Toukokuun toivotut 2011

Tip tap tip tap!
Oli niin söpöjä pikkutonttuja tänään muskarin pikkujouluissa :) Ihme, että meidän poitsu suostuu pitämään tonttulakkia niin hyvin päässä. No, toisaalta viime aikoina päässä ovat viihtyneet myös pyykkikori ja taikinakulho... ;)

Jännää, kun viime vuosi oltiin koko porukka tai ainakin äiti ja poika koko ajan flunssassa, mutta nyt sitten ovat vuorossa muut taudit. Vatsatautikin sitten rantautui meille hoitokaverin kautta, tosin poitsu välttyi. Ellei hällä sitten ollut vaan vähän löysämahainen versio. Me taas, minä ja mies, saatiin tauti noin parin tunnin sisään toisistamme. Olipa kamalaa! Mulla ei ole ollut ikinä aikuisiällä mahatautia. Onneksi iski kuitenkin illalla, niin ei muksu häiriytynyt, nukkui jo. Me halailtiin pönttöjä (onneksi kaksi vessaa!) koko yö. Seuraavana aamuna mies sai kuskattua pojan hoitoon, ei oltaiskaan mitenkään saatu sitä kotona hoidettua. Hoitopäivän jälkeenkin lähinnä makasin keittiön matolla ja poitsu leikki astioilla, se söikin siinä lattialla ruokansa, kun en pystynyt olemaan yhtään pystyasennossa (hauskaa oli pojasta!). Ruokakin sai luvan olla vaan lämmin riisipiirakka juustolla, kun en pystynyt miettimään mitään ruokaa. Huh vain! Kolme päivää suunnilleen oli huono olo, eikä pystynyt syömään oikein mitään, mutta onneksi pönttövaihe jäi vaan siihen yhteen yöhön. Olisko ehkä se noro sitten ollut. Hoitokaverin perheessäkin poika vältti taudin, mutta molemmat vanhemmat saivat.

Mies on lähdössä tiistaina loppuviikoksi ulkomaille työmatkalle, jäädään siis kaksin kotiin, huoh. Harmittaa kyllä vähän, kun kohde on Tokio, jossa asuttiin pari vuotta, olisi mukava myös nähdä paikkoja ja kavereita. Mutta ei kannata kuitenkaan jäbän kaa lähteä noin lyhyeksi ajaksi niin kauas. Jouluillaan jotain sit kotosalla.
 
Tip tap tunnelmissa täälläkin oltu.. Jäbäkin lauleskelee tip tap..väkiiii nukkuuuu..:D Niin suloista:heart:

Hoito on pojalla lähtenyt hyvin rullaamaan. Toki on äitiä aina välillä kysellyt mutta nukkunut on hyvin ja syönytkin. Vain aamupalat on jääneet syömättä mutta se on se ongelma meillä kotonakin..

Itselläkin työelämä on alkujärkytyksen jälkeen alkanut luistaa:D Aluksi tosiaan tuli niiiiin paljon uutta tietoa, että pää ihan humisi ja yöunet meni. No, jospa ens viikko olisi jo rutiininomaisempi.

Jaaha, jäbä vääns aamukakat, eli taas kirjoittaminen jää lyhkäseksi..
 
Täälläkin joulu tunnelmissa ollaan :xmas:

Niin on hiljaista. Tulkaas nyt kertoilemaan pikkuistenne kuulumisia ja myös teidän äitien.

Meillä on 3v neidin kerhon pikkujoulut tulevana sunnuntaina ja laitetaan tytöille samanlaiset joulumekot päälle. Tonttulakki ei meidän Pihlalla pysy millään päässä.

Meillä ollaan aika terveitä nyt oltu vaikka kerhoissakin kuljettu niin ei isompaa tautia ole tullut.. just tietty jouluksi sitten...
nyt nukkumaan :)
 
No, meidän kuulumisia pitkästä aikaa. Lapsella ikää 1,5 vuotta aika tarkalleen nyt.

