***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

gha: juu niin varmaan on erilaisia =) mulla on apteekista ne magnex vai magnaxko se oli..mut 350g:a et sillä varmaan toi annostus on maksimissaan se yksi tabletti.

mulla kauhea siivous vimma olisi päällä mut ku ei saa tehdä mitään nii ei uskalla.
viikon päästä onneks se 34 viikkoa täynnä nii pääseepi tästä pahimmasta pakko levosta sitten vihdoin eroon. mut rauhassa saapi ottaa silti senki jälkeen et pysyisi viel paremmille viikoille masussa jäbä.
mut kyl tää ahistaa olla paikoillaan viikko tolkulla vaikka meneekin "hyvään" tarkoitukseen.


nemika+jäbä 33+0 :heart:
 
Käytiin sit eilen miehen kanssa hänen kaverillaan kun heillä oli peli ilta, sinne tuli yks tuttu pariskuntakin, jolla oli 6viikon ikäinen vauveli, ja voi että se oli pieni, painoa vasta 4kg, oli syntynyt jo 36+5 viikoilla ja tuolloin oli painanut päälle 2kg.
Sain häntä hetken aikaa pitää sylissäkin ja muistella tulevaa varten ;)

Täällä vointi hyvä, paitsi että toivoisin vaan jo että lumet lähtisi ja ilmat lämpenisi, kun mulla ei kohta takki meni enään kiinni :/ ja että tulis jo se vappu, sit ollaan jo tooosi lähellä!

Mies sai eilen laitettua yhen hyllynkin seinään, mihin aion laittaa rasvapurnukat ym.pientä, sekä mulla on semmonen pieni soiva karuselli sen aattelin ripustaa, mutta viittinkö vielä...

Hoitopöytä otetaan ensi vikkolla pääsiäisenä mukaan kun mennään miehen isälle syömään.
ja seuraavalla kerralla sit se sänky, pinnikseen vielä patja pitäisi ostaa.
tyllerö 30+4
 
Onko kukaan ihan oikeasti nain ISO kuin mina...tai en mina muuten kuin tuo massu; sanovat nayttais etta olis painoa pudonnut muuten...kiva naky varmaan ilmapallomassu ja tikkukasivarret...Massu on kylla mitattu ja se on viikkoihin nahden oikean kokoinen, mutta ehka tuo pieni notko selassa vaikuttaa tieda hanta...kayn laakarilla huomenna hakemassa todistuksen, etten tosiaan nailla hetkilla viela synnyta. Menen ensi viikolla Suomeen ja eivat kylla varmasti paasta minua koneeseen ilman todistusta.

Aitiysloman alkupaiva varmistui...se on 9 Toukokuuta, kokonainen kuusi paivaa ennen laskettua aikaa! No, pitaapa mamman mobiilina!

Unelmien talokin loytyi. Tarjous tehty. Nyt vaan kasia kyynarpaita myoten ristissa, etta saadaan se...!

Hyvia vointeja kaikille!

RR 31+3

 
huomenta nukuin sitten kerrankin kunolla. Jihuu.

pelkaajille luin minakin vahingossa eilen kohtukuolemista ja kieltamatta olo on ollut ikava siita asti. Luulenkin, etta tieto ja ajatteleminen lisaa tuskaa. Totuus kuitenkin on, etta kuolemat ovat harvinaisia ja koskaanhan elamassa ei voi tietaa mita sattuu muutenkaa, joten turha stressata sellaisella mika on epatodennakoista. Nyt vaan pysytaan kaikki pois tietyilta sivuilta ja tietyista nettiosoitteista. Me ollaan paasty jo niin pitkalle, etta riskit ovat minimaaliset.

