Toukokuun toukat 2013 *JOULUKUU*

Hei kanssasisaret :)

Toivottavasti joulunne on sujunut rauhallisesti ja onnellisesti!!

Olen saanut tänään ihanan joululahjan, sillä tunsin ekaa kertaa liikkeitä päivällä näin jouluaattona:) onhan niitä jo odoteltukin...iltaisin maatessa liikkeitä on tuntunut jo hetken aikaa muttei koskaan aikaisemmin kesken päivän touhujen. Ehkä tämä koko päivän syöminen on pistänyt pikkusen liikkeelle tavallista enemmän :)

Ihanaa kun jo niin monet ovat käyneet rakenneultrassa ja positiivisia uutisia on tullut suurimmalle osalle. Meillä on vielä hetki aikaa ultraan, sillä seuraavan kerran päästään kurkkaan vauvaa 15.1. mutta eiköhän nämä pyhät nopsaan mene.

Ihanaa aattoiltaa, meillä rätisee juuri takassa tuli ja kynttilän valossa nautiskellaan täysin vatsoin.

Farkkutyttö ja Ihanuli
 
Kuun lopussa rakenneultra ja ehkä sukupuoli selviää silloin. Ostin jo "poikavaatteita" kun olo on muuttunut poikaoloksi. Poikaolo tulee siitä kun mittailen vauvan sykettä joka toinen päivä ja se on aina aika alhainen 130 -145 ja joskus vain sen yli. Jostakin muistikuva että pojilla olisi alempi pulssi. Saattaa olla huuhaatakin mutta ei tee kipeää:)
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa ja mukavaa tapaninpäivää!

Täällä joulu on mennyt ihanan rauhallisissa merkeissä. Mahtavaa, kun saa vaan olla, touhuilla kotosalla mitä mieleen tulee, eikä tarvitse lähteä minnekään.. Huomenna mulla on työpäivä, mutta sitten tulee taas uudenvuoden kieppeillä pidemmät vapaat =)

Onnea kaikille tyttö- ja poikalupauksia saaneille! Meidän palstalla tosiaan aika paljon poikia tulossa :O Aika jännä juttu! Mutta niin kuin joku aiemmin kirjoittikin, niin kyllähän niitä tyttöjäkin täytyy syntyä, lienekkö sitten eri kuussa tyttövalta :D

Mutta juu, äitinihän on sanonut alusta asti että mahani on "poikamaha". Ja sitten jossain vaiheessa alkoi itselläkin olla ihan poikaolo, mutta ajattelin että saattoi johtua myös tuosta äitini aika vahvasta mielipiteestä :D Ultrassa sitten olin jo ihan varma että poika se on, todella iso yllätys olisi ollut jos ultraaja olisi sanonutkin tytön olevan tulossa. Ja niinhän siinä sitten kävi, että pojan merkkejä oli havaittavissa :heart:

Liikkeitä tuntuu jo monta kertaa päivässä. Yleensä aina iltaisin sohvalle rauhoittuessa tai viimeistään nukkumaan mennessä. Välillä potkut huomaa myös aamuisin tai päivisin, kun tulee sellainen rauhallisempi hetki. Nyt jotenkin vasta tajuaa, että tuolla masussa oikeasti joku tyyppi elelee, kun liikkeetkin tuntuvat niin usein =) Nyt loppuviikosta pitäisikin lähteä miehen kanssa ostoksille ja niitä vaunuja sun muita ihan livenä katselemaan :heart:

Te, jotka olette jo saaneet selville sukupuolen tai aioitte sen kysyä, pidättekö uutisen omana tietonanne vai kerrotteko avoimesti lähipiirille? Me ollaan kerrottu lähipiirille kyllä, mutta en nyt välttämättä kaikille tutun tutuille lähde asiasta toitottamaan. Ja mikäähän ei ole ikinä varmaa ja mistäpä sen tietää vaikka sieltä pojan sijaan tupsahtaakin tyttö?! Vai voikohan niin edes käydä, kun ainakin ultraava kätilö oli 100% varma, että poika sieltä tuloo :D

Amon & piskuinen 21+5
 
Täälläkin poksupäivä 23+0 ja takana jouluähkyx2 (eli aatto ja joulupäivä). Tänään tehtiin sitten villisti ihan makaroonilaatikkoa.

Ens joulua odotellessa, saas nähdä muuttuuko kuviot nykyisestä miten paljon.

