***Toukokuun Toivotut 2011***Lokakuussa***

Hei vaan hetkeen!

Voi Calypso, kovasti voimia odottamiseen :hug:, toivottavasti tuo polyyppi ei vaaranna raskautta

Ultrista: täällä pohjan perukoilla on tuo nt- ja rakenneultra, tosin meidän kohdallamme noita ultria on sitten useampia, mitä pidemmälle raskautta edetään...

Mahan näkyminen: onhan tuo selvästi esillä, viikkoja reilustu alle kymmenen, mutta mulla on kohtu eteenpäin kallellaan ja kolme raskautta takana.

Talvitakista kyseltiin; kannoin esikoista liinassa paljon ja tulin siinä hommanneesksi kantotakin, jossa on edessä sellainen "laajennuskappale", sillä mennään tai sitten nappaan miehen takin :whistle:

Oi, lohta, hmmmm, tekis kyllä kovasti mieli kalapuikkoja, siis itsetehtyjä, namss, pitäisköhän lähtee metsästämään lohta...:p

nepula: täällä kiinnostaa kerho, en oo aiemmin käyttäny, mutta eiköhän tuon opi

zikiziki: hatunnosto sinulle kun olet päässyt tupakasta eroon =)

ON: täällä kyllä tuntuu :x vaan lisääntyvän, voe järkky tätä oloa... Syöminen helpottaa hetkeksi, päänsärkyyn taas ei tunnu oikein mikään tepsivän.
Neuvolakin siirtyi tuon ar-ultran perusteella pari päivää, eli ensi viikolla keskiviikkona hipsintä neuvolatätiä reffaamaan.

Luhtis + nytty (7+5 ultra) 8+3 oma arvio
 
Viimeksi muokattu:
Kerho Minä en osaa niihin kerhoihin kirjoitella :)

ON Verenvuodon syy selvisi tänään äitipolilla. Istukka siellä sitä tekee.
Voi olla kuulemma normaalia istukan kasvuun liittyvää vuotoa tai sitten se pahempi vaihtoehto.
Ei auta kun odotella ja mullahan on taas 2 viikon päästä muutenkin äitipoli niin siellä sitten nähdään taas tilanne.
Siinä mielessä hyviäkin uutisia että nyt oltiin otettu kasvu pyrähdys ja vastattiin jopa viikkoja kerrankin :)

Naga Morch 10+2
 
dopleri infoa tulee nyt kyllä paljon, mutta en enään viitsi sitä hankkia kun kelasin että jos hankkis niin hankkis heti alussa ennen kun olin käynyt tuolla np-ultrassa:p mutta saa nähdä jos löytyy jostain kirppikseltä niin vois ostaa:)

multivitan raskausvitamiineista: mulla myös ne käytössä ja farmaseutti sanoi mulle että siinä on sen verran vähän sitä rautaa että normaali raskaudessa varmasti jossain vaiheessa joutuu syömään lisää, eli luulen että ne ei vaikuta jos on huonoja kokemuksia rautavalmisteista koska tosiaan on niin vähän sitä.. oletko muuten kokeillut sitä rautamehua? jos ei apteekin valmisteet toimi niin se rautamehu imeytyy vähän paremmin kiun siinä on valmiiks kai sitä c-vitamiinia, ja sitä saa prismoista tai muista isoista marketeista joissa on se luontaistuotehylly.. ja se maistuu ihan hyvältä:)

sain nyt kuitenkin toisen neuvolakäynnin kun soitin neuvolatädille ja sanoin että se on kyl vähän liian pitkä aika odottaa jonnekkin joulun jälkeen(!) niin sain kuukauden päästä ajan:) tuli vähän helpottuneempi olo sitten siinä:)

mun oireet on tosiaan hävinnyt nyt ja olen ihan iloinen siitä:) tuskin niitä enään tulee ennen kuin sitten alkaa kaikki loppuraskauden vaivat:whistle: ne on mun mielestä melkein pahemmat kun nämä alkuraskauden (riippuu ihmisestä tietenkin) mutta ainakin mulla oli niin kauheita liitoskipuja, närästystä, jatkuva pissahätä ja jokaöiset suonenvedot että oksat pois! en odota sitä aikaa kun viimeksi tuli suonenvetoja sekunnin välein aina uusi ja joku 15 putkeen! siinä ei paljon nukuta.. no ei siksi että olisin muutenkaan saanut unta silloin viimeiset 6 viikkoa kun valvoin aina aamuviiten ennen kuin sain unta, kiva nyt kun olen loppuun asti työharjoittelussa niin herätä kuudelta aamulla jos on mennyt viideltä nukkumaan:LOL: no, toisaaltahan toivon että edes niin pitkälle päästään.. mutta ei se kyllä yhtään niitä oireita auta:D

ja tyttö ei taaskaan saa unta niin pakko ravata siellä vielä hetken, pitäis varmaan noi päikkärit jättää pois jos on koko päivä kotona, kun ei meinaa tulla muuten illalla uni..

