Toukomurut 2014 ~ Lokakuussa

Kukkuruu mä olen kerran synnyttänyt TAYS:ssa ja menen uudelleenkiin, ei se minsuta niin kamala paikka ollut mitä olen kuullut. Tosin ilmanvaihto ois ehkä voinu olla parempi, kannoin sänkyyn niiden lakanoiden päälle pyyhkeitä, kun hiosti niin....mutta saatto johtua ihan synnytyksen jälkeisestä hormonimyrskystäkin.

Tänne on iskeny kestokrapula :/ Yhdistetään siihen esikoisen allergia ja vatsaoireet...jiihaa...Olis ees niin kuin esikoista odottaessa, että aamulla oksenti kerran tai pari ja sitten oli jo ihan hyvä olo, tää on jatkuvaa pahoinvointi, vaikka en oo oksentanutkaan. Olo on vaan sellainen, etten oikeasti nyt jaksais / pystyis lähtee ulos puistoileen, kun ainoa asento missä ei ihan niin hirveästi okseta on vaakataso. Voiskohan joku ottaa ton esikoisen vaikka pariksi kuukaudeksi, jos tää sit menis ohi? Tylsää sillekin, kun äiti ei jaksa tehdä mitään.... :/ :(

7+1 tai 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Ootteko te syöneet säilykeananasta? Jostain luin että säilykepurkeista voisi tulla odottajalle jotain myrkkyjä? Mä olen vähän vältellyt niitä mutta kun tekis niitä niin mieli :p
Mäki olin himona viinirypäleihin hetki sitten! Ostin toisen paketin, ehti mennä huonoksi... eli taisi olla vain YKSI PAKETTI-HIMO :D Toinen rupes tökkimään jo...
Niin ja ne muut ulkomaalaiset hedelmät PYSTYY KUORIMAAN, niitä viinirypäleitä EI PYSTY KUORIMAAN. Ehkä se oli jonkun pointti :D
 
Mulla on omenoihin himo! Vois syödä joka päivä mooooonta omenaa. No onneksi noin, eikä mitään epäterveellistä. En usko, et jos sillon tällön syö esim purkkiananasta tai viinirypäleitä, et niistä mitään haittaa on. Eri asia sit tietty, jos elää niillä. Ja oon syöny kyllä joka raskaudessa raejuustoa.

Pahaolo vaiva jatkuvasti. Oksentanut en ole, mut kuvotus on kaverina melkein koko ajan. Päiväunia vois vedellä useammat päivässä, mut harvoin onnistuu tässä porukassa. Noo, onneksi mulla on nuo oireet helpottanu yleensä siinä kahentoista viikon paikkeilla ja siihenhän ei oo enää ku vajaa kolme viikkoa! Jospa sitä sit taas heräis eloon ja jaksais tehä muutakin kuin ne pakolliset.

Sarriina + pikkuinen 9+3
 
Viimeksi muokattu:
Minä joudun poistumaan seurastanne. Viikonlopuna täytyi lähteä päivystykseen tarkistukselle, sillä verta holahti vähän reilummin pienen tiputtelun sijaan. Lääkäri totesi sikiö nkuolleeksi jo jokunen aika sitten. Keho vaan luuli raskauden jatkuvan. Lääkkeellistä tyhjennystä ei vielä aloitettu, vaan jäätiin odottamaan josko vuoto jatkuisi. Kivut kovenivatkin ja muutamassa tunnissa ainakin suurin osa materiaalista tuli pois. Aika hurjalta tuntui, mutta lääkkeellinen tyhjennys oli silti rankempi kekemus. Nyt vuotaa vielä menkkamaisesti ilman kipuja. Lopummalla viikkoa käyn tarkistuttamassa onko kohtu tyhjentynyt kokonaan vai tarvitaanko vielä apuja. Toivottavasti loppu sujuu ongelmitta.

