Toukomurut 2014 ~ Lokakuussa

tähtisilmä voi ei. Voimia/jaksamisia hirmuisesti.

maikki miks ei sais? Meillä ollut isä jokaisessa ultrassa mukana oli ite maksettu tai ei. :) ei kukaa oo mitää sanonnut siitä.
Kylhän se isäkin haluu pikkusen nähdä Monitorissa <3
 
Voi ei kun taas huonoja uutisia:hug: saisivat loppua jo tästä ketjusta.
Hammaslääkäri myös täällä edessä ensi kuussa, toivon pääseväni porauksella mutta saa nähdä kun on syvä reikä. Irti repimisestä kesällä puhuttiin mutta repiikö ennen röntgeniä ja ottaako röntgeniä raskaana olevalta? Juurihoito ei nappais ainakaan.
Mä oon ruokahalun löytänyt taas ja väsymyksen entistä suurempana :O ja vahvat sykkeet löysin myös viime viikolla :heart:
Poks 10+0 Avantasia ja nömpiäinen
 
Tähtisilmälle jaksamista!

Ultraan saa ottaa miehen mukaan, mutta phks ainakin ilmoittaa että lapsia ei saa tuoda mukana.

Me käytiin esikoisesta noiden normaali npultran lisäksi (silloin kunta tarjosi mun mielestä vain yhden ultran) 3D-rakenneultrassa, mitään poikkeavaa ei löytynyt.
Muutama minuutti synnytyksen jälkeen multa otettiin lapsi sylistä tutkittavaksi kun siinä oli "jotakin outoa" kasvoissa, kukaan koko synnärillä siinä vuorossa olleista ei ollut ikinä törmännyt huulihalkioon. Mä en tiedä olisinko itse edes sitä pientä halkioo tajunnut onnenhuurussani, eikä se kyllä ikinä haitannutkaan mutta leikkaukseen päädyttiin ihan sen takia että ite koulukiusattuna tiedän miten ilkeitä muut lapset on.

avantasia: Juurihoitoa ei kai edes tehdä raskaanaolevalle ;)
 
Tähtisilmä, isot pahoittelut, tuota ei toivoisi kenenkään kohdalle:hug: Toivotaan, että lääkkeellinen tyhjennys on yhtä tuskaton kuin mulla keväällä (kkm 6+2), en edes särkylääkettä tarvinnut. Km:n kokeneiden ketjusta sain itse tuolloin paljon tukea. Voimia!

Kiva, että myös iloisia uutisia kuten Hekulla. Itsellä vielä kaksi vkoa np-ultraan, aika kuluu tooosi hitaasti.

Ajatukset alkaa jo pakosta karkailla toivottuun tulevaisuuteen -ihan hirveesti tekisi mieli jo kaupoissa hiplailla pieniä vaatteita ja melkein itkettää ajatella sitä pientä nyyttiä, jonka toivottavasti toukokuussa syliinsä saa. Olen mä hassu ja hupsu:D
 
Tähtisilmälle voimia!

Uusille toukokuiselle tervetuloa!

ON. Tänään uusintaultra ja toinen lääkäri teki saman löydön: kolme sikiöpussia, mutta onneksi yhdessä ja onneksi vain yhdessä alkio ja syke. Mitä tapahtuu kahdelle muulle, on kysymysmerkki, mutta toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa mukana :heart:

Tänään myös eka neuvola.

Taika&tuike 7+6
 
Nya
HyäkkäysVaunu mun laskettuaika on 13.5 ja tarkoitus olisi synnyttää Kättärillä.

Väpä kiitos! Toivotaan parasta :)

LauraAnni ja Choco coco, myös minun neuvola on Malmin neuvola!! Ja mulla on tosiaan seuraava käynti vasta joskus viikolla 22 muistaakseni :O hirveen pitkä väli ekan ja tokan käynnin välillä :(

Onko muut kärsiny päänsärystä? Mulla on nyt viikon verran särkeny päätä, välillä tosi kovastikin.. Viimeksi sain raskauden aikana pari tosi kovaa migreenikohtausta (muuten en ole ikinä migreenistä kärsiny) ja nyt pelottaakin, että enteileekö tää nyt taas samaa..

Heku Ihania ultrakuulumisia!! Onnea :heart:

Ja hurjasti voimia ja jaksamista Tähtisilmälle!!!!
 
