***Toukokuun Toivotut***

Hei kaikille! :wave:

Jospa minäkin uskaltaisin ilmoittautua mukaan. Olen 34v kahden pojan (10/95 ja 2/11) äiti. Plussa testin tein jo 8.9, joten viikkoja tuolloin luultavasti se noin 4(-7)... Edelliset menkat (tai oikeastaan keskenmeno) minulla oli 22.5.2010, joten siitä ei nyt kauheasti ole apua. Minua kuitenkin huimasi tuossa elokuun puolessa välissä (muistaakseni noin 20.pvä), joten ensin testasin negan raskustestiin ja sitten vaan luovutin imetyksen kanssa kun lapsikin sai jatkuvasti rintaraivareita. Periaatteessa laskettuaika on sitten jossain huhti-toukokuun vaihteessa-toukokuun puolivälissä :confused: Neuvolan sain jo varattua ja se on 5.10. Neuvolantäti sanoi kun soitin, että odota vielä pari viikkoa ja testaa sitten vaikka sellaisella viikkonäytöllisellä. Viikon päästä ajattelin, että eihän siitä kauheasti ole kyllä hyötyä, kun siinä vaiheessa joka tapauksessa pitäisi olla se 3+ :O No testasinpa sitten heti ja näytti jo silloin 3+ :p

Oireita minulla on kauhea väsymys, etova olo/jatkuva nälkä ja iho reagoi. Vatsaakin turvottaa sen verran, että kipeää tekee, jos joudun pitkään olemaan farkut normaalisti kiinni...

Mamiksi monelle Itse hain kevään yhteishaussa jatkamaan opintojani yliopistolla. Nykyinen pääaineeni on entinen sivuaineeni ja tämän vuoksi jouduin hakemaan uudestaan. Pari vuotta pitäisi opiskella, jotta saisin edes kandin paperit ulos :p Ajattelin tuon ajan olla kylläkin äitiyslomalla ja opintovapaalla. Vanhaan työhöni en haluaisi enää palata, vaikka vakkaripaikkahan minulla siellä on... Ja ehdinhän minä jo yhden vuoden opiskella pois ennen kuin tämä toinen pieni syntyy. Esikoinen kun jo melko hyvin pärjää, vaikken ihan joka hetki häntä vahtisikaan :LOL:

Ehkä tämä nyt tällä kertaa, alkaa jo väsy painaa...

Seepia/ Pikku-Sintti 6+/ kolmas/ KOS/ 34v
 
Anteeksi, mä en ihan tosi kerkeä lukemaan millään ! Huomisesta alkaen lupaan tulla joka päivä lukemaan niin ei tule tällaista "jälkeen jäämistä"

Missie Mulla kans suht oireetonta ! Itse myös sen takia mietin, että josko ne kahdeksan (joo olen aivan sairas :ashamed: ) testiä näytti väärin :LOL:

Noista vitamiinesitä mulla olis tarkotus hankkia niitä "raskaus&imetys"- vitamiineja ja foolihappoja ainakin.

Täällä:
Todella karmea väsymys. Tänään heräsin 07:00 ja lähdettiin miehen kanssa ostamaan mulle vähän väljempiä farkkuja ja huomasin et perse leviää hyvää vauhtia :LOL: Kävin sitten päikkäreille 16:00 ja heräsin kaksi tuntia sitten ! Hups.
Tykkäisin kamalasti käydä kävelyllä, mut kukaan ei koskaan täällä jaksa :|
Uimisesta myös tykkäisin paljon !

Mua hirveesti jännittää se tuleva neuvola. 03.10 olis aika sinne ja pakko pyytää jotain varhaisultraa tms kun ei mitään tietoa miten pitkällä mennään !

Jaksamisia kaikille :hug::kiss:
 
Blaah..ukko on koko illan vahdannu nyrkkeilyä joka kestää VAAN 4h..lapset on nukkumassa joten tulin lukeen mitä tänne kuuluu. :) Kamalasti on juttua ehtinyt tuleen.

Oma olo on viä suht ok..nälkä on koko ajan ja parina päivänä on ollu ällöökin oloo..
Mamma vaatteita jo oon ostellu muutamat..turvotusta on.

