:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

Suzyanne
nikunaku Joo minulla oli jo pari krt käytetystä Manducasta mielestäni varmat kaupat, myyjä oli lähettänyt repusta kuvan minun sähköpostiini, ja kirjoitin että ostan sen. Sitten myyjä kirjoittikin että olo jo sopinut kaupat. Eli oli tehnyt monen kanssa samaan aikaan kauppaa, ja joku oli ennen minua ehtinyt kirjoittaa ostavansa sen. Ei minusta kamalan reilua, mutta nopeat syö hitaat. :/

Siitä Vilin sisko-tai velipuolesta, niin ainakin valokuvan haluaisin nähdä, ehkä jopa tavata. Meillä on vaan miehen kanssa erimielisyys siitä, että kerrotaanko Vilille etten minä ole hänen biologinen äitinsä. Minusta sen voisi kertoa heti kun hän sen ymmärtää, kamalaa olisi valehdella niin isosta asiasta, miehen mielestä ei. Voi olla että joudumme siis käymään asiasta vielä pitkiä neuvotteluja, ennenkuin pääsemme yksimielisyyteen. Mutta se asia ei ole ajankohtainen vielä moneen vuoteen. Se on meillä vähän muutenkin niin, että miehen tuttavat ei tiedä, ja minun tuttavani tietävät, siksi ei viitsitä kauheasti pitää mitään juhlia, jossa on molempien tuttuja. Minä olen luonteeltani avoin, (joskus hölötän liikaakin omia asioitani, niinkuin esim. täällä palstallakin aika paljon :D ) ja mies taas ei. Minusta vaan tuo luovutettu munasolujuttu ei ole mitenkään nolo, enkä osaa kuvitella että jonkun mielestä olisi. Esim. isyyden tunnustuksessa mies ei halunnut että kerron lastenvalvojalle asiasta. Oli aika tyhmää minusta vastata kysymykseen että vannonko, etten ole ollut Vilin hedelmöityksen aikaan sukupuoliyhteydessä muiden miesten kanssa jne., jos oltaisiin heti kerrottu, ei olisi tarvinnut tuollaisiin kysymyksiin vastailla ollenkaan. No joo nyt menin tapani mukaan sivuraiteille. :D

Kiitos Ergo-repun tarjouksesta, mutta jotenkin tykkään Manducasta, enemmän minun tyyliseni. Ja se kesäpesä, en usko että kuitenkaan meillä olisi käyttöä. Hereillä ollessa Vili ei viihdy juurikaan makuulla, enkä usko että hän siinä tykkäisi nukkuakaan. :( Ajattelin Virossa nukuttaa ulkona ihan vaunuissa, jossa on hyttysverkko päällä.

Pianissimo kiitos linkistä, taida tulostaa tuon oppaan isovanhemmille ja antaa anopille, (tai no eihän se tavallaan ole anoppi, kun ei olla naimisissa, mutta kuitenkin =) ) kun häneltä tulee ohjeita suoraan 60-luvulta, antoi jopa minulle vauvanhoito-oppaan vuodelta -63. Siellä on mm. että kolmiviikkoiselle aletaan juottamaan tuoremehua, ja janojuomaksi sokerivettä, jota pitäisi saada 5% painostaan. :xmas: Kun hän antoi oppaan miehen kautta minulle, onneksi mies oli sanonut aika painokkaasti, että nykyään moni ohje on muuttunut, ja että kyllä minä osaan lasta hoitaa..

Rockmummy Hyvä kun oli eilen jo parempi fiilis! Mulla myös oli jo ihan normaali mieliala eilen. Huh että säikähdin että olen sairastunut, oli oikeasti tosi masentunut olo, ja kyyneleet valui ihan pitkin päivää, ilman että edes tiesin tarkkaa syytä, oli vaan paha olla, ja Vililläkin oli huono päivä. Eilen sitten Vilillä oli suunnilleen elämänsä itkuttomin päivä!! Ihan käsittämätöntä, ei itkenyt kuin pari krt herättyään nälkäänsä, muuten oli ihan tyytyväinen koko päivän. Kirjastossakin Vili oli hereillä, ja pelkäsin koko ajan koska huuto alkaa. Mutta katseli vain silmät pyöreänä ympärilleen, sitä ei ole koskaan aiemmin tapahtunut, olin ihan että :eek: . :D Olen huomannut, että Vilillä on voimakkaasti joko hyviä tai huonoja päiviä, ei ole mikään tasainen luonne siis, ja samanlainen on mieskin, ja minä myös. Kaikki ollaan sellaisia suurien tunteiden ihmisiä. :D

Tuli eilisestä mieleen, että olisi kiva kuulla hassuja juttuja, mitä vauvanne ovat ehkä tehneet? Eilen meinasin pissiä housuuni, kun eilen nostin Vilin kainaloista eteeni, yläpuolelleni, niin hän puklasi oikein kunnolla, suoraan päälleni. Ja kaiken lisäksi vielä alkoi nauraa sen jälkeen. :LOL: Monesti hän myös pieraiseen oikein antaumuksella, ja nauraa päälle. :D Uskon että nuo ovat kuitenkin ainakin vielä ihan sattumaa, ei kaksikuisella vielä voi huumorintajua olla, ainakaan kieroutunutta. Tulee kyllä varmaan vielä tietoisestikin olemaan, koska meillä miehenkin kanssa on enemmän tai vähemmän kipeä huumorintaju. :whistle: B)

