***Toukokuun Toivotut 2011***Lokakuussa***

moikka!

Kävin tuossa otattamassa itseltäni hCG-arvon..Mullahan hCG oli raskaustestipäivänä vain 127. (tai no, arvojen sisäpuolella kuitenkin.)

138035 IUI/l oli tulos, tosin viikkojakin on jo sen verran, että kai sen pitää korkea ollakin. Olen kuulemma raskaana :D

Seuraavaa ultraa odotellessa..

Tikru 9+6
 
Heippa kaikille! Oon ollut nyt useamman päivän poissa täältä, syvissä vesissä mennään :( Hyvä ystäväni, joka myös odotti kolmattaan ja meiän lasketuissa ajoissa oli vain 3 päivän ero, sai keskenmenon. Oon itkeny täällä ihan hulluna, on niin surullinen olo heidän puolestaan ja tuo oma km rupes taas kummittelemaan mielessä. Palailen kunhan tästä tokenen :'(
 
Josko tässä jo uskaltaisi.. Kävin tänään ultrassa joka oli ylimääräinen kun kolme keskenmenoa on jo takana. Sain nähdä pikkasen, joka venytteli ihan antaumuksella ja oletin että ihan tyytyväisenä :saint: Kyllä tuntui hyvälle!
Olen voinut todella huonosti mutta en uskalla yhtään valittaa : D Pistän Klexanea joka ilta ja tuntuu uskomattomalta että esikoinen on nyt nähty ihan ultrassa saakka..
Mies on tosi ihanasti mukana, hoivaa ja laittaa ruokaa. Kestää mielialan vaihtelut ja siivoaa. Meidän viiden kanan ja kukon hoitokin on jääneet miehen harteille mutta ei se haittaa.. :p

rikupi 10+4
 
iltaa kaikille!

sain vihdoin kaikki tehtävät kirjoitettua valmiiksi joten taas on aikaa tulla käymään:)

mua pelottaa nyt tosi paljon kun on ultrastakin jo 1,5 viikkoa ja vasta joskus 4 viikon päästä seuraava neuvola. mutta kun ei ole enään ollut 3 viikkoon mitään oireita mikä on tietenkin normaalia kun on näillä viikoilla mutta kuitenkin, ja sitten ei vielä tunne liikkeitä niin tulee tosi epävarma olo.. onko muilla? varsinkin kun meillä ei ole sitä doppleria.. en muista tämmöistä vaihetta ekassa raskaudessa tai sitten en vaan tajunnut ajatella siinä mitään pahaa.. ultrassa oli kaikki hyvin mutta sillon kun oli ultra niin pikkuinen vastasi viikkoja 11+1 vaikkei ne vaihtanutkaan LA:ta, niin pelottelee mielessä että mitä jos se on kuollut sinne ja ei oo vaan vielä vuotanut pois..:( mutta mistä sen voi tietää? ja pitäiskö mun soittaa sinne neuvolaan ja kysyä että pääsenkö kuuntelemaan sydänääniä jo aiemmin? mun olis vaan pitänyt ostaa se doppleri, vitsi kun ei kennelläkään ole semmoista lainattavaksi kaveripiiristä, ehkä pitäsi kysyä.. en yleensä stressaa mutta nyt tuntuu pahalta, toivottavasti ei ole enne.. en muista nyt kuka mut joku laittoi et oli ollu ultrassa ja sitten oli viikolla 11+jotain kuollut vauva ja se oli huomattu pari päivää myöhemmin ultrassa, mutta kuitenkin se ultraaja sanoi mulle että kun kerran np-ultrassa näkyy liikkeet ja sydän lyö niin riski km on lähes poissa! mutta miten se on mahdollista jos muilla on kuollut niiden viikkojen jälkeen vauvat?

vaikea nyt mitään positiivista löytää mutta ehkä tää tästä.
minä ja masuasukki 13 (poks)
 
Mee86, soita neuvolaan ja pyydä päästä kuuntelemaan niitä sydänääniä, kyllä pitäisi onnistua! Kaikki on varmasti hyvin sun kohdalla :)

Mulla on nyt vihdoin ja viimei ne vuodot (kai) loppuneet, joten sen puolesta oma mieli hiukan parempi. Silti epävarmuus vaivaa, kun ei tuomoiset vuodot kuitenkaan varsinaisesti kuulu asiaan vaikka eivät kohdusta vuotaisikaan. Ja ainahan jotain voi mennä pieleen, siis eihän onnistunut raskasu ja synnytys ole koskaan 100% varmaa. Mutta kaikkia mahdollisia kauheauksia ei kannata etukäteen murehtia, silloin ei kyllä elämästä tule yhtään mitään!