Meillä odotellaan pikkusisarusta, ens viikolla olis eka ultra. Pahasta olosta kärsitty taas kolmisen kuukautta ensin neljän seinän sisällä, nyt sentään pääsee jo liikkeellekin välillä. Eli MaiMei, tutulta kuulostaa. Meillä tosiaan vaan se pari kuukautta ainakin meni niin, että äiti makas sohvalla ja lapsi leikki ympärillä. Välillä tosin tuli mun viereeni pötköttelemään. Ja muumeja ja matkaa maailman ympäri näytetty ens vuodenkin tarpeiksi. :ashamed:

Lapsi syö vielä yölläkin tissimaitoa, terkkarista sanottiin vaan, että lopeteltava jos supistaa kipeästi. Eipä ole juuri supistellut onneksi. Mulla ei ole mitään kiirettä lopettaa imetystä, mukava lepohetki muutama kertaa päivässä ja laps nukahtaa yöllä tissille tosi nopeasti takaisin herätessään. :heart:

Kotihoidossa tosiaan on lapsi ollut, ei ole oikeastaan ollut kertaakaan missään niin, ettei isi tai äiti olisi ollut mukana. Tää ei kyllä ole ollut mistään periaatteesta, ei vaan ole ollut tilaisuutta jättää kenellekään hoitoon. Nyt ultraan ei saa ottaa mukaan tutkimushuoneeseen, joten koitetaan keksiä joku hoitamaan hetki vaikka sitten sairaalan odotushuoneessa, jotta isäkin pääsis mukaan ultraan. Isovanhemmat vielä lähes jokainen työelämässä, joten eivät varmaankaan viikolla pääse.

Ai juu, kantamiskuulumisia myös. Edelleen liikutaan lähinnä kantoliinalla, ja onkin tosi kätevä näillä keleillä. Ei tuolla pihalla monessa paikkaa rattailla pääsis. Pulkka ollut välillä käytössä ja esim. ostokset kulkee sillä mukavasti. Tarttis vaan semmoisen metallijalaksisen, jotta satunnaiset hiekoituskohdat eivät pilaisi niin helposti jalaksia.

Oikein ihanaa joulun odotusta kaikille! :heart: :xmas: Josko sitä itsekin aktivoituisi nyt vähän useammin tässä ketjussa. :)
 
Voi, Onnea hurjan paljon lyrae:heart:
Mä jo olen sua vähän kaipaillutkin:) Jaksamista odotukseen!

Meillä oli tiistai-iltana jäbän hoitoporukan joulutapahtuma. Oikein ihanan joulupolun olivat perhepäivähoitajat järkänneet lapsille ja vanhemmille.

Tänään sitten oli mun työpaikalla joulupajatoimintaa lapsille ja aikuisille. niin, ja ens viikolla on isompien lasten koulun joulujuhla... Eli pippaloita riittää:)

Piparit pitäis viikonloppuna saada tehtyä, lapset jo ovat kovasti kyselleet,koska leivotaan. Joulun tunnelma tulee oikeasti vasta niistä itsetehdyistä pipareista meidän sakille..

Jaaha, josko sitä lähtis sen kuopuksen hakemaan hoidosta. Mulla oli itsellä lyhennyspäivä ja pääsin jo 12 kotiin. Oli kiva nukkua ittekki päikkärit:D
 
ONNEA lyrae!! :)

leena77: taidan kokeille tuota lohipastareseptiä, kuulostaa aivan tajuttoman hyvältä!

