Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

Paljon onnea kaikille vauvautuneille! Pikkuhiljaa tässä itekkin tajuaa että kohtahan se vauva on jo täällä!

Mulla on edelleen uskomattoman hyvä olo, ainut mikä vaivaa on närästys. Hyvin jaksaa vielä tehdä reippaita lenkkejä koiran kanssa, eikä mahakaan ole pahemmin tiellä. Noh, viitisen viikkoa tässä olisi vielä, että eiköhän niitä vaivojakin ehdi vielä tulemaan :D

Neuvolakuulumisia 35+0
Paino +650g/viikko
RR 113/75
Sf 30
Rt
Syke 145
Liikkeet ++

Lisäksi neuvolatäti heitti arvion, että vauva tulee olemaan noin 3 kilonen syntyessään, sen verran sirolta neiti masun läpi kuulemma tuntuu. En kyllä itekkään jaksa uskoa, että mitään nelikilosta lasta joudun pukkaamaan pihalle, eihän tähän mun kroppaan edes mitenkään päin mahtuis sen kokoista vauvaa! :D
 
Heippa.


Lasten kummeista
: eskoisella vain kummitäti,kummisetä häipyi kuvioista pariskunnan eron myötä:(Toisella lapsella on ystäväpariskunta(nykyään eronneet ja kummisedän kanssa ei pahemmin tekemisissä olla) ja miehen naispuolinen serkku,kolmannella lapsella kaksi kummitätiä(molempien siskot)=)Tälle toukotoukalle varmaan pyydetään kummeiksi ystäväpariskuntaa,ei ole kauheesti valinnan varaa enää....

Eilen pesin miehen vanhemmilla yhden koneellisen pyykkiä,tänään pitäs pestä toinen ja huomenna viedä pyykkiä mun vanhemmille.Ja pienemmät lapset tekee kokoajan pyykkiä lisää:headwall:Toivon todella,että saatas kone takaisin jo ens viikolla tai uusi tilalle(takuuta jäljellä).

Issias taas pahempi ja monta viikkoa vielä synnytykseen....

Mukavia neuvolakuulumisia monilla=)

ReVellä jännät paikat:hug:

petronella ja toukotoukka 32+2:heart:
 
Poksupäivä: 36+0 ! Kyllä tää aika vaan rientää!

Tyhmä kysymys, mutta riittääkö keväällä / kesällä vaunuihin suojaksi pelkkä ötökkäverho? Suojaako se siis tarpeeksi vauvaa mahdolliselta tuulelta tai auringonsäteiltä? :D Jos se riittää, niin emmä sit ala erikseen mitään ompelemaan.. :whistle:

Täälläkin mun puolen kummit alkaa olla jo selvillä, mutta miehen puolelta on kinkkisempi, kun miehellä ei ole sisaruksia.. Mutta onhan tässä vielä aikaa miettiä..
 
Täälläkin poksupäivä :)

Kummeista, meillä vain yhdellä lapsella on kummisetä. Tällekkin luultavasti tulee kaksi kummitätiä. Kunhan vaan keksitään, kuka pyydetään, kun kaikki sisarukset on jo käytetty ja melkein kaikki kaverit on tainneet erota kirkosta.

ReVelle paljon tsemppiä äitipolille! Jännittävä tilanne sulla :hug:

Milloin sulla Uutukainen olikaan tulossa se kääntöyritys?

Nomma, kiitti linkkivinkistä, törmäsinkin tuohon Spinning babies -sivustoon joku aika sitten, kun helmikuun ultrassa bongattiin, että vauva on poikittain. Kuopus tosiaan kääntyikin perätilasta just jollain nettiohjeilla. Tän kanssa alan ihmetellä kääntymisiä sitten ensi kuussa, jos on aihetta. Jos eivät sitä ennen ala neuvolassa hätyyttelemään, tän kuun lopulla. Sinne asti meinasin olla miettimättä koko asiaa ja nauttia vaan raskaana olosta :D Kun on viimeset 3kk mennyt istukkaa stressaten ja sitä ennen niitä verikoe-juttuja. Nyt on relaamisen vuoro :)

Kiva lukea neuvolakuulumisia :)

Petronellalle tsempit issiaksen kanssa taas!