Jotenkaan ei huvittaisi välipäiviksi mennä töihin, muttei oikein sisälläkään oleminen enää nappais. Ehkäpä nuo välipäivät siis jaksaa puurtaa. Nyt vaan illalla ollut kumman levoton olo, tuli otettua päikkäritkin ja nyt en tiedä onko mulla jano vai nälkä vai väsyttääkö vai mikä on. Ehkäpä tää tästä, jos vaikka suihkussa kävis :)

Toiv. itse kunkin joulu meni kivasti!

terkuin, Simppu + pötkis 23+0
 
Parin tunnin päästä rakenneultra, vähän jännittää :) Olishan se kiva kerrankin saada myös sukupuoli tietoon, mut enemmän jännittää, onko kaikki ok. Sen verran hiljainen asukki on. Nyt sentään parina päivänä tuntunut töytäisyjä peräkkäin :)
 
Tsempit Chrissylle ja muillekin ultraan =)

Itse tulin just neuvolasta. Säntäsin avoneuvolaan, kun tajusin ykskaks, ettei mulle ole sovittu seuraavaa nla-aikaa ollenkaan! Huoletti myös, kun vauvan liikkeet niin vaimeita. No, kaikki on oikein hyvin, th arveli että istukka voi olla edessä ja liikkeet siksi erilaisia nja vaimeampia kuin edellisissä raskauksissa. Syke oli oikein vahva ja hyvä 140-146 :heart: Sitä ääntä kuuntelis vaikka kuinka pitkään :heart:

Verenpaine ok, pissa puhdas ja hemoglobiini sama kuin ekalla käynnillä (136!) että ei ainakaan rautaa tarvii syödä :D

Mietin kauhulla, että mitähän lukemia vaaka mulle näyttää, mutta ei onneksi ole tullut koko aikana kuin 4,8kg ja ihan hyvä niin. Maha on jo aika iso ja th totesikin, että kun olen malliltani lyhyt ja kapea, niin varmaan on aina ollutkin komea vauvamasu, tottahan se on :xmas:

Sain nyt sitten seuraavan ajan 22.1. ja rakenneultra olis 10.1. Ei tarvii siis kauaa odotella, ihanaa!

Hyviä vointeja kaikille :wave:

KeepGoing 18+6
 
Joulu oli ja meni, ihanasti vaan syötiin, ulkoiltiin ja laiskoteltiin kotona. Isovanhempia kävi aattona syömässä. Helpompaa niin, kun ei tarvi lähteä ipanalauman kanssa mihinkään.

Täälläkin neuvolassa käyty tänä aamuna. Kaikki ok, hb oli noussut 111 -> 128. paineet oli matalat, mutta sillehän ei mitään mahda. Syke oli n 140. Kolmisen viikkoa vielä rakenneultraan.

AnnaPauliina 18+1
 
Tulin vaan poksumaan ja merkkaamaan.
Jouluja täällä vietelty ja vielä reilu viikko lomaa. Nyt yskää ja kuumetta lapsilla, lepoilua siis luvassa edelleen.

Kriistin ja vauva 24+0 *poks*

Hyviä Joulunjatkoja kaikille !
 
Heippa pitkästä aikaa. Ja onnea mukavista ultrakuulumisista ja poikalupauksista A83 ja Chrissy72! Paljon on poikia tosiaan tulossa toukokuisiin!

Hiljaiselosta havahduttiin taas tänään. Me käytiin myös tänään ultrassa aamulla. Mun tyttöolo muuttui vahvaksi tyttölupaukseksi. Kaikki oli kunnossa ja pikkuinen niin vilkas vaikka päällepäin ei tunnu kaikki liikkeet... Vaikka istukka takana. Ihanan helpottunut olo!

Mulla on tullut sellainen ikävä vaiva kun jalkojen pakottaminen ja suonikohjut! Lomalle ollaan lähdössä viikon päästä ja harmittaa kun ei kehtaa lyhyitä shortseja ja hameita pitää :( alkaa olla jalat sen verran rumat.. Tukisukat ja magnesium ahkerassa käytössä. Vielä kun kerkeis päivän mittaan pitämään jalkoja kattoa kohden niin olis hyvä.. Ei taida löytyä mitään muita hyviä vinkkejä keltään tähän?! onko kohtalotovereita?

Tällaisia päälimmäisiä kuulumisia meiltä tänään. Mukavaa loppu vuotta kaikille!! <3

Ammi-liina + Pienitär 22+0
 
noniin jouluähkystä toipuneena tännekin voisi kirjoitella :whistle:

Ihanan rennosti meni joulu, pieniä nokosia takkatulen äärellä ja ulkolenkkejä -25c pakkasella. Olo ollut hyvä, ehkä pieni aavistus tyttöolosta, mutta voihan se hyvin olla poikakin... Vaikea sanoa kun ensimmäinen on.

8.1 olisi rakenneultraan meno, jospa se sitten selviää. Sukupuolta en aio kaikille kertoa perhe ja läheiset, muut saa jännitellä ;)

Jalkojen särystä sen verran että itselläkin jalkoja pakottanut, tukisukat on kyll ollut käytössä, mutta ei minusta kauheesti ole auttaneet. Jalat vaan ylös ja siin samalla torkut ottanut niin helpottanut :) Suonikohjuja ei onneksi ole ainakaan vielä tullut.

