***Toukokuun Toivotut 2011***Lokakuussa***

Lääkkeistä, tuo panacod muakin kiinnostaisi, mulla on migreeniä/ kovaa päänsärkyä melko usein, mutta ei kuitenkaan ole sellaista että mulla olis lääkitystä siihen. Tavallinen panadol on kun karkkia söis, ei siitä ole apua. Noita panacodeja olis kotona, mutta viime raskaudessa työterveyslääkäri ainakin sanoi ettei niitä parane ottaa raskaana. Mitenkö tuon buranan kanssa on? neuvolassa sanottiin että ei, korkeintaan vasta loppuraskaudesta/imettäessä.

Liikunnasta, esikoista odottaessa mä kävin hölkkälenkeillä kolmisen kertaa viikossa, olin muutenkin hyvässä kunnossa, kävin erilaisissa jumpissa lisäksi pari-kolme kertaa viikossa. Hökkäily piti kuitenkin vaihtaa kävelyyn jo ekan komanneksen jälkeen/loppupuolella kun mulla keräs ihan tolkuttomasti ilmaa mahaan, turpos siis ihan palloksi.
Nyt mä olen ihan rapakunnossa, käyn ehkä kerran viikossa jumpalla ja kerran viikossa vaunukävelyllä... yritän tsempata tässä vielä että saisin kunnon kohoamaan, mutta työt ja esikoinen vie paljon aikaa, lisäksi me asutaan nyt täällä maalla niin harrastusmahdollisuudet on ihan erit. Ja tuo pimeys, katuvaloja ei ole kun 10 km päässä, eli se on otsalamppu mikä valaisee :)

Raskausaikanahan ei mun ymmärtääkseni suositella varsinaista laihduttamista, mutta jos paino ei nouse ollenkaan, eli pysyy samassa koko raskauden ajan, niin silloinhan äiti laihtuu muutamia kiloja väkisinkin. Ja tämä on mun käsittääkseni ylipainoisilla se tavoitetila. Mutta joillekin niitä kiloja tuntuu tulevan ihan tosta vaan ja sitten taas toisille ei tule.

Hyvää viikonloppua kaikille! T: Linttu ja Möykky, 9+1 (?)
 
Pikakommentointi tuohon Panacodiin. Mä olen kuullut aikaisemminkin että sitä on käytetty raskauden aikana ja kävin nappaamassa seuraavan tekstin
Lääkeinfo.fi - PANACOD® tabletit ja poretabletit (SANOFI-AVENTIS)

"Raskaus ja imetys
Kysy lääkäriltäsi tai apteekista neuvoa ennen minkään lääkkeen käyttöä.
Parasetamolin käytössä raskauden aikana ei tunneta riskejä. Panacodin pitkäaikaista käyttöä raskauden aikana ei suositella. Neuvottele Panacodin käytöstä lääkärisi kanssa."

Joten lääkärin kanssa jos asiasta on puhuttu, voi mun mielestä käyttää ihan hyvällä omatunnolla satunnaisesti.

Ansukka 8+1
Ps. Tänään lensi ensimmäistä kertaa vaivalla nautittu aamupala vessanpönttöön... No, söinpähän sitten toisen aamupalan. HUoh! :)
PPs. Ja eilen yks työkaveri kysyi että oletko sä raskaana? :confused: JOhon sitten vastasin että no, joo! Huimat 8 viikkoa takana :whistle: ;) Vannotin kyllä ettei kerro vielä muille.. Ja tytärkin katseli tänään mun mahaa. ja tuumasi että miten pyöreä sun maha oli silloin kun odotit mua? JOhon näytin sitten että ihan hirmuisen pyöreä. Sitten kysyin että onko äidillä pullea masu? Johon neiti vastasi samantie ei ollenkaan! Hahah :D lapset ovat välillä huvittavankin solidaarisia. Täytynee kai ensimmäisen ultran jälkeen paljastaa, että kyllä se äidin masu ihan oikeasti on pyöristynyt!

Hyvää päivää jokaiselle!
 
Hei kaikki.
Kauhia ku on ilma muuttunu tosi kylmäksi, lunta satelee. Se on kohta talvi.

