Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Huomenta!

Onkohan mullekin tullut niitä liitoskipuja, kun on nivusista oikea puoli tosi kipeä? Sattuu ihan koskeminen ja pissalla käyntikin. Tai siis sattuu, vaikka ei tekisi mitään :(

Pinnasänky Saadaan siskon vanha. Ei muistanut sen valmistajaa tai merkkiä, mutta suomessa valmistettu ja ollut heidän käytössä hyvä. Pitäisi olla kanssa pohjan korkeuden säätö yms. En ole sitä vielä nähnyt. Tai siis olenhan sen nähnyt monesti kun oli aikanaan heidän pojilla käytössä, mutta en sitä sillä silmällä ole ikinä katsonut.
Eilen sisko soitti, että heidän sitteri palautuu lainasta ja saadaan sekin. Ei ollut edes muistanut, että on sen lainaan antanut.

anuaanua Vuokrien hinnat on kyllä tosi kovia. Me ostettiin kyllä oma, koska me maksetaan lyhennystä ja korkoa kuussa yhteensä 650 e ja sen saman saisi pistää kyllä vuokraankin. Eikä varmaan sillä rahalla edes saataisi tän kokoista asuntoa.
 
Huomenia täältäkin! Tosin masentaa tämä ikä, mitä tänään tulee TAAS se 1 lisää..
:whistle:

Syzyanne lueskelin eilen netissä tuosta kohdunkaulan pituudesta, kun tuntui hassulta, että minulle sanotaan sen olevan alakanttiin ja täällä monella samaa tai pienempää. No selvisi että alatutkimuksessa saadaan aina se max 3cm, mut alakautta tehty ultraus voi antaa jopa 6cm.
Joku muu kyseli raskaasta työstä, niin itse olen ison kaupan neuvonnassa, eli seisomistyötä. Nyt sitten tiedä vaikuttiko se vai mistä tämä tuli. Nimittäin ennen pahoja supisteluja mulla oli 4 päivän vapaa ja olin ihan kotona.

Eilen oli sitten taas ihan tuskainen päivä, supisteli jatkuvasti ja illalla pisti vielä tuosta ylhäältä monta aikaa. Olen päättänyt pysyä kotona, kunhan kestän kivut ja kunhan kestä supistukset mitään pitkiä aikoja yhteensä. Koska jos nyt menen sairaalaan, ottavat sisälle. Ja kontrolli joka tapauksessa ensi viikon pe. Ja vauvan liikkeet tuntuu tosi hyvin päivittäin. Tiedä vaan miten sinne jaksaa odottaa!!

Minä ostin ja oman talon vuosi sitten, juuri perusteluna ettei järkeä maksaa vuokraa! Tosin maksoin 85neliön saunallisesta rivarista n.420?. Ja lainaan menee enemmän.
Mutta hetkeäkään en ole katunut talon ostoa.

Pinnasänky pitäisi meillekin löytyä. Sukulaisilla kaikki joko käytössä tai eteenpäin annettuna. Huutonetissä hiukan katsellut, mutta kun haluaisin tumman sängyn en valkoista, niin ole oikein valikoimaa :/

Varpajaiset mies aikoo pitää, kuten on tytöistäänkin pitänyt. Mutta olen sanonut ehdoiksi, ettei silloin kun olen sairaalassa eikä pariin ekaan viikkoon. Suostunut tähän hyvin. Menevät varmaan mökkeilemään silloin..

Mutta jospa sitä koittaisi vaikka nukahtaa vielä kun lapset lähti kouluun..

äippä ja masukki 23
 
Synttärionnittelut Äipälle! :flower:

Uskoisin tuntevani tuon miehen sen verran hyvin, että järjestää varpajaiset. Taisi siitä puhettakin olla tuossa pari kuukautta sitten.

Pinnasänky saadaan miehen kaverilta kun heidän nuorimmaisensa ei sitä kohta enää tarvitse. Tosin himoitsisin samanväristä kuin muut makuuhuoneen huonekalut, joten saas nähdä tuleeko sekin sitten ostettua ihan uutena.

Vuokrahinnat ovat kyllä melko hintavia. Itse maksoin tuossa kolmisen vuotta sitten 39 neliöisestä yksiöstä vesimaksuineen 450?/kk ja keskustaan oli matkaa reilu kilometri. Exän kanssa taas asuttiin 60 neliöisessä kaksiossa joku 5 vuotta sitten niin vuokra oli joku 505 ?/kk.

