~ Toukokuun Toivotut 2012 *LOKAKUUSSA* ~

mymosa
Nt-ultra ylihuomenna, mahtavaa.. Viimeinkin voi aloittaa tän odottamisen, jos kaikki on hyvin. Mieskin näkee konkreettisena vauvan ja ehkä alkaa tuntua enemmän todelta hänestäkin.

Kattelin jo eilen työpaikkoja, pakko ois saada jotain kivaa tekemistä, että nousis tuo äippäraha ees vähän. Mutta en mä ala siivoomaan tms, koska oon niistä hommista sairaslomalla kuitenkin.
Ja kun maaliskuun lopulla alkaa äippäloma, niin ei voi mitään pitempi aikasta ottaa vastaan.

Josko tänään ois hyvä päivä ja pysyis ruoka sisällä..

menninkäinen 11+1
 
Ei oo vieläkään kirjettä näkyny. Huomen tulee viikko täyteen, kun kävin neuvikses... Kuinka kauan on muilla mennyt, että kirje on tullut perille? Vai olenko ainut täällä, joka saa lähetteen kirjeenä? :O
 
Nt-ultra ylihuomenna, mahtavaa.. Viimeinkin voi aloittaa tän odottamisen, jos kaikki on hyvin. Mieskin näkee konkreettisena vauvan ja ehkä alkaa tuntua enemmän todelta hänestäkin.

Kattelin jo eilen työpaikkoja, pakko ois saada jotain kivaa tekemistä, että nousis tuo äippäraha ees vähän. Mutta en mä ala siivoomaan tms, koska oon niistä hommista sairaslomalla kuitenkin.
Ja kun maaliskuun lopulla alkaa äippäloma, niin ei voi mitään pitempi aikasta ottaa vastaan.

Josko tänään ois hyvä päivä ja pysyis ruoka sisällä..

menninkäinen 11+1
Ootko sie sit ihan työtön tällä hetkellä vai? Työmarkkinatuella? :)
 
mymosa
Meillä saa ite soittaa ajan ultriin, helpompaa kun saa heti mieluisan ajan. Eikä tarvii ootella postiluukun alla ;)

Pistin lapset taas polkee lapaluiden seutuja kun ihan jumissa.. ihana.. vaikkeivat jaksakaan kauaa..
 
Työmarkkinatuella kyllä, mutta opiskelen ja ens viikolla loppuu. Sen jälkeen pitäis jäädä odottaa hyväksyykö tutkintolautakunta mun näytöt ja saanko paperit. Sit ois toinen ammatti :) Mutta töitä tuskin saa ihan heti omalta alalta :(
Ootko kattonu mikä on ollu oman alasi tilanne? Jos vaikka tulisi jouluksi tarvetta? :) Itse ajattelin hakea juur jouluksi töihin. Olisipa sitten ainakin väh. 20h/vko ku nyt on 0h-43h/vko..... Ihan vaihtelee. :/ Säännölliset tulot ois aika jees. :cool:

Voisipa meilläki soittaa ja itse varata... :/
 
mymosa
Jouluksi tuskin on tarvetta, kun silloin ollaan lomalla :)
Ja en voi ottaa vastaan kuin päivätyötä, vkonloppu vapailla.. siksi opiskelin uuden ammatin. Yh:n arkea.
Täytyy toivoa, että tulis joku sijaisuus edes. Näistä paikoista kun ei tuolla työkkärin sivuilla yleensä ilmoitella, hakevat sisäisellä haulla.
 
Villany myös minulla on vasta edessäpäin neuvolaan meno. Ensimmäinen neuvola on 17.10. Onneks mies pääsee taas mukaan. :)

Onko teillä miehet mukana neuvola käynneillä? Meillä mies oli hyvin aktiivisesti mukana neuvolassa tämän kolmannen kanssa. Tosin vauva olikin miehen ensimmäinen, joten miestä kiinnosti kaikki mikä vauvaan liitty. :heart: Nyt hän varmaan on aina silloin kun pääsee. Ultriin yrittää aina saada vapaata. :)

Tiuhti84 Miten mulla taas on nimenomaan sellainen käsitys, että rakon tuleekin olla täynnä ultrassa? Voi kyllä olla että muistan väärinkin, mutta semmonen muistikuva mulla ois että sinne pitää mennä rakko täynnä jotta ultraus onnistuu.

Nt-ultra = Niskaturvotus ultra Tai jotkin puhuu Np-ultrasta Niskapoimu-ultra. En tiedä kumpi on "virallinen nimi" sille ultralle. :)

JonMa ihanan pian on ultra. :) Voih ja mulla vasta sillon eka neuvola... Plääh, odottavan aika on pitkä. :D
 
mymosa
Noissa neuvolan esitteissä on ainakin käytetty juurikin tuota NT-ultra nimee.

Rakko tyhjänä mennään ultraan, ainakin jos ultrataan alakautta, kuten vissiin vielä nt-ultrakin tehään. Jos mahan päältä niin mielummin rakko täys.