Tuosta LA:n siirrosta mulle sanottiin sillo tiistaina että jos kaks viikkoa heittää viikot ni sitten vaihtuu. Uskon kyllä että se muuttu vielä kuhan käyn LKS:än äitipolilla ultrassa seuraavan kerran. Hirvittää vaan itellä jos se ei muutu ku olen 3 tehny tasan viikolla 38 ja heidän aikana LA laitettiin kyllä ultran mukaan ja jos nyt ei muutella ni saan 3 viikkoa enne LA:ta jo alkaa varautuu lähtöön. Siinä ei sinänsä mitään vaikka syntyis enne LA:ta mutta edellisenki synnytys kesti 2h 15min ja meiltä ajomatka synnärille kestää jo yli kaks tuntia. No mutta ei auta ku odotella.

Oksentelu on muuttunut yökkimiseksi, muutamia kertoja on tarvinnut pönttöä halailla enää:) Etovaa oloa on kuitenki 24/7 ja vielä ois 4 viikkoa siihen että se mahdollisesti loppuis.

Eipä tämän kummempaa, taidan oikasta sohvalle :)

äiti x4 ja pallero 10+6 ( 11+6 )
 
Täällä (.):käyty ultrassa ja hyviä uutisia saan minäkin kertoa: pieni :heart: hakkasi kovasti, viikkoja oletetusti vähemmän kuin menkoista, eli tänään ultran mukaan 7+2, mutta vielä nt-utrassa tarkentuu, todennäköisempi viikkomäärä on tuossa 7+6-8+1 välissä. Tuolla 7+2 viikolla laskettuaika olisi 1.6.11, mutta uskon kuitenkin sen siirtyvän toukokuulle, joten täällä ajattelin vielä hengailla :).

Lääkkeistä:mulla on selän jumiin ja kipuun määrätty juurikin tuota Panacodia, lääkärin tuomio oli, että kyllä on selkä saatava kuntoon ja Panacod on näiden tietojen valossa turvallinen lääke. Ongelma vaan on se että tuo Panacod ei kovinkaan lievitä selkäjumia mulla, joten sen syöminen on vähän niin ja näin : /.

Pahoittelut kaikille jotka ovat huonoja uutisia saaneet, saisi nyt jo tulla iloisempia uutisia, niin monelle tuntuu huonoja uutisia tulleen :hug:.

Jotan muutakin piti sanomani, mutta nyt pätkii ja pahasti, palaan kun muistan...

Luhtis +nytty (tämän hetkisen tiedon mukaan 7+2)
 
hei kaikki!

tänään käytiin np-ultrassa ja kaikki oli hyvin, siellä se kiemurteli ja heilutteli niin kovasti käsiä ja jalkoja että pystyttiin jo kaikki varpaat ja sormet laskea:D ihana helpotus oli! ja LA voi nyt vaihtaa eli 1.5.2011 se olis, eli ne ei vaihtanut sitä vaikka heitti 4 päivää vaan sano että vasta jos heittää 5 päivää nin se vaihtuu.. eli oma arviokin osui aika väärin, ei ihme ettei sitten ovulaatiolaskuri sillon näyttänyt ikinä plussaa kun yritin tehdä sen liian aikaisin:D nyt ei muuta kun soittelemaan suvulle:) ihanaa kun saa kertoa vihdoinkin!

toivottavasti muut saa myös hyviä ultrakuulumisia!

minä ja masuasukki 11+4
 
Huh huh, onpa väsyä ollut. Ihan kamalaa väsymystä ja pahoinvointia iltaisin. Ei täälläkään oo oikein jaksanut käydä ja kirjotella kauheammin :(....

Eilisestä neuvolakäynnistä kyllä tosiaan jäi hyvä maku :).
Pistivät lähetteen Keski-Suomen keskussairaalan Gravidan ultraääneen ja sieltä tulee sitten kotiin ilmoitus millon on se aika ja aion osallistua sikiöseulontaan, koska se on jokaiselle vapaaehtoista.
Ei vielä dopplerilla kuunnelleet mitään, kun ei vielä kuulu näin aikasin. Seuraava neuvola on sitten 14.12.2010, aika myöhäiselle menee.