Olin varannut ekan neuvolan päivälle jolloin 2 on tarhassa,vanhin koulussa ja nuorin olis mukanani. Kaikki olis mennyt klo 9 ja otin ajaksi tuon 9 kun vähän aiemmin ne veisin. No kappas..ekaluokkalaisella onkin 3 seuraavaa perjantaita koulua 10-14..mun tarvii siis ottaa se sinne mukaan..eipä siinä mitään ongelmaa oo,mutta..sittenpä se tajuaa et äitin masussa on vauva ja loppu onkin selvää..sana kiirii nopsaan muillekkin :D

Mulla on siis 3 viikkoo aikaa nauttia tästä ilman,että kaikki tietää ja saan kuulla.."eihän teiän enään pitänyt".."mää arvasin et teette viä" ja paljon muuta...ja sit ootellaan selitystä miten meille nyt on tulossa viides..huoh! Ehkä hyvä jos kerron miten lapsia tehdään niin ei oo epäselvää :LOL:

Pienestä ikäerosta: Joku pohti kuinka pärjää 2 pienen kanssa. Meillä 2 ekalla on ikäeroa 1v5kk..hyvin sujui. Vanhin on ollut valvottavin,masuvaivaisin ja sekarytmisin kaikista. Olin todella väsynyt hänen vauva-aikana. Tokalla ja kolmannella ikäeroa on 2v3vkoa ja kolmosella ja neljännellä 2v3kk. Nyt tulee 2v. Meillä ainakin muut on oppinu pian perheen nukkuma rytmin ja yöt on sujunu yllättävän hyvin. Helpommalla oon päässy vaikka lapsia on monta..ja osaa sitä tehdä asioita eri tavalla kun on ekalla harjoitellut. :)

Neljän pojan mamma & "hiutale" rv 5
 
Villany Kyllä tää vähän humoristakin välillä on...=) Ihan omassa autossa, olin just terkkarissa ja paha olo alkoi jylläämään... Ajattelin ajaa kotiin, mutta en sitten päässytkään ihan kotiin asti... Siinä 50km/h vauhdissa ehdin napata roskapussin syliin ja oksentaa siihen ja ajaa samalla autoa....Onneks tuli bussipysäkki et sai sit rauhassa keskittyä pelkkään oksentamiseen....:D Mieskin kysyi, että miten voi ajaa autoa ja oksentaa samaan aikaan...??? Multa näköjään sekin onnistuu...:LOL:

Jeps, nyt jatkan töitä, kun sain jo tänäänkin mahan tyhjennettyä....;)

Kiena
 
LepikonHeta
Heippa vaan ja huomenta kaikille. Ensinnäkin, iso kiitos teille, jotka jaksoitte tsempata :wave: Tänään aamusta käytiin yksityisellä varhaisraskauden ultrassa. Aiempihan oli tk:ssa tiistaina ja siinä saatiin alkiokaiku 2mm.

Alkion syke näkyi heti. Aluksi mitta oli tiiviisti 4,4mm - 5mm mikä tarkoitti, että alkio ei vastannut viikkoja ja myöhempi hedelmöittyminen on täysin mahdotonta (ei yhdyntää ovulaatioyhdynnän ja plussan välillä). Elikkäs alkion kehitysviive viittaisi huonompiin uutisiin. Lääkäri vain kehoitteli odottamaan rauhassa. Mittasi kuitenkin vielä munasarjat ja sen jälkeen vielä kerran alkion. Nyt sitten mitta kasvoi 6,5 mm:stä lopulta 8 mm:iin. Lopputulema sitten siis se, että alkio vastaakin viikkojaa ja syke näkyi. Enempää tässä vaiheessa ei voi sanoa. Maanantaina eka neuvola ja viikon päästä taas ultra.

Heta ja IitaEemeli 7+0 *poks*
 
Heippa kaikille uusille!

Toisaalta nyt kun lukee muiden kokemuksia varhaisultrasta nii ihan hyvä ehkä etten menny varhaisultraan, saa rauhas kasvaa mitä vauhtia tahtoo eikä tuu lääkärille mittavirheitä kuten Lepikonhetalle :/ Varmaan kamalaa kun ensin sanotaan ettei vastaa viikkoja.

