Toukomurut 2014 ~ Lokakuussa

Huonoja uutisia täältä.. :'(

Eilen oli aamulla VU jossa todettiin keskenmeno. Ihan varma ei lääkäri ollut onko tuulimunaraskaus vai muuta mutta sykettä ei löytynyt ja koko vastas viikkoja 6+3 vaikka olen 8+3.. :( Perjantaina vielä tarkistusultra mutta eiköhän se ollut tässä. Lääkkellinen tyhjennys sitte vaan ja itkujen kautta toipumaan... :( Tosi paska olo on ja mieskin oli aika murtunut, kerittiin jo niin innostua ja tätä jo niin toivottiin <3

Ilmottelen vielä pe jos oliskin joku ihme tapahtunut, mutta epäilen vaikka ihmeisiin uskonkin. Ihanaa odotusaikaa kaikille ja toivotaan että mä oisin viimeinen huonojen uutisten saaja!!!
 
Pahoittelut Maikkki ja paljon voimia:hug:

Me jouduttiin esikoisen myötä luopumaan mun kissasta, armollinen rouva ei tykännyt lapsista ei niin yhtään, niin päätettiin vahinkojen välttämiseksi etsiä rouvalle uusi koti. Onneksi löytyi hyvä paikka, mutta kyllä kissan vielä haluaisin, toistaiseksi mennään nyt lasten ehdoilla ja onhan se itselläkin kivempi, kun ei koko ajan tarvitse vahtia sitäkin, ettei lapset ja kissa ole keskenään samassa huoneessa.

Täällä on alkanut yöunet kärsiä, vaikka koko ajan olen ihan sippi ja valmis nukkumaan. Mites te muut saatte nukuttua?

Ollakovai..? ja 10+2
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Voi hurja - onpa tänne tullut paljon huonoja uutisia :'( Voimahalit kaikille teille jotka olette saaneet huonoja uutisia! :hug:

Aluksi iski hurja katumus, että en mennyt yksin sinne varhaisultraan - mutta eipä siitäkään vissiin paljon apua ole, kun moni on saanut ensin hyviä uutisia siellä ja sitten on kuitenkin mennyt kesken.

Mua edelleen kummastuttaa oma oireettomuuteni. Oikeastaan suurin syy epäillä olevani raskaana on plussatesti, menkkojen poisjäänti ja kipuileva vasen rinta. Salaa jäin miettimään, että tekeehän ne esim. ensimmäisessä neuvolassa virtsasta raskaustestin... mun nimittäin tekis mieli edelleen tehdä testäjä, kun tän kummempia oireita ei ole!

Mutta tän hetken tietojen perusteella mun lasketun ajan voisi korjata 30.5 -> 28.5
 
Mä en haluais kuulla enää yhtäkään huonoo uutista!! :'( Voimahali! :hug:

hiulu Ei sentään ollu TAYS, mutta meijän pikku kyläpahasen ensiapu tuntu olevan erittäin kiireinen sillon... Olis heti pitäny tajuta kattoo se pussi mitä ne laitto. No ens kerralla tietää ainakin heti sanoo. Sit ärsyttää, kun niiltä kysyy jotain, ne ei voi vastata kunnolla. Murh... Noh.. Toivottavasti ei tarvi enää mennä :)

HyäkkäysVaunu Pitääpä kokeilla tota kissakarkotetta!! Ihan loistava idea! Kiitos! Se karkote meinaan tulis ihan "vähän" halvemmaks, jos se toimii :)
 
mä nyt toivon parasta ja odotan perjantaita maikkkin kanssa ennenkuin siirrän sut listalla.

Meillä ei ikinä oo kissa menny rattaisiin, pinnasänkyyn tai tullu ees mein sänkyyn jos vauva/lapsi on siellä. Meijjän kissa oli aika agressiivinen kaikkia kohtaan mutta kun muutettiin omakotitaloon ja esikoinen syntyi - kissan käytös muuttui totaalisesti ja se on nyt parasta kaveria ton 3vuotiaan kanssa.
 