Huomenna Hobittia leffaan katsomaan :popcorn:

JeVi13 19+2
 
Viimeksi muokattu:
Suonikohjuista...
Mulla siis menossa neljäs raskaus, ekassa kohjuja tuli vasta ihan loppuviikoilla alapäähän, jalkoihin ei ollenkaan. Muilla kerroilla joka kerta aikaisemmin ja kipeempinä. Jalkojen kohjuihin tukisukat auttaa jonkin verran ja aina kun mahdollista, jalat ylös. Jalka toisen päällä ei sais istua ja nukkuakin olis hyvä tyynyt jalkojen alla.

Noi alapään kohjut onkin sitten sellasia, että särky ja paineentunne voi olla tosi tuskaista - häpyhuulet täynnä peukalonpäätä isompia sinisä möykkyjä. Ja mikään ei auta, jalkojen ylhäälläpito ja lepo hetkellisesti.Näin talviaikaan kun housujakin on melkein pakko pitää : /
Onneksi sentään joka kerta alapään kohjut ovat hävinneet heti synnytyksen jälkeen ja viimeksi jalkoihinkin jäi vaan sinisiä viiruja, jotka eivät ole koholla eivätkä ole vaivanneet. Toivottavasti vielä nytkin häviäisivät.

Rumia kohjuja ei lääkärin mukaan kuulemma kannata poistattaa, jos ne eivät kohtuuttomasti vaivaa, jos vielä aikoo myöhemmin hankkia lisää lapsia. Kohjut erittäin suurella todennäköisyydellä uusivat.
Henkilökohtaisesti en ole niin ulkonäköfriikki, että pelkän ulkonäköhaitan vuoksi lähtisin mitään raskauksien mukanaan tuomia kosmeettisia muutoksia korjauttelemaan. Ajattelen, että olen ylpeä siitä, että olen kantanut ja synnyttänyt nämä lapset, jäjet ovat pieni hinta siitä, mitä olen saanut. Jos jotakuta häiritsee, katsokoot muualle:LOL:
 
21+0!

Huh huh vilkkaasta joulusta on selvitty ja taisin pienen ähkynkin hommata itelleni :D Noo onneksi on jo ähky hävinnyt.
Yövuorosta tulossa ja nyt on saanu nukuttuu 5h ei uni tuu enää. Josko sitä kahvit keittäis ja lukis ton lehden ja sitte tuleeki mies ja lapset kotiin.

Rakenne ultra on 7.1 eli 10 pv päästä!!!!! :) josko sukupuoli.näkyisi? :)

Olo on hyvä, närästys on vaivannu koko päivän joskus on pahempia päiviä :/ Turvotusta oon myös jo huomannu.

Blommor ja Mini 21+0
 
Viimeksi muokattu:
Me saatiin tänään varovainen tyttölupaus ja kaikki oli muutenkin kunnossa :heart:. Toukka painoi 424gr ja vastasi mitoiltaan viikkoja :) Ens viikolla 4.1. seuraava neuvola ja pääsen täytteleen kelan hakemuksia.

panzkus ja masuasukki 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Eilen piti poksua mutta unohdi, joten tänään 20+1 :) Puoliväli saavutettu. Vauva on vieläkin hyvin salainen vaikka en ole masua niin kovin enää peitellytkään. Ilmeisesti ihmiset luulee minun vain lihonneen. Mietinkin nyt kuumeisesti että miten tulisin "kaapista ulos".

Pahoinvointia on edelleen, tosin lievemmin ja oksennuskaan ei lennä enää niin helposti. Rakenneultraa odotan jo malttamattomana ja poikafiilis on voimakas. Vielä vajaa kaksi viikkoa!
 
Vitsit, onnea kaikille hienoista rakenneultrakuulumisista!

Joulu meni ihanan leppoisasti, hengailin perheen ja ystävien kanssa, ja söin hulluna. Mieheltä sain joululahjaksi mm. sellaisen hienon vauvakilistinkorun, nyt joka päivä pidän sitä ihan fiiliksissä. (En tiedä, miten humpuukia se on, mutta ajatus siitä, että vauva kuulee koko ajan tuttua kilinää tuntuu kivalta.)

Joulupäivän yönä vauvalla taisi olla hikka, tuntui ainakin aivan erilaiselta kuin peruspotkut ja -sekoilut: semmoista vienoa koputtelua tasaisen rytmisesti parin sekunnin välein aika kauan, viitisenkin minuuttia. Aika hullun tuntuista. On tää aika ihanaa. Meille tulee vauva! (Nyt alan uskoa.)

21+5
 

Yhteistyössä