Ronya Royce ihan tosissaanko alkaa aippaloma siella noin myohaan? Mun kay ihan saaliksi teita. Itse alkaa jo nyt olemaan niin fyysisesti vasynyt tekemaan rankkoja hommia. ota kuitenkin hiukan kevyemmin lopussa.

carmen siella etolassa oli varmasti pujotettu jotain kultalankaa sinne ptjansuojuksen joukkoon. :D Varma sijoituskohde!

katrinainen ja kirppunen 31+5
 
levottomat jalat ym
Olen kärsinyt samasta ongelmasta ja kokeilin myös magnesiumia, mutta tietenkin luulin sen toimivan heti välittömästi ja näinhän ei käynyt. Joku kirjoitteli että monta viikkoa joutuu syömään ja sitten toimii. Olen nyt kumminkin venytellyt iltaisin, se on hieman auttanut.
Suurin apu on ollut rautakuuri, minkä aloitin anemian vuoksi maanantaina.
Kummasti on puutuminen kadonnut kokonaan, kun veri kiertää jalkoihin taas.

En välillä tajua kyllä tuota meidän neuvolan toimintaa. Siis kauheen mukava täti on, mutta ei niinkään lääketieteellistä, kunhan vaan jauhetaan niitä näitä.
Kahtena kertana multa on kysytty että haluanko minä että mitataan hemoglobiini, olen ollut että ihan sama mulle. No ei ole mitannut. Lääkäri otti ihan eri syistä ison kasan verikokeita ja sanoi että on vakava raudanpuutostila anemia ja äkkiä rautakuurille. Tuo raudanpuutoshan on ihan yleistä kyllä raskaanaoleville, mutta olisin siis ehdottomasti aikaisemmin aloittanut jo kuurin, niin olisin terveempi ollut jo aikaisemmin.
Ärsyttää vaan kun koko ajan on ties mitä arvoja sekaisin:sokerit, proteiini ja koko ajan on kahden viikon aikana saanut juosta kokeissa. Ainakin nyt tuon raudan aloittamisen jälkeen on ollut huomattavasti parempi olo, kun olin väsynyt kuin mikä koko ajan.
mutta valitukset sikseen.
Pelkääjät
En suosittelisi teidän lukevan aiheesta niin paljon. Uskon siihen että jos jotain tapahtuu se on jo määrätty tapahtuvan. Positiivista ajattelua nyt !!
 
heipä hei...

pitkästä aikaa kerkeän tällekin puolelle... keskiviikkona äippäpoli kontrolli , rr ollut hiukan koholla ja vauvan paiono-arvion tarkistus (rv32 arvio oli 2570g) sokerirasitus kuitenkin ihan ok arvot jopa alhaiset. eli mistä lie kasvu johtunee..en kuitenkaan kauheasti makeaa tms .syö. vaikka uskoisin,että tästä lantiosta mahtuu isompikin vauva syntymään..tietysti toive olisi,etteipaljon yli 4 kilon pääsisi kasvamaan..mutta saapas nähdä sitten.tiistaina paasto verensok. ja toksemia kokeet. saapa nähdä joutuuko jäädä osastolle lepoon..mikäli noissa rr arvoissa on nousua ja toksemia arvoissa häikkää..
eilen ja tänään ollut kipeitä vihlaisun tunteja alavatsalla ja kohdun suulla... johtuneet eilisestä vähän pitemmästä lenkistä tyttöä pulkassa vetäen.. tänään keskityn lepoon (minkä nyt tuon typyn 1v 8kk hoitamisilta kerkeää

minäkään en suosittele noista ikävistä asioista lukemista!! tulee tosi paha mieli.. esikoisen aikana luin ja itkua tihrustin tämän tästä kun tuli ne jutut mieleen. ja uniinkin ne tuli myös.
uskon näin,että jos niin on määrätapahtua,ei sille voi mitään... mutta tietenkään en sitä kenenkään toivo joutuvan kokemaan.

hyvää sunnuntain jatkoa

t. hilppahemulin äiti rv 33+4

catryn kö oli sivujen päivittäjä..? minulle voi tuonne etusivulle laittaa synnäriksi koks ja 2 lapsi sukupuoli mysteeri.. kiitos!
 
