään arvailujen varaan. Menin päivystyksen kautta gynelle ja siellä todettiin että ei ollu enää kuin verta kohdudssa:'( Nyt vuotelee menkkojen verran vielä ja tiistaina kontrolliin. Vuoto alkoi ruskeena torstaina ja perjantaina tuli jo punaista koko ajan lisääntyen. En ollu vielä huolissani, kun ultrassa sanottiin, että voi tulla menkkojen verran vuotoa, kun sitä oli siellä näkyvissä. Ei pysyneet siis matkassa mukana meidän kaksoset.:'( Kerkisin jo katella netistä kaksosten vaunuja:(
Toivottavasti teidän pienet asukkinne pysyvät matkassa mukana:heart:
Ei kun uutta yrittämään, kun aika sen sallii.

Pompulat meni siis kesken 8+4. Maha on hävinnyt ja kaikki oireet on hävinny tosi nopeasti. Sunnuntaina olo oli kuin olis käyny synnyttämässä ja oli jälkisupistuksia.

Tarrasukkiä teille kaikille mukaan odotukseen:wave:
 
Tervehdys :)

Meille tulee kans lapsille ikäeroksi 1v8kk ja olen myös miettinyt noita sisarusrattaita. Onko kellään kokemuksia Carena -rattaista? Carena Double Swing -tuplarattaat vaikuttaavat ihan näppäriltä rattailta ja hintakaan ei ole mikään huima, varsinkin jos vielä käytettynä löytäis jotku..

Kävin eilen nt-ultrassa. Vauvelilla oli kaikki hyvin ja vastasi rv 10+6. No, asteusten mukaan nt voidaan kuitenkin mitata vasta kun raskausviikkoja on kasassa 11 joten saatiin uusi ultra aika 2 viikon päähän. Neuvolan täti kun ei ottanut kuuleviin korviinsa vaikka yritin kertoa myöhäisestä oviksesta ja varasi ultra ajan siis kk kierron mukaan laskettujen viikkojen perusteella... Onneksi nuo ultrat on kuitenkin ilmasia niin samapa se mulle vaikka käydään kurkistelemassa asukkia vähän tiuhempaan tahtiin :)

Kyselikö joku mieliteoista ?? Mulla on tullu hirmu himo Bulgarian jugurttin tms. maustamattomiin jugurtteihin =) Tässä raskaudessa on kyllä pakko saada paino pysymään edes jossakin kuosissa. Esikoisesta jäi +13kg.. :ashamed: Neuvolassa vielä hehkuttivat kuin se imetys vie kiloja, mutta mulla se ei kyllä vieny yhtään vaikka 6kk mentiin ihan täysimetyksellä.. Toi joulu on kyllä semmosta kiusausten aikaa että saa nähä miten siitä selviää :p

:hug: vielä kaikille sitä tarvitseville!

Sihistin rv 11 *POKS*

Niin ja LA muuttui ja on nyt 4.5.
 
Viimeksi muokattu:
Voi, menetyksiä on taas tullut.. Teille :hug:

Kääk, mä en jaksa odottaa huomista ultraa!! Onneks aika on heti aamusta, pääsee piinasta suht nopeesti.

Nukkumisesta, mä herään joka yö 3-6 kertaa. Käyn vessassa ehkä pari kertaa ja loput on ton kuopuksen hyssyttelyä ja syöttämistä. Pitäis alkaa tosta yösyönnistä luopumaan, mut ei nyt tässä alkuraskauden väsymyksessä jaksa niitä itkuöitä. Toivottavasti menis vieroitus yhtä hyvin ku esikoisen kanssa, eli parissa yössä helpotti itkut ja heräilyt.

