~~Toukomurut 2014~~

heippa =)

mullekkin voisi päivittää että 9.10 eka nla olen tuolloin laskureiden mukaan 10+ viikoilla mutta nla:n tätille kertoessani tästä mun epämääräisestä kierrosta sekä positiivisen testin näyttämis päivästä että voisin jo olla tuolloin +1vko. mutta sanoi että kerkeän kyllä sitten nt sun muihin.. hitto sinne on kuukausi |O
vitamiineja kehoitti syömään ja olenkin syönyt. niissä on tuo fooli mukana joten en ole erikseen ostanut. mutta nykysuositushan on D vitamiinin osalta ympäri vuoden, näin ainakin tuon nuorimmaisen nla:ssa sanottiin.

harrastuksiin (niin mitä ne on :D) puutarhan hoitoa, lenkkeilyä, metsässä yritetään lasten kanssa käydä marjastamassa tai kävelemässä ja ihmettelemässä luontoa, ja sitten näitä mitä teen aniharvoin; ristikon täyttöä, palapelejä, kanavatyötä..

mielialavaihteluista on täälläkin vaivaa :D sanoinkin miehelle että niin kauan kun nauran itselleni niin ei ole mitään hätää :DD turvotus on myös jotain ihan ultrasfääreissä olevaa ja se sitten iltaisin varsinkin aiheuttaa ilmavaivoja :$ etomisen tunteita tulee varsinkin jos on ollut monta tuntia syömättä. pysyis vaan poissa tuo pahoinvointi. vatsajuilinta on täällä kyllä aika moista välistä ja myös iltaisin..

Terwetuloa uudet muutaman tunnistin nimimerkistä tuolta kuumeilijoiden puolelta :wave:

mutta nyt mä nautin hetken hiljaisuudesta ku poika ja isäntä nukkuu päiväunia ja likka eskarissa

Saspa
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Ensimmäinen neuvola oli minulla jo tänään, kun menkoista lasketut viikot olisi vähän pitemmällä. Tosi paljon tuli asiaa, mutta tuttujahan ne jo entuudestaan ovat. Esikoista odottaessa tosin oli vain yksi sokerirasitus ja nyt kaksi. Pääsen myös tällä kertaa kuntoneuvolaan ja ravitsemusterapeutille. Kunnossa nuo asiat ovat, mutta hyvä silti päästä käymään. Kyllä sieltä silti voi jotain vinkkiä saada. :)

Listaan saa päivittää neuvolakäynnin 9.9. :)

Vitamiinit kuuluvat olennaisena osana elämääni. Raskaus- ja imetysajan monivitaamiinia olen käyttänyt siitä asti, kun jätimme ehkäisyn pois eli melkein neljä vuotta. Lisäksi kilpirauhaslääkitykseeni kuuluu kalsium, D-vitamiinilisä sekä B-ryhmän vitamiineja sisältävä tuote, jossa on myös foolihappoa. Lisäksi syön runsaasti kasviksia, marjoja ja hedelmiä, joten vitamiinipuoli on aika hyvällä mallilla.

Testejä tein kaikkiaan 7, joista 1 roskishaamu, neljä positiivista liuskaa (eri vahvuisia haamusta vahvempaan) sekä kaksi digitaalista. Digitaalisten välillä pidin viikon tauon, liuskatestit tein tiheämmillä väleillä. Tällä taustalla asia on vieläkin vaikea uskoa, vaikka katkarapua muistuttava sikiö sykkeineen itse nähtiin ultrassa. Kun kyseessä on hoitotauon aikana alkunsa saanut luomuraskaus, niin epäusko on vahva sen vuoksi. Lisäksi halusin seurata viivan vahvistumista ja nähdä viikkotuloksen, koska useampi raskaus on jäänyt kemialliseksi.

Turvotusta on myös minulla, varsinkin iltaisin. Päivisin en yleensä tunne itseäni turvonneeksi, mutta masu kyllä vähän tavallista enemmän pömpöttää. Onneksi minut on totuttu näkemään väljissä paidoissa ja turvotuskin on minulle ihan tyypillistä. Sitä ei siis kukaan tuttu ihmettele. Itseäni vähän ahdistaa, kun aikaisemmin sopiva housunkaulus hieman kiristää. Täytyy alkaa käyttää turvotusystävällisempiä housuja.