weiss
Puolustaudun ja muidenkin pelkääjien puolesta.. On kauhian vaikiaa olla pelkäämättä ja päästämättä niitä ajatuksia omaan päähänsä. Ei tietenkään kannata kauhiasti varta vasten hakea ja lukea kohtukuolemista tietoa, mutta enpä miekään ole voinut korviani sulkea, kun miulle fakta tietoa ja neuvoja on polilta jaettu. Eikä lohsuta myöskään kauhiasti, että niin tapahtuu, jos niin on tarkoitettu. Tottakai niin tapahtuu, mutta mie ainakin rakastan tätä pientä jo niin paljon, että en oikiasti tiiä, kuinka siitä selviäisin, jos jotakin tapahtuisi. Meillä kaikilla hormoonit kiihdyttää ajatuksen juoksua ja saa mielikuvituksenkin lentämään, mutta mie ainakin kaipaan enemmän tukea ja lohdutusta myös täältä, jossa on toisia samassa tilassa ja jotka oikiasti asian ymmärtää. Anteeksi purkaukseni, mutta kaikille odotus voi olla oikiasti pitkää ja piinavaa. Minuu on purru kiukkukärpänen ja toivon, että kukaan ei ota mitenkään henk.koht tai loukkaannu.. :p
 
Päiviä =)

Tottahan toi on,mitä weiss kirjottaa,jos se pelko jäytää,niin ei sitä kovin helposti pysty olemaan ajattelematta,varsinkin jos on jotain,mikä tekee pelosta konkreettisen :( Eikä sekään auta se vanha klisee "tapahtuu,mikä on tapahtuakseen" inhosin tota lausetta kun sain keskenmenon :kieh:
Mulla henk.koht. onneks semmonen tilanne etteä pystyn nopeesti kääntämään ajatukset muualle ja missää nimessä en voi lukea mitään ikävää tai pääsee piru valloilleen :ashamed:
Mutta ainahan se ei auta...

Tultiin just nimiäisistä ja nyt on sitten makeaa mussutettu :x Pitäis varmaan jotain järkevääkin puuhata,eli ompeluhommiin... :D

Repa ja kutvonen rv 31+5
 
moi kaikki

täällä on viikonloppua vietetty ja ulkoiltu paljon..
Peloista: Mä itse olen sellainen luonteeltani et luen paljon kaikkia juttuja ja mun täytyy selvittää kaikki jutu juuria myöten..ehkä se ei oo hyvästä mutta mitäs utelialle luonteelleen tekee. Nää hormoonit on saanut mut tosi herkäksi just näitten pelkojen suhteen. Mutta ihanaa tietää että mä en oikeesti oo ainut joka pelkää..mä ajattelin jo et mä oon tullut hulluksi...kuka se kirjoittikaan et oli suunnitellut vauvanhautajaisia? Mä oon kanssa joskus asiaa miettinyt huonoina hetkinä ja myös sitä oon miettinyt et en mä varmaan kestäisi nähdä toisten vauvoja enää ikinä taikka raskaana olevia ihmisiä mutta nämä on vain ajatuksia todellisuudesaa eihän sitä tiedä et miten sitä reagoisi tai toipuisi. Mutta sydämmestäni toivon ettei meidän kenenkään koskaan tarvitse tietääkkään miten me selvittäs tai reagoitas tilanteessa...Mulle on ollut ihan korvaamaton tuki lukea että mä en oikeesti ole ainut. Kiitos siitä teille kaikille olette korvaamattomia :heart:


