TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Varaslähtö kesäkuuhun~~

Voi ei Devil tosi ikävää että joudut tuollaista kokemaan!! :hug: voitteko kokeilla keskustella rakentavasti asiasta?? joskus tosin auttaa varmaan se, että lepää kunnolla, koska väsymys saa aikaan ihmeellisiä asioita. Ei kai sun mies normaalisti tuollainen kuitenkaan ole.. :) tsemppiä!! :flower:
 
Käytiin neuvolassa pojan kanssa tänään. Paino oli 4595g (4095) ja pituus 54,5cm (52,5) . Edellinen käynti oli 9 päivää, eli ihan mukavasti poju kasvanut. Toimivaa tavaraa tuo tissimaito :D

Leffassa oltiin myös päivällä. Poika nukkui koko näytöksen ajan ja äiti sai nautiskella elokuvasta. Leffakin oli tosi hyvä, ainakin näin sinkkuelämää-fanin silmin katsottuna :)

Whitey - Meidän kolmonen alkoi viihtymään sitterissä vasta 4kk ikäisenä. Sitä ennen hän melkeinpä asui sylissä.
Tämä vauva onneksi viihtyy sitterissä sen aikaa, että saan suihkussa käytyä. Meillä se onkin ollut lähinnä kylpyhuone käytössä, kun en muuten tykkää kamalasti vauvaa pitää sitterissä.
Turvakaukaloa tämä vauva ei voi sietää ollenkaan. Lähes aina alkaa huuto, kun ollaan autolla jonnekin lähdössä.

Kolme viikkoa synnytyksestä ja vieläkin jaksan lähes päivittäin ihailla nilkkojani, että miten kapoisilta ja luisilta ne muka nyt näyttävät :LOL: Vielä kun saisi tämän maharepun veke...

zizilisko + poju 3 viikkoa :heart:
 
Onnittelut löllykälle!! :flower:

kyyneltenhymy no voi elämä noiden lääkäreiden kanssa!! Varsinkin, jos ei oo erikoistunu lapsiin, ei ne tahdo mistään mitään tietää ja tuijottaa vain tilastoja :kieh: :headwall: Äidin huoli pitäs aina ottaa tosissaan. No mut onneks kaikki taitaa kuitenkin olla hyvin =)

Devil No johan on temppu! Ite olisin aivan raivona, mulla kihisee jo nyt kun luin ton sun tekstin. Toivottavasti miehesi ymmärtää huolesi :hug: koita vielä keskustella asiasta hänen kanssa. Voimia!! :hug:

zizilisko sielläkin kasvetaan kohinalla :D

Tänne ei ihmeempiä. Tänään tyttö ollu hieman kitusempi mitä yleensä. Imettäminen toisesta tissistä yhtä helvettiä, kauheeta kattoa, kun tytön poskilla verta kun päästää rinnasta irti :ashamed: Nännissä kunnon rupi, joka alkaa vuotaan aina kun tuo haukkaa siitä kiinni..

Alisa & Nti Nötterö 2vkoa ja 5pvää
 
MsDevil :hug: :hug: .

miranth ja löllykkä :flower: :flower: onnea nyyteistä!!!

Meillä tissillä myös viihdytään ajoittain aika tiuhaan, lähes jatkuvasti aamusti ja illalla. Päivällä nukutaan kahdet hiukan pidemmät unet ja yöt menee pidemmillä syöttöväleillä. Hyvin oon jaksanut toistaiseksi valvoa kun yöllä vaan syödään ja nukutaan.

Neuvolassa oltiin käymässä punnituksella ja neiti oli saanut syntymäpainonsa juur kiinni, eli tosi hyvin on lähtenyt kasvamaan että maitoa ainakin tulee riittämiin. Ehkäsystä oli samalla juttua ja taidan kallistua hormonikierukkaan, kokemuksia kaipailisin :attn: .

Täällä on kanssa muutama tikki tuolla alhaalla ja nyt kiristelee kyllä tosi ikävästi ja pistelee... todella kipeetä tekee. Onko muilla ollu vastaavaa???

Naamakirjaan kuuluu kanssa hän, mutta taidan toistaiseksi kirjotella vaan tänne. Älkää nyt kaikki sinne karatko.

Selis ja "mötkäle" 1vko
 
Selis Ihan on normaalia tuo kiristely ja pistely, niin tekee mullakin jatkuvasti..Pitäis muistaa ettei vielä kuitenkaa istuis kamalan pitkiä aikoja jne, paikat alkaa heti turpoomaan joka pahentaa sitä kiristystä..