Kaveri oli äsken kylässä vauvansa kanssa ja nyt on talossa vauvan tuoksu. <3 Jos ei synnytys jännittäisi niin haluaisin ehdottomasti raskautua saman tien. :) Mielessä vain pyörii ajatus, että mitä jos seuraavastakin synnytyksestä alapää toipuisi vasta vuodessa. Tosin neuvolalääkäri sanoi, että synnytykseni perusteella saisin sektion ilman edes vaatimisia. Jospa joku päivä vielä pienen tuhisevan nyytin saisi..:)

Millaisia joulusuunnitelmia teillä on? Entä joululahjatoiveita? Oletteko lapsille jo hankkinut lahjoja? Meillä poitsu saa Brion junaratapaketin (tai metroratahan se taitaa olla). Itse toivon Tigin hoitoainetta&shampoota ja käyntiä kampaajalle, blondit raidat olisivat ihanat. :) Joululta odotan lepoa, lämpöä ja suklaata rakkaiteni lähellä. :)
 
Heips ! Pääsisikö sitä taas porukkaan vielä matkaan? Ja Onnea lyrae :flower:! Vihdoinkin on taas
aikaa tulla netin ihmeelliseen maailmaan... Olipa mukava löytää teidät uudestaan.
Olin toukokuisten listalla silloin aikoinaan ja olisi kiva välillä vähän vaihtaa kuulumisia ja
tuulettaa hermoja.Minulle on tullut jo yksi lapsi lisää nyt heinäkuussa, joten nykyisin olen
4 pienen lapsosen äippä.
Innukka 18.5.2011 tyttö 3255 g ja 50 cm 39+5 (la20.5.)
 
Tervetuloa, Innukka! Ja onnea uudesta lapsukaisesta. Ja lyraelle onnea myös!!!

Niin se joulu mennä jollotteli. Oli kyllä oikein mukava joulu. Poitsu oppi tiptap-leikin ja tuiki tuiki tähtösen ja porsaita äidin ja joulupuu on rakennettu, hyräili mukana ja lauloi tiptap-kohdan ja "tähti, tähti". Meil ei vielä tule lauseita, sanatasolla mennään. Mutta niitä tipahteleekin joka päivä, kovasti hakee kaikkia samoja sanoja kuin mitä me puhutaan, toistaa kaiken perässä. Joulupukkikin kävi, oli jännää! Syliin ei suostunut, mutta kätteli kohteliaasti ja jakoi tunnollisesti lahjat oikeisiin osoitteesiin. Jouluruoka ei ollut suosikkia, ainakaan laatikot, puistatukset tuli jokaisesta :) Kalat ja kalkkunat ja kasvisversio kinkusta maistui, ja tofupullat ja halloumisalaatti ja juustot. Ja tietenkin piparit ja tortut.

Lahjoista ei piitannut pätkääkään, ja niitä olikin aivan liikaa. Poju olisi ollut aivan tyytyväinen yhteen ainoaan pakettiin. Ekalla lelulla leikki vaikka kuinka kauan. Paketteja availtiin varmaan 3 päivää, kun ei kaikkea viitsinyt kerralla ryöpyttää. Paras lahja oli ehkäpä iso paloauto äänien kera. Sekä leikkirahat kassakoneeseen ja teeastiasto :) Niillä ainakin leikkinyt eniten. Rummulla ja kellopelillä soittelee välillä. Kaamein vanhempien mielestä oli auton ratti, joka pitää aivan hirveää meteliä... Pukki toi myös kivoja vaatteita ja levyjä.

Nyt on kuitenkin mukava palata arkeen :) Toivottavasti uutenavuotena nähdään hieman raketteja. Pitää varmaan ottaa kuulosuojaimet yökylään mukaan.

Alkuvuosi jatkuu entiseen malliin, mulla 3 työpäivää, tiistaisin muskari tai jumppa ja perjantaisin kotipäivä.

Uusia lapsia ei ole toistaiseksi suunnitteilla, enkä pariin vuoteen haluaisikaan. Samanikäisiä kavereita on paljon, ja hoitokaverin kanssa ovat kuin veljekset, kun yhdessä niin paljon leikkivät ja lelut jakavat - jos jakavat ;) Akuuttia vauvakuumetta ei ole, mutta ehkä pieni kutkutus jossakin kuitenkin......
 