Täällä on ruvennu pahoinvointi helpottaan aamusta mut illalla ei saa edes nukuttua kun oksettaa ja närästää vuorotellen :/

Ikäeroista nii tuo esikoinen onneks on melkeen 4v. kun kakkonen tulee, mä en kyl ikään jaksais kahta vaippaikästä. Meinaa jo ny loppua voimat kun ei meinaa tätäkään tapausta saada kakkoja tekeen pottaan. Onneks yleensä 4v. on kuivia et toivon mukaan meidänki oma on ennen kun sama rumba alkaa alusta :D

Princessa ja pikkuinen 8+3
 
LepikonHeta
Princessa: Siis alunperinhän neuvolan lääkäri teki tiistaina ultran verenvuodon vuoksi. Kyseessä siis ei ollut oma valinta niin aikaisesta ultrasta. Ja tänään kävin yksityisellä nimenomaan sen vuoksi, että tiistaina ei näkynyt alkion sykettä ja tk-lääkäri sai mitaksi 2 mm. Ilman tämänpäiväistä "varmistusultraa", olisin kyllä haudannut jo mielessäni koko mahdollisuuden normaaliin raskauteen.
 
Ajattelin minäkin uskaltautua nyt mukaan uutena tulokkaana, vaikka kovin pessimisti asian suhteen olen. Lasta on yritetty pitkään ja vihdoin tärppäsi (tai ainakin luulen niin ja TOIVON). 18.9. sain First signal testistä vahvan haamun ja keskiviikkon 21.9. CB Digitalista raskaana 2-3. Mulla on erityisen pitkä kierto, mutta mikäli yhtään kroppaani tunnen ovis oli tuossa syyskuun alussa, joten ehkä nyt mennään viikoissa 5+1. Viikot ja päivät toivottavasti varmistuu 6.10. olevassa ultrassa ja ensimmäinen neuvolakin olisi 10.10. Eli olen 28-vuotias, ensimmäinen lapsi tulossa (TOIVOTTAVASTI!!!), laskettuaika 25.5. ja kättäri olis sairaalana :)


OIREITA: Mulla on ollut viikon ajan todella kovat alavatsakivut (kuten menkkojen aikaan), mutta ei minkäänlaista vuotoa, joten niin aloin epäillä, että olisinko raskaana. Kivut ovat jatkuneet koko ajan. Välillä vihlaisee alavatsasta todella ilkeästi, mutta neuvolasta sanottiin sen olevan normaalia alkuraskaudessa. Öisin välillä heräilen vatsakipuihin, enkä meinaa saada uudelleen unta.
Väsymys on tullut viimepäivinä mukaan kuvioihin eikä 8 tunnin unet yössä riitä...päivälläkin väsyttää..
Kaksi viimeistä päivää on myös välillä ollut kuvottava olo. Ei okseta, mutta etoo ja kuvottaa. Pystyn syödä, mutta en tiedä pitäisikö ruokailujen väliä tiivistää, kun välillä tuntuu et kuvotus tulee nälästä mutta välillä kuvotus tulee ruokailun jälkeen...
Mut ei passaa valittaa...jos näin pienillä oireilla selviää ja on mahdollisuus saada oma pieni toukka :heart: niin otan tämän kaiken vastaan hymyssä suin =)


Mehiläinen 83 & 5+1
 
Viimeksi muokattu:
LepikonHeta Hui ! Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin. Mulla nyt on jääny nuo aikasemmat viestit vähän selaamatta niin pakko kysyä, miten sä olit noin aikaisin ultrassa? =)

Noista lasten ikäeroista kun puhutaan niin kysynpä nyt sitten, kuinka paljon teillä on ikäeroa miehenne kanssa?

Meillä on 10 v:whistle:

Muoks. Tervetuloa kaikille uusille ! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heip! Täällä joukkoonne ilmoittautuu uusi odottaja! Ikä 25, esikoista odotan, LA (netin laskureiden mukaan) 24.5.12.