Mua kiinnostais kamalasti tietää paljon niitä tikkejä tuolla on, th:kaan ei suostunu sanomaan, hymyili vaan vinosti ja tuumas et onhan noita melko tiheästi ja tottakai siinä kolmessa kerroksessa... :p Luojan kiitos tää oma parantuminen on ollu näin nopeeta, ei voi valittaa kun jälkivuotokin muistuttaa enemmän menkkojen viimeisiä tiputteluja ja tosiaan istumaankin jo pystyy, kunhan ei tee äkkinäisiä liikkeitä.. :) Kilotkin on alkanu karisee ja oon saanu itseni takasin, olo on kertakaikkisen hyvä! :D

Huomenna isolle kirkolle ettii kantoliinaa/reppua että koiran kans kulkemiseen sais helpotuksen, otetaan nimittäin karvapeppu pois hoidosta nyt lauantaina ja mua vähä jänskättää kuinka mahtaa vaunuilu sen kanssa onnistua..

Mutta tänne ei sen kummemmin mitää uutta, poika nukkuu, syö ja sontii.. :D Ja mä täs just ootan et koska se herää puolen yön syönnille jotta pääsen itekki nukkuu..

Maira ja emppu 1vko1pvä
 
Kiitti paljon kommenteista, ootte kyl supereita ku jaksatte vastailla!
Ite oon kanssa lämmittäny maitoa vesihauteessa tuttiosan kanssa, mut en oo jääkaappiin uskaltanu laittaa ku oon myöskin ajatellu et voi haurastuttaa. Ollaan miehen kanssa käyty asiasta hieman kädenvääntöä, siksi ajattelinkin kysellä vähän ohjeistusta.
Täytyykin käydä hommaamassa tuota NAN-jauhetta ja kokeilla, itä- Suomen reissua pukkaa kesälomalla. Kiitti vinkistä!

Tirpunen, kiitti linkistä ja vinkistä anti-colic tuttipulloon. Muistaakseni meillä oli neidille aikoinaan kokeilussa kyseinen pullo ja se tuppas aina vuotamaan alaosastaan vaikka kuinka hyvin sen laittoi kiinni...oot sie huomannu samaa?
Oon ymmärtäny et refluksissa vauvat oksentaa kunnon kaarioksennuksia runsaasti, mut kannattaa kysellä asiaa neuvolasta, sillä vaivaan löytyy helpotusta.

D-vitamiinina mie annan deetippoja (vaikkakin 20 tippaa joutuu antamaan ) ku havaitsin aikoinaan neidille ne kaikista sopivimmaksi. Lisäksi meillä otetaan Gefilusta kapselimuodossa, jauhe sekoitettuna maitoon. Joudutaan myös käyttämään keskostippoja ja rautatippoja x 2. Eli poikapoloiset joutuu melkein joka syötöllä vetämään jos jonkinlaista troppia. Ihmekkös et masut hieman vaivaa. Ja tuo pirun rauta värjää puklit ja sitä myöten vaatteet, eikä lähde pesussa :kieh: .

Sitterit löytyy täältäkin ja erinomaiset kapistukset ovatkin. Pojat tykkää niissä paljon olla ja nukkuakin, tuntuvat viihtyvän ja nukkuvan parhaiten "melussa". Toki passivoivia kapistuksiahan nuo ovat..Vauvakeinukin löytyy (lainassa ) ja on kyllä hyvä vatsatöhinöille.
:wave: Sain lainaan kudotun kantoliinan, oliskos kenelläkään heittää linkkiä helppoon kehtosidontaohjeeseen ku noita keskosia ei mielellään saa masu-masua vasten kantaa???

Emv mie oon jääny miettimään aikoinaan tuota mallasuutetta, et voiko sitä tosiaan antaa vauvoille ku siinä on muistaakseni ohraa ja sitä saa mielellään antaa vasta 8kk vanhalle....

Kiitti Alisa ja tsemppiä kovasti imetyspuuhiin.

Parisuhde hmmmm....meillä senkun hempeilyt vähenee puolin jos toisinkin. Suurimmat rakkaudenosoitukset ja voimavarat tuntuu menevän lapsiin tällähetkellä. Petrata pitäis, mut...

kyyneltenhymy :hug: ei äiti voi koskaan olla liian hysteerinen, vaan huolissaan! Tosi tökeröä kohtelua, kuka siun vauvan puolia pitää jos et sie ite!!!! Vie yksityiselle näytille, jos mahdolllista!

Täällä tukkaa lähtee armottomasti ja veetuttaa. Oma isukkini kommentoi mukavasti et kyllähän noita peruukkeja kaupasta löytyy... ;) . Kyl se vielä naurattaa mut ei enää kohta ku sivut loistaa paljaana...Väsy valtaa kovasti alaa, mies on ollu viikon työreissulla...onneks miulla on ollu koko ajan apua täällä kotona, muuten oisin vieläkin väsyneempi. Tänään on kyl tuntunu kaikki jotenkin tooooosi vaikealta ja tekis mieli irtisanoutua tästä hommasta, tuntuu ettei vuorokauden tunnit riitä mihinkään....mut ken leikkiin ryhtyy ni leikin kestäköön, vai miten se menikään :headwall: . No huomenna tai siis tänään on päivä uusi, eikä tietty tätä väsymystä yhtään helpota tää koneella istuminen....tai sit helpottaa. On nimittäin tosi mukava päästä lukemaan teijän kuulumisia ja pohdintoja itelle tuttujen asioiden parissa.

