Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

Voi apuva ku täällä on jännät paikat!! Käyn joka päivä kurkkaamassa ja innoissani luen teidän synnytyskertomuksia ja jännitän niiden kanssa joilla on lähtö lähellä! :flower:

Nytt onkin toukokuu niin koskettavan lähellä että ei voi muuta kuin alkaa odottelemaan sitä omaa vaavin tuloa :heart: Äitienpäiväksi kovasti yritän sitä tilailla :D Onneksi perjantaina ultra+lääkäri niin näkee sitt vähän kokoa ja kuinka kovasti tarvii niitä häätöyrityksiä harrastaa..

Tsemppiä kaikkille ja tervetuloa TOUKOKUU!! :)

mamsen rv 35+5
 
Oikein paljon onnea Affenelle pojasta :flower:

Ainakin Nommalle ja Amonille tsemppiä supistusten kanssa, toivottavasti kohta saadaan lisää vauva-uutisia.

Onnea täysiaikaisuuden saavuttaneille ja paranemista sairasteleviin perheisiin.

Huomenna taas neuvola, katsotaan onko neuvolantäti samaa mieltä mun kanssa että vauva olis laskeutunut, eilen vihlo ja juili niin lujaa tonne alas että vakaasti epäilen vauvan asettuneen lähtökuoppiin, josko hän sitten tahtoisi tulla vappuvauvaksi =).

Armin ja poitsu 37+3
 
:heart:Paljon onnea kaikille vauvautuneille!:heart:

Teitähän on poksahdellut ihan solkenaan sitten viime visiitin!

Itse olen pitänyt hiljaiseloa (kiukutellut), kun tuntuu ettei mitään tapahdu ja turhautuminen on nostanut päätä. Olen sitten keskittynyt kyläilemään tässä vielä kavereilla ja rakennuksella käynyt touhuamassa monena päivänä että saa ajatukset lähestyvästä synnytyksestä pois.
Olo olikin jo niinkuin ei raskaana olisi ollutkaan!

Mutta kappas vaan, eilen illalla alkoi vereslimainen vuoto, joka on tässä aamun mittaan lisääntynyt ja saanut seurakseen oikeen mojovat menkkasäryt alaselässä.
Alkaa jo jännittää, että josko sittenkin alkaa tapahtumaan ja tämä vaavi olisi täsmällinen, huomenna nimittäin onkin jo se laskettu aika.

Synnärille on matkaa 100km ja risat, mutta tuskimpa ensisynnyttäjät ainakaan liian aikaisin sinne muutenkaan lähtee..

Tsemppiä kaikille loppuviikkoihin! =)
Huomenna tosiaankin on jo meidän kuu,
apua miten äkkiä se aika sitten kuitenkin meni. :heart:


hiita + pirpana 39+6
 
Heippa.

Tsemppiä hiita,lupaavalta kuulostaa=)Tuota kiukkuisuutta ollut minulla kakkosen ja kolmosen kohdalla,kun loppuviikkoja menty raskaudessa,sitä vaan niin odottaa sitä synnytystä ja vauvan näkemistä,vaikka kuinka koettaa ajatella muutakin;)

Jokohan voisi huokaista,että pöpö olisi mennyt,esikoinen lähti kouluun aamulla,vaikka aamulla valittikin pahaa oloa,taisi jännittää naamiaisia: /On luonteeltaan herkkä tyttö,joka helposti itkee ja liikuttuu(olen itse samanlainen)ja jännittää asioita.

Eilen illalla laiteltiin jo vappupalloja,osa oli tyhjentynyt yön aikana:OEi muuta,kun aamulla laittelin uusia tilalle.....Kunhan mies kotiutuu töistä ja esikoinen koulusta,lähdetään hakemaan lapsille foliopallot,ollut joka vuosi perinne,vaikka maksavatkin aikalailla:)Olen ajatellut niin,että kerran vuodessa se vappu vaan on ja on mukavaa katsella sitä lasten iloa,mikä heille niistä palloista tulee:heart:

Omaa napaa
: tänne ilmestynyt nivuskivut,sekä pohkeita särkee ja jotenkin voimattomat jalat: /Kävely on aikamoista vaappumista,autoa ajaessa maha kovettelee ja kävellessä myös....

Saadaankohan tähän pinoon vappuvauvoja?Itse olisi mukava synnyttää äitienpäivänä,olisi ikimuistoinen äitienpäivä:heart:

Täytyisi varmaan ottaa kuva tästä omasta "vappupallosta" vapun kunniaksi:D

petronella ja toukotoukka 35+6:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Nyt neuvolassa käyty. Siinä oli sijainen ja neuvolakäynti kesti 15min. melkoisen nopea kaveri :).
Paineet ja raudat edelleen hyvät, pissa puhdas.
Painoa oli tullut 960g/vko (huh!) kaikenkaikkiaan on tullut 13kg.
sf-mitta oli 33,5 ja pää ei edelleenkään ollut laskeutunut vaikka ajattelin sen juilimisen tarkoittaneen vauvan laskeutumista. Myös eilen ystäväni oli sitä mieltä että maha on laskeutunut, mutta eipä sitten ollut. Toi on niin kummallinen toi mun mahan koko, pitkän aikaa on kaikki sanonut että on alhaalla, mutta kun ei se oo kovin ylös ikinä noussutkaan..

Oikein hyvää vappua kaikille.

