Toukokuun toukat 2013 *Helmikuussa*



Meitä on jo 134 odottajaa! Tyttölupauksia on 30 ja Poikalupauksia on 30!

Mukana kevättä 2013 odottamassa:

Nimimerkki/ Ikä/ Monesko lapsi/ Sairaala/ Olo, lupaus

Laskettu aika tuntematon:

Maj2/ 35v./ 3./ ?
milli85/ ?/ 2./ SeKS/
ihanuutta88/ 24v./ 1./ JS/ Tyttöolo,
DiivaNeito/ ?/ 4./ ?

18.4.2013

Kristiin/ 30v./ 3./ ?/ Tyttölupaus

20.4.2013

Tuiku/ 30v./ 2./ TAYS/ Poikaolo, Poikalupaus

24.4.2013

Simppu/ 23v./ 1./ NKL/ Tyttöolo, Poikalupaus

27.4.2013

LillaVe<3/ 23v./ 3./ K-SKS/K-PKS/ Poikaolo,

28.4.2013

nanni89/ 22v./ 2./ KOKS

1.5.2013

HaaveissaToinen/ 30v./ 2./ TYKS/ Tyttöolo, Tyttölupaus
RouvaA/ 20v./ 1./ JS/ Tyttölupaus

2.5.2013

Ammi-liina/ 28v./ 4./ Ulkomaat/ Tyttöolo, Tyttölupaus
Tippinen/ 27v./ 1./ OAS/OYS
Nomma/ 26v./ 1./ NKL
Sanzibar/ ?/ ?/ ?/

3.5.2013

Tiiti*/ 29v./ 1./ LS
Laalaa88/ 24v./ 3./ TAYS
Amon/ 30v./ 1./ TAYS, VAS/ Poikalupaus
jonna_82/ 29v./ 2./ TYKS
Bindi/ 32v./ 3./ ?/ Tyttöolo, Tyttölupaus

4.5.2013

Ruby88_1/ 24v./ 1./ SatKS/ Tyttölupaus
Huanita/ 30v./ 3./ KOS/ Tyttöolo,

5.5.2013

affen/ 33v./ 1./ NKL/ Poikalupaus
marilou/ 24v./ 1./ KYS/ Poikalupaus
sekundamamma/ 36v./ 2./ TYKS
sonjasusanna/ 27v./ 3./ NKL/ Poikaolo,
Mi&Ma/ 26v./ 1./ TAYS/ Tyttöolo, Tyttölupaus

6.5.2013

iitahoo/ 25v./ ?/ KYS
Freundin/ 28v./ 2./ LS
Haave2/ 28v./ 2./ SatKS/ Poikaolo,
raitapaita81/ 31v./ 1./ JS/ Tyttölupaus

7.5.2013

Manta81/ 31v./ 4./ KHK-S/ Poikaolo,
esuli/ 20v./ 1./ JS/

8.5.2013

Akseliina/ ?/ 3./ KHKS
jeppis/ 29v./ 2./ PHKS

9.5.2013

panzkus/ 27v./ 1./ LKS/ Poikaolo, Tyttölupaus
puolukka_85/ 27v./ 2./ LPKS
Pygmi/ 34v./ 2./ KAKS
Tiivi-Taavi/ 25v./ 4./ KOKS/ Poikaolo, Poikalupaus
miiak75/ 36v./ 8./ VAS, TAYS/ Poikaolo,
janlind/ 25v./ 2./ SatKS
murona/ 33v./ 6./ TYKS/ Poikalupaus

10.5.2013

Jenikk/ 20v./ 2./ KOKS
hymeli/ 36v./ ?/ OYS/ Poikalupaus
riie/ 23v./ 1./ OYS
Uutukainen/ 28v./ 1./ KYS/ Tyttölupaus
OnniIines/ 38v./ 4./ ?
RvaRuusu/ 35v./ 5./ KYS/ Tyttöolo,
Blommor/ 23v./ 3./ TYKS/ Tyttöolo, Tyttölupaus
Song/ ?/ 2./ TAYS
-Karpalo-/ 29v./ 1./ K-SKS/ Tyttölupaus
Milo84/ 28v./ 2./ ?/ Poikalupaus

11.5.2013

Meejj/ 21v./ 1./ TAYS/ Poikalupaus
A83/ 29v./ 1./ JS/ Poikalupaus
Jen90/ 21v./ 1./ OAS/ Poikaolo, Tyttölupaus

