Toukokuun toukat 2013 *syksy*

Manta81 minä kuulun ns. riskiodottajiin joten käyn alustapitäen äitipolilla. Nyt alkuun naistentautien polilla, niin kauan kun elävä sikiö löytyy. Minullahan on ultrattu jo muutamia kertoja ja sikiökaikua ei ole vaan näkynyt, mutta kun mulla ei ole niitä kuukautisia ollut, niin ei yhtään tiedä missä vaiheessa raskaus on. Musta möykky löyty kohdusta, joka on joka kerta kasvanut ja HCG nousee. Nyt maanantaina pitäis viikkoja olla päälle seitsemän tai 8, joten nyt sit tiedetään, eli sillon pitäis sit näkyä enemmän. Minullahan oli raskaustesti positiivinen 23.8, joten sieltäkin laskettuna viikkoja ois nyt niin että sikiökaiku pitää näkyä.
Neuvolaan soitan ens viikolla, jos raskaus on "oikea", mutta neuvolan ultrat jätän väliin, kun saan ne yliopistollisessa sairaalassa, joka käynnillä.
 
Minäkin voisin liittyä tänne jokusen viikon taustailun jälkeen. Tein viime viikon alussa positiivisen testin ja sitä on tässä sulateltu nyt vähän aikaa. Onhan noita testejä tullut tehtyä useampi sen ensimmäisen jälkeen. Kivasti on lähtenyt tummumaan, joten pakko se on kai uskoa, että nyt tärppäsi :) Vasta 2.yk...

Mulla on menossa nyt rv 6+0. Ensimmäinen raskaus ja lapsi on kyseessä, joten tuntuu, että kaikki on vielä uutta ja ihmeellistä. Oma olo on ollut ihan siedettävä. Tosin uni maistuu ja menkkamaista vatsajomotusta on ollut aika paljonkin. Nyt viime päivinä on pientä pahaa oloakin tullut. Tosin se on enemmän sellaista yleisluontoista huonoa oloa. Muutenkin tuntuu, että ruokahalua ei juuri ole ja kerralla täytyy syödä vaan vähän. Muuten tulee huono olo.

Ultraamisen kanssa ajattelin kiltisti odottaa sinne NP-ultraan. Neuvola-aika on varattu ja se on vasta 11.10 (rv 9) ja siitä parin vkon päästä sitten se eka ultra. Laskettu aika menkkojen mukaan on 16.5, mutta se tulee myöhästymään, kun kierto on lähemmäs 35 päivää.

Täällä kyseltiin aiemmin ammatteja ja lemmikkejä. Olen sovelluskehittäjä, eli koneella istutaan päivät. Kotoa löytyy miehen lisäksi kaksi koiraa, joiden kanssa harrastamiseen uppoaa allekirjoittaneen aika tällä hetkellä melko tehokkaasti.

Tässä vielä tiedot listaa varten:
LA 16.5
Hanttuliini84 / 28 / 1. / KOS (Kätilöopisto)

Tää ketju on kyllä huippu! Tosi kivaa lukea muiden samassa tilanteessa olevien tuntemuksista ja ajatuksista :)
 
Meillä tuo ultra on sairaalalla ja sen vuoksi sinne joutuu itse varaamaan ajan, joutuu 60 km ajamaan ultraan :/

mamuska7 ai niin sinulla oli se tilanne :( Voi kuinka ikävää, toivokaamme parasta kuitenkin, voimia odotukseen :hug: Kyllä tuollainen asia ottaa vallan ajatuksista, itse en varmaankaan mitään muuta pystyisi ajattelemaan.. :'(
 