Olo on tyhjä, mutta en pysty vielä itkemään kunnolla. Vaistoni oli taas oikeassa vaikka myöhemmin tulikin rauhalinen olo. Dopplerilla saamani lukemat oli jotain muuta kuin vauvan pulssi, minkä tiesinkin. Eka kerta oli niin harjoittelua ja aikaisilla viikoilla äänet muutenkin vaikea löytää. Mies otti asian raskaasti. Tämä tietää hoitoihin palaamista. Pakastesiirto on siis tulossa loppuvuodesta, kunhan tämä keskenmeno menee loppuun ja tulee menkat. Pari kuukautta on siis aikaa parannella kehoa ja mieltä. Uuden lemmikin tulo ja liikuntaharrastukset varmasti auttavat siinä. Pyrin panostamaan myös ruokavalioon, että paino voisi vähän tippua. Nyt on niin tukala olo, kun hoitojen aikaan paino on päässyt nousemaan, enkä ole voinut hallita tilannetta. Ehkä tämän myötä saan kilpirahasasioihinkin lisää apua. Se jäi vielä avoimeksi pääsenkö jo keskenmenotutkimuksiin. Yleensä pääsee kolmannen jälkeen, mutta toivottavasti ei tarvitse sitä enää kokea.

En nyt jaksa lukea muiden kuulumisia. Ehkä lukaisen ne myöhemmin. Hyvää jatkoa ja onnellista odotusta teille muille!
 
Hei!
Olen empinyt liitynkö vaikko en tähän ryhmään. Edellinen raskauteni päättyi tyttäremme kohtukuolemaan ja suru siitä varjostaa edelleen tätä odotusta. MUTTA olen päättänyt iloita tästä raskaudesta, joten jossain vaiheessa varmaan siitä iloitsenkin.
Joten voi päivittää...
LA 9.5.2014, papumamma, 25v, 4.lapsi, OYS
 
Viimeksi muokattu:
No niin, selailin läpi teidän edellisen ketjun. Tervehdys kaikille!
Olen 28 v, mutta 29 tulee vuoden lopulla täyteen. Ja esikoista täällä odotetaan jännityksellä ja innolla. On toivottu lapsi :) Minun vanhemmille eka mummotettava, miehen vanhemmille toinen (onneks, jos tätä ei lellittäs niin paljoo :D ). Tämä kaikki on kovin uutta ja vierasta. Onneks muutama hyvä ystävä on vasta tehneet pikkusia, sieltä saa tukea myös :)
Kesäkuussa päätimme lopettaa ehkäisyrenkaan käytön, jatkoimme elokuulle asti kumilla ja kun sen käyttö lopetettiin, heti tärppäs! En voi uskoa, miten onnekas olen. Ja toivottavasti tämä hyvä säkä jatkuu ainakin seuraavat 9 kk.
Pelot. Keskenmenoa tai sitä että alkio ei olekaan oikeassa paikassa pelkään tällähetkellä. Myöskin vähän sitä, että paljastuuko noista seulonnoista mitään. Raskaus tuntuu tällähetkellä vielä epätodelliselta, kasvaako se tosiaan tuolla!?
Tämä johtuu siitä, että oireet on ollu vähäisiä. Pari kertaa on ollu krapulainen olo, ei paljo muuta. Aamupuuro ei mene alas samaa tahtia kuin ennen. Väsymystä on ollu, tosin voi johtua töistäkin. Joku mainistsi dementian :D olen ollut hajamielinen, laittanu työvaatteita päälle nukkumaan mentäessä, tai maito menee pesukoneeseen :D
En ole uskaltanut ajatellakaan vielä hankintoja.
Olen kertonut parhaille ystäville ja äitille, muut ei tiedä vielä. Mutta halutaan kertoa pian lähimmille sukulaisille. Minusta on hyvä, että tietävät ja vaikka tulisi km, ei siinä minusta olisi mitään salattavaa. Suru on myös osa elämää.
Asumme vanhassa omakotitalossa, haluaisin puupaneeleihin valkosta väriä. Osaatteko sanoa onko maalaaminen ruiskulla turvallista jos käyttää suojainta?
Kysymys teille, oletteko harrastaneet seksiä tässä tilassa? Tekeekö edes mieli? Mulla kovat halut loppu ovisviikolle, mutta ollaan me muutaman kerran pöllyytetty peittoja. Tosin eilinen oli epämiellyttävä, ei niinkään haluttomuuden takia, mutta kipuilun takia. Kaikki se pökkiminen sattu, johtuko siitä että kohtu heiluu tuolla, ja on muutenkin niin arassa tilassa? Tosi kiva jos tämä on nyt tämmöstä toukokuuhun asti :( Ja ehän ne halut miehellä lopu tähän raskauteen, en halusi että se on tyytymätön. Tiedän, miltä se tuntuu.
Lapsen sukupuolen selvittämisetä ei meillä ole vielä mielipidettä. Kertokaa, miksi haluatte tietää / tai olla tietämättä :)

