~~Toukomurut 2014~~

Varovasti ilmoittautuisin mukaan..

LA 11.5.?/Harmful/20/1.lapsi/TAYS

Meillä olisi ultra 12.9. ja 26.9. Ultrat on kunnallisella puolella, kun meillä takana yksi kohdunulkoinen ja tuulimuna joka keskeytettiin 8+6. Toivottavasti kolmas kerta toden sanoisi! :)

Tosi vähäoireinen olen verrattuna noiden kahden edellisen raskauden alkuun. Liekö sitten, että pielessä olevat raskaudet oireilisivat voimakkaammin?
Raskaustestiin en ole saanut ku suht haalean plussan, ovistesti kirkuva positiivinen, tissit ei kipeät, nännit ainoastaan kosketusarat, väsy on kova, pikkuisen turvotusta ja pientä painon tunnetta alavatsalla, en siis osannut oikein arvata, että olisin raskaana, tosin yhtenä iltana oli pakko ajaa 25km päähän että sain Pepsi Maxia, vaikka en edes piittaa limsoista ja olen tosi rauhallinen ollut kun yleensä ennen menkkoja saan kauheita sekoraivareita, nyt ei ollenkaa.. :D

Edellisissä ollut kova turvotus, tissit+nännit tosi kipeät, suhteelliset alavatsakivut, kovat mieliteot (mm. perunankuoret.. :DD), päänsärky, mielialanvaihtelut ja väsymys jo tässä vaiheessa.
 
Moi! Tulin jo kurkistelemaan tänne millaseen porukkaan sitä mahdollisesti vois päästä. Tänään tehty vasta ensimmäinen plussatesti, ja vielä hätähousuna liian aikasin, joten listoille tuun sitten vasta kun ainakin se 4+ on saavutettu.

Mulla on aina ollu säännölliset 28 päivän kierrot, mutta nyt sitten ei ilmeisesti tää kierto ollutkaan. Omien tuntemusten mukaan ovulaatio oli muutamaa päivää aikasemmin kun piti, ja samaa tukee myös se että kuukautisista nyt olis vasta 3+2, mutta testi näytti niin 'vahvaa' plussaa, ettei se vois olla mahdollista minkään järjen mukaan. Elikkä noitten ovistuntemusten mukaan nyt olis 3+4 tai 3+5.

Jatkan nyt nää muutamat päivät innokasta testailua ja sitten toivottavasti tuun teidän mukaan. Tosin saattaa olla etten malta olla pyörimättä täällä jo ennen sitä. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: satsumama
Hmm uskaltaiskohan sitä jo ilmoittautua mukaan. Eilen hyvin haaleasti plussanneena.
Täytyy uudelleen testailla parin pv välein, kunnes kunnollisen tuloksen saa.
Esikoisesta plussaa näkyi vasta 10 viikolla ja sitä ennen jo lääkärikin meinasi hermostua kun väitin olevani raskaana, vaikka testit muuta väittivät.

Elikkäs LA 2.5. (nettilaskurin mukaan)
mintssi / 24v. / 2.lapsi / K-SKS
 
Täällä oireina tällähetkellä; tissit arat, vatsaa nippailee ajoittain, etovaa oloa ja väsymystä etenki iltaisin, kiukkukohtauksia. Ja kokoajan tekis mieli syödä jotain, mut sit vaan ei meinaa keksiä mitä haluis syödä :D
Varhais ultraan pääsen kunnalliseen, päivämäärää en vaan viel tiedä.
 
Moikka!

Täällä on huonoa oloa ilmassa ja alaselkä oireilee. Turvotus on myös ihan järkkyä ja tissit on miehen iloksi paisuneet. Olo on kuin ilmapallolla :D

Varhaisultra tuli varattua parin viikon päähän ja neuvolan sain lokakuun alkuun. Ihanaa kun on jotain etappia tässä välissä mitä odottaa ennen np-ultraa! ?

