Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

PilkkuPantteri Meillä on kaikki Ifissä ja vähän samanlaisia kokemuksia, että nihkeetä on asiointi. Siinä mielessä voitais kyllä vaihtaa vakuutusyhtiötäkin tässä vaiheessa saadaksemme parempi lapsivakuutus. Mutta Tapiolasta miehellä on työn kautta taas toisenlainen kuva kuin teillä. Että siellä ei korvata kaikkea kunnolla, vaan vähän siitä mennään mistä aita on matalin. Tiedä sitten mikä olisi pitemmän päälle paras.

Voimia töihin. Mä 3 vuotta irtisanoin itseni samankuuloisesta työpaikasta, kun en kestänyt sitä jatkuvaa stressiä ja työmäärää.
 
Vakuutus Otetaan jos saadaan mutta tuskin saadaan... Eli se mitä Siksakkia ja joku muu kysyi, miksi olen ultrassa usein ja nyt poissa töistä: ennen raskautta mulla oli kohdunkaulan syöpää esiasteella ja sit' leikattiin sähkösilmukalla pois joten kohdunkaula on lyhyt, oikeestaan olematon. Ennenaikaisen synnytyksen riski suuri. Ja sairaslomalla jottei alkaisi supistaan (joka päivä on jonkilaisia supistuksia ollut) ja jos tilanne pahennee niin sitten sinne yliopistolliseen. On mahdollista että synnytän sittenkin vaikka yli-aikaisena mutta suuri riski olemassa ja nää lääkärit keskus-sairaalan äitipolilla tuntuuu ottavan sen tosissaan kun niin usein tutkivat.
Ekalta lapselta meillä oli vakuutus ja ei ole tarvittu sitä mutta toisellekin otettais mielellään.
Nyt meen etsimään kelan paereita, sain ne aikaa sitten neuvolasta ja panin mukamas talteen, eli ei hajuakaan että minne???
 
Me saadaan Tapiolassa varmaan siksikin hyvää palvelua, kun miehen firman kaikki vakuutukset (ja niitä on paljon) on siellä. Ehkä minulla siis vääristynyt kuva :whistle:

Jos nyt itse lähtisin vaihtamaan vakuutuksia, niin varmasti johonkin pienempään putiikkiin ne laittaisin, esim. Lähivakuutus tai Turva. Muutama vuosi sitten vaihdoin pankkia ja olen ollut tosi tyytyväinen pienen pankin toimintaan. Nordean kanssa meni kuppi ihan nurin jossain vaiheessa.

Pääasiassa tykkään työstäni, mutta nyt on jo kuukausi menty äärirajoilla ja loppua ei tosiaan näy. Tai se näkyy vasta kesäkuussa, siihen asti täytyy vain yrittää selvitä. Lisäksi pätevin työkaverini lähtee vielä ennen mun mamista reissuun kolmeksi viikoksi, joten se aika mennään vajaamiehityksellä. Nice... Ja mä en haluaisi aiheuttaa kivalle porukalle lisätyötä esim. sairasloman muodossa, mutta kohta alkaa stressi olla niissä lukemissa, että vaihtoehtoja ei ole.

Ja nytkin pitäisi tehdä koko ajan hommia, mutta kun tilanne ei laukea vaikka tekisi mitä, niin motivaatio on aika heikko. Kauhea kierre.
 
JeAnka Hyvä, että lääkärit ottavat tosissaan ja saat kaiken mahdollisen avun raskaudessa.

PilkkuPantteri Älä liian koville itseäsi pistä, niinkuin itsekin jo olet ajatellut. Työ on kuitenkin vain työtä.
 
Ei oteta vakuutusta. Ei ole koskaan kelleen otettu sitä paitsi niillä vakuutuksilla mitä maksaisi 5. lapsesta maksaa kevyesti yksityiset jos tarvis. Itse olen kokenut arvauskeskuksen meille riittäväksi sielläkään tule juurikaan koskaan käytyä. Eipä tuolla lastenklinikallakaan ole tarvinut koskaan tuntia kauempaa odottaa ja vauvan kanssa pääsee suoraan omaan huoneeseen. Yhdellä lapsella oli korvatulehduskierre en kyllä kokenut mitään tarvetta käydä sen takia yksityisellä. Putkitukseenkin pääsi kuukaudessa ja sai vielä 3.v seurannan päälle kun osallistuttiin tutkimukseen. Varmaan jos lapsella nyt sattuisi olemaan joku krooninen sairaus/allergia varmaan vakuutus hyvä juttu eihän sitä voi koskaan tietää.