Nepulalle ja ystävälle suuret pahoittelut!

Kauhea väsymys taas, eilen en ehtinyt ollenkaan ulkoilemaan ja yöunet jäivät kahdeksaan tuntiin + yöherätykset... Kissat metsästi hiirulaisia ja neiti möyhkäsi sängyssä hampaitaan. Tänään jos ehtisi hiukan happihyppelylle ja aikaisin sänkyyn niin ehkä sitä oisi huomenna pirteämpi.

T: Linttu ja Möykky 10+4
 
nepulalle iso :hug:

Linttu, ihana ku sullaki vuodot loppuneet. Mä olen koko ajan näkevinäni välillä valkovuodon mukana ihan haaleeta verta, mutta ei se kyllä oo mutta silmät tekee tepposia. On tää kamalaa ku se km koko ajan mielessä pyörii. Mä olen kuitenkin reilu viikko sitten käynyt ja toista kertaa ultrassa ja siellä kaikki kuitenkin ollut ok.

Olin eilen ekaa päivää töissä pariin viikkoon. Pelkäsin vähän kuinka menee ku on sitä pahoinvointia ja oksentelua ollut. Eihän se ihan oksentelematta mennyt ku kaks kertaa kävin keskustelemassa henkeviä pöntön kanssa. Oon vanhainkodissa hoitsuna ja ei mitkää paskat ees tehny pahaa mut sit ku näin uhen muorin räkäpaperit niin hyi yäks! :x

sweetpearl ja pete-vauva 10+6
 
Huomenta! =)

Ihanan rentouttava kylpyläviikonloppu vietettiin miehen kanssa! Nyt pitäis sitten jaksaa tätä arkea, mutta jo sunnuntai-iltana meni vati nurin isojen poikien kanssa ihan totaalisesti... :headwall: tää on nii tätä, ihanaa arkea...huoh...

Nelli79: Kyselit tota mun laskettua aikaa... Kuukautisten mukaan nyt olis rv 11+1 mutta sit kävin siellä varhaisultrassa jossa gyne ei pystynyt kuulemma laskemaan tarkkoja viikkoja ja sanoi että kaveri olis noin 2 viikkoa pienempi. Eli siks laitoin vielä 2 noita aikoja, mutta varmuudella selviää ens maanantain ultrassa. Neuvolassakin mennään menkkojen mukaan vielä. Huh, tulipa sekava sepustus....

Galluppiin: Meillä menee miehen kanssa tosi hyvin. Ollaan molemmat toista kertaa naimisissa ja takana siis 5 yhteistä vuotta. Alku oli kaikkea muuta kuin helppo, mutta ajan kanssa on kaikki särmät hioutuneet ja aika tasapainoinen suhde meillä on kaikenkaikkiaan. Tämä tuleva vauva on miehelle toinen biologinen ja vaikka hänen esikoisensa syntymästä on ens viikolla vasta 5kk, silti mies on tässäkin raskaudessa mukana samalla tavalla mitä viimeks. Tosin alussahan tässä vielä mennään mutta selvästi tämä on meille yhteinen ja tosi tärkeä juttu. Parhaimman tuen saan mieheltäni.
Oltiin tosi kauan ilman seksiä edellisessä raskaudessa kun supistukset oli niin rajuja ja poika meinas syntyä rv 31 ja joudui sairaalaan. Sitte sektion jälkeen kun jälkivuoto oli loppunut, alkoi meillä ihmeellinen "hurjastelukausi" josta sitten tämä pikku5 sai alkunsa. Ja mulla ei ole ainakaan vielä omat halut kadonneet-päinvastoin. Sit kun tuo maha taas alkaa olla semmonen "oikeesti iso" niin tiedän että tahti hiljenee, mies jotenkin vierastaa seksiä sillon. Mutta siis meidän parisuhde voi nyt paremmin kuin koskaan.

Ihanaa, mennään tänään äidin ja siskoni kanssa syömään! Nyt kun on pahoinvointikin jo vähän helpottanut, on kiva mennä. Ja huomenna treffaan kaverini jolla on vajaan 3 viikon päästä l.a. Hän saa vihdoin esikoisensa, on ollut jo 4 kertaa raskaana reilun vuoden aikana ja aina on mennyt kesken. Nyt sitten aloitti heti plussan jälkeen pistämään Klexanea niin pikkunen on pysynyt kyydissä.