Mies ei tuu mukaan neuvoloihin, mitäpä se siellä tekis (ei käyny kahen ekan penskan isäkään, kerran kävi esikoisesta ultrassa ja tokas olleen aika turhaa).. Eikä töiltään pääsekään. Just ja just sai niin, että pääsee tuonne ultraan. Ja aikoo ultriin tullakin. Neuvoloissa käynti on sitten enemmän mun omaa juttua, en halua miehen siellä tölläävän, kun käyn puntarissa ja panikoin hempparin ottamista :D
 
Mymosa: Piän peukut pystyssä, että pääsisit sijaiseksi tms. :)

Tohon ekaan neuvikseen en miestä tarvinnu, mut siihen ultraan sanoin et saa luvan tulla et jos siel ei olekkaan ketään niin voi sit olla miun tukena ja jos siel sit on niin voi silti olla miun tukena hehe. :D
 
Ultrakuulumisia Tänään oli ensimmäinen ultra. Viime aikojen pahoinvointi on kyllä vakuuttanut jo siitä, että raskaana ollaan, mutta ihanaa oli nähdä pienen sydämen siellä pumputtavan, ihan oikeassa paikassa!:heart:
Laskin mielessäni vauvan sykkeen ja sain 160. Tarkoittaisikohan se sitten tyttöä? Tosi tieteellinen menetelmä minulla ainakin, heh... Emme aio selvittää sukupuolta, mutta hauskaa arvuutella.

Lääkäri kysyi heti, varmaan ikäni (39) takia, olenko menossa kromosomitutkimukseen. Varmaan siihen verikokeeseen ainakin menen, kun se ei muuta vaadi. Jos se ja np-ultra ovat normaalit, riittävät minulle. Aborttia en voisi tehdä, mutta haluaisin tietää hyvissä ajoin, jos vauvassa olisi jotain poikkeavaa odotettavissa.

Vielä keskenmenon riski on suuri, en uskalla vielä kertoa kenellekään. Mieli tekisi kyllä!

Kirjavakana & Tipu 7+3
 
Mies ja neuvola: meillä mies osallistuu mahdollisuuksien mukaan jokaiseen neuvola- ja ultrakäyntiin. Häntä kiinnostaa kovasti :) Synnytys on sellainen sitten, minkä hän epäilee joutuvansa jättämään väliin :( Haluaisi kovasti, mutta on yliherkkä kaikille sairaalahommeleille. Onneksi on doula...

Mistä tulikin mieleeni, että meidän nt-ultra on 20.10. Ei jaksais oottaa! Pelkään kauheasti pahinta, vaikka viimeksi lauantaina kuulin sydämen sykkeen ja liikkeet. Pessimisti ei pety :(

Mymosa, minäkin pidän sulle peukkuja! Toivotaan, että jotain mukavaa ilmaantuu!
 
mymosa
Mulla on nyt noussut juurikin tuo mieleen, että jos nt-ultrassa esiin tuleekin jotain poikkeavaa.. Tiedän, että keskeytys on edessä, jos pahasti näyttää siltä. Tai voi olla, että varataan sitten se 4d ultra jo aiemmin.
Mutta toivotaan, että kaikki hyvin..

Onko muut muuten kahtonu sen dvd:n mikä neuvolasta sai mukaan? :D Se oli aika hauska, mieskin kattoi ihan mielenkiinnolla. Sellanen humoristisesti tehty, mutta mua ainakin harmitti, kun siinä ei ollut sektiosta juurikaan yhtään mitään. Oletus siis lienee, että kaikki pystyy synnyttää alakautta.

Miestä olen kyllä kovasti sektioon koettanut prepata, millasta on ja miten toimitaan. Luulenpa, että nyt on ekaa kertaa tulossa sellanen tilanne, että tuo munkin "äijä" heltyy kyyneleen vierittämään :)
 
Mulla on nyt noussut juurikin tuo mieleen, että jos nt-ultrassa esiin tuleekin jotain poikkeavaa.. Tiedän, että keskeytys on edessä, jos pahasti näyttää siltä. Tai voi olla, että varataan sitten se 4d ultra jo aiemmin.
Mutta toivotaan, että kaikki hyvin..

Onko muut muuten kahtonu sen dvd:n mikä neuvolasta sai mukaan? :D Se oli aika hauska, mieskin kattoi ihan mielenkiinnolla. Sellanen humoristisesti tehty, mutta mua ainakin harmitti, kun siinä ei ollut sektiosta juurikaan yhtään mitään. Oletus siis lienee, että kaikki pystyy synnyttää alakautta.