Jösses sentäs kuinka tulee tekstiä, eikä tässä varmaankaan vielä kaikki mitä haluais kommentoida, mut pakko käydä nukkumaan...ainii
fb:hen oon miekin tyrkänny itteni, mut kyllä mie mielummin tänne kommentoin ja luen juttujanne.

Viikonloppuja, mukavia sellaisia toivotteleepi Pilkkuliini
 
Alisa84, arvaappas parisen kertaa kuka täällä on päivän raivonnu. :whistle: Sanoin suoraan ukolle, etten aio lähtee yhtään mihinkään illalla ennenku toi poju nukkuu kokonaiset yöt.

Olipa kiva ilta muuten, kun esikoisen "täättä" oli käymässä ja sai taas porista kaikesta ihan maan ja taivaan välillä. :) Nyt meikäläistä ei väsytä, vaikka viime yö meni suorastaan persiilleen ja kunnolla. Ei oo kivaa tällanen et ku pitäis nukkua nii mamma hengailee koneella... *huokailee* Selkälihaksetki niin kipeet, ettei kärsi päätä kääntää kunnolla. :((

Maanantaina olis pojan 1kk neuvola ja samalla neitin 2v lääkäri. Illalla olis sitte yritystoimintaesittely ja koulutus, sinne siis omaa aikaa viettämään ja alottelee oman yrityksen pyörittämistä. :heart:

Devili + Karpaasi 4 vkoa 1 pvää

muoks: Kiitos haleista. :hug:
 
Devil :hug:

1 v lahjasta joku kyseli (sori en muista... ) ehdotelmia, tässä jokunen: nuppipalapelit, musiikkilevyt, kirja/laulukirja, kyniä ja paperia, taaperokärry, perässä vedettävä lelu, sellainen pehmokoiralelu, joka puhuu/laulaa ku painelee jalasta, kädestä eli Fisher Price Puppy-koira http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=288067&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=10071&categoryId=10149 , soittolelut on ihan kivoja (marakassi tms ), hakka-lelu jne jne.

Tsaukkis!
 
1 v lahjasta, mä kans suosittelen tota Fisher Price Puppy koiraa! Siskonlikka rakasti sitä koiraa 2 v asti niin paljon, leikki joka päivä sillä, siitä oli paljon iloa! =) Ja vieläkin välillä soittelee niitä lauluja, että ei se kokonaan edes ole unohtunut , vaikka muitakin leluja tullu.

Devil :hug: :hug: Kauheeta, mä olisin ihan raivoissani tollasesta, täällä kans suututtaa jo sun puolesta! Kovasti jaksamista sinne!

Kaveri synnytti eilen laskettuna päivänä pikkasen tytön :heart: Ootellaan neidin kans kovasti, et kylään päästäis ihastelemaan tyttöstä. Tosin kyllä ootellaan ensin, jotta saavat ihan rauhassa kotiutua, vielä niin tuoreessa muistikuvassa kuinka sitä vaan synnytyksen jälkeen halus päästä kotiin "lepäämään" ja totuttelee uuteen arkeen. Ennenkuin vieraat tuppautu kylään :)

Jaahas, neitokainen nukahti ja mä taidan alottaa keittiön raivauksen, ei eilen tullu oltua kotona et ois saanu siivottua, joten se homma on sit tänään.. :)


:wave:
Miikulainen ja Tirppa 5vkoa 2pvä :heart:
 
Pilkkuliini Meilläkin aikanaan toi vuoto-ongelma toisen mam:n pullon kanssa mut toinen taas toimi moitteettomasti..
Nyt mulla on kaks niitä pulloja eikä vuoda, kunhan muistaa painella sen kumiosa pohjaan kunnolla kiinni..
Pari kertaa kiireessä olen koonnut pullon ni eiköhön ole ollut puolet maidoista pisin lattioita :kieh:
Mut muuten tosissaan toimii tällä kertaa hyvin, onkohan noissakin niitä II-laatusia joukossa..

Hormonikierukasta Mulla oli esikon jälkeen noin vuoden kierukka ja olin tosi tyytyväinen, oli pitkästä aikaa ainut hormonaalinen ehkäisy mikä ei tehny musta ihan skitsoa raivopäätä ja mikä parasta menkat jäi pois :D

Mutta kierukka oli pakko poistaa vuoden päästä, kun kohtu ei tottunut vieraaseen esineeseen eli mua tavallaan "supisteli" vuoden ennen ku menin tutkituttamaan mikä on vialla..tai aluksihan vaan sanottiin, et se kuuluu asiaan..
Muuten täydet 10 pistettä kierukalle!