Hiton huono olo taas ja yrjö lentää. Jossei syö paljoa tulee pääkipu ja jos syö tulee huono olo. Huomenna onneksi RD hoitajalle aika. Otetaan samalla ne paastoarvot sun muut ja saan sen mittarin kotiin.
Mä kyllä vähän luulen että näillä mennään toukokuuhun asti..ei auta itkut markkinoilla heh..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Hiivasta Mä olen kanssa kärsinyt kroonisesti jostain tulehduksesta, joka ei ole hiivaa. Kutinaa ei ole, mutta järkyttävän hajuinen valkovuoto. Aina kun menee lääkäriin, niin tottakai se silloin tuoksuu ja on väriltään normaalia. Kukaan lääkäri ei oikein ota tosissaan, että ongelma on olemassa. Pitäisi varmaan viedä joskus lääkärille päivän jalassa olleet valkoiset pikkuhousut, mitkä eivät illalla todellakaan ole valkoiset. Sori tämä ällö-juttu :ashamed:

Kysymys vatsallaan olemisesta? Kuinka kauan voi turvallisesti olla sängyssä vatsallaan? Vai onko siitä haittaa, vai luulenko vain, että litistän nupun? En nuku vatsallani ikinä, mutta olisi kiva välillä lukea vatsallaan.
Mä voin yhtyä noihin ällöjuttuihin mut mä luulen että mulla se vaan johtuu hormooneista. Ikinä ei mitään tulehuksia oo ollut ja edellisen odotuksen aikana oli myös tosi runsasta ja välillä epämääräsen hajusta valkovuotoa. Siis ihan siinä pisteessä että joskus tuntu päivällä että haistaa "itsensä" kesken kaiken ja vaatteet päällä. :ashamed:
Olen siis pikkuhousun suojien megakäyttäjä. :whistle:

Vatsallaan olemisesta mulla on se mielikuva että niin kauan kuin se itsestä tuntuu mukavalta niin voi olla. Eilen mies tarjoutui antamaan mulla selkähieronnan ja kun menin vatsalleen sängylle käännyin noin kymmenessä sekunnissa kyljelleen kun en vaan pystynyt olemaan siinä. :) Joten kyllä sen huomaa.

Mä yritän kovasti etsiskellä itselleni luistimia. :) Mies siis harrastaa jääkiekkoa ja oletettavasti ainakin tuo esikoinenkin aloittaa jossain vaiheessa kun jo nyt on niin viehättynyt kaikesta siihen liittyvästä. ;) Niin pitäähän äidinkin lähteä ulkojäille joskus mukaan. :) Ja tässä vaiheessa kun jalka ei enää kasva on luistimet sellainen pitkäaikaishankinta. :) Kun tuskin ihan hirveästi niitä käytän niin ne varmaan kestävätkin kaauan. :D
Mutta kaikissa alennus myynneissä kokoja on enää jäljellä 33-35 joten minun 39.ä ei löydy mistään. Taidan mennä tänään ihan urheiluliikkeeseen jos siellä olisi alennuksia kanssa.

Mahassa ei kummempaa. Kova temmellys kävi eilen illalla ja mies piti kättä mahalla varmaan puol tuntia ja koko ajan tuli potkua. Katsottiin leffaa vierekkäin niin oli hyvä mahan kosketus etäisyys. :heart: Tähän asti Tessu ei ole ollut yhteistyöhaluinen joten mies on ehkä kerran sitä ennen tuntenut potkun. :)

Nyt lopetan tän romaanin kirjotuksen. Ja ainiin. Voinkin ahdistua odottamaan maanantai aamun sokerirasitusta. Yyh..

Jonz&Tessu

 
vatsallaan olemisesta mä en enää pysty olemaan vatsallani. Jos edes makaa puoliksi vatsallaan ja puoliksi kyljellään -ahdistaa.