Ja mun esikoinen täyttää sunnuntaina 12 vuotta! Oh my god... Poika on jo niin iso! :eek: tässähän tuntee itsensä vanhaksi... vaikka nuorihan mä vielä olen, en edes 35... :D

Jeps, nyt ulos lenkille pikkumiehen kanssa, jos sais poitsun unille vaunuihin. Näyttää olevan aika ihana ilma!

Maybaby 9+1 (11+1)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille!

Uusille tervetuloa!

Onpa ihanaa kuulla että vuotelijoilla on osalla ainakin vuoto loppunut =)

Mee:tätä ei ehkä pitäisi sanoa, mutta valitettavasti nuo keskiraskauden(kin) keskenmenot ovat yllättävän yleisiä, niistä ei vaan puhuta, eikä terveydenhuollon henkilökunta varmaan halua pelotella... :'(. Samoin noin joka 110. lapsi kuolee ennen syntymää, synnytyksen aikana tai välittömästi synnytyksen jälkeen :'(. Mutta juu, ei näistä puhuta, ja tietoakin tulee vasta sitten kun tuo omalle kohdalle osuu... Toivottavasti ei kenellekään osu kohdalle :|.

Mutta nyt ON:tänää tuntuisi olevan vähän parempi päivä pahoinvoinnista, jokohan tuota uskaltasi toivoa, että loppuisi pian =). No huomenna sitten ensimmäinen neuvola, saas nähdä mitä siellä...
Muoks. niin tuo gallup: meillä menee ihan hyvin kuhan en vain oo liian väsyny, sitten on h****tti irti. Kaikki tekemätön ahistaa ja siitä saa sitten muu perhe kuulla kunniansa :ashamed:.

Luhtis ja nytty 9+5 (omien laskujen mukaan)
 
Viimeksi muokattu:
Galluppiin voisin minäkin vastata, eli meillä menee hyvin, sellaista perusarkea :)
Me nyt ollaan oltu yhdessä jo 11 vuotta, asuttu saman katon alla 8 vuotta ja naimisissakin ollaan jo oltu neljä vuotta. Ollaan jokseenkin kasvettu kiinni toisiimme, tunnetaan tavat ja ajatukset läpikotaisin. Raskauden myötä mä olen herkempi ja ailahtelevaisempi, väsymyksen myötä surullisempi jne. mutta hyvin on mies osannut suhtautua asiaan. Itkukohtauksia tuli viimeksi hormoonihuuruissa, nyt on oikeastaan vasta yksi kunnon kohtaus tullut, lisää odotellessa ;) Petipuuhat on olleet nyt kyllä tosi vähissä, meillä on niin kiireiset illat ettei juuri toisiamme hereillä nähdä, ja lisäksi tämä mun väsymys... Ja nyt on vielä keskiviikkoon asti lääkärin kielto päällä noiden vuoteluiden takia. Asia on kuitenkin puhuttu, ja odotellaan rauhassa. Viimeksi ainakin siinä toisella kolmanneksella oli melkoisen aktiivista ja sama meno jatkui ihan loppuun asti :) Eli ei se raskaus kyllä meillä ainakaan haluja vienyt kokonaan :)
 
Huomentapäivää!
NP ultrassa oli kaikki hyvin! :)
En muista lukemia, kun siinä hötäkässä keskityin vaan siihen että ei ollut mitään huolestuttavaa.
Laskettu aika siirtyi aikaisemmaksi, eli se on nyt 2.5.
Tänään kerron töissäkin uutiset, ja ostin konvehteja sairaalan kanttiinista tämän kunniaksi.
Viime vuotisen kromosomihäiriön vuoksi ennen aikojaan päättyneen raskauden takia meillä on nyt aikaistettu rakenneultra viikolla 16.
En nyt jaksa ajatella muuta, hymy on huulilla koko ajan.