Moikka!
Hyvää Uutta Vuotta kaikille! :flower:

Joulu meni kivasti. Lahjoja Pihla ei alkanu aukaisemaan, kun sillä hetkellä kiinnosti kaikki muu :D kuten sisarusten lahjat. Noh, muutaman lelun sai ja innoissaan kyllä leikki niillä. Paras löytö taisi olla vanhat pienet pörrösukat, joihin Pihla tykästyi. Kun niitä käytetään pois niin heti tyttö inahtaa, että sukat jalkaan takaisin ja heti :D :heart:
Nyt uus vuosi menee näin kotona, kuten meni joulukin.

Onnea uudesta lapsesta Innukka ja onnea odotukseen Lyrae :)

Meillä ei vauvakuumetta enää tule, viisi lapsosta riittää meille :heart:

muoks.. eipä onneksi tultu jouluksikaan kipeiksi, kuten vähän niin pelkäsin
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa, Innukka! Lisäsin sut ekaan viestiin.

Kiitoksia onnentoivotuksista! Pahoinvointi kai täällä alkaa pikkuhiljaa väistyä, nyt tilalle hiipii närästys. Lisäksi vessassa pitää rampata koko ajan. En muista, oliko viimeksi näin. Viikolla 15 siis mennään.

Joulu meni meilläkin ihan kivasti, poika sai sopivasti lahjoja, mutta avaamiseen ei oikein meilläkään innostuttu. Jouluruoista maistui lähinnä kalkkuna, vähän rosolli. Mutta poika söi siististi itse, omalta lautaselta haarukalla ja joi tavallisesta lasista. Kovasti kehuttiin pöytätapoja. :heart: Ei me kauheasti olla "koulutettu", vaan tuo on aina saanut syödä itse. Ihan vastikään on tullut muutos, että ruokaa menee sujuvasti suuhun ja leikkiminen alkaa vasta, kun maha on jo täys.

Sanoja tulee täälläkin kovasti, höpöttää koko ajan jotain. "Tähti" on ollut joulun hittituote, joka paikasta huomaa tähdet ja hokee sitä koko ajan. "Vavo" eli valo on ollut toinen, jouluvaloja tarkoittaa. On muuten hassua, että L:t, R:t ja S:t tulee jo, mutta ei joka sanassa. Ja sitten sanat kuten "hissi" ja "isi" pitää sanoa kuiskaten, kun siinä on se S. :D
 
Hii, lyrae, meillä kans "isi" on kuiskattu alusta asti :) Nyt alkaa tulla jo ääneenkin. "Tähti" myös kuiskattiin ennen, syytä en tiedä, mutta se olikin kolmen eka sanan joukossa. Nyt se jo sanotaan ääneen.

Meil on kanssa varsin siisti ruokailija, TOSIN yhä on yleensä semmoinen hoppu aterian pariin, että haarukka on oikeassa kädessä ja lappaa suuhun vasemman käden sormilla... Mutta aina jos sotkee, vaatii paperin, että putsataan. On myös hyvin "hädissään", jos jotain tippuu lattialle, hokee että "tippu, tippu", ja sitten pitää nostaa, että syöminen jatkuu. Mukista juo nätisti, tai lasista, mutta on arvaamaton, saattaa yhtäkkiä kaataa pöydälle tahallaan. Vaik tietää, ettei siitä kukaan tykkää. Jotain testaamista kai. Ja sitten äkkiä kädellä läiskyttämään. Vauva!
 
Heippa täältäkin pitkästä aikaa!