Mulla on tänään näköjään jotain käynnistymisvaikeuksia. Ajatus ei meinaa millään luistaa. Mut ehkäpä sen tästä päivän mittaan sutjakoituu. Tosin flunssaa meinaa pukata päälle, nokkaa saa niistää silloin tällöin ja eilen illalla oli ihan vetämätön olo... Pysyis vaan poissa.

Fox, 22+3
 
ONNEA PIAN 3xÄIPPÄ!!! :flower:

Pinnasänkyä ei vauvalle hankita, saapi nukkua perhepedissä ainakin lähemmäs vuoden ikää, siinä vaiheessa hommataan sitten tuolle taaperoiselle lastensänky ja vauva saa tuon pinnasängyn mikä on nyt taaperon käytössä.

Nara toki punainen koppa sopii myös pojalle!!! Meillä on pojilla ollu aina käytössä myös punaisia vaatteita, enkä mä miellä punaista mitenkään pelkästään tyttöjen väriksi.

Varpajaisia tuskin tulee, ainakaan mitään suuren mittakaavan. Jos tuo ukko nyt jonkun kaljan jossain vaiheessa kaveriensa kanssa ottaa, mutta ei mitään kummempaa.

Mitähän muuta mun piti...nyt lyö pää tyhjää, joten jätänpä siis tähän.

villahousu & Sulo 23+6
 
:flower: Onnea äipälle =)

Pinnikset saadaan lainaan tutulta. Äiti just illalla sanoi, että oli luvannut sängyt. Ei tarvi niistä sitten murehtia, saa palauttaa ku ei tarvi enää itte. Vanhanaikaiset, pyöreäpinnaiset ja reunaa saa laskettua.

Huilailkaa te joita supistaa. Saisivat nuput vielä olla masun turvissa :heart:
Laitetaas masukuvaa tännekin rv23

"Kunto ja Sievi"

Uskon muuten, että meille on tulossa kumpaakin sukupuolta. Neuvolatätikin meinas eilen sydänäänistä. :heart:
 
Pian 3 x äipälle oikein paljon onnea :flower:

Pinnasänky: Meillä ostettiin tyttöä odottaessa jo brion pinnasänky ja on kyllä ollut hyvä ostos! Tukeva ja hieno :) Oli silloin plussatarjouksena cittarissa.

Varpajaiset: Mies ei varmaan pidä (?), lähtee toukokuun lopussa viikoksi pelaamaan Liettuaan ja siinä on kyllä tarpeeksi varpajaisia ainakin mun mielestä
:(

Muuten tänne ei mitään uutta. Tyttö makas eilen mun mahan päällä ja lauloi vauvalle tuiki tuiki tähtönen. Heti kun lopetti ja lähti pois alkoi masussa kamala möyrintä.
 
heh meillä luultiin aina esikoista pojaksi kun käytti sinisiä vaunuja ja sinisiä vaatteitakin ja sitten taas poikia jonka tukkia ei heti kynitty puliksi luultiin tytöiksi. Ärsytti sitten aina korjata että tää on kylläkin tyttö tai poika.. :D

Pinnistä ei meille tule koska meillä on ollut aina käytössä perhepeti viimeksi oli vissiin 3vkoa käytössä Koala riippumattosänky joka oli tosin ihan kiva kun pystyy heijaan sitä mutta mä en vaan jaksa yöllä nostella vauvaa ees taas pinnikseen ja imettään ja sitten kun vauva herää kun sitä nostaa ja juuh. Se on niin helppo lykätä tissi suuhun ja hetken päästä unet taas jatkuu. On niitä pinnasänkyjä tosin ollut, mutta jääneet käyttämättä. Toisille sopii pinnis ja toisille perhepeti. Perhepetikään ei sovi kaikille, koska kaikki eivät pysty nukkumaan vauvan vieressä, oma uni voi kärsiä jos herää joka vauvan inahdukseen ja voi pelätä että kierähtää vauvan päälle tms..

täällä on kans iloisesti supistellut siinäpä se kun lepo ei auta vaan ne tulee just levossa...Nanna21 en ole nyt töissä ennen joulua olin raskaassa työssä.