Mulla olis tosiaan odottamassa toi pilleriresepti, oli jotain uusia pillereitä, katotaan nyt sopiiko nekään mulle, mut niitähän ei voi aloittaa kun imettää
ja minähän koitan imettää sen mitä pystyn, vaikka hampaat irvessä ainakin vielä pari kuukautta!

Parisuhde joo-o..aamulla: heippa, mä lähden töihin-pusu, jos olen hereillä ja illalla hyvää yötä-pusu, jos olen taaskaan hereillä..Siinäpä taitaa olla meidän parisuhde tällä hetkellä :LOL:
No, miehellä alkaa viikon päästä 4 viikon kesäloma, et kai siinä ehtii vähän suhdettakin hoitamaan :p

 
Mulla ois vaan pari nopeeta kysymystä jotka askarruttaa..

Sektio äidit! Onko normaalia että sektio haavaan koskee vieläkin vaikka leikkauksesta jo 4 viikkoa? Mulla kivut oli tosi vähäset kun kotiuduin ja nyt sitten on alkanut uudestaan koskemaan tietyissä asennoissa.

Ehkäsypillereistä.. Saako jälkitarkastuksessa pillerireseptin heti jos haluaa?

Auttakaa tyhmää. :D

Tuun myöhemmin sit kertomaan kuulumisia, nyt kaupungille! :)

Riikka ja prinsessa 4 vko
 
Äääh, tyttö taitaa kääntää rytmiään yökukkujaksi :kieh: :kieh: :headwall: :headwall:
Pari yötä nyt sitten valvottu, tai no, nukkuu osan mutta eilen herättiin viideltä ja tänään kolmelta... Pari tuntia kumpanakin yönä saanu unta. Yritin eilen illalla pitää tyttöä hereillä mutta paskat siitä mitään tullut. Nytkin valvonut siitä kolmesta kaksilla puolen tunnin tirsoilla. Ei sillä mikään hätä ole, naureskelee ja juttelee :LOL: No, jos se tästä.

Devil voi kurjuus tuota sun miestä :hug:

Pilkkuliini täällä sama, vaikka on väsynyt niin täältä saa jotain ihmevoimia kun lukee muiden koettelemuksista.. Kai se helpottaa kun muistaa taas ettei ole yksin =)

Alisa :hug: muistan tuon tunteen... mulla parani nänninpää ainoastaan "levolla", eli pumppasin ja syötettiin pullosta. Lansinoh auttoi nopeasti että sai haavan umpeen. Tsemppiä!

Me käytiin sitten eilen neuvolalääkärillä, kaikki hyvin. Tyttö kasvaa kohinalla, nyt painoa 5,150kg ja pituutta 56,5cm. Kaksi viikkoa sitten mitat oli 4,690kg ja 54,7 :eek: Kermaa ilmeisesti tulee näistä hinkeistä :LOL: Kattelin omaa neuvolakorttiani, oon ollu n. kolmikuisena samankokoinen kun neiti nyt.....

Pientä galluppia: Minkäkokoiset vaatteet teillä käytössä?? Meillä siis ikää 6vkoa ja neljä päivää, käytössä housuista pääosin 56cm ja bodyt 56-62. Noissa bodyissa huomaa että ihan selkeesti merkeissä eroa, pienimmät 56cm taitaa olla Napero-merkkiä jota cittari myy, ja noi isommat 62cm on samankokoisia, merkkiä Vaavi ja sitten on H&M ja Lindexiltä. Yöhaalareista laitoin just 56cm pois, niistä nyt 60-62cm käytössä.

Meillä on ristiäiset vasta kahden viikon päästä, nyt viikonloppuna aateltiin päästää sisäiset leipurit valloilleen ja harjoitella täytekakku ja voileipäkakku :D Meinattiin eka tilata valmiina mutta pihiys iski ja tehdäänkin itse. Tosi vähän tullut noita tehtyä niin jos treenataan eka ettei sit mee tarjottavat pilalle.

Jaa niin, pakko juhlistaa tännekin, mä mahdun omiin farkkuhin!! Paino ei oo kolmeen viikkoon pudonnut mutta ilmeisesti tässä on kiinteytyny sen verran että mahtuu, ihanaa. Vielä siis se 8kg jäljellä että olisin tyytyväinen, 6kg lähtöpainoon. Kun pääsis vaunuileen enemmän, ei sateella viitsi.
 
Moi..

Tääl nukuttiin viimeyönä normaalisti. Poika on syönny vaan jotenki tosi vähän yöllä ja nyt aamusta tähän kellonaikaa. Tarkkailaan.