Viikko sitten tein ensimmäisen raskaustestin, johon sitten ilmestyi melko haalea, mutta kuitenkin selvä viiva. Menkat olivat siis olleet siinä kohtaa jo muutaman päivän myöhässä. Toisen testin tein eilen aamulla, ja viiva oli selkeämpi, muttei yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Neuvolaan en ole vielä soittanut, ajattelin sen tehdä vasta ensi viikolla. :)

OIREET:
- jatkuva palelu, ja flunssan oireet
- hikoilu (tosin olen aina hikoillut melko paljon ja helposti)
- jatkuva nälkä. Koko ajan saisi olla syömässä.
- alavatsan nippailu ja juiliminen, hieman menkkamaiset vatsakivut
- turvotus! näyttää, että viikkoja olisi takana enemmänkin.
- väsymystä jonkin verran, tosin joskus tunnen oloni tavallista pirteämmäksi

En jotenkaan käsitä tätä koko juttua. Toisaalta olen niin pessimisti, etten halua hötkyillä liikaa. Kahdelle ihmiselle (miehen lisäksi) olen kertonut tilanteesta ja toisaalta tekisi mieli kertoa monelle muullekin, mutta toistaiseksi olen onnistunut pitämään suuni kiinni. :D

Tyhmänä kyselen, että mitä siellä ensimmäisellä neuvolakäynnillä oikein tapahtuu? Onko paha, jos mieheni ei pääse mukaan?

emily ja 5+2
 
neljän pojan mamma Kiitos noista piristävistä sanoista ikäeron suhteen:wave: onhan siinä varmasti alkuun raskasta, mutta toisaalta on kiva että sisaruksille tulee pieni ikäero :) ( isosiskoni on minua 1,6v vanhempi ja olemme todella läheiset =) ) Niin ja omasta LA:astani en oikein ole varma kun en kuollaksenikaan muista tarkkaan koska menkat viime kuussa olivat. ( jäi merkkaamatta ylös ) Mutta omat epäilykset hedelmöittymisajankohdasta on, ja jos ne pitävät paikkansa LA olisi 22.5.2012.
 
Kiva taas tulla raskaan päivän päätteeksi lukemaan ihania juttuja täältä! :)
Täällä alkanut kauhea kuvotus.. siis heti kun syö kuvottaa. Oksentamaan en ole "päässyt" vielä kertaakaan.. Esikoisesta ei tälläistä ollenkaa ollut, taisin kerran oksentaa koko raskausaikana viimeksi... :O
Itse olen hurjat kolme viikkoa miestäni vanhempi.. :D Että niinkin suuri ikäero. :)

helimarja & mötkylä:heart: 5+2
 
Vielä ehtii uusia mukaan, tervetuloa!!

emily* täällä kärsitään myös jatkuvasta palelusta ja nyt uutena flunssaisesta olosta. Tai sitten olen oikeasti tulossa kipeeksi :snotty: Nyt kun noita oireita on niin vaikeita erottaa, et kummasta johtuu :) Ekalla neuvolakäynnillä jaetaan lappuja ja lippuja kysellään kummankin vanhemman taustatietoja ja täytellään testejä ja kaavakkeita. Näin ainakin meillä. Musta oli kiva, kun mies oli mukana. Mulle eka neuvolakäynti oli juuri se käynti, jolloin miehen mukana olo oli tärkeintä. Mutta, mikäli ei millään pääse niin käydäänhän ne samat jutut läpi varmaan sitten seuraavalla kerralla :)

LepikonHeta ihania kuulumisia! :kiss:

Täällä alkuraskauden olotilat jatkuvat, turvottaa, väsyttää ja iltaisin palelee. Pahaa oloa silloin tällöin. Lisäksi olo on niin epäviehättävä, että tekisi mieli vetää säkki päähän ja piiloutua vaatekomeroon. :headwall: Hiusten rasvoittuminen ja turvotus eivät kyllä tuo muhun sitä raskauden ihanaa hehkua! Ehkä tämä tästä, kun päästään kertomaan muille :) eli ens viikon ultraa odotellaan..


Mukavata lauantai-iltaa kaikille toukokuuta odottaville!