Harrastuksista piti vielä mainita, että olen ihan koukussa logiikkatehtäviin ja melkein rakastan sanapelejä. Pitkään aikaan ei ole kylläkään tullut pelattua. Täytyypä ottaa viikonloppuohjelmaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan taas! Kaipasin vielä apteekista viikkonäyttö testin ja raskaana ollaan 2-4vk.

?Neuvola ajan varaamisesta oli juttua, itse en varaa vielä, Pojalla ens maanantaina 8kk-neuvola joten siellä aijon ottaa asian puheeksi:)

?Harrastuksia on vauvauinti ja satunnainen salilla käynti. Ja tietty ulkoillaan pojan kanssa.

?Vitamiineja en ole vielä hommannut. Pitää muutenkin muistella mitkä ruuat yms. siellä kielto listalla.

?Oireista vielä nyt kun niitä alkaa miettimään ja yhdistämään raskauteen niin niitä löytyy. Tälläkin hetkelle alamasua jomottaa, mulla on "läski" olo (turvotusta)ja musta on tullut entistä huonomuistisempi. Ja se pissalla ravaaminen öisin.

? Raskaudesta ajattelin kertoa vasta nt-ultran jälkeen läheisille jos kaikki kunnossa. Muille en halua kertoa huomaavat ajallaan. Isovanhemmat tulevan isän puolelta jännittää eniten! Mua jotenkin pelottaa että ne syyllistävät mua...Näin tekivät esikoisen isovanhemmat kun kuulivat, kerran raskausaikana kävivät ja haukkuivat pystyyn. Ei ole edes poikaa vielä nähneet. Liekö traumat jäänyt.


Ootteko muuten ajatelleet käydä varhaisultrassa? Ja paljonko teillä päin maksaa?Täällä n.230e. Esikoisesta en mennyt, mutta nyt vähän kutkuttais mennä.

Tintti&masuasukki
 
Tintti. > Meillä maksoi yksityinen varhaisultra 125€ kaikkineen. Ei ollut minusta kallis. Pcos kun todettiin, laskutti lääkäriasema 160€. (Sisälsi samat tutkimukset eli sisätutkimus ja synnytyselinten ultra, aikakin sama 20min) Neuvolalääkärille olisin päässyt, jos aikoja olisi ollut. Fertipolillehan otetaan vain, jos on hoidoista alkanut raskaus. Esikoista odottaessa ei käyty eikä koettu tarpeelliseksikaan, kun helposti sai alkunsa eikä mitään huolia ollut. Nyt kun on kkm ja hoidot taustalla, niin ehdottomasti täytyi päästä myös mielenrauhan vuoksi. Eihän siellä vielä näin alussa paljonkaan nähtävää ole, mutta saa varmistettua onko eloa, tarkistettua viikot ja sikiön sijainnin.

Miten sinun esikoisesi isä suhtautui raskauteen ja onko hän lapsen kanssa tekemisissä? Oliko lapsi suunniteltu? Millaisessa elämäntilanteessa olet nyt?
 
Itse soittelin neuvolaan myös tänään ja 30.9. olisi aika :) Mulle ei mitään vitamiineja neuvottu, mutta aloitin jo yritysaikana syömään (ensin B-vitamiineja mutta vaihdoin pelkkään foolihappoon) foolihappoa, C- ja D-vitamiinia ja yritän muistaa aamuisin juoda magnesiumporeen.. :D Sanoivat apteekissa vain, että jos käsketään neuvolassa syömään jotain raskaudenajan multivitamiinia, niin sitten vasta, että nyt riittää nuo mitkä tuossa alussa kerroinkin..

Itseä kanssa mietityttää kun ei oo pahemmin oireita, paitsi maha kipuilee ja tuikkii.. Ja no finnejä ollut aina.. Rinnat hieman arat, ehkä olen vielä niin alussa.. Ja hoitaja sanoi, että eihän kaikki saa kovia oireita, että jotkut ovat raskausaikana elämänsä kunnossa :D

Mahtaisiko jotkut Aqualanin rasvat olla hyviä, kun jostain näin luin?