Parisuhteesta se on varmaa kaks mököttävää hermoovaa ihmistä. Okei, mies haluis hellyyttä ja olla lähellä mutta mä en vaan jaksa :'( Mun energia menee siin ku koitan kodin pitää pystyssä. Tänäänkin tuli riita (tai mä suutuin miehelle) ku on vapaa päivä ja lähti hakeen autoa (korjauksilta 50km pääst) ja suunittelee menevän laittaan autoa la (50km päähän). Tuntuu et mies ei oo ikään kotona ja mä en saa ikään nukkua rauhassa! :(

Väsymystä on tääl nyt tooosi paljon. Raskasta on ollu ku mies on ollu tämän viikkoa iltavuorossa elikkä klo 13-02 välisen ajan. Oon siis hoitanu pojan aivan yksin (miehellä aamusin kaupas käyntiä ollu ym.). Ja nyt ku poika ei oo ollu ihan kunnossa oon siit ressannu viel tuplasti. Väsymys näkyy ja itku tulee ihan vaan ku poikaa syötän. Ja väsymys on myös vaikuttanu siihen etten jaksa imettää, pumppaan ja annan pullosta oon päässy helpommalla :ashamed: Ahistaa kun tuntuu et pojalle pitäs antaa enemmän aikaa ja virikkeitä, mutta mamma vaan pitää sylissä ja nuokkuu :'( Mutta ehkä tää tasaantuu kun totun kaikkeen, kaikki on vielä aivan uutta ja varsinki yksin olo pojan kanssa. Nostan hattua niille ketkä jaksaa olla lapsen/lasten kanssa aivan yksin.

Ehkäsystä taijan pillerit ottaa. Kaveril kävi kierukan kanssa sillain et se lähti liikkumaan ja tuhos munajohtimia tai munasarjoja ja ei voi saada lapsia :/ Pillereil mennään niin kauan ku muistan syödä niit, jos en muista niin pakko miettiä sit kierukkaa.

Vaatteista poika käyttää 56-62. 56cm alkaa kyllä oleen aika pieniä :D mut vaatteetkin riippuu ihan mist on ostanu ja minkä merkkinen. H&M 62cm alkaa oleen jotkut aika kittania jo ja ruokakaupan 62cm on liian isoja.

Väsyny mamma & Eetu
 
Kiitos ehdotuksista 1v-lahjaksi!! Pitää hommata tuo koira! =)

Meillä on käytössä 56cm vaatteet, ja poika on nyt 56.5cm ja 4500gr tai jotain sellaista. Pitäis varmaan vaihtaa kohta isompiin.

KyyneltenHymy suuret suuret halaukset sinne! Mäkin oon tosi pitkiä päiviä yksin. Mies lähtee joskus kasilta ja tulee takaisin ysin maissa illalla. Oon monesti miehen kotiin tullessa niin poikki että itken vaan. Mua on hirveesti auttanut se, että koitan rytmittää päiviäni. Eli me herätään pojan kanssa ysin maissa, ja se istuu sitterissä kun teen itselleni aamupalaa, sitten viimeiatään kahdeltatoista me lähdetään vaunulenkille oli keli mikä tahansa. Jos en lähde ulos, päivästä tulee ihan kamalan väsyttävä. Käytkö sinä ulkoilemassa? tai onko teidän lähellä jotain kahvilaa, jossa voisit käydä istuskelemassa kun vauva nukkuu vaunuissa? Mua on auttanut tosi paljon se, et lähden ihmisten ilmoille johonkin rauhalliseen kahvilaan, jossa voin lukea vaikka sanomalehden. =) Olitkos sä Helsinkiläisiä? Mä lähtisin mielelläni sun kanssa kahville! =)
Ja älä huoli, ei vauvalle pidä koko ajan olla kehittämässä jotain virikettä.. voit vaikka laittaa jotain musiikkia soimaan, sekin on virikettä ilman että joudut itse puuhastelemaan poikasi kanssa jotain jos väsyttää. Tsemppiä!!
:hug:
 
oisin AnnaBanana lähteny mielellään sunkaa kahville, mutta asun joensuussa :ashamed: Ulkona ollaan joo käyti, paitsi nyt kun poika on ollu kipeä nii en oo kuskannu mihinkään. Mutta jos ulkona käytäs nii istuskeltas joen varrella tai kaupungilla pyörittäs vaan kaupoilla. Ja oon tosiaan koittanu rytmiä saada, poikaki pysyis touhus mukana mikä on yö ja mikä päivä. Nyt vaa tuntuu kaikki kaatuvan :(
Täs koitan saada itteeni niskasta kii et saisin imuroitua ja vaikka pojan vaatteet silitettyä, mutta sohvan nurkka haluis viedä voiton :ashamed:
 
Devil :hug:

Riikka Mulla ainakin on haava ihan kivuton,ollu sairaalasta lähdöstä asti.