Amon, mulla on välillä ollut vaunuissa auringonsuojana erikseen joku kangas tms, jos on sellaisesta suunnasta paistanut aurinko, ettei ole vaunun kääntäminen juuri auttanut asiaa. Meillä on aurinkovarjokin, mutta sitä ei muistaakseni saa kiinni muihin kuin rattaisiin. Samoin jos on katupölyä kevättuulessa, saa olla jotain paksumpaa suojana. Itsellä on silmät ja nenä täynnä hiekkaa, hyh. Ne verhot, mitkä mä näin jonkun vaunussa, oli just kesällä. Ja oli kätevän oloinen, vetäisee siltä puolelta eteen, mistä porottaa, ja avaa toisen laidan, niin ei mene vaunu liian kuumaksi.

Cherrie_ 32+0 *poks*

 
Onnea Kristiin =)

Vika työvuoro takana! Hienosti meni loppuun asti, vaikka välillä meinas alkaa usko loppumaan :)

Vaikka tätä ikää jo onkin, niin mua tulevat valvomiset ei pelota yhtään. Raskausaika mennyt kuitenkin niin hyvin ja kun tässä duunissa aikaisine herätyksineen jaksoin näinkin hyvin, niin suunta ei voi olla kuin helpompaan. Ja viime vauva-aikana mulla oli myös alle 2-vuotias sairaalakierteessä ollut napero ja yöherätyksiä keskimäärin yli 10 piiiitkän aikaa ja hyvin jaksoin silti. Nythän noi isommat on jo kaikki koululaisia :)

Ens viikko vierähtää kevätsiivouksen merkeissä ja sitten tarvitsee laittaa kaikki kuntoon vauvaa varten.

Mä odotan samankaltaista synnytystä kuin kolmen edellisen kanssa. Laskeutuu vasta synnytyksen aikana, kalvojen puhkaisu, pitkä synnytys jne. Vaikka toisaalta voi tietysti olla ihan erilainenkin.

Vähän mua nyt jännittää vauvan asento. Pää alaspäin se ei kyllä taida missään nimessä enää olla ja lääkäri vasta 1,5 viikon päästä. Toivottavasti kääntyy oikein päin, koska kääntöyrityksiin en suostu ja perätilavauvaa en aio alakautta synnyttää. Edellinen loikoili näihin aikoihin asti riippumatossa mutta kääntyi lääkäriaikaan mennessä raivotarjontaan.

Tsemppiä kaikille, vähiin käy ennen kuin loppuu :)
 
hei hei :wave:

Kotona ollaan :D Onneksi :D
kohdunsuulla ei ollut mitään hirveätä tapahtunut.. Tai tämä lääkäri ei ollut ihan varma enään miten hän on sen viime kerralla mitannut, niin nyt jäi hieman epäselväksi, että mitä ja kuinka paljon on tapahtunut. Positiivista on, että kohdunsuu on tuolla niiiiiin takana, että tämä supistelu ja lapsen tuoma paine ei pahenna tilannetta kun ei suoraan kohdistu tuohon suulle.. Eikä ainakaan vielä ollut havaittavissa, että kalvot olisivat siellä jotenkin pullistuneet. Sain valita jäänkö osastolle vai kotiin, valitsin kodin.. Ohjeeksi sain herkästi soittaa synnytyssaliin ja antaa heidän arvioida tilanne.

En muista sanoinko jo kristinille suuret onnittelut perheenlisäyksestä :flower:

Nyt pitää taas keskittyä näihin supistuksiin joten, palaillaan astialle. =)

ReVe
 
Cherrie; Odottelen kutsua ÄP:ltä kääntöön, neuvolahoitaja veikkasi viikkoa 37, eli kahden viikon päästä.