Möppis ja Arhippa 6+
 
ikäerostaMun kahdella ekalla lapsella on vajaa 2vee ikä eroa.. Olihan se raskasta ku molemmat oli pieniä. Pojalla paha uhma kun tyttö syntyi. Mutta muuten ne on ollut kuin paita ja peppu. Ei mustasukkaisuutta ja yleensä aina kahestaan leikkimässä. Että on pienestä ikäerosta meillä ainakin ollut hyötyä.
Nyt tulee olemaan 5 ja 7 vuotta ikäeroa, et saa nähä miten tämän tulokkaan ottavat. Tuleva isosisko tulee olemaan var,masti hoitoapuna kun hänellä on kauhian suuri hoito vietti :)
pk:ssakin sanoivat et teidän tyttö tarvis jonkun koko aikasen hoidokin :D


:wave:koulu asiaa joku muukin siis on suunnitellut hakevansa nyt kouluun???
Mä oon miettinyt et pitäiskö? Mut miks ei, se oli alku peräinen suunnitelma kumminkin tälle syksylle. Olis sit ainakin koulupaikka valmiina ku äitiysloma loppuu :)
 
Tosi lievää pahaa oloa on ollut täälläkin, onneksi toistaiseksi vain iltaisin *koputtaa puuta*. Eilen kävi närästämään ja otin sitten yhden rennien, kun luin, että sitä voi käyttää raskauden aikana. Onneksi se sitten helpotti.

Muuten olo tuntuu ihan "normaalilta". Välillä epäilen, että olenko sittenkään raskaana, että mitä jos tämä onkin vain jotain kemiallista tai kohdun ulkopuolista tms. Mietin varhaisultraan menoa, mutta taidan odotella sitä varsinaista ekaa ultraa. Ihme kyllä, että pystyn siihen. Olen niin malttamaton yleensä asioiden suhteen, että kaikki pitäisi tapahtua nyt ja heti! Ehkä se on sitä pessimistisyyttä, ettei uskalla iloita ja uskoa kaikkea vielä, ettei sitten käy mitään...

Ikäerosta. Meillä on avokkini kanssa ikäeroa 15 vuotta. Yhdessä ollaan oltu reilu viisi vuotta (joulukuussa tulee 6). Viime vuoden marraskuussa ostimme yhteisen omakotitalon, jota on jonkin verran rempattu tässä vuoden mittaan. :)

Kohta saunaan ja telkkua töllöilemään.

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille! :)
 
Noo ehkä tämä tästä kun valmistautuu jo henkisesti ;) Ja onneksi mies osallistuu paljon kodinhoitoon ja lastenhoidossa pärjää yhtä hyvin kuin mnä =) Ja hei lueskelin tässä muiden raskausoireita, niin tuntuu että monella on palelua ja itseäkin paleltaa koko ajan :'( Viime raskaudessa en huomannut samaa mutta saattoi johtua kyllä siitä, että sillon oli talvi :)
 
Anteeksi hiljasuus mutta aika on taas niin kortilla.
Uusille oikein paljon tervetuloa porukkaan mahtavaan!!

Ei kyllä tässä arjen keskellä kerkee muistamaan että on raskaana, tuo meidän 8kk herra pitää sen verran kiireisenä. Ja nyt tuntuu että oon aivan koomassa ku olin viime yön töissä, juotin ihmisiä humalaan ja nukkumaan pääsin vasta klo 5 ja tietenki poika heräs seittemältä!! Tänään oon sitte ollu asteen pihalla!

Mua valmiiks ahistaa ku on 4.10 nkl:lle aika, mulla verenpaineet heittää aivan jotain omia lukemia?? lääkityksestä huolimatta alapaine heiluu siinä 100 molemmilla puolilla?? Ja juurikin verenpaineet takia viimeks istukka vaurioitu ja poika lopetti kasvamisen ja ja ja ja... kaikki oli niin hiton sekavaa ja raskasta. Nyt sitte näyttää siltä että tämä syntyy sitte kans liian aikasin!! Itseasiassa varasin ton ajan jo ennen raskautta koska pojan raskaus/synnytys jätti aikamoiset jälet pääkoppaan ja kysymyksiä on miljoona!!

taikauskosta, ootteko tehny sormustestiä sukupuolesta... mä oon ja teen vissiin niin kauan että se sanoo poika XD
Jotenki oon haaveillu 2 pojasta ja nyt tuo testi näyttää koko ajan että tyttö tulis. Pelottaa että en osaa olla tytön kans?? Siis tietenki lapsi on erittäin rakas oli se sitte kumpi tahansa mutta kivahan sitä on ajatella... ja sitte vaan harjotellaan prinsessajuttuja!!