Kunta kustantaa täällä Jyväskylässä näköjään 2 ultraääntä, viikkojen 11-13 ultraäänen ja rakenneultran n. viikolla 20.

Ensiviikolle sain erillisen ajan verikokeisiin neuvolaan.

Mä kärsin aamupahoinvoinnin sijasta kauheasta iltapahoinvoinnista, pari kertaa oon suihkussa oksentanu...
 
musta tuntuu et se on nykyään jokaiselle kunnalla pakollista tuo 2 ultran kustannus. Se tais muuttua tän vuoden alusta.

Mulla tuli taas aamulla verta, ihan vaan paperiin ja soitin sit neuvolaan ja sain ajan ens tiistaille ultraan. Se on vana jännä ku se veri tulee lähinnä ponnistamisen yhteydessä kun mulla on ollut vatsa kovalla, ihan normi vessareissulla sitä ei tule. En tiiä, katotaan nyt mitä siellä ultrassa on. Töihin en kuitenkaan mene ennen sitä, ei pää kestä.

sweetpearl ja pete-vauva 9+2
 
Heips kaikille! :)

Juu siitä Panacodista vielä sen verran että sisältää siis parasetamolia ja kodeiinia ja turvallisempi raskausaikana kuin esim normi burana (ibuprofeeni) joka on kielletty. Mulla on niin paha migreeni että käyn neurologilla säännöllisesti korjaamassa lääkätystä ja mulla myös estolääkityksenä Metobrololi beetasalpaajan tilalle.
Panacodhan on PKV- lääke eli vaikuttaa keskushermoston kautta, mutta turvallisempi silti odotusaikana kuin moni perussärkylääke juuri tuon parasetamolin takia. Triptaanit eli migreenin kohtauslääkkeet ovat myös kolmiolla eli vaikuttavat keskushermoston kautta mutta niistä yksi soveltuu myös odotusaikana. Ei mitään lääkettä tietenkään suositella raskaana ollessa, mutta jotkut käyvät silti.
Itselläni migreeni on yleensä päivittäistä ja täysin invalidisoivaa, joten lääkitys on pakollinen että pystyn perustoimiin. Nyt odotusaikana onneksi migreenit ovat vähentyneet joten päivittäin ei enää ole :) *koputtaa puuta*

Ihanaa kun tänään on satanut lunta! Ei se täällä vielä maahan ole jäänyt, mutta tuo vähän talvifiilistä :) Minun pitäisi lähteä tänään talvitakkiostoksille, minkähänlaisen sitä ostaisi? Masulle pitäisi tilaa olla ainakin, viime odotuksessa kun tuo pullahti esiin jo niin varhaisessa vaiheessa :)

Lilya ja kirppu 9+0
 
sweetpearl: En tiedä voisko olla sama ku mulla, mutta mul on tässä raskauden alussa pahentunu peräpukamat (sori liiasta infosta :D) ja ne vuotaa ponnistaessa jos vatsa on kovalla. Mut mulla oli ihan selvästi havaittavissa, että se vuoto tuli takapuolesta. (Sitä tosin oli melko paljon, säikähdin ensin. Oli kyllä ihan kirkkaan punaista, siitä päättelin, että ei mistään sisuskaluista sentään vuoda.)

Toivottavasti selviäis kuitenki, että saat mielenrauhanki. Ja hyvä, että ultraavat. :)

Ja vähän omaa napaa: tänään ollu aamupäivällä harvinaisen jees olo pahoinvoinnin suhteen. Eilen oli ihan kamalaa (niinku pari edellistäki päivää). Ja omituinen mieliteko löyty: halusin syödä Saarioisten roiskeläppää (mikropizzaa). :D En oo varmaan yli vuoteen syöny yhtään tommosta. Mutta se meni hyvin alas eikä oo tullu takas. :)

lyrae ja esikoinen 8+0 (*poks*)
 
