TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Lokakuussa~~

Heips!

Vendela meillä Henkalla on kans toi kakka sellasta pökkelöä :x

poskien suojaamisesta en mitenkään erityisemmin suojaa,vedän kypärämyssyä enemmän poskille.

Meillä esikoinen sai tänään ajokortin :)

Mut nyt lapset päikkäreille.

baby dream ja Henkka
 
Meidän pikkuakka siirtyy nyt kokeilemaan soijamaitoa ja viljatkin jätetään pois. Parin viikon kuluttua on sit maitoaltistus. Otettiin myös verinäytteitä.

Mä olin suorastaan hämmentynyt koska allergologi otti mut todesta! Vaikka mä ite en ihan aina itteäni uskokaan.. Totesi mm että vauvat ei kakkaa öisin, silloin on jotain vialla. Mäkin totesin että vaikka moni mun äititutuista on jo pitkään kehottanu menemään lääkäriin tytön kanssa niin mä oon vaan seuraillu. Lääkäri siihen että "sehän riippuu mihin on tottunut".. Niin, mun esikoinen oli koliikkivauva ja itkuinen. Tää tapaus on helppo ja iloinen.
 
NAJ
Neuvolaterveisiä :) Käytiin 6kk lääkärineuvolassa, kaikki oli oikein hienosti :) Istumisen heijasteet tuloillaan, ryömiminen myöskin tulossa, tyttö varaa jo jaloilleen, laittaa siis koko jalan maahan ja varaa niille. ENsimmäinen hammas on puhkeamista vaille valmis ja heti perään näyttäisi olevan kaveri tulossa. Mitat 6,1 kg ja 64 cm. Soseet aloitellaan hyvin hyvin varovaisesti sunnuntaina. Influenssa piikki otettiin, BD tässä rokotteessa on sikainfluenssa rokotetta myös, mutta siitä on poistettu se tehosteaine, jonka epäillään olevan syynä näihin narkolepsia tapauksiin.

Töihinpaluu: Toivottavasti vasta vuonna 2013. Sitä ennen kyllä ajattelin pyrkiä opiskelemaan, saas nähdä.

Poskien suojaaminen, en ole keksinyt mitten pystyisi poskia erityisesti suojaamaan, Manducassa käytän kovalla tuulella pääasuojusta, muuten tyttö on rattaissa, jonne ei niinkään tuule. Ulkoillaan sään mukaan, päikkäreitä tyty nukkuu lasitetulla partsilla, jossa ei asteet niin alas tipahda. Tosi kovilla pakkasilla tyttö nukkuu meidän makkarissa ikkuna auki.

Imetyskiloja alan tiputella ensi vuoden puolella, raskaudessahan ei mulle kiloja tullut, imetys ( ja sata kiloa suklaata) toi.

Viime yönä löysin Myyn punkeamassa itseään istumaan, oli puoli istuvassa asennossa, toisella kädellä koitti pöngetä istumaan :D

Nyt kotihommia, kun neitokainen vielä tuutuu

NAJ+Myy 5kk
 
Missän teidän vauvelit nukkuu nyt paukkupakkasten aikaan? Itselklä tuntuu olevan ongelmmalista, kun ei ole parveketta, ulkona on liian kylmä (pakkasraja -10c alle 1v ikäisille), ei ole omaa autoa. Olen siis vankina kotona ja tietenkään vauva ei nuku sisällä lähes yhtään. Saan vain nukkumaan puoli tuntia kerrallaan maitohanalla tai liikkuvissa vaunuissa sisällä.

Bussilla jos lähtee kauppakeskukseen, niin ei voi olla varma, että pääsee edes bussiin sisälle vaunijen kanssa. Bussi menee 2 kertaa tunnissa, joten ei ole kiva jäädä pysäkille odottamaan...
 
Mä oon kyllä pistänyt pakkasellakin vauvan ulos nukkumaan, oven viereen. Pakkaan paljon päälle, makuupussiin ja vielä paksu viltti päälle. Tuon vajaa 3veen kanssa kun joutuu ulkoilla pakkasillakin, niin pakostakin vauva on otettava mukaan. Tokikin ulkoilut ei kestä niin kauaa (jotain tunti tms).. Sisällä nukkuu sellaisia puolen tunnin pätkiä sitterissä. Toi vauva on sellainen joka nukahtaa itekseen eli en varsinaisesti nukuta sitä. On meillä toiminut molemmilla tytöillä.
 