Kukakohan se kyseli sitteristä :/ meillä on ihan perusmallinen sitteri. Siinä saa selkänojaa ja jalkaosaa säädettyä. Olen laittanut siihen viltin ku muuten poju on ihan ku montussa :LOL:

Vaatteista Meillä menee bodyissa 62cm. ja puol potkareissa joitakin 56cm. Mut pääsääntöisesti kaikki alkaa olee jo 62cm.

Joo täällä kans väsymystä ja hermo tiukalla |O mies lähtee töihin aamulla 5-7 välillä ja tulee illalla 17-19 aikaan joskus vasta 9:ltä. No eipä sitä sit enää mihinkään jaksa lähtee siihen aikaan |O

Meillä on 2v pojalla tuo Fisher Price Puppy koira ja on ollut tosi mieluinen. Ostettiin sillo ku poika oli 6kk.

Mut mukavaa viikon loppua kaikille
:wave:

baby dream ja poju 1kk.
 
Riikka mulla oli sektioarpi TOSI kipeä pitkään, vasta viitisen viikkoa leikkauksesta alko oleen normaali olo. Kävellessä se tuntu tosi inhottavalle. Nyt oon viikon vasta pystyny käyttään ns. normaaleja alushousuja eikä mummomallin napaan asti ulottuvia. Olisko sun kivut niitä kiinnikkeitä??

Mikähän tolla tytöllä on kun on kukkunu ihan pirteenä koko päivän siitä aamukolmesta... Tunnin nukkui pisimmillään, sit sellasia vartin pätkiä. No jospa nukkuisi ensi yön kun on nyt näin valvonu.

Jaha, kutsuhuuto ja syömään :wave:
 
Hyvää iltaa kanssasisaret :) Normaalisti olisin jo nukkumassa, mutta nyt vaavi vetelee jo neljättä tuntia iltaunia..joten jäähdin pariksi tunniksi lueskelemaan palstaa, ONNEKSI!! Tulen niin paljon paremmalle tuulelle kun huomaan että samoja asioita pähkitään :heart: En siis ole käynyt palstalla sitten kuin nyt toisen kerran synnäriltä tultua...Ollu niin helevetin hektistä ja väsynyttä. Tuo esikoinen 1v 4kk, ottaa kaiken sen ajan, mitä vaavi ei. Silti potisen että olen riittämätön molemmille mukeloille :(
Mustistelua ilmoilla muilla? Meidän itse kiltteys on alkanut läpsiä vauvaa ja änkee välillä väkisin vaavin päälle, kun imetän ja hermothan siinä menee koko poppoolla :/

Mut kommentteihin:

Ms Devil :hug: Jaksamista diagnoosin kanssa. Voisitko päästä neuvolapsykologin juttusille porkamaan tuntoja? Ja sitä ukkoa pataan oikein kunnolla :headwall:

Mulla oli keskiviikko ihan kamala päivä, olin niin väsy, loppu, rikki että sen hetken kun pääsin itekseen saunaan, itkin ääneen lauteilla :'( Koin myöskin etten saa iloa mistään, en riitä kellekkään vaikka oikeesti meillä on asiat helevatun hyvin. Noh, se oli aallon pohja, ja pvä päivältä on tuntunut paremmalta. Viime yön mies hoiti "imetykset" eli nania ja pumpattua maitoa, ja mä sain nukkua tuolla saunamökissä ( ollaan mökillä) . kävin klo 5 antaa vähä tissiä pakotukseen ja pumppasin isoimmat paineet. Tänään olen ollut kuin uudesti syntynyt, eli univaje joka alkoi mulla jo pitkälti loppuraskaudessa, on kuitattu edes pikkusen. Luulin että enkö mä onnea saakaan näistä, niin nyt taas onni on palaillut! Hormonihyrskyä??

Meillevauva Mulla ihan samoja fiiliksiä että kuinka pärjään näitten kahden pienen kanssa kun ukko menee juhannuksen jälkeen töihin. Vielä keskiviikkona se tuntui ylitsepääsemättömältä ja fyysisesti pala oli kurkussa ihan kun ajattelinkin asiaa. Nyt kun voin itse paremmin, niin tuntuu että kaippa sitä selvitään. No hommailin kuitenkin jos jonkinmoista lastenhoito apua, lähinnä esikolle ulkoilutusta että ei pahoinpitele meitä kun imetän :ashamed:

Toinen asia mistä olen helpottunut, kun ensin olin hampaat irvessä 3 vkoa ihan tissinä ja kun imetys nyt ei esikoisenkaan kanssa ollu minusta mitään hurmiota ja nania meni silloinkin...nyt ollaan annettu enempi Nania, eilen oli ennätys liki 720mlml, ja pumpatut 120 ml päälle, lisäksi muutamat imutukset myös :eek: Aikamoista! Millaisia määriä korviketta teillä menee / vrk? Esim Tirpunen ja muut? Joku kirjoittikin että kerralla 170-200ml, aika paljon sekin. Meillä ollut 160ml suurin, toisaalta eipä ole juuri hereillä tyytyväinen kuin pikku pätkiä..joten liekkö näkee yhä nälkää? Mun tisseissä on kanssa joku valuvika :(