Ultrakuulumisia täältäkin! Viikkoja ei lähdetty muuttamaan, parin päivän ero taisi olla.
Voi miten joku joka on noin pieni, voi olla jo niin "valmis". Melkein itkut silmässä ultraajan kanssa ihmeteltiin. Pienet kädet heilutteli ja jalat potkutteli. Ja köllötteli kohdun pohjalla. Ruskuaispussi näkyi myös valkoisena rinkulana, ja ultraaja sanoi että yleensä alkaa hävitä siinä 10 viikoilla, sitten kuulemma lähtee pahoinvointikin helpottamaan. Sain kuvat mukaan jääkaapin oveen, mehän ollaan jo kerrottu aikoja sitten eli ei ole salattavaa, päinvastoin elämä on helpompaa kun ei tarvitse pilotella ja keksiä tekosyitä. Tytölle ei ole kerrottu vielä, ehtii sitten kun alkaa ihmetellä isoa mahaa.

Luin kaikkien kuulumiset läpi, paljon niitä oli tullutkin. Paha olo helpottanut sen verran että melkein lähden töihin kokeilemaan ensi viikolla, ellei tule takapakkia.

Farkuista jalkaan mahtuu enään yhdet ( !? ) ja suosiolla ostan mammafarkut heti kun löydän mieluisat. Here I come as a whale :D

Ultrien jälkeen olen osannut alkaa nauttimaan raskaudesta, ei pelota enään. Vihdoinkin.

Viikonloppuja kaikille!
mustajuuri 10+1
 
Kielovanamo: toi miehen sitoutuminen raskauteen on tosi hieno asia ja myös tärkeä asia! Kiva kuulla että teillä on noin käynyt. Meillä niin ei ole käynyt, mutta en osaa siitä olla pahoillani koska meillä mies on "kasvanu isyyteen" sitten lapsen synnyttyä. Esikoisen aikaan hän jäi kotiin hoitovapaalle, kun mä lähdin töihin. Teimme niin, että annoin jopa osan vanhempainvapaasta miehelle ja lähdin tavallaan aikaisemmin töihin. Se 8 kuukautta muutti miestäni tosi paljon. Ainakin mun mielestä :D Ja oli se vähän huvittavaa, kun mä äiti kysyn mieheltä et "mitä tälle nyt syötetään ja kuinka paljon" yms. Eli kyllä se vaan on niin, että sukupuoleen katsomatta se tietää sen lapsen asiat paremmin, joka on sen kanssa kotona.

Linttu: Buranasta tiedän ainakin sen verran, että synnytyksen jälkeen (eli imettäessä) sitä sai sairaalassa jälkisupistuksiin. Sai kyllä muitakin vahvempia jos tarvitsi ja pyysi. Ja sit sairaalasta sanottiin, et voi syödä kotona. Ja kun mies oli Buranaa apteekista ostamassa, niin apteekin farmaseutti oli melkein jättänyt myymättä, kun kuuli et ne tulee imettävälle. Että näin on tässäkin asiassa eroja :confused:

mee86: mukava kuulla hyviä ultra uutisia. Mikä sulla oli oma arvio lasketusta ajasta? Käyn kohta etusivulla, mut jos se on sieltä jo muutettu niin kerro kuitenkin :D Kattelin ettei siellä ollu eilen vielä yhtään la:ta ekalle päivälle, nyt on - kivaa!

mustajuurikin oli saanut hyviä ultrakuulumisia. Onnea! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Kiva lukea välillä hyviä ultrakuulumisia:) Ja toivotaan että niitä saadaan paljon lisää!

Minä tilasin sen kotidopplerin ja tänään sain hienosti sillä pikkuisen sydänäänet kuulumaan. Ihanasti se taas rauhoitti omaa mieltä, aamusta alkaen kun on taas ollut puristavaa mahakipua ja selkäkin taas juilii... Jos illalla pistäis luurit myös isukin korville, niin sais hänkin kuulostella pikkuista.

Ja mukavaa viikonlopun viettoa kaikille!

