~ Toukokuun Toivotut 2012 *LOKAKUUSSA* ~

Minutkin voi lisätä sinne listaan, eli laskettu olisi 9.5 ja PHKS sairaalana :)
Ensi tiistaina tosiaan ensimmäinen neuvola, ultrassa ollaan jo käyty parrinkiin otteeseen. Viimeksi lauantaina ambulanssalla :( Mutta onneksi "möykyllä" kaikki kunnossa :)
Olo on huono, nyt ehkä jopa huonompi mitä on ollut. Oksennusta ei tule mutta etoo koko ajan. Yritän vaan syödä melkein koko ajan jotain niin auttaa ja ulkoilman olen todennut hyväksi myös itselleni. Toiveena olisi muutenkin jaksaa liikkua ja urheilla koko odotusaika :)

Maha12 ja Möykky 10+1
 
heipat ja terveisiä neuvolasta sekä tiputuksesta... Tänään siis toista kertaa tämän viikon aikana terkkarilla tiputuksessa pahoinvoinnin ja kuivumisen takia. Nyt ei oo enää virtsaa tullu, ja jos ei tällä nestetiputuksella saada pissaa tulemaan, niin sitten tie vie äitipolille useamman päivän tiputukseen.... Jätän viestinkirjotuksen tähän, kun tämä kännykällä kirjottaminen on vähän hankalaa ja hidasta...
 
heipat ja terveisiä neuvolasta sekä tiputuksesta... Tänään siis toista kertaa tämän viikon aikana terkkarilla tiputuksessa pahoinvoinnin ja kuivumisen takia. Nyt ei oo enää virtsaa tullu, ja jos ei tällä nestetiputuksella saada pissaa tulemaan, niin sitten tie vie äitipolille useamman päivän tiputukseen.... Jätän viestinkirjotuksen tähän, kun tämä kännykällä kirjottaminen on vähän hankalaa ja hidasta...
Voi ei:(Tosi paljon voimia ja peukut pystyssä että nyt helpottaa!!:hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Tuhkimo81
Hui, kun hurjia juttuja tullut eilisen ja tämän aamun aikana! Kun vaan kaikki päästään tämän alku ryöpytyksen läpi, niin sitten pitäisi hetkeksi helpottaa!:flower:

Viljonka89 kysyi jumppa jutuista. Itse aloin syksyllä käymään aerobicissa, ennenkuin tajusin olevani raskaana. Vähän vaihtelevasti vaan pääsen, koska mies tekee 3-vuorotyötä. Ja toistaiseksi en ole nähnyt hyväksi ideaksi ottaa neiti 2v ja herra 7kk mukaan jumppaamaan :D Ylipäätään lenkkeilykin jäänyt minimiin, ei vaan kiinnosta niin ei. Koko kesän olen intohimoisesti juossut ja lenkkeillyt, mutta väsymys teki lopun siitä himosta. Toivottavasti talvea kohti taas viitsisi ja jaksaisi. Mutta viimeistään keväällä.

Kuinka teillä, joilla lapsia ennestään, järjestetään sisarusten hoito, kun synnytys alkaa? Itsellä oli pelko persiissä viime keväänäkin, kun mies oli töissä ja olin esikon kanssa kotona. Että jos synnytys alkaa, lähdenkö lapsen kanssa sairaalaan vai mitenkä. Muutenkin oli loppu viikolla lähtölaskenta supisteluja harvasen päivä, niin siinä sitten suodettiin ja huovattiin ees taas. Lopulta tyttö meni papan luo ja sanoivat, etteivät tuo kotia ennenkuin pikkuveikka syntyy. :D
Tuon asian lisäksi saan ressata sitä, että keskisuomen keskus-sairaalan synnytysosasto menee käyttökieltoon toukokuussa!! Siinä sitten synnytellään, jossain saamarin parakissa vai hä?? Eli toivottavasti pikkuinen tulisi huhtikuun puolella. Mutta epäilen vahvasti, koska aikaisemmatkin raskaudet mennyt aina sen viikon yliaikaseksi.