Nyt tää mamma häipyy sängynpohjalle ja lupaan yrittää ryhdistäytyä tän palstailun kans!!!

TaCa ja tyyppi 4+4
 
Eka nla takana ja eipä siellä ihmeitä. Näin neljännellä kierroksella jo melko tuttu asiaa ;) Neuvolan"täti" on melko tuttu lähes naapuri, joten käytiin melko pikanen kertaus. Jouduin ottaan nuorimman mukaan, joka ei tietenkän nukkunu... Onneks siel oli th-opiskelija joka sitte verinäytteidenoton ajan juoksi perässä :D

Hb alkaa selkeesti laskee jo nyt, mulla se on perinteiseti romahtanu puolenvälin paikkeilla. Normaalisti tosi korkee ni muiden normaalit arvot jo mulla heittää =)

Töitä oon kyenny viel tekeen ihan normaalistti, toki koko ajan VÄSYTTÄÄ!! Onneks en kuitenkaan täyttä viikkoa joudu tekemään ni vapailla laiskottelen kaiken aikaa =)

Oksentanu oon tasan kerra. Huonooa oloa on kuitenki päivittäin. Syön KOKO AJAN jotain =) Ootellaan viel se 30 vkoo ni painooki on varmaan tullu kiloissa saman verran =)

Eka ultra 13.10! Ihanaa odotusaikaa kaikille! =)

Yötyöläinen 8+6
 
mymosa
huomenta..

huomenna eka neuvola ja poksuu viimeinen yksinumeroinen viikko :heart:
eilen saatiin kerrottua isännän porukoille ja kyyneleitähän siellä tuli :) ensimmäinen lapsenlapsi olisi kyseessä ja selvästi olivat iloisia ja onnellisia uutisesta.
Tuli hyvä mieli, tietää, että siellä ollaan tukena ja apuna kyllä.

muutama päivä menikin ihan ok ololla, kunnes eilen aamupala piti päästää ylös.. huoh.

Jokohan ens viikolla sais varata np-ultra ajan ;)

päivänsäde 8+6
 
Onnea uusille ja tervetuloa muukaan!

Toukkistelijalle iso voimahali!

LepikonHeta Onneksi teillä kaikki olikin sitten hyvin! Aikamoinen kokemus varmaan.

Anteeksi jos en huomaa reagoida johonkin, kovin kiirellä olen viestejänne lukenut. Tuntuu, että näin kotona ei saa hetken rauhaa koneella. Meillä on vain yksi kone tällä hetkellä ja tuntuu, että aina siinä on jollain muulla hommat kesken.

Täällä on väsymys iskenyt. Eilenkin nukahdin ennen kymmentä sohvalle. Äklö olo myös iltaisin, mutta ei ole oksettanut. Esikoisestakin mulla oli lähinnä lievää iltapahoinvointia, kertaalleen oksensi vain.

Nyt pitää taas mennä jo! Palaillaan!
 
Ompahan tullut taas tekstiä päivässä :)

Onneksi olkoon kaikille uusille vielä toukokuulle mahtuville :D On jotenkin hassua ajatella miten meitä on täällä jo yhdeksättä viikkoa poksuttelevia ja sitten vielä juuri plussanneita. Mutta niin se kuukausikin on pitkä aika.

Oman navan turvotus alkaa laskea (jeejee) mutta eilen oli ekaa kertaa halattava pönttöä kun aamupala päätti poistua ruumiistani :( Yöllä muutaman kerran vaihdoin niin nopeasti kylkeä että vähän maha tuntui jäävän sinne toiselle kyljelle ja sitten sattui. Muuten on ollut taas aika oireeton olo mikä kyllä nostaa sisäiset neuroosit heti pintaan :D

Tuosta ikäerojutusta, vaikkei minulla vielä olekkaan mitään kokemusta, niin tahtoisin kyllä tehdä toisen lapsen aika pienellä välillä. En tiedä olenko ihan tyhmä mutta ajattelin ainakin vielä tässä vaiheessa ettemme käyttäisi ehkäisyä sitten tämän jälkeen ollenkaan, vaan toinen tulisi sitten heti kun on tullakseen. Hormonaaliseen ehkäisyyn en kyllä halua enää koskaan muutenkaan koskea. Eräs kaverini kuuli tästä ja oli ihan kauhuissaan ja sanoi myös että neuvolassa ollaan ihan varmasti ajatusta vastaan, mutta en nyt ihan ymmärrä mikä siinä on niin kamalaa jos haluaa lapsensa pienellä välillä? Tietysti voi mieli muuttua sitten kun on se vauva siinä, mutta eikös se muuten ole ihan oma asiani?