Suzyanne ja Vili, 8 vk 5 pv
 
huomenta.

nukahdin eilen aikasin ku menin nukuttaa/imettää Ceciliaa sänkyyn. Aamulla olin ihan varma,että on viikonloppu ja mies on alakerrassa aikasemmin heränneiden lasten kanssa.Lapset sitte sai portaiden portin auki ja tuli herättää mut.
Jotenki mulla oli aamulla sellainen fiilis,että olen vihainen miehelleni. :eek: Laitoin tekstarin,että mitäs eilen oikeen tapahtui ku aamulla ensimmäisenä olin kamalan vihainen hänelle jostain. :ashamed: Mies sanoi,ettei mistään olla tapeltu. Musta tuntuu,että mä hermostun ihan ihme jutuista sille. Esim. eilen se oli hobbarissa käymässä ja pyysin sitä etsii yhtä päiväpeittoa ja netissä ei ollu enää sitä joten en tienny sen nimeä. Loppujen lopuksi mä hermostuin siitä ku mä en päässy sinne liikkeeseen itse katsomaan ja etsimään. :eek: :ashamed: Mies sitte jatkoi ettei tänään ainakaan kannattais olla vihainen hänelle ku hän oli just ostanut mulle pari jotain (ymmärsin että kallista) yllätystä.

Suzyanne: onpa ihme myyjiä.Ymmärrän harmituksen.Mulla meinaan kävi eilen niin,että kävin kirppiksellä ja bongasin tosi halvalla 20 e saumurin.Siinä ei vaan ollu mitään ohjekirjaa mukana ja mä en ole koskaan saumuria omistanu enkä ole kummoinen ompelija.Se kirppiksen pitäjä lupas soittaa sille myyjälle ku tuntee sen,että onko sillä mahd. ohjekirjaa.Mä pyysin varaa sen ja,että haen sen.Ostin sieltä eka yhden jutun johon meni käteiset.Eli menen hakee rahaa ja yritän vaikka netistä tutkii löytyykö ohjeita. Menin tunnin päästä takaisin ni myyjä tokas mulle että sulle kävi nyt huono tuuri.Se saumuri on siinä kassalla ja sano,että se ostetaan nyt. Mä totesin,että luulin,että sä varasit sen mulle.Sitte se myyjä alkoi puhuu( eli käänsi jutun mun eduksi) että sulla kävi tuuri,ettet sä ostanut sitä konetta.Saatiin sen myyjä kiinni ja kone on olllu 5 v käyttämättä ja e pitää huoltaa.Se huolto on niin kamalan kallis...jne. Eli tyyliin että kävi tuuri ku et ostanu sitä rahareikää. Sen ostaa nyt oi nainen joka on ompelija ja hänellä tuttu ompelukone huoltaja. Että otti päähän.Rahat kädessä olin menossa sitä konetta noutaa. :( Sen huollon hinnan kanssa se olis silti ollu edullinen käytetty saumuri.
Joten todellakin Suzyanne ymmärrän kuinka ottaa päähän. Mun mielestä tollasissa tilanteissa myyjä vois ilmoittaa,että ilmoita mahdollisimman pian koska mulla on pari muutakin kiinnostunut siitä tms. Mulle on joskus silleen joku vastannu ja olen sitte pyytäny varaa mulle. Niin siitä ergosta...en ole pakko myymässä tai tyrkyttämässä kenellekkään.Mä vaan mietin teidän tulevaan Viron reissua jos sillä olis ollu käyttöä siellä.Meinaan voisin sen antaa ihan lainaksikin matkaa varten.

no miks tää netti tökkii.yritän lähettää tän ennen ku kaikki katoaa..
 
hei vaan!

En ookkaan taas aikoihin kirjotellu... :) Käyn kyllä kovasti lueskelemassa juttuja ja paljon samanlaisia ongelmia ja haasteita taitaa olla muillakin. Meillä tyttö raivoaa tissillä ihan tosissaan välillä. Joskus saan sen rauhotettua ja sit sujuu imetys hyvin, mut sit taas joskus ei mikään asento kelpaa ja tissi on liian tyhjä/täynnä tai valaistus on väärä tai äidillä vääränvärinen paita... en tiiä siis aina et mistä kiikastaa. No osittain annetaan pullosta ja vitsit että on helpottunu olo! Eli toisin sanoen imetän kun jaksan/on hyvä tilanne ja jos tyttö ei raivoa. Silloin jos kaamee raivo päällä niin en ees yritä alkaa imettämään. Mut eilen illalla pumppasin 10 minuutissa 125 ml! Et ei se ainakaan loppumassa oo se maito. :)

Käytiin eilen myös pneumokokki-rokotetutkimuksessa ja saatiin rotarix ja se eka tutkimusrokote. Voi miten tyttö muuttui punaiseksi kuin rapu ja huusi sydäntäsärkevästi! Kuitenkin vaan jonku 10 sekuntia, kun sit sai maitoa ja koko juttu unohtui. :) Ihan väsyksissä ollu neiti koko eilispäivän ja nukkuikin hyvin viime yön.