Mua harmittaa kun on niin kaunis sää. Aurinkoinen ja kipakan kylmä ja en voi olla ulkona ennen kuin koko tauti on sairastettu pois. :'( Tosi paljon jaksamisia paremman päivän odottamiseen myös muille sairastajille ja pahoinvoiville toivottaa siis hän.

Mä pyrin jatkamaan sairaslomaa yhä vaan kun tämä entinen on kulutettu pois. Täällä on sitäpaitsi influenssakausikin vissiin alkanut, joten siltä kun nyt sitten välttyisi! |O
Kuitenkin, joku muukin täällä tuntui väsyneen töissäkäymiseen. Itsellä se on niin suuri kynnys, että ei voi kuvitellakaan palaavansa takaisin koko paikkaan. :ashamed:

Jonz Meilläkin vauva on tosi varovainen liikkeissään aina kun mies yrittää kokeilla potkuja. Oon yrittänyt kannustaa pitämään kättä vähän kauemmin masun päällä, mutta ei se oo vielä malttanut. :| Halu sillä olis kuitenkin tosi kova tuntea ne liikkeet, koska kysyy multa usein iltaisin potkiiko. Harmittaa miehen puolesta.

Yhtenä iltana katteltiin telkkarista kun joku mies höpötteli hellanlettuäänellä pienelle lapselleen. Mun mies katteli sitä huvittunein kommentein. Mä en voinut muuta kuin tokaista että hänestä tulee aivan varmasti ihan samanlainen kun meidän pieni syntyy. :LOL:

kissinminttu & pipana 21+0
 
Vatsallaan en pysty enää olemaan. Ja liian sivuttainenkin asento alkaa tekeen pahaa, yöllä monesti siihen herään.

Meilläkin on sama juttu, kuin monella näköjään... että kun mies laittaa käden masulle koittaakseen liikkeitä, niin vauva pitää hiljaiseloa. Mutta kuitenkin normaalisti pitää melkoista myllerrystä, potkut näkyy masun päällekin. Mies ei ole vielä kertaakaan saanut potkua käteensä... eiköhän sen kuitenkin vielä kerkiä. :D

Meilläkään mies ei mikään "lässyttäjä-tyyppi" ole normaalisti, mutta kummasti se äänensävy on muuttunut aina pikkuvauvalle puhuessa. :D

Äitti ja minivitonen 20+2 :heart:
 
pian 3x äippäEi ole vielä kokemusta noista Mosmon vaunuista, mutta uskoisin, että kestävät varmasti hintaansa nähden ihan hyvin.Kovaan käyttöön tulevat meillä, kun 3 koiraa ulkoilutettavana, eikä vauvaa voi oikeen yksin kotiinkaan jättää. Uskoisin saavani ne ensiviikon lopuulla tai sitä seuraavalla viikolla.

ultrassa käyty Aamulla oli ultra ja vastasi hyvin viikkoja. Muutenkin kaikki oli kunnossa. Tyttöä veikkaili tulevaksi. Nyt meillä on kotona odottamassa noin 5 laatikkoa poikien vaatteita.... :D No täytyy suunnata jonkun viikon päästä ostoksille.
 
Mä pystyn olemaan vallanmainiosti vatsallaan :D nytkin olen läppärillä. Selällään tulee huono olo. Ei kai tuo maha sitten kovi iso ole kun ei pahemmin tiellä ole.

Kattelin kans vaunuja Brio Combi:ssa oli sellaiset renkaat kuin haluaisin. Eli ilmakenno ei ilmakumi.
 
Moikka

Postia kyttään,että tulis se ultra kutsu.Mutta ei.Miehellä on loppu kuusta taas Hesan työreissuja joten olis kiva tietää nopeesti se ultra aika.Vois samalla järkkää lastehoito apua siksi aikaa.

Kissinmintulla oli ihana ultra kuva pinossa. Näyttää ku sormi olis nenässä?