Onnea synttärisankarille :flower:

pitäs silittää nyt nuo vauvan vaatteet....
 
onnea pian 3 x äippä!!! :flower: :flower:

Laiskana kopsaan toisesta pinosta:


(.) fysioterapeutilla käyty ja diagnoosi: yliliikkuvuutta nivelissä, seison polvet takalukossa ja selkä notkolla ja mun toinen jalka on pitempi kuin toinen. Ei mikään ihme että vihloo selkää!!! Sain si-nivelen tukivyön lainaan 2 viikoks ja voin soittaa sen jälkeen et onks ollu hyötyä, jos on niin saan pitää niin kauan ku tarviin. Siis ihan mahtava! Tää on sellanen joka tulee tuohon alas ihan mahan alapuolelle... helpottaa liitoskipuja ja toivottavasti selkäkipujakin. Selän asennon korjaus ja korokepohjan ostaminen auttaisi noihin muihin selkäkipuihin. Mut oli ehottomasti vaivan arvoista käydä siellä!!

Siis mulla oli koko eilispäivän häpyluu NIIN kipee et olin ihan tippa linssissä koko päivän... :ashamed: Toivotaan et tää vyö auttais, ainakin tuntuu heti tosi hyvältä.

EM ja Dodoliina 24+1
 
Äipälle onnea lisävuodesta :D

Anu meilläkin monet nimet on perintönä kulkeneet sekä äidin että isän puolella, mutta nekin on jo kutakuinkin käytetty, meitä kun on niin monta. Sitä paitsi olen kranttu. :D Mutta joo, totta toi päiväkotityö antaa kyllä monet mielikuvat riiviölapsista joilla on just se ihana nimi. Itsekin oon pätkätyötä joskus päiväkodissa tehnyt ja muut mieluisat (ja vapaat) nimet siellä tulikin pilattua paitsi just toi Linnea. :D

ElinaMaria toivottavasti helpottaa sullakin pikapikaa noi pahimmat kivut. Mun serkku sai myös kyseisen vyön just noilla viikoilla ja oli tosi tyytyväinen. :)

Eemelin äiti sullahan alkaa masu venyä! :D tosin niin nätti pikkuinen kaksosmasu että kateeks käy :D ...musta tuntuu että mulla on isompi vaikka vaan yks tulossa. |O

varpajaiset ?? ööh...eipä oo moiset kuulunu meidän sukujen juttuihin. Ihan vierasta meille, eli ei oo tulossa moisia. :whistle:

kissinminttu & pipana 22+6
 
Pian 3 x äippä paljon onnea :flower:


tänään iski kamala into lähteä kaupoille katsomaan vauvan tavaroita, saas nähä mitä masu tykkää kun alotan ensin kotihommista. pitäisi vaunut ja turvakaukalo ostaa. onko kenelläkään kokemusta istuimesta kuin akta graco duo logic? meille suositeltiin kaupassa sitä mutta jotenkin se vaikuttaa hirvittävän kömpelöltä...
 
Onnea äipälle! :flower:

Pinnasänky on meillä sama Brion, mikä jo esikoiselle hommattiin. On kyllä palvellut todella hyvin. Meilläkään vauva ei heti mene pinnikseen, vaan nukkuu mun ja miehen välissä. Meidän nelonen nukkuu edelleen pinniksessä ja siellä saa vielä siihen asti nukkuakin, että vauva sinne aikanaan siirtyy. Mä oon huomannut, että itseään säästää sillä, kun vauva nukkuu vieressä. On imettäminen todella helppoa ja onnistuu vaikka ite nukahtaisikin siinä touhussa. :D Ei tarvii sitten ite nousta ylös montaa kertaa yössä, imettää ja taas nousta laittaan vauvaa takaisin sänkyyn. Kun vauva vieressä, ei muuta kuin antaa rinnan suuhun ja vauva on taas tyytyväinen. :heart: On sitten pirteämpi äiti aamulla, kun ei ole niin rikkonaiset yöunet takana.