Johjo On se paletti sullakin pyöritettävänä, että josko sä pärjäät, ni enköhä mäki sit jotenki :ashamed:

Anti colic pullon pohja meil kans vuoti esikoisen aikaan, joten ei ole enää nyt käytetty. Ainun pullot ihan ja jossain vaiheessa jos siirtyis / kokeilis niitä Anti colic pullon1-2-3 tutteja, ne oli hyviä esikoisellakin. Voi säätää virtausta.

BTL Me kyllä oltiin esikon kanssa nanien kanssa etelässä vko, ja nou problem. Imetys on hieno asia jos se sujuu ja on vaivatonta. Itse koin nyt jo toistamiseen että mikäli asia ei suju ja sitä alkaa stressaamaan ahdistukseen saakka, ei se ole kenenkään edun mukaista.

Esikko sai 3 kk tissiä ja nania ja on ollu nyt 1v4kk kerran kipeänä, joten ei se aina myöskään tarkoita että korvikevaavit olisi jokseen sairaampia :) Ugh!

1 V Meitin pikkutypy rakastaa vauvanukkeaan. Se laulava/puhuva koirakin on kyllä kiva :)

MIllaisia virikkeitä
te näille pikkuisille jo tarjoatte? Meillä se on ollut lähinnä helistimen kanssa heiluttelua ja silmiin tuijottelua.

Jassoo, nyt pitää kaivaa taas tisiiä, josko herralle kelpaisi. Meillä myös unisena ja nälkäisenä ei tule tissihommista mitään vaikak maidot valuisi suupielistä, pakko antaa vähän pullosta alle...

Kerrassaan oli ihanaa päästä lueskelemaan juttuja. Mäkin jatkan mieluusti täällä tarinointia, vaiks olen kyllä fb:ski.

HM ja pikku ukko 3vko 2 pvä
 
haavemamma73 Mä laitoin yksi päivä lapulle kaikki syötöt ja määrät, saldo oli yhteensä 820ml/vrk :eek: Osa tosta oli lypsettyä ja osa nania +muutama imetys päälle, kun ei jaksanut alkaa pumppaamaan..Eli aikamoisia määriä menee täälläkin :whistle:

Toisena päivänä taas imetin onnistuneesti niin lisämaitoa ei mennyt ku 300ml, mut meidän pojan kanssa on vaan helpompaa lypsää ja antaa pullosta ku se imettäminen on yleensä sillasta säätöä, ettei mitään järkeä
:D
Oon nyt tehny niin, et jos imetän niin annan vielä lisämaitoa perään joko heti tai n.puolen tunnin päästä ja yleensä poika on tosi nälkäinen vielä ja sit onkin tyytyväinen pieni mies talossa =)

Virikkeistä Meillä tällä hetkellä ihan sitä silmiin tuijottelua ja jutustelua..Leikkimatto kiinnostaan yleensä vain hetken, ku meidän ukko protestoi heti jos hänet jättää yksin pitäähän sitä seuraa olla jatkuvasti :D

Mä odotan, et miehellä alkais loma..Se kun lupas hoitaa yösyöttöjä kans et saisin nukuttua, katotaan nyt kui käy..meneekö siihen et se nukkuu vaan ku tukki ja mulla menee hermot ja syötän kuitenki itse...onkohan mulla nyt jotenkin negatiivinen asenne :whistle: :D

Mut nyt aamupalalle :wave:
 
Huomenta.

Meil isi hoiti ekan kerran yösyötöt ja hyvin meni =) Aamusta tuntu et oon valvonu koko yön, teikin kyllä niin. Mutta mies nous sit 7aikaan jo ylös ja poika tuli mun kainaloon viel hetkeks ja mies hakis en sit jossain vaihees pois nii sain nukuttua kunnolla. Paljon parempi mieli :)

Virikkeitä meil on pojalle lattialla kölliminen ja kummalleki puolelle laitettu nalleja et oppis tuot kyljeltä kyljelle kääntyilyä. Sit omassa sängys tuijottelee mobiilia ja nalleja, viihtyy hyvin. Ja sitteris jos on nii meil on se "leikkikehikko" siin pääl, niit poika saattaa hakata jopa tunnin ja hymyillä leluille :) Mut on meil sit vaan et tuijotellaan toisia ja pient jumppaa :)

Nyt aamupalaa ja kaupunkii ettii mansetteja.
 