Digikin näytti enempi kuin viimeviikolla, mikä on huojentava asia :)
 
Harmful, meillä näyttäis olevan sama LA!
Täällä ei paljonkaan vielä oireita. Vähän turvotusta ja aamulla ehkä vähän huono olo ennen syöntiä. Edellisessä olikin pahoinvointia täydet 9kk, joten saa nähdä miten tässä käy.

Varhaisultraan ajattelin mennä, kunhan vain kehtaan sen varata (nyt siis menossa huimat 4+1.) Edellinen raskaus oli tuulimuna viime huhtikuussa, joten haluan tällä kertaa tietää, mitä kohdussa tapahtuu, ennen kuin voin oikeasti alkaa odottaa. Olis niin kiva saada vihdoin sisarus meidän tytölle!
 
Heips,

Itse ajattelin mennä varhaisultraan. Tätä 1. lasta on yritetty enemmän ja vähemmän ehkä viimeiset viisi vuotta. Meissä ei lapsettomuustutkimuksissa todettu olevan mitään vikaa, joten hoitoihin lähtemistä lykättiin myöhemmäksi. Nyt päätettiin aloittaa hoidot ja vihdoin ja viimein tulin raskaaksi ensimmäisellä inseminaatiolla. Varhaisultrassa haluan nimenomaan varmistuksen siitä, ettei kyseessä ole tuulimuna. Keskenmenon riskihän on toki vu:n jälkeenkin mutta saanpahan ainakin varmistuksen siitä, että sitä lasta odotetaan oikeasti..

Täällä oireina rintojen turvotus ja pakotus sekä alavatsan menkkamainen juilinta (jatkunut jo reilu pari viikkoa). Illalla turvotuskin on aikamoista.. Tällä viikolla pitäisi varmaan ottaa yhteyttä myös neuvolaan.

Paljon onnea kaikille odottajille! :heart: Mukavaa kun meitä on täällä näinkin hyvä joukko jo kasassa! :)
 
Iltaa tännekkin :wave:

ihanaa kun meitä on NÄIN monta jo :heart:
vaikka itsellä epäuskoinen olo yhä edelleen vaikka monena päivänä viiva vahvistui. en tiedä pitääkö uhrata viikko digiin vai soittaisiko jo neuvolaan, josta päästään että jokohan tuota uskaltaas varata aikaa ja saiskohan kuinka herkästi VU ku olin katselevinani käydessä viimeksi että siellä ultra laite oli. kummittelee kovasti tuo viimekierron kemiallinen kp40 joka kovaa lähestyy =(
luinkin että joillakin oli tuota menkkamaista kovaakin kipuilua joka toisaalta huojenti omia ajatuksia. vaikka ei tämä kivaa ole kellekkään varmasti. pientä etomista on havaittavissa ja VÄSY on ihan mieletöntä!

sitten jo pientä GALLUPPIA heti kasaan :D Joko ootte puhunut raskaudesta tutuille/sukulaisille/kavereille??
mä sanoin heti että yritetään pitää salassa mahdollisen pitkään =) mutta lähimmille kavereille(2) olen asiasta kertonut ja hyvin on otettu vastaan. ja mies on kertonut omalle kaverilleen =)

Mut tarrasukkia nyt meille kaikille ja onnellista odotusta :heart: innolla odottaen että kuinka meitä saadaan kasaan =)

saspa 4+4 (?)
 
Saspa, Me ollaan kerrottu molempien äideille sekä minä olen kertonut parhaimmille ystäville (4). Mies ei toistaiseksi ole kertonut asiasta omille kavereilleen. Ensimmäisen kolmanneksen jälkeen kerromme muulle perheelle ja todennäköisesti mies haluaa kertoa vasta sitten myös kavereilleen.
 
Mä oon kertonu parille kaverille ja siskolle. Ja opettajalle kerroin, ku mun piti valmistua tänä keväänä, ni tehtiin uudet suunnitelmat et saisin koulun käytyy loppuu ennenku vauva syntyy. Mies ei oo kertonu kellekkään. Muille kerrotaan sit np-ultran jälkeen.
 