Viimeksi muokattu:
nibsu Tuosta alkoholista tuli semmoinen mieleen, että kun olin viimes raskaana niin melko alkuun oli tuttujen tuparit. Mulla oli siellä mukana pari alkoholitonta siideriä, joita kaadoin lasiin ja laitoin tölkin vaan sit nopsaa pois, että kukaan ei huomannut sen oleva alkoholitonta :) Toisella kerralla olin kuskina, koska oltiin kauempana asuvan kaverin luona. Tosin toinen kaveri siellä epäili mun olevan raskaana, koska en halunnut syödä jotain katkarapujuttua, vaikka oikeasti en tykkää katkaravusta, enkä olisi syönyt sitä muutenkaan :D Mutta onhan se tosiaan joo vaikeaa. Nyt toisella kertaa ei varmaan mene mitkään tuommoiset läpi ja meillä on kaveritapaaminen loppukuusta ja jos ultrassa on enne sitä ollut kaikki ok, niin sitten siellä kerrotaan kavereille nyt jo raskaudesta. Ovatpahan kaikki kerralla siellä sitten kuulemassa :)

lauru ja pöppinen 7+2
 
Hei kaikille ja kiva lukea kuulumisianne! :)

Itse olin tänään ensimmäisessä ultrassa, joka kuuluu lapsettomuushoitoihin ja niistä alkunsa saaneisiin raskauksiin. Meillä oli 15.8.2012 3 päivää vanhan pakastetun alkion siirto. Tänään rv 7+4 ja hyvin näkyi pieni noin 1,5 cm kokoinen ihmisen alku ja kuului sydänäänetkin todella hyvin. Koko vastasi rv 7+5, mutta neuvolakorttiin tuli hedelmöitysajankohdan mukaan rv 7+4 ja laskettu aika pysyy siis samana 5.5.2013 :heart:

Olin niin liikkuttunut, että itkuhan siinä tuli ja lääkärikin sanoi neljään otteeseen, että onnea nyt vielä kerran ja hänkin oli selvästi liikuttunut, kuten myös mukana ollut kätilö ja lääketieteen kandi :)

Tänään sitten vielä ensimmäiseen neuvolaan ja täyttämään lisää tietoja sairaalasta saamaani äititys/neuvolakorttiin. Ihanaa, nyt vihdoin uskon, että tämä kauan odotettu raskaus on totta ja toivon, että pieni pysyy matkassa loppuun saakka.
 
Ihanaa lukea hyviä uutisia! :)
Esikoisen kanssa oltiin aamupäivällä perhekerhossa, nyt poju nukkuu ja äitillä on huilitauko. :) Olo on ollut vielä toistaiseksi hyvä, kahviakin pystyn juomaan eikä pahoinvointia oo vielä ilmenny. (koputetaan puuta..) Väsyttää ehkä hiukka enemmän kun normaalisti, mutta eipä tässä paljoa lepäillä kun tuon pienen energisen pojanviikarin kanssa touhua on ihan koko ajan! <3

Turvotusta on vähän, mutta mulla jäi viime raskaudesta tohon vyötärölle tollanen kiva pikku makkara, niin eipä näy vielä vatsanseudulla juuri minkäänlaista muutosta. Tosin, onhan viikkojakin vielä niin vähän.. :) Normaalisti oon tosi perso makealle, ostan suurinpiirtein joka kauppareissulta suklaata tms., mutta nyt ei oo tehny yhtään makeeta mieli! Jes ;) Toivotaan et sama jatkuu raskauden loppuun asti niin ei tulis kovin kauheesti lisää kiloja.. :)
 
Minäki voisin nyt liittyä tänne :) Kaikkia viestejä en vielä jaksanu läpi lukea, mutta lueskelen tässä pikkuhiljaa.

Jen90/ 21/ 1./OAS tai OYS
laskurin mukaan LA ois 9.5.2013 eli nyt ollaan 8.viikolla :)

Vielä en oo kertonu raskaudesta muille ku poikakaverille ja parhaalle ystävälle. Jotenki vaikia tajuta koko asiaa ku oireita ei oo hirveesti ollu tai jos on ollu ni ne on semmosia, mitä on ollu ilman raskauttaki :D Palelua, ruokahaluttomuutta, välillä vähän etoo, väsymystä..