Talvitakista, mun pitäis kaivaa talvitakit jo esille mut ei saa aikaiseksi tätäkään. Miten onkin ihan vetämätön olo aina ja koko ajan. Ja siis kattoo mahtuuko niistä vanhoista takeista nyt ees enää mikään päälle, kun tuntuu että noita kiloja on tullu jo nyt ihan hurjasti.
Ulkona alkaa olla niin kylmä, että ei siellä enää ilman lämmintä takkia selviä. Taannoin tuulikin niin kovaa, että itse paleli leikkipuistossa ennen lapsia :whistle:

Vaikka noita kiloja on tullu niin mä kyllä odotan joulun aikaa ja kaikkia niitä herkkuja joita silloin ON lupa syödä :p
 
viidenmamma iso :hug: ja onnea uuteen yritykseen.

sihistin: mullakin ultra kun on viikkoja 10+5, mutta on kyl aika outoa jos sitä ei pysty mittaamaan kun heittää yksi päivä! eihän siinä yhdessä päivässä mitää ehdi tapahtua? ja saavat sit syyttää neuvolatätiä kun ei välitä kuukautiskierron pituudesta ollenkaan:D toisaalta ihan kiva olis mennä uudestaan taas parin viikon päästä:) saa nähdä mitä ne mulle sit sanoo pe..

oireita ei ole pahemmin ollut ja muutenkin tosi pirteä tänään, siivosin koko asunnon oikein kunnolla ja nyt on ihana olla taas puhtaassa kämpässä eikä tarvi miettiä koko ajan että olis jotain muuta mitä pitäis tehdä..

illanjatkoa kaikille!

minä ja masuasukki 10+3
 
Pahoittelut surun kohdanneille :hug: ihan hirveää..tulee niin mieleen oma nt ultra pari vuotta sitten ku kohdun pohjalla näkyi vain liikkumaton möykky joka vastasi jotain rv8+:'(

Mutta sitten heti tökerösti omaan napaan, kokeiltiin miehen kanssa äskön tuota doppleria ihan vaan että toimiiko ylipäätään ku ostin tosiaan kirppikseltä. Kuuntelin siis oman valtimon sykettä. Pikkuhiljaa siirryin alemmaksi ja ihan tuosta häpykummun sivusta kuului eka muutaman kerran nopea t viuhahdukset ja mä epäilin että toivoin vain niin kovasti kuulevani äänet että kuulin ne mutta sitten mies otti kuulokkeet ja etti ääniä ja hänkin kuuli ne! Laskettiin sitten vielä syke kahteen kertaan saatiin 146 ja 158 :heart: siis älyttömän suloisen kuuloinen läpätys! ja tänään siis viikkoja vasta 8+0!!! Kuunteluun meni kyllä pitkä tovi aikaa ja aina välillä hävisi,5 kertaa saatiin äänet kuulumaan mutta kuultiin kuitenkin :)

Niin ja onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille! :) Meillä eka neukku ens ma ja sitten jos sais tietää koska se nt-ultra on.

Diipeli ja kultapieni 8+0 POKS :heart:
 
Mulla on menny ihan tän pinon lukemiseksi, kun ei koskaan ehdi mitään kirjoittaa. Hyvä niin, et on vilkasta. :)

Tsemppiä vaan kaikille kaikkiin näihin raskauden mukanaan tuomiin koetoksiin! :hug:

(.) Itsellä ainakin herää aina aikaajoin kysymys, et miksi sitä tulikaan taas tähän tilaan hankkiuduttua. :p Tunteiden myllerrystä, pelkoja ja fyysisiä muutoksia riittää. Noh, tänään sain vahvistuksen kuitenkin sille, etten ihan turhaa pode mieletöntä pahaaoloa aamusta iltaan. Varhaisultrassa sykki pieni sydän ja oikeassa paikassa.:heart:
Huomenna soittelen vasta neuvolaan. Olo on kyl todella helpottunut. Toivon vaan, et tällä kertaa kaikki menis hyvin loppuun asti.

Itkuherkkyydestä: Kuuntelin ton Johanna Kurkelan Kultapienen päivällä. Kollotin ihan hillittömästi. Se on vaan niin tunteita nostattava. On täälläkin kyllä muutenkin itketty tai ainakin melkein, jos esim. mies sanoo pahasti.

Valvomisesta: Mua väsyttää, mut silti tulee joinain öinä valvottua pariinkin otteeseen. Käyn vessassa 2-3 kertaa. Ja oon nähny tosi voimakkaita unia. Ihan kummallista meininkiä öisin.

Ja sitten vielä epäilin näillä oireilla, et olenko ollenkaan raskaana. :D

TUUtikki + PIKKUmyy 7+2
 
onpas tullut textiä, huh...