Voi ei maikki :hug: Kerrohan sitten kuinka kävi.
Täällä tuli aika np-ultraan, 5.11 ja viikkoja olis 13+1 sillon menkkojen mukaan. Ihmeen myöhään menee.
Tänään käyty labrassa, kiva antaa verikoe kun suonet on kuulemma tosi ohkaset ja verenpaine niib alhainen ettei meinaa mitään saada..:kieh: no nyrkin pumppailu auttoi sen verran että saivat tarpeeksi otettua. Vähän jäi vaan epäselväksi mitä kaikkea ne näytteistä katsoo??
Avantasia ja nömpiäinen 10+2
 
Maikkki :hug:
Vaikka sen kuinka tietää, että kun näin varhaisilla viikoilla keskustelut täällä aloitetaan, että katoa tulee käymään, on se joka kerta hirveän surullinen juttu. Toivotaan nyt vielä parasta, Maikkki!

Kukkurukuu kirjoitti äitiyshousuista, mä oon kanssa siirtynyt niihin. Kaikki puristus on kamalan tuntuista ja kotona laahustankin jumpsuit päällä ihan pöhkön näköisenä. Maha on isompi ku viimeksi, ja vähän turhauttavalta se tuntuu, kun on tietty suurimmaksi osaksi turvotusta. Kiitos estrogeeni tästäkin... Henkkamaukan housut on mulle jotenkin tosi ahdistavat jostain kohtaa ja jostain ihan liian isot. Nyt lainasin mama liciuksen (kirjotetaankohan edes noin...) farkkuja, ja ovat minun malliselleni tosi hyvät. Mulla on mun mutsin vanhat vakosamettiset mustat lappuhaalarit, jotka laitan töihin HETI kun uskallan odotuksen julkistaa :heart: Ne housut on ihanat, ja kivaa, kun oma äiti o niitä mua odottaessaan käyttänyt - kunnon retroa!

Np-ultra huomenna, jännittää, ei voi minkään.

sallamaria 11+2
 
Kuulumisia...
Toissapäivänä aloin vuotaa jonkin verran verta,ja tk:n päivystyksen kautta sain lähetteen gynen polille tarkastukseen,tosin vasta seuraavalle päivälle,en oo koskaan tavannu noin kamalaa ja inhottavaa lääkäriä kuin tuo oli,ja vielä semmosessa mielentilassa kuin minä silloin olin... :/ noh,enivei,sain odotella eilen nelisen tuntia pääsyä lääkärin puheille,joka tutki ja ultras. Ensin sanoi vaan" joo,täällä ei näy mitään" mutta löyti kuitenkin joku pienen pieni jolla sydän sykki <3 Se pussukka (?) kuulemma oli jonkun verran mennyt kasaan,joka ilmeisesti johtuu vuodosta.. Eli nyt vaan odotellaan mitä tapahtuu,onko KM alkanut vai jatkuuko... Ensi viikolla kontrolli josa katotaan onko siellä enää mitään. Kamalaa tämä odottelu,kun ei tiesä edes mitä odottaa,kamalaa kipua,vuotoa,mitä,ja sittenkä vaan ollaan jotta nyt vuotaa. Mitään neuvoa,tms en ole oikeen mistään saanut,muutaku odotellaan.. pelottaa niin,ja oon ihan varma jo keskenmenosta vaikka eihän se varmaa ole sakään :/ Olipas sekavaa mutta niin on mielikin..
 
Minäpä kerron myös tässä jotakin itsestäni.. Neljäs lapsi tulossa edelliset 7,6,3. Vuotiaita. pahoinvointi on ollut sitä luokkaa ettei edes tietokonetta ole voinut vilkaista, sairaslomalla ollaan oltu jokunen viikko nyt kuitenkin töissä sinnitellen. Tipassakin on käyty mutta kamalan päivystysreissun seurauksena päätin sinnitellä kotona, laittoivat sellaisiin verhoilla eristettyihin loosseihin makaamaan alkoholistien kanssa, haju oli sitä luokkaa ettei ainakaan pahaolo helpottanut.
Yhtään neuvola käyntiä ei ole vielä ollut mutta ensi viikkoa odotellessa. Päivät menee oksennellessa.. Sellainen harmillinen vaiva näin neljännen raskauden kohdalla että kun oksentaa tahtoo pissat tulla samalla housuun... Aivastaessa käy samalla tavalla.
Mielenkiinnolla luin tuota ketjua nyt kun pystyi.
 
