Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

JOM
Heipä hei vaan pitkästä aikaa! Onnea kaikille pienistä ihanuuksista!

Olo on ollut kyllä niin väsähtänyt, että ei ole mitään ylimääräistä jaksanut tehdä. Olen joutunut vielä paiskimaan töitä, vaikka laskettuun aikaan ei ole enää kuin muutama viikko aikaa! Mä niin toivon, että voin unohtaa kohta työt ja keskittyä äitiyslomailuun, vaikka ihan muutamaksi päiväksi ennen vauvan syntymää :) Töiden lisäksi lasten koulu-, päiväkoti- ja harrastustouhut ovat vieneet musta kaikki mehut. Meillä koti on pommin jäljiltä ja kaikki pinnasängyn kokoamiset ja muut vauvavalmistelut ovat ihan vaiheessa. Yöt ovat olleet katkonaisia, kun ei tahdo millään löytää hyvää asentoa tai jos sellainen löytyy, onkin mentevä pissille. Vauva majailee todella ylhäällä ja kylkiluut ovat ihan muussina. Lisäksi lapsukainen on kuin onkin taas ihan hyvissä mitoissa (juuri niin kuin olin pelännytkin) ja tämän vuoksi synnytystä yritetään käynnistää kahden viikon päästä. Huh! Jotenkin helpottunut olo, kun tietää että tuolloin saattaa jotakin alkaa tapahtumaan ja ehkä minun ei tarvitse kärvistellä montaa päivää yli lasketun ajan. Mutta jotenkin tässä on pystynyt kahlaamaan näitä päiviä läpi ja loppu häämöttää jo ihan nurkan takana! Jännää!!!

Oikein hyviä odotuspäiviä kaikille ja toukokuuta kohden mennään ja lujaa :) JESSSSSSSS!
 
Onnea EMA19/05! Tuo on varmasti paras tapa "synnyttää" pt-lapsi, eli kaikki menee vaan omalla painollaan, etkä joudu ennakkoon stressaamaan. Ja tosiaan jos on varpaat olleet tulossa ekana niin silloinhan ei pt-lasta lähdetä alakautta edes yrittämään.

Onnea myös kaikille muille vauvautuneille!

Nibsu kyseli perätilallisista, täällä siis EMA:n lisäksi yksi, juttua tuolla aiemmilla sivuilla huhtikuun ketjussa.
Meille tuli kutsu vielä polille 6.5. kontrolliin, 10.5. la ja jos ei spontaanisti käynnisty niin seuraavalle viikolle sektio.

Mulla on nyt ollut tää viikko aivan käsittämättömän kauhea kun nuorempi koiramme menehtyi äkillisesti viime sunnuntaina silmieni alle ja olen ollut tietysti tosi järkyttynyt tästä. Voimat ei oikein ole riittänyt mihinkään muuhun kuin suremiseen.
Toivottavasti vauva pysyisi masussa vielä sen pari viikkoa että saisin vähän tasoiteltua mielialaani :'(

On tää jotenkin absurdia, loppuraskaus on mennyt ihan kriisistä toiseen...
Nyt ei oikein jaksaisi enää.
 
Onnea Bindi ja Ema!

Minäkin täällä tänään samoissa merkeissä. Raskausajan ensimmäiset supistukset alkoivat laskettuna päivänä ja poikamme 3630 g, 50 cm tuli maailmaan ilokaasun voimalla 25.4.13 klo 11.05 (40+1). Hurmuri on vienyt vanhenpiensa sydämet aivan täysin <3

Synnytys oli koko raskauden rankin kokemus. Kalvot puhkaistiin, kun olin 5 cm auki. Jo valmisteltua epiduraalia ei ehditty ikinä laittamaan, sillä loput 5 cm ottivat megaspurtin ja poika tuli maailmaan 45 minuuttia tämän jälkeen. Ilokaasu ei todellakaan siinä vaiheessa ilahduttanut. Anestesialääkäri kun tuli ovelle muistan kätilön huutaneen, että täällä synnytetään nyt. Puristin miestä kädestä, huusin ja kirosin, lopulta itkin ja vapisin. Kaksi tikkiä sain, eli loppu hyvin kaikki hyvin. Ja oon muuten niin ylpeä miehestä. Kipua kestää, kun on pakko, mutta ikinä en olisi halunnut olla katselijana vieressä.

Voimaton olin synnytyksen jälkeen ja sitä itkun määrää, mitä hormonit saivat aikaan. Vielä tänään, kun laitokselta poistuttiin nousi tippa linssiin heti kun näin synnytyssalin oven. Ja voi tätä rakkauden määrää, koko ajan tekee mieli pussailla ja tuijotella poikaa. Ja onhan tuo ylpeä isimieskin ihanaa katseltavaa :)

Tsemppiä kaikille loppurutistuksiin!