No mutta, nyt menen suihkuun ja sitten väsään krapulaiselle miehelle aamupalaa :)

Sadettaja* ja möykky 8+2 ja TJ 21 ultraan :heart:
 
Sadettaja, Mä tosiaan aloin oottaa kakkosta kun esikko oli vajaa 6kk ja ikäeroa tuli 1v2kk ja risat.Meillä ei ollut ehkäisyä ja raskaaksi tulin kun pikkuhiljaa oltiin siirrytty kiinteisiin,enkä imettänyt enää niin usein.Mä jaksoin hyvin ja kaikki meni hyvin muutenkin,mutta olin niin nuori,22v kakkosen syntyessä.
Kolmannenkin olisin halunnut smanalailla putkeen,mutta kolmonen antoi odottaa itseään pidempään,ikäeroa tuli huimat 1v8kk:DKolme ekaa siis tuli niin että kolmannen syntyessä esikko oli 2v10kk...
Kyllä se täysimetys yleensä ehkäisee hyvin,mutta onhan näitä alta 1v ikäerojakin vastaan tutuilla tullut.Yhdellä ystävällä synty lapset saman vuoden sisällä.Toinen tammikuussa ja toinen joulukuussa,11kk ikäeroa:OEt melkeen synnäriltä lähdettäessä raskautunut.Paljon tietty riippuu uuden raskauden alkaminen siitäkin,miten kauan jälkivuoto kestää.Mulla kun aina kovin kauan,10 viikkoa parhaimmillaan:xEttä eipä siinä sitten kovin ajoissa pääse edes yrittämään:whistle:Mulla ei oo mitään huonoa sanottavaa pienestä ikäerosta,sehän on vaan ihana kun lapset on samanikäisiä keskenään.Toki täytyy rehellisesti tarkastella omaa jaksamistaan:flower:

Onko teille tullut jotain sukupuoli toiveita?
Tätä taidettiin jo kysellä mutta kysympä uudelleen,kun itselle jotenkin tullut lähemmäs ajatuksia.Tietty mä nyt mietin ennenkaikkea että olis terve,mutta niin toivoisin tyttöä,samalla kun oon varma pojasta:ashamed:Kun tää on taatusti meidän vika vauva,jotenkin ajatus tytöstä olis niin ihana....

Lily-rose ja herrahuu rv 8+0 ultran mukaan
 
LepikonHeta
Aurinkoista sunnuntai-aamua kaikille =)

sadettaja: kohta varmaan alkaa viimeiset toukokuiset ollakin paikalla. Pitkän kierron plussaavat ja viimeisten päivien LA:t ja sitten meidän kuukausi on täysi :heart: Taisi Mymosa tuolla aiemmin jo hehkuttaakin kesäkuisten saapumista, ei olla enää joukon nuorimpia :p

Ikäeroa meidän ei tarvitse enää miettiä, kun taitaa olla tämä meidän iltatähti. Tytöt ovat 10 ja 12 vuotiaita. Mistä päästäänkin tuohon sukupuolikysymykseen... Läheisimmäthän olettavat nyt syntyvän pojan. Itse toivoisi pienesti mielessään, että tulisi se poika. Mutta tärkein on terve lapsi ja tyttöjen kanssa se kaikki olisi vaan niin tuttua :) En paljoa viitsi miettiä asiaa, rakenneultrassahan se toivottavasti sitten ratkeaa. Tässäpä sitten olikin vastaus lily-rosen kysymykseen :)

Tänään starttailenkin töihin ja huomenna onkin ennen iltavuoroa vielä eka neuvola :heart: Piti kokeilla jo aamulla tuota kotidoppleria. NÄytössä vilahteli välillä lukemia 125-170 välillä, ääntä ei kuulunut. Liekö ihan joku häirö vai ihankohan oikeasti se sieppasi välillä alkion sykkeen?

Heta + IitaEemeli 7+1
 

Yhteistyössä