valdemaria ja vappupallo 13+1 ;)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia kanssaodottajat!!
Ei oikein tahdo ehtiä nykyään koneelle kun on kaikenlaista....:( Kuulumiset nopsaan kahlasin läpi ja jotain piti kommentoidakin, mutten nyt pahus musita mitä..:ashamed:
Täällä vatsa lakaa olla jo niin iso, ettei oikein pysty enää salailemaan. Anoppilassa ei olla tästä syystä viitsitty enää oikein käydä kun odotellaan perjantain 5.päivän ultraa, jonka jälkeen ajateltiin heillekin tieto paljastaa... Saapa nähdä pysyykö sinne asti salassa.
Vatsaa turvottaa minullakin syömiset ja iltaa kohden vain pahenee!!!! Löysin kyllä avun tähän kurjaan vaivaan apteekista : Ostin entsyymeja, jotja auttavat suoansulatuksessa. Yksi kapseli otetaan aina ruokailun yhteydessä ja kyllä on auttanut!! Ihanaa kun ei enää ruoka lölly vatsassa tunteja ja röyhtäytä ja närästä. Suosittelen siis lämpimästi.
Taas täytyy poistua....
Raikasta syksyn jatkoa kaikille kasvaville masuille!!!

Milliz rv 10+1
 
moi!

nepulalle :hug:

tänään sitten kostautui tuo mun ongelma kun en pysty aamuisin syödä oikein mitään niin tulipahan sitten pph:jan vessassa halailtua pönttöä kun lapset odottivat ulkopuolella potalle pääsyä:ashamed: eli pitää näköjään sitten alkaa nousta 6 aamulla joka päivä että jaksais syödä ennen kun lähtee minnekkään! kun mulla menee nuo verensokerit tosi mataliks heti jos en koko ajan syö.. näköjään tokalla kerralla on sitten herkemmät kaikki kun ekalla.. mutta tulipahan niitä oireita sentään, vaikka en sitten tiedä että tulisiko niitä vaikka olis mennyt kesken kun eihän ne hormoonit heti katoa.. en uskaltanut neuvolasta kysyä jos pääsis niitä sydänääniä kuuntelemaan kun siellä oli joku muu kun mun oma neuvolatäti sillon niin en viittinyt siltä kysyä.. soitin tuota huimaamista vain kun en muistanut että semmoista olisi ekan kerran ollut.. nyt tuntuu vähän siltä että siitä ei kyllä ole paljon hyötyä että on ollut ennen raskaanaa kun oireet on kuitenkin niin erilaiset!
sori tätä omanapailua mutta kun mietityttää niin paljon että onko kaikki hyvin...

ehkä mun ois nyt vaan paras tilata se doppleri!

minä ja masuasukki 13+2 (sekosin hetken noissa laskuissa kun oon miettinyt et mulla vaihtuu viikot aina maanantaisin mutta nyt kun katoin niin sunnuntaisinhan ne pitäis vaihtuu..)
 
Mutkin voi lisätä listaan.. tänään vasta eka neuvola kun olin vähän hidas uskomaan mahd raskautumista..

Elikkä mulla l.a 26.5. ja synnärinä KOS jos joku lisää.. ja toinen tulossa

Keskusteltiin tänään tosta keskenmenoriskistä ni meil terkkari sano et harvoin enää keskiraskaudes tulis km:ja.. rv 12 jälkeen kuulemma enää harvinaista :)
 
Moikka

ensin galluppiin: Meillä menee ihan hyvin, joskin seksielämä on ollut ihan nollissa jo pitempään..:ashamed: Me ollaan oltu yhdessä 15 vuotta, josta 1,5vuotta naimisissa. Esikoisemme on nyt siis n. 1v2kk. Mies ei jaksa olla hirveän kiinnostunut raskaus-jutuista, tosin neuvolakuulumiset kyllä muistaa aina kysyä. Esikoisen odotuksessa hän oli mukana oikein innokkaasti ja tämä toinenkin tulokas on todella toivottu. Luultavasti miehelle konkretisoituu koko homma taas sitten kun vauvan liikkeet alkavat näkyä. Esikoista odottaessakin saatiin monet hyvät naurut aina iltaisin kun maha heilui ja nyki ja vauva tökki sormella mm. mun napaa niin että se pullistui ihan hurjasti :LOL:

Sitten omia kuulumisia. Tänään oli nyt sitten se uusinta nt-ultra (eka yritys oli niin varhaisilla viikoilla ettei voitu seulaa tehdä). Nyt vauva vastasi viikkoja ja kaikki oli kunnossa. Niskaturvotusta taisi olla 1,2mm. Viikonpäästä saan sitten sen seula-tuloksen. Rakenneultraan varattiin aika joulukuun viimeiselle viikolle. Huomenna ois sitten eka lääkärineuvola heti aamusta. Meillä neuvolakäyntejä tuntuu olevan ihan samalla tavalla kuin 1. raskaudessakin, vaikka itsekkin olen jostain lukenut, että niitä ei niin usein olisi. Hyvä kuitenkin että on! Saapahan ainakin sykettä kuunnella vaikka se kyllä kotonakin on onnistunut tuolla omalla laitteella. Huomisen neuvolan jälkeen ajattelin soittaa työnatajalleni ja ilmoittaa, että jatkan hoitovapaata äitiyslomaan saakka. 3 kuukauttahan tuossa ehtis melkein töissä käydä, mutta olen sellaisessa työssä, että mitään en oikeastaan pysty siellä tekemään raskaana ollessa. Ja tuo esikoinenkin joutuis hoitoon muutamaksi kuukaudeksi..Helpompi olla kotona, vaikka lisäansiot ei kyllä olis pahitteeksi!

Sisarrusrattaiden ostoa on myös mietitty..Lapsille tulee kuitenkin ikäeroa vain se 1v8kk joten kai ne jonkulaiset täytyy hommata. Mua miellyttää enemmän semmoiset perinteiset vaunut, joissa istuimet on rinnakkain. Jospa ne jotku löytyis käytettynä ihan kohtuu hintaan.

Sihistin rv 12+6
 
Heippa! Onko kellään muulla sellaista, et tuntuu että oireet ois lieventyneet? Musta tuntuu, että turvotus ei ole niin paha enää illallakaan, rinnat ei ole enää NIIN kovin kipeät eikä vatsassa nippaile... Ainoa mikä on, on mielialan vaihtelut ja että pissittää kovasti, koko ajan melkein :) Ja nälkä on kurniva. Ruoka on maistunut koko raskauden ajan, eikä yökötystä ole juurikaan ollut. Väsymys on toisinaan raastavaa. Pääsenköhän raskausoireilussani vaan helpommalla vai onkohan syytä huolestua? Eka ultra vasta ens viikon lopussa :(

RV 10+ 2
 
Sitrunasuu Minulla ei ole koko raskausaikana ollut juuri mitään oireita :) Tällä hetkellä voi sanoa että ei kerrassaan minkäänlaisia oireita ole.

ON: Kolmas kerta todensanoi. Vanha kikka parempi kuin pussillinen uusia. Söin ensin vähän suklaata ja hetkenpäästä aloin taas etsiä masukkia ja sieltähän se jumpsuttaja sitten löytyikin :)

Naga Morch 11+3
 
Heissuli kanssasisaret!

Galluppiin: Tuntuu että yksinäiset viikot ja pahoinvointi ja väsymys ovat tehneet kyllä hallaa parisuhteelle. Viikonloppuisin toki aina nähdään mutta viimeksi kuukausi sitten ollaan oltu ihan vaan kahdestaan. Sitä jouduttiinkin sitten purkamaan eilen. Ensimmäistä kertaa tuli oikea hormooni-itkukohtaus. Kyllähän siitä sitten puhumalla selvittiin, etenkin kun keksittiin että nyt viikonloppuna ollaan vaan kahdestaan ja annetaan parisuhteelle aikaa. Tää raskaus on vienyt täysin seksihalut, ihmeellistä, ehkä ne joskus palautuvat?? :confused: Mut mies lupasi vielä että voidaan huoletta viettää seksivapaata viikonloppua, thank God! Sekin jotenkin vapautti mieltä! :D

Nyt raskausaikana on tullut ihan ihme juttuja, esimerkiksi suihkussa käynti tuntuu jotenkin tosi epämiellyttävälle. En siis tarkoita että olen lakannut peseytymästä, mutta olen aikaisemmin tykännyt tosi kuumasta suihkusta, ja nyt ei pysty olemaan semmoisessa, kun tulee jotenkin huono olo. Ja kuka nyt viileässäkään vedessä peseytyisi? Pikasuihkuja siis.. Samoin saunassa tulee epämiellyttävä olo. Sama homma veden juomisen kanssa. Se on maistuvinaan jotenkin pahalle. Ei tee yhtään mieli juoda vettä. Mielummin mehua tms. vaikka aina olen vannonut veden olevan paras jano- ja ruokajuoma. Ei kyllä edellisessä raskaudessa ollut mitään tämmöstä, päinvastoin. Synnyttämässäkin lotrasin suihkussa ties miten pitkään ja kelluinpa ammeessakin varmaan tunnin verran..