12.5.2013

Mammselli/ 29v./ 1./ TYKS
Typy85/ 27v./ 1./ TYKS

13.5.2013

puputytto/
Miranna-/ 28v./ 2./ OYS
Finla/ 33v./ 2./ Ulkomaat
Kahdeksas kääpiö/ 21v./ 2./ NKL/ Tyttölupaus
kakaravaara/ 27v./ 5./ K-SKS/ Poikaolo, Poikalupaus

14.5.2013

Vimpi/ 27v./2./ PKKS/ Poikaolo,
Kipukka/ 23v./ 1./ SKS
Chrissy72/ 40v./ 4./ PHKS/ Poikalupaus
Dragonfly77/ 35v./ 3./ KOS/ Poikaolo, Tyttölupaus

15.5.2013

Pikkumyy29/ 29v./ 3./ KOS/ Tyttöolo,
JOM/ 34v./ 3./ ?
Rakkausvauva89/ 23v./ 1./ K-HKS
attol-/ ?/ 1./ OAS/ Poikaolo, Poikalupaus
Henskula/ 29v./ 1./ HYS
haidiina/ 26v./ 2./ KOS
Nuppunappi/ 25v./ 4./ OYS/ Poikaolo, Tyttölupaus

16.5.2013

Rapunen/ 22v./ 2./ PHKS
pipsukka93/ ?/ 1./ ?/ Poikalupaus
PikkuinenTiikeri/ 27v./ 1./ KOS
Armin/ 31v./ 3./ VAS/ Poikaolo, Poikalupaus

17.5.2013

ReVe/ ?/ 2./ MKS/ Tyttölupaus
tiuhti2013/ 26v./ 2./ OYS/ Tyttöolo,
keijukaneli/ 22v./ 1./ OAS
bambiina24/ 24v./ 1./ ?/ Tyttölupaus

18.5.2013

miruh/ 21.v/ 1./ MKS
Perlita/ 38v./ 2./ JOS
Jii25/ 25v./ 1./ PHKS

19.5.2013

miimimiimi/ 30v./ 3./ KOS
EMA19/05/ 25v./ 1./ JS

20.5.2013

tigrumamma/ 29v./ 4./ TYKS/ Tyttöolo, Tyttöupaus
pikkuhyrrä/ 25v./ 1./ TAYS
Juuliaaa/ 20v./ 1./ PKKS/ Poikaolo, Poikalupaus
Varpuska/ 36v./ 1./ KOS
valjakka/ 22v./ 2./ OYS/ Poikaolo, Poikalupaus
ässämix/ 27v./ 1./ KOS/ Poikalupaus

21.5.2013

hetami/ 27v./ 2./ K-HKS
Risella-85/ 27v./ 1./ KYS/ Tyttöolo, Poikalupaus
-Tipe-/ 29v./ 2./ SeKS/ Poikaolo, Poikalupaus
Inkeri84/ 28v./ 1./ ulkomaat
JeVi13/ 26v./ 1./ K-PKS/

22.5.2013

formartha/ ?/ 4./ JS
Nomen est omen/ 33v./ 2./ JS
Lakka87/ 25v./ 1./ KYS/ Tyttöolo, Tyttölupaus
tinkacecilia/ 35v./ 3./ HYS/ Tyttölupaus
Jepatintti/ 21v./ 1./ ?/

23.5.2013

Tikimi/ 30v./ 1./ KOKS/ Poikalupaus
citrus86/ 26v./ 1./ JS/ Poikaolo, Tyttölupaus

24.5.2013

Kaana/ 34v./ 2./ OYS/ Poikaolo,
KeepGoing/ 28v./ 3./ JS/ Poikalupaus
MariArvo/ 23v./ 1./ KSKS/ Tyttöolo, Poikalupaus
Noa/ 25v./ 4./ SAS/ Poikaolo,
VuokkoPumpuli/ 30v./ 2./ KOS/ Tyttölupaus

25.5.2013

Olgamaria/ 33v./ 2./ TYKS , OYS/ Poikaolo, Tyttölupaus

26.5.2013

Sanzu/ 32v./ 2./ hyks/ Poikaolo, Poikalupaus
-Lily-/ 21v./ 1./ TYKS
Luglio/ 33v./ 2./ NKL/ Tyttöolo,

27.5.2013

nibsu/ 25v./ 1./ KYS/ Poikaolo, Poikalupaus
Viivimamma/ 28v./ 1./ KOS/ Tyttöolo, Tyttölupaus
Kirsikkabanaani/ 29v./ 1./ NKL
dublo83/ 29v./ 5./ SatKs/ Poikalupaus
emily90/ 22v./ 2./ VKS/ Poikaolo,
Tiuku Tuikkunen/ 27v./ 2./ KOKS/ Poikaolo, Tyttölupaus

