TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Elokuussa 2010~~

Jepa jee! Terveisiä vauvaryhmästä, oli ihana nähdä toisia äitejä vauvoineen, jotka ovat melko saman ikäsiä kuin omakin, tullaan käymään jatkossakin!! :) Eino viihty tosi hyvin ja mukavilta muut äidit vaikutti! :) :heart:

Haluttais jo vähän kokeilla kiinteitä, josko sitte ei enää heräis yöllä ollenkaan.. Mut kattoo nyt.. :) Eilen nukahti kahdeksan jälkeen, heräsi siinä kahden maissa ja seuraavan kerran puol kuus ja sitte ennen kahdeksaa kujerteli korvaani kun olin ottanut hänet viereen nukkumaan :) :heart: Aiemmin yöunille nukahtanut aika järjestelmällisesti 22 aikaan ja herännyt aikasin puol 5 ekan kerran, katsoo nyt sitte mite herran rytmi muuttuu vai muuttuko.. Vai mitä hän meinaa :eek: :D

Eilen pikkuherra sitten todellakin kääntyi selältä mahalleen!! \o/ :heart: Tosi voittaja fiilis tuli :D :heart:

Mut nyt mun vatsa huutaa ruokaa, joten ruoan tekoon kun siihen nyt on vielä toistaseks mahollisuus :D

:wave:

- ulB3 & Eino
 
Me ollaan Vantaalta :wave:

Mulla ollut vähän samoja ajatuksia kuin Tatomiralla. Benjamin myös aina vaan pötköttelee lattialla ja katseella seuraa ihmisiä. Ei ole kiinnostunut leluista, eikä yritä kääntyillä tai mitään. Joskus väsyneenä on tutin perään kääntynyt kyljelleen, kun on ollut menossa nukkumaan. No eilen tuo sitten kääntyi leikkimatolla selältä vatsalleen ihan tuosta noin vaan. Minä olin ihan ihmeissäni, että mistäs se nyt tuon keksi tehdä :eek: Sen jälkeen ei ole enää yrittänytkään kääntyillä. Ehkä se vaan halus näyttää että kyllä minäkin osaan :D

Benjamin menee aina illalla nukkumaan 21-22 välillä. Ei mitään väliä miten paljon ja monelta on päivällä nukkunut, enkä ookaan ikinä väkisin pitänyt hereillä tai muuta vastaavaa, vaan on saanut ite muodostaa rytminsä. Nukkuu myös aamupäivisin yhdet pitkät päikkärit, kun ollaan taaperon kanssa ulkoilemassa. Eilen kun satoi, niin nukkui myös noi pitkät aamupäiväpäikkärit vaikka oltiin vaan kotona.
Mä olen kaikkien lasten kanssa noudattanut ihan syntymästä saakka samaa kaavaa, että yöllä ei vaihdeta vaippaa, seurustella tai laiteta valoja päälle. Kaikki onkin nukkunut aina yöt hyvin. Tiedä sitten onko tuolla mitään merkitystä.
Benjamin herää aamulla 7-8 välillä. Mä aina toivon että se heräis jo seitsemältä, niin pystyn rauhassa käydä suihkussa ja pukea päälle, ennen kuin tuo taapero herää. Sitten kun ei enää voi valvomatta jättää vauvaa lattialle.

Meillä alkaakin vauvauinti vasta ensi viikon lauantaina altaan remontin takia. Höh, olis niin kiva ollut jo päästä polskimaan :)

zizilisko+B
 
zizilisko Meille sanottiin neuvolassa ja sospedillä, että toi vatsalta selälleen kääntyminen on vahinko, kun pää painaa ja vie mennessään..
Mut oon kyl sitä mieltä, et Einokin sen 3 kertaa tehdessään varmaa ties mitä tekee :D :whistle: :heart:
 
Piti nopeasti kommentoida tuosta nukkumisesta ja heräämisestä. Meillä esikoinen heräsi aina aikasin, ei auttanut mikään, ruoka, nukkumaanmeno, seurustelu. Nyt reilu 2 vuotiaana nukkuu edelleen suht vähän. pahimmillaan menee päivät 10h unilla (joista 2h päivällä), parhaimmillaan nukkuu vuorokaudessa 12h, mutta tosi harvoin näin. Ihan vasta viimeaikoina on lakanut nukkumaan lähemmäs kasia tai edes yli seiskan. Siihen asti 2v herättiin aina ennen seiskaa, usein jo kuuden jälkeen, viiden aamutkin on useasti koettu :headwall:

Nyt tämä neiti onkin paljon uneliaampi tapaus, selvästi äidin unenlahjat :p . Mutta kaikki lapset on erilaisia nukkujia, harvoin syömiset tai hereillä pitämiset auttaa, ainakaan tässä vauvaiässä. Ehkö sitten taaperon päiväunia voi yrittää lyhentää, jos aamut kamalan aikaisia. Mutta meillä ei niitäkään oikein voinut kauheasti lyhentää, kun sitten oli vastassa niin kiukkuinen ja väsynyt lapsi!