Terkuin, Simppu ja poika 2 vrk

Muoks. Piti vielä laittaa, mentiin synnyttämään bussilla :D Itsellä ei ollut uskoa siihen, että oikeesti vielä synnytettäisi, halusin vain jotain kipuun, että saisin nukuttua. Mies ehdotti taksia vielä bussipysäkilläkin. Näin vaan päästiin käyrille ja sieltä suoraan saliin. Ohops..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ReVe
Ihania vauvauutisia! :)

Paljon onnea EMA19/05 ja perhe tytöstä :heart:

Onnittelut Simpulle ja perheelle pojasta :heart:

Uutukaiselle jaksamisia :hug:

Kirjoittelen paremmalla ajalla vähän pidemmin :)

Cherrie_ 35+2 ja poikkiteloin asettunut vauvavintiö
 
Onnea vauvan saaneille! :heart:

Itselläni nyt supistellut puoli kymmenestä säännöllisesti noin viiden minuutin välein ja muutama on ollut jo aika tiukka. Synnäriltä sanoivat, että sitten kun kotona ei pärjää niin voi lähteä matkaan. Jännää, saa nähdä onko tämä treeniä vai pääsiskö jo ihan oikeasti hakemaan vauvaa kotiin.. :)

Nomma, rv 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: Dragonfly77
Heippa.
Saapa nähdä onko Nomma seuraava vauvautunut;)Lupaavalta ainakin kuulostaa:D

Omaa napaa: mahaa ja selkää särkenyt nyt useampana päivänä ja muutenkin supistellut,tosin ei kovin kipeästi.Jokohan meillä alkaisi vatsatauti olla ohitse,pienin oli eilenkin vielä todella väsynyt ja vatsa löysällä:xTänään oltiin ulkoilemassa jo koko perhe ,usempi päivä menikin sisällä.
Huomenna esikoinen menee kouluun ja keskimmäinen päiväkotiin,pienimmän kanssa ajattelin ostaa loput vauvatarvikkeet valmiiksi=)Esikoiselle täytyisi myös etsiä naamiaisasu,vappuaattona on vappunaamiaiset koulussa.

petronella ja toukotoukka 35+4:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voi ihanaa!! Onnea vauvaantuneille<3<3

Oon ihan katteellisena täällä ku haluttas niin saada tuo vesseli potkimaan tuon mahan sijasta kainaloon :). Mahassa ei kyllä edelleenkään oo vikaa, mutta poju meinaa tuntua jo vähän liian isolta kyytiläiseltä.
Ensimmäisen tän raskausajan unen näin viimeyönä: "Synnytin 5026 grammasen pojan ja naureskelin jolleki sen jälkeen, etten muistanu koko synnytyksestä mitään, mielessä oli vain, että oisin nukkunu ja että selkä oli ollu hirveen kipiä".
No, siis viimeyönä oli selkä aivan tautisen kipeä, supistelikin kovasti ja siitä se selkäkipuki varmaan johtu ku ei pystyny rentoutuun. 1g panadolia otin ja se vähän helpotti, mut nukkumisesta ei viiden jälkeen tullut enää mitään, joten nousin ylös. Täällä tuskin kuitenkaan lähiaikoina vielä synnytetään, vaikka nuita kunnon suppareita meinaa tulla varotteluiksi vähän turhanki tihiään välillä. Onneks on alle 1km synnärille, nii luulis ehtivän vaikka myöhäänki tajuais sitte ku ne on oikeasti Niitä.. Määhän en siitä lähdöstä tiedä mitään ku ensimmäinen käynnistettiin 41+4.

Huomenna poksahtaa täysiaikaisuus 37+0 ja ihan maksimi on enää 5viikkoa! Kyllä vain joskus tuntu niinniin kaukaiselta. Mihin tämä aika oikein menee??

Oikein ilontäyteistä ja aurinkoista vappua kaikille!!!<3 Ja jospa nuita vauvauutisiaki ilmentys tässä vappuviikolla! Nommalla ainaki kuulostaa lupaavalta ja taisi niitä olla muitaki samoissa tunnelmissa :).

Valjakka
 
Huomenta. Eipä mitään uutta,vatsapöpö vaan jatkuu,ei nuo kumpikaan tytöistä päässyt vielä kouluun/päiväkotiin,toisella jatkuu vatsan löysyys ja toinen valittaa edelleen pahaa oloa: /Voi,että kun toivon,että taudit jo loppus,jos vauvakin päättää kohta syntyä.

petronella ja toukotoukka 35+5:heart:
 
Onnea vauvan saaneille :heart: :flower:

Täällä edelleen kärvistellään |O Suppareita tulee päivittäin ja välillä joutuu kellottelee mutta lähtöä ei vielä ole tullut.
Viime viikolla ä.polin kontrollissa kanavaa oli jäljellä 1,5cm ja auki ainakin yhdelle sormelle.. jotain positiivista siis tapahtunut suppareitten johdosta =)
Hermot on kyllä kireenä suppareitten ja tän tukalan olon kanssa ja itku on herkässä.. Onneksi ei enää kauaa tartte kärvistellä..toivottavasti :rolleyes:

Täysiaikaisuus saavutettu!!

tigrumamma & toukka 37+0 POKS :)
 
Huomenta!