Mä oon itseasiassa antanu kuumina hellepäivinä vähän vettä kun tuntuu et tytöllä on jano. Eipä se sitä paljoa juo mut kostutti suutaan. Ja sit epäilen et saattais olla sammasta tulossa kun on vähän vaalean näköinen suu niin ajattelin et vesitilkka silloin tällöin vois auttaa
siihen.

tyttö myös pulauttelee paljon!! koko ajan kaikki harsot pesussa ja menee parhaimmillaan 7 vaatekertaa päivässä. :D Oonkin alkanu miettimään et pitäiskö sille antaa vähän ajan päästä jo iltaisin velliä, jos se pysyisi paremmin sisällä eikä tulis puklua niin paljon. Selvästi tytöstä tuntuu inhottavalta aina puklata. No kai se on vähän aikaa vielä ooteltava et sitä velliä vois antaa. Täytyy kysyä neuvolassa mielipidettä et miten on.

meillä taas mies ottaa kaiken mun sanomisen neuvona tai arvosteluna. :kieh: mä saatan sanoa vaan esimerkiks et "sitä harsoa voi varmaan vielä käyttää" nii sit se suuttuu siitä et kyl hän tietää ja osaa. perhana mähän vaan keskustelen. :kieh: mut on kyl niin ihana lapsen kanssa. Ollaan molemmat kotona niin on ihanaa kun on toinen koko ajan apuna. Ja lapsikin saa ihan eritavalla suhteen isäänsä. :) Mut osaa se kyl kans luistaa hommista... tänä aamuna mä laitoin pyykit, latasin astianpesukoneen, syötin tytön, pesin pullot ja siivoilin muuten vaan niin mies sai sinä aikana juotua kahvin ja vietyä roskat. :LOL: nyt meni vaunulenkille tytön kanssa et ainakin saan sitä ihanaa omaa aikaa. :D Olis uusin kaksplussa lukematta vielä.. :saint:

tyttö jokeltelee paljon, viuhtoo käsillä ja jaloilla menemään, kannattelee päätään jo hienosti ja nuoleskelee kaikkea mahdollista. Peittoa, olkapäätä, sormia...

ElinaMaria ja tyttö tänään 2kk :heart:
 
Heippa! Mäkin käyn täällä lukemassa ja lueskelen samalla kun imetän, mut en "ehdi" koskaan kirjottamaan itse. Nyt ainakin lyhyesti.

Iiro kävi neuvolassa viikko sitten, ja miehekkään mitat siellä olikin, painoa herralla 6,47 kg ja pituutta 60,2 cm. Ja ikää oli tuolloin 7vk + 5pv. Ei tarvii kuulemma alkaa dietille vaikka painoo on tullut aika paljon :)

ElinaMaria, meillä on ihan samanlaista, kädet ja jalat heiluu hirveetä kyytiä, tosi vauhdikas väkkärä tuo poika!! Joskus potkii jalalla vauhtia kun on tissillä mun vieressä sängyllä! Hirveä hamuaminen myös, nyrkkejä koitetaan tunkea suuhun, jopa molempia yhtä aikaa =) Ja se on mahtavaa kun poitsu on alkanut juttelemaan meille enemmän ja enemmän :heart:

Miida ja Iiro, jolla tänään ikää tasan 2kk!!
 
|O |O Ei hitto, koko päivän ollut ihan vedoton olo sekä miehellä että mulla. Leevi herää kellon tarkkaan kuudelta ja tänä aamuna ei oikein viihtynyt enää pitempään makuulla vaikka nostettiin hänet meidän väliin niinkuin aina.. Melkein tuli riita et kumpi joutuu nouseen ylös pojan kanssa.. Mies kuitenkin käy töissä joten minä se nousen yleensä sitten aloittamaan aamun hyvissä ajoin! Leevi ei onneksi jaksa kukkua kuin max pari tuntia ja laitan hänet sitten ulos unille.. Menin sitten itsekin takas petiin ja nukuttiin sitten kaikki puoleen päivään kunnes meidän oli pakko nousta ruoan laittoon että mies ehtii sit lähtee töihin, muuten ois menny unia pidempäänkin! :eek: Suunnittelin niin paljon siivoiluja mitä tänään teen..jep, sain jopa koneellisen pyykkiä pestyä, muuten vain joko torkkunut pojan vieressä tai leikittänyt häntä... |O Huomenna pitäis käydä jo aamusta ostaan pimennysverho makkarin ikkunaan jos tuo pojan herääminen johtuu tuosta valon määrästä...Mitä vaan että edes tunnin pidempään saisi nukkua! :ashamed:

Mulla on alkanut selkää särkeä aina näin iltaa kohden... kai se on kun tuota poikaa kantelee ja nostelee koko päivän niin alkaa tuntua.. toivottavasti ei tästä kuitenkaan pahenisi.

