Toukomurut 2014 ~ Toukokuussa

Poca en olis kärsimätön, ellei tää muksu olis pylly edellä tulossa maailmaan :D mun toivoni alatiesynnytyksestä alkaa olemaan aika olematon ensiviikolla :D

(.) Mä oon hermoraunio ja mies on kanssa :D Tosin nyt se nukkuu, sillä mä en osaa sanoa, että tuleeko lähtö yöllä vai ei. Supistukset tosiaan loppuivat ja alkoivat uudestaan ja taasen näytti tosi lupaavalta. Ei tässä kirvestä kaivoon vielläkään olla heitetty, mutta tulevat nyt n. 12 min välein, joka ei ole tarpeeksi. Tosin kestävät sitten sen minuutin verran. Optimaali olisi n. 5min välein ja n. 45 sec. Ilmeisesti nämä valvittavat pikkuherraakin, kun on ollut koko päivän tosi aktiivinen ja se aktiivisuus sattuu, varsinkin jos on supistus päällä. Todennäköisesti unet jääa ika olemattomiksi, jos jatkuu näin, sillä herään sitten näihin supistuksiin pitkin yötä :(

Joosukka ja MM 38+3 ja syntyy/ei synny/syntyy
 
Huomenta,

Täällä vielä ollaan, kotona. Yö meni kahen tunnin pätkissä nukkuen. Yhdeltä otin kaksi panadolia ja sain torkuttua tunnin istuvalteen ja tunnin makuulteen. Neljältä heräsin, kun mies heräsi ja valvoin tunnin. Vähän jälkeen viiden pakottauduin etsimään jonkin näköisen asennon, jossa pystyn nukkumaan ja ennen seiskaa herätti kuopus minut. Mies näemmä nukkuu :D Olo on kuin vuosisadan krapulassa. Oksettaa, väsyttää ja maha toimii. Kahdeltatoista pitäisi lähteä miehen veljen luokse synttereille, mutta mä taidan joutua itse jättämään välistä. Kun tuo mies tuolta herää, niin painun maate nukkumaan. Suppareita tulee vielläkin, mutta ei vielläkään siihen malliin, että voisi suunnitella sairaalaan lähtöä. Raivostuttavaa..

Saspalla lienee tositoimet menossa :) Toivottavasti kaikki menee hyvin!

J&MM 38+4
 
Huomenta :)

Täällä jännitetään myös, että onko meillä tarkka tyttö tulossa :p tänään siis 40+0 POKS!
Eilen päivällä alkoivat napakat supistukset kesken ostosreissun ja jatkuivat koko illan. Yöllä laantuivat senverran että sain pätkissä ja 1g panadolin avulla nukuttua. Illalla vatsa tyhjeni myös railakkaasti molemmista päistä ja vuosi kirkasta limavuotoa paljon. Nyt huomasin vuodon muuttuneen jo vähän veriseksi....Jännittää :)

Flowerpower85 ja Möttönen 40+0
 
no voihan kun teitä ainakin melkein synnyttämään lähtijöitä on paljon :) Täällä ehkä hieman kateellisena varsinkin kun alkaa lähestymään tuo 12. päivä milloin esikoisen synttärit ja toivon ettei tulisi ihan samalle päivälle mutta parempi silloinkin kun parin viikon päästä käynnistyksellä..
Oireita ei täällä juurikaan ole mutta ne supistukset mitä tulee on jo kipeitä,ihan aikuisten oikeesti:( ja maha tyhjenee yleensä samalla joten vähän tulee toiveikais olo välillä mutta tarttis tuota tahtia tihentää..
Vielä jokunen päivä niin tämä onkin muuttunut pisimmäksi raskaudeksi mun kohdalla (esikoinen 39+2) vaikka veikkailtiin syntyväksi etuajassa..Tiedä häntä että itkeäkö vai nauraa:kieh: Nooh, nautitaan nyt tästä jos sattuu jäämään viimeiseksi raskaudeksi :p
avantasia 38+5
 
Huooh...turhauttaa! Supistusten väli kasvaa jo 10min. Toisaalta kipu selän puolella kasvaa. Olo alkaa olla sellanen, ettei tää neiti vielä ole valmis tulemaan pikku yksiöstään. Voi mä niin toivon, että huomenna saisin jo viettää elämäni ensihetket äitinä <3
 
Kirjottelin siis edellisen kerran aamulla 6.5 ja viikkoja oli 40+1, kalvot pyöritetty päivää aiemmin ja oloja aamuviidestä asti..

Päivän mittaan olot helpottui.