Neuvolan varasin 7.viikolla ja sain sen lokakuulle ku pitää olla 9 viikkoa takana kuulemma :)
 
Nibsu Määki mietin vaikka miten kauan tuota, että miten juhlissa toimii ku juomattomuus herättää huomiota. Heti autto ku parhaalle kaverille kerto ni se pystyy auttamaan :) Mulla nyt takana kahdet juhlat ja toisissa mulla "oli antibiootti" ja just ennen toisia olin sattunu näkemään kavereita eri paikkakunnalla ni sanottiin, että olin juonu niiden kanssa ni ei jaksanu enää toisena iltana :D Vesilinjalla siis. Kaikkea sitä keksii ku ei halua paljastaa, mutta ei myöskään jäädä paitsi juhlista :D Vaikkakin tuntuu, ettei nuo yhdelle kaverille ihan läpi oo menny, mutta eipähän oo vielä ainakaan mitään kyselly :p
 
Täällä kans ultrassa käyty. Mahtavaa että meidän neuvolassa on tuo ultramahdollisuus niin ei tarvi maksaa maltaita yksityisellä. Ihan vatsan päältä ultrasi ja olin ihan varma ettei siellä mitään näy kun kohtukin taaksepäin kallellaan. No näkyi siellä se kaikkein tärkein: pienen pieni sydän pamppaili lujasti :heart: Muuten ei hirveästi mitään erottanu ku oli niin rakeinen kuva eikä mittojakaan saanu. Mutta neuvolakerralla katotaan viel uusiks jos ei silloin vielä sydänääniä saada kuulumaan. Oli kyllä oikein mukava neuvolatäti :)

Mekään ei olla kerrottu viel kelleen, saa nähdä joutuuko viikonloppuna kertoon siskoille..ja sit varmaan myös äidille..huiiii :D

panzkus 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12
Hei kaikille!

Ehkäpä minäkin uskallan tänne kirjoittaa. Ekaa lasta odotellaan, raskaustesti näytti eilen plussaa. Mahaa on kivistänyt ja pissalla on pitänyt ravata yhtenään. Vähän on ollut myös etova olo tänään, mutta se voi toki olla pelkästään psykologistakin :) Viikkoja tänään siis vasta 4+4, eli mitä tahansa voi vielä tapahtua. Laitanpa tiedot tähän kuitenkin:

ruppu/ 31 v./ 1./ KOS tai NKL/ LA 26.5. viimeisistä kuukatisista laskettuna

Muoks: lisäsin lasketun ajan.
 
Viimeksi muokattu:
Huh, nyt se pahoinvointi sitten alkoi. Alkuviikosta asti tullut aaltoillen paha olo, joka kyllä helpottaa välillä. Luulin kyllä, että selviän ilman pahoinvointia, mutta toisin kävi. Muutaman kerran ollut lähellä, että joudun töissä oksentamaan, mutta toistaiseksi pysynyt sisällä. Työskentelen tiiviisti samassa huoneessa työkaverin kanssa, joka kyllä heti arvaa, jos alan oksennella.. Luulen, että hän nyt jo epäilee, kun napostelen koko ajan jotain pientä.

Oletteko muut huomanneet makean himon katoamista? Mulla on oikeastaan ruokahalu kadonnut lähes kokonaan vaikkei hirveän huono olo ole ollutkaan. Normaalisti olen kyllä sellainen karkkihiiri, että syön joka päivä jotain herkkuja. Nyt en ole muutamaan viikkoon syönyt oikein mitään hyvyjä... Edes ruokaa ei tee kauheasti mieli, mutta on pakko syödä jottei tule pahoinvointia.

Varasin viime viikolla jo neuvolankin ja oli ihan huippu mukavan tuntuinen neuvolatäti! Katsotaan miten homma lähtee etenemään. Sain ajan jo ensi maanantaille, jolloin on vasta 7+3. Vähän tuntuu aikaiselta kun ei ole mitään varmuutta koko raskaudesta vielä.. No, kyllä hän varmaan paremmin asiansa tietää :)
 
Moni on saanut ihania ultrauutisia! Mahtavaa :heart:

Ja tervetuloa kaikille uusille taas :flower:

Itse tosi huonosti kirjoitellut. Lukenut kylläkin olen :) Täällä odotellaan kovasti maanantain ultraa. Oireet ovat ennallaan. Tyttö-/poikaoloista on ollut täällä kirjoittelua jonkin verran. Itse olen 99% varma, että tämä tulokas on tyttö. Toisaalta toivoisin poikaa, koska kaksi tyttöä löytyy jo...mutta siis ihan sama sinällään kumpi on, tyttö olisi helpompi, kun löytyisi jo kaikki vaatteet yms. eikä tarvis ostella poikamaisia :)
 
Heippa kaikille uusille ja vanhoille!