Nyt vielä pumppaamaan maitoa ja sitten nukkumaan, josko sitä huomenna olisi vähän energisempi... |O

Jasmin ja Leevi 2kk2vk :heart:
 
Suzyanne
Nikunakukiitos lainaus-tarjouksesta tosi paljon, :flower: mutta ei tarvitse. Onneksi meillä on ne matkarattaat mihin saa turvakaukalon kiinni, ne on tosi kätevät reissulla. Paitsi että otetaan varmaan vaunutkin, kun pakulla lähdetään. Meillä on aina sinne mennessä paku tuoaten täynnä tavaraa, vaikka oltaisiin pariksi-kolmeksi viikossa menossa, niin nytkin, vaikka kaipa sitä tulisi vähemmälläkin toimeen.. :whistle: Huomasin että täällä on yksi liike josta saa vuokrata Ergoa ja Manducaa kokeiltavaksi ihan muutamalla eurolla, reissun jälkeen sitä voisikin harkita, niin tietäisi että viihtyykö Vili sellaisissa edes. Kantoliinassa viihtyy edelleen sitkeästä yrittämisestä aina sen 15 min. :( Ceciliako ei viihdy Ergossa? En nyt harvapäisenä muista, onko meillä ollut täällä sinun kanssasi puhetta, että viihtyykö hän kantoliinassa paremmin? Sori huonomuistisuuteni, vaikea muistaa kuka on täällä mitäkin kertonut. :ashamed:

Rockmummy Jeejee, mullakin on nyt se Lindexin ihana vauvojen nahkarotsi, löysin kuin ihmeen kaupalla eilen alesta. Ei se paljon alennettu ollut, ettei sinua ala harmittaa. :D Pari oli jäljellä enää, toinen juuri Vilin tulevaa kokoa, eli 68. Iik, nyt en osta Vilille vähään aikaan vaatetta, ihan liikaa olen nyt ostellut alesta, en uskalla edes laskea summaa.. :whistle:

Täälläkin vauhdikasta menoa Vilillä, jokellellaan, huidotaan ja viuhdotaan, naureskellaan ja imeskellään nyrkkejä. Kahteen päivään ei ole edes nyt pahemmin itkeskellyt, ihan vaan ne normaalit väsy-ja nälkäitkut, ei mitään tuntikausien kitinää.*koputtaa puuta* Jospa se itkuisuus alkaisi jo pysyvästi vähetä.

Tänään kävin pitkästä aikaa moikkaamassa yhtä kaveria, ei ole nähnyt Viliä noin kuukauteen. Sanoi että aika pullero on poika. :D Niinhän se on, painaa varmaan jo ainakin lähelle 6,5 kg. Noh, vauvat saakin olla vähän pyöreitä. =) Tässä Vilistä 8-viikkois-kuva, lähetin tämän eilen Vauvalehden vauvakuvasivulle, saas nähdä julkaisevatko.=)



Suzyanne ja Vili, 9 vkoa.
 
Kiitos nimionnitteluista :heart: Emilia on tosiaan ollut suosittu toinen nimi. Melkein kaikki tuntevat jonkun joka on kastettu Emiliaksi :D

Nikunaku Kyllä me haettiin ensin luontoon liittyvää nimeä. Muistit ihan oikein, että ollaan retkeilyihmisiä ja lapissa käydään niin usein kuin voidaan. Mutta oli meillä Roosaa yms. nimeä myös mietinnässä. Sitten se Saana tuntui kuitenkin sopivammalta :) Muuta selitystä nimelle emme ole löytäneet, kuin tunturi Kilpisjärvellä.
Ristiäispäivänä huomasin hauskan sattuman, kun minun vihkisormus on teetetty ja se on tunturin mallinen. Se on ihan kuin Saana-tunturin sivuprofiili. Olen sen toki heti silloin tiedostanut kun sormuksen näin. Mutta nyt kun en ole voinut pitää sormuksia, kun sormet on vieläkin turvoksissa niin ristiäisiin kun laitoin veden kanssa sormuksia, niin tajusin tämän yhteensattuman :heart:
Kilot ovat karisseet muuten hyvin (miinus 5 kg lähtöpainoon), mutta sormet on turvoksissa edelleen. Ei pahasti, mutta sen verran että sormuksia ei oikein voi pitää kun puristavat.
Niin ja meidät on vihitty lapissa tunturissa. Tosin ei Saanan päällä ja olimme eri puolella lappiakin :)

G Ehkäisy tarvitaan, koska toista ei välttämättä tule. Tai ei ainakaan heti. Mutta en tiedä yhtään. Pilleritkin saivat aikanaan migreenikohtaukset lisääntymään ja kaikki ei siis käy. Nyt täytyy lääkärin kanssa keskustella, että mikä käy migreeni-ihmisille.

Kiitos turvakaukalovastauksista. Kysyin eilen hoitajalta kun oltiin vauvahieronnassa ja hän sanoi, että ei ole kuullut mitään suosituksia. Epäili, että sellaiset on olemassa sitä varten, että kukaan ei jatkuvasti pitäisi lasta kotona turvakaukalossa. Mutta silloin tällöin pidempi automatka ei haittaa vauvaa ollenkaan.

Saanalla oli lääkäri tiistaina ja ikää hänellä oli 5 viikkoa. Painoa oli 5360 g, pituutta 56 cm ja pipa 38,5 cm. Lääkäri kirjoitti korttiin: Hienosti kasvava terve tyttövauva. Kaikki hyvin.
Mun jälkitarkastus on vasta kuun lopulla, ei ollut samaan aikaan. Kun täällä on katko, että ei ole neuvolalääkäriä ollenkaan, niin Saanan lääkäri oli hieman ajoissa ja mun on sitten hieman myöhässä.