Vointi nyt: etovaa oloa edelleen päivittäin. Pahimmillaan puolenpäivän aikoihin ja töistä pois lähtiessä. Iltaa kohden useimmiten parantuu olo. Masu ei enää tunnu niin turvonneelta kuin aikaisemmin. Legginssit ja sukkikset on ihan parhaimmat päällä, ei enää farkkuja siis.

Oletteko huomanneet että eläimet olisivat jotenkin huomanneet teidän raskautenne? Mulla on kissoja, ja ainakin 1 on ollut erityisen kiinnostunut mun mahastani. Se tulisi aina masun päälle polkemaan tassuillaan ja muutenkin köllöttelemään siihen päälle. Ja se ei edes nyt tunnu kovin mukavalle, joten olen siirtänyt kissan aika vireeni köllöttelemään...

Voikaahan pyöreästi!

Ansukka ja Onni-Unelma 9+5
 
Sitä taas unohtaa jo mihin kaikkeen piti kirjoitella, mutta koitetaan jos jotain muistaisi...Seksistä; Meillä oikeastaan palautunut aika hyvin normitasolle, tai sanoisin että jopa paremmaksi, ei märäsllisesti, mutta mies ottaa paljon enemmän huomioon, ja mulle se taas sopii oikein hyvin. Parisuhde ei ole kamalan vanha, melko tuore siis, ja saattanee olla että sitäkin kinaa silloin tällöin ja "oman paikan etsimistä" esiintyy, mutta pääsääntöisesti ei mitään sen kummempaa ole tapahtunut, mua huomioidaan, maha asukkia huomioidaan ja mies on kovasti välillä huolissaan mun voinnista...
Eläimistä: Meillä on useampi koira, ja olen huomioinut saman kuin ekassa raskaudessa samasta koirasta, oli silloin nuori nyt jo yli 10-vuotias, että pistää päätään koko ajan mun mahan päälle...ja hakeutuu mun eteen tehdäkseen niin, kuono mun mahan päällä saattaa olla vaikka kuinka kauan..Kyllä ne eläimet vain vaistoaa asioita meidän tietämättä :rolleyes:.

ON: Pahoinvointi on muuttunut aaltomaiseksi, ja ruokaakin jo pystyy syömään jotenkuten..Mutta tilalle tullut kauhea pyörrytys, ja silmissä pyöriminen joka kerta kun pää menee vähänkin alas tai nousee istumasta seisomaan, jalat menneet alta useamman kerran :/....Ajattelin käydä tarkastamassa hb tällä viikolla jos sama jatkuu, kun mulla ollut sen kanssa ongelmia. Verenpaineita olen seuraillut kotona, ja ne on ok.
Jännä tunne, kun on tosi tosi heikko ja paha olo, miltei itkee sitä pahaa oloa, heti kun oksentaminen helpottaa ja kykenee syömään, niin se taas henkisesti risoo, että onko kaikki sittenkään hyvin, kun olotilakin parempi, hmmmm...Ja nyt alkaa rinnoissakin jo helpottaa, ja pystyy nukkumaan niin että jokin on niitä vasten....Kun jopa tyyny teki tuskaa vielä viime viikolla...

JA & jurmu 9+6
 
rikupi täällä Oulussa on ainakin sellainen käytäntö, että veriseulan + nt ultran (trisomiaseulaan tarvitaan siis tulos näistä molemmista) yhteistuloksen saaminen kestää n. viikon ja siitä tuloksesta ei erikseen ilmoiteta, ellei siinä jotain poikkeavaa ole. Eli jos tulos on normaali rajoissa se kerrotaan sitten seuraavalla neuvolakäynnillä. Joillakin paikkakunnilla on kuitenkin se käytäntö, että tulos lähetetään kotiin postitse jokatapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Olipas tullu taas pakjon tekstiä =)

Eilen oli jo toinen neuvola, nyt oli se lääkärineuvola. Paino ei ollu noussu yhtää viime kerrasta, eli sama 93.8kg. Huhhuh, meinaan olin ihan varma, et paino ois noussu, koska oon mässänny herkkuja, siis karkkia, sipsejä, heseä, kebabbia koska ne helpottaa mun pahoinvointia :whistle::cool:
Toisaalta ois ehkä voinu vähän tippuakkin, ellei tuo ois ollu mun ruokavalio..Nooh, nyt on hyvä alkaa muuttamaan ruokavaliota terveellisempään suuntaan koska alkaa tää pahoinvointi helpottaa ja oksentelen enää silloin tällöin...
Verenpaine oli vähän koholla ja nyt tarttis mittailla päivittäin ja sit nuo kilpirauhasarvot oli kans huonontunut, joten lääkitystä nostettiin. Pissassa oli verta, muttei tulehdusta :confused:
Sydänääniä ei saatu kuulumaan, mutta kohtu niin takana, että johtuupi kai siitä :confused:

Ultra tarttis tilata :) Mutta semmosia tänne, nyt meen jatkamaan työntekoa!
 