JonMa ja Pottu 12+2.
 
JonMa samaa miettinyt tuosta KSKS synnytysosastojen käyttökiellosta. Hirvittää. Vaikka sektiolla tämä meidän pieni tulee syntymään. Mutta vaikuttaahan tuo varmasti koko synnärin toimintaan.

himskattti tämän muistin kanssa. Kukas se kirjoitti aiemmalla sivulla että epäilee tuntevansa pienen liikkeet rv 11+ voi hyvin olla mahdollista. Mie tunsin edellisessä raskaudessa rv 11+ ja pikkuinen jysäytti dopleriin rv 12+ että th:kin katseli sitä suu auki.

Miehen neuvoloihin ja synnytykseen mukana tulosta. Neuvoloihin tuskin pääsee töitten takia. Ultriin tulee aina mahdollisuuksien mukaan. Jos järjestyy töistä vapaata ja lapsenvahtia. Sektioon tulee mukaan jos vain pääsee. Sehän riippuu niin onko suunniteltu, kiireinen vai hätä. Ja silloinkin vähän lääkäristä. Esikoisen kiirellisessä sektiossa oli mukana. Kakkonen tuli hätänä, ei päässyt mukaan. Kolmonen tuli kiirellisellä eikä päässyt mukaan.
Eiköhän isommille taas hoito järjesty, varmaan nuorimmaisen kummeille heidät tuupataan. Heitetään ovesta sisään ja juostaan karkuun ;)

Nt ultraan tuli aika. 31.10 lapsenvahti järjestyi joten isäntäkin pääsee mukaan.
Samalla tuli kerrottua ekoille ihmisille raskaudesta. Kuopuksen kummeille, pariskunta siis. Tosi hyvin suhtautuivat ja onnitteluja saatiin. Sekä mukavaa vitsailua kaffee pöydässä että nytpä tietää miten meillä on rentouduttu remonttipäivien jälkeen :D



Nyt odottelen puhelinsoittoa neuvolasta. Minulla siis ollut kaikessa kolmessa edellisessä raskaudessa verenpainetauti ja lääkitys.
Nyt paineet taas sen verran koholla että soitin neuvolaan. Epäili että lääkityspitäisi aloittaa jo nyt. Lääkäriajat kuitenkin ihan täynnä joten hän käy juttelemassa tohtorin kanssa ja soittaa sitten minulle että mitäpäs nyt tehdään.
Saas nähdä... paineet nyt siis aamuisin n. 150/104 ja iltapäivisin n. 170/115

t. marenda ja mussukka rv 8+4
 
jepulis, viikon päästä päästään taas näkemään pikkuinen, jee. Jotain hyötyä edes näistä typeristä verenpaineista.

Soittivat siis neuvolasta takaisin, th oli soittanut suoraan gravidaan, eli tuonne äitiyspolille. Ja siellä sanoivat ettei voi mitenkään odottaa tuota kuun viimeistä päivää. Vaan uusiaika on nyt 20.pvä. Eli viikonpäästä. isännällä sopivasti lomaa niin pääsee mukaan. Potenttiaalinen lapsenvahti vain just silloin reissussa mutta jospa me tässä nyt jotain keksittäisiin.
Silloin siis ultra ja erikoislääkärinvastaan otto.
t: marenda ja mussukka rv 8+4

p.s olivat sanoneet että kun menen nyt näin aikaisin niin voi olla että joutuvat tekemään vielä toisen ultran vähän pisemmillä viikoilla. voi että, onneksi ei haittaa yhtään.
 
mymosa
Ultrasta kotiuduttu ja päivän toisena kohokohtana mies vie mut romanttisesti syömään subiin :heart:
Tietää siis jo kuinka rakastankaan subin patonkeja, näin jo menomatkalla parmesan-oregano kinkku patongin kuvia silmissäni ;)