Haavemamma olipas kiva kun miehesi hoiti yöhommelit :D Kaikkee kummaa se univaje teettää, mukava kun helpotti nukuttu yö :hug:

Meillä isukki tarjosi myös että voisi viikonloppuisin osan öistä hoitaa, mutta meillä on vaan se ongelma, ettei toi ukko herää vauvan ääntelyihin :D Heräisin siis itse kuitenkin ja siinä vaiheessa se on ihan sama että imettää sitten. Tänä aamuna lykkäsin puol kuus vaavin sille ja jatkoin unia kasiin asti, ihanaa :D Niin ja edelleen se pullosta syönti ongelma myöskin. Täytyy niitä erilaisia tuttiosia ostella ja kokeilla.

Virikkeitä täällä jutustellaan, hierotaan, "jumpataan", sylitellään.. Muutamilla pehmoleluilla "leikitään" --> siis äippä tökkii lelulla nenään ym :D Sitten naureskellaan oikein kunnolla.

Pitäisi lähteä ristiäisiin vaatetta ostamaan, huoh... vaatekoko ahdistaa edelleen ja ne peilit sovituskopissa :ashamed: Vaikee miettiä millasta sitä ostaa kun pitäis olla sit suht helppo imettääkin. Minkälaista vaatetta teillä muilla ollut?
 
Määristä, meidän 1vko3pvä vetelee nyt 80ml, 2-4h välein...+ satunnaiset tissillä olot..Mä en halua tietää mitä se syö kk päästä... :LOL: ei oo ihme ettei tissitavara riitä...

Mä täällä eilen illalla itkin silmät päästäni, tuli vaan niin paha mieli kun isäntä on ollu viikon töissä niin ettei olla melkein ees nähty ja eilen kun oli vapaa niin kiukutteli ja teki omia hommiaan vaan..Mä odotin kuitenkin vauvanhoito apua ja yhessäoloo, joten niinhä siinä kävi et hiljaisuudessa murjottaen täällä mentii eilen nukkuu... :( Noh, josko tää päivä menis paremmin..
 
Noista imetyksistä sen verran täältäkin, että meillä neiti syö päivin ja öin aika useasti. Päivällä voi joku kerta mennä kolme tuntia ilman syömistä ja ehkä yöllä eka pätkä, mutta sitten loppuyön tankkaakin n 1.5 tunnin välein. Mä en koe sitä kauhean raskaana, kun kuitenkin saa rinnasta antaa ja nukkuu mun vieressä. Mies sitten aamuisin ottaa mukaansa kun nousee ja saan esikoisen kanssa jatkaa unia vielä hetken. Mutta kohta tämä kyllä loppuu, kun mies palaa töihin, ehkä sitten viikonloppuisin! Esikon imetys kesti mulla vain 6 vkoa, joten nyt panostan tähän ihan kaiken, jotta jatkuis pidempään, tykkään, että on tosi helppoa verrattuna pulloralliin. Kiinni vauvassa tietysti on melkein 24h, mutta ei sitä montaa kuukautta kuitenkaan kestä.

Omaa tai yhteistä aikaa ei juurikaan jää, mutta pienetkin hetket riittää toistaiseksi. Nyt esimerkiksi molemmat lapset nukkuu, niin ehtii hetken koneella olla. Olen nyt kerran ollut 15 min poissa vauvan luota, kun kävin nopeasti kaupassa ja vauva on huomenna 4 vkoa. ainoa asia mikä minua harmittaa on se, että en ehdi esikon kanssa olemaan tarpeeksi ja vielä tuokin määrä vähenee kun mies tosiaan palaa töihin. Meillä on kyllä onneksi mummut ja muita sukulaisia lähellä, jotka auttavat esikon hoidossa.

Neiti on aika itkuinen tapaus (tuttua jo esikoisesta), mutta odottelen että tulee sen kolmisen kuukautta, niin alkaa helpottamaan. Vyöhyketerapiassa ollaan käyty ja Disflatyliä annetaan, mutta ei ainakaan vielä ole auttanut. Välillä saa parikin tuntia kävellä vauva olkapäällä ja kuunnella huutokonserttia, se kyllä on kieltämättä aika raskasta ja välillä itkettääkin asia, mutta mutta, minkäs teet, kun ainoa asia mikä helpottaa on se aika...

Tulipas kaikkea omaa asiaa aika paljon, on tullut luettua teidän tekstejä aina pieniä pätkiä kerrallaan ja nyt vasta oli aikaa kommentoda meidänkin arkea, mutta en enää muista mitä muuta piti kirjoitella. Ai niin Juhannuksena meillä vietetään ristiäisiä ja kuten joku tuossa jo mainitsi, niin minä en kyllä yhtään ajatellut imettämistä kun ostin hameen :whistle: mahtaakohan joutua koko mekon ottaan pois aina kun imettää...

magdalena77 ja "Terttu" huomenna 4 vkoa
 

Yhteistyössä