Täällä oireet on ihan samanlaiset oikeestaa ku ennen menkkoja, sellasta kramppausta vatsassa ja epämukavaa tunnetta. Mutta vähän myös sellasta etovaa olo, mitä yleensä ei kyl oo. Mutta tosiaan mulla onkin vasta niin alussa, ettei ihmekää jos ei oireita hirveesti näy.

Ja kertomisesta.. Kerroin mun parhaalle ystävälle, muut saa varmaan odottaa. Ehkä ensimmäisen ultran jälkeen rohkenee kertoa vaikka muutamalle muullekin lähimmäiselle kaverille. Perhe saa odottaa. Mun tilannetta "helpottaa" se, että mun miehen veljen vaimo on raskaana ja LA on n. 6 viikkoa aiemmin.. Niin kaikki huomio menee niihin (miehen perhe siis tietää jo niiden uutisista). Voiaa sitte olla rauhas ihan hissukseen. Näin oon siis aatellut. Ja mun oma perhe asuu toisella puolella maapalloa, niin jossain vaiheessa sitten niille kerrotaan (ei oo hirveen vaikeeta salailla sitä).

Soitan huomen aamuna lääkäriin ja saan sit tietää, koska on ensimmäinen ultra. Varmaan siis mun kohalla varhaisultra tyylii 6. tai 7. viikolla. Sitä ennen luultavasti ne ottaa verikokeet kahtena päivänä ja kattoo nouseeko se beeta tms.

Oon aina vähä sellanen, etten usko ennen kun nään.. Toivottavasti 1. ultraan ei oo hirveen kauaa aikaa.

(Päivitys 3.9.2013) Väärin luulin. Tänä aamuna lääkärin toimistoon soittaessa tuli melkein itku, ku ne sano, että vasta 9. viikolla tarttee tulla sinne, eli eka aika 30.9. Jotenkin olin aatellut, että ne ottais ehk verikokeet tms.. ja aika pari viikkoa aiemmin. Nyt pitää jaksaa oottaa viel neljä viikkoa. Toivottavasti se menee nopeesti ja kaikki menee hyvin sinä aikana.
 
Viimeksi muokattu:
Moi... mulla on kans alavatsa vihlontoja ja iltapahoinvointia. Ens viikolla ensimmäinen neuvola silloin 6+2 kasassa... 2 kaveria tietää ei muut, eiväkkä varmaan eed epäile ihan heti ku kuopus vielä niin pieni. Varhaisultraan en ole menossa, ainaki täällä hirmu kallis, niskapoimu sitten 11-12 vkoilla...
 
Viimeksi muokattu:
Mun on pakko mennä iltasin nykyään nukkuu jo viimeistään klo 21... olo on niin kuoleman väsyny. Sit mä herään 1-2 aikaa yöl ja valvon sängys sen pari tuntii! Tää toistuu joka yö. Ärsyttävää!! Aamulla taas eimeinaa saada millään itseään ylös sängyst. Onneks mul on niin ihana opettaja ettei oo niin tarkkaa monelt mä sinne kouluun meen. Ja voin vaik välil nukkuukki siel jos silt tuntuu :D

Kiinnostasko ketään liittyy facebook ryhmään jos sellasen perustais?
 
Kai se olis nyt uskottava, tänä aamuna huomattavasti tummempaa viivaa kun sunnuntai aamuna.. :)

Oireiluja pienesti alaselkää ja alavatsaa vihloo, lievää päänsärkyä lähes päivittäin. Ja unen määrä vähentynyt huomattavasti.. Väsyttää kyllä pitkin päivää, mutta jos menee ajoissa nukkumaan heräilee pitkin yötä ja aamullakin 5-6 jälkee ei nukutuksi enää saa.