Armin 37+4
 
Synnyttämiseen liittyviin yllätyksiin:
Tässä muutama asia jotka "yllättivät" kahden edellisen kanssa. Eka synnytyksessä yllätys oli suuri ettei epiduraali vienyt lainkaan kipua. Liekä vaikutus lakannut 1-2 tunnissa? Tuntui että kuolen:-D! Lisäksi kätilö kielsi huutamisen. Ihan hyvä varmaan...
Huuto vie voimaa itse synnytyksestä ja vie kuulemma myös henkisiä voimavaroja joita tarvitsee kyllä.

No... sitten synnytettiin vielä istukka. Mitä hitsiä? Luulin jo päässeeni synnyttämisestä? Lisäksi häpyhuuli repesi! Se tikattiin ja se sattui vaikka oli puudutus. Luulin että vain väliliha voi revetä.

Sittenpä seuraava synnytys olikin tyttövauva! Tyttövauvan vagina vuotaa verta jonkin aikaa synnytyksen jälkeen. Kukaan ei kertonut kuin vasta sitten kun sen itse näin eka kertaa. On kuulemma ihan luonnollista ja liittyy äidin hormonieritykseen.

Baby blues, eri kuin masennus. Iski minulla lujaa kun oli koliikkivauvoja 2 kappaletta; toinen viereisellä pedillä ja toinen viekku huoneessa. Oli vaikeaa kun ei saanut unta koliikkien takia ja imetys ei meinannut alkuun sujua kun tulkitsin väärin ohjeita. Itkin niin että meinasin tikahtua itkuuni.

Tupakoijat: Kävivät tupakalla vielä vaikka synnytys alkaisi pian. Se röyhkeys ja häpeilemättömyys yllätti ja järkytti. Lapsi lilluu nikotiinissa ja elämä alkaa rankasti vieroitusoireilla ja ehkä hermostovammoilla...

Lisäksi osastolla oli äitejä joiden kanssa juttelin ja joku kertoi että tekisi mieli heittää vauva seinään ja yksi sanoi ettei rakasta vauvaansa ja ikävöi vain kotona olevaa taaperoaan.
Tämä tieto lisäsi pahaa oloani/ baby bluesia. Olisivat voineet jättää kertomatta. Juuri synnyttänyt äiti on erittäin herkässä tilassa. Tajusin sen jälkeenpäin. Siksi noi kaikki asiat olivat todella rankkoja nähdä ja kuulla.
 
Paljon onnea vauvan saaneille! :flower:

Itsellä oli tänään viimeinen lääkäri. Vauvalla kaikki hyvin, todella alhaalla majailee rt:ssä. Sen olen kyllä huomannut jo muutaman viikon ajan, sen verran painaa alaspäin.. Kohdunsuu pehmeä, sormelle auki ja kanavaa pari senttiä. Painoarvio tällä hetkellä n. 2,7 kg. Toiveissa olisi, että tulisi ennen laskettua aikaa, aiemmissa raskauksissa eivät vauvat ole näin ajoissa laskeutuneet.

Ai niin.. Me saadaan kuitenkin jännittää sukupuolta loppuun saakka, kun lääkäri alkoi vetämään takaisin viimekertaista poikalupausta. Jospa siellä sittenkin on viides tyttö ;)

Hauskaa vappua kaikille!!

dublo 36+1
 
Paljon onnea Affenille vauvasta! :)

Aivan järkyttäviä juttuja Dragonfly! En pysty käsittämään tuota tupakointia, en sitten millään. Eikö tuo jos jokin olisi lastensuojelun asia? Kun myrkytetään lapsi ennen kuin se syntyykään.

Täällä tänään saavutettu täysiaikaisuus, 37+0 POKS! Luulen, että pikkuinen viihtyy mahassa vielä pitkään. Tai sitten todellakin tulee yllätyksenä synnyttämään lähtö :) Tänään olisi tarkoitus kuitenkin saada sairaalakassi pakattua, täällä kun sinne saa raahata varmaan puolet vauvoille hankituista tavaroista...

Olo on ollut hyvä ja on tullut tehtyä kaikkea kivaa. Lauantaina käytiin ulkona kavereiden kanssa ja sunnuntaina kävin golfaamassa (mulla oli tosin auto ja pelasin vaan 9 reikää), oli huippukivaa. Eilen käytiin oopperassa. Viime viikolla saapui rattaat ja niitä on tullut hiplailtua ja työnneltyä ees taas olkkarissa :)

Turvotus vaivaa ja paino saattaa heitellä kolmisen kiloa päivässä ihan helposti. Ilmeisesti tämä on kuitenkin vielä normaalin puitteissa.

Jännityksellä odotan, syntyykö huomenna vappuvauvoja :)
 
Onnittelut :flower: kaikille vauvan saaneille.
Tänään poksui täällä rsv 35. Sairaalassa kontrollissa käyty, vauva kasvanut hyvin liki 2,7 kg. Sydänääniä tahtoivat ottaa kolme kertaa, kun niissä ei tarpeeksi vaihtelua, ja nyt olenkin koko iltapäivän ollut alakuloinen, josko kaikki ei olekkaan hyvin. Liikkeet tuntuvat kuitenkin hyvin, ja lääkäri päätti että saan mennä kotiin. Ei vielä siis ainakaan minun "vappupalloani" puhkaistu. Nyt vain odotellaan milloin päättää syntyä. Seuraava sairaala kontrolli rsv 38. Ensi viikolla neuvola käynti.

Iloista toukokuun alkua...toukokuun toukkien odottajille =)
 

Yhteistyössä