Mahallaan en voi olla,mutta nukun sillai puoliks kyljellään,puoliks mahallaan asennossa.
Raskaus tuntuu ihan epätodelliselta.Kop kop ei olis mitään ihmeeempää vaivaa tällä hetkellä.Ainut josta muistaa,että on raskaana on tuo kasvava masu.Takki meni just ja just kiinni. Mun serkulla on mulle antaa lainaksi joku talvitakki joka on sen mallinen että siihen on mahtunut raskausmaha loppu metreille saakka.Toivottavasti se mahtuu mulle.

Pakollisiin vauva tarvikkeisiin mulla kuuluu rintapumppu.Maitoa on tullu niin paljon,että on ollut ihan pakko pumppaa pois ku muuten on olo niin kamala. Viime vauvan kanssa luovutin maitoa ja sitä tuli ½l-7dl päivässä luovutukseen. Jouduin lopettaa sen parin kuukauden jälkeen ku sain rintatulehduksen ja maidossa oli epäpuhtauksia. Ja siit' ilmoitettiin 2-3 viikon viiveellä.Olin tehnyt sitte 2-3 viikkoa turhaa työtä-tarkottaen joko mies vei Vammalasta TAysiin aamulla tuoreet äidinmaidot ennen klo08 -ma-ke ja pe.Tai sitten piti aamulla tuoreet maidot heittää matkahuoltoon ma-ke ja pe ennen klo 07.15.
Olis se ollu vaan niin helppoa ku Tampereella jos olis asunu ni he hakevat maidot kotoa.

Sompio:
mulla sama ällö vaiva.Eikä mitään löytynyt. Joka raskaudessa se on pahentunut.Ja vuoto on tosi vetistä.

Nara vieläkin oksentaa.Voi ei! :( Loppuko sulla viime raskaudessa pahoinvointi rv 20 tienoilla? Toivottavasti alkais jo helpottaa.

Meillä on nikunakuje kokootumis ajot olkkarissa.Lapset on riisunu taas kaikki vaatteet.Neiti 1v:llä on sentään vaippa. :D

NN rv 18+6 (20+0)
 
Mulla on mahallaan olemisesta se käsitys, että niin kauan kuin se itsestä tuntuu hyvältä voi olla. Mä en ole enää pariin kuukauteen pystynyt olemaan vatsallaan, kohtu painaa niin paljon jo ja pikkuinen sitä paitsi alkaa potkia heti jos niin päin on :heart:

Vakuutuksesta: Esikoista odottaessa otettiin lapsivakuutus ennen syntymää Lähivakuutuksesta ja se olisi korvannut myös sairauskulut. Mutta edellytti voimassa olevaa kotivakuutusta että sen vakuutuksen sai, vai olikohan niin että on muutenkin mahdollisuus se saada mutta hinta sitten paljon kalliimpi.
Viime vuonna saatiin Tapiolasta niin paljon parempi tarjous lähinnä auton vakuutuksen osalta että vaihdettiin kaikki sinne, ja nyt otettiin tulevalle lapselle vakuutus sieltä. Se myös korvaa sairauskulut, mutta edellyttää voimassa olevaa koti- tai maatilavakuutusta tuo Tapiolan lapsivakuutus.
Välillä tuntuu että onko tuo ihan turhaa maksaa vakuutuksesta, kun ei olla esikoisen kohdalla kertaakaan jouduttu siihen turvautumaan. Hän on onneksi sairastanut tosi vähän ja lääkärissä on tarvinnut käydä vain muutaman kerran. Aikoja on saanut niin hyvin ettei ole tarvinnut yksityiselle lähteä. Tosin viikonloppu- ja iltapäivystys on naapurikaupungissa mutta on sattunut nuo meidän lääkärikäynnit "virka-aikaan" niin ei ole tarvinnut sinne lähteä jonottamaan.

Sompio ja pian 3x äippä: Harmi jos miehet ei pääse mukaan ultraan :/ Se on kuitenkin miehellekin niin iso juttu, että varmasti mielellään mukana olisivat.

