Toukokuussa tiukentuvat

Tänä aamuna 71,5 kg (eikä vatsa ole toiminut lihan mättämisen jälkeen vielä) -täytyy vetää jotain kuitupitoista ja Activiaa tänään, jos auttais. Viikossa -800 g.

Kauheeta kun väsyttää. En meinannut saada unta viime yönä ja tänään taas tärkeä palaveri. Toivottavasti mulla pysyy siellä silmät auki ja saan sanotuksi jotain. Pitää herätä taas suihkun kautta ja kahvin avulla...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :)
 
Bikini
Huomenta!

Tänä aamuna 71,1 eli viikossa -900 g. Tavoitteeseen vielä 6,1 kg :)
Koko viikkoon en makeaan sortunut, mutta perjantaina söin muutamia pasteijoita (rasvaisia...) ja eilen ei pitänyt syödä enää illalla lohkoperunoita...

Almandiinin kanssa samoissa painoissa pyöritään, kohta meillä alkaa painot jo kuutosella!!

Tsemppiä kaikille uuteen viikkoon!
 
Huomenta!

Tänä aamuna 71,1 eli viikossa -900 g. Tavoitteeseen vielä 6,1 kg :)
Koko viikkoon en makeaan sortunut, mutta perjantaina söin muutamia pasteijoita (rasvaisia...) ja eilen ei pitänyt syödä enää illalla lohkoperunoita...

Almandiinin kanssa samoissa painoissa pyöritään, kohta meillä alkaa painot jo kuutosella!!

Tsemppiä kaikille uuteen viikkoon!
Mutta mulla on tavoitteeseen vielä yli 16 kiloa:D Tosin olen tottakai tosi iloinen sitten kun paino alkaa kuutosella. Vielä iloisempi sitten kun se alkaa viitosella=)

Tänään pääsin pitkästä aikaa käymään salilla. On ollut niin kiirettä ja touhua että liikkumiset oikeestaan jäänyt koko viikolta. Mutta kyllä se tästä taas...
 
"hippo"
Veriarvoasiaa, hyppikää silmät kiinni tämän ylitse, jos ei kiinnosta. ;)

Sain labratulokset tänään. Olen lukenut useammankin henkilön kirjoituksia, joissa kehuivat karppaamisen parantaneen veriarvojaan. Suhtauduin asiaan _hyvin_ skeptisesti, mutta päätin, etten ehdi kuolla kolesteroliongelmiin ennen kuin ehdin tavoitepainoon ja voin mahdollisesti muokata ruokavaliotani virallisten suositusten suuntaiseksi, veriarvojen mukaan. Ajattelin siis ottaa riskin saadakseni kuitenkin ne painon alenemisesta koituvat terveyshyödyt. Vähän tosiaan jänskätti, etenkin kun mulla on molemmin puolin sukurasitteena korkea kolesteroli ja sepelvaltimotauti. Oma kolesteroliarvoni oli jo parikymppisenä siinä ja siinä, että annetaanko olla vai tehdäänkö jotain. Enkä ollut vielä edes ylipainoinen. Lueskelin kuitenkin asiasta ja uskalsin yrittää.

Kokonaiskolesteroliarvoni on nyt 4. :) LDL/HDL-suhdekin oli ihan ok kuosissa, hyvän kolesterolin osuus on 1,58 ja huonon 2,2. Triglyseridiarvo oli 0,53 ja paastosokeri 4,9. Välitön kuolema ei ainakaan kolesterolin suunnalta uhkaa. Arvot ovat huimasti aiempaa paremmat. Hassua!

On toki mahdollista, että pelkkä laihtuminen kohentaa arvoja, mutta tämän perusteella uskoisin, ettei karppaus ole mulle huono juttu muutenkaan. Kivaa. :)

Oletteko muut olleet kiinnostuneita elämäntapamuutoksen vaikutuksista veriarvoihin? Onko kukaan mittauttanut niitä? Muidenkin painonpudotustapojen vaikutuksista olisi kiva tietää jotain.
 