Esteri ja kakkonen 9+4
 
Pitkästä aikaa jaksaa taas kirjoitella. Töiden jälkeen ei jaksa oikein enää mitään ja sitten kun tietsikalla tulee aina huono olokin niin oon vaan pikasesti käyny lukemas teidän kuulumisia :)

Aamulla olin neuvolassa tarkastusultrassa.. Mahan päältä ultrattiin. Sykettä ei saatu mutta näin itsekkin ihan selvästä miten pieni siellä heilutteli ja potki =) Kyllä helpotti oloa :)
Huono olo on vähän alkanu helpottamaan paitsi jos vähänkin unohtuu ajoissa syödä niin pönttö kutsuu.. Mutta ei oo enää sellasta jatkuvaa etomista :)
Päänsärky on nyt astunut sitten jokapäiväiseen elämääni. Mietinkin jo että missä viipyy kun joka raskaudessa siitä on saanu kärsiä.
Tämä on siis neljäs lapsi meille ja ennestään meillä on 8v, 7v ja 3v pojat. Ei olla vielä lapsille kerrottu ja varmaan pari viikkoa viikkoa vielä odotetaan ainaki. eikä vielä olla pahemmin muillekkaan kerrottu..

mulla on vasta 1.12 se ultra jossa katsotaan se tarkka la. Että eletään siihen asti epätietoisuudessa. Synnytyspaikka on muuten SEKS.
 
Iltaa kanssaodottajat!
Migreenistä ja lääkkeistä vielä jatkan sen verran, että oon samaa mieltä siitä, että mitä vähemmän sitä parempi. Esikoisen imetys ei sujunut mun (tules) lääkityksen vuoksi. Vauvan maha ei tykännyt hyvää vaikka luvallista imettäessä olikin. Tuntuu, että yritän minimoida kaiken lääkityksen joka suinkin voisi jäädä väliin.
Näköjään monella on päänsärky tai migreeni raskausajan riesana.

Isän osallistuminen on nyt ollut vähäistä. Hän ei uskalla innostua ennen kuin np-ultra on takana, sinne on lähdössä mukaan tueksi. Esikoisen elämään mies on osallistunut koko ajan tosi paljon ja töidensä vuoksi se on ollut mahdollista keskimääräistä enemmän. Tänään viimeksi keskustelu uimaan lähtemisestä meni niin, että isi kelpasi mukaan, minä en...
Mulle tosin kelpasi ne päiväunet, jotka sain uimareissun aikana. Väsyttää koko ajan. Toivottavasti pian helpottaa ja saisin spurttivaiheen päälle kuten toisella kolmanneksella esikoista odottaessa. Päättötyö, remontti ja töissäkäynti hoitui jonkun ihme duracell- vaihteen kanssa.

Onko muilla raskausmielitekoja? Mulla menee persikan makuista jääteetä ja omenoita. Makea ja rasvainen ei juuri maistu, eli voisi hullumminkin mennä mieliteot. :)

valdemaria ja 11 viikkoa poksuva vauva
 
Viimeksi muokattu:
hei vaan kaikki!

ja onnea hyville ultrakuulumisille!

jadey: eli arvioin itse että LA olis 7-8.5 kun mulla on viimeiset 6kk ennen raskaaksi tuloa ollut kierto 32-36 päivää, mutta näköjään juuri tällä kertaa oli sitten 30 päivää:) ultran mukaan jos ne olis sen la:n vaihtanut niin olis la 5.5 mutta mulla esikoinenkin synty ennen LA:ta niin nyt ehkä sitten syntyy juuri la päivänä kun vähän heitti se:) ei ihme ettei ovistestit sillon huomannut et olis ovulaatio kun se oli ollut jo kun tein sen testin, ja minä jo luulin ettei ne testit havaitse mun ovista:LOL:

mielitekoja: alkuraskaudessa teki mieli kaikkea rasvaista ja olisin voinut syödä pizzaa ja hamppareita vaikka joka päivä:D nyt ei voi edes katsoa niitä kun tulee huono olo. Nyt tekee mieli hedelmiä ja vihanneksia ja syön varmaan yli kilon päivässä, ihan sama mitä on kunhan on raikasta:) ja sitten ruisleipä! on se hassua kun esikoisen kanssa ei ollut mitään mielitekoja ja nyt on vaikka muille jakaa:D

päänsärky: jos on päänsärkyä (ei migreeniä) niin kannattaa se hemoglobiini kattoo koska päänsärkyhän on yksi raudanpuutteen oireista..