Sellainen harmillinen vaiva näin neljännen raskauden kohdalla että kun oksentaa tahtoo pissat tulla samalla housuun... Aivastaessa käy samalla tavalla.
Mulla on täällä sama oksentaessa, etenkin nyt kun pissattaa normaalia enemmän.
Oletko sä Tiuli kokeillut seaband-pahoinvointirannekkeita? Monella tässäkin ryhmässä ne on auttanut pahoinvointiin ainakin lieventävästi, ellei poistanut kokonaan.
Mä oon molemmat aiemmat raskaudet oksentanu puoleenväliin asti ja käynyt tipassa (täällä ei onneksi tk:ssa tila riitä että ottaisivat osastolle muutamaa tuntia pidemmäksi aikaa), nyt noiden rannekkeiden avulla oon saanu pidettyä oksentamisen muutamassa kerrassa päivään. (ilman niitä koitin eilen olla ja koko päivän oksensin)

Lisään sut listaan, eli tervetuloa!
 
Viimeksi muokattu:
Tiuli sulla melkein saman ikäiset lapset kuin mulla :D 8v,6v ja 4v :D

Kannattaa kokeilla noita pahoinvointirannekkeita. Itellä autto todella paljon kolmannen kanssa
ja nyt tässä raskaudessa kädessä ovat mut ei oikein tehoa nyt vissiin. Toisin oksennan aina aamusta (syön tai en) ja iltapäivästä vaan tulee yökkimis kohtauksia :/ muutenkin olo on aika "krapulainen"

Huomenna neuvola lääkäri käyntikin saa nähä mitä siel sanotaan.
viikkoja 8+5 kovasti odotan pääsyä sinne 12 viikolle et olot parantuisi
 
Osaanottoni Maikki ja Tähtisilmä!! Voimia molemmille!

Km pelottaa muakin koko ajan! Pari päivää oli tosi hyvä olo ja heti epäilin, että on mennyt kesken :( Tänään oli kuitenkin vu ja kaikki hyvin. Pituutta noin 19 mm, syke löytyi ja hieman liikettäkin. Viikot lääkärin mukaan samat kuin omien laskujeni perusteella: 8+4. Soitin myös neuvolaan ja sain ekan ajan jo ylihuomiselle :)
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
ps. Ollaan puhuttu ruuista ennenkin. Tietääkö joku inkivääristä? Rakastan intialaista ruokaa, mutta siinähän käytetään paljon inkivääriä. Uskaltaakohan sitä syödä?! Inkivääri oli netin listassa kielletty, mutta neuvolan listassa siitä ei ole mitään mainintaa!
 
Vielä kun mä toista odotin (2009-2010) inkivääriä suositeltiin pahoinvointiin, nyt se yhdistetään keskenmenoihin kuulemma... ...mutta kyllä mä olen aina glögit ja piparit joissa on inkivääriä jouluna syöny/juonu ja niin teen nytkin. Kohtuudella tietenkin.
 
Voi ei kun täällä on taas huonoja uutisia:(! Jaksamisia teille<3

Lemmikeistäon ollut näemmä jotain puhetta. Meillä ei ole mutta mummilasta löytyy 2x kissa ja norjan harmaahirvikoira. Rauhallisia vanhuksia kaikki jo. Vanhin kissa saattoi nuorempana yllättää ja raapaista, en mielelläni pojan lähelle päästä vaikka rauhoittunut onkin.

Tunteeko kukaan muu kohtua masun päältä Mä olen ainakin tuntevinani sen reunan tossa 2cm häpyluun yllä, kun makaan selälläni. Ja sellainen pienen pieni pallomasu alkaa pikku hiljaa muotoutua.