Heippa kaikille taas PIIITKÄÄSTÄ aikaa! :)

Olen ollut reissussa, niin en ole päässyt kirjoittelemaan omia kuulumisia, mutta muiden juttuja olen välillä lukenut, jos olen päässyt koneella käymään..

Gallup: Miehen kanssa menee todella hyvin, varmaan parhaiten koskaan.. :) reilut 2,5v takana yhteistä taivalta, josta yhdessä asuttu melkein koko aika, kihloissa ei vielä olla, mutta kovasta tässä sormusta odottelen.. ;) Parin viikon päästä mies sanoi vievänsä mut viikonlopuksi jonnekin rentoutumaan, joten ties vaikka siellä kosisi.. :D jos ei niin eipä se mitään, kosii sitten kun sille on oikea hetki, ihana päästä kuitenkin rentoutuu! :) Seksiä on ollut mukavasti, tuntuu että itsellä halut vain kasvaneet.. ;) Ja muuta läheisyyttä on tietysti päivittäin ja paljon. Mies on todella huolehtivainen ja ottaa hyvin mut huomioon ja ymmärtää raskauden tuomat oireet yms. Mulla on pinna pysynyt aika tyynenä, mikä on aika outoa, yleensä olen aika temperamenttinen, nyt vain herkkä... ihan kuin tää raskaus ois tähän mennessä tasapainottanut mua, siis suuttumuksien suhteen.. :D

Nepulalle iso :hug:

Oma napa: Eilen käytiin ekassa neuvolassa, jolloin oli 10+3 ja todella mukava neuvolatäti oli siellä! Puoltoista tuntia siinä meni ja verikokeet otti, tuloksia ei vielä tietenkään tullut ja pissanäyte pitää viedä myöhemmin labraan.. verenpaine oli hyvä. Sydänäänet kuunneltiin ja kuului todella helposti ja selvästi!!! :heart: Siellä sen pikkuisen sydän hakkas kuin höyryveturi, syke oli 167!

Olo ollut vaihteleva, välillä päiviä, jolloin ei pahemmin oireita, välillä päiviä, jolloin paljon oireita ja oksennus tulee ja yökkäilen paljon. Röyhtäilen jatkuvasti ja närästää, jos sattuu syömään esim. ruisleipää, siksi en sitä nyt olekaan syönyt... Pitäisi itsekin käydä ostaa niitä entsyymejä, mikäli ne sopii raskaana oleville, sillä söin niitä ennen raskautta ja mulla ainakin auttoivat!
Ostin iho-omegoita, mustaherukkasiemenöljyä, kun sen on tutkittu olevan hyväksi, jos on atopiaan taipumusta ja mul oli pienenä tosi paha atopia.. jos se vähän hillitsis sen periytyvyyttä/syntyvyyttä lapselle ni ois kiva...
Parin tunnin välein kun syö niin olo pysyy suhteellisen hyvänä, tosin joskus ruuan jälkeen tulee se huono olo myös.. Väsymys on kova, voisin vaan nukkua! :D Yöllä heräilen ja käyn pari kertaa vessassa.. Rinnat ei enää niin arat, mutta silti vähän aristaa ja pingottuneet. Alavatsa tuntuu vähän pömpöttävän, huomaa kun housut alkaa puristaa.. Paino noussut 69kg-->71kg. Painoindeksi 23, eli ihan ok.

Tänään pitäis lähteä koululle ohjaamaan liikuntoja, allasjumppaa ja kuntosalia, huh! Toivottavasti ei tuu huono olo siellä...
Ultra ois parin viikon päästä ja siitä viikon päästä eka lääkäri neuvolassa..