kysyin jo aiemmin mutta ehkä se meni ohi, että mitkä on teillä ollut vauvan sykkeet? (jos lapsia ennestään). kun mietin että pitääkö paikkansa että tytöillä olis korkeammat (160-170) ja pojilla matalemmat (130-140)? hehe, se on aina hauskaa arvailla sukupuolta ja meillähän on jo kaiken maailman kalenterit käyty läpi, niin jatkoa sille:)

minä ja masuasukki 11+4
 
sweetpearl: Mulle neuvolan th sanoi että vuotoa voi tulla vaikkapa ihan että joku hiusverisuoni napsahtaa poikki sieltä kohdunsuun tietämiltä. Ja tota sun tilannetta kun aattelee niin just ponnistaessahan se vois napsahtaa..?

Sykkeistä: Mä jaksan uskoa sykkeisiin ja siitä sukupuolen ennustamiseen, ainakin omalla kohdalla:D
Aina on pitäneet paikkansa. Meillä pojalla oli 120-130 ja kaikilla tytöillä 150-160.

Mielitekoja tai paremminkin mieliruokia..:popcorn: Kaikki mahdollisimman rasvainen:ashamed: Pizzaa, kinkkupiirakkaa, jotain lihaa kunnon kermakastikkeella...joulun herkuista jo haaveilen :xmas:
Tortilloja ja kylmää limua.. eli kaikki tosi terveelliset:p

Tänään ei mitään pahaa oloa havaittavissa, ainoastaan nyt väsyttää ja aiemmin otin 30min torkut. Siinäpä oireet tälle päivälle.
 
Hei vaan kaikille!
Täällä uusi tulokas ilmoittautuu! Tosi kiva, kun löysin tän palstan! Ensimmäistä odottelen, ja kaikki on niin uutta ja outoo, että ihana lukea muiden kokemuksia! Laskettu aika olisi 30.5, eli juuri kuulun joukkoon!(saattaa tosin muuttua hieman aikaisemmaksi...) Synnytys olisi TAYS. Kävin jo viime viikon perjantaina yksityisellä varhaisultrassa,kun vähän epäselvyyttä noitten raskausviikkojen kanssa,kun viimeiset normaalit kuukautiset ollut heinäkuussa! Ultrassa kaikki hyvin,ja sykekin näkyi, lääkäri epäili rv.6-7. Nyt kauhea flunssa päällä,kävin jo lääkärissäkin :) pitäis ehkä vähän rauhoittua,ja lopettaa panikointi! Mieskin käski tänään ajatella positiivisemmin! Pelottaa vaan niin että jotain ikävää sattuu, mitä täälläkin lukenut juttuja :( jaksamista kaikille!:heart:
t. elinal ja 7+4
 
Huomenta!
Meillä tyttö päätti herätä tänään klo 5.30 eikä oikein suostunut enää nukkumaan. Noustiin sängystä ylös klo 6.10. Tässä välissä oli tietenkin jano ja pissihätä.

Mielitekoja
kaikki oikeastaa menee alas. Varsinkin ruisleipä maistuu hyvältä. Kahvia en ole enää yhtään juonut, oikein inhottaa ajatuskin.

Sykkeistä Tytön kanssa sykkeet oli siellä 160 tienoilla. Ja nyt alkaa olemaan tunne että kyllä tämä tulevakin on tyttö.

