~ Toukokuun Toivotut 2012 *LOKAKUUSSA* ~

Mä oon sellainen 157cm/50kg lähdöltäni,kohtu eteenpäin kallistunut.Joten kyllä alkaa näkyä:kieh:Ja loppuraskaudesta oon yhtä mahaa|O
Ei voi muuta sanoa, kui että hyvä juttu etten oo normipainoinen siks, ettei miunki masu alkaisi näkymään. :D Ainut hyvä asia tässä ylipainossa. Mutta kiitos 8kg pudotukselle, enään pitäisi pudottaa "vain" 12kg niin olisin taas normaalipainoinen. :) Pitääpä kattoo sitten raskauden jälkeen uusiks. :p

EDIT: Sitäkin olen muuten miettinyt, että luin jostain et jos ylipainoa on niin sit ei välttämättä tule paljoa pahoinvointia tms, kun sitä rasvaa löytyy eikä kroppa huuda sen perään. Selittäis sen miks mulla se pahoinvointi on aika olematon. :p Mut voisko tää pitää paikkansa?
 
Viimeksi muokattu:
Ei voi muuta sanoa, kui että hyvä juttu etten oo normipainoinen siks, ettei miunki masu alkaisi näkymään. :D Ainut hyvä asia tässä ylipainossa. Mutta kiitos 8kg pudotukselle, enään pitäisi pudottaa "vain" 12kg niin olisin taas normaalipainoinen. :) Pitääpä kattoo sitten raskauden jälkeen uusiks. :p

EDIT: Sitäkin olen muuten miettinyt, että luin jostain et jos ylipainoa on niin sit ei välttämättä tule paljoa pahoinvointia tms, kun sitä rasvaa löytyy eikä kroppa huuda sen perään. Selittäis sen miks mulla se pahoinvointi on aika olematon. :p Mut voisko tää pitää paikkansa?
Multakin valitettavasti löytyy jonkun verran ylipainoa, mutta silti olen oksentunut ja joinakin päivinä useaankin kertaan... Et mun kohdalla tuo ei ainakaan pidä paikkaansa... :) Nyt onneksi vähän helpottanut! :whistle:


Kiena 10+4

Muoks Mihinkähän mä kaks päivää hukkasin? Siis huomennahan poksuu!!! :D

Kiena 10+ 6
 
Viimeksi muokattu:
pituudesta: meitsi on 155cm ja normipainoinen. Notkoselkä saa turvonneen mahan näyttämään isommalta mitä se todellisuudessa on... Kun on taaksepäin kallistunut kohtukin vielä. Hyvin menee normivaatteet päälle, eikä näy!
 
mymosa
Huomenna sitten on totiset paikat, sitä joko itketään tai nauretaan.. toivottavasti hyviä uutisia ja naurua :)

Meillä mies tulee kyllä mukaan sektioon, sen verran kun kykenee ja saa.. Mutta on sitten kuitenkin ottamassa vauvaa vastaan hoitajan kanssa. Toisaalta kaipaan varmasti äitiä jossain vaiheessa, kun on läheinen ja ollut kahdessa ekassa mukana.

Mä olen 158cm ja ylipainoa on, silti yrjö tykkää käydä kylässä. Viimeks tänä aamuna ja ennen aamupalaa, joten tuli taas mahanesteen maku tutuksi.
Silti mulla kyllä jo kumpu näkyy, ei oo enää sellasta makkaraa makkaran päällä vaan alkaa olee potkupallon tapainen.