Muuta en nyt muista pitikö jotain kirjoittaa :ashamed: Ei oikein aika ole nyt riittänyt palstailuun. Huomenna vielä lähdetään anoppilaan ja olen nettipimennossa 5 päivää.
 
heips...

jälkitarkastuksessa kaikki niinku pitääkin.

esikoinen on ruvennut taas syömään hiphei hurraa :D

poitsu kasvaa ihan silmissä. ristiäiset on sunnuntaina. nimi on ollut alusta asti valmiina ;) harmittaa vaan nää kelit.vettä tulee ku esteri pyllystä.... no ei voi mitään.

Sunnuntaina kun on ristiäiset tulee mulla ja miehellä ekä hääpäivä :heart: on sitten juhlaa kerrakseen. Onneksi anoppi hoitaa kaffettelun kotonaan ni ei mun tartte vääntää lasten kanssa mitään.

Tänään on kuitenkin siivottava lattiasta kattoon kun mies päätti pyytää papin meille käymään kun on sitä mieltä etten pääse lasten kanssa kirkolle... miehet. Niin ja hän on töissä tosi kiva... Mitä mä sille papille tarjoan... lämmintä kättä ja kahvia.. :LOL: :LOL: :LOL:
 
Moikka

mä olen ihana kamala. :ashamed: :( mies tui eilen kotiin ja se toi kaks lahjaa.Toinen oli kännykkä ja mä en tykänny ollenkaan siitä. :ashamed: nokian joku uus läppäkännykkä jossa oli maailman rumimmat vihreät kuoret.Samaa väriä ku edellinen autoni jonka väriä en koskaan oppinut sietämään. Mä olen ihan kamala ihminen,sanoin ihan suoraan,että ihan kamala känykkä ja just eilen viimeks mietin että mun on ihan turha ostaa uutta kännykkää ku lapset tiputtelee mun kännykkää ja kadotan sen vähä väliä täällä kotona.Saa luvan siis kelpaa tää vanha niin kauan ku vaan toimii. Ja toiseks toi kännykkä makso 170 e joka on mun mielestä liikaa siihen,että soitan ja lähetän tekstareita. Gigantissa ku on ollu 60 e sellasia nokian puhelimia mitä olen katsellu. Jos mä olisin miehelle ostanu lahjan ja se ei olis tykänny siitä olisin suuttunut pahasti. Yritin sitte sanoo,että jos siinä olis eriväriset kuoret ja kokeiltiin paketissa tulleita punaisia kuoria.Mut jotain uotoa siinä kännyssä oli,en ollenkaan tykänny.
Sit toinen lahja oli wii hin ea sportin sellanen kuntoilu peli josta ollaan puhuttu.Ja jotenki siitäkin sitte vedin herneen palkoa nenään että mun pitäis nyt urheilla=laihtua.Totta pitäisi ja itsekkin olen sitä mieltä.Viimeks maanantaina yritin aloitin dietin ja se kesti 6 h. Mä en todellakaan jaksa nyt mietään diettiä.
Taas viime yönä unessani tappelin miehen kanssa.Sanoin miehelle tänään että pitäis varmaan tehdä jotain yhdessä ku tuntuu että pinnan alla kytee tms. ku joka yö olen niin vihainen.Eilenki illalla ku yritin keskustella ni mies oli vaan koneella eikä kuullu sanaakaan.Eikä jaksanut/viitsinyt selittää että selvittää asiakkaan ongelmaa eikä tyyliin selaa vaan nettiä. Just hetki sitte soitti että nyt vihdoin se ongelma ratkesi ja Kokkolan kaupngin henk.kunta voi taas tehdä tietokoneillaan hommia ku puolitoista vuorokautta ne on ollut toimimatta. Ja taas kerran tunsin itseni tyhmäksi nalkuttajaksi. Sanoin vaan,että olis varmaan kannattanu kertoo mulle mitä tekee!!
Huh kylläpä teksti alkaa taas pursuamaan...sorry. Mut sitte mies ehdotti,että jos ens viikolla sen äiti tulis hoitaa lapsia ja mentäis asuntomessuille...ni mä en tykänny siitäkään.Apua,kyllä nyt mussa on jotain pahasti vikaa.Mut en haluu pistää siihen rahoja ,että pääsen katsomaan modernisti sisustettuja taloja ku se ei ole mun juttu.Eilen tuli just oma koti kullan kallis ja koti ja keittiö lehti ja niistä katselin niitä asuntoja ja totesin ettei ole mun makuun oikeen yksikään.Pelkään,että näiden juttujen jälkeen mies lopettaa lahjojen ostamisen tai yhteisen tekemisen suunnittelun. :(

Suzyanne: Cecilia on ollu vaan yhden kerran kantoliinassa ja sillo viihty ihan ok. Ergo mulla on jotenki jääny kokonaan käyttämättä ku olen niin tottunu liinaa käyttää.
Milloin te suunnittelitte sitä hietsun kirppis tapaamista? Elokuun alussa joku viikonloppuko? Mä voisin tulla sinne.Mut meillä on ne ristiäiset sillo la 1.8 ja siinä menee koko viikonloppu.

Olen yrittäny miettii Cecilialle lempi nimeä ku kaikilla meidän lapsilla on lempinimi. Sissiä ehdotti siskoni. Eilen sitte katsoin serranon perhettä aamulla ja sivusilmällä katsoin että siellä oli Cecilia,mut ei ollutkaan vaan Celia.A-haa..mut sehän vois toimii lempinimenä.