Onnea Lyrae ja Innukka! Ihanaa kun tulee lisää vauvoja :) Meidän lähipiirissä on kohta pikkuisia oikein urakalla, just sai 2 kaveria vauvan ja raskaana olevia on 5 tällä hetkellä! Meillä ei enää vauvakuumeilua ole, nää 3 kyllä riittää :D

Mulla meni työkuviot uusiksi syksyllä, sain siis yhden paikan, mikä loppupeleissä kosahti heti alkuunsa. Nyt sitten sain uuden paikan mikä on pitkälti unelmahomma mulle :) Viikon olen siellä nyt ollut ja samalla totuteltu tähän "herää klo 6 ja vie lapset tarhaan 7.30"-elämään. Iltaisin oon ihan puhki ja koti vastaa kuntoa "siivoton", mutta kai tämä tästä.

Joulu meni ihan niinkuin aina ennenkin, pukki kävi, ähky tuli ja osa porukasta oli kunnolla sairaana. Se on muuten hienoa käydä päivystyksessä jouluna, luulisi että sinne ihmiset raahautuisivat vain aivan pakolla, mutta siltikin oli yli 3h jonotus sairaan lapsen kanssa :( Loppuhuipennukseksi sain itsellenikin taudin Tapanina ja uuteen vuoteen asti makasin jokseenkin vaakatasossa. Mies vielä oli töissä välipäivät, joten meillä pyöri nonstoppina joululahja-dvd:t, minä en kyennyt sängystä/sohvalta nousemaan. No, mutta tämä oli siis meillä perinne, aina jouluna sairaana, osaa jo henkisesti varautua :mad:

Meillä on neiti toukokuinen näyttänyt viime aikoina ensimerkit tulevasta uhmaiästä. Pukeminen on hänestä pahinta ja aika vetelää neitiä sitä välillä yrittää sukkahousuihin hivuttaa. Myös mielipahaa ja draamaqueenia on joka päivä roppakaupalla. Tavarat lentelee koko ajan ja neiti vielä oikein kovaan ääneen huutaa että "Heittää!" Sanavarasto on todella laaja ja yritystä 2 sanan lauseisiin on tullut nyt joulun jälkeen. Isosisaruksia neiti matkii monessa asiassa ja välillä on todella huvittavaa seurata, kun 1 v haluaisi tehdä kuten 5 v jo tekee :D

Jospa sitä lähtisi iltapuuhiin, kun tuo herätyskello soi jo 7 h kuluttua...
 
Kysäisenpä täällä, että kuinka teidän potta/pyttyhommat sujuvat nykyään? Meillä on vielä hyvin harjoitusvaihe. Pienempänä pottaan saatiin saalista aika helposti, nykyään ei. Poitsu kyllä tietää täysin homman jujun, mutta jotenkin hätä tulee hyvin nopeasti ja kun on paljon touhua, niin ei kyllä koskaan ehdi ennakoida tilannetta. Kun ilmoittaa kakan, se on jo vaipassa. Silloin, jos poju puuhaa ilman vaippaa ja potta on lähellä, menee heti tunnollisesti potalle, kun hätä iskee. On potalla sen muutaman sekunnin, heti ylös ja ylpeällä ilmeellä kantaa potan pytylle. Ei siis lattialle tahdo asiaa suorittaa. Mutta vaippa ja vaatteet päällä ei kyllä ehdi koskaan. Ja harvoin malttaa muuten vaan istua potalla odottamassa. Hoitopaikassa paremmin malttaa istuskella hoitokavereiden kanssa yhdessä, muttei sielläkään kuulemma ikinä potassa ole mitään. Näin talvisaikaan ei kovin paljoa pysty pitämään paljaalla pepulla, onneksi yläkerrassa on lämpimämpi. Kaipa se ajan kanssa...
 