Klo. 16 alkoi tuntua taas supistuksia. Säännöllisiä, äkäisiä supistuksia klo.18 eteenpäin. Synnärille kirjasivat minut 20:40 ja 23:10 syntyi tyttö. Käytännössä synnytys meni niin, että sisään kirjattiin, olin auki 5cm, makasin tovin käyrässä, sain minispinaalin ja lihasrentoutus piikin ja 10 minuutin ponnistuksen jälkeen tyttö syntyi. Ja samalle päivälle kuin esimoinen. Synnärille saapumisesta syntymään kului siis 2,5 tuntia ja helppo oli tämäkin synnytys. Pieni repeämä tuli, johon pari tikkiä mutta ei haittaa istumista ollenkaan enää. Aivan eri tasoa kuin leikattu eppari.

Nyt sitten opeteltu uutta arkea. Lyhyt päivitys tämä, koska esikoisen vuoro saada täysi huomio nyt.


Skaardie / Tyttö / 6.5.2014 / rv.40+1 / 48cm ja 3265g


Eikä tyttö ollut edes niin kirppu, kuin oltiin pelätty. 500g isompi kuin veljensä syntyessään, joten omiin käsiini tuntuu jopa jytkyltä.

Skaardie + Pottu 4pv.
 
Onnea äideille! Nythän näitä vauvoja tulee ihan liukuhihnalta, ei ehdi kaikkia erikseen onnittelemaankaan (varsinkin kun oma pikkunapero on juuri oppinut syömisen jalon taidon ja olisi syömässä ihan yhtenään, ei tässä juuri muuta ehdi kuin syöttää..)

Meidän poju on tosiaan saanut kiinni syömisen ideasta ja ollaan pystytty jättämään lisämaitoja vähemmälle kun jaksaa imeä niin hyvin. Toivon vaan että oma maito riittää, ens ke on taas neuvola niin päästään punnitsemaan.
Viime ke punnituksessa 3 viikon iässä painoa jo 3480 g eli nousua syntymäpainosta 600g :)
 
  • Tykkää
Reactions: sallamaria84
Saspa ja Skaardie onnea nyyteistä!

(.) Täällä on nukuttu nyt päivän mittaan. Maha on kipeä, varmaankin noiden supistusten takia hellänä. Suppareita tulee, mutta harvakseltaan. Illalla on sauna ja ehkä sitten joko lakkaavat tai alkaa tapahtumaan. Jos siis saunaan vaan äästään.
 
Onnea saspa ja skaardie :heart:
Joosukka jos se olisi kohta sun vuoro päästä tositoimiin:) tämän mamman päivä on mennyt mukavasti vessassa :LOL: tiedä sitten johtuuko supistuksista vai onko nyt joku tauti tulossa..
Onneksi miehellä alkaa vapaat huomenna niin ei tarvitse olla yksin jos alkaa sattumaan tai yrjöttää :D
 
Onnea Saspa ja Skaardie! Ihania vauvauutisia!


Itselläkin oli salainen toive, että olisin äitienpäivänä äiti - mutta meidän möyri tuntuu nyt viihtyvän masussa vallan mainiosti. Ikeareissukin sai aikaan vain ahkeraa potkimista ja myllerrystä. Ei edes harkkasuppareita.

No, ei tässä vielä kiire ole , lonkka on ollut hiukan vähemmän kipeä, eli olokin on taas siedettävä. Josko vielä ehtis vetämään ässät illanratoksi, niin olisi ainakin riittävästi yritystä pelissä ;D
 
Hmmm...tänään on ollut melko energinen päivä, niin mulla kuin vauvallakin, viime yö nukuttiin myös hyvin. Nyt huomasin pikkareissa pari pisaraa hailakkaa verta - ja tietysti kamala pohtiminen mistä ne nuppineulan päätäkin pienemmät pisteet on peräisin? Limatulppaa? Supistuksia tai muutakaan synnytykseen viittaavaa ei tänään ole ollut, joten tuskinpa ihan pikainen lähtö on tulossa kuitenkaan.

Ja äitienpäiväksi ei ollut tosiaan mitään ihmeempiä suunnitelmia, jos synnärille menisi ;) No, sen taitaa kuitenkin päättää vauva, koska ulos haluaa, toivoisi äitinsä mitä tahansa... Paitsi, että tietysti häätökin tulee jossain vaiheessa, jollei itse ymmärrä muuttaa.

38+5
 
Eilen en ehtinytkään kirjottelemaan neuvolakuulumisia. Tosin ei siellä mitään ihmeellistä ollutkaan. Kaikki ok - vauva tosin edelleen väärtte päin. Tuskinpa se siitä kääntyykään enää itsekseen.