Nyt jätskin syöntiin :D
 
toivon, ettei kukaan loukkaauntunut pelko-viestistani. Olen itse myos melkoisen kova pelkaamaan (eritoten listeria ja toksoplasmoosi ovat ihan vakkaripelkojani ja tilanne naiden suhteen vaan pahenee). en todellakaan tarkoittanut vahatella kenenkaan pelkoja ja myonnan etta kun luin noista kohtukuolemista on sydan ollut jotenkin raskas siita asti. tarkoitin ennemmin, etta ei ainakaan lukemalla lueta noita tarinoita silla se lisaa tuskan maaraa vaan. Hormonit ovat kylla kumma juttu, aikaansaavat vaikka mita. Ollaan kuitenkin onneksi niin pitkalla, etta meidan tulisi jo pystya hiukan nauttimaan raskaudesta ja odottamaan vauva-arkea. Mina olen ihan varma etta me kaikka pullautetaan terveet vauvelit maailmaan seuraavan parin kuukauden aikana. :hug: :heart:

 
Huh, mikä vauhti ollut muutaman päivän. Heti kun joutu olemaan pari päivää koko ajan liikkeessä, tuli turvotuksia ja tosi väsynyt olo.

Siitäköhän lie johtunut, mutta olen tänään itkenyt silmät päästäni: esikko ja mies lähtivät yhdessä pariksi päiväksi (vain!!!?) reissuun. Jäin kotiin ihan omasta halustani, kun en jaksa raahustaa muiden perässä tämän mahan kanssa eikä oikeen mitään voi tehdä ja en kestä appivanhempiani....Kukahan se kiros omiaan, kyllä meitä varmaan hyvin monia on joita toisten ohjeistaminen ja hössötys käy hiostamaan. En sitten lähtenyt mukaan kuuntelemaan kommentteja isosta olemuksestani, syömisistäni tai kuuntelemaan maailman tyhmimpiä juttuja. No mutta silti; IKINÄ EN OLE MOISTA EROA ITKENYT, tänään sitten aamusta saakka. Nyt helpottanut, mutta olipa vollotusta! Eikä olla pojan kanssa edes ekaa kertaa erossa, eli ei tässä muuta voi syyttää kuin hormoneja. Mies joutikin matkoihinsa, sitä en tihrustanut Siis hyvää tekee oikeasti saada välillä olla yksin. :saint:

Noista vauvan painoista joku kyseli: mulla oli tällä viikolla ultra eli vauvan painoarvio oli 29+ viikoilla 1400 g. Täysin keskikäyrällä oli piste, lääkäri sen siitä esitteli-

Sinuhe ja Ukkeli 29+6 (jee, huomenna aukeaa loppusuora!)
 
Heippa ja sunnuntai iltaa,

Levottomat jalat Niista olen nyt karsinyt muutamana yona ja sen paalle tulee sitten uleensa kramppi jompaan kumpaan jalkaan, eilen oltiin kylassa ja illallisen jalkeen istuttiin sitten takan aaressa ja minulla alkoi "kohtaus", ei auttanut muu kuin nousta ylos ja venytella ja istua alas, kaantyilla ja nousta ylos, etc, selitela etta taa on nyt tallaista, mahto olla koomista. en ole aloittanut mitaan magneesium kuuria, mutta voisin kokeilla.

Katrinaianen Taalla enkuissa on niin huono aitiyskorvaus, vain 112 puntaa per viikko ja se on seimerkiksi vain puolet meidan lainan kuukausilyhennyksesta. Riippuen tyopaikasta tavan palkkaa jatketaan aippaloman alusta jonkin verran, mutta meidan puljussa kun aippaloma alkaa palkkaa tulee 6 viikkoa 90% ja sen jalkeen 112 puntaa perviikko. Joten ei kovin juhlita... Aippaloman perusosa on 26 viikkoa ja lisa osa toisen 26. Minun taytyy ottaa vuosilomat ennen aippalomaa kun en saa siirtaa lomia vuoden vaihteen yli, muuten menetan vuosikloman eika sita korvata rahana, eli jaan vuosilomalle 4 viikkoa ennen ja varsinainen aippaloma alkaa 2 paivaa ennen laskettua aikaa. Muuten olisin aloittanut aippaloman vain 2 viikkoa ennen laskettua aikaa. Nyt teen vajaata viikkoa ja kaytan lomapaivia joita ene pida ennen aippaloman alkua taydentaan viikkotunti maaran. Toivottavasti tama selkeytti. Ai niin aippaloman saa aloittaa aikaisintaan 11 viikkoa ennen laskettua aikaa, ja jos on sairaana raskauteen liittyen 4 viikkoa ennen lakettua aikaa alkaa aitiysloma niilta istumin (meidan puljussa)