JeAnKa: HUH mitä oot joutunut kokemaan :hug: Onneksi lääkärit tosiaan ottavat tilanteen vakavasti ja seuraavat raskautta tarkasti! Toivottavasti synnytys käynnistyy kuitenkin sitten vasta toukokuulla että pikkuinen ehtii kasvaa ja kehittyä :heart:

Jonz: Mä oon harrastanut lukio-ikäisenä jääkiekkoa ja mukavaa se on :D Vieläkin kaikki varusteet ja hokkarit löytyy varastosta, mutta enpä ole viime aikoina jäälle uskaltautunut :whistle: Pelkään ihan hirveästi että kaatuisin niin en uskalla mennä edes kokeilemaan. Ja kun tuo selkä on taasen alkanut olla niin kipeä niin se tekee olon jotenkin mahdottoman kömpelöksi.

Nara: Millaiset ne ilmakenno-renkaat on? Tai mitä eroa ilmakumeihin? Onko ne muutes sellaiset puhkeamattomat?

Kohta neuvolaan :wave:
 
ilmakennorenkaat on mun käsittääkseni ihan tavis renkaat mitä oli ennen ilmakumirenkaita heh ne on nykysin vaan mustia ennen oli valkosia ja muotoilulta vähän muka hienommat ku sillo vuonna nakki ja kivi oiskohan niissä nimen mukaan sitten joku kenno sisällä siis tyhjiö ?..ei voi puhjeta, mutta sorateillä menee äkkiä huonoksi. Alkaa se pinta rikkoontumaan. Meillä on kun tota asfalttia vaan niin aattelin, että ne välttää. Mä kun on kyllästynyt niitten ilmakumirenkaiden pumppaamiseen varsinkin kun ne venttiilit alkaa temppuileen painumaan sisään jne...arhghghg..mutta saa nyt nähä voihan olla että päädynkin ilmakumeihin se riippuu ihan mitä sattuu löytämään suht edullisesti. Täytyy kysyä vielä tutun kokemuksia niistä ilmakennoista..

Kirpparilta löyty kivasti vaatetta vauvalle niitä pieniä just..hinnat oli esim. body+ housut+ hattu 2e potkareita 1e puseroita 0,50 ei tee mieli kyllä ostaa enää edes kaupan alesta kun tuntuu löytyvän hyväkuntoista vaatetta melkeistä ilmaiseksi.

nikunaku: juu muistelisin että rv 18 viime raskaudessa en enää oksentanut. Musta tuntuu että tämä liittyy nyt tohon syömiseen. Joku siinä mättää?
 
Ultrassa käyty ja nyt koko loppu kk sairaslomaa :(
Ei ollut kohdunkaula tehnyt muutoksia, paitsi että oli nyt jollain lailla suppiloitunut. Lääkäri näytti käsillään, mutten kunnolla siltikään tajunnut. Kamu sanoi, että nyt kun vauva laskeutuu häviää se kaula hetkessä. Jotenkin näin.
JOka tapauksessa nyt on kielletty kaikki seksistä autolla ajoon! Vain kotona ollaan ja levätään. Kontrolli olisi 30.1 ja sitten katsotaan.
Lekuri puhui että erittäin huono juttu loppuraskautta ajatellen, ja pohti mahdanko enää päästä töihin lainkaan- Kamala jollen pääse!! Tuntuu, että seinät kaatuu jo nyt 1.5vkon kotona olon jälkeen niskaan. Tekemistä olisi, mutta sen verran fyysistä, ettei voi sitä ilman supisteluja tehdä. Puhumattakaan, että jos nyt jo joudun saikulle, niin putoan (mä ainakin ymmärrän näin) kelan rahoille jossain vaiheessa eli hei hei ansaitut lomat. Korjatkaa jos oon ihan tyhmä.
Ainoa valopilkku on että vauva voi hyvin. Salaa toivoin, että lääkäri (oli toinen kun viikko sitten) olisi sanonut, että täällä tyttö/poika voi oikein hyvin, kun mies ei ollu paikalla kieltämässä asiaa :LOL:
Mutta lepoa lepoa ja lepoa siis.
Mies oli aika hädissään kun päässyt mukaan ja kun kerroin lääkärin terveiset.. Päätettiin jo yhdessä, että siirretään hotellivkl myöhempään kun voin paremmin ja nautinkin siitä. Kiva maksaa hotellista ja voi edes harrastaa seksiä :x


Nikunaku minä luovutin kanssa maitoa 7v sitten TYKSiin ja sain aika kivat rahat =) Se oli jotenkin kivaa eettisessä mielessäkin, kun ajatteli kuinka hyvään tarkoitukseen menee.