Meidän matkakin lähenee,viikon päästä lähdetään. Pitäis varmaan kysellä vähän tuosta imetyksestä kuinka Englannissa/Lontoossa suhtaudutaan imetykseen?! Kun täällä mä imetän melkein ihan missä vaan. Jos vaikka edes jonku isomman harson tms laittaa lapsen eteen.

Mä päätin,että lähden täältä käymään ihmisten ilmoilla vähän aleja katselee.Voipi olla vaan tän neljän pienen kanssa aika vaikeeta. :whistle:

Jaksuja kaikille ja parempia fiiliksiä ja ilmoja odotellessa.

NN ja CC
 
Suzyanne
nikunaku tule vaan ihmeessä sinne kirppistreffeille elokuun alussa! Ja muutkin ketkä Helsingissä päin silloin pyörii! Tosi kiva olisi nähdä täältä porukkaa, kun monet jo "melkein" tuntee, kiva nähdä livenäkin. Ajankohdaksi ehdotin la 8.8, mutta Rockmummy ei ole vielä ihan varma sopiiko se. Sitä päivämäärää voidaan venkslata niin että sopii kaikille.

Tutulta kuulosti, minä olen myös potenut huonoa omatuntoa siitä että olen aika tyly miehelle välillä. :ashamed: Hyvä ja ihana mies, ja parhaansa tekee minun ja Vilin hyvinvoinnin eteen, ja silti olen ihan natsi välillä. Motkotan esim. siitä että mies on liikaa pois kotoa, vaikka ei ole läheskään niin paljon poissa kuin jos kävisi töissä. Sitten kun hän menee töihin, joudun olemaan paljon enemmän kahdestaan Vilin kanssa kuin nyt. Ja muitakin juttuja, jotenkin olen tyytymättömämpi ja takakireämpi nyt, kuin ennen Vilin syntymää. Vilille olen aina kuitenkin tosi lempeä, vaikka olisin miehelle tyly. En haluaisi olla, haluaisin olla hänellekin ihan yhtä ihana kuin aikaisemminkin. :ashamed: :whistle:

 
Heipä hei pitkästä aikaa! :wave: Kesti "pienen" hetken päästä jutuissa ajantasalle ja lukea kaikki lukemattomat jutut.... no onneksi näin sadepäivänä kerkee.

Pianissimo Meillä oli kanssa Nooalla toinen kives laskeutumatta. Lääkäri sanoi, että yksi vuotiaaksi asti odotellaan laskeutumista ja sit mietitään vasta leikkausta. Nyt kuitenkin 2kk lääkärillä kives oli laskeutunut... omaan silmään näyttää vielä vähän epäsuhdalta, mutta kaippa se siitä tasaantuu. Kuulemma pikkupoikien kivekset voivat olla kuin hissit =)

Sompio Saana on tosi nätti nimi!

Töihin paluu Olen ajatellut olla kotona vielä ens kesään. Äippäloman jälkeen 8vko pitämättömiä lomia ja sit pari kuukautta kotihoidontuella.

Jaahas pitää jatkaa kohta pikkumies heräs....
 
Nikunaku :hug: :hug: Voin kuvitella sun fiilikset... Mullakin on useaan otteeseen ollut tosi kiittämätön olo kaiken sen suhteen mitä mies tekee.. esim. kävi ruokakaupassa yksi päivä ja pyysin tuomaan suolakeksejä ja tuorejuustoa niille.. No mies toi tavallisia Tuceja ja mä heti synkistelin että olisin kyllä halunnut niitä paprikajauheella maustettuja, vaikka en siis sanonut hänen lähtiesään mitään että pitää olla joku tietty.. No seuraavaksi kaivoi kauppakassista ruohosipulituorejuuston, se on mun lemppari, mutta siis mä kuittasin siitäkin että jos on tavallisia suolakeksejä niin pitäis sit olla ees joku tujumpi tuorejuusto!! :headwall: :headwall: Miehelle tuli selkeesti vähän paha mieli kun hyvää tarkotti ja mä olin vaan tyytymätön taas kaikkeen... Näitä pieniä juttuja sattuu koko ajan...
Ilmottele mulle kun seuraavaksi lähdet lapsikatraan kanssa liikenteeseen ihan mitä vaan hääräämään, voisin ängetä mukaan Leevin kanssa ylimääräiseksi silmäpariksi..ja riesaksi :D
 


Tässä kuva jonka lähetin Nooasta Vauva lehteen... saa kanssa nähdä julkaistaanko sitä ikinä.

Olisiko kenelläkään innostusta treffata joskus Tampereella tai jossain muualla pirkanmaalla? Olisi myös kiva jatkaa jutusteluja naamakirjassa, koska täältä porukka kuitenkin jossain välissä katoo.. (pessimisti).

