***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

ÄITIYSVAATTEET: multa löytyy kahdet housut joita en ole vieläkään edes käyttänyt kun muutkin joustavammat housut mahtuu päälle. omaan pienen vauvamasun (sf-mitassa mennään alakäyrän alapuolella..) äitiyspaitoja en omista yhtään, käytän sellaisia löysiä paitoja, niillä on pärjännyt toistaiseksi ihan hyvin.

SAIRAALAKASSI: en ole vielä pakannut. pakkaan ehkä joskus rv35 jälkeen. ei vielä kiirettä.

IMETYSLIIVIT: omistan esikoisen jäljiltä kahdet, joten niillä mennään en usko tarvitsevani useampia..jos mennään samaa rataa esikoisen imetyksen kanssa niin tuo riittää. toivon kyllä että pystyisin imettämään tällä kertaa kauemmin kuin viimeksi..

VANHEMMAN LAPSEN HOITO: poika on per.päivähoidossa kokopäiväisesti tällä hetkellä ja tarkoitus olisi jatkaa hoitoa puolipäiväisesti jossain vaiheessa.

PELOISTA: kolme lasta haudanneena voin sanoa että kuoleman pelko oli läsnä seuraavissa raskauksissa ja menetyksen jättämät syvät arvet aukeaa välillä. kuolemalle emme itse voi mitään se on ylemmän kädessä. puhuminen peloista lähemmille ihmisille auttoi minua, näitä asioita ei kannata pitää sisällään, siitä ei hyvä seuraa..

kurpitsa rv29+2 sekä poika -05 ja enkelityttötrio -03 rv23
 
kurpitsa :hug:
weiss eikö olekin uskomatonta. 33. viikko, tuntuu ihan epätodelta. Ja pahimmassakin tapauksessa enää 10 viikkoa. Juurihan me kaikki oltiin rakenneultrissa.
päivänsäde ja birdie mulla on ainakin vauvan liikkeet muuttuneet hiukan hankalammin päältä tunnettaviksi, kun vauva on mennyt Rt:hen ja majailee selkä masuun päin yleensä. Enemmän tunnen ja näen päältä sellaista puskemista ja työntämistä. Potkut usein tulevat joko ylös kylkiluihin tai sisällepäin. Kovasti tuo neiti puskee itseään alaspäin. Ettei vaan kiinnittyisi jo.

 
Heipsan!

Äippä84
, oli kyllä täälläkin ihan karmean hiljaista kun heräsin; meillä tosiaan poika myös reissussa. Ja miten paljon on kotihommille nyt aikaa!! Ei tätä osaa käyttä edes hyväkseen. Siivosin vitriinin ja roskikset, niitä mahdoton tehdä vilperin kotona ollessa. Mutta että vielä huominen ja keskiviikko päivä (illasta tulevat sit kotiin :heart: ) olis aikaa!! Huh, ihan käsittämätöntä. En mistään hinnasta antais perhe-elämää pois, on tää niin tylsää.

Pienimmäinen potkii mahassa kovasti, vatsa heiluu puolelta toiselle. Että ei tässä ihan yksin olla, ja onhan mulla lisäks koirat kaverina. En erota minäkään, miten päin mahdollisesti alakerrassa nyt majaillaan. Liikkeitä tuntuu kaikkialla, ja vihloo välistä tosi imakasti tuonne jalkoväliin. Johonkin hermoon painaa vaavi.

Ai niin, jotenkin minä en osaa ajatella niin että mulla olis nyt menossa 31 viikko. RV on siis 30. Tuntuu harhaanjohtavalta puhua tuosta seuraavasta viikosta, vaikka ihan tavallinen tapahan se on. ..

sinuhe ja ukkeli 30+0 !
 
Tehän olette ahkerina täällä ollut.....

Ajattelin jos huomenna soittasin neuvolaan jos ei helpota...mää on jotenkin niin huono soittelemaan ja kun se täti on muutenkin nähnyt paljon vaivaa mun takia kun on hankkinut ylimääräsia ultria yms...kun on ollut näitä vaivoja :ashamed: Pahin on kun nousee istumasta seisomaan ihan kun kokoajan ois kauhea vessa hätä vaikka mitään ei tulisi :D ja nukkuissa polttaa alaselkää.

Kävin tuossa kaupungilla vähän kiertelemässä pojan kanssa...ostelin pojalle isompia vaatteita varastoon ja vauvallekkin tarttui jotain mukaan yllättäen :saint: No sainhan itsellenikin jotain kengännauhat :D

missähän se Jenni on? onkohan heidän perheessä jo pienokainen kun näin kauan on ollut pois.

poika04 ja papu 32+4
 
Heippa kaikille!

Viikonloppu oli yhtä hulinaa taas kerran ja nyt yritän rauhoittua matalalennosta maanpinnalle. Maha vaan kasvaa ja tuntuu vähän väliä olevan ratkeamispisteessä, liikkeet ei kuitenkaan tunnu kunnolla ulospäin vieläkään. Olen omissa toiveissani päätellyt tämän sukupuolisidonnaiseksi asiaksi, kun mulla jo kolme poikaa on ja jokainen heistä on kyllä jo mahassa tehnyt selväksi kuka määrää. Tyttö taas oli paljon hentoisempi, ei saanut edes kylkiä mustelmille.

