~~Toukomurut 2014~~

Toukokuun tulokkaat



Meitä on yhteensä 57 odottajaa:

LA
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

28.4.
Heku / 22 / 1.lapsi / TAYS

30.4.
Mary Jane / 30 / 2. lapsi, poika 7/11 / PS

1.5.
Öllis / 27 / 3.lapsi / MKS tai SKS
Tissa / 31 / 1.lapsi / TAYS
sallaannu / 18 / 1.lapsi / K-PKS
Muruli / 31 / 1.lapsi/ TYKS
Smooth / 23 / 3.lapsi / EKKS

2.5.
mintssi / 24 / 2.lapsi / K-SKS
nansku / 23 / 2.lapsi / PKKS
macy gray / 33 / 2.lapsi / PKKS

3.5.
LinneAino / 25 / 1.lapsi / SeKS
NuVe / ? / 3.lapsi / SKS
mipatsu / 20 / 2.lapsi (esikoinen 1/13), / K-SKS

4.5.
Nitta + masuasukki / 28 / 3.lapsi, tytöt 02/05 & 04/13 / L-PKS

5.5.
Mimmimiina / 33 / 2.lapsi / JS
_Lumi_ / 32 / 3.lapsi / JS

6.5.
saurus / 30 / 4.lapsi / KOKS
Mustang79 / 33 / 3.lapsi / JS

7.5.
Tähtisilmä* / 26 / 1.lapsi / KOKS

8.5.
hiippis / 39 / 3.lapsi / MKS
minniriina / 31 / 3.lapsi, tytöt -07,-08 / ?
Mutsiainestako / 39 / 2.lapsi / LS
Wasabi / 26 / 2.lapsi / JS

9.5.
Saspa / 29 / 4.lapsi / SeKS
sallamaria / 29 / 2.lapsi / KOKS

10.5.
immense / 22 / 1.lapsi / KOKS
Tanttara / 29 / ? / KOS
niinnnnii / 23 / 1.lapsi / ?
Tillu79 / 34 / 2.lapsi / KAKS

11.5.
Taloussuklaa / 31 / 2.lapsi, tyttö 12/11 / KOKS
Plitsis / 26 / 1.lapsi / Ulkomaat
Harmful / 20 / 1.lapsi / TAYS
Mymmelintytär / 24 / 1.lapsi / OYS
TeaPot / 26 / 2.lapsi / SeKS

12.5.
Selma_ / 33 / 4.lapsi / OYS
Onni2014 / 38 / 1.lapsi / NKL
Avantasia / 27 / 3.lapsi / K-SKS
Róisín / 35 / 1.lapsi / KOS

13.5.
satsumama / 32 / 4.lapsi / K-SKS
Hyäkkäysvaunu / 28 / 3.lapsi /PHKS

14.5.
Euphoric / 20 / 1.lapsi / K-SKS
Jadeline / 22 / 2.lapsi / TAYS
Zugar / 24 / 1.lapsi / EKKS
Tuuuli+ / 21 / 1.lapsi / TAYS
Dee / 20 / 1.lapsi / OYS
Aunilotta / 26 / 1.lapsi / TAYS

15.5.
Hermione85 / 28 / 1.lapsi / NKL

16.5.
kukkurukuu / 24 / 1.lapsi / TAYS tai VAS

17.5.
Tintti. / 18 / 2.lapsi / K-HKS

18.5.
iit86 / 29 / 3.lapsi (miehelle 4.lapsi) / EKKS

19.5.
hiulu / 27 / 2.lapsi / TAYS
jejijaji / 30 / 5.lapsi / KOS
M.K. / ? / 5.lapsi / JS

20.5.
Lilli_ / 19 / 1.lapsi / SAS

21.5.
srz / 32 / 3.lapsi / TAYS
Mama Verde / ? / 2.lapsi / TYKS

28.5.
vanaheim / 34 / 2. lapsi / JS

Surun kohdanneet
mammuzki
Syssy^^

Raskauden seuranta:

6.9. macy gray (VU)
9.9. macy gray (N)
20.9. Tähtisilmä* (VU), Selma_ (VU)
23.9. Euphoric (N)
24.9. Smooth (N), Tähtisilmä* (N), Selma_ (N)
26.9. TeaPot (VU)
30.9. satsumama (N), Tuuuli+ (N)
2.10. mintssi (N)
9.10. TeaPot (N), Saspa (N)

Lyhenteet:

VU = Varhaisultra
NP = Niskapoimu-ultra
IB = Istukkabiopsia
RU = Rakenneultra
N = Neuvola
NL = Neuvolalääkäri
ÄP = Äitiyspoliklinikka
S = Sokerirasitus


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


PÄIVITYSPYYNNÖT SELKEÄSTI EROTTUVALLA TEKSTILLÄ!
 