Itse halausin kovin varhaisultraan, että tietäisi että onhan mötikkä oikealla paikallaan ja kaikki hyvin. Ettei ole tuulimunaa tai kohdunulkoista.. Mutta neuvolasta sanoivat että yleensä vasta tuon ekan neuvolakäynnin jälkeen kun viikkoja on noin 12 niin ultrataan ekan kerran. Ja kun tämä on ensimmäinen raskauteni eikä ole ollut keskenmenoja tai keskeytyksiä, niin kaikki pitäisi olla hyvin, mutta silti mietityttää että pääsisipä sen tarkistamaan! :ashamed:
Ja tietysti yksityisellä pääsisi, mutta hinta oli 150 e luokkaa pelkkä ultraus. Niin onhan se aika kallis, mutta saisi varmuuden. Äh kun on näin mietteliäs!! :D

Niin ja minäkin tunnistan täältä parit tutut nimimerkit, ketkä ovat olleet kuumeilijoissa! ;)
 
Viimeksi muokattu:
Heissan! Plussasin tuossa perjantaina sekä lauantaina. Yllärinä tuli niin että iski päin kasvoja..
Asun mieheni kanssa suuressa omistus -kaksiossa, meillä on 4kk pentu ja suhde voi hyvin. Molemmat ollaan töissä ja kaikki muutenkin kunnossa. Nyt onkin ongelma se, että mies (23v) laittaa kovaa vastaan, jottei halua isäksi, vaan vaatii aborttia. Itse olin vielä kuukausi sitten sitä mieltä myös. Mutta kun tajusin että olen oikeasti raskaana, en minä sellaiseen pysty. Esikoinen kyseessä ja koko raskaus on kyllä niin periaatteitani vastaan (vanhoja oikeastaan). Viikonlopun aikana on tainnut tämän naisen pää kääntyä ihan ympäri ämpäri.
Tällä hetkellä edelleen pää lyö ihan tyhjää, enkä tiedä mitä tehdä. En haluaisi enää luopua tulevasta vauvasta, mutten enää tiedä tai osaa sanoa miehelleni mitään. Hän vain vihoittelee kun sanon että en suostu aborttiin.
LA olisi 7.5.14
 
Viimeksi muokattu:
nyt on varhaisraskauden ultrassa käyty, ja sikiö vastasi viikkoja 5+5 vaikka laskurin mukaan mie olisin rv 6+4. syke näkyi :) mutta kohtuontelossa oli jonkin verran nestettä. en tiedä sit mitä se käytännössä tarkoittaa eikä lääkärikään osannut sanoa sille varmaa syytä. kysyi vain että onko ollut vuotoja, ja niitä ei ole ollut. luin vaan netistä että alkuraskauden vuodot voivat juurikin johtua tuosta nesteestä kohdussa. lääkäri sanoi että toki kukaan ei voi kertoa jatkuuko raskaus näin varhaisilla viikoilla, mutta sanoi että jos tilanne jatkuu samana niin hieno asia :) toivotaan että pikkusella olis kunnon tarrasukat jalassa ja pysyisi matkassa :heart:
 
Heissan! Plussasin tuossa perjantaina sekä lauantaina. Yllärinä tuli niin että iski päin kasvoja..
Asun mieheni kanssa suuressa omistus -kaksiossa, meillä on 4kk pentu ja suhde voi hyvin. Molemmat ollaan töissä ja kaikki muutenkin kunnossa. Nyt onkin ongelma se, että mies (23v) laittaa kovaa vastaan, jottei halua isäksi, vaan vaatii aborttia. Itse olin vielä kuukausi sitten sitä mieltä myös. Mutta kun tajusin että olen oikeasti raskaana, en minä sellaiseen pysty. Esikoinen kyseessä ja koko raskaus on kyllä niin periaatteitani vastaan (vanhoja oikeastaan). Viikonlopun aikana on tainnut tämän naisen pää kääntyä ihan ympäri ämpäri.
Tällä hetkellä edelleen pää lyö ihan tyhjää, enkä tiedä mitä tehdä. En haluaisi enää luopua tulevasta vauvasta, mutten enää tiedä tai osaa sanoa miehelleni mitään. Hän vain vihoittelee kun sanon että en suostu aborttiin.
LA olisi 7.5.14
Kamala tilanne :( Muista kuitenkin että SINÄ sen päätöksen loppupeleissä teet, koska sinulla on itsemääräämisoikeus kehostasi, toki se kuulostaa hurjalta jos toinen joutuu olemaan isä vastoin tahtoaan. Mutta ei ketään ole oikeus pakottaa aborttiin.