Mulla olisi 37+0 ajankohdassa yksi kahden päivän koulutus, josta sain kyllä salin liikuntaosiosta vapautuksen jo etukäteen. Saas nähdä pääsenkö paikan päälle. Mulla on vielä 6 vko töitä eikä toivoakaan sairaslomasta, tuntuu ettei pää kestä tätä. Ajattelin jo aamulla saisko tylsän työn takia mentaalilomaa.

Hyvää jatkoa kaikille!

kriisi + typsy 29+2
 
Ööh tota onko muilla tullut seksin jälkeen vähäistä verenvuotoa? Supisteleekin aika lailla, mutta ei mitenkään kipeesti. En ole soittanut neuvolaan tms kun huomenna on kuitenni taas lekuri. Luulisin että on ihan normaalia kun näin loppuraskaudestahan saattaa pelkkä sisätutkimuksin aiheuttaa pientä vuotoa...
 
Ei varsinaisesti liity odotukseen, mutta tietääkö joku jotain tällaisista asioista. apua kaipailisin...

Tänään sattui kummallinen juttu kun parkkeerasin lähikaupan pihalle, siis ihan sallitulle parkkipaikalle. Tuli siihen sitten joku vanha setä huutamaan, että olen parkkeerannut paikalle johon ei ole lupaa pysäköidä (juuri ajoin siihen paikalle, normaali parkkiruutu). Yritin kysyä, että millä perusteella ei ole lupaa pysäköidä, mutta sain vain vastauksen, että olen "v***n ulkomaalainen enkä ymmärrä liikennesääntöjä. Ukko alkoi sitten huutaa, että sillä on onneksi mun rekisterinumero ylhäällä ja ilmoittaa kyllä poliisille niin varmasti saan sakot väärästä pysäköinnistä ja jostakin risteysliikennerikkomuksesta,johon hänen mielestään olin myös syyllistynyt. Hämmennyin niin totaalisesti, että en osannut tehdä muuta kuin startata auton ja ajaa toisen kaupan parkkikselle. Nyt mieltäni jäi painamaan, että voiko tuo mies oikeasti tehdä musta jonkun ilmoituksen? Sakkoja nyt tuskin tuollaisesta voi joutua edes maksamaan... Paha mieli vaan.
 
annaliina mulle ainakin sanottiin että pieni ns.pyyhky vuoto on normaalia esim yhdynnän jälkeen, mutta jos tulee kirkasta punaista vuotoa enempi ja on supistuksia niin sit pitää lähteä tarkastukseen. Tummavuoto on yleensä ns. vanhaa verta. Eli jos vessakäynnillä tulee vähän punasta paperiin niin ei kannata säikkyä. Mut kysäseppä äippäpolilta vielä mitä mieltä ne siellä on.

mintsi+lepakkovauva 30+1

 
Kiitokset tyttärille, näin oletin itsekin, että varmaankin vaaratonta =) Mutta arvatkaapa tuliko pikkanen paniikki alkaa laittaa vauvan kamoja kuntoon, kun tässähän voi ihan oikeasti käydä niin, että kohta synnytetään. HUI!
 
Katrinainen: Jätä vaan omaa arvoonsa tollaset möskyyjät, joku ihan päästään sekasi ollut äijä vaan huutelee =)

Annaliina: Mäkin olen sitä mieltä et ihan normaalia on kun paikat on niin herkät et niistä saattaa vähän verta tullakkin...

 
weiss
Annaliina: Normaalilta tuo kuulostaa. Mutta ainahan voit soittaa vaikka neuvolaan, jos kovasti mietityttää..
Katrinainen: Tais vaan olla oikiasti päästänsä pipi.. :p

Eikö teillä muilla heittelehi mielialat ollenkaan, kun tuntuu, että en edes ite ota selvää oonko lintu vai kala.. Eilen olin niin helv. kiukkunen ja masennuksissa mikä tuli kirjotuksistakin selväksi.. :ashamed: Tänään oon ollu ihan taivaissa.. Kävin tuolla huhtikuisissa vakoilemaan, niin kääks, siellä ollaan jo niiiiin pitkällä.. sitten iski todellisuus, niin ollaan muutaman hassun viikon päästä mekin!!! Mie oon varmaan seonnu lopullisesti, mutta alko oikiasti jännittää...
Toivottavasti Jennillä ja pikkuisella on kaikki hyvin!! :heart:
 
weiss mulla mielialat menee ylös alas. Olo on onnellinen ja yht´äkkiä saattaa alkaa hirmuisesti itkettämään. Siksi varmaan tuohon autojuttuunkin reagoin. Miehen syliin olen koko ajan tyrkkäämässä itseäni kun on jotenkin niin läheisyyden kipeä olo. Ja hermostun ja ärsyynnyn kohtalaisen pienistä. Ihanaa tämä raskausaika ja hormonit!

jenniä minäkin jännitän. Tulisipa pian kertomaan kuulumisia!
 