Ronya Royce Pidan myos sormet ja varpaat ristissa etta teidan talokaupat onnistuu. Koin meidan talokaupat tosi stressaaviksi, enka edes ollu raskaana, toivottavasti ketju ei kaadu ja saatte muuttaa ajallaan. Itse hermoilen keittiorempan suhteen. ei varmaan olla edes paasty alkuun kun pikkuinen syntyy.

Taalla vain kangas pino nousee, ei ole yhtaan energiaa taas mihinkaan, mies kysyi eilen etta milloin saan sen kuuluisan siivous vimman, sanoin etten nailla mun hormoneilla :D koitahan vaan heilutella sita imuria :LOL: no puistelin kylla peitot ja shaalit ym tekstiilit ja yritin olla hengessa mukana. Tanaan ollaan karsitty sahkokatkoksesta, joten ompelu hommat jai tekematta ja kaupassa kaynti siirtyi ens viikolle. Kaapissa ei ole kuin valot ja mammi seka piima (johon en todellakaan koske) ostettiin ne eilen merimies kirkon paasiasmyyjaisista. Taidan kavaista nurkka puodista hakeen jugurttia ym aamupalaksi huomiseen.

Tama taalta, hyvaa alkavaa viikkoa!

LC
 
Oonkohan saanut jonkun hemmetin tulehduksen taas alapäähän kun polttaa alamahaa ja selkää kauheati ja liikkuissa oikein pistelee....voi hemmetti taasen |O Mä ajattelin et mun paikat vaan kipeyt kun uimassa olin mut ei taida sitä olla..perjantaina kävin ja vielläkin saamerin kipeet paikat..Keskiviikkona ois sit neuvola pitää mainitä asiasta siellä

kivaa viikonalkua muille odottajille

toivottelee kärvistelijä
 
Viellä kysymysUskallanko oottaa keskiviikkoon asti et onko mulla joku tulehdus alakerrassa? Voiko se laukasta synnytyksen? Voiko se levitä vauvaan? Napanuoraan? mä en uskoet nää on liitoskipuja koska nää on jotenkin erillaisia ja mulla yötä päivää käy alaselkään ja masuu noin napaan saakka ja välillä sit viilelee tosi inhasti..Huolesta soikeana mietin et pitäskö neuvolassa käydä mut kun en saa mistään tähän hätään lapsenvahtiakaan..enkä haluis et poika joutuu kattelee kun äidin alakertaa kaivellaan tiiä mitkä traumat parka saa :D
 
poika04: Kyllä mä soittasin sinne neuvolaan ja varmistaisin asian =) Eikö teillä oo mahollista neuvolassa että se täti kattos sen tutkimukset ajan poikaas? meillä on kyllä kätevää toimintaa ku voi lastenneuvola tätille siksi aikaa aina lapset antaa leikkimään =)
 
Heips=)
Paljon ootte taas latonut tekstiä, kun mä olin vl- lomilla=)

Poika: Kyllä mä kävisin näytillä terkkarissa, kun eihän ne välttis edes sitä alaosastoa kaivele, testeillä aika hyvin selvittelevät nykypäivänä=)