Menninkäinen 11+2
 
Eipä ollu hyvä neuvolareissu.. Sijainen oli paikalla ja enhän ollut kuullut hänestä mitään positiivista. Pyysin heti alkuun että katsottais ultralla ennenkuin tehdään mitään papereita. Se sopi hänelle.. Paineli vatsaani ja kysyi että onko suvussani kaksosia??! TÄH!!! Sitten löysi kohdun, monta minuuttia etsi muttei löytänyt mitään. Lohdutti kai itseään että ultra on niin vanha ettei välttämättä näillä viikoilla mitään löydy.. Sitten aloin ollakin jo ihan romuna! Terkka kyseli vielä että eikö ole vuotoa, onko voimakkaita raskausoireita, alamahakipuja jne. Epäili että raskaus olisi viikkoa nuorempi kuin pitäisi.
Täytti sitten paperit, lähetteen verikokeisiin jne. Käski tulla ens vko uudelleen.
JA NYT HAJOAN! Menin onneton lukemaan tuulimunaraskaudesta... Nyt tuntuu että seinät kaatuu enkä jaksa tehdä mitään..


Elna +toivotaan että se kyytiläinen on oikeasti olemassa..
 
mymosa
Elna, tiedän tunteen. Epävarmuus on ihan hirveää. Toivottavasti matkalainen on vain aikaisimmilla viikoilla menossa ja löytyy ensi viikolla tai sijainen tosiaan niin huono ultraaja. Toki tuo viikko on aika lyhyt aika, kun mulle sanottiin, että hyvä olisi se 2vkoakin odottaa.
Minähä googletin heti kaikki ja elin paniikissa, kun monella oli heikko syke ja pienempi koko meinannut keskenmenoa.
 
:hug:Voi ei elna .Jospa tosiaan olis raskaus vähemmillä viikoilla.Ja jos sulla pitkä kk kierto,niin noi laskurit ei pidä paikkansa,eli voi la olla myöhemmin...

Toisaalta jos se terkka ei löytänyt mitään,olis sen pitänyt lähettää sut äitiyspolille sulkemaan kohdunulkoinen pois!!!!!!Eli voisin tuosta tulkita että jotain olis löytynyt,muttei viikkoja vastaava!

Tsempit ja voimaa viikon odotukselle:hug:
 
Heips kaikille,

Mukaan ilmoittautuisi 30 -vuotias ensikertalainen, rv 7+4 ja la jossakin 26.5.2012 paikkeilla. Tärppi tuli pillereiden jälkeen ennen ensimmäisiä menkkoja, ja aika on kulunut kummastellessa tuuria ja koko tilannetta.

Varhaisultrassakin ollaan käyty - 2 kertaa, koska ensimmäinen ultraaja (yleislääkäri Diacorissa) ei nähnyt raskauspussin lisäksi mitään (oletetut viikot 6+5) ja sai meidät lähtemään tippa linssissä vastaanotolta tuulimunadiagnoosin kanssa, vaikka itse "tiesin", että hedelmöittyminen oli tapahtunut ainakin viikkoa myöhemmin - näitä kysymyksiä hän ei kuunnellut. Hän käski odottaa 2 viikkoa, mutta jaksoin kokonaiset 2 päivää, jonka jälkeen gyne löysi sikiön ja sykkeen helposti, ja sikiön koko täsmäsi omiin laskelmiini. Ekakertalaisena pidän kyllä varsin hulluna raskausviikkojen laskentaa.. Eli elna - peli ei vielä välttämättä todellakaan ole menetetty!!!

Oireita on vaikka muille jakaa, suurimpana valtava turvotus. Omat housut puristavat sen verran paljon, että täällä ollaan jo suosiolla sujahdettu mammahousuihin. Oksentanut en ole, mutta huono olo vaivaa, vatsa on kiitettävän sekaisin, iho ja hiukset huonommassa kunnossa kuin koskaan, tissit kasvaneet ja järkyttävän kipeät, mieli heilahtelee niin, ettei omaan arviointikykyyn pysty luottaa enää alkuunkaan jne jne.

Kertomisesta - mä en ole pystynyt pitämään raskaustietoa itselläni, vaan ollaan kerrottu lähimmille ystäville ja perheille. Jos kaikki ei sitten sujukaan hyvin, ovat nämä ihmiset varmasti tukena eivätkä esitä inhottavia kysymyksiä tms. Mites se muuten menikään - mitkä mahikset varhaisultran sykkeen havaitsemisen jälkeen olikaan päästä kunnialla maaliin?