Toissapäivänä joku jo kyseli kutiavista näppylöistä, mut varmaan jo muualta selvitellyt itsekseen asiaa. Itse ainakin suosittelisin kysymään neuvolasta tai jostain, koska muistaakseni kovasta kutinasta vatsassa, käsissä tai jaloissa piti jonnekin ilmottaa, koska voi merkitä jotakin. (Olipas tosi tarkkaa tietoa mulla joo, mut pointti siis se, että ammattilaisten juttusille menisin)

Paljon onnea tosiaan kaikille synnyttäneille ja meille muille tsemppiä samaan koitokseen!

Lokakuinen
 
Kiitos onnitteluista <3 ja voimia kaikille vielä niin odottaville kuin jakautuneet!! Täällä vanha sanonta piti paikkaansa että vauva opetti tavoille vatsassa, ollaan oltu hereillä 10 lähtien vähän väliä rinnalla, otin jo äsken tutin käyttöön jotta saa rinnat hetken levon. Maitoa tulee jo tarpeeksi ensimmäisen päivän määräksi. Huomenna jos kaikki hyvin veri kokeessa pojalla ja lääkäri suotuisa niin kotiin <3 on jo ikävä isompia lapsia <3 en ole vieläkään saanut tarkempaa selontekoa synnytyksen kulusta ja eipä muuten ole itsellä hajuakaan kaikista kuvioista :-D

Henkilö kunta aivan ihanaa enkä ole vielä törmännyt siihen tiistain kamalaan lääkäriin.

Jahas maitobaarissa on tilaus ;-)

Hyökkäysvaunu, poika syntyim 40+2, anteeks kun en tajunnut sitä laittaa :)

SaSpa ja poika pian 1 vrk
 
Lokakuinen, minä olin se joka tuosta kutinasta ja näppylöistä kyselin. Raskaushepatoosi on se, miksi kutinasta pitää ilmoittaa - siinä kutiaa terveen näköinen iho yleensä eniten kämmenissä, jalkapohjissa ja mahassa. Hepatoosiin ei liity ihottumaa. Kysyin kyllä neuvolasta, mutta ei se oikein mitään osannut sanoa, hormoneita ja ihon venymistä veikkasi. Pahaan raskausmyrkytykseen voisi kai liittyä jonkinlaisia ihomuutoksia, mutta mulla ei ole mitään muuta raskausmyrkytykseen viittaavaa, joten senkin mahdollisuuden terkka tyrmäsi. Käski vaan perusrasvaa laittaa. Itse diagnosoin jonkinlaista raskausihottumaa tai raskausatopiaa mahdollisesti, mutta ei se ihan tuolta PUPPiltakaan näytä. aika mitättömiä pieniä näppylöitä, mutta kutisevat järjettömästi, varsinkin jos erehtyy raapimaan. google-kuvahaku on siitä paha, että näyttää ne pahimmat mahdolliset versiot - aivan kamalannäköisiä, ja siitä tulee sellainen olo, että ei mulla oikeesti mitään näppyjä olekaan... näitä on mahassa, hartioissa ja kämmenselissä. tavallaan sellaisen näköistä mitä joskus vauvoilla on syntymän jälkeen äidin hormonien vaikutuksesta. Vauva on liikkunut reippaasti joten oon ajatellut, että kun oon asiasta maininnut ja ei oltu kovin huolissaan, niin seuraan ja jos menee pahemmaksi tai tulee jotain muuta niin soitan äitipolille.
 
Onnea kaikille äideille - ja kärsivällisyyttä meille vielä odottaville =)

Hiulu - mä en viitsinyt kommentoida tota ihottumaa mitenkään, kun mulla ei oo siitä kokemusta nyt raskausajalta. Mun mielestä kuulostaa siltä, että olet ihan oikein päätellyt noita syitä. Ilman raskautta olen joskus kärsinyt selittämättömästä nokkosihottumasta, joka tuli ja meni ihan omaan tahtiinsa noin vuoden ajan. Sattumoisin oli kyseessä juuri sama vuosi, kuin jolloin matkustin säännöllisesti kiinassa työn puolesta. Kun nuo kiinan reissut loppuivat, loppui myös ihottuma. Sit joskus oon saanut ihan kauheaa ihottumaa mustasta ja tummansinisestä väriaineesta, mutta nekin on ollut helppo päätellä, et aina kun on tää vaate, niin tulee ihottumaa tms.