Whitey meillä nukutaan sisällä, kuten yleensäkin. Olen varmaan ainut kummajainen joka ei nukuta unille ulos. Toki vaunuilemassa käydään ja sinne usein nukahtaakin kun menen vaan uniaikaan. Nyt ei vaan vaunukoppa enää tytölle kelpaa kun sieltä ei näe, joten on siirrytty jo ratasosaan ja näin on saatu ulkoilut taas toimimaan. Yli -10 asteeseen mekään ei ulkoilla, joten sitten ollaan sisällä/kyläillään tms. Meillä tyttö ei nuku vaunuissa ulkona jos ne on pysähdyksissä (eikä silloinkaan jos ne on liikkessä, jos ei nukuta, herää monesti kesken lenkin) , niimpä meillä ei sisällänukkumis"ongelmaa" ole. Ei meillä mitään maratonunia ole koskaan nukuttu, enkä usko että nukutaankaan. Tuo on vaan vähäuninen tapaus, kuten äitinsäkin tuossa iässä :) Mulle on ihan urbaanilegendaa vauvat jotka nukkuu tyyliin 3h unia :D

Ja meillä puhkesi eka hampu :O Oli levottomia öitä ehkä n. 3, kitinää päivisin ja tosi huonoja päikkäreitä (tunnin nukutuksilla, nukkui ehkä 20min). Ruokakaan ei maistunut. No nyt puhkesi ilmeisesti viime yön aikaan ja taas on oma iloinen itsensä.
 
NAJ
Nukkuminen: Myy nukkuu ulkona lasitetulla parvekkeella, oikein kovilla pakkasilla -15 ja yli sisällä rattaissa meidän makuuhuoneessa ikkunat auki. En hirveästi ole nukkumisista stressannut, tuo tyttö on sen verran iisi tapaus, että nukkukoot kun nukuttaa ja sen verran mitä unta riittää. joskus nukkuu van 30 min päitkiä, joskus monen tunnin unia. Niinkaun kun yöt menee hyvin niin valvokoot vaikka koko päivän.

NAJ+Myy 5kk
 
Anteeks mut mun on pakko kysyä et miks ette ulkoile yli 10 asteen pakkasessa?
Tuli vaan ekana just tuo kotona jumissa olo mieleen...Ja mä oon ihan raakasti kävelly kauppaan 15 asteen pakkasessa ja itseasiassa niin meinasin tehdä tänäänkin, onko tuo pakkanen jotenkin nyt sit vaarallista muksulle?Mä oon jotenkin käsittäny et tuollainen puol vuotias kestais kylmääkin hengittää yms jo paremmin eikä tarttis varoa..

Muksu on toki ollu kunnolla topattu, sisävaatteiden päällä fleece puku ja haalari + on vielä duopussin sisällä vaunuissa.
 
Viimeksi muokattu:
NAJ
Suositus on ettei alle 1vuotiasta nukutettaisi yli -10 asteen pakkasilla, hengittäminen on sen verran vaikeampaa. Kyllä me ollaan Myyn kanssa kauppaan kävelty ja joudutaan jonkun verran olemaan ulkona oli pakkasta sitten -10 tai -20. Isot pojat harrastaa, keskimmäistä viedään tarhaan, kaupassa täytyy käydä...jne mutta ulos en laita nukkumaan, jos mittarissa on yli -10 .

Alle 1 vuotiaiden kanssa on paljon asioita mitä vielä pitää varoa/tehdä toisin kun isompien kanssa.

Myy on tänään puoli vuotta :heart: Hurjan nopsaan menee aika

Nyt sunnuntai puuhiin

NAJ+Myy 6kk
 
Nukuttamisesta: Meillä nukutaan vaunuissa kaikki päiväunet, pääsen helpommalla ettei tarvitse tuntia-kahta tuntia nukuttaa. Vaunuihin nukahtaa noin minuutissa. Eilenkin oli 18 pakkasta, pakkasin pojan todella hyvin vaunuihin, ja vielä niin ettei vainujen sisälle pääse tuulemaan. Nukkui 4h :D

Eli uni maittaa ulkona viileässä säässä.