Oon kans lueskellu tuota Spinning babiesia jo jonniin aikaa, on vaan kovin sekavat sivut, ei kestä mun pinna oikein pidempää etsimistä :D
 
Paljon onnea Kristiin pikkuisesta! Ja onnittelut vielä myös muille vauvan saaneille kollektiivisesti, kun en ole ihan varma olenko kaikkia jo onnitellut, sen verran harvakseltaan kuitenkin kirjoitellut.

Blommorille ja Helmi-tytolle paljon tsemppiä ja kaikille muillekin, joilla huolenaiheita!

Omaa napaa. Olen ollut järkyttävän väsynyt viime aikoina, mutta siinä on se hyvä puoli, että nukun yöt myös aika sikeästi. Yleensä en jaksa käydä kertaakaan vessassa. Pakaroita edelleen särkee öisin ja siihen saatan vähän havahtua, mutta yleensä jatkan ihan hyvin unia.

Närästystä on jonkin verran, mutta ei nyt mitenkään kauheasti. Joku puhui jossain välissä hikoilusta ja mulla on niin päin, etten hikoile en sitten yhtään. En ole oikeastaan koko raskausaikana käyttänyt deodoranttia ja nyt on parisen kuukautta ollut sellaista, ettei paidan kainalossa ole kertakaikkiaan mitään hajua, vaikka olisi millainen päivä takana. Ihan kun mulla ei olis aineenvaihduntaa ollenkaan! Niin ja siis mä inhoan hienhajua yli kaiken, että todellakin käyttäisin deodoranttia, jos sille vähänkään olisi tarvetta. Toisaalta en tiedä, että vaikuttaako sekin, ettei ole käyttänyt jotenkin sitten hillitsevästi...

Vaunuihin ajateltiin ostaa varmaan Kurtis Baby Peacen sellainen kangas siihen aukkoon, tosin vasta sitten kun tietää sukupuolen, niin saa johonkin valita vähän senkin mukaan väriä.

Ensi viikolla on vika neuvola (tai yksi neuvola on suunniteltu jonnekin viikolle 41!), sen jälkeen käyn vain terveyskeskuksessa. Tuntuu, että kaikki on mulle vielä ihan epäselvää. Ei mitään tietoa vauvan asennosta tai koosta tai kohdunkaulan tilanteesta yms. Täytyy tässä nyt viikonlopun aikana yrittää listata kaikki kysymykset.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Lähden tänään miehen kanssa rokkikeikalle, kun vielä päästään helposti kahdestaan :)

Inkeri84, rv 33+3
 
Meidän neiti päätti sitten pääsiäisenä että tupee masussa ahdistaan. Klo 2 yöllä heräsin säännöllisiin supistuksiin jotka tuntu vaan selässä ja tuli 5 min. Välein. Kellottelin ja sit ku rupes tuntuun et vattakin kiristyy niin herätin petriä et menen suihkuun jos se auttas. Noh ei auttanu joten soitin synnärille josta käskivät tulla. Siellä sitten lääkäri totes et supistukset on ihan oikeita, kätilöt ei vissiin uskonu ;) ja olin sentin auki ja kaulaa vähä jäljellä. Päädyin sit osastolle vuodelepoon kannat kattoon ja lupa ainoostaan vessassa tai portatiivilla käyntiin ja kortisonit nopeutettuna 12h välein ja estotippa. Tipasta huolimatta ma ja tiistain välisenä yönä heräsin säännöllisiin supistuksiin (tipasta huolimatta niitä oli tullu epäsäännöllisesti ja suht tumakoita) noh sain olkaan piikkiä pari kertaa jotka aina tunniks auttokin, mut sit ku toinen piikki menetti tehonsa niin totesivat et saa syntyä. Klo 13 tiistaina merkkadivat et 5min. Välein tulee ja kaks senttiä auki ja saliin. Siellä hengittelin ilokaasua ekaks sängyllä ja vessassa käynnin jälkeen siirryin keinutuolille. Siinä sitten aikani istuin kunnes tuntu et kaasusta tulee vaan paha olla ja kivut on kovia ja kesti hetken ennen ku sain miehelle sanottua et soittaa kelloo et kätilö tulee kattoo kohdunsuuta, pääsin sängylle ja sieltä pilkottikin jo pää kun se kätensä sinne tuikkas ja alko työnnyttää . 16.26 syntyi meidän tyttö :) <3 rv 33+4 2050g ja 44cm, pipo 31cm.
Mä pääsin to kotiin ja tyttö on osastolla oli ensin lämpökaapissa, mut nyt pärjää lämpöpatjalla. Sokeritippa oli vuotokauden mut siitäkin päästiin jo pois. Saturaatiot on tosi hyvät ollu koko ajan eli ei ole tarvinnu lisähappia. Nut seuraillaan bilirubiineja jotka on ollu vähän nousussa mut kakkaa ja pissaa hyvin et sekin auttaa. Nyt odotellaan et paino pääsee nouseen ja päästään katteleen joskus kotiutumista ainakin pitävät niin kauan et tulis rv 35 täyteen, mahollisuus on kotoutua nenämahaletkun kanssa joka on avustamassa jos ei jaksa syödä kaikkia itse... :)
 