minä ja masuasukki 12 (poks)
 
Rauta Minä viime raskaudessa kävin läpi 6 tai 7 eri valmistetta joista 2 oli nestemäistä ja niistä toinen oikeinkin tehokkaaksi kehuttua. Minulle vain ei yksikään näistä auttanut ennen kuin lääkäri määräsi vielä 1g foolihappo tabletin päivässä lisäksi syötäväksi. Sitten alkoi imeytyä.
Nyt sama homma, tosin parin valmisteen jälkeen jo uskottiin ja foolihappo lisä käyttöön.
Lisäksi syön raskaus vitskuja ja tehdo D kapseleita sekä kalsiumia.
 
Kuuluin edelliseen toukokuisten ketjuun, ja oli pakko tulla fiilistelemään hieman. Meillä kun pieni poikanen täytti 6kk perjantaina jo. Syntyi hieman etuajassa, rv37+1. Oikein paljon onnea teille kaikille odotukseen! Palkinto kaikista mahdollista vaivoista kun on mitä ihanin =)

Ilokseni huomasin että Vadelmaunelma on myöskin tässä pinossa! Oikein huimasti onnea kaksosista! Tulen lukemaan sun kuulumisia jatkossakin! Oli oikein ihanaa huomata että olet tässä pinossa ja vielä kaksosten kera jälleen. Uskon ja toivon että kaikki menee tällä kertaa loistavast ja saatte omat pienet aarteet syliin ensi toukokuussa!

Napsuneiti ja Emil 6kk
 
Viimeksi muokattu:
mahan näkymisestä, ekasta rupes näkyyn joskus 13-14 viikolla, tokasta 10-11 ja km-raskaudessa 7 vkolla. Nyt menossa 10 vko ja näkyyhän tuo jo taas. Tosin nyt ei oo samanlaista turvotusta kuin kesällä, ehkä siksi maha ei oo heti alkuunsa pompsahtanut.

raudasta, mulle ei sovi tabletit, Obsidanista sain jopa pahan ihoallergiareaktion 3 v sitten synnytyksen jälkeen. Maltoferia otin viimeksi, mutta kyllä sekin mahaa kovetti, taitanen kokeilla niitä Prismojen ym myynnissä olevia nestemäisiä, jos sopis paremmin.

ON: tänään ei ollut pahoinvointia, vetäiskö ruksin seinälle?? Siis ekaa kertaa 4 vkoon oli normipäivä! Huomenna on mun eka neuvola, jee!

Moniko aikoo mennä tähän uuteen veriseerumi+ultraseulontaan? Mä ajattelin skipata ja käydä vaan ultrassa. Jotenkin en jaksa sitä, että tulis jotain kohonnut riski johonkin-tulos siitä yhdistelmäseulonnasta ja sitten taas jännittäis lisätutkimuksia ym. Nt ja rakenneultra saa luvan riittää, jos niissä ilmenee jotain hälyttävää, niin sitten on varmasti oikeesti riski koholla. Näin mä aattelen, tiiä sitten oonko ihan hölmö.

Kerhosta, jos täällä enemmälti porukka asiasta innostuu, niin voisin sen kerhon perustaa :) Koskaan en oo perustanu aiemmin, mutta tuskin se nyt kovin hankalaa on, vaikka Kaksplussan sivusto muuttuikin.

nepula 9+4
 
Iltaa, tai yötä taitaa olla tämä jo.