Muille ei olla kerrottu, kuin minun äidille. Kun oli meillä kylässä vkl ja kyselin muiden mielipiteitä haamu plussaukseeni, etten vain innoissani kuvittele sitä viivaa siihen :D
 
Huomenta! :) Kylläpäs on ihanaa kun on kerrankin todella aktiivinen ketju! Olen itse niin innoissani esikoisen odotuksesta, etten päivisin muuta teekään kun luen keskusteluja ja raskausblogeja ym ;D
Ollaan kerrottu molempien vanhemmille ja sisaruksille jo, mutta muilta pidetään vielä salassa nämä uutiset. Mulle itselle on niin paljon helpompi kun on "tukiverkosto" ympärillä :) Ja kun näitä tosi "jännittäviä" oireitakin on, niin on kiva jakaa jonkun kanssa ja kysellä onko "tämä ja tämä" nyt ihan normaalia :D
Ihana, etten ole ainoa väsynyt ;) Nukun kepeät 10 tunnin yöunet ja päivisin väsyttää ihan pirusti :) En ole silti viitsinyt vielä päiväunia ottaa kun pelottaa, että sitten yöunet kärsii :D Näkeekö muut paljon unia? Itse olen nyt yli viikon ajan nähnyt joka yö ihan kummallisia unia :p Olen toki ennen raskauttakin nähnyt paljon unia ja muistanutkin ne, mutta nyt unet ovat jotenkin muuttuneet :D
Haluaisin niin kovasti varhaisultraan mennä, että saa tonne alitajuntaankin iskettyä tän uutisen oikein kunnolla :D Meinaan välillä ihan "unohtaa" olevani raskaana :D On se vaan niin pirun kallista, että taitaa meiltä jäädä väliin...
Onnea kaikille odotukseen! ;)
 
On tää, kun yhtenä hetkenä on onnesta soikea (tai ainakin varovaisen onnellinen) ja heti toisena varma siitä, että on tuulimuna, saanut listerian tms. Mä niin lupasin itselleni olla stressaamatta tän raskauden kanssa (edellisessä lähti ihan käsistä: mm. housujen tarkistelua tunnin välein), mutta eilen jo sitten illalla aloin googlaamaan pääkaupunkiseudun varhaisultrapaikkoja, aarrgghh. Ei, en ole vielä varaamassa, mutta vaikeaa on kyllä odottaa.
Mulla oli myös elen kunnon kauhunhetket (ja yhä stressaa): ostin työpaikan kahvilasta leivän (luulin kinkkuleiväksi), annoin pariloitavaksi ja juuri ennen kuin haukkasin, huomasin sen loheksi. Äkkiä mietin onko lohessa jotain mitä piti varoa, no joo, raskasmetalleja, mutta ajattelin ettei yks leipä nyt ratkaisevasti haittaa. Söin pienen palan ja tajusin, että samperi se oli graavilohta. Mua niin ottaa päähän, mä en edes tykkää lohesta ja sitten vielä nyt kun sitä ei sais edes syödä. Nyt vaan toivon hurjasti ettei siinä yksilössä ollut listeriaa...
Raskaudesta olen kertonut muutamille kavereille ja kerron sitä mukaan kun tulee puheeksi (suurin osa tietää, että meillä toivotaan pikkukakkosta), tietäväthän nuo, kuinka herkästi saattaa kesken mennä...
 
Moikka!

Voisin itsekin hypätä ketjuun mukaan.

8.5. minniriina/31v./3.lapsi, tytöt -07,-08

ar-ultra mulla on 23.9.

Oireina on kamala palelu, rintojen arkuus ja lievä pahoinvointi.

Raskaudesta ei olla kerrottu vielä kenellekään. Aiotaan pitää asia salassa kaikilta ainakin ar-ultraan asti.
 
Hei ja onnea kaikille raskautumisenne johdosta.

Itse olin elokuulainen ja vauvani syntyikin tuossa 7.8.13.

Ajattelin tänne laittaa linkin ihanasta odotuspaketista joka minulta on nyttemin jäänyt tarpeettomaksi, jos jotakuta saattaisi kiinnostaa.