28.5.2013

Carrere/ 35v./ 1./ TYKS/ Tyttölupaus
sebu08/ 33v./ 3./ NKL
tryffeli89/ 23v./ 1./ KOS/ Tyttölupaus

29.5.2013

petronella09/ 30v./ 4./ TAYS/ Poikaolo,
AnnaPauliina/ 41v./ 4./ TAYS/ Poikalupaus
nono87/ 25v./ 1./ NKL
Farkkutyttö/ 28v./ 1./ JS/ Tyttöolo, Tyttölupaus

30.5.2013

mamsen/ 25v./ 2./ ?
Tupasvilla/ 32v./ 2./ TAYS
ViolaAmanda/ 30v./ 3./ TAYS/ Poikalupaus
Sindes/ 20v./ 1./ OYS
ruppu/31v./ 1./ KOS/ Poikaolo,

31.5.2013

Hannika/ 33v./ 2./ ?
Cherrie_/ 28v./ 4./ MKS/ Tyttöolo,
Je/ 30v./ 1./ TYKS/ Poikalupaus

4.6.2013

Myy_76/ 36v./ 6./ TYKS/ Tyttölupaus

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Toukan menettäneet: :hug:

karoliina87
Miwwi
suhveli
joulumamma11
Toivoliini
Tanita
mamuska7
May13
Nöhvi1
lauru
Ellia
Veluwe
rupeltaja
kukkanen2011
MimmienMamma
Hanttuliini84
Eleonoora86
Pilvilinna74
käpykäs

Aiemmat jorinat:
Syskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2182352-toukokuun-toukat-2013-syksy/

Lokakuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2193101-toukokuun-toukat-2013-lokakuu/

Marraskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2204038-toukokuun-toukat-2013-marraskuu/

Joulukuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2216290-toukokuun-toukat-2013-joulukuu/

Tammikuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2225510-toukokuun-toukat-2013-tammikuu/


Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
JOM
Nauratti tuo raskausdementia kommentti. Meikäläinen keitteli onnistuneesti perunat pohjaan! Siis keitin perunoita niin kauan (2h), että vesi oli haihtunut pois ja samalla siis olin unohtanut koko nälän ja ruoanlaiton. Käryn jälkeen muistin mitä olin tekemässä :) Huh, huh...Mitäköhän on taas edessä! Tutkimuksiahan kai on, että raskaus kutistaa aivoja joitakin prosentteja :) Ja nyt on vielä kovasti viikkoja jäljellä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kaana
Uusi ketju, jes & kiitos!

Me käytiin tänään hakemassa hartaasti odottamani äitiyspakkaus, on se kyllä niin hieno perinne, oon aivan liikuttunut suorastaan. Tykkään ihan hulluna kaikista vaatteista ja kuoseista, tuun varmaan tästä toukokuuhun asti hipelöimään noita vaatteita joka päivä. Tuli mieleen tälleen hyvissä ajoin, että millaisissakohan ulkovaatteissa nää meidän kevätvauvat sitten hengailee? Siis keväällä. Tuskin toppapuku on tarpeen. Onkohan se kevyttoppapuku oikeeta kaliiberia? Tuo pakkauksen puku on ihan liian iso ainakin (koko 70), eli oliskohan tässä järkevä ostoskohde?

Mä tuun saamaan hitusen korkeempaa äitiysrahaa kuin se ihan minimi, mut yhtä vähillä rahoilla tässä on muutenkin elelty, joten ei varmaan tuu mitään paniikkia.
 
Moikka. :) Oon seuraillut keskustelua jo syksystä ja nyt aattelin uskaltautua mukaan.
Olen 21-vuotias neitonen Helsingistä ja ensimmäistäni oottelen. Laskettu aika osuu kesän kynnykselle 22.5. :) jännittää ihan hurjasti kaikki tuleva ! :D

-Jepatintti ja VauvaVauvanen 24+1
 
  • Tykkää
Reactions: Rapunen ja Kaana
Tamperelaiset hohoi onko teitä täällä? Jos on ja joku osaisi auttaa niin olisin todella kiitollinen. Pulmana on polttareiden järjestäminen Treella (kukaan meistä ei ole sieltä päinkään!) ja sunnuntaille pitäis löytää hieroja/kosmetologi/kampaaja jokin rentouttava kaunistautumis juttu. Oon googletellut, mutta ei osu silmään näitä palveluita sunnuntaisin! Onko kellään tietoa kuka tekis myös sunnuntaisin? Ilmoitelkaa jos tiedätte :flower:

Raskausdementia ei oo vielä vaivannut... esikoista odottaessa, puhumattakaan syntymän jälkeen, oli kyllä välillä suorastaan tyhmä olo kun huomasi oman hajamielisyyden... Mua jossain kohtaa jopa pelotti, että meneekö se ohi. Normaalisti mulla on kaikki palikat hyvin kasassa ja muistan myös kaikenlaista turhaa tietoa paljon (niin en tiiä mitä hyötyä siitä on :LOL:) niin olihan se outoa kun jutteli jostain kaverin kanssa ja mietti ettei oo koskaan kuullutkaan asiasta ennen, vaikka tietenkin oli. Tai sitten kotona puuhaili jotain ja alkoi miettiä, että niin mitä kun mulla on nyt tämä paristo paketti kädessä, että mihin se patteri pitikään vaihtaa. Ja sitten kun muistin niin aloinkin miettiä mihin hittoon sen paketin laitoin kun ei ollut siellä missä yleensä. Tai ison marketin pihalla seisoin miettimässä mihin jätin auton. No ei siinä vielä kaikki, kun en muistanut kummalla autolla olin tullut, että lähteäkö etsiin minkä näköistä autoa. Autonavaimesta katsoin, että kumpi oli :LOL: En siis millään kehdannut soittaa miehelle, että kumpi auto pihassa on.. Ihan oikeasti vähän kuin mummuni joka ei muista enää perus arkijuttuja! Huh ohi meni onneksi aika pian : /

Äippärahapäätös tuli mullekin ilokseni, vaikka tiesin, että saan suht samaa kuin 2011 esikoisesta, eikä se olisi muuttunut, vaikka olisin välissä käynyt töissä, mutta yllätys oli, että summat oli enemmän ku viimeksi. Tosin kymmeniä senttejä, mutta oli kuitenkin! Nyt saan siis vain kotihoidontukea, joten kohta henk.koht. rahaa tulee huimasti enemmän kuin nyt :D
 
Siis apua, JO helmikuu. Kuulostaa koko ajan keväämmältä ja todellisuus lasketun ajan lähenemisestä kirii kovaa vauhtia!

Suurkiitos jälleen Tiivi-Taaville loistavasta päivittäjän toimestaan ja uudesta pinosta!:)

Jepatintille tervetuloa! Kiva saada lisää PK-seudun ihmisiä joukkoon. Me ollaan kerran itseasiassa yhdellä porukalla täältä tavattu livenäkin :)

Tähän napaan ei mitään ihmeellistä, tänään tein siskonmakkarakeittoa kotona ruoaks, työpäiviä jäljellä 31! Tavaroiden hankinta edistyy kokoajan. Olot on hyvät, vasen lonkka on edelleen se joka juilii jos on juiliakseen. Silloin pitää kääntää kylkeä, helpolla olen päässyt tähän asti ja nyt koputan puuta, että selvitään tästä vikasta kolmanneksestakin kunnialla loppuun asti ;)

Terkuin, Simppu ja pötkis 28+1
 
Heissan!

Fb pyynnöt on tullu perille! Ja jotka ovat profiiliinsa linkin lähettäneet, ovat saaneet myös kutsun.

Mulla ei ole ollut nettiä käytössä välillä ja olen tässä tehnyt aika ahkeraan töitä, niin en kerkeä joka viikko käymään täällä plussan puolella. Joten koittakaa malttaa odottaa jos en heti käy hyväksymässä. Kaikki halukkaat kuitenkin pääsee mukaan.

Terkuin Jasmin12 & sääski 26+0 klo.24 jälkeen poksahtaa!
 
Hei helmikuuta!
jännää miten nämä viikot vain menee... Huomenna 24 täynnä!
Raskausdementia ei ole vielä sanottavasti vaivannut, tai ehkä muutenkin olen välillä hiukan hajamielinen. Keskittyminen töihin alkaa olla välillä vaikeaa, haaveilen vain Etelä-Suomen keväästä. Täällä meillä on ollut muutaman asteen viileämpää viime aikoina, mikä on huippujuttu. Olen sitten koittanutkin kävellä ulkona enemmän kuin normaalisti (35-37 asteen lämmössä se alkaa jo olla tukalaa, kun työopäivinä pitäis vielä pysyä suht siistin ja freesin näköisenä), muuten liikunta jää turhan vähiin.

Nimiehdokkaita on tytölle montakin, joista ajattelimme sitten vauvan synnyttyä valita sopivimman. Jos tulokas yhtäkkiä olisikin lupauksista huolimatta poika, niin sitten tulisi vaikeaa...