Neuvolakuulumisia: Eka neuvola oli tänään. Oli kyllä tosi mukava neuvolantäti ja paljon siltä riitti asiaa ja lippulappusia. :D En arvannu, että ihan noin paljon tulis lappuja. Kävi ilmi, että mä joudun sokerirasitukseen, edesmenneellä isälläni kun oli ykköstyypin diabetes. Mietin jo kauhulla sitä makeaa litkua, mitä joutuu juomaan... Toivottavasti niillä viikoilla on jo pahoinvointi väistynyt. Siitä vau-kirjasta tykkään, joka sieltä neuvolasta saatiin; varsinkin se, että siinä on isälle oma osio on hyvä juttu! :)

nepula: Mä varmaan menen siihen seulaan, jos tarkoitat sitä missä otetaan äidiltä verinäyte ja seulotaan Downin oireyhtymää? En mä kyllä tiedä, mitä mä sitten teen, jos sieltä tulee epäily oireyhtymästä, mutta jos sieltä tulee negatiivinen tulos ni se on aina yks huoli vähemmän. :)

Kerhosta: En oo noihin kerhoihin vielä tutustunut ollenkaan, eli en niistä mitään tiedä, mutta olen kyllä kiinnostunut. :)

Mahan näkyminen: vaikka mulla on vasta eka raskaus, kyllä tuo maha jo melkoisesti pullottaa. Paino on vaan laskenut, normaalisti on 65kg (oon 173 cm pitkä), mutta nyt paino on laskenu 62 kiloon. :O Tosin neuvolassa ei täti sanonu mitään, vaikka valitin, että paino vaan laskee vaikka syön koko ajan. Mietityttääkin jo välillä, että montakohan asukkia siellä mahassa on. :D Äitikin jo tänään pelotteli, että olis suvussa kaksosia kyllä. Mitenköhän se taipumus periytyy?

(.) Tänään ollut ihan hirveä hulinapäivä, tullut juostua isoisälleni ostamassa tietokonetta ja se neuvola ja isoäitiänikin vielä illalla kävin moikkaamassa. Sain jopa tehtyä ruokaa siellä. :O Harvinaisen vähän paha olo verrattuna siihen, että olen syönyt tosi epäsäännöllisesti ja pitkin väliajoin.

Onko kellään muulla muuten kokemusta miehen raskauspahoinvoinnista? :D Meillä tuo mies valittelee välillä, kun hänelläkin on niin paha olo. Oon miettinyt, että joko tuo on niin empaattinen, että voi pahoin minunkin puolestani tai sitten jos hormoneja siirtyy ihokosketuksen (tai limakalvokontaktin) kautta? Mutta söpöä tuo on. :D

lyrae ja esikoinen 8+4
 
Huomenta!

Valitettavasti joudun sydän riekaleina kirjoittamaan tätä surullista viestiä.

Eilen nt-ultassa ei enään sydämen sykettä näkynyt, ei kuulunut eikä pikkuinen myöskään liikkunut. Koon mukaan rv 11+4 ( laskujeni mukaan 11+3).
Sydämen syke loppumut lääkärin mukaan päivän parin sisällä.

Tänään aluesairaalaan jatkotutkimuksiin ja todennäköisesti kaavintaan.

Sydän vielä kovasti toivoo, että syke näkyisikin taas tänään mutta kyllähän se on kaukaa haettua toivomista...

Minut siis voi poistaa listalta.

Kaikkea hyvää kaikille Toukokuun Toivotuille ja hyviä vointeja!!

Rominas
 
Rominas: :hug: voimia, se on jännä ettei äidin sydän lopeta toivomista ei ennenkuin on pakko. Itse kanssa jaksoin toivoa, toivoa ihan loppuun saakka jospa ne siellä sairaalassa viellä löytäisivätkin pienen ihmeen muttei.

Onnea kaikille hyviä uutisia saanneille toukokuisille
 
Vadelmaunelma Tuplaraskaudessa kohtu kasvaa nopeammin kuin yksikkö raskaudessa. Muistaakseni jo noin viikolla 30 on sama kuin yhtä odottaisi viimeisillään :)
Kannattaa käydä monikkosivuilla lukemassa juttua ja täälläkin kaks plussalla on monikoiden odotus ja sitten monikot jo omaavien ryhmät.
Minä voin kertoilla jos haluat kysellä jotain ja osaisin vastata kun sen verta tuore on tuo tupla odotus itselläni. Joulukuussa 2009 syntyivät käynnistyksellä rv 37+ ja siitä sitä rumbaa onkin riittänyt :D
 
Rominas :hug: sanat ei riitä kertomaan kuinka pahoillani olen puolestasi!