Yöt meillä mennään nyt n kahdella syötöllä, joskus jopa yhdellä. Mutta usein jo herään vaikka kolmelta, eikä neiti ole syönyt, niin syötän vaikkei olisikaan vielä hereillä, koska näin maitoa tulee paremmin, edelleen mua siis pelottaa sen loppuminen...

Mites muut ketkä täysimettää, aiotteko jatkaa sitä sen 6kk? osa ainakin taisi näin yrittää..? Mulla kanssa tarkoitus olisi, jos ei neuvolasta muuta sanota. Mä koen myös tuon imetyksen niin helppona ja vaivattomana. Esikoinen on pulloruokinnassa ja sekin meni hyvin tavallaan, mutta tämä on helpompaa, vaikka en pääsekään juuri mihinkään ilman vauvaa, kun ei pullosta oikeen suostu syömään, enkä kyllä saa lypsettyäkään... Puolensa ja puolensa kummakin tavalla.

Nyt tekemään ruokaa muule porukalle, ennen kuin tulevat sisälle.

Magdalena ja neiti 3kk
 
ulB3 määi haluisin noihin äiti-vauvaryhmiin, neuvolan piti sellanen järjestääkin, mut ei oo mitään kuulunu :/

Joo, vissiin tuo vatsalta selälleen kääntyminen on ns. vahinko, mitä korkeemmalle nostaa päänsä sitä helpommin kellahtaa siitä selälleen ja varsinkin sillon, ku kääntää katsetta vähänkin sivummalle. Meillä pyörähdetään joka kerta selälleen jossain vaiheessa, ku vatsalleen laittaa. Mut varmaan tuokin kuitenkin harjoittaa sitten mahalta selälleen kääntymistä ja muutenkin oman kropan tuntemista :D

magdalena täysimetys aion jatkaa 4kk ikään asti ja sitte todennäkösesti aletaan maistelemaan herkkuja :p (perunaa, kukkakaalta jne..)

Mää pääsen huomenna rompetorille (suomen suurin) kerään kaikkea vanhaa krääsää :p Miten ihanaa! Oon aivan hurahtanu kaikkeen valkoiseen ja maalaisromanttiseen. Pitää käydä nostaan tili tyhjäks, että saa huomenna shoppailla urakalla :D :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ulB3:
zizilisko Meille sanottiin neuvolassa ja sospedillä, että toi vatsalta selälleen kääntyminen on vahinko, kun pää painaa ja vie mennessään..
Mut oon kyl sitä mieltä, et Einokin sen 3 kertaa tehdessään varmaa ties mitä tekee :D :whistle: :heart:
Siis olin kirjoittanut ihan väärin päin :D Benjamin todellakin kääntyi selältä vatsalleen, eikä toisin päin. Pitääkin heti korjata...
 
Alisa84 kyl pitäs melkee kaikil paikkakunnilla olla vertaistukea ja toimintaa tarjoava taho.. Kannattaa kysellä.. ja MLL ainakin järjestää monilla paikkakunnilla perhekahvilaa ja sellasta! :)

Tänään taas kun keittiössä kävin ja Eino oli leikkimatolla, niin takasin olkkariin kun menin ni mahalleenhan ukkeli oli kääntynyt.. :) :heart:

Niin ja nyt on perunaa maistettu, Eino ensi vähä irvisti, mut sitte alko maistua.. 3 sellast minilusikallista meni :D :heart: Täst se sit lähtee.. Nyt on jonkun vajaa tunnin nukkunu, ja sain katsotuksi True Bloodin kolmoskauden 4 jakson! :)

Nyt mun äiti ja iskä tuli käymään.. :wave:
 
Mä en enää kerkeä, valitan :ashamed:

Mutta neuvolassa oltiin eilen 2kk:n tauon jälkeen ja mitat oli
Lumikki 6010g ja 62cm
Prinssi 5880g ja 60,8cm

Yhdistelmärokote tuli ja toinen annos Rotaa myös joka aiheuttaa mahavaivaa ja pulauttelua :(
Prinssi oppi kääntymään viikko sitten ja alkoi tällä viikolla harjottelemaan ryömimistä, jep ihan oikeasti :eek: Lumikki vasta harjottelee kääntymistä ja siis selältä mahalle.
Täysimetyksellä edelleen :saint:
Yöt nukutaan pääosin parilla syötöllä per vauva eli oikein makoisasti verrattuna ekoihin viikkoihin.
Töissä käyn kerran viikossa = mun vapaapäivä :xmas:

Mut nyt täytyy taas rientää :wave:

BTL :heart: :heart: Lumikki + Prinssi 3kk3vkoa1pvä
 
Hei vaan kaikille,

Ensimmäistä kertaa nyt pikaisesti kirjoittelen, lukemassa teidän muiden juttuja on tullut kyllä käytyä useastikin. Meillä 5.5 syntynyt esikoistyttönen. Reilu kolme kuukautta on ollut jonkin asteisesta kriisistä kriisiin menemistä, mutta toivottavasti tämä tästä tasaantuu. Ihanaa on kaikesta huolimatta ollut myös.
Aluksi meillä kiusasivat vatsavaivat, sitten iho- ongelmia, sitten imetysongelmat, sitten alkoikin jo hampaat ilmoittaa tulostaan, rokotusten jälkivaivoja, nukkumisongelmia, jälleen imetysongelmia....Onneksi väliin mahtuu myös niitä hyviä hetkiä joiden avulla jaksaa taas mainiosti seuraavaan kriisiin... =)

Ihanaa syksyä kaikille. Käyn piipahtelemassa aina kun aikaa liikenee.
 
Moi taas :wave:

Miikulainen kamalaa touhua kun kylmää vettä :D Mut meil nukutaan päikkärit kolmesti, aamulla lyhyet (n.30-60min), päivisin yleensä pitemmät(n.2-5tuntia) ja illalla viel klo17-18 ja silti hierotaan silmiä jo klo19 ja uni voittaa. Meil tosiaan ei hyödytä poikaa pitää hereillä kun herää silti aikaseen. Ja yörytmi on menny silleen et herätään sit 6-7tunnin pääst syömään ja nukutaan siihen aamu 6-7 asti.

Tääl on syöty tänää varmaan n. 700ml (yleensä 1200ml tai enemmän)? Valehtelenkohan paljon. Maitoa ei oo oikeestaan menny paljoa, aina on jääny pulloon ku oon laittanu 160ml (jonka juo aina kerralla).
Päikkäreitäkin on tänää nukuttu n. 3-4tuntia vaan :|
 
Pikakuulumisia ja väliaikatietoja vielä ennen 3kk neuvolaa (23.8.) :) ..jossa nähdään jotta vieläkö Sanni kasvaa hyvin. Palaan maanantaina muihin keskustelussa olleisiin aiheisiin..

Meille nimittäin iski se enterorokko su-ma välisenä yönä. Sanni ensin yöllä yski muutamaan kertaan, ölisi unissaan muutenkin paljon, sit aamulla järjettömän kiukkunen, eiku mittari ja kuumetta 38,3C. Sit katseltiin pari tuntia että miten tilanne kehittyy, ja soitin vielä neuvolaan. Todennäköisesti enterorokkoa, ja eiku vain suppo pyllyyn ja kuumeen seurailua, että lähemmäs 40C on sit jo vakavaa. No, sit oli parin tunnin päästä jo 38,6C joten suppo kehiin. Reilun tunnin päästä auttoi ja enin kiukku laantui. Oli kovin väsyneen ja heikon oloinen, joten reilusti rintaa vaan joka väliin, jotta saa nestettä tarpeeksi. Nukkui tosi niukasti, muutamat 20min päikkärit, suppoja, ja sit lopulta yöunille. No se ma-ti välinen yö olikin sit helvettiä kun 1,5h välein tyttö heräs ihan järkyttävään itkuun, mutta onneksi tissi rauhoitti ja päästiin aamuun asti. Tiistaina sitten ilmestyi ekat punaiset näppylät sormiin, mut kuume laski 37,5-38C välille. Supoista tai jatkuvasta syömisestä sit Sannille tulikin hirveät ilmavaivat ja sekös kiukutti vähän lisää... :(
Ti-illalla hän kuitenkin jo piristyi, päivällä normaaleja 30min päikkäreitä, ja kuume asettui sit 37,6C tuntumaan. Ti-ke välinen yö menikin sit jo normaalisti, ja keskiviikko ja nyt torstai oli jo "normaaleja" päiviä, ei kuumetta, lämpö 37,2-37,5 välillä, mutta näppylöitä/rokkorakkuloita tuli vielä muutamia lisää sormiin/käsiin sekä muutama jalkoihin. Suussa en mielestäni niitä nähnyt.