"MaMa"
No niin, superdieetti on virallisesti alkanut! :D Tosin en voi sanoa ihan kunnialla sen alkaneen, sillä en ole syönyt tänään kuin vasta aamupalan! :O No, lounas on ihan just valmis, mutta pitäis sit keretä vielä syömään päivällinen, välipala ja iltapala. Muuten ei oiskaan ongelmaa, mutta kun meille on tulossa illaksi tupa täyteen naisia, joten siinä on vähän hankala alkaa päivällistä väsäämään. No yritetään kuitenkin, katsotaan mihin johtaa.

Treenatakin pitäisi jossain välissä, mutta ehkä aloitan ne treenit vasta huomenna. Tänään kävin aamulenkin (45min.) ja sen jälkeen siivosin koirien aitauksen. Aamiaisen söin siis vasta lenkin jälkeen eli noin klo 11.30. Sit painuin takaisin pihalle raivaamaan risukoita. Ihana auringonpaiste siellä, mutta kova tuuli hieman haittasi hommaa. Sain sen kuitenkin tehtyä eli pihalla tuli oltua yhteensä semmoiset 4 tuntia.

Positiivisena asiana voin kertoa teille kaikille, että sain miehen lähtemään mukaan tuohon superdieettiin, joten uskon onnistumisen olevan varmenpaa, kun toinen ei houkuttele pahoille teille. :)
 
Bikini
Aamulla kävin salilla, ja eilen illalla lenkillä. Kokeilin jo yksiä farkkuja, jotka eivät ole mahtuneet puoleen vuoteen; ne meni ihan hyvin jälkaan jo :) istuvat vielä paremmin kun saan vielä kilon-kaksi pois.

Oletteko muuten "palkinneet" itseänne hyvistä laihdutustuloksista? Ajattelin luvata itselleni shoppailureissun kunhan paino on pudonnut tarpeeksi :D Ja joku välipalkinto voisi olla jotain hemmottelua (kasvohoito, hieronta ym). Kun herkut jää joka viikko kauppaan, säästän tietenkin rahaa jonka voin käyttää sitten johonkin muuhun. Välillä oli kausia että piti JOKA PÄIVÄ saada jotain herkkua, ja en uskalla edes laskea kuinka paljon rahaa herkkuihin meni kuussa...
 
Bikini
Mittasin muuten aamulla ekaa kertaa vyötärönympäryksen, sain tulokseksi 77 cm... reiden ympärys 59 cm paksuimmasta kohdasta...
Nyt voisi alkaa painon lisäksi tarkkailemaan mittojen pienenemistä.
 
Terhakkaa tiukentumista kaikille!

Eilen ähkin taas tunnin salilla, mutta toissapäivänä syötin vävykandidaattia ja kahta tytärtä. En kerro mitä tein, ettei nälkäiset kanssatiukentujasisaret sorru tiukentumisen tiellä, mutta mainitsen vain että voit, kermat ja öljyt eivät ruoasta unohtuneet, ja jälkiruokakin oli maittava. Itse maistoin sitä vain vähän, mutta kuten sanottu, mun ei näillä kymmenillä tarvitse kuin katsoa ruokaa; keski-ikäisen naisen kalorinkulutushyötysuhde on niin uskomattoman hyvä ettei tosikaan. Hyvin käy pienelläkin energialla, ja kaikki ylimääräinen kertyy varastoon.

Mutta sunnuntain jälkeen olen taas yrittänyt olla ruodussa syömisineni. Kulutus tosin on kovin pieni, siitä salista huolimatta; koska eihän tämmöinen keppien kanssa sisätiloissa könkkääminen voi mitään kuluttaakaan. En karppaa enkä syö jauhepusseja, ainakaan vielä. Mutta katsotaan, jos on pakko siihenkin mennä niin sitten mennään siihen.

Viikon päästä saan jo ainakin hellittää näiden keppien kanssa. Lenkille ei vielä pääse, mutta pyörän selkään sitten jo pääsee. Helpottaa...
 