Pottahommat: Meillä poika ilmoittaa sekä pissahädästä, että kakkahädästä sanomalla "kakka". Jos ei huomioida, lähtee raahaamaan pottaa äidin tai isin suuntaan. Kodin ulkopuolella käytän yleensä vielä pöntöllä roikottamalla, silloin tulee nopeammin, eikä tartte odotella niin kauaa. Kakat ollaan varmaan pari kuukautta yli 90% saalistettu pottaan, pissoja pääsee livahtamaan helpommin. Niistäkin varmaan puolet ellei enempi tulee pottaan tai pönttöön. Yöllä poika käy kerran potalla yleensä (kun mä meen nukkumaan), joskus on vaipassa, jos nukutaan pitkään. Neuvolalääkäri 1,5v tarkastuksessa just ihmetteli, että miten noin hyvin tuo onnistuu. Mä sanoin, että kai se jotain vaikuttaa, että ollaan pariviikkoisesta asti käytetty vessassa. Tää nykyinen tilanne on tosiaan ollut jo pidemmän aikaa, monesti poika on ollut samalla vaipalla pari päivää, jolloin on pitänyt vaihtaa, kun on alkanut haista. :LOL:

Meillä on jännä tilanne nykyään, miehen piti opiskella tiiviisti kevät ja mun olla kotona, nyt mulla on kaks opiskelupäivää ja yks tai kaks työiltaa viikossa, kun tuolle ei riittänyt järkeviä kursseja.

Raskaus on kohta puolessa välissä, pojan imetys jatkuu, mutta maito on välillä tiukassa. Onkin jättänyt nyt itse yösyötöt pois. Mielestäni meni oikein hyvin tämä, koko ajan ollaan saatu nukuttua ihan hyviä unia. Perhepedissä nukutaan edelleen, meillä on nyt makkarissa 200cm joustinpatjaa sekä leveydeltä että pituudelta. :cool:
 
Heippa pitkästä aikaa! Jotenkin aivan pimentoon jäänyt tämä ketju, tuntuu että kun marraskuussa palasi töihin niin ei paljon ylimääräistä aikaa jäänyt enää surffailuun.
Meillä mies jäi kotiin kolmeksi kuukaudeksi ja nyt tyttö mennyt helmikuussa hoitoon. Alku oli takkuista mutta nyt ehkä näkyy vähän valoa tunnelin päässä.

Pottailu sujuu melko hyvin, kakka tulee oikeastaan aina pottaan, sanoo itse kakka ja lähtee rynnimään kohti pottaa :) Pissat tulee välillä jos muistaa tarpeeksi usein viedä potalle mutta vaippaankin tulee vielä aika paljon. Kesällä on sitten tarkoitus päästä ainakin päivävaipoista kun voi olla helpommin nakuna.

Millaisia mittoja teillä oli 1,5v neuvolassa? Meillä tytöllä pari viikkoa etuajassa 1,5v neuvola marraskuun lopulla ja silloin pituus oli 85cm ja 13,5kg, nyt taitaa olla lähempänä 15 kg jo paino ja pituus kotimitalla oli 88cm eli ei mikään siro keijukainen meidän neiti ;)

Puhuminen sujuu tosi hyvin, tammikuussa yhtäkkiä rävähti tuo puhepuoli viikossa käyntiin ja sen jälkeen ei ole hiljaisia päiviä ollut :) Nyt tulee jo selkeitä lauseita ja onhan sitä pulputusta mahtava kuunnella.

Jotenkin mä vaan oon selkeästi enemmän taapero- kuin vauvaihminen, nykyään on musta aivan ihana puuhailla tytön kanssa kaikkea kun hän osaa jo kommunikoida ja on selkeästi oma persoonansa. Onhan siinä vauva-ajassakin puolensa mutta antoisampaa tämä aika on.

Vauvoista vielä että meille on Lyraen tavoin tulossa seuralaista tytölle, la on elokuussa eli 2v2kk tulee suunnilleen ikäeroksi mikä on mun mielestä tosi sopiva. Saa nähdä miten sitä kahden kanssa arki alkaa sujumaan, on se kuitenkin ihan eri useampi lapsi kuin vaan yksi. Mutta kai ne kaikki selviää, enköhän minäkin :)
Ihanaa kevään jatkoa!
Nelli
 
Onnea, Nelli!