Perintönimistä Meidän kolmannella lapsella (ekalla pojalla) on samat toiset nimet, mitkä on miehen isälläkin. Ja toisella pojalla on toisena nimenä sellainen nimi, mikä on myös mun isällä ja molempien (miehen ja mun) papoilla ekanan nimenä. Esikoisella on sama toinen nimi kuin mulla, mutta se ei ole sen enempää ainakaan vielä perintönimi. :D

stk minivitonen 22+1 :heart:
 
Synttärionnittelut pian 3x äippä :flower: :flower: :) Älä sitä ikää stressaa, kaikki me vanhetaan samaan tahtiin :) Tosin minusta kyllä tuntuu, että kun täytti 20 niin sen jälkeen vuoden on mennyt paljon nopeammin kuin esim. se vuosi 17-18v. :whistle:

Nara ja syli täynnä kultaa teidän kirjoitukset oli ihan kuin olis ollut omani, minusta myös oli niin paljon helpompaa kun vauva nukkui vieressä eikä tarvinnut jokaiseen syöttöön herätä kokonaan niin että olis hakenut vauvan pinniksestä, imettänyt hereillä ja taas nostanut vauvan takaisin omaan sänkyynsä. Ja sitten taas sama 2-3h päästä uudelleen.
Alkuun sitä kokeiltiin, meillä oli pinniksessä äp-laatikosta tehty ensisänky, mutta aika pian totesin että en jaksa jos en saa nukuttua kuin sellaisia pikku pätkiä. Ehdin siinä imettäessä herätä niin paljon, etten heti nukahtanut uudelleen ja sitten kun nukahdin niin vauva heräsi taas.
Muutenkin vauva nukkui paljon rauhallisemmin vieressä, omassa sängyssään uni oli aika levotonta ja sai imetyksien lisäksi hypätä rauhoittamassa.
Perhepedissä meillä nukutaan edelleen, vaikka poika on jo 1,5v.

Tietty voihan olla, että niihin yövalvomisiin saa tällä kertaa tottua, jos vaikka vauvalla on koliikkia.

Onkos kenelläkään siitä kokemusta?

Pinnasänky kyllä löytyy, mutta on kuin uusi. Heh, siinä on nukuttu yhteensä ehkä n. 10h! Ostettiin se uutena esikoista odottaessa, Brion sänky jossa pohjan saa kolmeen eri korkeuteen ja laitaa laskettua. Ehdoton kriteeri sängyn valinnassa oli myös se, että siinä on sälepohja! Tykkään että se on hengittävämpi kuin sellainen jossa esim. vaneripohja joita jossain kaupoissa oli vain pelkästään.

ElinaMaria: Hyvä että käynti oli hyödyllinen :) Toivottavasti myös se vyö auttaa.
Mulla on myös ollut tosi kovia nuo selkäkivut jo muutaman viikon. Sama oli esikoista odottaessa ja kesti koko loppu raskauden. Silloin käytin tukivyötä mutta ei siitä ollut mitään apua mulle :/
Mulla on myös todettu että nivelet on yli-liikkuvaiset ja alhaalla selkärangassa (just siinä kohti missä kivut pahiten tuntuu) joku pikkuruinen mutka.

Saas nähdä miten kipeet paikat on illalla, kun oltiin kerhossa rattailla. Se on niin inhottavaa, kun kävelylenkeistäkin nuo lantion alueen ja selän kivut vaan pahenee |O Nyt tuli käveltyä yhteensä n. 5km ja kun vielä lunta satoi taivaan täydeltä eikä kävelyteitä oltu aurattu niin sai oikein olan takaa lykkiä noita rattaita. Onneks niissä on sellaiset pyörät että ne edes jotenkuten kulkee vaikka lunta olikin välillä tosi paljon.

Perintönimistä: Mä oon sen verran sukurakas ihminen että halusin esikoisen toiseksi nimeksi mun edesmenneen ukkini toisen nimen, joka oli hänen isänsä etunimi. Ihana vanha nimi minusta, Eevert :heart:
En kuitenkaan antaisi mitään sellaista nimeä, josta en tykkää, vain tavan vuoksi vaikka se kuinka kulkisi suvussa.

Tälle tulokkaalle on myös mietitty toiseksi ja kolmanneksi nimiksi sellaisia kauniita nimiä, jotka löytyy molempien tai ainakin toisen suvusta. Mun äidillä on sellainen ikivanha sukuraamattu, jossa on hänen isänsä puolen suku kirjattuna nimineen ja syntymäaikoineen, ja siellä niitä kauniita vanhoja nimiä löytyy :)
 
-Tervetuola Anu
-Onnea äipälle synttäreistä

Nimi Todellakaan ei olla yhteisymmärryksessä. Miehen mielestä sen pitää alkaa J:llä ja mua ei tyydytä mikään vaihtoehto.