Kannattaa nyt antaa miehelle aikaa sulatella asiaa, voi olla että hän vielä muuttaisi mieltään, kuten sinäkin?

En oikein osaa sanoa tuohon mitään muuta..
 
Nyt on varattu neuvola, aika on 23.9.. Olipas jännittävää soitella, höpötin varmaan ihan mitä sattuu siihen puhelimeen. :D

Hyäkkäysvaunu oli kirjottanut tupakoinnista, ite oon polttanut kanssa, eikä voi rehellisesti sanoa että olisin vielä täysin lopettanut. Plussan jälkeen oon tehnyt niin, että jos kauheesti tekee tupakkaa mieli, oon käyny vetämässä kahdet- kolmet savut ja tumpannut, jotta pahin himo menee ohi. Tällä hetkellä menee 0-2 tupakkaa päivässä. Askissa on vielä pari jäljellä, ja uutta en osta. Harmittaa etten lopettanut ennen raskautta! :ashamed:

First92 voimia sulle tehdä vaikea päätös! :hug:
 
Smooth toivotaan joo tarrasukat oikein tiukkaan teille!! :heart:

Toivotaan.. :) Eihän tuo neste vielä mitään tarkoita, lääkäri tosiaan epäili verenpurkaumaa joka voisi olla esim. yhdynnän jälkeistä? Luin että kohtuun jos kohdistuu jokin tönäisy tms voi verenpurkauma tulla. Toivotaan että se katoaisi! Vuotoa ei kyllä tosiaan ole ollut, tosin niukka vuotohan voi ollakin normaalia.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Macy gray esikoisen isä halusi abortin. Itse en siihen kuitenkaan pystynyt. Aikaa olin aborttiin jo varaamassa, mutten pystynyt. Tiesin että jos pidän lapsen että yksin jään. Se oli mulle alusta asti fine. Isä ei poikaa ole nähnyt, eikä halua nähdä. Mulla ei sitä vastaan mitään ole ja olen monesti pyytänyt käymään.Nyt on muuttanut muualle, puhelinnumeron vaihtanut, fb-poistanut eikä hajuakaan missä asuu :/
Esikoinen oli siis vahinko, vauva2 on toivottu. Mä olen niin onnellinen että tän nykyisen miehen löysin. On esikoiselle kuin isä. Meillä menee todellatodella hyvin nyt.
 
19.5. hiulu / 27v. / 2.lapsi / TAYS

tuoreena plussaaneena liittyisin mukaan ! :) Lauantaina 2 päivää ennen oletettuja menkkoja digi näytti "Raskaana 1-2". Tämä on hoitoalkuinen raskaus, joten 30.9 olen sitten viisaampi onko siellä 1 vai 2 salamatkustajaa. Esikoisesta plussa näkyi vasta kun menkat oli viikon myöhässä, vaikkakin "tiesin" sen jo paljon paljon ennen plussaa. Eilen 4+0 oli jo vahva plussa apteekin testissä.

hiulu 4+1
 
Moikka!

Neuvolaan just soittelin ja eka aika olis 30.9
ihan ihmeellistä, kun aamulla ja päivällä ei oo huono olo yhtään ja sit taas illalla on senkin edestä.
Minullakin esikoinen eri miehen kanssa ja nämä kaksi pienempää ja uusi tulokas nykyisen mieheni kanssa. Jonka kanssa olen ollut 5½ vuotta ja siitä naimisissa 3 vuotta :)
Esikoiseni joka juuri täytti 11 vuotta, ei ollut suurin piirtein 7-8 vuoteen isänsä kanssa oikein missään tekemisissä, isän huumeongelman vuoksi. Nyttemmin asiat muuttuneet kun tämä henkilö ollut hoidossa ja päässyt kuiville, ollut nyt 1½ vuotta selvänä. Itse oli ottanut sosiaalihuoltoon yhteyttä ja pyytänyt että saisi apua lapsen tapaamis asioihin ja aika sovittiin ja aluksi tapaamiset oli valvottuja, mutta nyt tapaamiset tapahtuu isän vanhempien luona joka toinen viikonloppu ja hyvin on sujunut, ilman mitään ongelmia.
Olen niin onnellinen tästä "uudesta" kunnollisesta miehestäni, joka samantien otti myös esikoiseni suojelukseensa, kuin oman lapsensa ja on hyväksynyt minut ja menneisyyteni täysin. Joskus mietin, että mitä hyvää olen tehnyt kun olen saanut tuollaisen miehen ja nuo kolme ihanaa lasta ja vielä nyt tämän neljännen, toukokuun toivotun :heart: kyllä se aurinko joskus paistaa risukasaankin ;)
 