Pahoinvointi alkaa helpottamaan!! Sen tilalle on kuitenkin tulossa närästys, mutta en valita. Pitää hakea rennietä ennen kun pahaksi äityy.
Labra aika on ens maanantaina, eikä hajuakaan minne saan esikoisen siks aikaa, kun ei mummillaan viitti ns. ilman syytä laittaa. Jos mie sen otan mukaan sitten.

n.3 viikkoa nt-ultraan ja voi että kun jännittää. Joudun yksin koska mies on kätensä takia silloin Tyksissä:/ Harmittaa mutta saa luvan ehtiä seuraavaan neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä.

Inkivääriä ei miusta suositella, vaikka tosin sitä on pahoinvointiin joskus suositeltukkin. Mutta en mä ainakaan rupea jokaista tuoteselostusta lukemaan, että mitä saattaa sisältää:D

Tintti. & masuasukki 9+4!
 
Kolmannelta pidin ranneketta ja auttoivat nyt pidin mutta jotenkin tuntu että olo paheni. En ole enää käyttänyt. Aina olen raskaudessa oksentanut paljon mutta tämä on jotain paljon pahempaa. On päiviä ettei edes vesi pysy sisällä. Lääkäri ei kirjoittanut yhteensä kun kaksi viikkoa sairaslomaa sitten piti mennä kokeilemaan työntekoa, no viikko töissä vaihtelevalla menestyksellä. Jäätelö pysyy iltaisin sisällä sitä siis olen syönyt litratolkulla. Ja se näkyy vyötäröllä.. Samapa tuo kunhan jotain saa sisälle.
Petram- mulla vanhin poika täyttää joulukuussa 8.vuotta :)
Kauhea kuulla kuinka joillakin on huonoa onnea. Jaksamista.
 
Inkivääristä

Varoitusmerkintä inkivääriä sisältäviin ravintolisiin sekä inkivääriteehen ja sitä vastaaviin - Elintarviketurvallisuusvirasto Evira

Tuossa puhutaan ravintolisistä ja teestä, inkivääri vähäisissä määrin mausteena tuskin on kovin vaarallista, jollei käytä paljon. Itsekin olen tullut ostaneeksi mm. valmiskastiketta (hyi mua) ja kotona huomannut, että mausteena sisältää inkivääriä. Söin kuitenkin. Ehkä ihan inkiväärijuurta sellaisenaan en söisi, mausteena määrät on aika pieniä - kuten just jouluherkuissa.


Kohtu Kyllä uskon tuntevani mahan päältä.

Labrakäynti Minä ajattelin varata ajan labraan, niin sitten kärrään esikoisen sinne mukaan köytettynä rattaisiin. Kyllä ne labratädit on varmaan ennenkin parkuvia kakaroita kuunnelleet, varsinkin lapsia pistäessä, että toivon mukaan työ ei hirveesti häiriinny jos uhmaikäinen päättää ettei haluakaan kököttää paikallaan...

Arki Miten te muut pienten lasten äidit yhdistätte lapsen hoidon ja pahoinvoinnin? tuntuu välillä olevan sellaista tuskaa tää elämä... kuten tänään puistosta tullessa työntelin lastenrattaita ensin hitaaseen tahtiin, sitten kiireellä kotiin päin, sitten taas hiitaaseen...ja lopulta oli pakko oksentaa puskaan...Noh, pääsi toi esikoinen sentään hetkeksi puistoon. Kauppaan meno on yhtä tuskaa, kun tuon lähikaupan kassaneidit on ilmeisesti palelevaa sorttia ja musta tuntuu että sinne kauppaan läkähtää - mukaan tulee aina vaan just jotain tarpeellista, ei ikinä kaikkea mitä tarttee ja joskus jotain mitä sattuu nopeesti nappaamaan. Pahinta jos sattuu oleen jono edessä ja päässä vaan ajatus "ulos, ulos, äkkiä ulos"
 
Viimeksi muokattu:
iltaa =)