Tervehdys

Koko päivän olen työn ohessa yrittänyt lueskella kirjoituksianne.

Puolilta päivin tuli neuvolassa käytyä:

Paino 300g tullut ensimmäisestä käynnistä
RR 122/72
Prot: +
Leugot:+
Sf: 27
raivotarjonta
seuraava käynti 2 vkon päästä
Tällä viikolla pitää käydä labrassa antamassa pissanäyte, että saadaan selvyys mahdollisesta tulehduksesta. Mitään oireita ei ole ollut.

Kävely muuttunut entisestään kaakerrukseksi, kun on pikkuisen pää tuolla alhaalla.

Sokerin pysyy nyt hyvin rajoissa kunhan muistan riittävän usein nauttia välipalaa ettei veny syönti välit liian pitkiksi.

Jossu & Hemuli 29+6
 
Weiss: Kyllä täällä tunteet heittelehtii miten sattuu :ashamed: ja millon sattuu..Itsekkään ei aina tiedä oikein mitä ajatella..Välillä itkun kanssa pelkään että vauva kuolee ja toisena hetkenä kahtelen vauvanvaatteita ja ooon ihan innoissani...Toivottavasti tää tasaantuisi :eek:

Varmaan Jenni on niin pitkään saitsulla kun vauva syntyy....jännittää tosi paljon milloin saadaan ensimmäiset vauva uutiset :heart:
 
Mielialatkyllä täällä mielialat heittelee. Joinain päivinä olen niin pystyvä ja voimakas, ettei mikään kaada, ja toisinaan riittää kun uhmakas 5v sanoo jotain poikkipuoleista.

Ja kyllä sellainen tihkuttelu on ihan normaalia näillä viikoilla yhdynnän jälkeen. Meillä tilanne on nyt se, ettei enää harrasteta koko hommaa ennen vauvan syntymää. Viime kerta oli reilu viikko sitten, ja vaikka kokemuksesta tiedän tihkuttelua tuleva, aina se säikäyttää jotenkin. Toisekseen mua jotenkin etoo koko homma, niinkuin aina ennenkin tässä tilassa näihin aikoihin. Ei vaan sytytä millään tavalla. Paijattavana kyllä tykkään olla, mutta en yhtään enempää. Joskus miehen tarpeiden tyydyttämiseksi käytetään käsiä ja suuta :LOL: mutta tuo pääasiallinen paikka on nyt rauhoitettu vauvaa varten.
Onneksi mies on jo vuosien ajan oppinut minut tuntemaan, että ei tässä mistään tunteiden viilenemisestä ole kyse, vaan kaikki liittyy ihan tähän olotilaan. Vaikka rakastan mahaani yli kaiken, ei se saa minua järin naiselliseksi tai seksikkääksi tuntemaan :ashamed:
Mieskin tuntuu olevan taas samanlaisissa fiiliksissä kuin minäkin, ja odotamme innolla vauvaa syntyväksi. Petipuuhiin ehtii sitten myöhemminkin, vanhan kaavan mukaan sellaiset 3kk-4kk vauvan syntymän jälkeen. Siihen saakka improvisoidaan jotain ;)

33+0
 
Weiss: :eek: Apua...todellakin ollaan jo näin pitkällä ja mitään en oo valmiiks saanut,mulla oikeesti iskee kohta paniikki näiden hommieni kanssa :whistle: Liitoskipuja joo varmaankin,en tiiä,kun ekaa kertaa näissä puuhissa :D

Mulla on jotenkin itku ihan hirveen herkässä,siis todella herkässä...varsinaisia mielialamuutoksia en oo huomannut... vielä :p
 
Torstaina 13.03.2008 klo 11.33 kuului rääkäisy jota en ikinä elämässäni unohda! Pikku prinsessa syntyi tähän maailmaa. Strategiset mitat 1380g ja 42 cm (päänympärys 28cm) Apgarpisteitä neito sai 8 sekä 60 sekunnin että 5 minuutin tarkastuksessa. Suunnitellulla sektiolla neito syntyi raskausviikolla 32+0.

Neito on nyt 4 päivää vanha ja voi erinomaisesti. Ensimmäisenä iltana joutuivat lisäämään hieman happea kaappiin, mutta muuten on hengittänyt täysin omilla keuhkoilla. Nyt neito on tehon tarkkailussa ja kaikki on mennyt todella hyvin (koputan puuta, toivottavasti jatkokin sujuu hyvin). verenpaineet ok, hemoglobiini ok, saturaatio ok (mitä nyt neiti muutaman kerran on hetkellisesti unohtanut hengittää, mutta jo seuraavalla hengitys kierroksella ollut taas jyvällä siitä miten hengitetään ;) Täysin normaalia pikkukeskoselle). Tänään otti jopa ekat hörpyt maitoa rinnasta!!

Tässä pikaisesti kuulumisia. Palailen taas. Valitan etten ole ehtinyt vielä lukea teidän kuulumisia, mutta kovasti hyviä voimia teille kaikille. Luen juttuja heti kun ehdin. Nyt lähden lypsylle =)

 

Yhteistyössä