Sänky On olemassa sekä pinnis että kehto. Pinnis on ostettu 2005 cittarista ja kehto on "uusi perintökalu" eli ei kauheen vanha, joillakin lapsilla suvussa kiertänyt, puusepän tekemä, heiluu ilmassa, eikä jaloillaan kuten normikehdot... Joo ei varmaan kukaan ymmärrä mutta hieno se on :p

Supistuksia On joka päivä mutta ei ne ollut avanneet paikkoja kun juuri olin neljännessä ultrassa, eikä passaa avatakaan kun kanavaa on se yksi sentti. Ja sehän on sen operoinnin syytä ja siksi olenkin sairaslomalla. Munhan piti aloittaa tammikuussa työt kolmeksi kuukaudeksi hoitovapaan jäljiltä mutta se työ muuttui sairaslomaksi. Työni oli seisomista kassalla ja välillä keittiössäkin.



Liikkeet tunnen joka päivä, eniten illalla kun olen pitkäkseen. Meilläkin isosisko laulaa mahalle =)

Varpajaiset oli ekalta siinä kun mies otti pari olutta kotona naapurin isännän kaa ja poltti sikarit, mä olin laitoksella vielä, ei varmaan kummempia nytkään jos niitäkään. Mies kun stressaa tätä laskettua aikaa koska pitäisi olla kylvöt käynnissä.... Maanviljelijä...


Vaunut on siis 2005 ostetut Jovi Airit ja tykätty on.


Nimitys nyt Tiedättekö kun pieni merenneito kakkosessa Arielilla on tyttö nimeltä Melody... niin meidän likka nimesi tän vauvan siksi ja kolme veen kielellä se on sitten Meloni :D


Siksakkia Päivitätkö? LA on 08.05 ja ikäni 27 ja masussa on tyttö, kiitos.


Siinähän se sitten, anteeksi kirjoitusvirheet, mulla on niitä aina. Ja katotaan millä tavalla noi lihavoinnit tuleekaan...


JeAnKa ja Meloni 24+5
 
voi himskatti...kannettavasta loppu akku ilman minkäänlaista varoitusta ja kaikki kirjoitukset katosi.

Paljon onnea Äippä! :flower:

pinnasängystä: Meillä on kaikki lapset nukkuneet perhepedissä ja siitä ovat siirtyneet 1v ja kuukausia päälle pinnasänkyyn.Rautainen vanha päästävedettävä pinnis. Perhepedissä saan itse nukuttua paremmin. Yöllä imettäminenkään ei ole vaivaksi ku heittää vaan tissin suuhun ja jatkaa unia melko nopeesti. :whistle: meillä on kaikki lapset saaneet tarvitsemansa maidon tosi nopeesti joten ei ole imetysmaratooneja koskaan tarvinnut harrastaa. Eilen illalla just mietin kuinka kohta meidän välissä taas nukkuu yksi pieni suloinen tuhisija. Siellä välissä on kyllä nyt parina yönä ollu 3 v poika ja 4 v tyttö.Ja yks yö oli molemmat.
Ai niin tähään väliin muistan taas mainostaa unipussia joka on ollu meillä tosi tärkeä ja helpottanut nukkumista.Nytkin neiti 1 v toi unipussinsa mun luo,alkaa olee varmaan jo päiväunien aika.

Mun mielestä punainen sopii hyvin pojallekin.Mä voisin jopa vaaleanpunaiset vaunut ostaa vaikka kyydissä olis poika,olenhan minä tyttö/nainen :) Meillä tuota vaaleanpunaista on alkanu tulee moneen juttuun sen jälkeen kun muutettiin vaaleanpunaiseen taloon.

NN rv 20+5
Me asuttiin Hesassa vuokralla ja vuokra oli 700-800?;meidän olisi pitäny muuttaa isompaan vuokralle ja niissä vuokrat huiteli tuhannen euron huujakoilla ja osa jopa 1400?/kk. Se olikin yks suurimmista syistä miksi muutettiin Hesasta pois.Päätettiin ostaa oma koti ja asuntojen hinnat oli palkon edullisempia muualla. Siihen hintaan millä ostettiin täältä 5 makkaria omakotitalo ni Hesassa oltais saatu kerrostalokaksio.
 
JeAnKa: Tiedot päivitetty, meillä onkin sama la :)
Ihanan nimen isosisko on vauvalle keksinyt :D Meillä poika vaan osoittaa mun mahaa ja sanoo "vauvva".

Joo tiedän nuo maanviljelijän kiireet, kun vanhemmillani on maatila. Isä aina tuskailee kun sattuu kaikki juhlat kevättöiden aikaan tai sitten syksyllä kun on puinti-aika. Meitä lapsia kun on viisi plus lähisuku päälle niin ylioppilasjuhlia, kihlajaisia ja ristiäisia on ollut aika monet tässä lähivuosina ja aina ne tuntuu sattuvan just siihen kiireimpään aikaan :whistle: Heh, meidän häistä oli tyytyväinen kun ne oli huhtikuun alussa, malttoi juhlia rauhassa :)

Vuokrat tuntuu tosiaan olevan ihan huimissa luvuissa nykyään, varsinkin pääkaupunkiseudulla. Me asuttiin muutama vuosi sitten vuokralla reilun 100neliön omakotitalossa ja vuokra oli vain 500?! Toki hinnat nyt nousseet, mutta ei kuitenkaan niin hirveesti täällä päin.
Täällä vaan on se ongelma, että vuokralla ei ole tarjolla kuin kt-asuntoja eikä niitäkään kovin suuria. Rivitaloissa tuntuu olevan vuokrattavana vaan kaksioita ja omakotitaloja ei ollenkaan. Käytännössä siis pakko ostaa oma jos haluaa asua kaksiota isommassa.
Ennen tätä rivitalo-asuntoa asuttiin miehen omistamassa kt-kaksiossa. Onneksi saatiin se myytyä pian tämän oston jälkeen, tällä hetkellä ei kyllä uskaltaisi ostaa uutta ennen kuin on entinen myyty :whistle:
 
nikunaku: huomasin kans ton tarjouksen mutta en halua mustia vaunuja ..

joo meillä on 1000e vuokra HKI sillä maksas varmaan ihan kivaa omakotitaloa. Eipä paljon kiinnosta ottaa jättilainojakaan täältä kun sitä omaa ei saa ihan pikkurahalla ja muualle ei muuteta. :D Ehkä joku päivä sitten sitä omaa katsoo..nyt panostetaan pisneksiin.
 
Heips!

Äkkiä kirjoitan ennen kuin vetäydyn päikkäreille..


ONNEA 3xäippä!! :flower: :hug: :heart:


yellow mekin katottu tuota Ikean hensvik pinnasänkyä.. täytyy vaan nähdä se livenä että onko se sitten hyvä.. uskoisin että ajaa asiansa. Mun äiti lupasi ton pinniksen meille ostaa niin eipä väliä sitten sen suuremmin että minkä hintanen, kunhan toimii.

ElinaMaria Mullakin tuo tukivyö ollut nyt reilun viikon käytössä ja täytyy sanoa että kivut suureksi osaksi kadonneet! Mahtava kapistus!

joku puhui vauvan vaatteiden pesusta... Niin että millaisilla aineilla teillä pestään?
Täytyykö olla se hajusteeton ja ties mikä lisäaineeton allergia- ja astmaliiton hyväksymä jauhepurkki ilman minkäänlaista huuhteluainetta? Jotain juttua joskus kuullut että hirmu tärkeetä mitä aineita vauvan vaatteissa käyttää. Miten on?


Mulla pyykkikone sekä tiskikone pyörimässä ja koiran puuro uunissa, eli tämän päivän hyvät työt puoliväliin tehty! :D Vielä kun levon jälkeen saisi pihan kolattua enimmistä lumista niin tulis sitten vähän hyötyliikuntaakin =)


Joo.. ja aamulla tuli keittiökin mopattua kun tolle koiruudelle oli ties mikä ripuli iskenyt ja lattia ilosesti täynnä P*skaa! :x

Tällaista..


Jasmin ja herra aarre 25+4 (26+0) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jasmin84:
joku puhui vauvan vaatteiden pesusta... Niin että millaisilla aineilla teillä pestään?
Täytyykö olla se hajusteeton ja ties mikä lisäaineeton allergia- ja astmaliiton hyväksymä jauhepurkki ilman minkäänlaista huuhteluainetta? Jotain juttua joskus kuullut että hirmu tärkeetä mitä aineita vauvan vaatteissa käyttää. Miten on?
Eipä sitä taida pystyä etukäteen paljon ennustamaan, millainen pesuaine sopii kenenkin iholle. Sen takia mä ainakin tykkään pestä vauvan pyykit mahdollisimman "neutraalilla" ja herkälle iholle sopivalla pesuaineella eli ilman hajusteita yms.

Esikoisen pyykit taisin pestä Erisanilla alkuun, se oli just herkälle iholle sopiva allergia- ja astmaliiton "hyväksymä" aine. Ja huuhteluainetta en käyttänyt ollenkaan, ajattelin että siinä on yksi turha tökötti jonka voi hyvin jättää pois.

Sitten kun alkoi tulla enemmän ruokatahroja kun aloitettiin kiinteät 6kk ikäisenä, vaihdoin Bio Luvilin hajusteettomaan, joka on myös allergia- ja astmaliiton merkillä varustettu. Sillä tahrat lähti paremmin eikä kuitenkaan ollut liian voimakas aine vauvan herkälle iholle.

Nyt kun noita pojan pieniä vaatteita olen antanut siskoni pojalle käyttöön, niin hänelle (ikää 8kk) tuli niistä heti ihottumaa, vaikka tosiaan sillä Bio Luvilin aineella pesty. Se miten herkkä iho on, on tosiaan niin yksilöllistä. Tiedän lapsen jolla voitiin käyttää alkuun vain valkeita vaatteita, ja korkeintaan jotain todella vaaleita sävyjä, kaikista vähänkin tummemman värisistä vaatteista tuli kamalat ihottumat. Mutta kai sekin vaihtelee valmistajan mukaan, mitä "myrkkyjä" niihin kankaisiin työnnetään.

 
Yellow ja Jasmin meillähän onkin juurikin se ikean hensvik pinnis ja en siitä keksi kyllä yhtään pahaa sanaa! Varsin tyytyväisiä siis ollaan oltu, sänky on tukeva, ei nitise eikä natise vaikka nuo isot jätkätkin välillä könyyvät siellä. Ja musta se sänky on tosi nättikin :)

Perhepedin "puolustuspuheisiin" yhdyn minäkin täysin!

Nyt ruuanlaittoon!
 
Suzyanne
Synttärionnittelut Pian 3xäipälle! :flower:

Asuntoasioista, me olemme etsimässä vuokrakaksiota Helsingistä, nyt on vaan omistusyksiö, tosin reilun kokoinen yksiö, mutta auttamattoman pieni meille kuitenkin. Ajattelimme asua jonkin aikaa vuokralla, ja laittaa oman yksiömme vuokralle, ja sitten miettiä mitä jatkossa teemme, ostammeko oman pikkupikkuasunnon kalliilla Helsingistä, vai samalla rahalla vähän isomman kauempaa. Tuusulaa tai Nurmijärveä voisi jopa kuvitellakin. Sitä ennen kuitenkin olemme menossa vuokralle, ja kun mies varsinkin on tarkka alueista missä haluaa asua, enkä minäkään nyt minnekään levottomaan paikkaan vauvan kanssa haluaisi, niin niillä ns "hyvillä" alueilla 50 m2 kaksion vuokra on vähintään 850 e/kk. Huhhuh! :/ Vähän kuitenkin meitä onneksi tulevaisuudessa oman asunnon vuokratulot helpottavat, mutta silti ihan sairaan kallista on asuminen Helsingissä. :/

Perintönimistä, me olimme heti kättelyssä yhtä mieltä miehen kanssa siitä, että vauva saa perintönimiä. Nyt tällä hetkellä tuo ykkös-nimiehdokkaamme Vili saisi siis kavereikseen isiemme etunimet, Veikko Olavi. Jos olisi tyttö ollut, niin olisi saanut nimekseen miehen äidin etunimen Veera, ja minun mummoni toisen nimen Elina. Äitini nimeä emme olisi halunneet antaa, koska se ei ole kovin kiva nimi meistä, Kaarina. :whistle:

Vauvan sängystä, mies on kerännyt jo kuulemma viimeiset 10 vuotta vauvantarvikkeita varastoon, ihan tulevaisuuden varalle, vaikkei hänellä ennen minua sopivaa äitiehdokasta ole tiedossa ollutkaan. =) Senpä vuoksi meillä on lähes kaikki valmiina, vaikka käytettyä tavaraa onkin, niin oikein kelvollista. ja ihan hyvä pinnasänkykin siis on, jopa minä sen kelpuutin. :whistle: Ihan ensisängyksi saimme miehen äidiltä korisängyn 60-luvulta, saman jossa mies on vaavina kellinyt. Ja saatiin muuten iso kasa miehen vauva-aikaisia vaatteita, samoin 60-luvulta, eli aitoa retroa mutta hyväkuntoisia, aivan ihania! :heart:

Jasmin84 vähän sama täällä, elukoiden eritteitä kuuraillessa meni aamun ensihetket, tosin kissanlaattaa kylppärin lattialta. Hyvä etten liukastunut aamupissille unenpöpperössä mennessä. :x

Pian 3xäippä , tuosta kohdunkaulan pituudesta, minäkin olen ihmetellyt, että miten joka kerta tulee minultakin ihan eri lukemia, yhtenä kertana mittasi jotain 3 cm, sitten viime kerralla 5 cm, mutta se selittääkin, että se mitataan vähän eri paikasta ja eri tavalla. Vähän ihmettelinkin, että eikai se kohdunkaulan mitta nyt noin paljon voi heitellä yhdellä ihmisellä.

Täällä on massu alkanut kasvaa ihan urakalla!! Minusta se on mukavaa, vähän melkein jo harmitti kun oli ihan olematon vatsa tuonne viikolle 23 asti. Mutta nythän se on jo ihan selvä vauvamasu, jippii! =) Painonnousu on vaan hidastunut, nyt ei ole kolmeen viikkoon tullut grammaakaan painoa lisää, päinvastoin jopa laskenut vähän! Kaikkiaan on nyt tullut 6,5 kg raskauden alusta. Mutta onneksi vaavi on kuitenkin ihan normaalikokoinen, keskikäyrällä mennään kuulemma. :heart:

Suzyanne 25+0 poks!! :heart:
 
Mä pesen vauvanvaatteet aina erikseen muista ja hajusteettomilla tai sitten sensitive tms..musta on ihana että niihin vaatteisiin jää se vauvan ominaishaju eikä pesuaine peitä sitä. Tietty vauvoilla on myös herkkäiho ja voimakkaat pesuaineet/hajut voi ärsyttää
 
Moikka

ajattelin tulla ilmoittaa,että olen koneen äärestä pois muutaman päivän.Voi kyllä tehdä tiukkaa ja tulla vieroitus oireita.
Mies on taas menossa Hesaan töihin ja päätin lähteä reissuun mukaan. Jään sinne tyttöjen kanssa. Mies menee pojan kanssa kotiin ja pe ottaa töihin mukaan pojan.Sieltä lähtevät Lahteen ja lauantaina tulee hakemaan meidät pois.
Nyt kun pitäis alkaa pakkaa tavaroita tuli sellainen olo,että pitäiskö sittenkin jäädä kotiin. En ole tänään ehtiny siivoomaan ja olis kyllä paljon kivampi palata la kotiin kun koti olisi siisti.

Mä ajattelin jos la kävis hobbarin myymälässä katsomassa asiakaspalautus vaunuja.Siellä on niitä tosi usein ja hinnat on ainakin 20 % alennettu.Monet vaunut on vaan käyny postin kautta kääntymässä ja palautettu heti eli kuin uusia.

Vauvan sängystä, mies on kerännyt jo kuulemma viimeiset 10 vuotta vauvantarvikkeita varastoon, ihan tulevaisuuden varalle, vaikkei hänellä ennen minua sopivaa äitiehdokasta ole tiedossa ollutkaan. hei siis oikeesti aivan ihanaa.Missä tuollaisia miehiä kasvaa?! Musta on ihanaa kun miehillä on vauvakuume, se ei ole kovin yleistä.

Joo,mut nyt pakkailee,huomenna on super aikainen herätys.Pitää olla Hesassa jo klo 9.|O

NN rv 20+5
 

Yhteistyössä