Olen taka-alalla seurannut keskustelua, alkuun olin mukana ryhmässä aktiivisemmin, sitten jotenkin jäi kirjoittelu taka-alalle ja nyt vain käynyt lueskelemassa täällä. Ehkä mukaan vielä mahtuu?
uskomatonta, että näin monta toukokuista on jo syntynyt, onnea kaikille vauvan saaneille kovasti!
Meille on siis poika ultran perusteella tulossa, se puuttunee tuolta minun tiedoistani. Olen jo äitiyslomalla, aloitin varhennettuna niin saan olla esikoisen kanssa kotona ennen kuin vauva tulee. Hyvin on toinen raskaus sujunut, aika paljon liitoskipuja tosin. Herkut maistuvat edelleen ja se näkyy painossa, painan nyt jo enemmän kuin esikoista synnyttäessä :)

Hetami 33+4
 
Paljon onnea pikkuisista! :)

Pitkään aikaan ei ole tullut mitään kirjoiteltua, mutta täällä ollaan. Alkanut melkein hirvittää se, miten nopeasti aika on mennyt. Esikoisen kohdalla vaatteet ja sänky & sairaalakassi oli laitettu kaks kuukautta ennen laskettua aikaa. Kohta laskettuun aikaa kuukausi ja mitään en ole tehnyt :D Mut toivon et kerkeän saada tietyt asiat valmiiksi, ennen kun vauva tulee.

Oon tässä vaiheessa alkanu hikoilemaan hirveästi ja kokoajan on kuuma. Autossa pitää olla takki auki tai pois päältä. Kesää odotellessa.. :p

Rapunen ja Pt. 2, 34+2 (En ees tiedä onko viikotkaan oikein, en vaan muista kunnolla ) :D
 
Voi, onnea uusille pienille! :flower:

Pikku Helmille ja vanhemmille voimia, terveyttä ja siunausta :hug:

Viimeisimmät synnytysuutiset tuovat taas lisää jännitystä ensi tiistain lennolle täältä kaukoidästä Suomeen...No, olen kyllä luottavaisella mielellä, ja ennakoivia supistuksia tulee niin maltillisesti että ei huolestuta siinä mielessä. Viime tiistaina lääkäri tarkisti kohdunsuun tilanteen, on ylhäällä ja kiinni. Muutenkin kaiken pitäisi olla kunnossa.

Yöt nukun suhteellisen hyvin, en onneksi näe painajaisia. Vessareissuja pitää tehdä pari-kolme kertaa.

Pari viikkoa äitiysloman alkuun, odotan sitä kyllä tosi paljon! Suomessa on vielä vähän töitä ennen sitä.

Hyvää viikonloppua!

Olgamaria ja Nuppu 33+0
 

Yhteistyössä