Viimeksi muokattu:
Mulle käy molemmat :D
Huh mikä väsymys ja etova olo. Viel ei oo tarvinnu oksentaa, mut ei oo kyllä kaukanakaan ollu. En muista et kahes aiemmas olis näin voimakkaat oireet ollu, tai sit on aika kullannu muistot. Tuli siis ihan yllätyksenä mulle tää raskaus. Pakko myöntää et olin aika järkyttynykki asiast. Mut nyt ku oon vuorokauden sulatellu asiaa ni on aika onnellinen olo. Näin jälkikäteen ajateltunu oireitten perusteel mun ois pitäny tajuta jo viikko sit et raskaanahan täs ollaan. Mut ei kyllä käyny mielessäkään..kaikkee muuta veikkailin matalasta hemoglobiinista lähtien. Kyllä mä oon aina toivonu saavani vielä lapsia, mut ei ollu ihan tänhetken suunnitelmis.
Neuvolaan soitin eilen, ja meen sinne ens viikol. Saan kuulemma lähetteen sairaalalle ultraan, siinä määritellään tarkemmin raskauden kesto.
 
Okei, eli sulla oli niin yllättävä juttu. Me ollaan oltu ihan au naturel joulusta saakka, välillä oon laskenut niitä varmoja päiviä enempi ja välillä vähempi. Nyt sitten nappasi. En siis osannut odottaa yhtään, enkä etsinyt tai tunnistanut mitään oireita, eikä niitä ole vieläkään oikeastaan tullut tätä alkuraskausflunssaa lukuun ottamatta. :snotty:

Mutta erittäin, erittäin iloinen ja onnellinen olen ollut, olen itse toinen lapsi ja mua tehtiin vuositolkulla, olin jotenkin henkisesti varautunut odottelemaan tärppiä pitkäänkin kun sitten alettaisiin yrittämään. Nyt ei onneksi tarvinnut yrittää. Se pettymysten ja odotusten vuoristorata on kyllä ihan kauhea. Eipä sillä, vielähän tässä ehtii pudota korkealta kerran jos toisenkin.
 
Meillä ei ollu mitään ehkäsyä, ku miehen ei pitäny saada lapsia, ainakaan helposti. Ni siks tuli vähän puskist tää. On siis eri isä ku kahel aiemmal. Olin jo osittain varautunu ettei saada koskaan yhteistä lasta.. Mut näin se elämä yllättää!
Mulla on takana yks keskeytynyt keskenmeno ensimmäisen ja toisen lapsen valis. NP-ultras huomattii et vauva oli kuollu jo 8viikol mahaa. Joten on itselläkin kokemusta siitä kuinka sieltä korkealta voi tosissaan pudota ja kovaa.
 
LA 3.5.2014
LinneAino / 25 / 1. / SeKS


Meillä yk5 tärppäs. Aivan mielettömän onnellinen olo! :) Väsymystä ja pahoinvointia havaittavissa, mutta kyllä tämä tästä! :)

Mukavaa saada oma ryhmä! Murut on ihania! ;) :heart:

Ps. Eka neuvola 4vk:n päästä!
 
Viimeksi muokattu:
Heku/22/1.lapsi/TAYS

La on itse laskettu 1.5. Ja toivon ettei se paljoa muutu niin saan jäädä tähän ryhmään ;)
Yrityskierto 10 ja tärppi kävi ^_^ viime viikolla ajatuksena oli käynnistää taas menkat negatiivisella testillä ja yllätys olikin ihana kun joka kuukautista negatestiä ei tullutkaan :D eipä tarvii niitä menkkoja nyt sit ootella vähään aikaan vaikka alavatsa onkin kipeä ;) nyt kun tämä flunssa menisi ohi niin olisin vieläkin onnellisempi :)
 
Terve!

Tämän suuren yllätysplussan myötä ilmottautuu

saurus/30v./4.lapsi/la. 6.5.KOKS

Aikamoista juu...mutt tästä se lähtee ;) ekat öklö-olot havaittu illanmittaan.tai sit se johtu tuosta suklaasta mitä mätin ;)
 
Ollaan yritetty toista enemmän tai vähemmän tosissaan jo vuoden päivät eikä ensimmäinenkään tullut ihan noin vaan. Tiistaina kaivoin kylppäristä jonkun vanhan testin (en edes tiennyt onko ovis- vai raskaustesti) ja sehän plussasi (ovulaatio ei sentään voinut sillä hetkellä olla kyseessä). Päivämäärä oli kuitenkin testistä mennyt ja niinpä keskiviikkona apteekkiin. Apteekin testeihin himmeä viiva vasta testiajan (5min) jälkeen, earlypredictoriin himmeäviiva ajan sisällä (varmaan jo päivän 10 pissa) ja viime aamuyönä sitten kolme eri testiä joista nämä kaksi himmeitä, mutta clearblue selvä. Oireita ois, mutta jospa tämä on kemiallinen, saas nähdä. Varovaisen onnellinen kuitenkin. Mun kierto on aiemmin ollut hyvinkin epäsäännöllinen n 27-35 päivää, mutta nyt noin vuoden ajan ainakin useimmiten 4 viikkoa...siksi toiveet nousi ja testi tuli tehtyä...
 