Neuvolasta saatiin ohje: -15 ei kannattaisi nukuttaa ulkona, mutta toki voi jos saa vaunut niin suojattua ettei sisälle tuule!!! Näillä me ainakin mennään... Sitten on eri asia kun alkaa paukkua yli -20 pakkaset silloinkin varmaan eteiseen laitan nukkumaan, missä on viileä, mutta ei kylmä! :)
 
Benjaminillakin tuli tänään ensimmäinen hammas ikenestä läpi :) Sitä siis on huutanut jo monta yötä. Poika ollut nyt viime viikon myös ensimmäisen kerran flunssassa ja kakkakin ollut kovalla, niin itse en osannut yhdistää levottomia öitä hampaaseen vasta kuin nyt. Benjaminhan ei ole myöskään kuolannut ollenkaan, niin en senkään perusteella osannut hammasta odottaa.

ALM mulla myös sektiohaava ihan punainen vielä. Toivottavasti edes vähän tuosta vaalenisi, että kehtaisi bikinit laittaa ensi keväänä päälle, kun lomalle lähdetään. Mulla arpi on karvoituksesta napaan asti ja ihan mutkalla, joten ei tosiaan ole kaunis näky :ashamed:

Raskauskiloja taitaa olla jäljellä vielä suunnilleen 4 kiloa. Ihan hyvin siihen nähden, että kiloja tuli se 25. Vuoden vaihteen jälkeen alan laihduttaa pois raskauskilot ja muitakin ylimääräisiä kiloja.

Benjamin nukkuu päikkärit sisällä, joten pakkaset ei haittaa. Ulkona ollaan oltu myös alle -10 asteen pakkasella. esim. tänään täällä oli aivan ihana ulkoiluilma. Aurinko paistoi, eikä tuullut yhtään.
Ilma vaunujen sisällä on lämpimämpi, kuin muuten ulkona, jos jotain laittaa kuomun eteen suojaksi. Ja voihan sinne laittaa vaikka lämpömittarin, niin varmasti tietää missä asteissa vauva nukkuu.

z+B 6kk
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä meilläkin on nukuttu ulkona nyt paukkupakkasillakin. Olen laittanut vielä taljan vaunuun alimmaiseksi ja paljon vaan vaatetta päälle. Jos ollaan ihan kotona niin fleecehuopa vielä vaunun päälle. Hyvin on nukkunut. Ainoa ongelma rupeaa olemaan ettei tuo 'pikku'-ukkeli enää meinaa mahtua kunnolla kaikkine vällyineen kopsaan. Toinen pieneksi käyvä on turvakaukalo :( Pitäisi kait etsiä tuolle 2 vuotiaalle seuraava istuin, että voisi pojan siirtää Be safeen.

2 hammasta täällä tullut myös viikon sisällä :) Parit kerrat on parkassut yöllä, kenties hampaitten takia ja kakka myös ollu löysällä. Tänäänkin kolme satsia tuli.

Pojan ruokahalu on myös ihan mahdoton nyt kun flunssasta suunnilleen parannuttu. Olenkin tehnyt itse paljon soseita. Sellasen 170g vetäsee ihan tosta vaan. Ihanaa kun esikoisen kanssa syöminen on ollu aina sellasta kikkailua ja olihan hän toki vasta 1 vuotiaana tuon painonen mitä poika on nyt :whistle:
Mua ärsyttää valmis soseissa se purkkien ainainen roudaaminen kierrätykseen ja sit myös se että usein raaka-aineena on vesi ihan kärkisijoilla..harmittaa ostaa jotain riisitärkkelyksellä saostettua vettä purkissa :x Voiko ne sitten olla niin laadukasta murkinaa pienille.
Vettä Ollaan juotu. Paremmin menee nokkamukista kuin pullosta. Muttei ole mikään vesifani..isänsä poika.