Laittakaa vaikka yv:tä jos naamakirjassa kirjoittelu kiinnostaa!

 
heipä hei!

soittelin neuvolaan uutta aikaa, mutta olivat sitä mieltä, että me mennään seuraavaksi vasta kolmekuukautis tarkastukseen. kun vasta viime viikolla oli lääkärineuvola ja ikää silloin 7 viikkoa. no kyllä se mulle passaa, kun Pyry kasvaa hyvää vauhtia, eikä mikään oikeastaan huoleta. paitsi se napatyrä vähän. onko kenenkään muun vauvalla samaa vaivaa?

me ollaan nyt kolmena iltana annettu NANia illalla parisataa milliä Pyrylle ja kas kummaa, iltakitinät helpottaa ja on nukkunut selvästi pidempään, ennen ekaa yösyöttöä. ekana NANni yönä nukkui 6 tuntia putkeen. minä oikein säikähdin, kun heräsin ja tajusin, että aamu valkenee jo!
tämä korvikkeen syöttö lähti alunperin "pienestä" parisuhdekriisistä, kun meikäläinen sitten paineli tupakalle :ashamed: . ja nyt olenkin sen iltapöllin vetänyt parina iltana... hittolainen. mutta hemmetin hyvältä se maistuu... mitenkäs, onko muita tupakoitsijoita? vai kehtaatteko myöntää? mun mies paheksuu kovin, vaikka itse polttaa...

työhön palaamisesta: mun täytyy varmasti palata heti vanhempainrahakauden loputtua, valitettavasti. olen pienyrittäjä ja tuuraaja ei ole antanut kovinkaan luottavaista kuvaa itsestään... en vain haluaisi Pyryä laittaa vielä vieraalle hoitoon. pieni mahdollisuus on, että äitini pääsisi vuorotteluvapaalle ja hoitaisi Pyryä jonkun aikaa. mun mieskin on yksityisyrittäjä ja hänelläkään ei ole mahdollisuutta jäädä kotiin.

yelow + Pyry 8 viikkoa
 
Pikasesti neuvola kuulumisia

Neiti painoi 6 viikon neuvolassa 5820 ja oli 60cm pitkä :eek: Käyrät meni suoraan ylöspäin.
Vaatteetkin jää pieneksi hetkessä..siirryin pitämään 62cm vaatteita että ehtisin niitä kaikkia ihanuuksia pitämään.

Täällä on tangomarkkinat ja vieraita majoittuu meillekin...yritän lähteä huomenna käväsemään kaupungilla. Saas nähdä kuinka mies saa pikku neidin nukkumaan kun tissi huitelee kaupugin vilinässä :LOL: Huomenna lypsän pullot täyteen maitoa :whistle: Tangoilemaan ei kyllä mennä vaan katsomaan virve rostia ja menneisyyden vankeja tangovapaalle. :p
 
Suzyanne
En millään muista kuka, mutta joku täällä vähän aikaa sitten kaipaili opastusta kantoliinalla kietaisuristi II-sen sidonnassa. Löysin sattumalta videon jossa se näytetään tosi selkeästi: http://vauva.fi/artikkeli/vauva/669/kantoliina_kayttoon
 
Täälläkin ollaan vielä hengissä :wave:

Aurora: Meillä poitsu oli 4 vko neuvolassa 5880g 58,5 cm pitkä, mut olihan jo syntyessäänkin suurikokoinen. Pitkään ollaan jo käytetty 62 cm vaatteita, mut tuntuu et osa niistäkin alkaa olla jo pieniä. Säälin vaan tota mun systeriä, joka on sylikummina ristiäisissä, joita vietetään 25.7.

Yellow: Täällä ilmoittautuu yksi entinen tupakoitsija, joka on synnytyksen jälkeen polttanut tasan 3 tupakkaa. Eipä oo kauhiasti tehny mieli, eikä kyl maistunukkaan enää kovin hyvälle. Saas nähdä mitä sit joskus käy kun ensimmäistä baari-iltaa lähtee viettämään...

Ihania nimiä olette antaneet =) Olikohan vielä jotain mitä piti näin nopsaan kommentoida. Jostain syystä oon olu viime aikoina aikamoinen lahopää. Eilenki muistin jossain vaiheessa, et kissoille pitää antaa matolääkkeet, mut kappas unohdin. Muistin sen uudestaan vast aku olin jo melkein nukahtanu sänkyyn... Täälläkin on miehellä välillä kestämistä mun sanomisissa, mut hyvin on toistaseks menny. Ei olla suurempia riitoja saatu aikaseks. :)

Täälläkin poitsu hymyilee, syö nyrkkiään/sormiaan, työntää harsoa suuhun ja tarttuu mun hiuksiin/kaulaketjuun kiinni sekä nappaa aina harson matkaansa olkapäältä kun laskee alas sänkyyn =)

Ai niin, jälkitarkastus takana ja kaikki ok. Limakalvot on vaan vielä aika vuotoherkät... ilmankos pöksyissä on välillä ollut pieniä määriä sellasta kirkasta oranssin punertavaa vuotoa.

Naamakirjasta löydyn minäkin, joten tännekin voi laittaa yv:tä, jos jutskailut siellä kiinnostaa...

Fox sekä poitsu 6 vko
 
Täällä toinenkin poika eilen hymyili ja yritti jutella samaan aikaan :heart:
Tässä kuvaa pokkumiehistä


Eilen piti siirtää poni ja hepo eri aitoihin ku poni hyökki hepoa kohti kuin yleinen syyttäjä, toivotaan, että olis merkki tiineydestä =)
 
yellow Täällä kans yksi entinen tupakoitsija jota hirvittää eka viihteelle lähtö. En aikaisemminkaan ole polttanut kuin viihteellä ja yleiseen vitutukseen (eli miehen aikaan saannoksiin). :LOL: Olisi kyllä kiva, jos vois olla kokonaan ilman. Meillä mies ei polta ja vetää herneen nekkuun tupakoinnista...

moerri laitoin sulle yv:tä naamakirjailusta

Ihania kuvia olette laittaneet!!!