Tähtisilmä Suuren suurets pahoittelut menetyksestä ja oikein paljon voimia asian käsittelyyn. Vauvakuumelijoiden puolelta löytyy KM kokeneiden kuumeilijoiden ketju, josta itselleni oli hurjasti apua, kun keväällä koin keskenmenon :hug:

uusille tervetuloa :)

Ultrassa iloisia uutisia saaneille onnea myöskin :)

).( Mun sisäinen kello on sekaisin ja heräsin hitusen jälkeen viiden. aivan ihana rauha talossa, kun uhmis vetelee vielä unta kaaliinsa. Eilen hällä oli neuvola eikä oikein tullut toimeen neuvolan tädin kanssa :D ja mulla itselläni se on viikonpäästä. Joudun varmaan kysäsee, josko kaverini vahtisi tuota sen aikaa...luulen, ettei käynnistä tule muutoin mitään.

Mulla phoinvointi tavallaan pahenee, vaikka en oo oksentanut kertaakaan. Eilen tosin oli lähellä. Pitäis mennä ennen kymmentä nukkumaan tai muutoin pyörin sängyssä mun etovan oloni kanssa. Ja jos joku sattuu mua yöllä herättämään (esim teini, jolla on ihan eri rytmi kuin meillä) niin joudun siirtymään sohvalle, jotta ukko saa nukuttua. Iskee nimittäin pahoinvointi ja lujaa. Rinnatkin on ihan järkyttävän kipeät.

No, toivottavasti ensi tiistaina neuvolan täti saa sydän äänet kuuluviin ja voin alkaa ajattelemaan, että odotan oikeasti vauvaa :)
 
Tähtisilmä Pahoittelut ja kovasti voimia sinne. :hug:

Joosukka Hyi kuulostaa tosi tutulta, mulla kans nuo illat pahimpia, pitää mennä aikaisin nukkumaan. Mut itsellä EHKÄ helpottamaan päin. Tiedäpä tuota yleensä jatkunut n.15 viikolle.. Noh toivossa on hyvä elää.

Hammaslääkäri ja juurihoito Itse kävin siellä hammaslääkärissä ja juurihoidon tekivät, ei vaikuta raskaana oleminen muutoin kun hoito tehdään loppuun (suljetaan) vasta synnytyksen jälkeen, jotta voivat ottaa röntgen kuvan. Mut muutoin kanavaa avataan ja lääkkeet laitetaan normaalisti. Ja kipeä on edelleen Itse se hoito ei ollut mielestäni niin kauhean paha mut tää jälkikipu.... Ja ku ei paracetamolit auta, niin sitte kärvistellään sen kans.

Tänään on se äitipoli. Jännittää aivan sikana. Toivottavasti selviää mistä tämä ajoittainen verenvuoto johtuu ja että vauvalla olis kaikki hyvin.

Tosi pitkiä käyntivälejä neuvolaan joillakin. Täällä tuntuu et vois olla vähemmänkin. Toisaalta mulla kun vielä nuo äitipolit niin sen takia tosi usein käyntejä.

Toivotaan ettei yhtään suru uutisia enään kenellekään!

Papumamma 10+4
 
5.5.2014
Skaardie / 30 / 2.lapsi / L-PKS


Nittan kanssa näyttäisi olevan päivä eroa lasketussa ajassa ja sama sairaala. :)

Eli toista odotellaan ja nyt menossa rv.11+2. Ensi viikolla olisi eka ultra ja oireita on ollut jos jonkinmoista (ummetusta, väsymystä jne.), mutta töissä ja kotona on jakettu toistaiseksi ja nyt alkanut helpottaa.

Vielä ei olla perheelle tai töissä kerrottu, kun haluan ensin tosiaan varmistua tuon ensi viikon ultran kanssa, että siellä jotain on, josta voisi aivan oikea vauva hyvässä lykyssä kasvaa. Oma suhtautumiseni tähän raskauteen on siis samanlainen, kun esikoisen kanssakin oli ja elämänasenteeni yleensäkin; realismi rulettaa! Mielessä sitä toivoo parasta ja että kaikki menisi tälläkin kertaa hyvin, mutta toisaalta sitä osaa varautua siihenkin, että kaikki ei sujukaan. Stressaamaan/murehtimaan etukäteen en silti ala suuntaan tai toiseen, sillä raskaus on sellainen juttu, johon ei itse voi loppujen lopuksi juuri vaikuttaa. Paras mennä rennosti virran mukana.