Huomennakaan ei päästä äiti-vaavijumppaan kun mulla on vieläki vähän flunssa, siis hyvin vähän siihen nähden mitä on ollut, mut haluan ennemmin nyt ihan kuntoon ennenku alan rehkimään. On kyllä ollu naismuistiin kamalin flu never :O Mennään sit sen sijaan pörisee K-rautaan ja RTV:hen kattelee tarjontaa ajatellen tulevaa remppaa :)
Keskiviikkona onkin sitten lähistön äippien ja lapsukaisten pikkujoulut :xmas:

Jaaha puoliyö..viimeyönä nukuttiin kaikki kuin pienet possut kellon ympäri..ukko oli vain aamusella painunut hirvimettälle. Siks ei siis vielä uneta, mutta on se mentävä maate. Öitä!

HM ja poika 6kk, typy 1v 9kk
 
NAJ
Meidän Pikku Myy täytti eilen 6kk ja synttäreiden kunniaksi aloitettiin kiinteät =) Ja eka hammaskin tuli =) Pienen tytön isoja asioita. Hammas tuli ilman kitinöitä, pitkään se on jo näkynyt, mutta nyt tuli läpi. Tyttö söi tosi hienosti maissisosetta, ihan ihmetytti kuin hienosit tyty söi. Kakkonen kun kieltäytyi täsysin kiinteistä vuoden ikäiseksi asti. Kiinteiden aloittaminen aloitti meillä muutenkin hirveän yöshown. Nyt tytyn kanssa aloitus meni paljon paremmin.

Pakkasista Mä en usko että pakkasilla suurin ongelma olisi se että vauva paleltuisi, pikemminikin ainakin meillä ongelma on enemmin se että tulee kuuma. Vaan hengittämisen vaikeus tekee noi suositukset. Toisaalta yksinhuoltajien on vähän mennä ulos. Omaa järkeä minä yritän näissä käyttää. Jos on hirveä tuuli ja viima, niin -5:kin voi olla paljon kylmempää, tällöin koitan pitää ulkoilut pikku pyrähdyksinä. Tosi kovilla pakkasilla en vie ulos nukkumaan tuntikausiksi. Itse kuitenkin uskon ettei noita suosituksia ole tuulesta temmattu. Mutta jokainen tavallaan =)

Vettä meillä on juotu jo pitkään tytön vatsan toimimattomuuden takia. Nyt kun kiinteät aloitetaan, annan vettä ruan päälle.

Kakasta piti kommentoida, siinä vaiheessa kun kiinteät on pääasiallinen ravinto, kakkakin muuttuu pökäleiksi.

Jaa nyt suihkuun ja sosetta syöttämään

NAJ+Myy 6kk
 
Heissan!

Ulkoilusta meillä ulkoillaan ihan normaalisti paitsi nyt ei menty aamupäivällä ulos,ku mittari näyttää -20. Meillä Henkka nukkuu vaunuissa max. 1,5h. Viime viikolla laitoin vaunuihin lämpöpussin ja sit laitan vielä viltin käsien päälle,ku musta se lämpöpussi jää aika alhaalle siitä edestä : / tai sit pitäs vetää poikaa alemmas,mut ei sekään kyl hirveesti jelppaa ku jalat on jo melkein siellä päässä kiinni.

Turvakaukalosta luovuttiin viikonloppuna.

Koira meillä tykkää nukkua ulkona,nytkin makaa tuolla lumihangessa :D

Veden annosta meillä on viimeeks juonu vettä kesällä :ashamed: ja sillonkin tosi nihkeesti. Miten keitättekö vielä veden muksuille?

Mut eipä muuta ku mukavaa viikkoa kaikille.

baby dream ja Henkka
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on nyt soijamaitoon siirryttäessä tullu pikkuakalle kova vatsa. Pitänee ostaa sitä luumusosetta. Auttoiko veden juontikin kovaan mahaan?
Eihän maissia luokitella viljaksi? Kun viljat ja riisi on pannassa, niin on tullu kateltua enemmän sosepurkkien tuoteselostuksia.. Maissihan voi allergisoida siinä missä mikä tahansa muukin. En vaan tajunnu kysyä allergologilta saisko sitäkin ottaa. Pitänee vissiin soittaa sille kysyä.

Hampaita ei ole vielä. Yötkin nukkuu hyvin, enää ei välttämättä tarvi edes tutittaa. Jospa tuon vois kohta siirtää nukkumaan siskonsa kanssa samaan huoneeseen.