Tämä lähtee nyt viemään esikoista Hoploppiin, kun en jaksa enää kuunnella valitusta. Kaippa reppana on ihan tylsistynyt, kun ei pääse pihalle. Rattaista hajos pyörä ja ilma on mitä surkein. No onneksi mammakin villiintyy ihan Hoplopissa :D

Joku muuten puhui jo velleistä pulauttelun takia (?) Mä muistelin vaan, että kaverini lapsella oli sama ongelma ja se antoi sille jotain tutteli plussaa mikä oli paksunpaa kuin muu korvike maito. Voin kyllä muistaa (tänkin) väärin..
Ainakin lapsi pulautteli sen jälkeen vähemmän ja nukkui paremmin, kun oli masu täysi.
 
Olen huono kirjoittaa tänne ja Naamakirjassa taidan viihtyä paremmin :whistle: meillä Pikkumies kanssa kasvaa kovaa vauhtia nyt 4375 (2205) ja 52 (45) .syö ja pulatus täälläkin liian tuttu juttu ,tänään meni imetystyyny,osa mun päälle ja pojalla puoli päätä korvaa myöten ja pesulle :|
 
nyt en muista mitä kaikkea piti kommentoida ku olen käyny niin moneen otteeseen lukemassa.

Jasmin: joo totta kai otetaan sinut ja Leevi seuravalla kerralla mukaan.Senhän takia me ostetiin isompi auto. :D B) Voitais syksyllä yrittää mennä sinne mll:n perhekerhoon.

ei oo totta.Kaivoin sitte kaapista sen ergon josta olen pariin otteeseen puhunut.Ja hyvä kun kaivoinkin.Cecilia on ollu siinä jo pari kerta tänään ja tosi hyvin viihtynyt.Molemmilla kerroilla nukahti siihen. Nytkin illalla käytiin koko perhe viemässä koira lenkille ni pikkuinen nukkui toisi hyvin ergossa. Naapurit tuli vastaan ja ihmettelivät minne me ollaan vauva jätetty ku C oli ergossa ja mulla oli huppari puettuna päälle( myös ergon ja vauvan päälle) joten vauva oli piilossa hupparin sisällä. Mähän otan ton sinne matkalle mukaan.Paljon kätevämpi siellä reissussa. Saankohan mä kesäpesällekin kohta käyttöä. Entä juuttikehto,varmaan keksin sillekin paikan ku olen laittanu sen myyntiin.Toivotaan niin.B)

ei oo totta mun teksteistä katos puolet.lähetän nyt tän...
 
Suzyanne: en tiiä tykkääkö mies hyvää ku sillo 8.8 on meidän 1 v hääpäivä. Kysyin ja mies kyl sanoi että voin mennä. Onko se kirppis vaan viikonloppuisin? Mä pääsisin tolla viikolla myös arkisin mikä päivä vaan ku mies on lomalla.
Jospa mä sillo saisin suostuteltua Jasminin ja Leevin mukaan meidän kyytiin jos mä pääsen yksin vauvan kanssa lähtemään ilman loppu perhettä.Mehän käydään kirppiksillä yhdessä,ni nyt mennään vaan vähän pitemmälle kirppikselle.:D


Totuuksia mun elämästä. :D mistä tietää että on liian isot riippu rinnat? Ku suihkussa pesee rinnan alta ni sieltä löytyy kertakäyttö liivinsuoja. :whistle:

Entä mistä tietää,että äiti on liian väsynyt? Tultiin leikkipuistosta autolla kotiin.Mulla mieletön pissa hätä.Cecilia huusi autossa.Juoksin ekana pissalle sisään ja laskin vauvan vessan lattialle.Lopetti itkun ja katseli ympäriinsä tyytyväisenä.Jätin vauvan sinne ja lähdin hakee loppu apinalaumaa autosta sisään. Tultiin sisään ja lapset halus heti välipalaa ja mentiin keittiöön.Yht'äkkiä mulle iski paniikki missä vauva on??? kyllä löi pää pari kertaa tyhjää kunnes muistin,että siellä vessan lattialla se vauva on. Ei se ollu siellä onneks ku pari minuuttia.Mut ihan järkky olo ku ei tienny hetkeen missä se vauva on.Olenko mä kadottanut hänet. :whistle:

Mies jäi tänään taas lomalle.Mäkin saan lomaa ku pääsen sinne Lontooseen. Ihanaa ei tartte viikkoon siivoo tai tehdä ruokaa. Mies jää lasten kanssa kotiin,saa sitte vähän makua siitä mitä se jatkuva ruuanteko ja siivoominen on. Mä kyllä veikkaan,että siivoominen jää ihan minimiin.Eli kun tulen matkalta kotiin ni saan varmaan siivoo koko viikon edestä. :whistle:

 
äh tulee nyt monta viestii multa peräkkäin...mutta tulkoon.

Mä en facebookia oikeen osaa/tykkää/ole tottunu käyttää.Mut kyselen haluisko joku mesessä sillo tällö jutskailla? Mulla on kannettava päällä keittiössä koko päivän joten olis kiva vaihdella kuulumisia. Miehenki kanssa mesetetään joka päivä kun se on töissä. :whistle: ja joskus jopa kotona ollessakin. :D Yksityisviestillä voin laittaa meseosoitteeni jos joku haluaa.
 

Yhteistyössä