Kysymys: Oletteko jo ostanut jotain äitiysvaatteita esim. housuja, ja jos niin mistä ja millä hinnalla...?? Itse tarvis jotkut pöksyt ja mahdollisimman edullisesti..opiskelijal ei hirmusti varaa mihinkää ylimääräiseen... :/ Enkä miestä jaksais koko ajan raha-asiois vaivata.. :)

Oletteko vielä miettinyt, että haluatteko tietää etukäteen kumpi on tulossa, jos sen näkee ultrassa vai sitten vasta kun pikkuinen syntyy ni näkee kumpaa sukupuolta on? :)
Me halutaan ehdottomasti odottaa siihen synnytykseen asti ja sitten tulee yllärinä kumpi on.. :)
 
Moikka kaikille! :)

Galluppiin: Meillä menee tosi hyvin parisuhteessa. Ei mitään riitoja tai muita ongelmia. Meille tämä on 3 yhteinen lapsi meidän uusioperheessä. Ja mies tietää että muutun hiukan raskausaikana. Ärsyynnyn helposti vielä tällähetkellä, ihan alussa se on voimakkaampaa. Siis ihan mitättömistäkin asioista, mutta nyt olen oppinut myös itsekin pitämään sen suuni supussa ja hillitsemään ja hallitsemaan itseni :D
Peittoja ei ole heiluteltu täälläkään ja samoin kävi myös tässä vaiheessa edellisissä raskauksissa. Mies ei ota siitä mitenkään itseensä ja antaa olla. Ja varsinkin nyt kun on ollut sitä kummaa vuotelua, niin ei edes haluakaan ettei mitään sattuisi.
Huomioi todella paljon ja muistaa yllätyksillä:heart: vaikka ei edes tarvitsisi niin paljon.
On kiinnostunut jokapäivä voinnista ja katseli myös sitä varhaisultran kuvaa innoissaan.:heart: Odottaa kovasti nt-ultraa ja tulee siis ehdottomasti mukaan. :) Hän toivoi todella paljon vielä tätä tulokasta niinkuin myös kahta muutakin yhteistä. Olin totaali yh kun tavattiin ja on ottanut minun lapset omikseen. Huolehtii kasvatuksesta, hoitaa ja rakastaa kaikkia tasapuolisesti:heart:
Oli meilläkin vuosi sitten kriisi, joka tosin ei johtunut kummastakaan meistä alunperin vaan ulkopuolisista asioista (miehen entinen elämä). Meinas mennä sukset ristiin loppujen lopuksi, mutta selvittiin. Yhdessä oloa on takana 5 vuotta ja naimisissa siitä reilu 3vuotta. Voisin sanoa että suhde on todella hyvillä perustuksilla :)

Ansukka: Mulla on ollut kummia "iho-oireita" tässä raskaudessa. Suikuun kastautuminen inhottaa:O ja usein sen jälkeen on kylmä jos ei ole ollut saunaa päällä. Saunassa taas inhottaa normaalit löylyt ja jotenkin tuntuu että iho ei meinaa kestää kovin kummosia löylyjä:O Ja ihan uus juttu mulle on että saan nokkosrokkomaisen reaktion jos menen koirien iltalenkiltä suoraan saunaan eli kylmästä kuumaan :D Iho menee ihan punaläikikkääksi ja kutisee ihan hirveästi:O Muutenkin kuivat jalat vaivaa ja rasvaa kuluu. Kasvoista iho on karmeassa kunnossa:'( Ja päänahka ei kestänyt taaskaan kampaajan sinimustaa väriä, kutisi pitkään. Näin kävi viime raskaudessakin.

Meillä kissat vaistoaa aina. Toinen on näyttänyt meille raskauden aina ennen testiä . Tässä raskaudessa kyllä ei pahemmin reagoinut, mutta taas toinen on ihan villinä mun perään :D Tämä meidän kolli kyllä ilmoitti milloin kuopus oli syntymässä, kun ei suostunut ulkokissana enää ulos ja niinpä meidän neiti sitten syntyikin muutaman päivän kuluttua. Vahti minua ja seurasi perässä. Nukkui aina vieressä kehräten. Neidin syntymän jälkeen vahti neitiä. Nukkui aina pinnasängyn vieressä lattialla ja tuli ilmoittamaan naukumalla, kun vauva heräili. Kerran on tullut jopa saunaan asti hakemaan, kun neiti heräsi :)

ON:

Pahoinvointia ei ole ollut kuin se muutama päivä joskus rv 7+. Väsymys vaivaa välillä. Ruoka maistuu erittäin hyvin! :D
Vuotelua on vaalean ruskeaa silloin tällöin edelleen. Hiukan pelottaa mitä mahtaa merkata, merkkaako mitään?
Nt-ultra olisi sitten 11.11. :)

chira ja rv 9+1 :)
 

Yhteistyössä