Mä kokeilin eilen miten nukkuu pinnasängyssä päikkärinsä. Avasin ikkunankin jotta olis sopivan vilpoisaa. Tunnin veti. Ihan hyvin minusta. Ulkona voi nukkua tunnista vajaaseen kolmeen. Mutta niin kauan kun nukahtaa helposti ja ennen kaikkea nukkuu öisin, en valita.
 
baby dream Ei tartte keittää mitään enää kun kiinteet on aloitettu.

Töihin
meen heti kun työpaikan saan, mut en kiirehdi sen asian kanssa..

Kiloja on eikä näytä lähtemisen merkkejä..Kai se on pakko viimeistää vuoden vaihteessa alottaa jonkinlainen laihari, miestä ei häirihte, mut mua häiritsee... :whistle:

Ulos meidän on tosiaan pakko mennä, oli pakkasta kuinka paljon tahansa... : / Mut mietin eilen et vois kokeilla laittaa vielä sadesuojan tohon vaunujen päälle jos oikein pakastaa, se kun kuitenkin sulkee vähän sitä vaunun suuta...

Yöt meillä edelleen reuhkataan ja mä pahoin pelkään et meille on taas tulossa korvatulehdus kun repii korviaan ja viime yönä oli itkuinen, täytyy nyt seurata tilannetta..Ens viikolla olis neuvola ja rokotukset kun viimeks ei voitu niitä antaa antibiotttikuurin takia..ens viikolla on aika myös isolle kirkolle lastenlääkärille jonka kanssa mietitää et onko tolla allergiaa vai ei...Toivottavasti asiat alkaa selviämään..

Mutta sälli alkaa hermostumaan sylissä, joten pitää lienee keksiä sille jotain tekemistä.. :)

Maira ja Juhis 5kk3vko
 
NAJ
Meillevauva:Joo vesi auttaa kovaan vatsaan, sit toi luumu on hyvä, mä koitan huomenna antaa neitokaiselle luumua. Vettä ei tarvitse keittää enää.

Jotainvielä piti, ei muistu mieleen

NAJ+Neiti 6kk
 
Anteeks mut mun on pakko kysyä et miks ette ulkoile yli 10 asteen pakkasessa?
Tuli vaan ekana just tuo kotona jumissa olo mieleen....
Kaikkialla aina toitotetaan ja neuvolan ohjekirjasessa tosiaan lukee:
"Alle 1-vuotiaille pakkasraja on miinus kymmenen astetta. Tuulisella säällä pienempikin pakkanen puree, jolloin vaunuille kannattaa etsiä suojaisa paikka tai jäädä suosiolla sisätiloihin."

Siis kyse ei ole neuvolan mukaan siitä, että vauva paleltuisi, koska laittaa vaan paljon vaatetta päälle, vaan siitä, että vauvan keuhkot eivät ole kehittyneet tarpeeksi kylmän ilman hengittämiseen.

Täällä pääkaupunkiseudulla on ollut viime viikkoina ennen näitä pakkasia todella tuulinen ilma. Vaikka on ollut vain pari astetta pakkasta, monesti on ollut tuulta puuskissa 20 metriä sekunnissa. Mulla ei siis ole pahemmin mitään paikkaa "suojaiseen nukuttamiseen", koska naapuri on monesti kotona päivisin ja on ketjupolttaja, joten en halua jättää vaunuja jatkuvaan tupakansavuun terassille. Olen aina tähän parin viikon takaiseen mennessä jokainen päivä käynyt lenkillä, jotta vauva on saanut nukuttua. Mut tosiaan nyt tämä säät eivät ole suosineet enää pariin viikkoon, joten on tullut akuutti ongelma tästä nukkumisesta...

Mä ymmärrän hyvin, että useimpien ihmisten on pakko mennä ulos, kun on muita lapsia, käytävä asioilla, koiria yms.
Jos ilmat jatkuu tälläisinä, on vain pakko itsekin sitten lähteä ulos, koska ei voi ikuisesti elää sisällä, olokin on veltto.

Meilläkin juuri täytettiin 6kk ja sen kunniaksi poika alkoi oikein todenteolla kierimään ympäriinsä.
 
Hei!

Teillä joilla on allerginen lapsi tai epäily allergiasta, niin millaisia oireita teillä on ilmennyt?