Hankintoja meinaan tänään lähteä suorittamaan paikallisille vauva- ja lastentarvikemessuille. Toivottavasti löytäisin edes jotakin tarpeellista... Esikoinen tulee mukaan, joten täytyy varautua suht nopeaan reissuun.

Mukavaa päivää kaikille!

Olgamaria ja Nuppu 23+6
 
Huomenta! Ja tervetuloa mukaan Jepatintti:wave:

Tänään poksahtaakin 24+0, jee :heart:

Vielä puoltoista tuntia ja pääsee kotiin nukkumaan, yövuoro 2/6 jo voiton puolella...

Hyvää viikonloppua kaikille =)

KeepGoing ja vave 24+0

muoks. Kiitos uudesta pinosta Tiivi-Taavi!
 
Viimeksi muokattu:
Helmikuuta tosiaan jo elellään, huhhuh! Kiitos uudesta pinosta :).

Kelan päätökset saapuivat tuossa jokupäivä (minimiäippärahalla mennään kuten ennenkin, se on tätä opiskelijan arkea) ja nyt vain odotellaan, että tulis se pakkaus postiin. Kun poika on tulossa, tykkään siitä tämänvuotisesta pakkauksesta paljonkin. Paitsi en niistä iivanahelsingin suunnittelemista telttajutuista ja se pussilakanakin on vähän siinä ja siinä, mutta varmasti tulee käyttöä kaikille kuitenkin..

Toissayönä piti ekan kerran herätä pissalla käymään! Esikon raskausaikana se oli tässävaiheessa jo ihan tuttua hommaa, että piti herätä syömään ja vessaan keskellä yötä pariki kertaa. Nyt ei oo nälkä vastaku aamulla.

Tänään kävin antamassa toisen Rh- verinäytteen.. Uskoisin ettei mitään vasta-aineita oo tälläkään kertaa.

Nimistä jälkimmäinen on ollut selvänä pojalle jo ennen tätä raskautta. Ensimmäiseksi nimeksi on vielä pari vaihtoehtoa, mutta eiköhän seki lyödä lukkoon sitten kun näemme millainen nimi eniten just tätä vesseliä kuvaa. Tytöltä kävi just niin, että pari vaihtoehtoa oli kun neiti syntyi, mutta toinen hylättiin samantien neidin luonteen perusteella.

Täällä voidaan hienosti. Eilen tuli kaupungilla vastaan yks kaveri, joka ilmotti että hui kamala ku sulla on maha taas kasvanu (edellisestä näkemisestä oli n. 2vk). Itse en tätä oireetonta mahaa vieläkään "huomaa", vaikka vauvasta on kyllä tullu melkonen vilperi. Tuntuu ettei se nuku ikinä ku aina mahottomat jumpat menossa<3.

Maanantaina poksutaan jo 25+0.
Hyviä vointeja kaikille, ja nauttikaa mahoistanne<3

Valjakka rv 24+4
 
Tervetuloa uusille :)

Mulla on ollut pojalle nimi valmiina jo syksystä lähtien, tosin olisi tytöllekin ollut :) Välllä epäröin, mutta en parempaakaan ole keksinyt.

Äitiyspakkaus postissa odottamassa, saa odottaa vielä reilun viikon, koska me lähdetään tänään viikoksi Himokselle lomailemaan enkä kerkeisi sitä kuitenkaan tonkimaan.

Mulla on ihan krooninen dementia, joten jos seassa on raskausdementiaa, hukkuu sujuvasti joukkoon =D

Väsymys on tajuton! Ja nyt pitää alkaa siivoamaan ja pakkaamaan, blaah!
 
Täällä olis poksupäivä, 25 täynnä =)

Raskausdementia vaivaa hetkittäin täälläkin, odotan mielenkiinnolla syntymän jälkeistä dementiaa, se on aina ollut mulla tavattoman pahana ;)

Soittelen neuvolaan niistä (luultavasti) supistuksista kun mahaan sattuu niinkun menkat olis alkamassa, ja eihän meidän neuvolantäti siitä tykännyt, olis laittanut mulle heti sairaslomaa mutta en sitä ottanut kun töissä on ollut kiirettä, siirsi sitten mun lääkäriajan jo ens tiistaille kun alunperin piti olla siitä viikon päästä. Oli vähän sitä mieltä että lääkäri sitten kirjoittaa sairaslomaa :(

Meille ei tuu pakkausta, mutta onneks kaverilla on pieni poika jonka vaatteet hän tuo meille, saa jotain laitettua valmiiksi.. Edellisethän meillä on tyttöjä joten vaatevarasto varmaankin lähtee maailmalle, harmi!
Toiselta kaveriltakin varmaan jotain vaatetta tulee, josko ei ihan hirveesti tarvis uusia ostaa.