Viimeksi muokattu:
Täältä kans yks ilmoittautuu mukaan! :) LA 14.5. / 20v / OYS / 1.lapsi

Plussasin viime viikolla cb raskaana 2-3 <3 Esikoista innolla ootetaan. Neuvolaan en ole vielä saanut aikaa varattua. Ollaan miehen kanssa kerrottu kummanki vanhemmille ja muutamalle kaverille, ei huvita näin aikasessa vaiheessa vielä kaikille kailottaa, jos sattuuki jotain. Ihanaa kun kaikki on niin uutta ja on paljon opittavaa, eikä meinaa vieläkään uskoa että on oikeasti raskaana!

Dee 4+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
12.5. Selma_ / 33v / 4.lapsi / OYS

Minäpäs ilmoittaudun myös mukaan, pää vielä ihan pyörällä! :whistle:
Eilen tein raskaustestin ja kuukautisten mukaan olisin viikoilla 5+1 eli laskettu aika olisi 12.5.2014.
Pään pyörälle menemistä aiheuttaa tämän hetkinen tilanne, minun nuorimmainen tytär tulee 7kk ensi sunnuntaina, joten ikäeroksi näille lapsosille tulee 1v3kk. Hui! :O

Meillä on myös uusperhe. Minulla on aiemmasta liitosta 2 tytärtä ja nyt tämä nuorimmainen ja tulokas ovat nykyiselle miehelleni. En olisi kyllä voinut koskaan kuvitella olevani neljän lapsen äiti, mutta tässäpä sitä nyt ollaan. :)

Neuvola minulla on 24.9. Ja varhaisultra 20.9. Täällä tuo varhaisultra maksaa 50€. On kyllä tosi edullinen. Ja jos ei näy sykkeirä velä sillon, saa samaan rahaan käydä uudestaan. :)
 
Selma_ Olisipa täälläkin mahdollisuus tuollaiseen varhaisultraan ja vielä nuin halvalla, kyllä kelpaa! :) Itse soittelin yksityisen hintoja niin vastasivat, että noin 150 e maksaisi ja vasta 8 viikolla kannattaa tulla. Kyllähän tuo summa on aika muhkea, mutta kun niin kiinnostaisi tietää että onko kaikki siellä missä pitääkin! :rolleyes:
 
Tintti. > Tuo on ikävää, mutta yleistä, että nuori isä häipyy. Ehkä kuitenkin parempi hänen poissaolonsa kuin isä, jota ei kiinnosta. Sikälihän tilanne on nyt hyvä, kun uusi mies on isän roolin ottanut eli lapsikaan ei miehenmallia vaille jää. Oletteko kauan ehtineet olla yhdessä ja paljonko lapsille tulee ikäeroa?

Meidän suhteessa meni minun vanhat periaatteet hieman päälaelleen, kun asiat tuntui luontevilta eri järjestyksessä kuin olin ajatellut. Oltiin seurusteltu puoli vuotta, kun tulin suunnitellusti raskaasti. (Tosin en olisi uskonut sen käyvän niin nopeasti, mutta positiivistahan se vain oli.) Kihloihin mentiin sitten kun se tuntui hyvältä ja naimisiin mentiin lapsen ollessa vuoden. Toisesta alettiin haaveilla häiden jälkeen, mutta ajankohta ei ollut vielä sopiva. Lykättiin ehkäisyn jättämistä vuodella ja siitä se pitkä odotus alkoi. Nyt meidät on melkoisessa voissa paistettu. Esikoinen eskarissa, yhteiselon 7. aalto selätetty, lapsettomuushoidoissa kasvettu ja rakkautta täynnä odotetaan toiveikkaana tämän raskauden johtavan viimein siihen toiseen nyyttiin. Huvittavaa tässä on se, etten uskonut yhdenkään itseäni nuoremman miehen olevan riittävän kypsä, mutta niinpäs vaan mieheni olikin. (Minä olin 26 ja mies 23.) Hääpäivää vietetään ihan pian ja yhteiset vuodet tuntuu tosi lyhyiltä.