Ciba 8+2 ja synnäriksi vois laittaa JS
 
Huomenta kaikille! :wave:

Voi ku oli tullut niin paljon kirjoituksia, ettei nyt millään ehi kaikkea lukea :D

Mutta kerron vähän omaa napaa: aamuoksentamisesta on tullut nyt sitten ihan tapa, yök! Eikä sit kato yhtään aikaa tai paikkaa, eli muutaman kerran aamulenkillä koiran kanssa oon oksentanu ojanpientareelle :kieh:

Tein eilen ihan huippuhyviä löytöjä kirpulta, ruskee hyvä kuntonen sitteri vaan 3e. Mustat kuin uudet sellaset farkkuäitiyshousut(hm) 3e, valkoset äitiyscaprit(hm) 2e ja yhet vaaleet rennommat äitiyshousut (hm) 3e. Ja ne oli niin superhyvät mun päällä, että tekis mieli jo nyt käyttää vaikkei tarvetta vielä ookkaan :LOL: Mutta kaikki äitiyshousut tuntuu istuvan mulle niin paljon paremmin kuin mitä tavalliset housut...Ja sit huutonetistä oon huutanu muutamia äitiystunikoita, imetysmekon ja äitiyshameen. Et ihan mukavasti alkaa noita vaatteita olla, vielä ku maha alkais kasvamaan :LOL:

Mun mamma hoiti tän sukulaisille kertomisen. Eli ku kerroin mammalle, ni seuraavana päivänä jo koko suku ties..Pöh! No, ei sen niin väliä...Isä tosin ei onnittellu, vaan enemmän pohti mun opiskeluja ja niiden saavuttamattomuuta. Eli olen siis lähihoitaja, mutta isän mielestä tarttis olla amk- tai yliopistotutkinto :mad: NO, IHAN SAMA!! Mutta kyllä se sit onneks alko vauvastakin kyselee ja anto parisuhdevinkkejä :LOL:
Kaikki muut ovat ihan haltioissaan ja onnellisia... :heart: Ja eiköhän toi tuleva pappakin oo sitten ku asia muuttuu hiukan konkreettisemmaksi.

Kovin eilen kirpparilla tutkailin kantoliinoja ja kestovaippoja, mutten osannu vielä mitään ostaa, vaan täytyy perehtyy tarkemmin. Samoin en vielä vaatteitakaan ostanu, ku aattelin, että jos sais tietää kumpi se on, ni sit ostais vasta :)

Mutta hyvää viikonloppua kaikille ja anteeks tää omanapailu..
 
Tänne ei mitään uutta, oireettomuus jatkuu ja samoin kiire... Kolmivuorotyö, 11 kk ikäinen poika, paritalon remontti ja muuttosuunnitelmat vievät kaiken ajan ja vähän enemmänkin. Stressi on niin kova, että alkaa hiukset tippua päästä!!! :( No, joskos tämä elo joskus rauhoittusi...... Alkaa kyllä hermot olla niin loppu, että kohta olisi syytä päästä normaali elämään kiinni..
Raskauteen ei ole montaa ajatusta ehtinyt kyllä luoda, toisaalta hyvä niin kuluu odotusaika nopeammin. Esikkoa odottaessa aika tuntu menevän niiiiiiiiin hitaasti, että huh!
Taas on mentävä remonttipuuhiin kun pojat tulivat vauvauinnista!!

Milliz rv 8+5 tjtn
 
Tervetuloa uudet :wave:

haaveilija: ihania kirppislöytöjä! Mäkin haluisin oikein ajan kanssa ja yksin lähteä kiertelemään, mutta tuntuu ettei ikinä pääse mihinkään ilman lapsia : /

Sykkeistä: meillä niistä ei ois voinu päätellä sukupuolta. Meillä ne oli tytöllä väliltä 145-155 ja pojalla oli 135-155. Et pojalla kyllä joskus matalammat mut molemmilla myös ton 155.
 
kiitos tsempityksistä =) Jotenkin minäkin uskon siihen raskauteen kanssa, mutta pettymys vaan sitten kova jos sieltä ei enää sykettä löydykään, mutta olen nyt koittanut ajatella positiivisesti, siellä oli kuitenkin viikko sitten kaikki kunnossa ja oireita mulla on edelleen.

Tänään juhlitaan esikoisen 2v synttäreitä, joten sit saa ajatukset pois tästä asiasta. Vauva-juttua on turha enää salailla ku maha näkyy jo selvästi. No saa sit sukulaisetkin vähän järkytyksiä :D

Hyviä vointeja kaikille =)

sweetpearl ja pete-vauva 9+3
 

Yhteistyössä