Tsempit kaikille pahoinvoiville ja halit pelkojen kanssa painiville! :)

Tuittis ja Sissi 7+4
 
Moikka pitkästä aikaa!

En ole ehtinyt edes käydä lukemassa, kun tuntuu että on ollut niin paljon hässäkkää. Vaikka vähän taisin jo ihan ekassa kirjoituksessani uumoilla etten kauheesti ehdi kirjoitteleen. :D

Kävin tuossa alkuraskauden ultraaskin muutama viikko sitten. Laittoi neuvolasta lähetteen sinne, kun oli vähän epäselvää milloin vauva on saanut alkunsa, kun mullahan ei ehtinyt oleen kun yhdet menkat synnytyksen jälkeen tuossa välissä. Ultrassa sykki pieni sydän. <3 4 päivää heitti menkkojen ja ultran la, mutta sitä ei ainakaan vielä muutettu. Ens maanantaina on sit nt-ultra, jossa tarkistetaan vielä asia.

Neuvolassa laskivat tuon la:n muutnekin päivää aikaisemmaksi kun oli itse nettilaskureiden perusteella saanut, eli la onkin 03.05.

Kaikki on ihan ok, eikä ole yhtään sellainen tunne että raskaana ollaan. Mulla on kaikki kolme aikaisempaakin raskautta olleet lähes oireettomia, joten samalla kaavalla tuntuu menevän nytkin.

Tyttöolo on täällä ja vahvasti.

Miehellä ei ole vaihtoehtoja tuleeko mukaan synnytykseen. :D Mä en suostu synnyttämään ilman miestä.

Perheelle ei olla vielä raskaudesta kerrottu, vaikka aiemmin kirjoitinkin että tottakai kerrotaan. Miehen sisko ilmoitti muutama viikko sitten olevansa raskaana ja ajateltiin et nauttikkot hän nyt hetken yksinään siitä hössötyksestä. :D Serkuksilla tulee olemaan ikäeroa vähän päälle kuukausi. :)

Yritän lukea ketjun läpi ja päästä taas vähän juttuihin mukaan.
marzipaani
 
Viimeksi muokattu:
Uusille tervetuloa! Elnalle jaksamista odottamiseen. Täällä moni muukin ollut epätietoisuudessa ja se on kamalaa mutta toivoa on. Omaa napaa: Ostin tänään NELJÄT äitiyshousut. Puolustuksenani olkoon se että kalleimmat maksoi 3,5€. Eli kipparilta. Omat housut tuntui jo niin pahalta että oli pakko ottaa ekat jo käyttöön. Paino ei ole noussut mutta turvotusta on ihan riittävästi. Aika rientää, ylihuomenna jo viikot 11+ <3
 
Elna ja kaikki muutkin murehtivat: kannattaa jättää googlettelut ja murehtimiset pois ihan tosi! niinkuin jokainen odottava äiti, myös jokainen kasvava sikiö ja raskaus ovat joka kerta yksilöitä ja MITÄÄN tilastoja tai muiden raskauskertomuksia ei voi verrata omaan tilanteeseen. Jollain toisella voi olla hirveät, kivut, vuodot, isot riskiluvut sikiöseulonnoissa, oma olo huono jne mutta silti syntyy täysin terve lapsi ja äitikin palautuu synnytyksestä hyvin. Sitten vastaavasti oireeton ja hyvin mennyt raskaus voikin päättyä huonommin. Tai sitten toisin päin, ja välimuotoja on yhtä paljon kuin on odottavia äitejä ja raskauksiakin.

