~ Toukokuun Toivotut 2012 *LOKAKUUSSA* ~

Panadoli zapp, jes kiitos! Tätä pitää ostaa varalle. :)

Tiuhti: Tulen heti listaan mukaan, kuhan olen käynyt ekas ultras ja varmistanu et kaikki ok. :) Nyt tässä vaan odotellaan sitä helkutin kirjettä sinne ultraan... ><

EDIT: En ole vieläkään oksennellut, mutta vatsa on ollut tänään siis totaalisen kuralla... Kesken työnteon piti soittaa ja pyytää tuuraajaa, että päääsee vessaan. Tää on ihan kamalaa, kun vatsa on ihan sekaisin... Milloinkohan tää loppuu..... Ihan sama, jos himassa oon, mut töis se on mulle stressaavaa/ahdistavaa/noloa ravata vessassa mut minkäs sille teet nii. :/

Toivottavasti muilla menee paremmin näitten oireitten kans. :)
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Pitihän sitä tänäänkin halailla pönttöä.. huoh.. :(
Päivät menee ihan hyvin töissä, onneks.. mutta kotona sit illasta alkaa.. Johan tuossa muutama kelpo päivä välissä olikin.
 
Mymosa: En minäkään ole saanut inahdustakaan kuulumaan tuolta mahasta, mutta jotenkin minusta tuntuu etten osaa käyttää tuota doppleria, tai siis en saa sillä edes omia sykkeitä kuulumaan kunnolla. Joten ehkä vaan odottelen että meillä olisi viikon päästä se ultra ja siellä nähdään onko edes ketään kyydissä.

Tuosta sykkeestä on ihan pakko sanoa että onhan siitä ihan tutkimuskin että tytöillä on noin 1 syke/min nopeampi syke kun pojilla, joten siis en tahdo iloa pilata, mutta niihin en ihan hirveästi kuitenkaan luottaisi :ashamed:

(.) Hitsit, taas olisi flunssa iskemässä kun edellisestä pääsi kunnolla eroon. Ihan kun olo ei muutenkin olisi jo tarpeeksi väsynyt :snotty: Tänään on ollut myös muutamakin oikein kunnon vihlasu mahassa ja tietenkin se on aiheuttanut taas neuroottisia ajatuksia siitä onko kaikki hyvin. :(

Tänään oli muuten tullut tuo tutkimus noista ravintolisistä ja niiden aiheuttamasta kuolleisuuden lisääntymisestä. Uskotteko että tämä vaikuttaa teidän lisien käyttöön? Itse en vielä oikein tiedä miten tuohon suhtautuisi, kun kuitenkin tuntuu että turvallisempaa noista on hankkia ravintoaineita pienelle kun sitten se etä söisi liian yksipuolisesti ja tulisi puutetiloja.

Nyt kuitenkin nappia naamaan ja peiton alle lämpimään jos vaikka flunssa sillä talttuisi :)

Sadettaja ja mörrimöykky 10+3 :heart:

Ai niin ja muoks tiuhtille, eli siis tuossa minun esikoisessa on tuommoinen hassu viiva päällä, ei siis nyt kauheast haittaa, mutta jos ehdit korjaamaan. Ja minulle voi lisätä myös poikaolon.
 
Viimeksi muokattu:
Mymosa, sekä viuhviuh -ääni että hevosen laukkaa muistuttava syke ovat molemmat vauvan sykkeitä :) luottokätilöni selitti jotenkin niin, että toinen kuuluu selkäpuolelta ja toinen etupuolelta tms. Molemmat yhtä päteviä kuitenkin :)
 
Taas on tekstiä tullu kiitettävästi! :) Ihanaa ja EPISTÄ ku monet on jo käyny ultrassa. Miten musta tuntuu et nää viikot ei mee ollenkaan eteenpäin |O
Mulla siis 24.10 Ultra. Ja synnärille on about 10km? Eli joku 10mins menee autolla.

Joku kyseli onko kukaan ostellu mitään masuasukille. No mä oon ostanu vaikka mitä(kirpparilta kyllä), ja esikoisen parhaat jää myös uudelle :) On aika unisex vaatteita ollu tytöllä ni käy molemmille.
Kerrottu ollaan miehen vanhemmille(koska miehen oli PAKKO saada avautuu) ja vahingossa se möläytti viime viikonloppuna siskolleen.. Ja töissä... Siis luulin et miehet osais pitää salaisuuksia :D
Sykettä edelleen etsiskelen, kohta lentää dopplerit seinään... Mulla oli vaikeuksii neuvolas viimeraskaudessakin ku oli etuistukka, mut jumakauta kun ei ala kuuluu ja kaikki muut kuulee!! :'(
Musta tuntuu(mitä oon vähä lukenut teiltä kans) et tää vko 10 on sellane maaginen et pahoinvointi vähenee.. KOska ite oon huomannu samaa.. Mä kyllä voin huonosti jos en syö usein ja OIKEIN kun noi verensokerit heittelee, mut silti!
Joudun käymään diabeteshoitajalla ja mittaa sokerit ja raportoida äitiyspolille viikonvälein.. Jos en saa niitä kuriin ruokavaliolla ni se olis sit piikkiä :mad:
Neulakammosen painajainen! :D
Nyt mä lähen iha tosissani metsästää sitä sykettä!! Häiritsee tää asia niin paljon :)

Pöhkis + nasu(poikaolo on vaihtunut tyttöoloon)
 
LepikonHeta
Maanantai-ehtoota kaikille =)

Alkaa vaihtua meidän ryhmän mammat pian äitiysmuotiin :D Itse aloitin tosi varhain äitiyshousujen käytön. Muutamat tosi hyvät on ja toisaalta, oli NIIN ihanaa kun ei ollut vyön kuva joka ilta vyötäröllä. Niin toivottu vauveli on, että vaikka turvotustakin mielellään jo esittelisi :) Vaikka ei tässä pitkään enää kun meillä on ihan oikeat vauva-masut.

Dopplerin annoin viikko sitten työkaverille lainaan. On pari kuukautta pidemmällä raskaana ja ei ainakaan käy liian ylivoimaiseksi tuo halu yrittää turhaan löytää ääniä. Sitten viikon-kahden päästä jos sen takaisin saisi.

ShootingStar: tsemppiä parempien päivien toivossa. d=)b

Ravintolisien perään en sen enempää hypi, koska käytän vain tota raskaus ja imetysvitamiinia. Onhan se kieltämättä mennyt vähän yli ihmisillä, jotka korvaavat kaiken tai sitten syövät/syöttävät perheilleen monipuolisen ja hyvän ravinnon lisäksi ravintolisiä. Kultainen keskitie tässäkin!

Arvatkaat tytöt mitä.... Maksoin juuri meidän ulkomaan matkan lopun. Varattiin jo maaliskuussa matka Kanarialle ja se olisi lähtö saarille 16.11. Raskaus siinä vaiheessa noin rv 14-15, joten toivon mukaan parhaimmat viikot matkustaa :)

Niin, ja sain tänään ajan np-ultraan. Täällä se tehdään äitipolilla ja sen tekee hoitaja. Aika on 3.11. Samana päivänä neuvola, jota varmaan siirrettävä... Ensi maanantaina verikokeisiin riskilukua ja sun muita mittaamaan.

Tällaista tänne tänään. Flunssaisin terkuin

Heta+ IitaEemeli 9+2
 
Moi pitkästä aikaa! Kauheasti tekstiä tullut eikä millään pysty kaikkeen vastailemaan.

Mä alotan itsekkäästi omilla kuulumisilla. Tänään oli eka neuvola :heart: Eipä siellä silleen mitään erikoista, mutta se täti katto ultralla :) Mahan päältä katsoi ja just ja just nähtiin et kohdussa oli vaalea läiskä, eli siellä kuulema alkio on. Jotenki jäi häiritsemään kun ei sykettä tms näkynyt, mutta kuulema lääkäri sitten kuuntelee sykkeen ens kerralla joka on 26.10. Verenpaine oli hyvä ja paino noussut 1,8kg alkupainosta. Kuulema ei saa ketokarpata mut muuten piti ruokavaliotani hyvänä. Ja enkös sit tehny tänään pannarin ja oon kolme palasta mussuttanu :ashamed: Mut kävin mä kävelylenkilläki :D

Mymosa jospa ne sykkeet kuitenki ultrassa sitten näkyis :) Multa ei meinattu ees kohtua nähdä ultrassa joten en ainakaan minä varmasti mitenkään vois kuulla sykkeitä ite.

Mulle muuten vaihettiin la 12.5 eli nyt olis menossa viikot 9+2. Mun omat synttärit on 17.5, saa nähdä saadaanko sama syntymäpäivä :whistle:

Kauheasti tsemppiä pahoinvoiville!

Meillä on sairaalaan matkaa 25km. Ei onneksi kovin paljon, mutta mua pelottaa jo nyt miten käy, ku esikoinen synty n. neljässä tunnissa ja toinen tasan kahdessa.

Mimilii niin tuttua tuo sun farkkuongelma! Mä en viiti nyt enää edes kokeilla tiukkoja farkkujani, itku varmaan tulis vaan. Käytän nyt numeroa isompia farkkuja ja tunnen itseni lihavaksi läskikasaksi :kieh: :ashamed: Ei vaan millään halua VIELÄ laittaa äitiyshousuja! Joita kyllä kahdet jo olen käytettyinä hommannut, kuten myös paitoja.

Mä olen kokonaan lopettanut kahvinjuonnin, ja niin yllättyny kuinka helposti se kävi! Tosin teetä juon, mut onhan siinä puolet vähempi kofeiinia ja juon sitä saman verran kuin ennen kahvia (noin kolme kupillista päivässä).

Kotitöistä en viiti valittaa yhtään, vaihdoin nimittän juuri työpaikkaa ja nyt käyn enää kaksi tai kolme päivää viikossa töissä :) Ihanaa mun mielestä, saan olla poikien kans paljo kotona mut myös käydä välillä vähän töissä. En tienny raskaudesta ku tätä työhommaa suunnittelin ja allekirjoitukset kirjoitin, mut varmaan raskaudenki kannalta melko hyvä, ei pääse selkä liikaa rasittuun (olen ollu saikulla molemmista aiemmista juuri selän takia).

Tosi kiva ku Tiuhti on päivitelly tätä pinoa :) Mietin täs et jos alkaa kyllästyttää koko ajan vetää tätä ni eikös voitais vaihdella kuukausittain eri ihminen päivittäjäksi? Mä voin kyllä ainaki yhden kuukauden päivitellä jos Tiuhtia kyllästyttää.

Mitähän sitä vielä. Mulla on vieläki kauhea väsymys, tylsää. Odotan innolla sitä neuvolalääkäriä että kuulee et kohdussa varmasti on jotain ELÄVÄÄ. Ja niskapoimu-ultrakin pitäis varata kunhan saan ne seulonta verikokeet tietooni, tänään otettiin.
 
mymosa
Meillä taitaa nyt olla nimet jo valmiina.. tai pojalle siis vain yksi vaihtoehto, mutta tytön nimen mies löyti viikonloppuna ja se on alkanu maistuu mun suussa ihan kivalta ja sopivalta, väestörekisterin mukaan saman nimisiä on koko suomessa vain alle 5.

Kohta nukkumaan ja torstai on taas lähempänä..
 
Meillä taitaa nyt olla nimet jo valmiina.. tai pojalle siis vain yksi vaihtoehto, mutta tytön nimen mies löyti viikonloppuna ja se on alkanu maistuu mun suussa ihan kivalta ja sopivalta, väestörekisterin mukaan saman nimisiä on koko suomessa vain alle 5.

Kohta nukkumaan ja torstai on taas lähempänä..
Meillä on valmiina kahden pojan ja kahden tytön nimet. :D
Toiveissa siis saada väh. 2 lasta niin pitää sit olla varalla kaks pojan ja tytön nimeä. ^^

Teillä on sit aikas harvinainen nimi, jos vain 5kpl. :D
Ei meilläkään mtn yleisii nimii ole. JOS meille tulisi kaksi poikaa niin nuorimmaisen pojan nimi on "vain" noin tuhannella muulla. Sama juttu jos tulisi kaksi tyttöä tosin sit esikoisella olisi myös n. tuhannella muulla. Mut sitten nuorimmaisen tytön nimeä löytyy alle 200 muulla ja esikoisen pojan nimeä n. 100 muulla. :)
 
mymosa
Meillä tytön nimiä on nyt päälle 4000 ollut, mutta isoin osa niistä on syntynyt tuolloin 1900 luvun alussa ja ennen sitä. Pojasta taas on syntynyt yli 20tuhatta, mutta siinäkin valtaosa juuri tuolloin 1900 ennen ja sit tuossa 2000 luvun alussa.

Tuo uusi nimi vaikka onkin harvinainen, on silti tosi kaunis eikä mikään sellanen yber nolo ja outo :D Pojan nimee taas ois syntyny 17tuhatta ja sekin sen verta vanha nimi, että suurin osa on tuolloin 1900 lukua ennen.
 
  • Tykkää
Reactions: LuvLucy
Heit kaikille pitkästä aikaa!

Olen kovasti lukenut teidän kaikkien kuulumisia matkan varrella, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Kovasti paljon onnea kaikille niille ultrassa käyneille, jotka ovat saaneet iloisia uutisia ja tietty hurjasti pahoitteluja kaikille, joilla on raskaus mennyt kesken!

Minä kävin tapaamassa omaa tohtorisetääni viime perjantaina ja hän kurkkasi tietty ultralla ja ihme ja kumma, pieni katkarapu siellä löytyi, sykkeen kera :) Olin jotenkin niin varma, että jotakin on pielessä, että vieläkin pistää tärisyttämään, kun pienen siellä ruudussa näin. Mitat täsmäsivät viikkoja eli nyt tänään on 7+1. Lääkäri sai siitä la:ksi 28.5.12, kun itse olin jotenkin saanut 27.5. eli siis päivän heitto nyt siinä. Mutta katsellaan, kuunnellaan vielä nt-ultrat yms. ja ylipäänsäkin vielä ihmetellään, että kaikki jatkuu hyvin. On niin epävarma olo kuitenkin tuon iän puolesta...

Olen kärsinyt tosi huonosta olosta. Kuvottaa ja oksettaa, väsyttää. Lääkäri kirjoitti mulle reseptillä KULTATIPPOJA pahoinvointiin :)

Sen verran vielä, että matkaa synnärille on 10 min eli noin 8 km. Ei siis turhan pitkä matka.

Nyt en osaa oikein kantaa kenenkään viestiin, kun en tiedä mistä aloittaisin ;-) Niitä oli kertynyt niin äärettömän paljon. Lupaan terästäytyä. Kunhan saan ensin varattua ajan neuvolaan...

Iloista alkavaa viikkoa, koitetaan kestää huonoja olojamme ja toivotaan, että ne pian pian pian helpottaisivat.

Terkuin

Piitu + Pippuri 7 + 1
 
Heipä Hei taas viikon jälkeen. Olen kyllä hengessä ollut mukana ja lukenut tekstejä, mutta ei ole tullut vaan mitään kirjoitettua, kun koko ajan joku lahkeessa roikkumassa.

Tässä aluksi omanapaa viikon ajalta
Esikoisen kanssa koulujuttuja ollaan tehty yhdessä. Ollut pari isompaa työtä työn alla ja niihin tarvinnut tukea. Isän luona ollessa sanoi, että kun isä ei osaa auttaa niin hyin kuin äiti. En tiedä sitten mikä tytöllä nyt on, kun ei hän ennen tuollainen ole ollut. Isän ja isän vaimonkin apu ennen kelvannut. En tiedä sitten vaikuttaako jotenkin, että mieheni poissa kotoa viikot. Hän meinaan paljon myös tyttöä koulujutuissa auttanut. Tyttö siis englantiluokalla ja kokee varmaan saavan apua englanninkielisissä tehtävissä mieheltäni, jolla se äidinkielenä.

Mies siis oli reissussa taas melkein kaksi viikkoa putkeen. Nyt lähti taas tänään ja tulee perjantaina takaisin. Kyllä oli mukava viikonloppu, kun koko perhe yhdessä. Kyläiltiin mun vanhempien luona sekä parin ystäväpariskunnan luona, joilla myös lapsia. Lapsi painoitteinen viikonloppu oli. Ruuat ja juomatkin sen mukaisia, joten ei tarvinnut mistään kieltäytyä eikä mistään suunnasta tullut mitään ihmettelyjä. Onneksi.

Neuvolassa olin perjantaina ja vinon pinon papereita sain mukaan. Kätilöopiskelija oli mukana vastaanotolla ja kuunnteli dopplerilla sydänäänet. Niitä sitten kuunneltiinkin oikein kunnolla ja sanottiin, että voi olla mahdollisesti kaksikin. Tätä sitten olen koko viikonlopun miettinyt. Huhhuh. Np-ultra mulla kuitenkin vasta 31.10. Tosin sillon viikkoja 12+4. No ehkä ei kuitenkaan kahta ole. Meillä suvussa ei ole yhtään kaksosia, joten miten nyt yks kaks vois tulla. Mutta kaikki lapset erittäin tervetulleita ovat.

Onneksi olkoon kaikille, jotka naimisiin menossa. Ihanaa. Meillekin syntyy ensimmäinen lapsi isän sukunimellä. Naimisiin meidän piti mennä 2007, mutta en halunnut raskaana tai pienen vauvan kanssa häitä viettää. No sitten päätettiin, että 8/2008 No sitten sain taas tietää, että uusi vauva on jo tulossa. No en enää halunnut kuitenkaan häitä lykätä, vaan kuopuksen ollessa 3kk.

Jos joku kysyy oliko suunniteltu vai ei.
Ensinnäkin ihmettelen kysymystä. Yhdessä miehen kanssa kuitenkin ollaan oltu 10 vuotta, naimisissa 3 vuotta ja lapsia 3, joista yhteisiä 2. Joten itse ainakin olettaisin naimisissa/pitkään yhdessä olleilta, että toivottuja lapsia ovat. Jotenkin näin varmaan itsekin vastaan.
Esikoinenhan mulla ei mitenkään suunniteltu ollut, mutta kun raskaudesta sain tietään, niin en ajatellutkaan vaihtoehtoja. Olin siis 20 vuotias tuolloin. Kyllä tuntemattomat/vähemmän tutut kyselivät ja ihmettelivät, kuinka yksin uskallan tehdä lapsen. Mutta enhän mä lasta kuitenkaan yksin tehnyt, vaikka en lapsen isän kanssa asunutkaan. Oltiin seurusteltu siis monta vuotta, mutta päädyttiin olemaan vain ystäviä. Ja edelleen siis tullaan hyvin toimeen.

Miehen antamasta huomiosta ja kotitöistä.
Mies antaa huomiota ehkä samala tavalla kuin ennenkin. En nyt osaa oikein sanoa onko enemmän, sillä on viikot poissa kotoa, joten kaikki huomio osoittuu viikonloppuun. Tämän vuoksi myös kotityöt jäävät minun huolekseni paljon. Viikonloppuisin mies kyllä sitten ottaa imurin käteen ja siivoaa keittiötä jne. Tyttö onneksi jo niin iso, niin pitää omasta huoneestaan huolta (viikkoraha riippuu osittain huoneen siisteydestä). Pojat siivoavat jo lelut lattialta, kun neuvoo ja vahtii.
Mies kuitenkin soittelee enemmän ja kyselee mun voinnista myös. Yleensä reissussa ollessa puhelut liittyneet lapsiin. Masua myös on silitellyt jo. On selvästi innoissaan tästä vauvasta.

Mielialanvaihtelut ja mieliteot.
Mielialanvaihteluita mulla on normaalistikin, joten se ei ole yllättänyt miestäni mitenkään. Voin suuttua tosi herkästi jostain, mutta puheenaiheen vaihduttua en enää itsekään muista mistä olen suuttunut. No viime torstaina, kun mies tuli myöhään illalla kotiin, niin suutuin sitten jostain, niin ajoin nukkumaan alakertaan. No hetken mies antoi mun rauhoittua ja taas kaikki oli normaalisti. Itkuherkkä olen myös. En kovin herkästi elokuviin ja tv-ohjelmiin reakoi, niin nyt saa meikit pestä pois ja nenäliinat varata viereen ennen katselua.
Mulla kanssa (mikä on todella ihmellistä ja ennen kuulumatonta), niin makeaa ei tee mieli. Tuoreita vihanneksia ja hedelmiä voisin syödä koko ajan. Ostin just tänään kolme kurkkua ja niistä oon jo yhden syönyt.

Seksielämä
No nyt miehen ollessa reissussa on senkin vuoksi vähentynyt. En myöskään oikein uskaltanut varsinkaan testin tehtyä, yhdyntään alkaa. Nyt taas jotenkin luottavaisin mielin. Ehkä nuo sydänäänten kuuluminen vaikutti asiaan. Mutta muuten ollaan noin 3 kertaa viikossa seksiä harrastettu. Ovulaatioiden aikaan enemmänkin tietenkin.

Vauvan nimestä
Tytölle tiedetään etunimi, mutta muut nimet hakusessa. Todennäköisesti kolmanneksi nimeksi tulisi saman kuin esikoisellakin. Sama nimi mullakin toisena nimenä.
Pojalle pari etunimi ehdotusta on, mutta muut nimet täysin hakusessa.
Etunimi pitää olla sopiva sekä suomalaiseen, että englantilaiseen suuhun. Kolme nimeä suunnitteilla, niin kuin muillakin lapsilla. Seuraavat nimet sitten voivat olla selkästi suomalainen ja englantilainen, jos vaan sopivat yhteen.

Kestovaippailu
En ole kestovaippaillut aikasemmin, vaikka se suunnitteilla on ollutkin, mutta sihen on jäänyt. Jotenkin tuntunut siltä, että ei musta sellaiseen hommaan. Kuitenkin nyt voisin kuvitella, että miksei. Yksi ystäväni on kestovaippaillut heti sairaalasta kotiin päästyään. Toinen ystäväni käytti kertavaippoja, kunnes alkoi kiinteää syömään. Silloin kakka alkoi kerta olemaan kiinteämpää, niin helpompi siivota kestovaiposta pois.
Miten muuten te, jotka ootte kestovaippaillut, niin kuinka helposti saa sen ns. maitokakkan pois? Pitää varmaan huuhdella heti, niin miten te sen ootte tehnyt/järjestänyt?

Vauvalle en oo vielä mitään ostanut. En uskalla ennen np-ultraa. Mutta sen jälkeen kyllä menen varmaan heti jonkun ihanan pienen jutun ostamaan, vaikka ei niin mitään tarvittaisiinkaan, mutta pakko jotain vauvalle hankkia ihan omaa.

Sairaalaan meillä matkaa noin 7-8km, joten ei mitään hätää pitäis olla. Ruuhka-aikaan vaan on ihan hirveät jonot just siinä, mistä meillä helpoin reitti ja valoja myös paljon, joten matkaan voi helposti mennä 30 minuuttiakin.

PANADOLISTA/PARACETAMOLISTA Poretabletti vaikuttaa myös nopeasti, sillä nestemmäisessä muodossa. Myös lapsillekin annettava mikstuura vaikuttaa nopeammin kuin tavallinen tabletti. Sit on myös olemassa imeskeltävä Pamol F, mutta se melko jauhoinen kuitenkin. Vaikuttaa myös nopeammin kuin tabletti, sillä pääsee myös osittain verenkiertoon jo suun limakalvoilta.

Tulipas taas tekstiä paljon, mutta olihan teiltäkin asioita tullut, johon piti kommentoida.

Nyt siis odottamaan ultraa, joka tasan kolmen viikon päästä.
Anoppilaan lähdetään ens viikon tiistaina ja ollaan reissussa sitten sunnuntaihin. Saas nähdä miten lento menee, kun lennän kolmen lapsen kanssa yksin. No onneksi suoralento, niin ei tartte sentään konetta vaihtaa.

Nyt nukkumaan, että huomenna jaksaa touhuta lasten kanssa. Onneksi vapaa päivä tiedossa, vaikka onkin vain yksi.

Tuhkimo + Little Ladybug (mies sanoi näin) 9+4. Tyttöololla siis olen ollut ja mies siitä nimen keksi.
 
Kestovaippailu
En ole kestovaippaillut aikasemmin, vaikka se suunnitteilla on ollutkin, mutta sihen on jäänyt. Jotenkin tuntunut siltä, että ei musta sellaiseen hommaan. Kuitenkin nyt voisin kuvitella, että miksei. Yksi ystäväni on kestovaippaillut heti sairaalasta kotiin päästyään. Toinen ystäväni käytti kertavaippoja, kunnes alkoi kiinteää syömään. Silloin kakka alkoi kerta olemaan kiinteämpää, niin helpompi siivota kestovaiposta pois.
Miten muuten te, jotka ootte kestovaippaillut, niin kuinka helposti saa sen ns. maitokakkan pois? Pitää varmaan huuhdella heti, niin miten te sen ootte tehnyt/järjestänyt?
Meillä on ihan vaan käsisuihkulla huuhdeltu lierut veke. Eikä ole mielestäni ollut mitenkään maatamullistava asia.. :)

Momtobe87: Sama täällä, tasan 12! Nythän se pitäisi olojen alkaa helpottamaan, kaikkien oppikirjojen mukaan. Mutta kyllä täällä hajut ököttää ihan yhtälailla. Eli taidan jäädä odottelemaan mielummin ensi potkuja, kuin oireettomuutta.:heart:

JonMa ja Pottu rv 12+0.
 
Momtobe87 onnittelut viikoista! :)

Tuhkimo81 Kiva kuulla kuulumisia :) Tämä on niin vilkas pino, että tekstiä tulee enemmän kuin ehtii kommentoida! Todella mukava juttu kyllä! Mulla alkaa kans jännittämään tuo suunniteltu/ylläri -pohdinta, ei olla vielä kerrottu kavereille ja eilen just mietittiin, ettei kyllä ole mitään kiirettäkään. Tuntuu vaan, että mitä kauemmin on kertomatta niin sitä vaikeampi sitä on möläyttää ja mietin myös huomattavasti enemmän sitä, mitä muut ajattelevat. Vaikka uskon, ettei tämä tule kenellekään yllätyksenä :)

Neuvoloita täällä on jo monella ollut, oma olisi edessä ensi viikolla. Tänään on tytön neuvolan vuoro, sama täti meillä kummallakin on :) Ajattelin käydä tänään ostamassa äitiyshousut, on tarvetta uusille mustille housuille niin samahan se on jo ostaa. Masutuubit on myös hankintalistalla, olivat todella käteviä! Normaalifarkut menivät pitkälle kun voi pitää vetoketjua auki ja nappia kuminauhavirityksellä, paidoista puhumattakaan :D


Möppis ja Arhippa 8+6
 
Tää äiti on ollut ahkera heti aamusta:DPessyt kaikki talon 3 wc:tä ja siivoillut.Lapset vaatteissa ja sängyt pedattuna,kyllä se elämä taitaa vihdoin voittaa=)

Kestoista mä kanssa oon vessan päällä huuhtassut kakit pois ja sitten pesuun.Ihan helppoa on.Ja jos hajut etoo,voi säilyttää likaiset vaipat ennen pesua suljetussa sangossa ja jossa etikkaa!!!

Ihania ultrakuulumisia monella,onnittelut:heart:

NT-ultraan 6 päivää!

Muksaa päivää kaikille:flower:
 
ultra reilun tunnin päästä :heart: koitin noiden kahden äitiyskortteja tutkia ja vähän tietää missä yleensä mennää tässä vaiheessa, minkä kokoisia ovat olleet,sykkeet jne jne.. mut en mä niistä enää mitään ymmärtänyt :D

Jännittää :D

mut tuun kertomaan kuulumisia sitten myöhemmin :)

t:tiuhti84 ja piiperoinen rv 11 <3
 
Jahas, mistähän alottais! :D Ootte nini innokkaasti kirjottanu, että vaikea muistaa mitä piti kommentoida jne. :D
Käyn kyllä usein lukemassa teidän juttuja, mutta harvoin ennätän kirjoittaa mitään.

Nimiäiset pidetään meillä tän neljännen kohdalla. Mies ei kuulu kirkkoon, minä kuulun. Viimeksi meillä oli nimiäiset, jotka oli ensimmäiset missä vieraat sekä me oltiin ikinä oltu. :D Hyvin meni ja tunnelma oli loistava.

Kestoista ja kantoliinailusta Kestoja ei olla käytetty, vaikka alussa niin suunniteltiin. Kantoliina taas on ollu tosi kovassa käytössä! En silti sitä varmaankaan laitokselle mukaan ota.

Miehen huomioonottamisesta Samallalailla tuo ottaa huomioon kuin ennenkin. :) Ehkäpä kotitöiden teko on lisääntynyt.

Suunniteltu vai "vahinko" Luulenpa, että meiltä tulee joku jotain vastaavaa kysymään. Ihan vaan sen takia, kun tämä tulee niin nopeaa tähän perään.
Kaikki kyllä tietää, että ollaan toivottu vielä lisää lapsia, mutta ei ne nyt oo arvannu että näin pian.
Toivottu vauva tämäkin on, vaikka hieman meidät nopeudellaan yllättikin. :)

Pahoinvointi ja sukupuoli Joku kyseli, että pitääkö sanonta tytöstä oksentaa ja voi pahoin ja pojasta olo on "hyvä" paikkaansa.
Täällä ei ainakaan todellakaan ole pitänyt paikkaansa! Kolme poikaa ja kaikilta olen oksentanut ihan hirveesti ja voinut pahoin rv 20 asti. Keskimmäisessä oksentelu jatkui melkein läpi raskauden.
Myöskään en usko, että mieliteot sukupuolen suhteen pitävät paikkaansa. :D Sen verran mun on tehny vuoroin imelää ja vuoroin suolasta noissa edellisissä raskauksissa.
Sama pätee myös sykkeisiin. :D En usko niihinkään! Meillä on ollu sykkeitä laidasta laitaan ja poikia on tullu. :D
Mutta joillainhan nuo jutut saattaa paikkaansa pitää, mutta ei siis meillä.

).( Hih, vielä on pieni maha, se kyllä vähän ihmetyttää. Edellis kerroilla mun maha on ollu jo tässä vaiheessa turvoksissa kuin potkupallo. rv 9 ei oo enää kellekkään jääny epäselväks mun raskaus.
Nyt siis maha on suht normaali.
Pahoinvointia on, mutta kertaakaan en ole oksentanut. Sekin on ihan uutta. Aikaisemmin oksentelu on alkanu rv 6 ja sitä on jatkunu sit tosiaan rv 20 asti.
Muutenkin olen tasainen ja tyyni. Yhden yllättävän itkukohtauksen olen saanut illalla kun alettiin nukkumaan. Mitään syyttä ei itkulle ollu, itketti vaan. :D
Mieskin on vähän epävarma mun raskaudesta, kun tämä niin poikkeaa edellisestä.
Itseänikin on alkanut pelottaa, että onko kaikki hyvin, kun ilman pahoinvointia en tietäis edes raskaana olevani..
Aiemmissa raskauksissa kun raskaus ei ole millään tavoin missään vaiheessa voinut jäädä epäselväks!
Viikon päästä neuvola ja np ultra millon lie, että siihen asti on elettävä epätietoisuudessa. :(
Poika/tyttöolosta mun joka raskaus on ollu jollain tapaa erillainen ja niin vaikuttais tämäkin olevan. Niinpä uskon, että poika on tulossa. :D Tosin vielä ei ole sellaista tunnetta tullu eikä selvää tyttö/poikaoloa.
Sitä tunnetta odotellessa... ;)

Ultrakuulumisia on ihana lukea! :) Tsemppiä kaikille ultraan menijöille.

Tiitulipiituli 7+4:heart:
 
Tiitulipiituli en mäkään uskois olevani raskaana ilman kahta kolmea plussatestiä. Mulla oli viikko sitten aamusin 2 pv:nä sellanen olo et saattaa tulla tarve yrjötä. Ja kaupassa tuntuu usein siltä kuin olis pala kurkussa ja pitää nieleskellä. Nyt viikon ollu aivan normaali olo. Mitä nyt väsyttää ja vihlasukipuja ollu oikeella puolella(jos nousen kierähtäen sängyltä, kumartelen tms).

Niin ja sain varattua neuvolan, viikon päästä puol kaks(sillon rv8+1). Onks tääl muita jotka vasta on menossa neuvolaan kuin minä ja rouva möppiäinen? Esim TaCa?

Mun täytyy kans men kattoo vanhaa ä-neuvola korttia. Oi niitä aikoja :)

Vahinko vai suunniteltu, Mun kaveri aikakin tietää et ollaan puuhattu jonkun verran toista. Heilläkin se on ilmeisesti työn alla. Mun on monesti pitäny vihjata mun porukoille et toivottavasti tosta pojasta tulis joskus isoveli. Et osaisivat sit odottaa perheenlisäystä, eikä tulis yllätyksenä.
 
Höh,pitkä teksti katos minkä äsken kirjotin :(
Juu siis minäkin oon vasta menossa ekaan neuvolaan 24.10, sillo viikkoja noin 10, miten täällä niin myöhään on eka käynti..
Omista oloista, ei oo onneks pahoinvointia,vaan sitäkin kamalampi väsymys..vois nukkua kokoajan.Kaikki mitä päivän aikana tekee niin pitää väkisin pusertaa että pysyy hereillä,ei oo kivaa..
Mulla on nyt pari viikkoa ollu ihan hullu himo satsumoihin, niitä kuluis päivän aikana vaikka kuinka paljon..taas mikään oikea ruoka ei oikeen maistu. Nyt en ehdi tällä kertaa enempää, mut ahkerasti oon kyllä lueskellu teiän muitten juttuja :) Palaillaan taas paremmalla ajalla.
 
Ultra terveiset, sielä se pieni piiperoinen veteli voltteja ja meno oli kova :D
Vessasta käymisestä huolimatta virtsa rakko oli jo täyttynyt ja näky oli huono. Jouduttiin ottamaan sisäkautta seka masun päältä ultraa. Mut kaikki oli hyvin, sehän on tärkeintä :heart:
Hän vaa tuijotteli meitä eikä suostunut antamaan sitä niskaturvotus mittaa, lääkäri joutus painelee ja heiluttelee mun mahaa et jos pikku kaveri suostuis vähän edes liikahtamaan, linssi lude jo pienestä :D <3

Pulssin unohtivat katsoa, ja jouduin takas siihen makamaan vielä :D Pulssi oli 171. Pitääkin verrata miten on sisarusten kanssa olleet tää :D

Ultra sai viikoiksi 11+4, eli neljä päivää enemmän. La:ta ei muutetttu. Mut saapas nähä sitten syntyykö hän huhtikuun puolella jo :)

Nyt sit viikko odotellaan löytyykö siitä veri/virtsasta jotain.. mut positiivisellä asenteella mennää :heart:

nyt tuli taas paljon todentuntuisempi olo koko asiaan :)


mut nyt ruuan laittoon ja päiväunille :D

t:tiuhti + piiperoinen rv11
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Hip hei pitkästä aikaa. Ollu niin lennokas viikonloppu, ettei paljon ehtinyt tänne kirjoittelemaan. Minut yllätettiin siis polttareilla lauantaiaamuna (kuten olin arvellutkin) ja kotiin palautettiin vasta sunnuntai-iltana. Koko alkuviikko onkin nyt sitten mennyt kamalassa väsymyksessä ja se iki-ihana pahoinvointikin sieltä sitten palasi iltojani viihdyttämään. Eilen makasin/nukuin/mökötin koko illan makuuhuoneessa. Mies oli mennyt syömään jonku hemmetin valkosipuliannoksen ja koko kämppä haisi ihan kamalalta!!! :x Sai kyllä kuulla kunniansa - se haju kyllä niin vauhditti mun öklö-oloa etten voinut päästää miestä metriä lähemmäksi, silti se ällö haju leijui koko kämpässä, yäk! :mad:
Polttareissa oli tosiaan käry kävi, kuten olin etukäteen aavistellutkin, mutta ajattelen asian nyt niin että so what! :D Myö ootetaan nyt vauvaa ja jos huonosti käy niin käykööt ja jos tämä onnellisesti päättyy niin sitä ihanempaa, että monet saa olla meidän odotuksessa mukana! =)

(.) Tänään oli eka neuvola ja mulla oli tosi ihana neuvolatäti! :) Esitin toiveen, josko joka kerta voitaisiin ultrata sen edellisen km vuoksi ja hänestä se oli tottakai -juttu :D Pääsin siis nytkin ultraan katsomaan ja siellä se pieni jo heilutteli käsiään :heart: Kaikki oli siis hyvin ja kylläpä tuota valkosipulinhajuista isukkiakin hymyilytti pikkuisen näkeminen ;) Laskettuaika muuttui 12.5..

Nt-ultra-ajan saan postissa, ensi viikolla menen käymään verikokeissa ja sen riskiluvun saamme sitten jo suoraan siellä ultrassa paikanpäällä. Toivotaan, että kaikki on hyvin.

Neuvolassa oltiin 1,5 tuntia ja asiaa tuli kyllä paljon ja oli meillä paljon kysymyksiäkin. Mutta aika meni siivillä :) Painoa ei ollut tullut vielä grammaakaan lisää, mikä on ihmeellistä, mutta ihan hyvä uutinen! Toivottavasti pysyy näissä lukemissa vielä ainakin kuukauden päivät.

Nyt pitää lähteä hakemaan neitoa hoidosta ja sitten kotiin pötköttelemään ja syömään :popcorn: Kunpa mies olisi tehnyt jotain ruokaa tai siivonnu tai pyykänny... Buahhahhah! :LOL: Juu, ei meillä. Mutta tästä valitan joku toinen kerta, nyt ei jaksa :D

Kiket 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja LuvLucy
Tää äiti on ollut ahkera heti aamusta:DPessyt kaikki talon 3 wc:tä ja siivoillut.Lapset vaatteissa ja sängyt pedattuna,kyllä se elämä taitaa vihdoin voittaa=)
3 VESSAA!?!? :O Wow. Teillä on varmaan sit aika iso kämppä. :)
Meillä unelmissa saada kämppä, missä olisi kaksi vessaa, mut kerrostalois sellasii harvoin on. Kaikilla on vain yksi wc. Tosin ei kaikis okt taloissakaan ole kahta vessaa, saatika sitten kolmea. :D Kahta okt seuraillaan, mut molemmis ois tosin vaan yks vessa mikä on kyl iso miinus, mut kyl me jotenki pärjätään yhel vessal, varsinki siin vaihees jos saatais oma kämppä. :heart: Ehkä joku kaunis pv...
 

Yhteistyössä