Bebel ja viidenmamma, osanottoni!
Voimia myös kaikille vuotojen kanssa tuskaileville!

talvitakeista, mulla v-99 ostettu villakangastakki mallia teltta ja jostain kumman syystä en ollu 06-07 talveen mennessä siitä luopunut, vaikka oli niin out of fashion, ja nyt 2 raskaustalvea on sen kanssa mennyt loistavasti. saa mennä tää kolmaskin kerta! siihen jos mihinkä maha mahtuu.

Tuplavaunuista, meiän kanssa on tarvis sellaset hankkia, esikon ja kuopuksen ikäero oli 2 v 4kk enkä heille hankkinut, nyt tulee 2 pienimmän ikäeroksi 1v 9kk, joten pakko hankkia. Käytettynä meinasin, oisko kellään vinkkejä mistä ja minkä merkkiset?

Yöheräilyistä, hiphei :wave:, täällä yksi kukkuja kanssa! Joka yö heräilen vähintäs pissalle, välillä ihan muuten vaan ja ihan virkeä oon klo 4 aikaan, perkules! Muutenkin oon huono uudelleennukahtaja ollu aina, ei helpota yhtään siis...

ruokamielihaluista, mulla menee appelsiinimehua ja satsumia aikas reippaasti, mutta eipä juuri muuta himoa ole vielä. Teetä en pystyny juomaan 3 viikkoon, mutta tänään teki mieli, nam!

Siis ekat nt-ultrassakäynnitkin on jo koettu osalla, voi vitsi! Mä en oo vielä edes ekaa neuvolapäivää nähnyt, sekin ens viikolla!

Mulla on kuulkaa eilen ja tänään ollu melkeempä normi olo, siis ei oo oksettanu, voi jee!!! Lievää huonoa oloa kyllä, mutta selkeesti lieventyny. Huomenna ois hamamslääkäriaika aamulla, toivottavasti ei rupee yrjöttään se suun tonkiminen...

nepula ja Siiri Esteri 8+6
 
Ensin :hug: kaikille surun kohdanneille. Kyllähän se näyttää ikävän yleistä olevan että keskenmenoja tulee raskauden alkuviikoilla ja se saa ainakin mut pelkäämään omaa kohtaloa. Mutta Maybabyn tavoin olen päättänyt olla antamatta pelolle valtaa koska uskon aika vahvasti siihen että oma toiminta ei hirveästi voi vaikuttaa mikä "kohtalo" on.

Nukkumisesta niin itsellä pari viimeistä viikkoa meni todella unisissa merkeissä eli melkein kymmeneltä iltaisin jo nukutti mutta nyt sitten on muuttunut normaalimmaksi. Mutta mulla ei onneksi ole mitään yöheräämisiä.

Talvitakki-asiaa ei ole tullut vielä mietittyä, olen viime hetken ihminen yleensäkin että sitten kun on pakko niin toimin ;) Mutta en ajatellut panostaa hirveästi takkiin koska sitten sille ei muuten ole käyttöä jos on iso vaan vatsan kohdalta. Ehkä joku vanha voisi sopia jos tuuri käy :)

Ruokahimoista olen samoilla linjoilla Nepulan kanssa eli appelsiinimehu ja satsumat on herkkuja. Mutta en voi sanoa että mitään erityistä himoa mihinkään ruokaan olisi...

Omat fiilikset ovat tänään olleet vähän huonot illalla, jotenkin maha tuntuu hirveän turvonneelta ja on muutenkin tukala olla. En tiedä kuuluuko raskauteen vai onko muusta syystä mutta jonkinlainen umpitila taitaa down there olla ;)
Ensikertalaiselta kysymys niin kun olette menneet neuvolaan niin onko teillä ollut mies mukana? Kun soitin neuvolaan niin he eivät sanoneet mitään erikseen niin alkasin vaan miettimään että mikä on "yleisin" tapa?

Nelli ja Kultahippu 7+2
 
nelli79, esikoisesta mies oli mukana mutta tuskin tässä odotuksessa tulee mukaan. Mutta kyllähän ne tykkää siitä jos mieskin on mukana.

mulla ei oo sitä vuotoa tullut sen eilisaamun jälkeen. Toivotaan nyt että se oli väärä hälytys, mutta hirveä pelkohan se on aina kun vessassa käy. Huono olo jatkuu ja eilen varsinkin oli taas jotain pientä iskiasvaivaa.

sweetpearl ja pete-vauva 9+1
 

Yhteistyössä