Mulla on nyt marina-aamu. En tajua kuinka voi olla, että reilu viikko sitten musta tuntui, että vauva syntyy justiinsa - ja nyt tuntuu siltä, ettei se ole aikeissa tulla vielä moniin viikkoihin. Ihan hyvähän se on, että vielä kasvaa ja kehittyy, mutta kun ei oo niin minkäänlaista merkkiä mistään. Viikko sitten mullakin oli jotain verituhruja, mutta ei ne mitään merkanneet, tai ehkä sitä, että kohdunsuu on oikeasti hiukan auennut. Lonkka on edelleen hiukan parempi, mutta sitä "luuta sahaavaa" kipua ja sitä jalan altamenoa on kuitenkin kokoajan. Toinen rinta on taasen vihlovan kipeä. Supistuksen supistusta ei oo tullu ainakaan viikkoon. Hyvä puoli on kuitenkin se, että vauva tuntuu olevan aktiivisella päällä, potkii paljon ja on saanut voimia -möyrimisessä on selkeästi enemmän päättäväisyyttä ja tahtoa. Niin siitä pitää, olinkin todella huolissani kun kuulin vauvan olevan pienikokoinen. Voimakkaat liikkeet antaa uskoa, että tulossa on kuitenkin äitinsä ja isänsä kaltainen lapsi.
 
Hyvää äitienpäivää! tännekkin kaikille!
Ja onnittelut vauvansa saaneille :heart:

Äitienpäivä vauvaa mäkin odottelin jo heti alusta lähtien, kun alkuperäinen la oli 2.5 mikä muuttui ultrassa 8.5.. Noh eipä täällä oo oikee mitää tuntemuksia :/

Täällä kans masu kutiaa ja välillä tuntuu inhottavaa repeämisen tunnetta.. Yhtään raskaus arpea en lisää ole saanut tässä raskaudessa. Mutta esikoisen jäliltä arpia maha täynnä, niin uskon että ne vanhat arvet alkaa kiristää ihoa ja siitä tuntuu tuo repeämisen tunne välillä. Kovasti kyllä yrittänyt rasvailla mut eipä paljon apua..

Muutama tosi huonosti nukuttu yö nyt takana. Lonkka kivut palannut taas, ei tuntiakaan voi yhdellä kyljellä nukkua kun alkaa särkeä niin kamalasti.. Sitten siinä noin tunnin välein saa ravata vessassakin.. Aamu yön tunteina on jo joka paikka niin kipeä ettei oikeen missään asennossa ole hyvä.. Ja odottaa jo aamua että vois nousta ylös :/
Esikoinen kun herää tooooosi herkästi jos täällä aamu aikaseen joku liikkuu ylhäällä.

Nyt irrottelemaan hyydykekakkua vuuasta ja kahvin keittoon :)

mintssi ja rinsessa 40+3
 
Mintssi - mulla on ollut apua tuohon nukkumiseen siitä, että olen yölllä käynyt välillä nukkumassa sellaisella kahden istuttavalla sohvallla niin, että kumpaankin päätyyn on laitettu iso tyyny. Eli siinä sitten puolittain istuvassa asennossa jalat koholla olen saanut takaliston ihan eri asentoon kuin sängyssä. Se on siis hiukan helpottanut tuota unen vievää puutumista. Mutta eipä sekään siihen luunsahauskipuun auta :(
 
Hyvää äitienpäivää kaikille äideille :)

Arki 1-vuotiaan, 9-vuotiaan ja vauvan kanssa on juurikin niin kiireistä kun pelkäsinkin ;)
Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä muille vielä loppu odotukseen!!!!
Ens viikon keskiviikkona on jo meillä ensimmäinen neuvola (2vkoa)!!!
 
Täällä makoillaan uunituoreen prinsessan kanssa <3 Neiti päättikin syntyä vko 40+1 ja samalla sain ikimuistoisen ekan äitienpäivän. Mitat olivat 50cm, 4055g ja pipo 35cm. Synnytys oli, jos vaan siitä sanoa voi niin helppo :) 2.00 meni vedet, synnärillä oltiin 3 maissa ja 7.51 oli tyttö sylissä <3 ei tikkien tarvetta ja olo on väsynyt mutta onnellinen :)

Flowerpower85 ja Möttönen 6h vanha :)
 
Onnea flowerpower tytöstä :heart:
Täällä ollut eilisestä asti kipeitä supistuksia ja nyt ollut vähän veriviiruja valkkarin mukana.. Kieltämättä on sellainen tunne ettei kauaa että vauva syntyy mutta voihan nämä tuntemukset loppuakin.
Huomenna poksuu rv 39+0 ja kovasti toivon että synnytys myös :)
 
Avantasia, kuullostaa ihan mun synnytyksen alkamiselta. Mulla kesti 3 päivää tuota eli toivottavasti pääset tosi toimiin;-)

Ei päästy kotiin :'( huomenna uudella yrityksellä.

SaSpa ja poika 1.5vrk
 

Yhteistyössä