Eli kaiken kaikkiaan koettiin varmaan aika "lievänä" toi rokko, mut luojan kiitos, mies on tämän viikon viel lomalla; en olis varmaan selvinny hengissä maanantaista ja tiistaista huonojen öiden jälkeen :( ...mulla ei ollut ennestään mitään käsitystä siitä, millainen kuumeinen/kipeä vauva on hoitaa! Uuvuin jo ma-iltana, ja sit sen huonon yön jälkeen tiistai oli kuin sumussa ois menny. Onneksi oli ilmeisen lievänä toi rokko *pyyhkii hikeä otsalta*. Nyt jäädään odottamaan, tuleeko itsellekin tuota kuumetautia... :/

Ja me asustellaan muuten Joensuussa -vendela & Sanni 3kk2pvä-
 
Hui kamala, tuommosta tautia ei kyl noin pienelle toivois :( Onneks selvisitte, paranemassa Sanni :hug: Mistäköhän te sen taudin saitte?
Enterorokko taitaa liikkua ylämyllyn päiväkodissa, siel on sukulaislapsi ja pikkasen jännittää sitä tavata jos Eetun sen saapi siit. Pitääpäs googlettaa kuin se leviää.
 
:hug: Vendelalle! onneks Sanni kumminkin noinkin äkkiä parani, on se rankkaa kipeän lapsen hoitaminen, meillä on esikoinen ja isi ollu kipeenä, mut taitaa olla tavan flunssa/kuumetautia...
mut esikoinen on parina yönä herättäny ton kuumeilun ja yskimisen takia..onneks vauva on nukkunu niinä öinä hyvin, saattas muuten olla silmät ristissä |O nyt vaan toivon ettei Santulle tulis kuumetta/flunssaa, saatika tota enterorokkoa... eikä itelläkään VIELÄ oo mitään ollu...

Mulle meinaa iskee paniikkin kun toi poika on kasvanu ihan yhen äkin hirveesti, kohta on 62 pieniä, vaik niitä ei oo paljoo keretty käyttää, jotenkin outoa kun 56 meni pitkään mut nyt melkein pitää jo heti kohta siirtyä 68... :eek: :eek: ja eilen ostin 3koon vaippojakin... ihan kauheeta kun ei mulla oo hirveesti 68 valmiina...täytynee lähtee ostamaan...
Äitin pikku-vauva kasvaa kohta isoks vauvaks ja mulla on niin haikee mieli... :snotty:

Tosta enterorokosta/viruksesta vielä, niin senhän voi saada mistä vaan, kaupoistakin...


Toukomamma ja ISO-Santtu 3kk 4pv :heart:
 
Uusille taasen tervetulotoivotukset täältäkin suunnalta :flower:

Täällä yöt helpottamaan päin, nyt jo kahtena yönä mennyt vain kahdella syötöllä :) Eli oliskos sitten joku tiheän imun kausi ollut, aika tarkkaan 1,5vkoa kesti tuo kahden tunnin välein yösyönti. Päivistä olen edelleen ihmeissäni, kun ei tyttö syö kunnolla (rtäysimetyksellä siis ollaan), mutta kun on muuuten iloinen ja tyytyväinen lapsi niin en ole kovin huolissani. Eli meillä EI ole vielä kiinteitä kehissä vaikka niin uhosin :D

Imetyksestä ollut paljon juttua puolesta ja "vastaan". Itse olen kovin kade niille kellä imetys sujuu helposti (jollain oli 5min/syöttö). Meillä se on oikeastaan koko ajan ollut oma taitolajinsa, tyttö syö niin että maito lentää minne sattuu, nykyään puree, itkee/nauraa, repii paitaa ym.. Keskittyy yleensä kaikkeen muuhun kuin siihen syömiseen :D Nykyään syötöt kestää 20-30min, ei suinkaa ime aktiivisesti koko aikaa vaan tekee noita edellä mainittuja aktiviteetteja :D Että menepä tälläisen lapsen kanssa vaikka sinne ravintolapöytään nätisti imettämään, no ei ihan... Siispä pyritään olemaan syötöt kotona, mikä ahdistaa mua suunnattomasti. No, ei enää kauaa kestä tätä....