Osaanotto Macy Gray ja muutkin menetyksen kokeneet :( :hug:
 
voi macy gray, olen tosi pahoillani:hug: kenellekään ei tuota tilannetta soisi. mä alan kanssa luottaa hiukan enemmän vaistooni, mulla oli myös keväällä pahat aavistukset ja todeksihan ne sitten paljastuivatkin.

tervetuloa papumamma, sullakin raskaat kokemukset takana -toivotaan, että päästään nyt kaikki sinne maaliviivalle palkintoa lunastamaan.

hitsi, mä olen ihan tyytyväisenä syönyt viinirypäleitä ja raejuustoa ja sinihomejuustopatonkiakin vetelin pari viikkoa sitten. Ehkä mä pyydän sittenkin nlasta lapun, jossa sanotaan mitä voi syödä ja mitä ei -puhelimessa vakuutin, että muistan kyllä:whistle: Säilykkeistä olen jostain kuullut et kannattaa syödä heti, kun avaa purkin ja jos jää yli, niin kannattais säilyttää jossain muussa astiassa kuin siinä tölkissään. Tosin muovikaanhan ei kai ole niin turvallinen, siitäkin irtoaa jotain juttua, mutta mistäpä ei irtoaisi. Lasipurkkeihin en suostu siirtymään, siruja sais aina kiskoa jalkapohjista:D

mulle kyllä maistuu seksi edelleen, tosin vaan vaikea järjestää aikaa niin, et lapsoset nukkuis ja itse jaksais valvoa (menen nykyään nukkumaan 21:00) Ja miestä tietenkin huvittaa nyt koko ajan, kun yrityksen aikaan hän ei aina päässyt fiilikseen tai jaksanut. Näin aina.

Ollakovai..? ja 8+1
 
Mulla ainakin on petihimot huipussaan, niinkuin joka raskaudessa ollu - siitä ei voi saada tarpeekseen. Sallittua se on niin kauan ku tuntuu hyväktä tai lääkäri kieltää (supistukset, tulehdus tms). Meillä mies on vaan suoraan sanonu että puolen välin jälkeen ei koske sen enempää kuin on pakko kun maha alkaa kunnolla oleen siinä ja on konkretisoitunu se raskaus. Ekassa raskaudessa tää oli mulle ihan hirvee paikka kun luulin että se johtui musta, mutta se on ihan miehen omassa päässä se "vika". Tietää ettei se vauvaa satuta tms. mutta ei vaan halua. Siihen asti saa kärsiä mun vonkaamisesta ja läheisyyden kaipuusta normaalia useammin ;) (meillä siis se olen minä jolla halut hyrrää yleensäkkin). Onneksi tilanne normalisoituu lähes heti synnytyksen jälkeen ja heti kun jälkivuotoloppunu päästy jo tilanteen tasalle (mulla siis ollu helppoja synnytyksiä niin ei oo tarvinnu odotella tikkien sulamista tms)...


macy graylle iso halaus!
 
macy gray Mä oon niin pahoillani! Koita jaksaa.. Toi on niin kamalaa!! Voi kunpa mulla olis jotain sanoja, millä helpottaa sun oloo, mutta kun ei ole. Itkettää sun puolesta :hug:

papumamma Keskenmenon kokeneena oon ihan ylihysteerinen, mutta miten ihmeessä sä selviät? Kuinka pitkällä se raskaus oli vai haluatko jakaa tietoa sen enempää meille? Onnea kuitenkin uudesta raskaudesta ja toivottavasti nyt odotus päättyisi onnellisesti :hug:
 
Voi ei, tuntuu niin pahalta lukea toisten huonoista uutisista. Voimia Macy graylle ja muille, jotka ei tällä kertaa saaneet onnellista loppua! :(

Täällä ei pahemmin vieläkään kärsitä raskausoireista. Tai väsymys kyllä pukkaa päälle ja usein ollaankin esikoisen kanssa vedetty yhdessä päiväunet, mutta pahoinvointia ei juurikaan ole. Tietyt ruoka-aineet etoo, mutta vessanpönttöä ei ole tarvinnut vielä halailla kertaakaan. Ihanaa! Esikoisen kohdalla päädyin oksentelun takia muutaman kerran tiputukseenkin, joten ei voi kuin nauttia nyt olostaan.