Hippo, omista arvoistani en ole järin kiinnostunut, kun mulla on kaikkien näiden vuosien aikana ollut ns. luonnostaan hyvä rasvaprofiili, nuorena kokonaiskolesteroli jopa huolestuttavan alhainen. Mutta ehkä sinua kiinnostaa, että tuttavani, joka sairastaa juveniilia diabetesta, on syönyt matalahiilarista ruokavaliota ja myös kovia rasvoja sisältävää ruokaa nyt noin vuoden verran, ja dieetin vaikutus sekä hänen painoonsa että rasvaprofiiliinsa on ollut erinomainen. Samoihin aikoihin hän on tosin korvannut myös insuliinipistoshoidon uudella insuliinipumpulla, joten tämäkin on varmasti osana rasvaprofiilin parantumiseen. Mutta ajattelen, että matalahiilarisella hänen verensokerinsa myös pysyttelee tasaisempana kuin erittäin hiilaripitoisella, mikä vaikuttaa edullisesti rasvoihin. Kokonaan hiilarittomalla hän ei luonnollisestikaan voi olla, koska diabeetikko aivan varmasti ne hiilarinsa myös tarvitsee, eikä tervejärkinen ystäväni hengellään pelleile.
 
Tönt
emmä oikeesti pysty tähän nyt yksin niin pakko vähän osallistua tähän teidän hommaan... :snotty: laihdutin siis viime vuonna melkein 30kg ja siitä on tullut nyt 5kg takas. alan oikeesti itkeä kohta tätä mun saamattomuutta. emmä tiiä mitä pitäisi tehdä enää. kaikki mitä osasin, tiesin, tunsin ja opin on kadonnut jonnekin...stressiä on muutenkin niin sit vielä tää..en ole yhtään tyytyväinen itseeni ja siihen etten pääse alkuun vaikka joka ilta vannon että huominen on toinen.. :headwall:

eli aloitetaan sitten uudestaan...vihanneksia, hedelmiä, lihaa, kalaa, jonkun verran maitotuotteita ja paljon vihreetä teetä. näillä mennään. pieskää mut kunnolla jos poikkeen tästä...

tietoni ovat Tönt, pudotettavaa n. 20kg, toukokuun tavoite 2.5kg. :wave: jossain vaiheessa kerron mitat mutta en vielä pysty siihen. :snotty:
 
  • Tykkää
Reactions: teajohanna
Tönt
niin ja sitä vielä että olen aina kironut ihmisiä jotka hyppii vaa'alla joka päivä. en ole mitenkään ymmärtänyt sitä. mutta nyt on pakko myöntää että aion tehdä sitä itsekin ja ymmärrän täysin nyt muitakin. tää homma ei vaan toimi että luulen syöväni oikein ja sitten viikon jälkeen kun käyn vaa'alla toean että v*tuiks meni tää viikko taas. että anteeksipyyntö ja ymmärrystä kaikille niille joita olen aikasemmin yrittänyt neuvoa. :D päivä kerrallaan...
 
Hienoa Tönt että päätit aktivoitua ja tervetuloa mukaan! Mulle ainakin tää palstalla laihdutusketjuissa notkuminen on antanut mielettömästi tsemppiä :)

Tänään kävin salilla ja huitaisin Dietmixin huiviin. Eilen kävin kirjastosta varaamassa Callanetics- jumppakirjan, oli valtavasti lainassa ja varauksia paljon. Taitaa olla melkoisen suosittu. Ajattelin turvautua siihenkin, kun aikaa kesän juhliin on enää niin vähän ja paino tippuu turkasen hitaasti. Menisin varmaan LPG-hoitoihin jos olisi varaa, mutta on melkoisen kallista touhua. Joka päivä laitan voiteita ja hieron ihoa, että aineenvaihdunta vilkastuisi:D
 