Huoh..meillä meni tytöt eilen mammalaan kylään ja minä oon ihan pihalla :headwall: ei osaa tehdä mitään, eikä talossa ole mitään elämää ilman lapsukaisia :snotty: Onneksi saa hakea tyttäret tänään kotio... Mieskin totesi eilen, että tältäköhän se tuntuu sitten aikanaan kun lapset lentelevät pois pesästä... kauheeta, miten ihan ku maailma pysähtyy kun ei lapsukaisia näy :LOL:

mutta, mutta, mulla tänään neuvola, joten palailenpa myöhemmin kera kuulumisten=)

äippä ja nytty rv 31+6 :heart:
 
poika soita ihmeessä neuvolaan. pitkäaikainen tulehdus voi todella käynnistää synnytyksen. parempi hoidattaa pois heti.
london calling kylläpä nämä käytännöt vaihtelevat maittain. Ei siis mitään luksusta olla mammalomalla siellä enkuissa taloudellisesti. Muuten ilmeisesti systeemi ihan toimii, neuvolat ja muut? Onneksi saat lomat pidettyä alta pois ja hiukan valmistauduttua synnytykseen.

Palailen minäkin myöhemmin. Täytyy käydä viemässä tuo mies töihin, kun tarvitsen autoa myöhemmin. :D
 
Täällä kans yks joka menee samoissa,eli 31+6 =)

Kysymystä pukkais :attn: Eilen tuli silla hiipien kipu tohon häpyluun korkeudelle,hiukan vasemmalle... aluks sitä oli vaikee paikallistaa,oli vaan vaikee liikkua yms. pari asento oli missä pysty olemaan ja auta armias jos teki väärän liikkeen,niin auts!! Sit otin panadolia ja jonkin ajan kuluttua sen kipukohdan pysty paikallistamaan tarkaan pieneks alueeksi. tuntui kuin mustelmaa olis painellut ja se kipu muistutti revähdyskipua..no se siitä hiukan helpotti ja nyt aamulla ei mitän sillä puolella,mutta nyt oikea tuntuu hiukan aralta :eek:
On mulla kyllä jo jonkin aikaa aristanut tuosta main missä vauvan pää majailee...neuvolantädin tunnustellessa sitä päätä tuntui kanssa tosi ikävältä ja täti ihan kysyikin että tää varmaan tuntuu jo pahalta.
Mitenkään huolissani en oo,vauvakin pyörii kuin hyrrä :D Mut ajattelin onko kellään kokemusta samanmoisesta?

Niin ja Poika,toivottavasti ei ois kummempaa vaivaa,mut kannattaa tarkistuttaa :)

Repa ja kutvonen 31+6
 
Heippa,

Oli pakko tulla hehkuttaa sekä myös tilittämään...

Ekaks hehkutus..

Löysin netistä maailman mukavimmat mammahaalarit! Voi vitsit näissä on mukava taapertaa =) Tummansinistä vakosamettii... ihana ku on jossain muussakin ku verkkareissa mukava olla ja istuu duunissa :D ja kaikki duunissakin on ihastellu näitä.

Sit tilitys...

Hemputin insuliinit... piikki, jolla se laitetaan on todella pieni... mutta tämäpä tyttö sai kuitenkin sillä pikkupikkuneulalla ruhjottua verisuonen reidestä, mikä on erittäin harvinaista... lopputuloksena aivan kamala nyrkinkokonen mustelma :kieh: Taas näitä amatöörimokia... Koko toissayön koko jalka oli tuon mustelman takia todella kipee!

Meillä on tänään illalla valmennus... olenko mä ymmärtänyt että muilla olis useampikin kerta kuin yksi? Meillä on vain tämä kerta tarjolla...
 
weiss
Repa: Miusta nuo luulostaa joko liitoskivuilta tai sitten tuo vauvan pää jo alkaa kiinnittyä, mikä ei tarkoita sen enempää. Miulla esikoinen kiinnitty jo rv28, mutta syntyi 41+2. Itelläki nuita kipuja on liikkuessa, mutta liitoskivuiksi ne viellä tunnistan.
Poika: Käy varuilta tarkistuttaan tilanne..