Koitetaan tosiaan elää vaan sitä omaa raskautta ja luottaa luontoäidin voimaan, kun emme asioiden kulkuun juurikaan voi vaikuttaa, voi vain odotella rauhassa mitä tuleman pitää ja niinkauan kun on vähänkään mahdolisuus iloita raskaudesta, pitää siitä vaan nauttia etukäteen murehtiminen ei auta mihinkään.

eli jätti-isot tsempit epävarmoille ja nyt puhallan pois sitä murhetta teidän päältä!! Nautitaan syksystä :flower:
 
Huomenia :wave:

Elna, voi sinua :hug: toivotaan nyt kuitenkin että kaikki on hyvin :) josko raskaus vaan on viikkoa lyhyemmällä! ei saa luovuttaa ennenkuin asia on varmistettu, mie ainakin haluan uskoa että kaikki on vielä hyvin! ja oikeesti, neuvoloissa on aika usein huonot ultralaitteet! :) tsemppiä :heart:

mymosalle ja bambiina77lle tsemppiä tämänpäiväiseen ultraan =)

tervetuloa Tuittis :) lisään sinut listalle! minulle sanottiin varhaisultrassa että tosi hyvät on mahikset päästä maaliin saakka, mutta toki mikään ei ole varmaa :)

lily-rose, tuohan on ihan selvä vauvamaha jo :O sie oot vissiin normisti aika hoikka? ihana maha :heart: siitä se kasvaa!!!!

minkäställevoi, eipä ollut kalliit housut :) itsekkin meinasin viikkonloppuna lähtee kirppiksille metsästää äippähousuja!

marzipaani, lisäänkö tyttöolosi listalle? =)

pituudesta, minä oon sen 165cm :) ja painoa plussauspäivänä oli sen 58kg! nyt vaaka näyttää jo 62kg.. :ashamed:

onko muilla oireena tukkoinen nenä? itse oon ollu sen 5 viikkoa jo ihan tukossa! tänään meinasin käydä lääkärissä varuiks kattoon onko poskiontelot tulehtunut..


tiuhti ja PikkuT 9+4
 
Syli84 Hyviä neuvoja. Tosin helposti sitä sormet syyhyää sinne googleen. Tilanteelle ei itse voi mitään, mutta tiedon hakeminen helpottaa osittain, edes jotakin pysyy hallinnassa. Näin ainakin mulla :) On muuten villit kengät! :LOL: :D

elna Tsemppiä! Älä menetä vielä toivoasi :hug: Minustakin terkkarin toiminta kuulosti vähintäänkin epämääräiseltä.

marzipaani ihanasti ajattelet miehesi siskoa antamalla hänelle aikaa nauttia tilanteesta yksin! :kiss: Meilläkään ei muuten miehellä ole muita vaihtoehtoja, kuin tulla synnytykseen mukaan. Ekan jälkeen meinasi karata kauas seuraavalla kerralla, mutta kyllä hän tulee minulle tueksi. Miehen läsnäolo on minulle todella tärkeää, vaikka välillä hän ei edes saa minuun koskea kivulta :snotty:

Tervetuloa mukaan tuittis!

mymosa stemppiä! :)

lily-rose ihanaa, maha! :) Mä toivon, että pysyis vielä piilossa jonkin aikaa, ei haluta kertoa kenellekään ennen np-ultraa, siis kavereille. Jotkut housut kyllä kiristää sen verran, että pientä kasvua on jo :)

Täällä pahaolo on helpottanut selkeästi, mutta tietyt hajut tuntuvat pahemmin kuin ennen. Niistä tulee sitten yökötys :x parempi kuitenkin näin kuin oksennellen. Nyt on välistä sellainen olo, että taas unohtaa olevansa raskaana, kun mahaakaan ei vielä ole.

Onko kellään muulla kutinaa jaloissa, etenkin säärissä? Mulla on nyt muutaman viikon kutissut sääret aivan mahdottomasti. Ajattelin ensin liittyvän allergioihin tai muuhun, mutta taitaa johtua ihon kuivumisesta ja on jonkin sortin raskausoire. Rasvaamalla helpottaa, olen myös jättänyt uuden suihkusaippuan käytön pois. Jospa tämä tästä helpottaisi. En usko, että maksa-arvot näin varhaisilla viikoilla vielä aiheuttaisivat oireita, mutta taidan asiasta mainita neuvolassa. Ärsyttävää ainakin!