  • Tykkää
Reactions: teajohanna
"hippo"
Hippo, omista arvoistani en ole järin kiinnostunut, kun mulla on kaikkien näiden vuosien aikana ollut ns. luonnostaan hyvä rasvaprofiili, nuorena kokonaiskolesteroli jopa huolestuttavan alhainen. Mutta ehkä sinua kiinnostaa, että tuttavani, joka sairastaa juveniilia diabetesta, on syönyt matalahiilarista ruokavaliota ja myös kovia rasvoja sisältävää ruokaa nyt noin vuoden verran, ja dieetin vaikutus sekä hänen painoonsa että rasvaprofiiliinsa on ollut erinomainen. Samoihin aikoihin hän on tosin korvannut myös insuliinipistoshoidon uudella insuliinipumpulla, joten tämäkin on varmasti osana rasvaprofiilin parantumiseen. Mutta ajattelen, että matalahiilarisella hänen verensokerinsa myös pysyttelee tasaisempana kuin erittäin hiilaripitoisella, mikä vaikuttaa edullisesti rasvoihin. Kokonaan hiilarittomalla hän ei luonnollisestikaan voi olla, koska diabeetikko aivan varmasti ne hiilarinsa myös tarvitsee, eikä tervejärkinen ystäväni hengellään pelleile.
Kiitokset sinulle. :)
 
Päätin viime viikolla tehdä perjantaista virallisen puntaripäiväni, mutta malttamattomuuksissani kiipesinkin vaa-alle jo tänään.

68,1 kg oli paino (viime viikkoon -900 g), vyötärö 79 cm (viime viikkoon -2 cm!!!) ja lantio 106 cm (viime viikkoon +1 cm!!!!!!!!!).

Tätä menoa munsta tulee Serena Williamsin muotoinen. Paitsi että siinä kun Serenan ahteri hyllyy hyvinkin lähellä sitä kapoista vyötäröä, niin mun lantion levein kohta on tuolla aika alhaalla...

Tietysti, selittäviä tekijöitä ehkä on, jos niitä haetaan. Normaali kävelyn tuoma pakarajumppa on kuitenkin aika merkittävä ihmisille yleensä, ja multa se nyt toistaiseksi suurin piirtein puuttuu tämän kyynärsauvakuurin vuoksi. Salilla olen käynyt ahkerasti, ja tehnyt myös kotona vatsoja, ehkä läski pakenee kauhuissaan vyötäröltä sinne missä se saa rauhassa olla, eli persuksiin. Ja mensut on tulossa.

Tänään salilla puolitoista tuntia. Suhteessa ruokaan tulen näköjään kärttyisäksi, kun syön vähemmän. Tänään salilta könkkäsin kotiin suihkuun, mies oli sillä aikaa lämmittänyt ruoan ja laittanut sen jo lautasellekin, joten jouduin kiirehtimään pukemistani, kun en halunnut ruokani liikaa jäähtyvän. Pöydässä kitisin kiltille miehelleni että tarttiko se ruoka nyt siihen valmiiksi sitten laittaa kylmenemään, kun sitten mä joudun henki kurkussa tuolla pukemaan... mistä mies tietysti kietaisi herneen nekkuun, enkä ihmettele, ihan turhaa marinaahan toi oli minulta. Yritän korjata asennettani.

Hauskaa tiukentumista kaikille!
 
Bikini
Tervetuloa ketjuun!

Tuo viimeinen lause kuulosti todella tutulta... Itse aloitin laihduttamisen joka aamu melkein kahden vuoden ajan, mutta jo iltapäivällä se kaatui (eli sorruin herkkuihin). Välillä sain kilon tai kaksi pois, mutta ne tuli aina takaisin. JOKA ILTA lupasin itselleni että huomenna sitten. Nyt vasta tähän ketjuun liittymisen jälkeen olen OIKEASTI pystynyt pitämään herkut poissa ja liikuntaa olen lisännyt mukavasti. 4 viikkoa pääsiäisen jälkeen on mennyt hyvin, tuloksena -3,5 kg :) tosin aloitin totaalisen karkki- ja suklaalakon. Muutenkin välttelen sokeria, mutta en karppaa.