Angel Sounds - Fetal Doppler, KickTrak, masutuubi, Muut tarvikkeet, Lastentarvikkeet ja lelut, Helsinki, Tori.fi

pakettiin kuuluu myös stixejä virtsan proteiinin ja glukoosin seurantaan raskausaikana sekä 3 vajaata purkkia geeliä doppleria varten, näitä vain ei ole mainittu ilmoituksessa

Ihanaa odotusta teille kaikille!

/Mimosa
 
Tervetuloa taas uusille! :)

Oireita mulla on todella vähän...eniten alavatsavihlontaa ja turvotus. Pahoinvointia ja närästystä on myös hieman mutta voi yhtä hyvin johtua vatsatulehduksesta (tuttu vaiva... :/ ). Väsynyt olen myös mutta kuitenkin nukun todella huonosti.

Moni on ilmeisesti menossa ar-ultran mutta itse en ole vielä päättänyt että olenko menossa vai en...esikoisen kanssa ei menty mutta kuopuksen kanssa mentiin (mulla oli ollut km pari kk ennen). Ehkä kuitenkin kannattais mennä....

Kertomisesta vaan sen verran että olen kertonut parille kaverille mutta vanhemmillemme emme ole vielä kertoneet. Viim vkolla 8 joudumme varmaan kertomaan melkein kaikille tutuille sillä vatsani on aiemminkin kasvanut isoksi jo alussa ja mulla on alkanut kauhee pahoinvointi edellisissä raskauksissa vko 8-9. Eli sitten on pakko tunnustaa mitä on mennyt tekemään ;)

Mustang ja papu 6+0
 
Hei, täälläkin varovaisesti ilmoittaudutaan ryhmään. Tämä on minulle toinen raskaus ja edellisestä on jo kulunut aikaa yksitoista vuotta. Silloin ei vielä ollut tällaisiä ihania nettiryhmiä :)

Raskaus oli positiivinen "yllätys". Meillä ei ole ollut pariin vuoteen ehkäisyä ja tavallaan unohtui koko asia. Ensin olin vähän järkyttynyt enkä ollut ihan varma itkinkö ilosta vai surusta.

Sitten iski hirveä tiedonjano. Etsin netistä tietoa miten voin olla varma raskaudesta. Mieskin osti apteekista viisi eri merkkistä testiä ja alkoimme ymmärtämään, kun jokainen niistä näytti plussaa.

Minä istuin netissä ja etsin tietoa. Olisin halunnut tietää heti onko masussa todella jokin, onko se tyttö vai poika. Sen illan aika ehdin jo tilata dna-testin joka kertoo verinäytteen perusteella kumpi olisi tulossa. Varasin myös heti ajan varhaisultraan jonne menen parin viikon päästä. Nyt alan jo ehkä vähän rauhoittumaan. Taisin vähän ylireagoida ;)

Oireita on yllättävän paljon. Etova olo on ollut muutaman päivän aamusta iltaan. Rinnat turvonnut ja nännit todella arkana. Pissalla saa käydä jatkuvasti. Ihmetyttää tälläinen tunteiden vuroistorata, kun ei meinaa omia tunteita hallita... Muistaakseni se ei ollut samanlaista, kun silloin 17 kesäisenä tulin raskaaksi...

Muutenkin on aivan sellainen olo, kun ensimmäistä tekis vaikka tuo esikoinen tuolla häärää ja leipoo mokkapaloja.

LA 10.5. Tanttara / 29v. / KOS?
 
Heippa kaikille!

Niinnnnii/23v/ei lapsia.

Eileen plussannut aamulla ja illalla.Hain viel Clear Bluen raskausviikkotestin huomiselle aamulle.. Kyllä semmoista alavatsajuilintaa ollu jo muutaman päivän että kyllä tuolla jotain tapahtuu.. :) Kovin on toivottu lapsi ja onnellisia ollaan <3 ...pelko km on myös jostain syystä suuri..

4+3? ja nettilaskurin mukaan 10.5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä