***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

London callingkiitos tiedosta.
Olo nyt hieman parempi, vaikka edelleen tosi kummallinen. Yleensä minulla on todella heikko ääreisverenkierto, esim. kädet ja jalat jääkylmät vs. varpaat sinertää. Nyt jokapaikka on todella lämmin, ja jopa sormenpäät on punaiset. Ja siis hiki kokoajan. Illalla kävin suihkussakin, ei mitään hyötyä viittä minuuttia kauempaa. Päänsärkyä tai muuten poikkeuksellisen voimakasta turvotusta ei ole, sormuksia pidän edelleen, toki ne nyt jälken jättää, mutta lähtevät helposti pois.
Pian lähden ajelemaan äippäpolille, saa nähdä mitä ne tuumaa. Onhan tuo tietty kiva nähdä, joko vauvaon kääntynyt, toivottavasti. Myös koko kiinnostaa, sf kun huitelee yläkäyrillä, tietääpähän onko vettä vai iso vauva.

Mut nyt puuron keittoon, muksut odottaa nälkäisinä ;)
 
parin tunnin päästä tyksiin, on se vauvan kasvukontrolli tänään. toivottavasti kirppu olis kasvanut ja paikat olis edelleen kiinni, on vain sellainen tunne jotta tuolla alapäässä olis muutoksia tapahtunut kun on aika ikävää vihlontaa kohdistunut emättimeen, eilen oli sellainen sukkapuikkotuntemus..

kurpitsa rv28+5
 
Huomenta,

JEE! Puoltoista viikko seikkaillu Postissa mu äippäpakkaukseni ja eilen vihdoin saatiin se sieltä pois. Kyllä tuo toiminta on niin luotettavaa! Ilmoitusosa laatikosta kierteli, mutta laatikko ei liikkunu sen mukana..PAH! :kieh: No pikatsekki eilen niihin vaatteisiin... ne on kyllä isoja, mutta me vissiin saadaan lapset loistavaan aikaan kuitenkin, että hyödytään mahdollisimman monesta vaatteesta. Puhuin eilen broidin vaimon kanssa, heillä nuorin syntyny joulukuun alussa ja tänä talvena eivät talvipuvusta tai kevyttopasta hyötyneet, ku olivat aivan liian isot ja eihän ne sitten enää ensi talvena mahdu kundille. Meillä varmasti ovat ensi talvena juuri hyvät, eikö?

Tosta synnytyksestä, juttelin ystäväni kanssa tästä (huomaatteks mä olen ollu sosiaalinen?;) ), joka on kätilö ja se sanoi kanssa tuota mitä LC, että kyllä se niin vaan menee, että section kivut vasta alkaa kun alatiesynnyttäjällä ne on loppumassa. Kun vedetään kaikki mahan kerrokssien läpi ja sit ne kursitaan kasaan, niin kyllä se pitkään sattuu. Näinhän se menee, alatie jos suinkin on mahdollista... Tosin äidillä oli niin kapea lantio, joten me kaikki tultiin sectiolla, mutta kuinka periytyvää tollanen kapealanteisuus sitten oikein on? No kai se lääkäri olis huomannu jos jotain kummallista olis ollu....

Että tämmöstä täällä....

Päivät vaan lisääntyy...
 
Huomenta! :flower:

Kotirouva-Carmenin päivän polttava aihe, jota mietin tuossa aamuyöllä pitkään: tehtäisiinkö lista tarvikkeista, joita sairaalaan pitää ottaa mukaan! Minä voisin aloittaa..

- henkilökohtaiset pesu- ja kauneudenhoitotarvikkeet
- imetysliivit
- liivinsuojuksia
- kamera
- täytettävä Vauva- kirja
- siteitä
- maun mukaan omia vaatteita sairaalassaoloon sekä kotiinpaluuseen
(itse ajattelin ottaa mukaan pyjaman, sukkia, alushousuja, collegeasun, t-paitoja+kotiinpaluuvaatteet)
- vauvan kotiinpaluuvaatteet

Mitäs muuta vielä? Ainakin meillä pitää olla tarkka lista tavaroista, että saadaan edes puolet mukaan, kun h-hetki koittaa - eritoten jos miehen pitää tavarat haalia kasaan :LOL:
 
sectiosta: mulle on tehty sectio,kipeehän siinä on mulla oli eka viikko ihan h#lv#ttiä toinen viikko meni jo paremmin, kolmas viiKko ei enää kummempia kipuja äkkinäiset liikkeet saattoivat sattua kuten yskiminen tai naurukohtaukset.
olen myös kuullut jotka on synnytänyt revennyt pahasti ja toinen tullut sectiolla on kuulemma sectiosta parantunut nopeammin.
mä menen pelkopolille puhuun tästä asiasta kun mua pelottaa normi synnytys , olisin valmis sectioon.
32+5
 
Heips=)
eiköhän se paraneminen tosiaan ole yksilöllistä, tuli se vauva sitten alateitse tai sectiolla. Section riskit on kyllä lääketieteellisesti todettu suuremmiksi kuin alatiesynnytyksessä, mutta paranemisesta kummassakaan synnytystavassa ei kukaan voi antaa takuita....
Toukonuppu: Kannattaa tosiaan ottaa nuo pelot puheeksi, mutta älä ajattele siitä alatiesynnytyksestä pahinta mahdollista; mulla on molemmat synnytykset kestäneet 2h kaikkineen ja olisin voinut lähteä vaikka lenkille suoraan salista... ehkä juuri tämän vuoksi en voi ymmärtää että joku haluaa vapaaehtoisesti section, jos siis ei ole edes kokenut alatiesynnytystä.. :ashamed:

Vauvan tavarat on kaikki meillä valmiina, viimeiset vaatteet eilen silittelin kappiin :D

sairaalakassista: en ole pakannut sinne vauvalle kotiinlähtövaatteita valmiiksi, mies on tuonut ne tullessaan kotiinlähtöpäivänä...samoin en ole tarvinnut omia siteitä, sairaalassa niitä kyllä piisaa, eikä mulla ole kyllä ollut mitään omia vaatteitakaan mukana :LOL:

(.) vauva makoilee tuolla masussa luode- kaakko suunnassa eli ei enää ihan poikittain.....tosin musta tuntuu että vesselin jalat ovat tuolla alhaalla :headwall: Eilenkin jymäytteli niin vimmatusti rakkoon, että olin ihan saletti että lirahti housuun... hitsin vekara sais kyllä alkaa kääntyilemään...

äippä ja nytty rv 31+2 :heart:
 
poika04: Mulla kans tuollaista vihlontaa, niin olen ne luokitellut liitoskivuiksi :whistle: :/
Ja mitä rintojen kutitukseen tulee, niin sitä mulla on kans :kieh: Tai lähinnä nännejä kutittaa iha pirusti!

Huomenna ois lääkärineuvola, niin kirjottelen sitten paremmin kuulumisia, edelleen ei mitään uutta eli supistukset jatkuu samanlaisina, muutamana yönä on ollu aika tuskaa jo :/
 
Ahkerasti olen käyny teidän juttuja lueskelemassa, mutta en ole vaan saanu aikaiseksi
kirjoitella itse mitään pitkään aikaan :ashamed: .
Kovasti täällä tuntuu tapahtuvan. Jennille :hug:, toivottavasti kaikki on hyvin!

Viime viikolla oltiin synnytysvalmennuksessa. Ei siellä paljoa mitään uutta tietoa tullut, mutta
oli ihan kiva nähdä muita samassa tilassa olevia. Kyllä se valmennus laittoi hieman miettimään tulevaa synnytystä. Jotenkin siellä vasta tajusin, että aikaa vauvan syntymään ei ole enää kovin paljon. Aika on mennyt ihan kamalan nopeasti! Tuleva synnytys ei erityisemmin pelota, vähän jännittää, mutta eiköhän se kuulu asiaan.

Neuvolasta justiin tulin. Kaikki oli hyvin. Pikkuinen on kääntynyt rt:hen jo n. 2 vkoa sitten. Vauva pötköttelee masun vasemmalla puolella. Kovasti venyttelee itseään, potkut tuntuu joskus ikävästi oikean puoleisiin kylkiluihin, kädet puolestaan viuhtoo tuolla alamasussa :) . Sf-mitta oli 28, keskikäyrällä mennään. Neuvolaterkkari tosin sanoi, että vauva ei tunnu kovin isolta, arvioi sen olevan tällä hetkellä n.1kg700g.

Vauvalle ollaan ostettu mm. vaunut ja turvakaukalo, vaatteita sekä sänkyyn reunapehmuste jne. Pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa pesemään pienimpiä vaatteita. Meinaa ihan paniikki iskeä, kun teillä monella tuntuu olevan kaikki jo täysin valmiina :/ . Luotan siihen, että ehdin vielä hyvin laittamaan paikat valmiiksi :D . Meillä on muuttokin vielä pääsiäisen tienoilla edessä, joten kaikki kotiasiat on siihen asti vielä hieman sekaisin.

Eipä muuta tällä kertaa, mukavaa loppuviikkoa kaikille! :)

Marimint81 ja pikkuinen rv 31+5
 
äippä84: mulla pelot johtuu siitä kun yritin synnyttää 36h joista vuorokauden olin 40 asteen kuumessa kohdunsuu ei auennut kun 6 senttiä ja vauva meinas kuolla kun sai tulehduksen keuhkoihin pitkittyneen synnytyksen takia ja joutu oleen viikon happikaapissa selviytymis mahdolisuudet 50/50% elämäni pisin viikko.
tämän takia olisin valmis suoraan sektioon kuin kävisin sen saman uudestaan mutta lääkäri sen päättää.
eli olen kokeillut synnyttää alakautta en mennyt suoraan sektioon.
 
Heips!

Kotiutumisvaatteista: Täytyy kattoa ostaisko jonkun piemmän lämpötoppiksen,vaikka ei se kyllä mua ja tuskin vauvaakaan haittaa,vaikka vähän reilu toi äippiksen kevyttoppis onkin =)

Meilkein kaikki muut vaatteet on saatu tai ostettu kirppikseltä,sieltä saa lähes käyttämätöntä tavaraa. Muutama ollaan saatu uutena ihan lahjaksi. Itse ei olla ostettu mitään...vielä.

Täällä on sairaan kokoinen pallo tää mun maha :LOL: Ihan pinkeä ja pinnassa vaan näkyy kohoumia,milloin mikäkin raaja tai pylly,tiedä häntä...kovasti on kasvanut ihan tässä muutaman viikon aikana liikkeistä päätellen,on tila mennyt ahtaammaksi.
Huomenna ois neuvola,sitten nähdään miten toi maha ja koko eukko on oikeasti kasvanut.Ihan pelottaa se vaaka... :ashamed:

Eilen oli valmennus,synnytys ja kivunlievitys aiheena. Ihan mukava puolitoistatuntinen. 25 päivä tutustutaan sairaalaan ja seuraavana päivänä on vielä yksi valmennus....

Pitäis ruveta ompeluhommiin,jälleen...
Hyvää päivänjatkoa :wave:

Repa ja kutvonen rv 31+2
 
toukonuppu mielestäni on hyvä, että menet puhumaan peloistasi. Tuli synnytystavaksi mikä tahansa niin ainakin voit mahdollisesti saada synnytyksestä stressittömämmän. :hug:

voi kunpa jennistä kuuluisi jotain :/

Pian lääkärille, katsotaan jatkuuko saikku. Näin unettoman yön jälkeen (taas oli kivut kovat yöllä ja oksetti) varmaan alan itkemään lääkärillä. On nuo hormonit hiukan sekaisin tällä mammalla.

äippäpakkauksen talvipuvuista elättelen toivoa, että kevyttoppari olisi syksyllä kätevä. Siitä varsinaisesta toppapuvusta en tiedä pääsevätkö kaikki nauttimaan. Varmasti osalle käy oikein hyvin ja toisille jää pieneksi. Toivotaan parasta.

edla-mamma kiva, että pakkaus viiimeinkin saapui. kyllä olitkin jo odotellut.

marimint kiva kuulla sinustakin. =) Onhan tässä onneksi vielä aikaa valmistella, vaikka h-hetki lähenee kovaa vauhtia. Ajatelkaapa, että ensi kuussa varmasti ekat jo synnyttää.

katrinainen ja kirppunen 31+2
 
Tuo sairaala-aika vaikuttaa vielä niin kaukaiselta. Itse ajattelin lähinnä ottaa vauvan kotiintuonti vaatteet tai luultavammin mä pakkaan ne vauvan turvakaukaloon, että joku voi sitten kaapata sen mukaan. Harkitsen vielä tuota polikliniikka synnytystä, kun tähänkään asti sitä ei ole saanut ja varmaan mummi ainakin haluaisi "tulla sairaalaan katsomaan tulokasta". Siis aiemmin polikliinistä synnytystä tai sitä Oulun 36h kotiutusta oli mahdoton näiden meidän perjantai lasten kanssa saada. Olisi pitänyt tulla sitten maanantaina jonottamaan normaali päivystykseen vastasyntyneen kanssa, että hän saa sen calmeten ja lääkäri tarkistaa. Nyt en tiedä miten toi lääkärintarkastus käytännössä tapahtuu. Toki riippuu myös vuorokauden ajasta milloin tenava syntyy, viittiikö sitä lähteä könyämään kotia kohti.

Mulla on kyllä tietty myös pelko persuksissa siitä, kun neljä kertaa kaikki on mennyt ihan hienosti, että vieläkö tässä ehtii kokemaan sektion tai jotain muuta epämääräistä. Kun ainakin pikkuisen toivon, että tämä tulee olemaan viimeinen synnytys omalle kohdalle. Toisaalta, kun en osaa elää selibaatissakaan ja sukurasitteena on noi 50+ hedelmöittymiset, niin nyt jo nään painajaisia siitä, etten koskaan pääse äitiyslomalta takaisin töihin.

Hyvää päivänjatkoa kaikille! Me lähdetään nyt syömään.

kriisi + typsy 28+5
 
Niinpä kumpa Jennistä todentotta jotain kuuluisi, mut musta tuntuu et ne pitää osastolla loppuun saakka jos on vaarana ennenaikainen syntymä..ja se on varmastii paras paikka. Jennille paljon haleja missä oletkin

Toukonuppu: en kyllä yhtään ihmettele pelkojasi :hug: Mulla niitä on vaikka en ole edes synnyttänyt koskaan alakautta.

Mä haluun synnyttää sit ensi kuussa |O mut luultavasti oon viimeisten joukossa :( No kunhan elävänä syntyy niin syntyköön vaikka juhannuksena sitten =)
 
kriisi: mulla on kanssa takaraivossa jyskyttänyt jonkin aikaa et kun ensimmäisen kanssa kaikki meni niin hienosti ja mä olen saanut mailman ihanimman pojan mailmaan niin voiko olla et minulle suotaisiin onni saada myö toinen elävä lapsi mailmaan. Mulla on ollut aikapaljon epäonnea elämässä ja se kyllä varjostaa sitä et voiko tällaista onnea sattua minulle :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja poika04:
kriisi: mulla on kanssa takaraivossa jyskyttänyt jonkin aikaa et kun ensimmäisen kanssa kaikki meni niin hienosti ja mä olen saanut mailman ihanimman pojan mailmaan niin voiko olla et minulle suotaisiin onni saada myö toinen elävä lapsi mailmaan. Mulla on ollut aikapaljon epäonnea elämässä ja se kyllä varjostaa sitä et voiko tällaista onnea sattua minulle :eek:
Kyllä tässä melkoinen historia on itselläänkin taustalla, mutta en ole koskaan peruspositiivisuudestani luopunut. Ja hyvä niin, koska olisin muuten varmasti jossakin ihan muualla kuin tässä ja nyt. jaksan kuitenkin uskoa, että kaikki menee hyvin ja että olen todella hyvissä käsissä sairaalassa. Synnytys on kuitenkin maailman luonnollisin asia... =)
 
KAIPAA APUA JA NEUVOJA!!!!!!

Kertokaas jotain hyviä vinkkejä ja neuvoja kun mulla pukkaa mahatautia päälle. :'( Masua vääntää välillä aika julmetusti ja suomeks sanottuna paskaa tulee. Maha ei oo pillikuralla mut löysällä. Ensimmäisenä on mielessä tietenki et voiko tyty masussa hyvin ja miten se siihen vaikuttaa!!!??? Ainakin tuntuu kyllä liikkuvan siellä... :heart:

Mieli on ihan jossain tuolla maan syvyyksissä. :'( Ensin kamala nuha ja nyt ku se alkaa hellittää ni nyt sitten tämä. Miks pitää olla niin vaikeeta? Tämän raskauden aikana oon kyllä saanu murehtia enempe ku varmaan koskaan. :ashamed: Itku tulee väkisinki tätäki kirjoittaessa. Ja ukkelinki pitää töihin lähtä kohta niin jään ihan yksin tänne.

Koin eilen vielä järkytyksenkin kun rakas ystävä erosi pitkäaikaisesta kumppanistaan!! Tuli niin yllätyksenä. Nyt vielä huoli hänestä!!!!Jotenkin se oli kova paikka itsellekkin kun hänen miekkonen oli meille kuin perhettä ja jotenkin kaikista tuntui että he ovat toisilleen luotuja.Olivat yhdessä 7 vuotta. Eilinen meni ystävää lohdutellessa, raskasta katsoa kun toinen vain itkee....

Että tämmönen harmaa ja synkkä mieli täällä.... :'(

liinu83 ja möykky 30+4
 
Liinu83: :hug: Surullista että ystäväsi on päätynyt eroon :( Eikös sitä mahataudissa pitäs juoda paljon ja sit jotain mahaystävällistä jugurtti mikä rauhottaa massua...

Annaliina73: Juu pakkohan sitä positivisuutta on yrittää ylläpitää mut välillä se on niin pirun vaikeaa. Ei mua niinkään sit se pelota kun on siellä sairaalassa synnyttämässä vaan tää loppu massuaika :(
 
Edla-mamma, tuosta kapeasta lantiosta sen verran, että en usko sen olevan mitenkään periytyvää. Eikä sitä muutenkaan tiedä, kun jotkut pienikokoiset naiset pystyy synnyttämään ihan tavallisesti ja joskus iso kokoisemmilla naisilla on ahdas lantio.
Sitä vaan valitettavasti ei aina huomata ennen synnytystä. Itsellä esikoisen kohdalla, kun huomattiin rv 36 että on yli neljäkilonen, niin tutkittiin ja sanottiin että kyllä mahtuu. Ei kuvattu siinä vaiheessa. Ihan käsikopelolla koittivat luut. Yritin itku kurkussa sanoa, että mulla on sellanen olo että ei varmasti mahdu. Aiemmin oli toinen lääkäri jo puhunu sectiosta. Käynnistettiin ja loppujen lopuks hätäsectioon. Sitten kuvattiin, kun olin vkon sairaalassa ja todettiin että ei mahdu tulevaisuudessakaan normaalikoinen vauva syntymään.
Sitä ei siis aina ennen synnytystä huomata, mutta ei sitä turhaan kannata miettiäkään. Jokainen synnytys menee niinkun menee. Ja suurimmalla osalla varmasti hyvin! =)
summer ja 32+1
 
tyksistä kotiuduttu!
jeps, olihan nuo vihlonnat saanaut muutoksia kohdunkaulalla aikaan niin kuin epäilinkin. kaks viikkoa sitten paikat oli käsikopelolla 3cm ja kiinteet niin nyt paikat oli pehmeet ja kaulaa enää 1,5cm. tuli käsky ottaa rauhallisesti. onneksi sisäsuu oli kiinni sillä silloin olis jo suurempi huoli.
kuinkas rauhallisemmin sit pitäs oikein ottaa kun töistäkin oon ollut saikulla jo tammikuun alusta ja jatkuu ihan äitiyslomaan asti, kotonakaan en liiemmin rehki ( ruuan laitan ja pyykit pesen )loppuajan lonnin.
kirppu oli onneksi kasvanut tosin menee vieläkin -2 käyrällä mutta kasvaa kuitenkin nyt tasaisesti omalla käyrällään. perätilassa oleilee tällä hetkellä. seuraava kontrolliaika on heti pääsiäisen jälkeen, 12 päivää odoteltavaa..

liinu: paranemissäteitä lähettelen, eiköhän vauveli voi omasta olostasi huolimatta ihan hyvin. muistat vain juoda hyvin. mutta jos oikein huolettaa niin pirautappas neuvolaan.. :hug:

 
weiss
Vapaan paperit laukussa!!! :D Eli, polikontrollista kotiuduttu. Kontrolleissa ei siis tarvihe rampata, ellei tuon parvon takia ala uus "kierre".. Toivottavasti ei, ens viikolla saahaan tulokset niistä, jotka otettiin tänään samalla reissulla siellä. Kohdunsisäsuun tilanne pysynyt melkein samana, n.2mm avautunut lisää. Kohdunulkosuu sormelle auki ja kaulaa ultralla 2,5cm. Vauva voi hyvin, kaikki virtaukset oli ok ja painoarvio 2,1kg. Joku muuten tais joskus kysellä tuosta RI arvosta, niin sillä mitataan napavaltimon virtauksia eli liittyy istukan toimintaan.. Painoarvioon luultavimmin tulee lähete viikolle 35-36, jollei syytä aiemmin ole käydä. Helpottihan tuo käynti taas vähän ja mie ainakin alan koittaa jo pikkuhiljaa pikkasen liikuskella, kun ei nuo supistukset kovin paljon tuolla alhaalla mitään aikaisekseen saa. Että yliajalle tässä vielä oikiasti mennään!!! :LOL:
Jenniä miekin kaipailen.. :heart: Teki mieli lähtiä osastoille huhuilemaan |O Jenniiii 30!
Tälläsillä siis mennään etiäpäin.

weiss ja pikkuinen 31+2 :heart:
 
Weiss: MAHTAVAA :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: jaa joku muukin meinaa täällä yliajalle mennä =) Ei oo pieni teidänkään tulokas =) Voi että mua harmittaa kun meillä ei mitään muuta katottu kun et torttu on kunnossa ja vauva mitattiin. Mustakin ois ollut ihanaa tietää et kaikki muutkin asiat on ok..ja et oisivat kattoneet että ei oo napanuoraansa sotkeutunut...

 
Ihanaa weissMuksa kuulla näitä ilo-uutisia aina välillä, kun tuntuu, että meil toukomöhiksillä on kaiken maailman kremppaa :D

Teillä onkin jo hyvin syönyt peipi tuloillaan :heart: Onnea onnea onnea, moon niin iloinen aina, kun joku pitkään "kärsinyt" saa hyviä uutisia!!!

Mua harmittaa, kun ei ole ite pässyt mihkään koko arvioihin tai muihin... :ashamed: Siis tosi hyvä, ettei oo ite tarvinntu rampata kaikenmaailman tutkimuksissa, mutta mun niin tahtoisi nähdä pienen ja saada vaan lisää lisää lisää todisteita, että kaikki on hyvin :whistle: Kumma, kun ennen oli ajatus maailma niin, että vauva on automaattisesti terve ja hyvinvoiva, nylyisin sitä pitäisi todistella ja tutkituttaa vaikka miten päin raskausaikana :p (vai mites se jossain lehdessä lukikaan...)

Eilen neukussa, kun yritin ihanoikeasti jutella ja saada jotain syvällisempää kontaktia aikaiseksi puhumalla, etä mua PELOTTAA jos vauva alkaisikin syntymään liian aikaisin, ihan näinä päivinä... Että kun on muutookin kesken ja kaikkea, niin eipä se neukkutäti saanut taaskaansanaa suustaan, alkoi naureskelemaan vaan, että yhdellä kotk'ynnillään olijuuri joutunut semmoiseen perheeseen, että nainen oli ollut synnärillä juuri muuttöpäivänä ja koti oli kuin hävityksen kauhistus...No joo, eipä se paljoa mun pelkoja/murhetta hälventänyt... No, ei kai se Ru nyt tahdo ulos hyvästä tilavasta yksiöstä'än vielä, kun on siellä tilaa mellastaa vaikka miten pä'in :LOL:
 
Pitkästä aikaa taasen tänne tulin lukemaan juttuja..