Mahallaan olosta, mä en ikinä oo tykänny raskaana ollessa, joten ei onnaa nytkään. Just sitä pohdin ku tv:stä tulee se povipommi Jordanin elämästä kertova juttu, ja se poseerasi mahallaan vaikka ihan viimesillään raskaana.

Humu82 meillä myös tulee kovaan käyttöön, joten jo siksikin vaativa ostoksissa, vielä kun on mielestään niin pihi :ashamed:

Täällä ensimmäinen vauvahankinta tehty, ihana tveedy kankainen ruskea puku pienelle. Tosin vasta syksyksi, mutta ihana kuitenkin :heart:

JeAnka ei voin kun hattua nostaa! Noin isosta hommasta selvitty, hienoa kyllä että otetaan vakavasti :flower:

Mutta näin siis nyt. Nyt taas kunniapaikalle eli sohvalle, ennen kuin pojat saapuu hiihtokoulusta ja mies töistä!
 
Huh mikä määrä tekstiä!! B)

Nara toivottavasti paha olo jo hellittäisi... :( kurjaa että noin kauan kestää.

Mahallaan en pysty enää olemaan enkä selällään! :eek: Selinmakuulla olosta, tai siis nukkumisesta, tulee huono olo! :x Paras asento on kylkiasento ja tyyny jalkojen välissä. :D

Humulle onnittelut hienoista ultrauutisista!!! :heart:

(.) tää mamma vaan ompelee. :) Ostin sellaista muovitettua froteetakin niin voin ommella useamman pissaa pitävän alusen. :D Maksoi 5 euroa metriltä.... et tulee vähän halvemmaks kun ostaa kaupasta... :)

EM ja Dodoliina 22+2 :heart:
 
Mulla on kanssa toi tyyny jalkojen välissä systeemi käytössä öisin. :D Saa niin paljon paremman asennon. Mulla on sillain, et jos "valun" nukkuessa liikaa toiselle kyljelle, sillain että oon jo melkein mahalleen kääntymässä, sitten alkaa tuleen huono olo. Mut ihan normaali kylkiasento on paras.

vakuutuksesta Meillä se on jokaiselle lapselle otettu ennen syntymää, sieltä Turvasta. Koskaan ei ole tarvinnut sitä hyödyntää, mutta siltikin tälle uudellekin tulokkaalle se otetaan. =) Vakuutukset on sillain hassuja, et kun se on tavallaan turhaan otettu, sehän on se paras vaihtoehto. :D Mutta sitten jos jotain käykin, niin sitten vasta siitä on jotain "iloa"... :whistle: (tajuskohan kukaan mitä yritin sopertaa :D )

Nyt meen antaan tuolle rakkaalle apinalaumalle iltapalaa. :heart: :heart: :heart: :heart:

Äitti ja minivitonen 20+2 :heart:
 
Ultrassa käyty ja kaikki on niinkuin pitääkin. Mahdottoman vilkas Papu olikin koko ajan liikkui ja teki pari volttiakin. "Oli oikein haastetta ultrata" kätilöä lainaten. Sukupuolta ei kysytty. Meille on kumpakin yhtä terve tullut tyttö sekä poika. Ja sitäpaitsi ompahan yllätys sitten synnytys salissa kumpa sieltä "putkahtaa" :LOL:
Ainut oli että istukka oli aika alhaalla joten sain uuden ultra ajan viikolle 28, jossa tarkastetaan onko istukan paikka muuttunut ylemmäs. :eek:
Avomiehestä oli aivan ihmeellistä kun ensimmäistä kertaa näki Pavun.
Todella harmi Sompio kun miehesi ei pääse mukaan.
Hänellä on kyllä todella kurja pomo.
Mahallaan en minäkään oiken voi olla tuntuu oikein tukalalta.
3*äiti toivottovasti olotilasi paranee. Ja Jeankalle onnea odotukseen.
Huomenna on viimeinen työpäivä ja sitten alkaa 2viikon talviloma. Huomenna suuntaamme jo avomiehen kanssa lomareissuun. Todennäköisesti viimeistä kertaa ihan kahdestaa pitkään aikaan :heart:

Tytti ja Papu 19+4 kaksi päivää ja puoliväli :heart:
 
Hurjasti jaksamisia pian 3x äippä :hug:
Kiva, että hyviä ultra kuulumisia ollut. Niin meilläkin :heart:

Kovasti kumpikin kasvanut ja erittäin vilkkaita olivat. Menivät ihan pitkin poikin. Ei meinannut kätilö pysyä ultralla perässä. Sitten vielä naurattivat mua ja masu hytkyi. Pojilta kumpikin näyttäis. :heart: Painoa n.450g kummallakin.
En aio sen mukaan vaatteita ostamaan.... :whistle: Yritän ainakin ostaa neutraaleja vaatteita
Istukat edessä ja takana, muutenkin kaikki ok.

21+1
 
nikunaku hih, ei sentään nenässä. :D kädet kävi paljon pään vierellä, molemmin puolin, välillä rapsutti otsaansa, mutta naamaa ei liiemmin meille näyttänyt kuin vinosti yläkulmasta. :) Tuossa ultrakuvassa pää on jotenkin kenollaan kasvot pois päin.
 
Lueskelen huomenna teiän tän päivän jutut. Nyt väsyttää liikaa, kun äskettäin tulin töistä.

Kiitos myötätunnosta. Mies hieman miettii tulemista omin lupineen, mutta siitä tulee sitten varmasti lisää hankaluuksia pomon kanssa. Tod.näk. menen siis yksin. Harmittaa tosi paljon miehen puolesta, koska hän haluaisi tulla.

Vakuutuksesta Mä itse olen ottanut joskus sairasvakuutuksen ja maksoin kanssa monta kertaa turhaan. Sitten sain n. 6 vuotta sitten kovia päänsärkyjä, jotka ei millään helpottanut. Terveyskeskuksen kautta annettiin vain lisää sairaslomaa. Yksikin lääkäri kehtasi sanoa minulle, että riittääkö viikko sairaslomaa. Ei hän edes tutki minua, kun olen niin usein käynyt |O . Siinä vaiheessa menin yksityiselle ja kuvattiin pää ja selkärangan alue, kun epäiltiin kasvainta. Sitten pistettiin särkyyn muistaakseni 3 kertaa botoxia ja lääkekokeiluja tehtiin muutenkin paljon. Mä olisin varmaan saanut katukaupassa mun vahvoista särkylääkkeistä hyvän hinnan :D . Mutta niihin menneillä rahoilla kyllä oli ihana, että oli vakuutus. Migreeniksi se sitten on luokiteltu ja onkin enään kohtauksittain särky. Mutta ilman vakuutusta olisin kyllä ollut niiden laskujen kanssa tosi pulassa. Ja koska vakuutusta ei saa sitten enään, jos on jotain sairauksia, niin se kannattaa ennakoida ja ottaa kun on vielä terve. Miehelle olisi myös otettu, mutta korkean verenpaineen takia evättiin koko vakuutus.
 
Hyviä ultrakuulumisia tältä aamulta, poika tulossa! :heart:

Olipas ihana nähdä pikkuinen rakenneultrassa tänään, kaikki oli kunnossa ja kaveri auliisti esitteli haaroväliään :) Nähtiin itsekin erittäin selvästi että poika sieltä on tulossa, ei jäänyt epäselvyyksiä. Hassua, kaikki on sanonut mulle että poika sieltä tulee mutta itellä ollu enemmän tyttöfiilis. Ihanaa saada pieni poika, miehen naama oli kyl näkemisen arvoinen! :LOL: Oli isi ylpeä pojastaan!

Vauva potkii jo kovasti, tosin liikkeet tuntuu vaan alavatsassa. Syykin selvisi tänään, istukka on kiinnittynyt kohdun etuosaan ja vaimentaa jonkin verran liikkeitä vielä tässä vaiheessa.

Meilläkin mies aikoo pitää isyysloman. Tietääkö kukaan saako mies tältä ajalta normaalin palkan vai tietyn osuuden palkasta? Ja pitääkö Kelaan ilmoittaa jotain?

Jokohan sitä alkais uskaltaa suunnitella vauvantarvikkeiden hankkimista. Moni on näköjään hankkinut jo vaunutkin!