Mun piti jotain muutakin vielä laittaa mutta en nyt muista mitä, palaan sit kun tulee jotain mieleen :confused:

Aika menee kyllä tavattoman nopeesti, kohta on jo kevät :cool:

Armin ja poitsu
 
Poksuiltaa!

Ja kiitos uudesta pinosta :) Eilen piti lukea kahteen kertaan että ai mikä pino!? Helmikuu jo :O

Hieman on poikki olo tämän päiväisen turbopyykkivuoron jälkeen. 6 tuntia vierähti koneen pyörittämiseen pesulalla, ja äsken kävin hakemassa viimeiset kuivaushuoneesta. Kukahan viikkaisi/ silittäisi kaiken...!? En siis viime viikolla ehtinyt pesemään kuin pari koneellista, samoin tämän viikon alussa. Ja toissa viikkokin taisi olla aika laiska pyykin suhteen. Vähän ehti kertyä... :whistle: Tarttee oikeasti hankkia uusi kone tuon hajonneen tilalle, hoituisi pyykit vähän helpommin siinä sivussa, muitten kotitöitten ohella. Nyt täytyy juosta kahden talon väliä ja vahtia, ettei mene toisen vuoron päälle. Pesula siis ei ole meidän talossa. Tänään ja eilen ollaan oltu monta tuntia ulkona lasten kanssa. Ja kipitetty harrastuksiin ja kerhoon. Kerhosta kotiin tullessa kyllä tuntui, että jään matkalle, iski niin inhottavat sukkapuikkokivut viimeiselle kilometrille :kieh: Alaselkäkin huutaa hoosiannaa, varsinkin eilisten lumitöiden ja perheliikunnan jäljiltä, kauheasti lapsen nostelua. Kuopus ei ole niitä keveimpiä ilmaan hyppyytettäviä. Jännä, kun kaksi ekaa raskautta oli niin vaivattomia ja kolmaskin viimeisille kuukausille asti. Toisaalta, olipa niiden aikaan mieskin iltaisin kotona jeesimässä...

WC-käynneistä, mun ei tarvitse yöllä herätä, mutta ruoan jälkeen saa rampata aika tiheään. Kerran on pitänyt kaartaa kesken vaunulenkin takaisin kotiin käymään vessassa, vaikka olin vähän ennen lähtöä käynyt kahdesti. Vauveli alkoi mylläämään, kun pääsin ovesta ulos ja asettui mykerölle alavatsaan painamaan pahasti rakkoa. Eipä sitten tullut kuin pari tippaa, mutta koko ajan oli ärsyttävä pissahätä-olo.

Hauska on kyllä katsella iltaisin kun pikkuinen poukkoilee ihan mahdottomasti. Eilen oli jalat mun napaan päin, näkyi hyvin potkut :heart:

Hyvää viikonloppua kaikille!

Cherrie_ 23+0 *poks*

 
Viimeksi muokattu:
Heips!
Täällä menossa rv 25+2. Itselläni ei ole mitenkään tavattoman suurta vatsaa vaan oikeastaan semmonen pieni pallo... Saa nähä millon siitä tulee suuren suuri :) tänään sain haetua äitiyspakkauksen postista ja tosiaan hirveesti kaikkea tarpeellista tavaraa siellä.. Ja kyllä todella poika voittoinen pakkaus... Itsellä ennestään pari bodya ja potkuhousut ollu kaapissa kun äitini on niin innoissaan kun siitä on tulossa mummo. Vielä en oo hankkinu mitään tavaraa vauvalle oikeen mutta se tuntuu olevan vähän suhteellisen hankalaa rahatilanteenkin takia mutta eiköhän sitä jotenki saa kaikki kasaan.. Itse saan äidiltänivanhat emmaljunga vaunut... Kivan vihreet.. Olivat minun siskollani käytössä kun oli pieni.. Sehän on kohta jo kouluun menossa... Ei kyl enää millään malttais odottaa et pikkunen tulis... Mut sekin päivä viel koittaa :).

Pipsukka93 ja poika 25+2
 
Hei kaikille! Mielenkiintoisia juttuja ollut taalla, mutta valitettavasti ollut niin pitkia paivia toissa, etten ole ehtinyt kirjoittaa. Taalla olo on edelleen mainio, mutta kylla huomaa, ettei jaksaisi tallaista rankempaa pakertamista. Onneksi nyt saa viikon levata, silla ollaan menossa miehen kanssa "lemmenlomalle" Kanarialle. Kunhan olisi aurinkoa! Meidan piti menna sinne jo marraskuussa, mutta multa tulehtui umppari ja jouduinkin sairaalaan. Onneksi siita selvittiin ja pikkuinen pysyi matkassa.