Joo, silloin vauva-aikana oli ihan eri tavalla aikaa istuskella koneella ja kirjoitella kuulumisia. Nyt aina taapero kiipee syliin kirjoittamaan "pippiksellä" eli näppiksellä. Mä kans nautin kyllä taaperoajasta, kun alkaa tulla sitä omaa luonnetta esiin. Tosin tykkäsin mä vauva-ajastakin. Oon huomannut, että mä en oikeastaan haikaile ollenkaan aiempia aikoja, vaan oon tosi iloinen kasvamisesta ja uuden oppimisesta. Ehkä se haikeus tulee sitten, kun lapset on tehty ja jossain vaiheessa muuttavat kotoa.
 
Juu, eipä tahdo ehtiä koneelle muuta ku ne pakolliset asiat hoitamaan: /

Onnea Nellille tulevasta perheen lisäyksestä:heart:

Meillä pottahommat sujuvat vaihtelevasti. Välillä on päiviä, että pottaan saadaan monet pissat ja myös kakka. Sitten on taas päiviä, jolloin tuntuu, ettei oikein mitään saada pottaan. Mutta eiköhän se siitä pikkuhiljaa ala sujua.

Puhetta jäbällä tulee todella paljon. Hän selittää ihan koko ajan ja rekisteröi kaiken mitä ympärillä tapahtuu. Koko ajan puheessa tulee 5-6 sanan lauseita. Ja on alkanut käyttää minä-sanaa itsestään puhuessa. Laulamaan on myös kova poika, ja voi että se onkin suloisen kuuloista:heart:

Norovirus sairastettiin viime viikolla koko sakki. :x Yöks, ei ollu kivaa. Jäbä sairasti onneksi ihan ekana, niin hänet pystyi jo siinä vaiheessa viemään hoitoon, kun itse olin aivan petikunnossa. Ei tuon villi-ipanan kans olisi muuten saanut levättyä ollenkaan.

Oikein ihanaa ja aurinkoista kevään odotusta teille kaikille=)
 
Pitkästä aikaa...
Ihana lukea tiedän tulevista perheenlisäyksitä, onnea <3.
Meillä arki on hektistä neljän lapsen kanssa, neiti nyt 1v 9kk pikkusisko 9kk( + isommat siskot), joten menoa ja viskettä riittää. Puhumisen kanssa ollaan "seuraillaan" linjalla, ei siis tule oikeastaan mitään yksittäisiä sanoja edes, isosiskot alkoivat puhua aika myöhään ja isän puolella on puheenviivästymää, kun ymmärtää kaikki (liiankin hyvin ;) ) ja kuulee normaalisti, niin eivät olleet neuvolassa huolissaan vielä.
1,5-vuotis neuvolan mittoja 84 cm ja 10,5 kg, joskin nyt on tullut painoa aika hyvin lisää 3 kuukaudessa, ja ruokakin taas alkanut maistua hieman paremmin. Virtaa ois vaikka koko kylälle jakaa, ja neiti on kyllä aika näppärä tapaus, kerran kun näkee jonkun asian, niin ihan varmasti sitä koitetaan perästä , jos ei ihan heti, niin aika pian kuitenkin. Omaa tahtoa löytyy aikasta paljon, ja jäähypenkillekkin ollaan jo joskus jouduttu, tanssiminen ja kaikenlainen esiintyminen on ihan ykkösjuttu, ujous on tainnut jäädä välistä taikka sitten se on kaikki jäänyt pikkusiskolle.
Minä alan palailla työelämään pikkuhilja tästä, mies jäi juuri vuoden vuorotteluvapaalle hoitamaan pienempiä kotiin, joten meillä tuo päivähoito on edessä vasta vuoden kuluttua.
 

Yhteistyössä