Joku kysy sukupuolen selvityksestä. Me meinataan ainakin selvittää. Mulla ei vaan maltti riitä siihen, että odottaisin synnytykseen asti. :p

Mun kohdalle voi päivittää lasketuksi ajaksi 26.5. eli:

26.5./maple/28/2.lapsi/NKL tai KOS

Nyt palailen lukemaan noita teijän vanhempia kirjoituksia. Teiltä tulee tekstiä sellaseen tahtiin, että huh! Täytyy vissiin käydä täällä useammin. :p
 
Mitä tulee seksihaluihin... Tajusin tossa just, että me ollaan hyvä jos kerran viikossa mun raskautumisen jälkeen... Yleensä meillä on tosi paljon seksiä ja joskus useita kertoja päivässä :snotty:
Nyt mua ällöttää ja tekee huonoo, ei haluta ja se tuntuu hölmöltä. Mies vaan on niin raukan näkönen, että oon säälistä antanu :D
Ja kyllähän se sit on ollukkin ihan kivaa, mutta... :LOL:

T. hytkymistä kammoava kukkurukuu 7+4
 
Macy Gray, voi ei. Itku tuli! Voimia sinulle :hug: <3

Ja niin 28v ja oys!!!

Mä oon kokoajan väsynyt, tuntuu etten jaksa mitään. Ja pieni taapero vie tässä vaiheessa tosi paljon voimia, koululaiset ei oo vielä onneksi tajunneet että mikä äitiä vaivaa!
Myöskin ihan kokoajan on etova olo, kahvin haju saa mut voimaan pahoin kuin myös kakkavaipan vaihto saa mut yökkimään. :|
Ja tähän etovaan oloon SYÖN IHAN KOKOAJAN, eli tätä menoa mä oon ku porsas ennen ku ees eka neuvola on, jonka muuten tänään tilasin. Jännittää!! Iikks!!! Onko vinkkejä, mikä tuohon etovaan oloon vois auttaa?

Pöllökala & Pikkuinen 5+6
 
Niin hullulta kuin se kuulostaa, jaksan koska sain pidellä tytärtämme. Hyvästellä, minulla on kuvia hänestä. Ja haudalla käynti, jotenkin tuntuu että jaksaa kun on jotain konkreettista muistoa. Raskausviikkoja oli 24+4 kasassa. Ehkä se on se ns.rajapyykki jolloin minä pystyn alkaa nauttimaan tästä. En tiedä....

Ensimmäise neuvolan varasin eilen, se jännitti aivan hirveästi. En tiedä miks. Nyt ootan kauhulla ensimmäistä käyntiä. On se sama terveydenhoitaja kuin tuossa edellisessäkin raskaudessa, ehkä sen vuoksi. Ja jännittää jos ei ne sydänäänet kuulu..

Mistä tulikin mieleen. Nyt "hysteerikkona ostin koti dopplerin merkki angelsounds. Onko muilla kokemusta millä viikolla äänet kuuluivat.

Rauhallista mielentilaa etsien -papumamma 8+4
 
macy grey: :hug: Voimia kovasti!

Tervetuloa uusille! Papumamman kokemus on varmasti jotain ihan kamalaa, en ihmettele yhtään että pelottaa uusi raskaus.

Minä kävin tänään neuvolassa tarkastamassa vauvan tilanteen siitä verenvuodosta johtuen ja voi että oli ihana nähdä se pieni ihme siellä kera vahvan sykkeen. Eli kaikki oli enemmän kuin hyvin!!! :heart: Oli oikein virkeä, liikahtelikin jopa. Mittojen mukaan vastasi viikkoja 8+3 eli muutaman päivän isompaa kuin menkoista. Pituus oli 19,3mm. :heart:

Saspa kyseli, että voisiko olla kaksoisraskaus. Juu, sellaisena raskaus oli alkanut mutta jo silloin vkolla 6+ kun käytiin varhaisultrassa oli se kaksonen vain tyhjä pussi. Samalla löydettiin minulta kysta ihan kohdun vierestä ja nyt kun ultrasi niin ne kaksosen rippeet vielä näkyivät, mutta sitä kystaa ei.. Joten voi olla että se kysta on puhjennut ja tullut ulos tai sitten se oli siitä kaksosesta.. Eipä sitä varmaan koskaan saa selville, mikä se oli..