Potkuja tuntuu kovasti pitkin paivaa ja mies on tuntenut niita oisinkin, kun tykkaa yolla laittaa kaden mun masulle.

Tervetuloa uusille, mukavaa jos keskustelu pysyy vilkkaana.

Inkeri 24+5!
 
moi pitkästä aikaa! en hoksannutkaan että oli jo uus pino, kopsaan tuolta vanhasta pinkasta tämän mun aamuisen kirjotuksen.. :)

täällä alkaa olla jo jättimaha, sf-mitta on huimasti yli käyrien mutta mullahan on jokaisesta lapsesta ollut niin. Nukkuminen ja mukavan asennon löytäminen on jo vaikeeta. Ja kävin viikolla pikkureissun lento-koneella niin tuntui että saa nähdä josko synnytys alkaa, aivan tuskaa oli kyllä istua koneessa! Onneks oli lyhyet lennot mutta en kyllä enää lähde lentokoneeseen raskaana-ollessa.

Tara on aktiivinen masukki, mellastaa niin mukavasti ettei ole tarvinnut liikkeitä kuulostella. istukka on yhä etuseinässä mutta ei se enää vaikuta liikkeiden tuntemiseen onneksi.

Meillä on esikoiselle vuonna 2006 ostetut Emmaljungan duo edget ja ne on yhäkin hyvässä kunnossa. Menee vaivattomasti eteenpäin tiellä ku tiellä. Uus turvakaukalo ostettiin (Britax) mutta oikeestaan ei juuri muuta tarvikaan ostaa. Niin paitsi rintapumpun ostin ja tuttipullon steriloijan, aiemmasta kokemuksesta tiedän että niitä tullaan tarvimaan.

Ens viikolla lääkärineuvola, sieltä lähete sitten synnytystapa-arvioon. Mullehan tehdään sektio lantion ahtauden vuoksi.

vielä olis kuukausi töiitä. jaksaa jaksaa kun vaan menis sen aikaa vielä housut ja paita päälle ettei tarttis tilata uusia työvaatteita enää.

nyt duuniin!

Bindi&Tara 27+1
 
Aurinkoista sunnuntaita!

En oo pitkään aikaan tänne kirjoitellutkaan, tulee helpommin kirjoiteltua nykyään tuonne fb-ryhmään.. Piti hetken aikaa miettiä, että mitäs kuuta me nyt elelläänkään, nythän on tosiaan helmikuu! Niin se tämä aika menee joutuin :)

Mulla menee tuo sf-mitta hieman käyrän alapuolella, vaikka itsestä tuntuu, että mun maha on ihan valtava :D No, ehkä se ottaa jossain vaiheessa kirin ja ollaan siellä käyrän yläpuolella sitten :D

Potkuja satelee melkoisesti, mikä on kyllä ihanaa! Kamala jos niitä joutuis kuulostelemaan. Ja nyt jo huomaa, että vauvelilla on jonkinlainen rytmi kehittynyt ja potkuja osaa odotella aina tietyssä kohtaa päivää :heart: Yöt on melkoista pyörimistä, viime yönä sain viikkoon nukuttua kunnolla. Ainoa asento missä saa nukuttua pidemmän aikaa, on kyljellään.

Ens viikolla ois täälläkin lääkärineuvola, näkee pikkuisen taas pitkästä aikaa :heart:

Amon & piskuinen 27+2
 
Huomenta.Mukavaa,kun on uusi pino taas ollaan lähempänä pikkuisten syntymää:heart:

Onneksi se issias ei vaivannut,kuin yhtenä päivänä pahemmin,kaikenlaisia muita kolotuksia tullut ja yht'äkkiä saattaa iskeä kauhee pissahätä,kun on kävelemässä....Vauvan potkut ja tönäisyt tuntuneet jo monta päivää enimmäkseen oikealla puolella tuossa navan sivulla ja ylempänäkin,taitaa tykätä köllötellä pääalaspäin jo:heart:Tosin mahtuu pyörimään ja hyörimään vielä miten päin vaan.

Vanhat vaunut on meillä edelleen,uusi omistaja ei ole tullut hakemaan niitä,ilmottaa tulevansa(jo useamman kerran) ja sitten tulee aina jotain estettä:headwall:Nyt ei edes enää vastaa viesteihin,kun oon hoputtanut,että tulis hakemaan,kun ei meilläkään ylimääräistä säilytystilaa ole:headwall:

petronella ja toukotoukka 23+5:heart:
 
Huomenta!