Olen listaa käynyt lukemassa edellisen kirjoituskertani jälkeen, mutta en ole yksinkertaisesti jaksanut millään mitään tekstiä näppäillä. Mua on väsyttänyt iltasella töiden jälkeen niin että nukkumaan olen mennyt parina iltana jo ennen yhdeksää. Päivällä väsymys ei töissä ollessa tunnu, mutta kotiin päästyä voisin suoraa päätä kaatua sänkyyn ja nukkua aamuun asti.

Synnytyksistänne olitte monet kertoneet, joillain mukavampia ja joillain vähemmän mukavia kertomuksia. Itselläni takana siis kaksi ihan hyvin sujunutta synnytystä ja ihan hyvillä mielin lähden kolmattakin nyt maailmaan saattamaan jos niin pitkälle päästään...

Onko raskaus tai tuleva vauva tullut teidän uniinne? Mä näin unta jossa meille oli syntynyt kaksostytöt :D :heart: Oikeastaan mitään kovin kummallista unessa ei tapahtunut, kunhan hoivailin aika lailla kiireisen oloisena ja hiki hatussa kaikkia neljää tytärtäni. No, joopa joo. Toinen uni jonka näin, oli sellainen missä jokin terveysalan ihminen antoi/ määräsi minulle jotain lääkettä, josta vaadin heti selvityksen sopiiko tuote ollenkaan nautittavaksi tässä tilassa, raskaana. Aikaisemmissa raskauksissa unielämä on myös ollut vilkasta, mun mielestä se on vaan hauskaa =)

Ensimmäinen neuvola on varattu, ihan vain siksi että satuin lastenneuvolaasioissa ko. paikassa asioimaan niin hoidin samalla varauksen. Meidän kaupungissa äitiys ja lastenneuvola on yhdistetty.

Kertomisesta: Ollaan kerrottu raskaudesta kahdelle ystäväpariskunnalle kun jäin ruokatilausta tehdessä kiinni tilatessani pihviä hyvin kypsänä. Noh, sinänsä tietovuoto ei haittaa, muutenkin olen niin innoissani että tekisi mieli koko maailmalle julistaa, ja silti mielessä on epäilys että entäs jos tämä onni ei kestäkään loppuun asti. Tietenkin läheiset ystävät osaavat myös tukea ja myötäelää vastoinkäymistenkin kohdalla, on kertomisessaaina puolensa ja puolensa. Koko aika, kaiken aikaa asia pyörii mielessä ja tuntuu että se on ollut monta kertaa jo ihan kielen päällä... taitaa olla vaan ajan kysymys milloin uutinen livahtaa huuliltani uudelle kuulijalle :O

Typy85 Ainakaan täällä ei ole makeanhimo kadonnut minnekään, melkein päin vastoin! Ruokahalu on normaalia suurempi ja herkut maistuisi myös! Ehkä mun kohdalla näin myös siksi, ettei pahoinvointia ole juuri ollut?

Terkkuja ja hyvää tuulta kaikille listalaisille; miimimiimi 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Paljon tulokkaita ja hyviä ultrakuulumisia tipahdellut :flower:

Ensimmäistä neuvolaa en ole vielä varaillut, katsotaan sitten vko 6-7, onhan se kuitenkin alun verikokeiden kannalta hyvä varata ajoissa ja saa mieleisen ajankin.

Täällä toivon tyttöä kun poika on meillä tuo esikoinen.. Kumpi vaan toki aivan tervetullut ja ihana tulokas, mutta jotenkin pikku prinsessa olisi ihana..

Ruokahalu ei tosiaan täälläkään ole kadonnut, syön kuin hevonen näin alkuun, kun ei pahoinvointiakaan ole näkynyt..