Meillä myös skipattu lähes kokonaan 62-koko, ja siirrytty 68. Housuista menee edelleen tosin pienempi koko mitä bodyista.

Kukas se kyseli noista kiinteistä/mahavaivoista? Mä myös ajattelisin niin että jos masu muutenkin herkillä niin en välttämättä kiinteitä vielä antaisi. Mutta jokainen tyylillään, toki.

Uskomatonta, mutta mä ajattelen ekaa kertaa tosissani toista lasta :D Ei vielä, hieman isompaa ikäeroa haluaisin, ja kun on sen sektion takiakin 1v raskautumiskielto.. Mutta ei mahdoton ajatus :heart: Taisin muuten ehtiä jo Cerazetet kehumaan, mutta prkl nyt 2vkoa tiputellut joka toinen päivä noin... Tehokas ehkäisy siinä mielessä joo, kun ei puuhiin pääse :kieh:

Taas niin kovin omanapainen juttu, anteeksi :ashamed: :snotty:

ALM ja tyttö 3,5kk
 
Juup, eli tosiaan eilen annoin kiinteitä jo, ja tänää pääsi maistelee lisää.. Ei tullu mitää vatsavaivoja, vaikka sitä pelkäsin! :whistle: Oikeen suurta herkkua taitaa olla. :D
ja jo ennen 3kk ikää, me siirryttiin 4 koon vaippoihin! En meinannu uskoo, ku kolmonen alko jäämään pieneksi.. Käsittämätöntä miten tuo ukkeli kasvaa :eek: =) Vaatteista 68/70 kokoja käytetään :)

Tuli tuosta ALM:n jutusta mieleen jälleen gallup-luontoinen kysymys, että mihinkä ehkäsymenetelmiin ootte päätynyt synnytyksen jälkeen?
Itselläni hormonikierukka, ei aikomusta tulla lähiaikoina raskaaksi (eikäpä oo miestäkään) ja on endometrioosiepäily, niin sitä käytetään hoitona endoon. On ollu tiputteluu ja kipuilua, mut nyt näyttäis jo hyvältä, et taitaa tiputtelut loppua, kivut kun on jo jääny.. :)

Muutama tunti ja pääsen Zumbaan! On sitä jo odotettukin, kun tiistaina ei päästykään! :p

palaillaan! :wave:
 
Huokaus... saako täällä kysellä noiden isompienkin lasten juttuja kuin vain näiden toukokuisten?
Meidän esikoinen, ekaluokkalainen, tuli tänään koulusta kotiin ja alkoi sitten puhumaan, että häntä kiusattiin tänään koulussa. Kyselin siinä sitten, että mitä tapahtui niin joku sellanen juttu, että pojalle oli tullut juttelemaan kaksi vanhempaa (11v ) poikaa ja meidän poika ei ollut kuullut kunnolla, mitä se toinen oli sanonut ja kysynyt että "mitä" jolloin nää vanhemmat oli alkaneet toistella sitä ja lopulta toinen oli alkanut tönimään meidän poikaa :(

Ei pojalla siitä sinäänsä paha mieli ollut, kerto sen ihan sellasena "tänään muuten mua kiusattiin" juttuna, mutta nyt mietin, että olenko ylihysteerinen äiti jos kerron tuosta pojan opettajalle.
Pojalla kun on koulukuljetus niin hän on joka aamu puolituntia ennen koulunalkua koululla yksinään odottamassa niin tämä oli tapahtunut sillä aikaa.

Toivottavasti jäisi vain tuohon yhteen kertaan!!!

ulB3 meillä on ehkäisynä ihan vain kondomi. Lisää ei ole tarkoitusta lapsia tehdä, mutta mä en enää hormonaaliseen ehkäisyyn sekaannu ja kuparikierukka mulle todennäköisesti ei sovi, joten nyt mennään tuolla.
 