Toivon todella että sinäkin saisit viimein motivaatiota tähän urakkaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: teajohanna
Hei mäkin tuun tänne.. :D 175cm ja paino 84.6kg, tavoite vaatimattomasti näin alkuunsa 78kg, kaks lasta joista nuorin 4kk joten osittain raskauden tuomia läskejä vielä poltellaan. Helmikuun 28 päivä painoa oli vielä 88kg ja vyötärö melko massiivinen, siitä on nyt jo lähtenyt 11cm ja lisää saa lähteä..Sen tarkempia mittoja en kehtaa laittaa..

En varsinaisesti ole millää dietillä vaan laihutan liikuntaa lisäämällä ja ruokailutottumuksia tarkastamalla sekä annoskokoja pienentämällä.


Jotenki oli päivän jäljiltä ihan sikamaisen vetämätön olo, kävin kyllä aamulla jo tunnin lenkin kävelemässä reippaalla tahdilla tuplia lykkien, mut ei se oikein päivän liikunnaks riitä.. Onneks kaveri vielä virtuaalisesti potki hanuriin niin et sain kiskastua vielä äsken tunnin zumban..Jumaleissön kun hiki virtas.. :D
 
"MaMa"
TÖNTille ja muillekin vinkiksi: ÄLKÄÄ AJATELKO HUOMISTA, laihduttakaan vaan TÄNÄÄN! Sillä saa paljon enemmän tulosta, kun ajattelee koko päivän, että TÄNÄÄN EN SYÖ HERKKUJA, huomenna voin ne sallia jos siltä tuntuu. Ja seuraavana päivänä sama. Helposti menee koko viikko herkuitta ja kun pari selviää, niin himotkin katoaa. :D
 
Huomenta ja tervetuloa Maira! Lisäsin sut listaan. Mä olen laiska kirjoittamaan pidempiä esittelyitä, kun en oikein osaa hyvin kopioida tekstiä tällä läppärillä. Tässä ei siis ole hiirtä, ja kopioida pitäis jotenkin tuolla näppäimistön "hiirellä". Aluksi mun ystävä joka oli kylässä, kopioi mun puolesta kun halusin tän ketjun alulle. Nyt olen jo unohtanut miten se tapahtui:ashamed:

Oma napaa: kilot ei helposti pienene, mutta sentit katoaa ja läskien alla on alkanut lihakset tuntumaan ja vartalo muokkautuu. Se on hieno havainto.

Heh, eilen kokeilin ekan kerran sellaista itseruskettavaa suihketta vartaloon. Neuvottiin ravistamaan pulloa, suihkuttamaan vartalolle ja levittämään tasaisesti. No niinhän minä tein:O

Voi jestas nuo mun sääret on nyt kuin dalmatialaisella, laikkuja siellä täällä. Joo ei taida olla noi itseruskettavat suihkeet mun juttuni:D
 
Tönt
Heh, eilen kokeilin ekan kerran sellaista itseruskettavaa suihketta vartaloon. Neuvottiin ravistamaan pulloa, suihkuttamaan vartalolle ja levittämään tasaisesti. No niinhän minä tein:O

Voi jestas nuo mun sääret on nyt kuin dalmatialaisella, laikkuja siellä täällä. Joo ei taida olla noi itseruskettavat suihkeet mun juttuni:D
niissä on se ongelma että kuivaa ihoa ei saa olla missään muuten se imeytyy epätasaisesti. ei noi oo koskaan sopinut mullekaan. lisäksi inhoon kaikkia voiteita. inhoon sitä tahmaista oloa jälkeenpäin. iho ei hengitä yhtään...hrrr... :x

hienoa että muutoksia alkaa jo tuntua ja näkyä. muistan kun viime vuonna laihdutin niin meni hirveen pitkään ennenkuin totuin omaan kroppaani. ennen projektia luulin olevani pienempi, sen aikana ja jälkeen luulin olevani isompi..monesti pää ei meinaa ehtiä mukaan siihen muutokseen. nyt kun on tottunut tähän tajuaa ettei oo vieläkään tyytyväinen joten matka jatkuu. :D
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Tönt takaisin :)

Kai munkin pitäisi...mä vaan aina HUOMENNA ja HUOMENNA. Tänään vaaka oli armollinen...se näytti vähemmän kuin eilen...josko siis sittenkin TÄNÄÄN. Ehkä?!