Miestä olen kyllä kovasti sektioon koettanut prepata, millasta on ja miten toimitaan. Luulenpa, että nyt on ekaa kertaa tulossa sellanen tilanne, että tuo munkin "äijä" heltyy kyyneleen vierittämään :)
Ei meillä ainakaan annettu mitään DVD:tä mukaan. Vain se äitiyskortti, Raskausajan ravitsemus ja liikunta vihkonen sekä Meille tulee vauva vihkonen. Saitko sinä noi kaksi vihkosta sen DVD:n lisäksi?
 
miulla on kans eka neuvola vasta ens viikolla, to 20.10. :wave: kiva kun sattuu taas kaikki ajat samalle vklle ku psykologille oon menossa tiistaina. ja toi neuvola on vielä jotain ihan keskellä päivää. pomo tykkää... :kieh:

mie kans huuhtelin kestovaipat ihan vessan hanan alla ja pyykkäämistä ne ootti avonaisessa ämpärissä partsilla. käytin kans paljon niitä riisipapereita mitä voi laittaa ihoo vasten ja sit vaan heittää pönttöön.

kantoliinailin aikasemmin enemmän ja nyt ku tyttö 2v vähemmän mut edelleenki sillon tällön. ja sillä on voinu kätevästi sitoo tytön normituoliin ruokapöydän ääreen tyynyjen päälle kylässä. :)

mies tulee mukaan ultriin, mut tuskin yhellekkää muulle käynnille. ekassa raskaudessa kävi kaikki oikein urheesti kun ei tiedetty mitä tehää missäki. en itekä jaksais niitä visiittejä ja mieluusti ens viikon neuvolanki jättäsin väliin, mut pakkohan se on et saa ajat veriseulaan ja nt ultraan! :) tai siis ku normivisiitit miun pitää jossain vaiheessa alkaa tekemään korkeesta verenpaineesta johtuvan riskiraskauden takia sairaalassa ja siihen viel päälle viikottaiset käynnit verenpainekontrollissa tammikuusta alkaen, ni siinä on kyllä sit visiittiä enemmän ku tarpeeks. : /

tosin vähän hassua mennä sinne neuvolaan, ku oon edelleenkin enemmän keskeytyneen keskenmenon ku onnistuneen raskauden kannalla. viimeviikolla tuli muutamana päivänä ruskeeta/vaaleenpunasta tuhrua, mut tänäaamuna oli kakkosen jälkeen pyyhittäessä ihan kirkasta verta. :O piti oikein tarkistaa et varmastiko tuli etupuolelta ja sieltäpä se. sen jälkeen pari vessakäyntiä vanhaa verta, mut siihen se sit taas jäi. no, jos on kkm ni sillä on vielä yli kuukaus aikaa alkaa valumaa itestään pihalle ennen nt ultraa.

oon valittanu oireettomuutta kokoajan, mut eilen oli pakko kattoo itteesä peiliin ja todeta et ainut oire mikä puuttuu on pahoinvointi. ei ole menkkoja, nukun 9h yössä, rinnat on kasvanu ja nännit on todella arat etenki imettäessä ja turvotustaki alkaa olla useemmin. eli onhan niitä oireita, mutkun ne ei juurikaan haittaa normaalielämää ni tuntuu et on täysin oireeton! :LOL:

niin ja se mieliala. armotonta ketutusta oli ihan alkuviikkoina, mut se on lieventyny tosi paljon. oon ehkä herkempi ku normaalisti, mut ei mitään älyttömämpää kuitenkaa. toisaalta kiva olla näin helpoilla oireilla ja toisaalta rasittaa, ku mies ei tunnu muistavan ollenkaan et oon raskaana edes sillon jos räjähän sille jostain tyhjästä. : /

caisachu 7+4
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
tuo on siis joku uusi juttu ja helistin-sivuston tekemä. Saatiin tuo ja sitten noita lippusia ja lappusia, ravinnosta ja ultrista sekä tollanen paksu vihkonen missä oli äidille ja isälle omat puolensa vauvan tulosta.
 
JonMa: Mulla ei oikeestaan enää ole pahoinvointia, eikä mitkään hajutkaan ota kovin pahasti nenään. Ihmeellistä. Ihan alkuraskaudesta oli järkyttävä krapulamainen pahaolo, mutta se loppu aika pian.

Mulla on jo nt-ultra ollut syyskuun lopussa, ja tuloksenkin sain jo viime viikolla. :) Tutkimuksessa ei todettu lisääntynyttä 21-trisomian riskiä. :) helpotus.
Osaako joku tietävämpi kertoa, että tuleeko kirjeitse muut tiedot veriseulasta (hemoglobiini, veriryhmä, hiv- yms muut jutut)? Kun tossa kirjeessa, minkä sain, oli vaan tieto 21-trisomian riskistä, ja kuitenkin sovin, että kirjeitse haluan tiedon veriseulasta..

mekään ei olla saatu mitään dvd:tä neuvolasta.

Meillä kyllä mies tulee kaikkeen mahdolliseen mukaan, kun on kummalekin kaikki ihan uutta. Nt-ultrassakin oli ja kyllä mä sen kasvoista huomasin liikutuksen ja ilon merkkejä, kun ekaa kertaa nähtiin pikkuinen ruudulla. Pikkuisen näkeminen teki tästä miehellekin paljon konkreettisemman jutun.
 
mymosa
Siis nuo hiv:t, veriryhmät ym on ainakin täällä otettu ihan eri verikokeella neuvolassa. Ja ne saa sitten seuraavalla käyntikerralla. Kun taas seeruminäyte otetaan labrassa tuota nt-ultraa varten.
 

Yhteistyössä