Möppis ja Arhippa 9+1
 
Rouva möppiäinen mulla kanssa iho kutisee,aika kauttaaltaan mutta jaloista myös.Oon huomannut että jotenkin nyt hormoonitoiminta herkistää ja kuivattaa ihoa.Vaikka naama rasvottuukin:xMulle suurta iloa on aina tuonut body shopin kaakaovoipuikko:heart:Se on hyvän tuoksuinen ja helppo levittää ja luempa sen hyödyksi,että oon tähän asti välttynyt raskausarvista:DEli suosittelen!!

Tiuhti_ en tiedä hoikasta,mutten kai mikään kamalan suuri ole:whistle:Kyllä aiemmat raskaudet on tuonut kiloja lisää.Mutta vatsa kyllä pompsahtaa näkyviin herkästi.Viimeksi ei kukaan huomannut ennen rv 18 mutta syynä tais olla keskitalvi ja paksut neuleet:DHeinäkuussa kun syntyi,alkuraskaus oli marras-tammikuussa.

Ja kaikille huolissaan oleville,todellakin:tieto lisää tuskaa!!!!
Kannattaa antaa mennä painollaan,vaikka tiedän että murehtimisen taakse jättäminen on vaikeaa ja sormet syyhyää hakemaan tietoa.
Täytyy vaan todeta,kuten varmasti olette huomanneet,netissä äiti on äidille susi ja paljon väärää tietoakin löytyy,näin ollen turhaa huoltakin: /

Oikein tarmokasta päivää kaikille ja pahoinvoiville vähemmän huonoa oloa,
Toivottelee lily energisenä:wave:

Ps mä oon ihan täpinöissäni tästä raskaudesta,oon ihan heikunkeikun ja tsippadippaa(vaikka shokissa olin kun asian tajusin,että muksua pukkaa):popcorn:
 
mymosa
Täällä odotellaan ukkoa töistä, että päästäis tuossa puolen tunnin päästä lähtemään kohti sairaalaa ;)

Jännittää..

Mä unohan muuten välillä myös olevani raskaana, jos en oksentelis ja etois, niin eipä tuntuis missään :D Ehkäpä se tänään (toivottavasti) tulee todentuntuisemmaksi, kun saa rauhassa katsella massuun. Eikään sellasta pikavilkaisua kuin ar-kontrollissa.
 
elna :hug: Paljon voimia ja jaksamista, toivottavasti epävarmuus ei kestä kauaa:heart: Kuulostikyllä tosi epäammattimaiselta, mävarmaan tekisin valituksen tuollaisesta...:(

Kiva ku tässä ei toimi tuo välilyöti nappula kunnolla, saa hakata sitä:D

mahasta oon160cm"pitkä" ja hieman tuota yli painoa löytyy... Mut mullanäkyy raskaus maha jo selkeesti, tosin ne ketä eitästä tiedä,ei sitä varmaan erota..:D
Alamasu on turrvonnut tai kasvanut selkeesti, huomaa ainakin kun makaa selälteenni siihen jää sellainen kumpu :)
Mulla oli viime raskaudesta jo viikolla 16 aika iso maha, tosin se ei siitä enää sitten paljon kasvanutkaan :D
 