Hetami 5 +2
 
Typy85 Mullaki on normaalisti, että joka päivä tulee herkkuja syötyä, mutta nyt on makeanhimo kadonnu jonnekki. Niin on ruokahalu muutenki ni välillä sorrun jotain herkkuja syömään vaan sen takia ku tuntuu ettei mikään muu mee alas ja pakko jotain syödä :D

Unista sen verran, että muuten ei oo raskaus tullu uniin paitsi yks yö näin unta, että kerroin raskaudesta äidilleni. Harmi kun en muista hänen reaktiotaan :D Toinen uni oli, että oltiin kavereiden kanssa mökillä ja join yhden lonkeron ettei raskaus paljastuisi ja sitten tuli niin hirveät omantunnon tuskat, että oli pakko käydä oksentamassa. Hirveän todentuntuisia unia ja tuo viimeisin uni loppu vielä siihen, että kun heräsin niin oli oikeastikin oksettava olo.
 
Tänään varhaisultra edessä ja jännitystä on kyllä paljon ilmassa. Yöunet jäikin vähän vähäisiksi, kun ei tahtonut saada unen päästä kiinni milllään, kun vain mietti tämän päivän ultraa ja sitä, että löytyyköhän sieltä edes ketään...

Ruby & 7+6
 
  • Tykkää
Reactions: attol- ja Manta81
Hohhoijaa, kovasti väsyttäis vielä, mutta nuhainen 1 wee ei halunnut nukkua seitsämää pidempään, onneksi vanhemmat tytöt lähtevät tänään isänsä luokse, niin ei tarvitse kummemmin laittaa ruokia viikonlopun aikana. Tosin pitäisi jo alkaa miettimään että mitä tuon pikku neidin synttäreillä tarjoaisi, onneksi on pakastin täynnä marjoja eli kakun täytteet löytyy :)

Mahdottoman hyvä mieli jäi siitä eilisestä ultrasta, hintaa muuten sille tuli 107e ja Hämeenlinnassa kävin, lähes ainoa paikka missä oli naisgyne tarjolla, vaikka on jo monta synnytystä takana ja on sata kertaa alatutkimus tehty, niin siltikin mua ällöttää mies lääkäri tai gyne, miksi ne siihen ovat erikoistuneet, onko niillä joku fetissi? :LOL:

Pahat olot myllää vatsassa yhä edelleen, tämä on niin inhottavaa ja kun ei oikein viitti mihinkään lähteäkään.

8+0
 
  • Tykkää
Reactions: puputytto
Heipparallaa vaan kaikille :)

täällä jo ultrakuulumisiakin joillain, ihana lukea niitä :heart:

Täällä turvotus on järkyttävä. Menin illalla syömään grilliruokaa ja suklaata, nyt ei mene edes housun nappi kiinni, ilman, puristaisi ja kiristäisi ikävästi.

Kamala hinku olisi päästä ultraan, mutta en taida silti mihinkään yksityiselle mennä. Jännitän joka raskauden alussa, että onhan varmasti tulossa vain yksi vauva :D

Oireita ei ole hirveästi, muutamana päivänä tosin vain kamala väsymys meinaa iskeä iltapäivästä, ja koko päivän muutenkin vähän hyytynyt olo. Niin ja tuo turvotus.
Ajattelin käydä ostamassa pari vähän löysempää paitaa,että saa pidettyä tuon turvotuksen piilossa. Ja vauvamahankin mahdollisimman myöhään. En halua anopille ja appiukolle kertoa ennen kuin on pakko. Vaikka lapsenlapsista kovasti tykkäävätkin, tulee ilmoitus viidennestä olemaan järkytys. Järkyttyivät nimittäin jo neljännestä niin kovasti, että ensi reaktio oli "voi kauheeta, voi teitä onnettomia"

Kamala pohdinta päällä, jätänkö tauolle harrastukseni, vai yritänkö puoliteholla mennä. Puolitehoinen treeni taas ei sovi luonteelleni, olen vähän sellainen "kaikki tai ei mitään tyyppi". Harrastan siis potkunyrkkeilyä, ja se on mulle todella tärkeä harrastus. Huomaan kyllä jo nyt motivaation laskua, kun tietää, ettei voi sparrata tai ottaa kaikkia tekniikkaharjoituksia mukaan.
Nyt mulla onkin ongelma, että olen ilmoittautunut leirille, joka on parin viikon päästä, tuolloin viikkoja on 8. Yritän saada sen sumplittua läpi, sillä koko leirille lähtevä porukka on tulossa mun kyydissä, ei oikein kehtaa jäädä pois :D
Jos ottais sen varovasti, ja pitäis jäähyväis viikonloppuna harrastukselle.