Ennen raskautta olen lopettanut tupakoinnin hyvissä ajoin (esikoisen kanssa en polttanut vuosiin, sorruin sitten hänen ollessaan vuoden ikäinen, onneksi lopettaminen oli helppoa nyt), on käyty papa-kokeet ja hammaslääkärit sekä syöty foolihapot. Raskaus lähti alulle ensimmäisellä yrityksellä. Alkoholi on tietty täysin pannassa ja kielletyt ruoka-aineet koitetaan pitää muistissa, mutta hysteeriseksi en ala. Ok, nuo raa'at kalat, pastöroimattomat maidot jne. jää väliin, mutta laku ja salmiakki saa vihreää valoa minulta, jolla niitä muutenkin niin vähän menee. Sukupuoli kysytään sitten mahdollisessa rakenneultrassa, jos näkyy. Jos ei niin olkoon yllätys.

Raskaus siis menee tässä sivussa; esikoinen, kodin remppaaminen, töissäkäynti, mies ja harrastukset täyttää päivät sen verran tehokkaasti, että ei tästä raskaudesta mitään koko arjen täyttävää projektia saa aikaan. Illalla rauhoituttua tulee sitten mietiskeltyä tätä mahdollista tulokasta ja siliteltyä mahaa toiveikkaasti, josko siellä joku olisi.. :)

Skaardie + Pottu rv.11+2
 
Voi Tähtisilmä, otan osaa :hug:. Muiden tavoin tietysti toivon, että murheellisia uutisia ei tarvitsisi täältä enää tämän jälkeen lukea.

Meikä kävi eilen lääkärillä ja löytyihän sieltä elämää :heart:. Kovasti jo liikkui ja vastasi vasta viikkoja 9 + 0 vaikka pitäisi olla jo 10 + 0, mutta näin mulle on käynyt jo kaksi kertaa aiemminkin, kun esikoisen laskettuaika siirtyi aikanaan kuukaudella ja kakkosenkin vajaalla viikolla. Ei vielä vaihtanut LA:ta kuitenkaan, sanoi että ultrassa sitten vaihtavat sen. Nyt sitten odotellaan ultra-aikaa ja mietitään, että jaksaisiko käydä verikokeissa vai ei...

väpä ja jaakko kolmonen 9 + 1 (siirryin itse jo tähän myöhempään rytmiin)
 
Paljon paljon voimia tähtisilmälle!

Itsellä on tänään ensimmäinen aamu kun ei okseta! JES! Toivottavasti tämä jatkuu. Jos ei niin ei. Koko aamun rutiinit meni uusiksi kun ei oksennusta tullutkaan :D Kai tähän hyväänkin oloon sopeutuu parissa päivässä.
En tiedä, miten saan pidettyä ostoshalut kurissa. Oltiin siis aiemmin päätetty, että ennen joulua ei vauvankamppeita hankita, mutta... Onko muut jo innoissaan ostelleet vauvalle tarvikkeita? Tai ootteko suunnitelleet, että milloin niitä alatte ostamaan?
Tokihan vähemmän tulee ostettua varmaan niillä, kenellä ei ole ensimmäinen lapsi kyseessä ja jos vanhemmilta lapsilta on tarvikkeita jäänyt. En vain haluaisi jättää kaikkea viime tippaan, kun sitten se rahanmeno tuntuu niin hurjalta, jos kaiken ostaa kerralla.
Himoshoppaaja Heku & Nökö 12+1
 
Päänsärkyä on myös täällä eikä panadol auta:/ neuvolasta tosin sanoivat että ibuprofeeniakin voi käyttää viimeiselle kolmannekselle saakka nykyään. Mutta yritän kituuttaa ilman sitä.
Mä vielä toivon ettei juurihoitoon olis tarvetta :kieh: tosiaan nyt lääkepaikka siinä mutta kylmä vihlasee..:(
Muutakin asiaa oli mutta dementiaa tuntuu pukkaavan niin ei taas muista :O
Avantasia ja nömpiäinen 10+1
 
Meillä ei ole ollut vielä mitään ostoshaluja. Ostin sentään uudet housut, kun olen turvonnut niin että ahisti vyötäröltä ihan pikkaisen.