Minä olen lähes melko varma että lapsellani on maitoallegiaa, mutta neuvolassa terveydenhoitaja eikä lääkäri ota asiaa todesta! Nyt juomme korviketta, tosin nutrilonin hypo-allergenic -jauhetta, jossa on olematon määrä maidon proteiinia. Silti posket aivan rohtuneet, taipeet punoittaa joka puolelta sekä yöt on välillä yhtä hulinaa. Meillä mies edelleenkin erittäin allerginen maidolle sekä kananmunalle.

Pahalle tuntuu että kukaan ei auta tai ota huoltani todesta. Yksityisellekkin olen soittanut ja pyytänyt päästä allergiatesteihin, mutta vastaus oli että "neuvolan kautta kannattaa koittaa saada lähete lastenpolille. Tämän ikäiselle neuvola on ensimmäinen paikka saada apua." Hemmetti että ottaa päähän!!! :kieh:

Kortisonia kuluu tolkuttomasti, eivätkä ihottumat häviä minnekkään... Luulisi että ei olisi kamala vaiva kenellekkään jos pääsisimme testeihin/altistukseen niin saisin tämän asian kokonaan mielestäni pois... Olen NIIN pettynyt koko neuvolaan, apua ei saa vaikka miten pyytää...
 
vendela Tuosta kakan koostumksesta. Meillä tyttöllä on vatsa aika kovalla ja joudun antamaan levolacia, että toimisi. Jos on ollut esim. viikon väli, niin ensimmäinen satsi kakkaa on kyllä täysin kiinteää ns. isompien kakkaa. Loput ovat sitten hieman löysempää ja väriltäänkin erilaista. Uskon, että tuo johtuu kovasta vatsasta.. taitaa olla multa peritty :( Vettä yritän antaa ruokailujen jälkeen, mutta eipä tuo tyttö oikein vielä hokaa tuota juomisen jaloa taitoa :D Imetän kyllä aina ruuan jälkeen.

meillevauva mitä verikokeita teiltä otettiin? pääsittekö helposti niihin? Meilläkin ne tulee jossain vaiheessa ajankohtaseks.. jos meinaat antaa maissia purkista, niin kannattaa kattoa mikä tärkkelys siinä on, siinä saattaa nimittäin olla riisitärkkelystä ja jos se teiltä on pois listoilta, niin sitä ei voi antaa. Mää luulen, että meillä ollaan allergiasia noille tärkkelyksille..

ALM Meillä sama juttu eli päikkärit nukutaan sisällä, on aina nukuttu. Tyttö on hyvä nukkumaan ja ekat päikyt on sellaset n. 2h (yleensä).

Tänne ei ihmeempiä, keskiviikkona neuvola ja huomenna tulee 6kk mittariin :heart:

Alisa & Tyttö 6kk
 
Hei!

Teillä joilla on allerginen lapsi tai epäily allergiasta, niin millaisia oireita teillä on ilmennyt?

Minä olen lähes melko varma että lapsellani on maitoallegiaa, mutta neuvolassa terveydenhoitaja eikä lääkäri ota asiaa todesta! Nyt juomme korviketta, tosin nutrilonin hypo-allergenic -jauhetta, jossa on olematon määrä maidon proteiinia. Silti posket aivan rohtuneet, taipeet punoittaa joka puolelta sekä yöt on välillä yhtä hulinaa. Meillä mies edelleenkin erittäin allerginen maidolle sekä kananmunalle.

Pahalle tuntuu että kukaan ei auta tai ota huoltani todesta. Yksityisellekkin olen soittanut ja pyytänyt päästä allergiatesteihin, mutta vastaus oli että "neuvolan kautta kannattaa koittaa saada lähete lastenpolille. Tämän ikäiselle neuvola on ensimmäinen paikka saada apua." Hemmetti että ottaa päähän!!! :kieh:

Kortisonia kuluu tolkuttomasti, eivätkä ihottumat häviä minnekkään... Luulisi että ei olisi kamala vaiva kenellekkään jos pääsisimme testeihin/altistukseen niin saisin tämän asian kokonaan mielestäni pois... Olen NIIN pettynyt koko neuvolaan, apua ei saa vaikka miten pyytää...
Naama on koko ajan auki ja yöt on yhtä meuhkaamista, meillä alettiin laittaa ihan sovinnolla asiaa eteenpäin kun ensin olin kokeillut karsia ite ruoka-aineita pois jne. sit sain ajan neuvolalääkärille joka kirjoitti lähetteen Seinäjoelle lastenlääkärille ja aika tuli viikossa. Täällä on onneks se tilanne et aika nopeasti tartutaan asioihin ja viedään niitä eteenpäin.
Enhän mä tiedä tuleeko toi Seinäjoen reissu olemaan turha, mut ainakin tiedän että nyt asia on tutkittu eikä tartte arpoo.

Jossei oma th reagoi mitenkään, menisin lapsiin erikoistuneelle yksityiselle lääkärille joka alkaa tutkimaan asiaa, varmasti löytyy yksityinen joka ei tyrkytä neuvolaa nro.1 vaihtoehtona...

Tsemppiä! :hug:
 
Tuosta kakasta vielä, kun täällä siitä keskusteltu. Meillä aina ikään 4kk asti poika teki lähes 5 kakat päivässä usein. Kiinteiden aloitus sai tilanteen tasaantumaan ja nykyään tekee kerran päivässä. Jos annan valmiita purkkiruokia, olen huomannut että silloin kärsitään kovasta mahasta, ts kakka on silloin sellaista muovailuvahamaisen kovaa.

Kaikissa purkkiruuissahan on suurin osa perunaa aineksista, jos vettä ei ota huomioon. Peruna saa tosiaan mahan kovaksi meillä.

Kun tekee itse sosetta, eikä käytä perunaa, on kakka ns normaalia, eikä liian kovaa ja silloin maha toimii taas päivittäin.

Olen myös yrittänyt antaa vettä, mutta siitä ei ole tullut mitään, kun poika ei koskaan ole huolinut tuttipulloa. Pitää varmaan mennä ostamaan nokkamuki vihdoinkin. Imettänyt olen aina ruokailun jälkeen ja poika muutenkin haluaa juoda aina kerran tunnissa lähes.
 
Mä en tossa allergiaepäilyssä (mä siis seurasin pitkään eri oireita) edes puhunut neuvolassa. Mun luottoni neuvolan terveydenhoitajia ja yleislääkäreitä kohtaan on minimaalinen.. Mä soitin suoraan yksityiselle lastenlääkäriasemalle. Ja varasin suoraan allergialääkärille. Heti kirjoitti lähetteen labraan jonne kävelin lekuriajan jälkeen.
Mä en yhtään muista mikä verikoesarja oli.. Mä olin niin yllättynyt nopeasta toiminnasta ja että lääkäri uskoi mua heti:)

Meillä oireina oli puklailu (paljon) pienempänä sekä punaiset rosoiset posket. Sit tuli viikon kestänyt ripuli.

Nyt on tosiaan toi megakova maha. Kakkaa yrittää päkistää useesti (yölläkin) mutta ihan vaan yhden kovan köntsän saa aikaiseksi jos sitäkään. Keittelin tossa luumuja ja annoin nesteen pikkuakalle. Ostan kaupan luumusosetta joku päivä. Niissäkin on muuten eroja: oisko ollu Bonan luumusoseessa myös riisitärkkelystä mutta esim Semperin luumusoseessa ei ole.
Joku liharuokasose sisälsi ihan maissia. En ole ihan varma kokeilenko ennen ku ollaan käyty uudelleen lääkärissä.
 
Mä yritän kans vääntää ite soseet, mutta välillä olen antanut myös kaupan soseita. Olen ihmetellyt samaa juttua kuin Haavemamma, ts. veden määrää valmisruoissa. Valmiit soseet ei oikein edes maistu millekkään, ainakaan jos vertaa itsetehtyyn. Myöskin haju oli ainakin bonan maissisoseessa aivan tyrmäävä, en voinut antaa sosetta pojalle koska haju oli niin kamala. Mutta en ole ottanut stressiä, teen soseet itse mutta jos ei vaan jaksa niin annan valmiita.
Vettä meillä on juotu 2kk iästä lähtien. Meillä ainakin auttanut kovaan mahaan.
 

Yhteistyössä