Ei ois enää pitkä aika äippälomaan, viimeinen työpäivä 2.4. Kyllä voikin mennä aika nopeasti!

Kyllä mie ootan et pääsen tästä eturepusta eroon!! Kun ei oo missään asennossa hyvä olla; jos istuu pitkään rupee koskee mahaan, jos joutuu seisaallaan olemaan niin kantapäät on ihan tulessa ja sit pitkälläänolo ei tule kuuloonkaan kun tajua sit riipii ja kyljelläänkin sit pitkään jos on niin käy koskee selkään tai olkapäähän!!!!!!!! Siis onko muilla yhtä ongelmallista?

Ei oo vielä täälläkään tyyppi itteensä raivotarjontaan saanu..Mut 35 viikolle odotellaan ja sit sitä ilmeisesti yritetään kääntää jos ei ite tajua kääntyä..Mut onhan tuohon vielä kolme viikkoa aikaa, et toivottavasti kääntyy..

Mulla on onneks nuo syömishalut ollu ihan hallinnassa, 6,8 kiloa on tullu painoa eka neuvolakäynnistä ja on ihan hyvä olo, ei oo hirveesti turvotusta ollu onneks!

25.päivä ois seuraava neuvolakäynti, jännittää aina et miten paljo pariin viikkoon nousee paino.. Aina pitää ruveta tarkkailee muutamaa päivää ennen et ei ihan hulluna vedä mitään jonninjoutavaa naamariin, ettei tule turhaan sit ylimäärästä..

Jännittää hiukan et miten iso tyyppi on tulossa sit loppujen lopuks kun ensimmäinen oli 4,2 kg syntyessään, kun meni 10 pv yli..Nyt pikkusen kyselinkin et onko se mitenkään mahollista et sitä käytäs pikkusen aikasemmin käynnistelemään jos uhkaa mennä taas noin paljon yli..Kun pojalla murtu solisluu ja sokeriarvot meni tosi alas, kun ei meinannu raukka sopia tulemaan..Ja sit joutu kaks yötä olemaan teholla..Ei minusta ole kovinkaan järkevää et kidutetaan tolla tavalla sekä äitiä että lasta..Vai mitä ootte asiasta mieltä? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Hyvää kevään odotusta ja odotusta ylipäänsä! B)

D ja tyyppi 31+6
 
Hei kaikille taas!
2 viikkoa lisää saikkua ja sitten taas katsotaan. Paikallisessa "KELA:ssa" odotti yllätys, työnantaja ei ole toimittanut palkkatietojani, joten sairaslomarahoja ei voida maksaa. Olen nyt sitten yrittänyt soittaa koko päivän kunnalle, mutta kukaan ei ole paikalla, kaikilla pääsiäisloma jne. Suoraan sanottuna ottaa aika reippaasti päähän nyt. Kyllähän nuo rahat sitten tulee vaikka jälkimaksuna, mutta kiva odotella yli kuukausi niitä. Ja juuri kaksi viikkoa sitten vakuuttivat kunnalta, että kaikki paperit on laitettu eteen päin. Niin juuri joo, jossain jonkun pöydällä siellä lojuvat.

weiss onnea hienoista uutisista. Tuli hyvä mieli!

tietääkö joku mikä on RS-virus ja onko se vaarallinen raskaana olevalle? semmoista nyt päiväkodissa liikkeellä ja jouduin tänään käymään siellä. Hiukan alkoi pelottamaan että mikä on, kukaan ei sanonut mitään sinne tullessani, kävi vasta ilmi pitkän ajan kuluttua, että joku lapsi on eristettynä sairaalassa ja toinen 40 asteen kuumeessa. Olisihan se nyt kohtuuttoman huonoa tuuria tuommoinen kyläilyreissulla saada, mutta pisti kuitenkin miettimään.
 

Yhteistyössä