Tosiaan Katrinainen, Repa, Äippä84 ja olikohan vielä joku muukin.. Huomenna alkaa 33 viikko!! Kun aattelee viikoissa, niin meiän pienet on valmiita syntymään jo 5 VIIKON päästä!! Tuntuu niin lyhyeltä ajalta, että HUI!!! Ollaan me jo pitkällä! :hug: teille, ootta niin ihania kaikki!!! :heart:

weiss ja pikkuinen 31+6 :heart:
 
valmennuksista meillä on, eka joku PARISUHDE valmennus, toisena VARHAINEN VUOROVAIKUTUS ja kolmantena SYNNYTYSVALMENNUS synnytyssalissa :) kuulemma kaksi ekaa on aika turhia.. tiedä sitten.

peloista mulle ei oo sinänsä mitään pelkoja tullut, ainut että nykyään joka ilta kun on menossa nukkumaan, alkaa pelottamaan "mitä jos vauva syntyy ensi yönä" ja sitten alkaa kauheat miettimiset, ja viime yönäkin olin jo sairaalassa (unissani :D ) ja kätilö oli ihan outo, sielä oli joku synnyttäjien tanssi esitys menoillaan, ja keinutuolissa oli kahleet jotka mittasivat jotain vauvasta ja ilmeisesti kertoivat sukupuolen jnejne. :D
 
Heipat täältäkin!

Tänne on tullut ihan hirveästi tekstiä sitten viimeisen käynnin. Koko aamu meni, kun päivitteli itsensä ajan tasalle :) Täällä on monet puhuneet peloista. Tosi ikävää! Itselläkin tuo välillä tulee mieleen, mutta ei ihan noin pahana kun monella meistä. Tuo on vaikea asia. Itseä olen lohdutellut sillä, että onneksi me asutaan tämmöisessä maassa kun Suomi. Täällä terveydenhuollossa homma toimii ja asioiden eteen voidaan tehdä paljon! Ei varmaan paljoa lohduta, mutta mikäs lohduttaa? Kun et voi olla ajattelemttakaan koko asiaa.. Tsemppistä kaikille, jotka ko. asian kanssa painiskelevat! Mä olen ihan varma, että meillä on kesällä ihanat tuhisijat kainalossa ja sitten toivotaan, että voi kun se olisi yhden yön vielä tuolla masussa, että saisi nukkua :)

Olipa ihanaa palata jo kotiin. Päikkärikin vaan olla möllötti reisun ajan hissukseen, meinasi pää jo levitä, kun potkuja tuli niin harvakseen. Taitaa poikakin jo tunnistaa, jos jotain poikkeavaa on tekeillä.

birdie: Sä kyselit aikaisemmin tuolla, että näkyykö kaikilla liikkeet masun päälle. Mulla ei kamalan selvästi näy, saati että osaisin tulkita mikä ruumiin osa on milloinkin kyseessä. Laitoin sit eilen illalla kaukosäätimen masun päälle kun katselin telkkaria. Huvitti kun se siinä heilui :) Eli en välttämättä tuntenut liikkeitä, mutta kaikkonen paljasti, että mahanahan alla tapahtuu jotain. Mä uskoisin, että meidän vauveli on ahteri päälle päin ja potkut tulee selkään päin, joten niitä ei hyvin tunne tai näe päältä päin. Istuessa liikkeet tuntee selvemmin, niin ja silloin kun syö ensin jotain ja menee kyljelleen.

Postista soittivat just summeria ja toivat paketin. Näyttäisi olevan Hartanin paketti, eli siellä on ne kauan kaivatut vaunut. Soitin ukkelille, odotan sen kotiin, avataan sit yhdessä. Jos vaan maltan pitää näpit erossa :whistle: Jos ihan vähän kurkkaisi :saint:

Semmoista, palaillaan taas pian!

Päikkäri ja äippä 33+1
 

Yhteistyössä