Ajateltiin odottaa ensin se 12 viikkoa täyteen ennen mitään hankintoja, sitten varmaankin odotetaan joulun jälkeen alennuksia. Siihen mennessä alkaisi toivottavasti kirkastua, että mitä lopulta tarvitsee edes hankkia uutena ja mitä saa kavereilta ja sukulaisilta käytettynä. Sitten pitäisi löytää yhteinen asunto ja muuttaa uudelle paikkakunnalle ennen kevättä, selvittää työkuviot ja sen sellaista pientä.

Meillä on isokokoinen koira, niin miten ihmeessä sen kuljettaa autossa turvallisesti jos auton takaosan täyttää sitten vaunut?
 
Meillä koira kulkee autossa takapenkillä turvavöissä :D Ollaan ostettu jostain eläinkaupasta (?) sellanen "turvavyö" mistä toinen pää kiinnitetään koiran valjaisiin ja se toinen pää samaan paikkaan mihin oikeakin turvavyö tulee. En tiedä kuinka käytännöllinen on sitten ison koiran ja vauvan kanssa. Meillä onneksi pieni koira ja ollaan suunniteltu matkat jo niin, että ängetään takapenkille vieretysten: koira, minä ja vauva - mies saa ajaa. Meillä ajomatkat viikonloppusin on 2h suuntaansa ja jos alkaa ahdistaa niin koiran saa myös köytettyä etupenkille :D olisi ainakin miehellä sitten seuraa :D
 
Iso halaus Tähtisilmälle!

Meilläkin on kaksi isohkoa koiraa, jotka täyttävät takakontin. Niitä ei voi laittaa turvavöihin (HiCraft) kun eivät niissä pysy vaikka kuinka kireälle laittais, osaavat ujuttautua niistä pois (kaksiulotteisia koiria ;) ). Eli onko sellasia vaunuja, jotka mahtuis takapenkille??

Ostoksia ollaan yritetty olla tekemettä vielä. Tosin heti plussausta seuraavana päivänä oli ihan pakko ostaa yksi aivan ihana pusero kun olin kaverin vauvalle jotain ostamassa ja siinä ne ihanuudet mua huuteli.

Omaa napaa. Mulla helpotti se melko vähäinenkin paha olo lauantaina ja aika vähillä oireilla on nyt menty. Väsyttänyt on kyllä taas enemmän. Jotenkin tuli sunnuntai-iltana taas pelko jostain, vaikka edelliset 1,5 viikkoa olin vaan ollut hyvin onnellinen ja luottanut että kaikki on hyvin. Tylsää odotella sitä seuraavaa ultraa tai että ne sydänäänet alkais kuuluun kun jotenkin epävarma olo et onko kaikki kuitenkaan hyvin...

Oxalis & Ruu 7+3
 
Koira Meillä meni auto vaihtoon kun esikoinen synty. Tilalle tuli farmari. Ratkaistiin koira/vaunu ongelma niin, että takaboxi on jaettu puoliksi sellaisella auton "turva-aidalla", jotka yleensä on tarkoitettu takakontin ja takapenkin väliin - mutta meillä on kaksi siis. Puolet rattaista mahtuu toiselle puolelle ja koira toiselle, rattaiden irrotettava istuin osa taas kulkee turvavöissä etupenkillä. Koira on tollanen 50cm korkea ja painaa päälle 20kg. Mutta mutta...sitten kun tää kakkonen syntyy niin tulee vielä
ahtaampaa ja voi olla, että joitakin reissuja tehdään sitten ilman vaunuja.

Pahaolo välillä on hyviä päiviä, välillä taas näitä, että tervehditään wc-pönttöä. Ja no tänään oli sitten sellainen oikein huono päivä... Mutta löysin kaupasta uuden herkun: satsumat. Tosin jos sattuu sellanen happamampi kappale niin ääh jä yök, mutta makeampiakin onneksi on joukossa.

Ostokset luulen, että odotellaan rakenneultraan asti, varsinkin kun on kakkonen kyseessä. Esikoisen jäljiltä on vaikka mitä tallessa, mutta jotain oli silloin lainassa, niin täytyy hankkia taas jostain... kuten sitteri ja leikkimatto. Vaikkakin mä olen vähän sitteri vastainen, mutta eipä tuo esikoinenkaan siinä kokoaikaisesti möllöttänyt. Mutta vaatteita varmaan ostan sitten jos saadaan tyttölupaus, muutoin menee varmaan samat kuin esikoisellakin - ja no menishän ne tytöllekin, mutta kai jotain kivaa hempeää tyttöhörhelöä on pakko ostaa, jos tyttö tulee.