Onnea muillekin hyvistä ultrakuulumisista ja jaksamista mm. 3xÄipälle joka joutuu lepäilemään kotona, voimia!! :wave:

RockMummy & pikkurokkari 21+0
 
Nara: Kiitos selvityksestä :flower: :) On ne nykyään varmaan paremmat tuollaiset kumipyörätkin, kuin meillä "mummolavaunuissa", jotka on vuoden 1996 Oran mallistoa :D Ne on mun pikkusiskolle aikoinaan ostettu ja äiti säästänyt niitä kaikki vuodet lapsenlapsia varten. Joskus esikoisen ollessa pienempi työnnettiin häntä niissä, mutta aika rimpulat ne oli muutenkin kun vertaa nykyisiin vaunuihin ja puhumattakaan niistä ohuista valkeista kumipyöristä - ei ne kulkeneet yhtään mihinkään kun oli pieni kerros pihassa lunta :whistle:

Onkohan niissä ilmakumipyörissä sitten isoja eroja eri merkkien välillä tai eihän teillä ole olleet ne jotenkin vialliset jos venttiilitkin painuu sisään? Mietin vaan kun ei noihin meidän vaunujen renkaisiin ole tarvinnut lisätä ilmaa kuin kerran puoleen vuoteen vaikka jokapäiväisessä käytössä on olleetkin. Ja kun vielä olen valtuuttanut sen homman miehelle niin ei rasita itseä senkään vertaa ;) Mulla tietty kokemusta vasta yhden lapsen vaunu-iästä, niin ehkä siksi tuntuu ettei se ole liian usein :)

pian 3x äippä: Harmi että tilanne mennyt noin supistus-herkäksi ettei mitään saa tehdä :/ Mutta ihanaa että vauvalla kuitenkin kaikki hyvin!! Varmasti tuollainen lepo-käsky rassaa mieltä, mutta onneksi saat kuitenkin olla vielä kotona. Minusta ainakaan se sairaalassa makaaminen ei ollut kivaa vaikka kyse oli vain viikoista eikä kotona ollut vielä muita lapsia. Voin vain kuvitella millaista se olisi jos joutuisi monta kuukautta olemaan sairaalalevossa ja ikävöisi kotiin perheen luo.
Onko sulla varattuna paljon lukemista ja vaikka elokuvia tai lempisarjojen dvd-boxeja?

ElinaMaria: Minäkin ostin esikoista odottaessa kangaskaupasta muovifroteeta, kun huomasin että sen metrihinta oli yli puolet halvempi kuin kaupassa niissä valmiissa pikku paloissa. Mutta mä en kyllä niitä mitenkään edes ommellut, leikkasin vaan sopivia palasia kun ei niissä se reuna mihinkään lähtenyt purkautumaan :)
Samoin ostin harsokangasta, se maksoi 1,90?/m kun yksi 8kpl:n harsopaketti maksoi kaupassa n. 15?! Niihin tein ensimmäiseen satsiin oikein hienot käänteet ja ompeleet kaikkiin reunoihin, mutta kun ne ei vauvan runsaan pulauttelun takia riittäneetkään niin ostin lisää harsokangasta ja pätkin vaan sopiviksi räteiksi :whistle: Pyysin sentään yhtä sukulaista joka omistaa saumurin, hurauttamaan sillä reunat ettei ne ihan käsiin purkaudu.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: Eemelin äidin kaksosethan on hyvän kokoisia! Oon aina luullut että kaksoset on usein pienempiä kuin yksinään kohdussa uiskentelevat, vai alkaako sikiöiden koko olla pienempi yksisikiöisiin raskauksiin verrattuna vasta sitten lähempänä loppuraskautta? :ashamed: Anteeks mä oon ihan tollo ja tyhmiä kyselen :ashamed: :ashamed: Kaikki kaksosiin liittyvä vain tuntuu niin kiehtovalta ja ihmeelliseltä, kun miettii että on jo niin monen onnellisen sattuman summa että yksi uusi ihminen alkaa kehittyä äidin kohdussa, niin sitten joskus niitä voi tulla kaksi tai jopa useampia kerralla! :heart:

 

Yhteistyössä