Mä voisin olla kiinnostunut kerhosta, jos joku sellaisen viitsii pistää pystyyn niin lupaan liittyä :)

Omaa napaa taas: Mähän sain sen lääkekuurin tulehdukseen viime ke, ja sen kohdun ulkosuulla olevan pienen tulehduksen piti olla vuotojen syynä. No ne vuodot ei ole vieläkään loppuneet, viime viikon loppupuoli oli semmosta hyvin hyvin niukkaa ruskeeta ja sunnuntai päivä meni vuotamatta mutta illalla sitten taas tuli hiukan ihan kirkasta verta :( ja eilen päivällä taas hiukan ja illall sitten vielä vähemmän, mutta punaista verta kuitenkin. Se lääkevoiden loppuu tänään ja sitten on kolmen päivän puikot vielä, mutta luulisi sen kuurin nyt jo vaikuttavan? Eilinen meni sitten taas ihan pelastusarmeijalle, iski iltapäivästä jo kauhea väsymys ja uupumus, mieli tietty ihan maassa jne. Kotona en saanut mitään tehtyä ja menin jo ennen ysiä sänkyyn. Huomenna olisi neuvolassa sydänäänien kuunteluaika, voi kunpa ne kuuluisi! Mutta mulla tosiaan on se taaksepäin kallistunut kohtu, niin ei ne välttämättä kuulu näillä viikoilla.

Painoa on tullut reilu kilo plussauksesta, iltaisin turvottaa ja musta tuntuu että maha pömpöttää mutta en usko että se varsinaisesti näkyy kellekään muulle. Viimeksi tosiaan maha kasvoi tosi hitaasti ja oli loppuun asti pieni, sf- mitta meni alakäyrällä. Linea negra alkaa kiivetä haaleana navasta ylöspäin, tulee samanlaisena kuin tytönkin odotuksessa, silloin tosin tuli kunnolla näkyviin vasta puolenvälin tietämillä. On navasta alaspäin siis leveä, n. puoli senttiä ja navasta ylöspäin ihan ohut viiru ja hiukan sivussa :)

T: Linttu ja Möykky 9+4
 
Rominas: Vilpittömän suuret pahoittelut!

Veriseulaan taisin mennä huomaamattani, ainakin myönnyin kaikkiin kuppa- ja muihin testeihin mukisematta ja labrassa kävin. Meillä käytiin läpi "mitä jos ja kun lapsi on sairas" -vaihe läpi viime vuonna. Silloisella masuasukkaalla oli niin paha kromosomihäiriö, ettei hän lopulta selvinnyt.

Maha pömpöttää niin, ettei mitkään normivaatteet tahdo mahtua enää, lähinnä housut siis. Pitää kaivaa esiin bellybelt, jolla voi "leventää" housujen vyötäröä. Se lyhyin lisäosa voisi nyt olla jo passeli.

valdemaria ja vauva 11+4
 
Rominas olen niin pahoillani :'( Paljon voimia tulevaan :hug:

Naga morch, Linttu ja muut vuodoista kärsivät, toivotaan että vuotelut alkais loppua ja olis täysin harmitonta!

on: Mulla oli tänään eka neuvola. TYKSistä oli lähetetty mun paperit ym tiedot liittyen siihen mun vatsaontelon "muutokseen" ja niitä sitten ihmeteltiin ja terkka koitti muotoilla niiden pohjalta jotain neuvolakorttiin :| Hän sanoi, että TYKSistä olisi soitettu, jos viime viikolla otetut kasvainmerkkiaineet olis hälyttäneet, joten toivon et ne oli kunnossa.
Muuten sitten varailtiin niskaturvotusultra, jonka yhteydessä on veriseula (jotenkin tuokin jännittää vähäsen, kun esikoisen raskaudessa ei ollut mitään veriseulaa), juteltiin edellisestä raskaudesta ja synnytyksestä jne. Kilojen kartuttaminen on näemmä alkanut aika vauhdikkaasti, kun joudun koko ajan napostelemaan jotain pahoinvoinnin takia. Painoindeksi, verenpaine ja pissanäyte oli normaalit. Neuvola- ja neuvolalääkärikäyntien tiheys jäi nyt auki, sillä se on kiinni siitä miten tuon TYKS-seurannan kanssa käy: jos tutkimuksissa ei ilmene mitään hälyttävää, seuranta TYKSissä lopetetaan ja siirretään neuvolan kautta järjestettävään seurantaan.
Ai niin, ja laskettu aika 20.5. pitää yhä pintansa :)