9+1
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli Ultra äitipolilla. Vastasi viikkoja 11+6 ja kasassa VU:n mukaan 10+4. Mut menkkojen mukaan toi 11+6 pitäis kyllä paikkansa mut tosiaan varhaisultran lääkäri tuolloin ajan vaihtoi. Noh ens viikolla NP ulta vaihdetaan laskettu aika sitten jos sekin lääkäri samaa mieltä.
Olis kyllä helpotus olla jo pitemmällä raskaana, tietäis että pahoinvointi loppuu pian kokonaan (ainakin jos sama kaava kun edellisissä)

Papumamma 10+4 (tai 11+6 )
 
  • Tykkää
Reactions: avantasia
Koiria meillä on kolmin kappalein ja kaksi niistä matkustaa ängettynä farmariauton takakontissa olevaan häkkiin (puolet tavaratilasta). Kolmas matkustaa apukuskin puolella jalkatilassa. Koirat ovat keskikokoisia ja kevyin painaa 13 kiloa ja kaksi muuta liki 20 kiloa (seropi ja kaksi bordercollieta). Jos tuntuu, ettei meinaa mahtua, niin voihan hommata kattotelineen (anopinkuljetuslaatikon), mutta se ei sitten ole ehkä se koira, joka sinne kannattaa tunkea :D...

Hankintoja ei varmaan tarvitse paljon tehdä, kun on jo kaksi gagaraa ennestään ja vieläpä kumpaakin sorttia yksi, joten jotain kamoja varmasti löytyy. Ja hiulu, onhan tietysti totta, että kyllä tytölle voi laittaa pojalta perityt vaatteet mutta kokemuksesta voin sanoa, että tytöille on niiiiin nättejä mekkoja ja muuta söpöä, että ainakin minä olen niitä sortunut ostamaan, vaikka varsinaista tarvetta ei ole ollutkaan :)...

Pukemisesta noin yleisesti, että vaikka olenkin omasta tyylistäni aika tarkka, niin en olisi uskonut että suhtaudun lähes samalla tavalla lastenvaatteisiinkin :ashamed:... olin ihan varma, että kelpuutan kaiken, mitä ilmaiseksi saan, mutta kyllä en ole lapsilla rumimpia (esim. tytöillä kaikki pinkit glitterhirvitykset) kledjuja käyttänyt :whistle:

Vauvan vaatteita löytyy kirppiksiltä yleensä tosi hyvin ja todella hyväkuntoisina, joten välttämättä ei kannata koko omaisuutta tuhlata shoppailemalla kaupoista.

Shoppailuhimon olen pitänyt täysin kurissa, sillä tavoitteena olisi saada rahaa säästöön jos ja kun tulee keväällä eteen se tilanne, että on jäätävä äitiyslomalle. Meidän perhe kun elää pelkästään minun tuloillani, niin mahdollisimman suuri puskurirahasto ei olisi ollenkaan pahasta.

Nyt tää lähtis gagaroiden kera nukketeatteriin ja sais sen jälkeen toivottavasti hetken huokaista sohvalla öllötellen ja töllötellen.

väpä ja jaakko kolmonen 9 + 1
 
Nya:onpas hauska sattuma :)

Mä olen ostanut jo vaikka ja mitä, varsinkin nyt kun Lindexillä oli aivan ihania pikkuisia vaatteita -70%. Joitakin oon ostanut kahdet samanlaiset, joskin vähän hirvittää.

Mitä ootte mieltä, pitäiskö olla huolissaan, kun en taida löytää kotidopplerilla kuin yhden sykkeen? Oon yrittänyt rauhoitella itseäni, että vauvat voivat olla sen verran "päällekkäin" ettei kuulu kuin ylemmän äänet. Ne mitkä löydän, ovat tosi alhaalla eli varmaan a-vauvan sykkeet. Se toinen oli ultrassa selkeesti ylempänä ja takana (mulla on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu). Np-ultraan on vielä 12pv. Kyllä odottavan aika on pitkä...