Terwetuloa uudet =)

ja voi ei kun huonoja uutisia taas tullut, pahoittelut suuret :hug:

mä tiedän että tämä ei lohduta mutta joskus mulle joku on sanonut että luonto korjaa omansa pois. =( vaan millä sen saisi selvitettyä, tuskin millään. mutta elkää vaan luopuko toivosta :hug:

ah, täällä on ollu taas niiiiin paljon juttua että mistähän sitä alottaas :D ja tämä mun muisti kun ei taaskaan ole terässään :D

Lemmikeistä täällä on ollut puhetta näemmä, mulla on kissa ja koira. koira on sakemanni ja kissi sisäkissana. Autona mulla on grand voyager ja siellä on hyvin tilaa takana koiralle mutta tosiaan nyt miettinyt että jos sitä ostais tupla rattaat että mitkähän sitä ostaa että jää koiralle makuu tila.. noh, ehkäpä tämäkin selviää ajan kanssa. enemmän mä murehdin sitä että kuinka saan koiran käytettyä tarpeillaan vaikka rivarissa asustelenkin.. mutta eihän se taas ole kuin sopeutua koirankin uuteen =)

pahoinvointi alkaa helpottamaan mutta nenään käyvät hajut kyllä laukaisee välittömästi pahanolon. tuo koko ajan syöminen auttaa aika paljon.

nt seulasta mä nyt sitten päätin ottaa sen. maanantaina kävin luovuttaas 4 putkea verta, siis ottivat tän perus spr:n myös, ja sitten 31.päivä on nt ultra, ja voi venäjä kun jännittää jo nyt :D

neuvola käynnit on tosiaanin vissiin paikkakunta kohtaisia kun täällä on lueskellut teidän juttuja ?

omaa napaa
aika menee nopeaa jestas.. siis mulla vaihtuu jo huomen 11 VIIKKO ja täten 12 raskausviikko.. mihin ie tämä aika menee :S no onneksi tosiaan olot on helpottaneet väsymystä lukuun ottamatta. vaan en tiedä vaikuttaako tämä ressi tilanne kariutuvassa suhteestakin tuohon väsymykseen. "mies" oli tässä muutamia päiviä ja huomasin itsestäni että SE TUNNE on hävinnyt. oli oikeastaan aika järkyttävää huomata itsekkin se. juttelin neuvolassa viime viikolla kovasti tästä raastavasta tilanteestani ja hän oli kans sitä mieltä että olisi niin raskauden kuin oman jaksamisen kannnalta hyvä saada jonkunlainen ratkaisu piakkoinkin. enää olisi se vaikein edessä varmaankin, eli kertominen asiasta ja kaiken pahan alkaminen varsinkin ja sen kestäminen. no mut se siitä..
repäisykipuja on nyt tuntuillut jonkun verran mutta ne helpotti kovasti kun käytiin uimassa ja ah oli niin levollinen olo =) ainoana miinuspuolena sanoisin että olis pitänyt ottaa banaani ja jotain leipää ja mehua mukaan että olis saanut heti syödä.
mutta heti huomenna saan kaikille oloille ja tuntemuksille vastinetta, toivottavasti, lääkäri neuvolan merkeissä. jännittää tuokin kovasti mutta luotan että menee hyvi =)

mutta hei tälläistä täältä ;) ihanaa odotusta kanssa odottajat ja toivottavasti meidän olot helpottaa kaikilla ja saadaan rueta nauttimaan.

Saspa ja tirriäinen 10+6
 
Kiva että muitaki "länskäläisiä" täällä :) olis kyllä kiva olla yhtäaikaa synnärillä... tosin mulla on molemmat menny yli ja käynnistetty... nyt 11+4 ja viikon päästä eka ultra. Mitään oloja ei ole ollu joten uskon etyä 3. Tyttö tulossa :) tuplamatkikset olen jo ostsnu. Meillä on 3. Isoa koiraa ja kohta 3. Lasta joten farmari ois hankinta listslla :D
 

Yhteistyössä