Meillä on ollut nyt pientä jännäilyä tässä kanssa, kun tiistaista kestänyt flunssa ja mahakivut paheni eilen illalla oikein polttaviksi alavatsakivuiksi joita tuli monta kertaa. Tänään kävin ihan terkkarissa sitten lääkärillä, mutta oli sitten sitä mieltä että ei vielä aleta ultraamaan, vaan jos kivut jatkuu tai tulehduksen oireita tulee niin sitten vasta. Tosin hauskahan tässä on tulehduksen oireita tunnistaa kun flunssa nostaa tuota lämpöä muutenkin. Että nyt sitten vaan pistetään sormet ja varpaat ristiin ja toivotaan parasta. Ihanin neuvo oli kuitenkin että ihan luvan kanssa saan nyt maata sohvalla pari päivää, kun lääkäri käski välttää liikkumista :)

Onnea kaikille tänään ultraan meneville, meillä olisi vielä neljä päivä jäljellä. Toivottavasti vaan kaikki menee hyvin siihen asti.

Tänään oli nyt sitten aika omaa napaa vaan päivitys, mutta koitan illalla uudelleen keskittyä tähän. Nyt ihan luvan kanssa sohvan pohjalle peiton alle ja katsomaan jotain ihanaa nyyhkyleffaa (jotka muuten aiheuttaa paljon suurempia vesihanojen aukeamisia kun ennen :D)

Sadettaja* ja möykky 10+6 (kestäisi nyt pikkuinen vaan niin päästäisiin taas uudelle viikolle)
 
Huomenta kaikille :wave:

bambiina77lle ja mymosalle onnea ultraan :)

elna Toivotaan et kaikki olis hyvin ja toi terkka kuulosti ihan siltä kun ei oikein osais hommiansa, ei oo kiva jättää toista epätietoisuuteen noin :|

Tuittis Tervetuloa mukaan :wave:

Painosta olen 163cm pitkä ja painoa oli ainkin viimeksi 60kg. Ennen esikoisen odotusta painoin 50kg eli 10kg on jäänyt siitä raskaudesta :'( Tällä kertaa yritän ettei ennen puoltaväliä tulisi ihan kauheesti painoo. Viime raskaudessa tuli 22 kg :kieh: Jouduin kylläkin rv 25 jälkeen välttämään liikkumista supistelun takia :|
Nyt olenkin käynyt jumpassa pari kertaa viikossa (aloitin jo ennenkuin tiesin raskaudesta) ja yritän pystyä liikkumaan niin pitkään kuin mahdollista =) Käykö kukaan muu jumpissa salilla yms? =)

Tiuhti_ Laitoit yks päivä siitä kuinka räjähdit pyykkikorille :LOL: Täällä löytyy samanlaisia mielialan vaihteluita. Mies alkaa jo pikkuhiljaa olla hermonpartaalla kun joka päivä kuulemma jostain kiukustun:| Sille ei vaan mahda mitään, tuntuu että ärsyyntymiskynnys on niin matala. Normaalisti olen aika leppoisa ihminen enkä usein hermostu:p Viime raskaudessa suutuin pomollenikin jostain ihan pikkuasiasta :snotty:

Niin ja mulla on kanssa nenä tukossa varsinkin yöllä ja aamulla kun herää:(

Asiasta kukkaruukkun, meillä hajos eilen kylmiö, tosi kiva kun reilu kuukausi sitten ostettiin tää asunto :( Ja varmaan tulee halvemmaks ostaa uus kuin ruveta vanhaa korjaan, mutta täytyy toivoo että kotivakuutuksesta saataisiin jotain =)
Tuosta tulikin mieleen, oletteko miettineet otatteko vauvalle vakuutusta?
Me varmasti otetaan, esikoisella on ja tuli kyllä kannattavaks kun jouti tosiaan viikon olemaan vastasyntyneiden teholla ja lääkärikäyntejä on maito-ja vilja-allergian takia tullut :| Meillä on pohjolassa vakuutukset, mutta olen miettinyt jos toiselle vauvalle ottaisi vakuutksen pohjantähdestä koska se on mielestäni ainoa vakuutusyhtiö joka korvaa nuo apteekin maidot :)

Tulipahan juttua :D Mutta nyt pitää mennä =)

viljonkka89 8+1 =)
 

Yhteistyössä