Calypso ja muru 9+5
 
rominas iso :hug:

veriseulasta: oli kyse, ja kävin siellä np-ultran yhteydessä eli käytännössä vaan menin ultran jälkeen sairaalaan labraan joka oli ihan tyhjä ja tasan minuutti meni kun ottivat yhden verikokeen:) ja ei oo vielä mitää kuulunut mutta varmaan ens neuvolassa sitten kertoo sen riskin.. eli ei se nyt niin kummallinen juttu ole vaan ihan samanlainen kun ultrakin on eli haluaa vaan selvittää sen riskin:)

lyrae: kaksosraskaudethan on todettu "perinnöllisiksi" eli jos on suvussa kaksosia niin luultavimmin tulee myös sinulle:) tai ainakin on isompi mahdollisuus:p ja miehethän voi saada samoja oireita ihan psyykkisistä syistä kun he uskovat jotain paljon niin tulee huonoa oloa:) eli ei kyllä mistään hormoonien siirtymisestä ole kyse vaan ihan aivoista on kiinni:) jos miehesi tiedostaisi että kyse on vaan ajattelusta niin hän saisi sen myös loppumaan:D mutta on toi kyllä aika söpöä kieltämättä:)

itsellä ei mitään uutta vaan pitäis lukea tenttiin mutta kun olis kaikkea muuta turhaa tekemistä sen sijaan:D

minä ja masuasukki 12+1
 
Tervehdys taas kaikille, lista oli kasvanut ihan hirmuisesti viime luku kerasta. Takki ollut ihan tyhjä iltaisin, kun töistä tullut ettei sormet jaksa näpytellä. Nyt meidän perheessä menossa pakollinen loma viikko, kun nuorimmainen sairastui lauantaina vesirokkoon. Viime yö meni itkiessä, kun näpyt rupesivat kutiaan voiteista ja "siirapista" huolimatta.
Viime viikko oltiin koko perhe syyslomalla välimeren rannalla ja kyllä se teki terää näin huonon alkuraskauden jälkeen. Olin varautunut syömään paketillisen närästykseen lääkkeitä, mut kas kummaa vointi oli mitä mahtavin. Ihmettelin sitä jopa neuvolassa eilen. Näin koko viime viikon painajaisia ettei vatsasta löydy mitään, mutta siellä se sydän sykki ja voimakkaasti. Ensi viikolla olisi se eka ultra.
Maha on jo kasvanut mukavasti ja nyt vaan odotetaan ekoja liikkeitä. Viimeisimmässä raskaudessa potkut tuntui jo 15vko:lla. Eilen myös juttelin neuvolassa diitä kun olen aloittanut tämän luopumisen. Siis tämä meidän vauveli on viides ja viimeinen. Vielä ei ole koskaan aikaisemmissa raskauksissa tuntunut tältä. Oman lääkärin kanssa on sovittu, et kun vauva on puoli vuotias minulta tukitaan paikat umpeen. Mun likkakaverille se tehtiin jo keväällä ja se on ollut tosi tyytyväinen.
Tämmöisiä ajatuksia tänään, voipi olla et kerkiän "toriseen" jotakin vielä loppuviikosta.:p
 
rominas, :hug: ja tsemppiä, tuo tunne on niin vahvassa muistissa täälläkin että voin sanoa tieteäväni miltä susta tuntuu. Tsemppiä!

Sit tylsästi siirryn omaan napaan: kävin siellä ultrassa tänään, kaikki oli kunnossa. Mutta ei nyt yhtään tunnu et pitäis sen enempää hehkuttaa kun täällä oli taas surullisia uutisia :<

sweetpearl ja pete-vauva 9+6
 
Heips!

Rominas osanottoni ja iso :hug: Tuntuu todella pahalta puolestasi! :(


Zizikille vaude ja onnittelut tupakasta irti pääsemiseen!:flower: Se ei ole helppoa joten ison työn olet tehnyt!

Calypso toivotaan isosti että niissä kokeissa ei näy mitään hälyttävää ja muutenkin toivon sulle hyvää vointia odotukseen. Olisivat tosiaan varmaan jo soittaneet sieltä TYKSistä jos nikseen olisi, ainakin luulen niin.

Tein mee86 ohjeesi mukaan lohta ja teki muuten kauppansa! :) Ei ollutkaan vaikeaa vaikka luulin :D

Omaa napaa jälleen eli tänään oli meillä eka neuvola! Mies oli mukana omasta pyynnöstään ja hänelle se oli tosi tärkeää, aiemminhan siis ei ole ollut äippäneuvolassa kun minä en ole halunnut mutta olen muuttanut mieleni :) Sydänäänetkin saatiin kuulumaan, oi miten ihanaa se olikaan! Lähipäivinä aion varata np- ultraan ajan. Tällä viikolla menen verikokeisiin, ovatko ne juuri ne veriseulat tässä alkuraskaudessa?
En ole koskaan ennen kuullut että verikokeissa on nykyään mahdollisuus selvittää osviittaa kromosomipoikkeavuuksiin, onko ihan uusi juttu? Itse sen enempää pohtimatta suostuin, ajattelin että tuskin siitä haittaakaan on jos etukäteen saa tietää mikäli vauvalla jotain erityistä. Luulin tosin aiemmin että nämä selviävät ultran lisäksi vain lapsivesinäytteestä joten siksi olin niin yllättynyt.