Meillä myös kondomi, lisää lapsia toivottavasti muutaman vuoden sisään ja totesin jo pari vuotta sitten että noi hormonaaliset ehkäisymenetelmät ei mulle sovi. Pillerit kun aikanaan lopetin niin tuntu ku kivi ois pudonnu sydämeltä. Paljon parempi on ollut olla ja mies kielsi aloittamasta uudelleen. :D Taisin aika hirmu olla niiden kanssa :LOL:
 
Meilläkin kortsut edelleen käytössä, kun en vieläkään tiedä haluanko aloittaa noita minipillereitä...ja oli tarkotus ottaa myös se hormonikierukka (josta joskus mainitsinkin) mutta en siitäkään tiedä...kun en tavallaan haluais mitään mikä ei kuulu omaan kehoon...tosi vaikeeta.. mut kyl mulle ja miehelle käy kondomikin, vaikka olishan se parmepi, että ei aina tartteis olla sitä kiskomassa päälle....noo katsellaan vielä..eihän täs kiire oo... =)
 
Heissan :wave:

Meillä Henkka maisteli tänään perunaa ja kukkakaalia ja ilme oli :x :D et tais sittenkin olla namia :p Viime viikolla maisteltiin porkkanaa ja perunaa ja siitä samat ilmeet.
Sit oon antanu porkkana/peruna velliä mut en anna kyl enää ku kaikki harsot ja paidat on sit oranssiset,jos puklaa :kieh:

Mulla hajoo kohta pääkoppa ton meidän 2v kanssa :headwall: on sellanen uhma että. Vauvaa kohtaan on ihan kiltti,mut äiti saa kaiken kiukun |O Sit on päiviä et ruoka ei kelpaa ja välillä syö ku hevonen :/

Meillä mies tekee nyt tosi pitkiä päiviä, tollasia 12-14 tuntisia päiviä sekä päivävuorossa että yövuorossa |O Ajaavat nyt niitä myrskyn kaatamia puita ja niitä riittääkin. No eipä pidä valittaa onpahan talous kohdallaan,ku hällä on hyvät tulot ;)

Meillä ehkäisynä on mulle tehty sterilisaatio sektion yhteydessä. Mulle 4 lasta riittää mut olisi se ollu mukava saada tyttökin. Mut eiköhän nuo pojat sit niitä kanna ihan riittämiin kotiin :whistle:

[/b]Tatomira minä ainakin ilmoittasin asiasta opelle.

[/b]Vendela onneks Sanni parani pian :hug: ja sen rokon voi saada mistä vaan.

Joo mut nyt pitää mennä erotuomariks tonne poiken väliin eli hyvät viikonloput kaikille :wave:

baby dream ja Henkka 3kk.
 
Meillä oli tänään 3kk neuvola.
(2kk)

paino 7550g (6745g)
pituus 63,5cm (61,8cm)

Sai kaksi rokotetta, rotan ja sitten jonkun yhdistelmän...


Me asustellaan Loimaalla (Turun ja Tampereen välissä )
Mulla alko nyt sitten maanantaina ekat kuukautiset synnytyksen jälkeen :p Saisivat kyllä jo loppua...ei tätä vuotamista jaksa kukaan :LOL:
 
ulb3 me ei käytetä mitään ehkäisyä, koska toivotaan/yritetään toista lasta :)

tatomira minä kertoisin kyllä moisesta opettajalle. Pienestäkin kiusaamisesta voi tulla pahempaa, jos siihen ei puututa.. Tiedän itse, kun olen kärsinyt koulukiusaamisesta 5,5v.. Ja alunperin kiusaaminen lähti erittäin pienestä aiheesta ja ekalla luokalla nimenomaan.. Hienoa, että on lapsi uskaltanut kertoa! Itse uskalsin vasta kolmen vuoden kiusaamisen jälkeen edes avata suuni aiheesta..

vendela paranemisia Sannille! :hug:

toukomamma täällä kans samoja ajatuksia :heart: Miten nää voi kasvaa niiiin nopeasti, just äskönhän ne oli vaan pieniä nyyttejä :heart: Ja just vaatteista ton kasvamisen huomaa, kun ei yhtäkkiä enää vaatekoko sovi.. ^^

Kiinteitä, meillä maistettiin tänää bataattia :D Neiti maiskutti sitä ensin hymysuin ja sitten kekkas miten saa kielellä työnnettyä sitä pitkin leukaa ja alko hymyilemään :D Pari pientä lusikallista meni ja maitoa päälle :)