Olin äsken kirjoittanut pitkän viestin, mutta onnistuin hävittämään sen just ennen lähettämistä :headwall:

Nyt sitten lyhyemmin omaa napailua: ärsyttävät vihlonnat rantautui taas tänne. Koko viikonlopun on tuikkinut kohdunsuulle, välillä vauvan myllätessä ja potkiessa/ nyrkkeillessä suoraan sinne, välillä vähän kumara asento saa aikaan hillittömät kivut. Vauva piti toissa iltana kauheaa mylläystä ja asettui sitten poikittain, samassa asennossa oli koko eilisen päivän. Masun molemmin puolin oli pallukat, pää ja peppu, ja navan kohdalta painui kuopalle pitkällään ollessa. Nyt taitaa olla taas vähän enempi viistottain.

Vilkaisin eilen, mitä google kertoo viistotarjonnasta synnytyksessä, ja siellähän vilisi pitkittyneitä ja pysähtyneitä synnytyksiä, imukuppeja ja sektioita. Alkoi vähän jännittää! Mun synnytykset on jo nyt olleet ihan riittävän pitkiä. Toivottavasti vauva päättää korjata asentoaan lähipäivinä...
Näin viime yönä unta, että meille oli syntynyt tyttö 5200g ja 58cm :D Vaikka enempi on poikaolo ollut.

Mites Nomman vointi? Joko on vauva kainalossa :)

Jaksuja JOMille! :hug:

Onnea täysiaikaisuudesta tigrumammalle :)

En nyt muista, mitä muuta olin kommentoinut siihen kadonneeseen viestiin...

Hauskaa vappua kaikille!


Cherrie_ 35+3
 
Neuvolaterkut tältä aamulta:

paino -400g/vko
paineet ok
pissassa proteiinit plussalla, pitää viedä labraan näyte varmuuden vuoks
sf 34,5
lapsiveden määrä normaali
RT, vave alhaalla lähtövalmiina
syke 145, liikkeet ++

Koosta lääkäri oli nyt kuitenkin sitä mieltä, että ei mikään jätti ole tulossa. Hänen arvio oli että lähempänä kuopuksen kuin esikoisen kokoa (kuopus oli n. 3,8kg, esikoinen 3,3kg). Totesi kyllä, että tää voi syntyä vähän aikasemmin, kun paikat jo kypsyneet ja pehmenneet ja kohdunsuu sormelle auki sekä vave laskeutunut hyvin.

Eli ei siis lähetettä mihinkään kokoarvioon kuitenkaan, seuraillaan vaan. Kun sf mittakin ihan aisoissa keski- ja yläkäyrän välissä ja sokereissa ei oo ollu mitään ja ja ja... Kai se on sit vaan uskottava! :headwall:

Mutta vappuja kaikille ja silleen :D

KeepGoing ja vave 36+3
 
Täällä vielä!

Eilen supisteli 12 tuntia putkeen 40 minuutin taukoa lukuunottamatta sen 5 minuutin välein minuutin kerrallaan. Ei kuitenkaan lähtenyt kunnolla kipeytymään ja illalla panadolin voimalla unta, yöksi sitten hiipui touhu.

Nyt aamulla on vain yksittäisiä kipeitä supistuksia tullut, mutta kovasti juilii selkää ja vatsaa.. Oon ymmärtänyt, että tälläisiä rupeamia voi olla useammankin päivän ajan ennen tositoimiin pääsyä :headwall:

Oli eilen jo aika toiveikais olo, mutta nyt näyttää vaisulta. Mutta kyllä ne varmaan asiaa vei eteenpäin, jotain positiivista! :) Parin päivän päästä koittaa laskettu aikakin, sittenhän vasta kärvistelyksi menee ;)

Tsemppiä petronellan jengille sairasteluiden suhtee ja cherrielle poikkitilaisen babyn kanssa!

Nomma rv39+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Täällä vähän samantapaiset fiilikset, kuin Nommalla tuossa yllä. Puolilta öin alkoi kivuliaat supistukset, viideltä aloin kellottaan ja aamu tulikin 15-20 minuutin välein. Aamupäivän aikana supparit kuitenkin laantuivat, nyt tulee harvakseltaan mutta pirun kipeitä kyllä ovat. Mutta ihan hyvältä näyttää, kenties ollaan vappuna synnytyssalissa, niin kuin olen miehelle jo vitsaillut alusta alkaen! Tuloo ainakin ikimuistoinen ja erilainen vappu :D

Muutoinkin alkaa tuo maha jo painamaan aikalailla. Eilen yritin miehen kanssa pihahommia tehdä, mutta alkaa jo pelkkä kävelykin olla aika vaivasta hommaa. Ja ei puhettakaan että pystyisi enää kumartumaan edes, niin paljon taitaa vauva jo painaa alamahaa.

Uutukainen: Todella kamalalta kuulostaa nuoren koirasi äkillinen menehtyminen, paljon jaksamista! En voi edes kuvitella, miten kamala tilanne tuo on.. :hug:

Jaksamista kaikille kipuileville ja supistusten kourissa oleville! Ja onnittelut kaikille täysiaikaisuuden saavuttaneille :)

Aurinkoista vappua!

Amon & herra-piskuinen 39+3
 

Yhteistyössä