Ultrassa kaikki kuten pitääkin, täsmällinen kaveri vastasi tasan rv 11+3 ja oli hurjat 45mm pitkä :) NT oli 0,5mm eli ihan olematon.
Tyyppi siellä nukkui sikeästi alku-ultran ajan, joutu lääkäri sitä siinä pikkasen tuuppimaan josko viitsis kääntyä ja sitten alkoikin viuhtominen. Totesin myös samalla tuntevani makuullaan pienet ja hennot liikkeet :)
Alkuun, kun ei ite nähnyt sydämen sykettä ja tyyppi oli ihan paikallaan niin arvelin jo menneen kesken. Mutta sit sain nähä sellasen kuvakulman, että syke näkyi.. Ja toihan se viuhtominen oman varmuuden tunteen.

Nyt uskon, että me mennään loppuun asti. Tuli sellanen raskaana oleva varma olo :)

rakenneultra on sitten vkolla 50, aikaa en vielä uskaltanut ottaa, mutta siihen se sijoittuu rv 20-21.
 
  • Tykkää
Reactions: LuvLucy ja tiuhti_
elnalle, Sadettajalle ja DsariaLille :hug: ja tsemmpiä, vaikkakin eri syistä!

Sadettaja, kaikki naiset ja raskaudet on erilaisia ja toivottavasti ei todellakaan ole mistään tulehduksesta kyse, mutta kuulostele kroppaa ja tee päätökset sen mukaan. en oikein tajuu mitä tulehduksen merkkejä siun pitäs oottaa, kun kerran kuume ja kipu niitä jo on. miulla olis keväällä ollu nt ultra seuraavana päivänä, mut tuntu siltä et en todellakaan pysty oottamaan ja menin sairaalaan edellisenä iltana vaikka tunsin itteni ehkä maailman hysteerisimmäksi naikkoseksi. menin lähinnä kokoajan pahenevan selkäkivun takia ja kuumessa olin ollu jo useemman päivän. tarinalla ei ole muuta onnellista loppua kuin se, että jo koko kropassa ollut tulehdus saatiin pysäytettyä ajoissa ilman että se olis vaikuttanu pitemmän päälle omaan terveyteen tai lisääntymiskykyyn. sanovat että hyvä kun en ootanu seuraavaan päivään eli jos siltä tuntuu, niin mene!

mies tulee mukaan synnytykseen, vaikka mieluummin kyllä menisin doulan kanssa. tytön raskauden aikana yritin pariin otteeseen suostutella miestä et ei tulis, mut kerran halus ni enpä nyt viittiny siitä riitaakaan haastaa. oli se kovasti tukena, mut just niinkuin epäilinki se oli aina lääkäreittein puolella minuu vastaan ja siinä tilanteessa tollanen tuen puute oli tositosi vaikeeta ottaa vastaan. mut nytpä sen jo tiedän ja toimin sitten sen mukaan.

ite aina googletan kaikki mahdolliset asiat mitä vaan tulee vastaan. siis ihan kaikki. raskauteen liittyvät ja siihen liittymättömät. oon siis todella addikti! :D yleensä mieluummin tutkin ja mietiskelen rauhassa kaikki eri vaihtoehdot niin sitten ei mikään tule niin yllätyksenä ja osaan ihan erilailla kyselläki. lienee ammattitauti, kun työnkuvaan kuuluu mm markkinatutkimus netissä.

pituudesta ja painosta: 160cm ja 55-6kg ennen raskautta ja nyt on tullu ehkä reilu puol kiloo - kilo lisää. ehkä enemmänkin. en omista vaakaa ni ei tuu punnittuu kauheen säännöllisesti. tähän asti ei ole ollu nälkääkään, mut nyt viimesen parin päivän aikana se on iskeny ja voimalla. :p

lievää kutinaa on muuten just nimenomaan säärissä, vaikken tosin tähän asti yhdistäny sitä mitenkään raskauteen. voishan se kyl olla, ku yleensä ei kutise.

nyt pitää mennä syömään!

caisachu 7+6
 
mymosa
sanoin tuossa miehelle, että on meitä onnella suosittu, kun tää oli eka ovulaatio 18 kuukauteen!! tosin clomi avusteinen, mutta kuitenkin. Ekasta clomikierrota heti tärppi ja menninkäinen voi erittäin hyvin nähtävästi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Seepia
Heips

Verenpaineesta joku kirjotti niin tuli mieleen että millasta verenpainetta muilla on ollut? Neuvolas kauhisteli ku mulla on niin alhainen mut eipä sille vissiin mitään voi ja kai ne seuraa ennemminkin sen nousua. Mulla oli siis 97/59 paineet.

kutinaa täällä kans jaloissa, ei tarvi ku pari raapasua niin tulee jo verta nii on vähän verillä sääret. pitäis varmaan jaksaa rasvata useammin jollaki perusvoiteella.

Tasan viikon päästä olis eka ultra! Tuun sit viimestään sillon kertomaan kuulumisia, ei meinaa tääl oikeen keritä käymään ollenkaan joten en oo aivan mukana kaikes missä mennään.
 
Vakuutuksesta : Suunnitelmissa on vakuutuksen ottaminen. Selvittelin jo, että omassa vakuutusyhtiössäni äiti saa olla enintään 39-v. raskaaksi tullessaan, jotta vakuutuksen saa. No, onneksi mahdun tuohon kategoriaan mukaan! Laskettuna aikana olenkin jo mitä suurimmalla todennäköisyydellä 40v =)

Kävin alkuviikosta alkuraskauden ultrassa ja siellä se pienen sydän sykki :heart: Pituutta pikkuisella oli "huimat" 8mm :) ja koko vastasi viikkoja. Mies halusi välttämättä tulla mukaan ja mikäpäs siinä, ihana juttu. Gynekologi antoi minulle laserhoitoa acupisteisiin, jotta pahoinvointi vähenisi. Päätin, että uskon hoidon antavan apua ja aamut ovat kyllä olleet aikaisempaa parempia. Yökötysolotila iskee vasta illalla.

Olen edelleen s-lomalla, mutta maanantaina aion mennä töihin. Toivottavasti olo on jo riittävän hyvä. Viikonloppuna meinasin pyörtyä, kun vein muutamaa lasipurkkia jätepisteeseen. Tosi raskasta hommaa :LOL:

Jaksamisia kaikille! Toivottavasti kaikkien pahoinvointi alkaa jo vähitellen hellittämään.

t. Eema 7+5
 
mymosa> Ihanaa, että kaikki hyvin! Onnea huimasti! Ja olethan sä jo varsin pitkällä, joten pahimmat keskenmenoriskiajat onkin jo takana. Nyt vaan onnellisena odottamaan. :) Mäkin nyt eilisestä lähtien olen vasta kunnolla uskaltanut olla onnellinen tulevasta vauvasta. On tää elämä vaan niin ihmeellistä!
 
voi yöks! tätäks tää pahaolo oli? :x voiko alkaa oikeesti näin myöhään? eilen oli kans, mut ajattelin et varmaan väsymyksestä johtuvaa. ja nälkä. eli pahoinvointi ja nälkä alko siis rv7+5. no eipä tartte enää huolestuu et missä ne on. :ashamed: jos menee tutun kaavan mukaan ni tuskin tarttee edes oksennella, joten en kyllä valita!
 
Tulihan se sieltä viimein, kahden viikon ja kahden päivän odottelun jälkeen. Kutsu nt-ultraan, joka on keskiviikkona 26.10. Aloin jo olla varma, että posti on hukannut sen.. :) Samassa kutsussa oli myös rakenneultran aika, joka on 27.12.

Mies tulee ultraan mukaan, neuvolakäynnit taas ei häntä kiinnosta. Eikä kyllä haittaa yhtään, ettei sinne tule mukaan. Synnytykseen mies toivottavasti pääsee. Vielä ei olla asiasta puhuttu, mutta oli esikoisen synnytyksessä mukana ja ihan mielellään. Eli uskon että tulee, jos vaan esikko saadaan hoitoon. En voisi kuvitellakaan ketään muuta mukaan.

Pituutta mulla on 171cm, painoa tällä hetkellä 66kg. Ennen ensimmäistä raskautta painoin 58kg ja raskauden aikana tuli kiitettävät 25kg lisää. Olin juuri ennen tätä raskautta saanut pudotettua painon 64 kiloon. Nyt jo tullut 2kg lisää. Salilla pyrin käymään vähintään kerran viikossa.

Täällä muuten vahva tyttöolo

Tanyaz & Nuppu 10+2
 
  • Tykkää
Reactions: LuvLucy
täällä vaihtoi tiputusreissu hieman luontoaan... Ei löytynyt ultrassa pikkuiselta sykettä. Ihan lähipäivinä on keskenmennyt, vastasi kuitenkin viikkoja 8+2, kun tänään olisi pitänyt olla n. 8+3 tai muutama päivä enemmän. Tänään ovat tiputtaneet kuitenkin useamman litran nesteitä, että saisin fyysisesti paremman olon. Huomenna aloitellaan lääkkeellisesti tyhjennystä... :( haikein terveisin Dsarial
 
Caisachu: Joo no lääkäri oli tosiaan tuota mieltä, mutta kyllä menen heti päivystykseen jos olo tästä pahenee tai kipuja vielä esiintyy. Tänään ollut ihan hyvä päivä eikä ole ollut enää kipuja, vain flunssa. Eli päivä kerrallaa ja heti ryntäys tohtorille jos tulee uudestaan jotain.

Minä tahdon ottaa vakuutuksen jo masussa, juuri tuon takia jos sitten käy jotain ja pikkuinen joutuu olemaan sairaalahoidossa. Ja sitten on ainakin vauvan kanssa kivempi mennä yksityiselle jos sattuu tulemaan vaikka kauhea korvatulehduskierre.

Meillä mies on kyllä tulossa mukaan synnytykseen, sektioon sillä varauksella että pääseekö. Voi kyllä olla että synnärillä vielä mieli muuttuu, kun ei ole kauhea hyvä veren näkemisessä :D Mutta näin siis alustavasti olemme puhuneet.

Tänään iski hirveä himo maksamakkaraan, mutta sain hillittyä itseni kaupassa ja ostin vain hapankorppuja. Vaikka terkka kyllä sanoi että sitä saisi syödä sen 50g päivässä, niin en minä osaa hillitä itseäni jos saan sen pötkön käteeni :D

Ajattelin että illalla olisin jotenkin skarpimpi kirjottelemaan tänne, mutta ajatus katkeilee niin paljon, että taitaa olla aika mennä nukkumaan. Mutta sitä ennen teetä ja muutama hapankorppu :)

Sadettaja* ja möykky 10+6 :heart:

Muoks. Ja ihan hirmuisen iso voimahali DsariaL:lle, voimia sitten uuteen yritykseen :hug:
 
Viimeksi muokattu:
DsariaL Voimia,voi kuinka kurjaa:hug:

Mymosalle onnea hyvistä uä-kuulumisista:flower:

Mä tänään ääneen pohdin miehelleni,että tuskaista pitää raskautta salassa lapsilta,että haluaisin kertoa sen jo,mutten keksi miten lähestyn,varsinkaan noita teinejä,hellävaroen asian kanssa....
No miespä päätti käydä tuumasta toimeen ja pamautti tiedon julki ruokapöydässä:O"että mitäs meinaatte jos teille tulis yksi pikkusisarus lisää?"
Ensin ne oli että "juksaatte,ette oo tosissanne"mutta kun tajusivat että tosissaan ollaan,pillahti yksi itkuun ja vannoi muuttavansa kotoa ja toinen tokas että "kiitti vaan taas"...
Mä olin varmaan aivan punainen ja pala kurkussa,en yhtään odottanut että mies tekee tämän paljastuksen.

No puolen tunnin kuluttua tilanne laukes ja rauhottui ,halattiin ja sitten alkoi jo tulla kysymysten tulva"mitä jos se on tyttö/poika?Mikä sille tulee nimeksi?Koska se syntyy?jne"
Vanhin sano "mä totuin jo asiaan":heart:Jospa tämäkin nyt sitten iloksi muuttuu ja yhteiseksi onnelliseksi odotukseksi!
 
Iso hali DsariaLle :hug: Voimia :(

Tanyaz: Meille myös tuli vihdoin kutsu!! :)
Olin jo varautunut siihen kahden viikon odotteluun, kun joku siitä puhuikin, mutta menikin vain viikko + 1pv. ( : Ja nt-ultra päivää ennen siun omaa, eli 25.10! Nyt jännittää ja paljon. :heart: Seuraava ultra sitten 21.12. ^^ Mikä on just jees et saa sit ennen jouluu tietää noi kaikki asiat. Ellei nyt siel sit ilmene jtn ja pitää tehdä lisä testei sillo 21.12. : o
 
  • Tykkää
Reactions: Tanyaz ja Seepia
DsariaL : voimia sinne!

NanaMama meillä aika vasta 9.30

LuvLucy Helpolla pääsit odottamisen suhteen.. :) Vaikka vielähän tässä on odotettavaa, ennen sitä ultraa. Mutta ainakin tietää koska se on. Oletko muuten menossa Kätilöopistolle vai Naistenklinikalle?

Yritin muuten tänään selittää esikoiselle (joka siis 2v5kk) että meille tulee vauva ja että se kasvaa äitin masussa. Poika katsoi mua epäuskoisena, kurkkasi paidan alle ja sanoi "no eihän tule". :p Ei ainakaan pelkoa, että poju juoruilisi viikonloppuna isomummilleen, kun sinne menee kyläilemään. Omat vanhempani tietävät, mutta muille sukulaisille en halua ennen tuota ultraa raskaudesta kertoa.

Niin ja meillä miehen kanssa lapsivapaa viikonloppu edessä.. :) Jes, saa nukkua pitkään..
 
Viimeksi muokattu:
DsariaL voih, kamala tilanne. Voimia sinulle! :hug: Kyllä vetävät sanottamaksi tuollaiset uutiset.


Mulla neuvola edessä maanantaina, sitten lähetteitä odottelemaan. Luulisin, ettei kovin pitkälle mene, meiltä neuvola lähettää äitipolille tiedot ja sieltä tulee kutsu ultraan.

Mies toi mulle eilen aivan mahtavan yllätyslahjan, kun tuli töistä. Halus kuulemma piristää mua! Ihanan ajattelevainen :heart: Mulla on ollu nyt jos jonkinlaista ressaavaa juttua päällä, mutta eiköhän se tästä ala jo helpottamaan :)

Nyt jo hieman haluttaisi kertoa ja alkaa oikein virallisesti odottamaan ;) mutta sinnitellään nyt siihen np-ultraan asti. Ei tuossa mahassakaan ole vielä piilottelemista ja niin harvoin tulee lähdettyä viihteelle, ettei pitäisi olla sen puolesta mikään ongelma. Sain juuri eilen kuulla vauvauutisia suvusta, meillä on lasketut ajat alle kuukauden sisään, en kyllä itse vielä kertonut, hyi minua!

lily-rose ihania nuo teinit! :D Asiat sanotaan niin ku just sillä hetkellä tuntuu. Meneehän siihen sulatteluun aikaa itsekullakin. Uskon kyllä, että teillä ole edessä yhteinen iloinen odotustaival =)

Mukavaa päivää kaikille toukokuisille ja voimahalauksia kaikille, jotka tarvitsevat!


Möppis ja Arhippa 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: lily-rose

Yhteistyössä