Jaahas, neiti ja isäntä tuli iltapesuilta, joten eikun maitoa lämmittää heille :heart: :wave:

Miikulainen ja Tirppa 3kk 1vko ja 1pvä :heart:
 
Pari kommenttia nyt kun kerkeää!

magdalena77:
Jatketaan täysimetystä niin kauan kun voidaan, eli toivon mukaan sinne 6kk:n etapille asti =) On se vaan munkin mielestä niin iisiä ja ihanaa :heart:

vendela84:
Hienosti selvisitte enterorokosta! Mun esikoisella oli sen parivuotiaana tosi vähin oirein eli ei edes itse sitä huomattu vaan neuvolassa huomasi käsissä rakkuloita, hurjaa kun noin pienellä!

A-L-M:
Hienosti oot kuitenkin imetystä jaksanut, hyvä! Meillä myös imetyskerta about 15min/vauva joten ei ihan pikaseen käykään :D

ulB3:
Nyt Cerazzette ja syksyllä hormonikierukka jos uskallan :x

tatomira:
Mä myös kyllä (oikeana leijonaemona :ashamed: ) ilmottaisin asiasta kouluun, jos vaikka poikas ei enää ens kerralla kerrokaan vaikka kiusaus jatkuisi, kun noi hienosti tuli nyt kertomaan! Mun sisko on myös ollut koulukiusattu ja siitä jäi kyllä arvet!

baby dream:
meillä myös sekä 4-vuotiaan uhmaa että 2-vuotiaan uhmaa, on se nannaa :p |O

Meille tuli Rotasta kitinää, itkua ja pulauttelua eli elämä hankaloituí taas hetkeksi :( Toivottavasti menee nopsaan ohi.

Mutta nyt nukkumaan :wave:
 
Noni, ihme on tapahtunut! Eino veteli hirsiä 9h putkeen, vähä melkee pelästyin kun katoin kelloa siinä ja näytti puol seittemää :D

Ihana kuulla et noin moni yrittää / aikoo yrittää toista lasta.. :)
Iteki kyllä tahdon vielä toisen lapsen, mies vaan puuttuu.. Mutta asialla ei oo kiire.. vielä! :D

Tatomira: Mä kanssa ottaisin kouluu yhteyttä, parempi ku selvittää pian noi asiat, niin ei ehdis paisua suuremmiksi! Ite oon kans kokenut kiusaamista ja sekin olis saatu aikasemmi selvitettyä, jos ajoissa oisin vanhemmille kertonut!

Tänään mennää ostaan pyykinpesukone!! Oon onnellisin :D Pääsee eroon tost pyykkikasasta. :whistle: :ashamed: :D B)

 
Voih ihana kuulla että joillakin lapsukaiset vetelee unia monta tuntia putkeen :heart:
Minä täällä katellisena luen :ashamed: Meillä on edelleen kamalaa taistelua tuon yöllä nukkumisen kanssa. Nyt loppu viikosta alkoi unet ihan pikkuriikkisen verran parantua kun jätettiin iltaunet väliin (15-30min), mutta todellakin vain vähän :'( Mutta koitan lohduttautua ajatuksella että olen täällä kotona lapseni takia! Ei tämä kovin kauaa kestä kuitenkaan... Täytyy päivällä koittaa nukkua.

Missä teillä muilla lapset nukkuu? Nukkuuko pikkuisenne samassa sängyssä?

Meillä poju nukkuu alkuyön omassa sängyssä ja sitten siirtyy meidän sänkyyn, näin saan itekkin levätä hieman paremmin :) Mutta en tiedä vaikuttaako maidon haju pojan nukkumiseen, kun välillä herää äheltämään ja hamuaa tissiä. Kun sen saa suuhun, niin nukahtaa saman tien... Eli nälkää ei näe! Olen tässä monen viikon ajan koittanut poikaa nostaa omaan sänkyyn ensimmäisen syötön jälkeen, mutta väsymys vie voiton :D Nukahdan aina ennen kun poju lopettaa syömisen :LOL:

Ai että minullakin on ikävä isoa masua ja niitä liikkeitä/potkuja :heart: Mutta nyt pillerit aloitettu ja olisi tarkoitus että ikäeroa olisi kuitenkin hieman enemmän lapsilla. Meillä ei vielä kiire ole toista tekemään, nuoriahan tässä ollaan :)

Ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille! =)
 

Yhteistyössä