Jotain piti kovasti kommentoida, mutta tuli tuo kuopus viereen kirkumaan, ja unohdin saman tien. pitänee tulla myöhemmin uudestaan kirjoittamaan.

Kakaravaara ja Yllätys 6+0 :)
 
Heipparallaa!

Vielä yksi 33 vuotias toukokuisen odottaja Espoosta ilmoittautuu mukaan yhteiselle matkalle! Laskettuaika on menkkojen mukaan 22.5 ja Jorvi on näillä näkymin synnytysairaala. Tosin esikoinenkin kasvoi masussa niin huimaa tahtia ja päätti tulla ulos jo viikoilla 37+5 nelikiloisena jötkäleenä, joten eipä sitä la:ta kannata tuijottaa liian tarkasti :) Tulokas siis perheen toinen. Esikoinen meille syntyi kesällä 2011.

Nomen est omen 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: Pilvilinna74
Ihania ultra uutisia! Tervetuloa uusille ja onnea plussasta!

Herkuista sen verran etten pysty syömään enää oikeastaan mitään. Kaikki tulee ulos. Sitten kun ei ole syönyt vaan oksentanut niin alkaa huimaamaan ja tulee jo sen takia paha olo. Jotain yritän syödä ja tällä hetkellä taitaa keksit olla ainoa mikä on pysynyt sisällä yli puolituntia. Ei ole enää ollenkaan ruokahalua, mutta jotain aina pitää yrittää syödä vaikka lopputulos on arvattavissa.

Unista: Normaalisti nään aivan outoja ja sekavia unia, mutta nyt en muista mitä unta olen nähnyt jos niitä on ollut...

Meillä minun äiti jo tietää tulokkaasta mikä on hyvä kun en oikein pysty aina lapsia hakea eskarista tai kerhosta niin äiti hoitaa sellaiset asiat. Muille kerrotaan vasta np-ultran jälkeen.

On niin vahvat oireet, että kyllä se on uskottava jo että raskaana ollaan. Jostain syystä minua ei enää keskenmeno huoleta. Viimeksi kun keskenmeno tuli se tuli heti alussa ja minulla ei ollut oikeastaan minkäänlaisia oireita, vain hyvin lievää väsymystä.
 
Täältä hyppäis vielä yks uusi kelkkaan, plussa tuli jo viikko sitten eli nyt vois olla jotain 5+? ei tarkkaa tietoa. Ikää 27v, 1.lapsonen ja KOS:lle varmaankin. LA joku 18.5 en yhtään tiedä, ilmotan sit tarkemman ku käyty ar-ultrassa joka pitäiskin tässä varata..
Itsellä oireina väsymys, rintojen herkkyys, hiuksen rasvoittuu ja maha turvottaa mutta ei sitä pahoinvointia ainakaan vielä. Niin ja tuli viikon mittaiset valemenkat eli pienenpientä vaal.punasta tuhrua sillo ku menkkojen olis pitäny tulla, sen takia en tännekään uskaltanu aikasemmin ilmoittautua ku pelkäsin et jos ne siitä yltyy mut nyt näyttäis loppuneen. Jotenkin vielä epäuskonen olo ennen ultraa mutta katotaan näkyykö siellä jotain, en liikaa uskalla vielä haaveilla ettei sit pety niin kovasti.

Ja harrastuksista kun oli puhe niin itse aloitin just joogan tossa vähä yli viikko sitten ja se kyllä sopii hyvin vaikka raskaana onkin, siel oli joku muukin ison mahan kanssa joka sitten vaan jättää tietyt liikkeet tekemättä missä mahallaan pitää olla.
Hyvää syksyn jatkoa kaikille ja toivottavasti kaikilla pysyy pienet matkassa...
 

Yhteistyössä