Lilya ja kirppu 9+5
 
Rominas: Osanotot, ihan hirveää. Jaksamista, vaikka se varmasti vaikeaa on...

Juuri tuota pelkään itekin, torstaina olis ultra...Huhhuh.

Oireita täällä ei sen enempiä, tissit tuntuu aamuisin ku ylös nousee, et ne irtoaa(siis todella hellät!) ja nyt on parina päivänä/iltana ollu vähän pahaa oloakin. Pissalla saa kans juosta aivan jatkuvasti yötä päivää edelleen ja valkovuotoa on tullut vähinsä.

Kerho: Olen kiinnostunut liittymään kyllä!

miuku &


*Muoks: Saako tänne omaan profiiliinsa liitettyä allekirjoituksen? Itse en ainakaan löytänyt kun koitin hakea...
 
Viimeksi muokattu:
Rominas iso :hug:.

Tuo nt-ultra + veriseula on ainakin pohjoisessa ollut ainakin 2007 asti. Käsittääkseni sillä saadaan aika hyvä kuva mahdollisista poikkeavuuksista... Siis niskaturvotus yhdessä tuon verinäytteen kanssa. Verinäytteestä tutkitaan äidin ikä huomioon ottaen tietyt arvot, jotka usein ovat kromosomipoikkeavissa raskauksissa "prinkallaan". Tähän tosin pitää kommnetoida, että me jäimme kiinni tuossa raskaudessa, joka päättyi rv 32 tyttäremme kuolemaan. Tähän totesi lääkäri että todennäköisesti tuossa seulahälytyksessä näkyi istukan toimintahäiriö, joka oli tuon kuoleman todennäköisin syy. Joten muutakin saattaa tuo seula kertoa, mutta kaikkea ei vain vielä osata tulkita.
(Jos tuosta nyt jollekin apua oli, sekavaa sepustusta, pää jumii :headwall:)

Kaikille vuotelijoille :hug:.

Luhtis +nytty 8+jotain
 
Rominas olen todella pahoillani puolestasi :hug:

Veriseula Mä olen käynyt viimeksi ja tässä raskaudessa myös tuossa verikokeessa. Se on otettu ennen nt ultraa ja tulokset sinne mukaan. Sitten on yhdistetty tulokset ja saatu se riskiluku. Tässä raskaudessa nt ultra kylläkin vasta ens viikolla. Yhdelle tutulle oli tuon veriseulan jälkeen soitettu että sen mukaan on ollut se riski suuri, mutta sitten kun tulokset yhdistettiin ei ollutkaan mitään hälyttävää, kaikki oli ok. Aiheuttaisi kyllä lisää sydämentykytyksiä jos soitettaisiin tuon kokeen jälkeen. Toisaalta tuntuu hassulta että miksi oli soitettu kun tavallaan kesken koko tutkimus...

Vitamiineista Mä mietin kanssa et mitä sitä pitäisi popsia että sais kaiken tarpeellisen. Meillä neuvolassa suositeltiin foolihappovalmiste Foliren tms. en muista nimeä ja sit lisäksi jos ei tuu kalaa syötyä riittävästi niin möllerin kalaöljyvalmiste Sydämelle tai rypsiöljyä. Niitä mä oon nyt sit popsinu.

Sokerirasitus Joku pohti miten voi sitä litkua juoda. Mä kävin aika myöhään siinä rasituksessa viimeksi eli ei vaivannu mitkään pahoinvoinnit enää, mutta kuullun perusteella mietin että kuinka kauhea se sit on. No mulla ei ollu mitään ongelmaa. Eihän se mitään herkkua ollut ja meni alas. Se istuminen ja odottaminenhan siinä on tylsää. No tässäkin raskaudessa siihen joudun jos niin pitkälle päästään...

Kerhoilua ei ole ennen tullut harrastettua. Voishan sitäkin kokeilla... :)

Iksu 10+4
 

Yhteistyössä