Tosiaan siis ensimmäistä odotellaan, kaikki on uutta ja ihmeellistä ja ihmeellistä on sekin, että oon raskaana, kun omasta mielestäni emme harrastaneet lainkaan seksiä miehen kanssa tärppipäivinä :D Odottelin kovasti kuukautisia ja sitten, ku alko olla neljättä päivää myöhässä ni oli tehtävä testi. Mut tässä nyt ollaan! =)
 
Heipähei!

Täällä myös yksi pari päivää sitten plussannut.
Sen lisäks että raskaus on ihan uusi ja ihmeellinen asia, niin täällä foorumillakin oon ihan untuvikko..

10.5
immense/22/1. lapsi/KOKS
 
Viimeksi muokattu:
Mustangi ilmoittautuu mukaan :) En tiedä miten usein pääsen kommentoimaan mutta täällä taidan hengailla kuitenkin silloin tällöin ;)

Torstaina sain kunnon plussan ovistestilla ja silloin tajusin että jotain on tapahtunut tällä kierrolla...illalla sain haalean plussan Sofi+David testeillä ja perjantaina toinen haamu toisella Davd testillä. Perjantaina kävin sitten apteekissa hakemassa CB digin ja illalla testastin ja ruutuun ilmestyi Raskaana 2-3 :) Eli raskaana ollaan ja toivottavasti jatkossakin (noin 8 kk) ;) Tämä oli meidän toinen yrityskierros...

Mut voi myös lisätä listalle:

6.5 (nettilaskurinmukaan)
Mustang79 / 33v. / 3. lapsi / JS


Onneksi olkoon teille muille!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: LinneAino
Huomenia =)

Täältä varovaisesti ilmoittautuu mukaan myös.

9.5
Saspa.........29......4......Seks

Meniiköhä nyt suurinpiirtein oikein ;)
testattu jo monta päivää ja viiva jatkunut vahvistumistaan. viime kierron mitä ilmeisimmin kemiallinen kp40 kolkuttaa takaraivossa. mutta nyt oireita on pahasta olosta tissit kipeänä(mies ei saa koskia!) ja ala vatsaa on menkkamaisesti juilinut muutaman päivän.
 
Viimeksi muokattu:
Heips kaikki,

Täällä varovaisesti myös ilmoittaudutaan mukaan..
Monien raskaustestien ja verikokeen tuloksien jälkeen aletaan pikkuhiljaa jo uskomaan, että raskaana tässä ollaan.. Varhaisultraan varattu aika 20.9.

Elikkäs..

LA 7.5. (nettilaskurin mukaan)
Tähtisilmä* / 26v./ 1.lapsi / KOKS
 
Viimeksi muokattu:
En muista, että olisi edellisessä raskaudessa ollut pahoinvointia (lievää vielä, korjautuu syömällä) jo tässä vaiheessa, nyt kuitenkin monesti etoo, etenkin aamuisin. Alavatsaa myös vihloo ja alaselkäkin välillä oireilee. Onko muilla millaisia oireita? Viime raskaudessa voin todella pahoin jostain viikosta 6 lähtien, joten mietin, että mitenkähän nyt käy, kun jo nyt etoo...
 
Josko mäkin rohkenisin liittyä tähän mukaan, tänään vasta plussanneena.

Eli mun tiedot:


LA 11.5.2014
Plitsis/26v/1.lapsi/Ulkomaat

Ja plussasin siis tänään 1.9.2013

Aika epätodellinen olo. Melkein kaks vuotta yritettiin miehen kanssa, yks keskenmeno takana viime toukokuussa. Oon aika varovaisin mielin, mutta silti koitan antaa itteni vähän iloita asiasta. Toivottavasti kaikki menee hyvin tällä kertaa.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! Tervetuloa uusille! ;) Kivaa kun saadaan pikku hiljaa porukkaa tänne :)
Itsellä nyt jotakuinkin kuudes raskausviikko meneillään ja alavatsakivut ovat ihan hirveät! Osaan kyllä olla onnellinen asiasta, ei siinä mitään ^_^ Viime yökin meni heräillessä noihin juilintoihin, mutta kaippa tämä tästä helpottaa :)
Olen alkanut pikkuhiljaa miettimään, pitäisikö sittenkin varata aika varhaisultraan? Ensin ajateltiin, ettei mennä varhaisultraan... mutta nyt... :rolleyes:
Mitenkäs muut, aiotteko käydä varhaisultrassa? On niin kovin pitkä aika ensimmäiseen neuvolaankin, saati sitten ensimmäiseen ultraan.. ahhh, minä malttamaton :headwall: :D
 
Kävin viime raskaudessa varhaisultrassa (enimmäinen lapsi) ja tuolloin tuntui todella tärkeältä saada joku varmuus siitä, että masussa tosiaan on joku (eikä tuulimuna). Tuolloin olin jostain lukenut, että jos vu:ssa on kaikki kunnossa (syke ja koko) keskenmenoriski on todella pieni. Vajaa vuosi sitten eräällä läheiselläni kuitenkin meni kesken, vaikka vu:ssa oli kaikki kunnossa, joten nyt tuntuu turhalta mennä. Menisin kyllä varmaankin jos olisi ensimmäinen, nyt yritän jaksaa siihen ekaan ultraan...
 

Yhteistyössä