Choco coco & Ihme ja Kumma 11+2
 
Pahoittelut menetyksen kohdanneille!! :hug:

Viimeks kirjottelin siitä, että olin tipassa ja sokerit oli tosi koholla ja mietin, että onko mulle annettu sokeria ja niinhän siinä kävi, että olin alkuun saanu väärää tavaraa. Hienoo. No nyt varmuuden vuoks mittailen sokereita, jotka on ollu ihan normaaleja. Eli mulle piti antaa tippa, joka sisäsi kaliumia, sainkin sokeria...

No ei se mitään. Koska jouduin käymään maanataina sit neuvolassa hakeen noi sormenreijitysvälineet, kysyin, että voisko niitä sydänääniä yrittää kuunnella... Oli täti tosi vastahakonen ja vannotti, että en saa saada kohtausta, jos niitä ei kuulu, koska ne ei yleensä kuulu näillä viikoilla... Ne löyty HETI :heart:

Perjantaina olis ultra ja miehen kanssa mennään innoissaan sinne!

Mulla on huonotolot alkanu pikkasen helpottaan. Tipassa käynnin (ja oikeen nesteytyksen) jälkeen, oon oksentanu vaan joka toinen päivä. Vaikka oon voinu huonosti kyllä, mutta energiaa on pikkasen enemmän tehdä ja touhuta, kun ei alota aamuaan yrjöömällä. Pitää vaan pitää taukoja touhutessa, kun heti jos tekee liikaa, tulee oksettava olo ja alkaa kakomaan. Mutta hiljaa hyvä tulee :)

Ostoksista: Housut vaihtu jo rv7 odotuspöksyihin, koska a) mulla oli sellaset tallessa mun ekasta raskaudesta b) kun mikään ei kiristä tai paina, oksettaa vähemmän c) ei oo toivookaan, että mahtuisin mun normihousuihin ton turvotuksen takia!!
Joten kävin hakeen toiset mammapöksyt ja oon ostanu yhden supersöpön bodyn... Ja takkiostoksille pitää varmaan mennä kohta, koska mun tissit ei mahdu kohta mun talvitakkiin!! :D

Terv. Voimaantuva kukkurukuu 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Hei! Sain tietää, että mun synnytyssairaalani on TAYS. Sen vois listaan viellä muokata. Kiitos!

Elukoista
tuli mieleen: Meillä on kissa ja meillä ei voi pitää ovia kiinni makkariin, etenkään kesäsin! Joten oon vähän ollu huolissani, että mitäs ton kisulin kanssa, ettei mene hypäämään pinnasänkyyn... No mun kaveri oli perehtyny asiaan enemmänkin oman muksunsa kohdalla ja tällänen oli löytynyt: kissasuoja pinnasänkyyn
 
kukkurukuu saako udella kävitkö TAYS:ssa tipassa? Siellä nimittäin niillä hoitajille on kummallinen tapa pistää automaattisesti sitä mitä ne on tottuneet laittamaan - meidän poika on pariin kertaan joutunut oleen tipassa siellä, ja joka kerta kattovat nyrpeenä mua kun kyselen ja varmistan, että mitähän meinaatte tiputtaa. Ja itseasiassa tuo ihan sama virhe on tehty meidän pojalle, sai yhtenä yönä vain sokeria, vaikka piti saada myös kaliumia. Seurauksena, että kalium jouduttiin seuraavana päivänä korjaamaan suurella annoksella pikana ja vaati EKG seurantaa, voitte uskoa että olin vihanen sille hoitajalle, joka "unohti". Tosin osasto on varmaan eri, tuskin lasten puolella olit :)
 
Meillä ei oo ikinä kissa menny pinnasänkyyn... (Tosin kasattiin se jo hyvissäajoin ja ensin pidettiin siellä pelkkää huopaa johon suihkittiin kissan karkoitusainetta), mutta eipä kissa tule myöskään meidän sänkyyn jos vauva tai lapsi on siellä.

Mun väsymys on alkanut helpottaan - löysin nimittäin kahvin jonka saan alas oksentamatta (dolceguston cafe au lait ja pauligin frezza mocca) :LOL: ja kupillinen päivässä on tuntunu riittävän pitämään hereillä.

Eilen muuten poksu... ...en vaan enään muista mille viikoille - oliskohan 10+1 tänään sitten.
 

Yhteistyössä