Nyt on kyllä niin huojentunut olo! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Halaus macy greylle :hug:

Mä kävin tänään ultrassa ja siellä oli ainakin tällä hetkellä kaikki hyvin. :heart: Oli sen hemmetin 150 euron arvoinen juttu, vaikka vähän kirpaisikin maksutilanteessa. Nyt jaksan odottaa sinne kunnallisen np-ultraan paremmin... Viikot olis mun mielestä ollu alunperin vähemmän ku neuvolassa ja nyt sit taas ultran mukaan neuvolan viikot on liikaa, mutta vain pari päivää. Pitäydyn siis siinä mitä neuvolakortissa lukee, ainakin toistaiseksi.

Ja yksi sikiö siellä räpiköi, ei kahta, vaikka pahoinvointia olisi ollut useammankin edestä.

Niin, ruuista vielä piti sanoa, että mä olin melko tarkka ekan raskauden aikana, mutta kun en todella tiedä ketään kenelle se tuorejuusto olis aiheuttanut mitään ongelmaa (kun ne edelleen on Suomessa pastöroituja mitä myydään) tai että viinirypäleistä tai muista pitäis nyt ruveta stressaamaan, niin en todella meinaa miettiä. Mun ainoat nou-nout on korvasienet ja tyhjiöpakatut kalat. Olen syönyt äyriäisiä, olen syönyt juustoja, olen syönyt miehen tekemää salaattia vaikkakaan en ole ihan vakuuttunut, oliko se kaikkien sääntöjen mukaan pestyä ja olen kohottanut kuoharimaljankin kulauksen verran (loput kaadoin vainvihkaa miehelle). Ja silti en koe olevani paha ihminen... Mutta, jokainen tekee tietenkin niinkuin itse parhaaksi näkee, toiset ovat varovaisempia ja niin olin ekan kanssa minäkin. Onhan totta sekin, että jos jotain probleemaa tulisi, niin sitä saattaisi sitten ruveta jossittelemaan. EHkä. En tiedä.
 
Viimeksi muokattu:
Voima hali macy creylle!

Ärsyttääkö ketään tämä uudistunut kaksplussa? En tiedä onko mulla sitten joku tablet-versio, mutta niin on hankala ja hidas käyttää. Kirjoitus kenttässäkään ei ole kursivointeja, värin vaihtoja, tummennusta :eek: Että toivottavasti pongailette miun päivitys pyynnöt sitten kun niitä alkaa tulemaan :)? Tämä on liian pelkistetty, näyttää jopa hieman siltä kuin lataus olisi jäänyt osittain kesken,vanha oli parempi.

Tänne ei mitään uutta, kohdun kasvu kipuja on enemmän alkanut tulemaan. Halut on kovat ;) Mies ei illalla tainnut ihanilahtua kun aamulla aikainen herätys ja oisin vaan halunnut koko ajan...Tänään ajattelin tehdä lohta ja peruna muussia, jos vaikka sais pitkän tauon jälkeen lämmintä ruokaa alas. Niin on kyllä tyttö fiilis että voisin jonkun ihanan mekon tonne kaappiin jo ostaa jemmaan:D
Mulla on aika luottavainen olo tän raskauden suhteen, oireet on niin vahvat että tuolla masussa on jonkun ihan pakko olla. Mutten silti viitsis vielä innostua liikaa, ettei putoo kovaa ja korkeelta.

Eniten pelottaa ehkä se että jos nt-ultrassa löytyykin esim. paljon turvotusta. Pojalla oli 0.9mm vai miten se merkittiin.
 
macy graylle paljon voimia. Ja papumammalle myös, toivottavasti löydät sen rauhallisen mielentilan ja uskallat iloita raskaudesta.

Tuolla syyskuun ketjussa joku (anteeksi kun en muista nimimerkkiä) kyseli että oliko joku muukin LKS:aan menossa, minä siis olen. Laskettu aika on 4.5. ja kaksoset tuloillaan, viikkoja nyt 9+2. :)

Täällä vointi taas vähitellen huononemaan päin, viime yö ja tämä aamu menikin niin ihanasti kun ei oksettanut. Nyt tuntuu lievää ällötystä, pitäisi painella lenkille testaamaan josko se auttaisi. Huvittaa niin, kun kaikilla tuttavilla on mahdottomasti vinkkejä siihen, millä tuo pahoinvointi selätetään, joku kehotti syömään avokaadoja, toinen purkkitonnikalaa, joku taas raejuustoa. Minulla ainakin on se tilanne, että pakko syödä juuri sitä mitä haluttaa tai lentää laatta, joten eipä noista hyväätarkoittavista neuvoista oikein ole apua kun ei niitä oikein pysty testailemaan.