Pakko se pikkuhiljaa on, sillä vaa-an viisari on vattumaisesti nousujohdanteinen.
 
Täällä taas, hienoa kun ketju pysyy pystyssä, ja monella edistystä tapahtunut!

Itsellä alkaa/jatkuu, raskaat ajat, nyt se ero sitten tulee. Tänään menen kirjoittamaan vuokrasopimuksen ja muutto on ensikuun alussa.
Laihtumisen kannalta hyvä kun ei ruoka maistu.. Ja uudessa kodissa sitten uudet syömistavat muutenkin, kun saan itse päättää mitä jääkaapista löytyy.
 
Tönt
Tervetuloa Tönt takaisin :)

Kai munkin pitäisi...mä vaan aina HUOMENNA ja HUOMENNA. Tänään vaaka oli armollinen...se näytti vähemmän kuin eilen...josko siis sittenkin TÄNÄÄN. Ehkä?!

Pakko se pikkuhiljaa on, sillä vaa-an viisari on vattumaisesti nousujohdanteinen.
mua v*tuttaa suoraan sanottuna etten tarttunut härkää sarvista jo silloin kun joulun jälkeen alkoi nousta. joulu meni ihan jees mutta sitten ne välipäivät. |O pari kiloa tuli takas ja ajattatelin että helposti mä saan ne pois. paskat!! sitten kun muutosta ei tapahtunut niin jätin vaa'alla käymisen kokonaan, ärsytti niin paljon. eilen sitten +5kg pärähti naamaan. kivakiva! :kieh: että tästäkin opin ettei kannata jäädä oottamaan jos näyttää siltä että kiloja alkaa tulla takasin..
 
Tönt
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;26235470:
Täällä taas, hienoa kun ketju pysyy pystyssä, ja monella edistystä tapahtunut!

Itsellä alkaa/jatkuu, raskaat ajat, nyt se ero sitten tulee. Tänään menen kirjoittamaan vuokrasopimuksen ja muutto on ensikuun alussa.
Laihtumisen kannalta hyvä kun ei ruoka maistu.. Ja uudessa kodissa sitten uudet syömistavat muutenkin, kun saan itse päättää mitä jääkaapista löytyy.
:hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;26235470:
Täällä taas, hienoa kun ketju pysyy pystyssä, ja monella edistystä tapahtunut!

Itsellä alkaa/jatkuu, raskaat ajat, nyt se ero sitten tulee. Tänään menen kirjoittamaan vuokrasopimuksen ja muutto on ensikuun alussa.
Laihtumisen kannalta hyvä kun ei ruoka maistu.. Ja uudessa kodissa sitten uudet syömistavat muutenkin, kun saan itse päättää mitä jääkaapista löytyy.
Kovasti voimia vaikeaan elämäntilanteeseen. Mutta yhden loppu on toisen alku...joten eiköhän se siitä paremmaksi suttaannu :) :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
"teajohanna"
Itseruskettavilla olen minäkin joskus värittänyt itseni seepraksi jaloista. Silloisiin rippijuhliin suunnittelemani asukokonaisuus meni uusiksi, kun mekon tilalle piti laittaa valkoiset housut... niistä jaloista ei nimittäin tullut esittelykelpoisia ennenkuin se "rusketus" kului pois.

Ja neljän äiti: eronneena tiedän, että eroaminen ryydittää laihtumista. Muutos on suuri ja raskas ja sureminen vaatii aikaa, mutta terveelliset elämäntavat on toisaalta helppo tosiaan sujahduttaa siihen eromuutoksen sekaan.

Itellä on nyt eilisen pitkän salitreenin jälkeen kroppa niin kipeä, että hyvä kun ylös pääsi sangystä. Josko päivän edetessä sulaisi edes sen verran että saisi venyteltyä...
 

Yhteistyössä