Relailuviikonloppu taas takana, touhuttiin lasten kanssa lumilinnassa ja pulkkamäessä, kotityöt sai pakollisia lukuunottamatta odottaa. Jos tänään ehtisi silittää vaatteita...? Supistukset on vähentyneet jonkun verran, kun on löysemmin ottanut, ei ole nyt muutamaan päivään tullut säännöllisiä illalla. Pitkin päivää tulee vieläkin niitä tosi kovia, mutta kun ovat yksittäisiä, niin en ole huolissani.

Punttitreenit jätin viime viikolla väliin, liekö sillä ollut vaikutusta supistusten vähenemiseen, vaikka olin kyllä keventänyt sarjoja tammikuun alussa. Edellisessä raskaudessa pystyi treenaamaan enemmän. Täytyy kokeilla, jos vielä vähän keventäisi...
Mitä liikuntaa ja kuinka usein te muut harrastatte? Oletteko joutuneet jättämään jotain liikkumismuotoja pois? Itse jätin juoksun pois tammikuun alun jälkeen, kolmesti ehdin käydä tämän vuoden puolella. Meinasin, että olisin uinnilla korvannut, mutta en ole löytänyt sopivaa uikkaria... Hiihtoa ajattelin käydä tällä viikolla kokeilemassa, aiemmissa raskauksissa on pystynyt tekemään tasamaalla yli tunnin mittaisia lenkkejä. Kävelylenkkejä teen vaunujen kanssa päivittäin ja punttitreeniä tms 3x viikko tämän vuoden puolella. Viime vuoden puolella oli 4-5x viikko, mutta supistuksien vuoksi vähensin. Niin ja tietysti perheliikuntatunnit kuopuksen kanssa kerran viikkoon, ne meinasi unohtua :)

Pipsukka93, meilläkin oli tiukka rahatilanne, kun esikoista odotettiin. Mies oli armeijassa suurimman osan odotusajasta, ja minä pätkätöissä. Takuuvuokra ahmaisi kivan summan, kun muutettiin just ennen LA:aa. Autoonkin piti tehdä remonttia vähän ennen vauvan syntymää. Me saatiin melkein kaikki tarpeellinen käytettynä, pinnasänky, turvakaukalo, vaatteet jne. Löytyisikö teilläkin tutuilta lainaksi, vai haluaisitko mieluummin uutta esikoiselle? Äitiysavustuksella ostin vaunut ja sitteri saatiin isovanhemmilta lahjaksi, kun tulivat katsomaan vauvaa. Muutaman vaatteen ostin vasta sitten, kun vauva oli syntynyt. En uskaltanut luottaa ultran antamaan lupaukseen, jos olisinkin ostanut väärän värisiä vaatteita... Onneksi pakollista hankittavaa ei ensimmäisille viikoille ole kauheasti, siinä sitten näkee vauvan kanssa ihmetellessä, mitä oikeastaan tarvitsee.

Tosiaan ollaan lähempänä pikkuisten syntymää, alkaa kauhistuttaa mitä vauhtia toukokuu lähenee! Tuntuu, että aika loppuu kesken. Piti ehtiä vaikka mitä tehdä ennen vauvan syntymää. Viime metreillä olisi vielä toukokuun alussa tytön synttärit. Pojalla on harrastukseen liittyvät kilpailut just sinä viikonloppuna, mikä osuisi lähimmäksi oikeaa synttäripäivää, miehen olisi kai tarkoitus lähteä matkalle mukaan...? Ja mies on edellisen ja seuraavan viikonlopun töissä. Viikolla ei oikein ehdi, kun joka ilta on harrastuksia, ja osalla vieraista saattaa olla työvuoro. Täytyy alkaa suunnittelemaan, miten nuo järkkäilisi...

Oikein hyvää alkanutta viikkoa kaikille :)

Cherrie_ 23+3
 
Viimeksi muokattu:
Täällä elellään 24. raskausviikkoa. Viime viikolla toinen rakenneultra, jonka tuloksena passittivat minut lääkärin ultrattavaksi ensi perjantaina. Ei mitään hälyttävää, mutta kätilöt eivät ole nähneet haluamiaan rakenteita, vaikka rakenneultrauskertoja on takana jo kaksi.

Vajaa kuukausi enää mieheni ja minun parisuhdeviikonloppuun, jonka vietämme kevättalvisessa Budapestissa.

Vatsa on jo huomattavissa, mutta ei mitenkään valtava, niinkuin ei ensimmäisessä raskaudessakaan.

Blogissani lisää turinoita: Odotusta ja tuttirallia

23+2
 

Yhteistyössä