Muutamia puolituttuja täytyy kyllä ihmetellä, ihme vimma maalailla piruja seinille. On kuulemma puoliväliin raskautta 50% mahdollisuus saada keskenmeno, lisäksi epätodennäköistä että molemmat kaksosista olisivat terveitä jne. Nämä on kyllä niitä juttuja, mitä en suosittele jauhamaan kenellekään raskaana olevalle. Sama juttu kun yhdellä tutulla oli heti tuon meidän pojan synnyttyä ja meidän kotiuduttua pakko kertoa erilaisia vastasyntyneen kätkytkuolemaan ja äidin saamaan psykoosiin liittyviä tarinoita. Kiva miettiä sitten sellaisia niissä hormonipöllyissä ja muutenkin ekan lapsen kohdalla panikoidessa.
 
Neuvolan lääkäri ei ollut varma, mutta siltä näyttää että sitä pientä elämää ei enään mun massussa ole... Vielä joku päivä, ehkä jo huomenna kunnon laitteilla tarkistamaan, mutta veren tulo jatkuu... Ei paljon lääkäriltä toivoa saatu.. Mutta pieni kipinä kaiketi on.. Ilmoittelen sitten, että pitääkö mut poistaa listasta vai onko onni potkassut..
 
Voi kun inhottavaa kun monella huonoja uutisia :(

Jaksut Macy Graylle ja Papumammalle tsemppiä että nyt menis hyvin kaikki!! Ja Tuuuli+!!!!!! Sun raskautta olen jotenkin tiiviimmin seuraillutkin ja kun olet mulle kirjoitellut niin tuli ihan kauhee olo kun kerroit.. Mutta mä pidän täällä sormet ja kädet ristissä että siellä pieni olis ja vuoto olis jotain ihan muuta!! <3

Mulla ei olossa kovin muutoksia, oikeestaan kaikki oireet on tänään ollu vähän lievempiä mutta silti koko ajan päällä. En joutunut päikkäreitäkään tänään ottamaan. Huomenna ajetaan 10-12h autolla miehen kotikulmille, vähän jännittää miten jaksaa istua ja mitä mahakivut siihen sanoo mutta ainahan sitä voi nukkua.. Ens viikolla ensimmäinen neuvola JEEE! Ja tasan kahden viikon päästä se VU jossa sitten viimeistään nähdään onko se pikkuinen oikeasti siellä kasvamassa kovaa vauhtia! Huh tätä jännityksen ja odotuksen määrää!
 
Voimia ja pahoittelut Macy Graylle!! :'(

Voimahalit myös sinulle Tuuuli+!! :hug: Toivotaan, että kaikki olisi vielä hyvin! Mä en ole aikaisemmin pahemmin uskonut "ihmeisiin", tällainen peruspessimisti (tai vähintäänkin realisti) kun olen, mutta nämä viime viikkoiset omakohtaiset kokemukset ovat kyllä osoittaneet, että kyllä niitä ihmeitäkin ihan oikeasti tapahtuu :heart:
 
macy gray: pahoittelut täältäkin!

kukkuruu: mä oon synnyttänyt 3 lasta Tays:ssa ja ollut tosi hyvät kokemukset. Voin suositella lämpimästi :).

Arizonared: aika samassa tilanteessa tosiaan ollaan. Harmi kun asutaan niin kaukana toisistamme!

Olenko mä omituinen, kun haluan mieluiten synnyttää suuressa sairaalassa? Nytkin toivon pääseväni Naikkarille ja pelkään joutuvani Kättärille. Mulle tulee jotenkin turvallisempi olo, jos synnytän sairaalassa, jossa on leikkuri aina valmiina, jos jokin menee vikaan. Samoin vastasyntyneiden tehohoito on toista luokkaa kuin pikkusairaaloissa.

Eilen katsoessani Erilaisia äitejä tuli mieleen, että mitenköhän nopeasti kaksosten kanssa mahtaa päästä kotiin synnytyksen jälkeen, jos kaikki on hyvin.

Mies lupas varata mulle ajan ultraan vielä ennen np-ultraa tälle tai ens viikolle, jotta saan muelenrauhan. Ja siis siks mies varaa, kun se on tarkempi hinnasta :).

Choco coco & Ihme ja Kumma 9+1
 

Yhteistyössä