Selma_ > Onko tuo julkisen vai yksityisen hinta? Onko siihen laskettu ultrauksen lisäksi lääkärin palkkio ja toimistomaksu? Meillä nimittäin vu maksoi n. 60€, mutta päälle tuli sitten ne muut kulut, jolloin kokonaiskustannus oli 125€.

Vähän meinaa ahdistaa. Tekemistä olisi tälle alkuviikolle vaikka kuinka, mutta aikahan on rajallinen. Tänään olis meno, jota en haluaisi missata, mutta täytyy katsoa ajan ja olon mukaan. Iltaisin on huono olo, päivisin enimmäkseen ok. Täytyy vain muistaa juoda. Pitää vähän koittaa puristaa tehoja, että saisin edes suunnilleen hommat hoidettua. Viikonlopun olenkin sitten varannut ihan rentoutumiseen ja rauhoittumiseen. Toivottavasti ei mene loppuviikko ihan uuvuksissa. Yleensä se sisulla paahtaminen siihen johtaa. Asioilla on ikävästi tapa kasaantua ja siitä täytyy sitten jotenkin selvitä. Oikaisen kyllä tarvittaessa kaikessa missä pystyn. Nyt kun on tuo masu huomioitavana.
 
Jippii! Pakko tulla ilakoimaan vähän, kun sain huomiseksi lääkäriajan polille, tehdään ultra ja kaikki! Oon niiiin iloinen että pääsen tästä piinasta, vaikka oliskin sit huonoja uutisia. (Vuodon takia sain siis lähetteen kunnalliselle polille.) Tänään onkin sitten ollut henkisesti ja fyysisestikin todella hyvä olo. :)

Tuuuli hassua että eivät ota ennen rv8 kun käypähoidossakin sanotaan että normaali raskaus voidaan todeta ultralla rv5-6 ja sydänäänet kuuluu rv5.5-6.5. Toisaalta varmempaahan se on varmasti vähän myöhemmin ja on sitten rahoille ehkä enemmän vastinetta kun näkyykin vähän enemmän. Mut tuskaisaa se on odottaa.

Ja paljon onnea uusista plussista ja smoothille hyvistä ultrauutisista! Pikkunen sykkii ja oikeassa paikassa, hienoa hienoa! Toivon että mun(kin) vuoto on tuollaista (harmitonta?) nesteilyä. :)

Tänään mielihyväpöllyissäni kävin katteleen vauva- ja äitiysvaatteita. On ne kyllä niin söpöjä.. Mutta päätin sitten sentään odottaa huomiset uutiset. Semmosen kaakaoöljytuubin ostin kuotenkin body shopista vatsanahkan suojeluun.
 
Aunilotta > Se varhaisultran suositus rv8+ on käsittääkseni siksi, että varmemmin näkyisi myös epäsäännöllisessä kierrossa. Lisäksi se rv6+ ultrattu syke ei vielä keskenmenoriskistä niinkään kerro, vaikka toki silloinkin hyvä merkki on. Niin herkkää vielä alussa, että rv8+ nähty syke parempi ja alkiokin helpommin mitattavissa. Mulla tuli plussa ultran mukaan lasketusta niin aikaisin, että epäilen vahvasti mittavirhettä. Alle sentin sintistä kun on vaikea luotettavaa mittaa saada. (Itselläni siis tippui viikot kahdella ultrassa eli sykkeen näkyminen kehitysvaiheen vuoksi oli siinä ja siinä. Jos olisin mennyt rv6+ menkoista laskien, ei siellä olisi ehkä näkynyt mitään. LA varmistuu kuitenkin sitten np-ultrassa, jonka varaan vu:n perusteella.)

Voi ällötys tätä iltaoloa. :x En oksenna herkästi. Välillä toivoisin, että parempi olisi ylös nousta kuin näin ällöttää. Hedelmiä ja marjoja syöden sekä viileää vettä juoden olo helpottaa. Olenkin oikein mussupossu iltaisin. :D Toisaalta olen tästä olosta ihan kiitollinen. Tiedänpä oireista olevani raskaana ja mieluusti nämä vaivat kestän, jos vauvan vihdoin saan tämän raskauden myötä. Tulkoon vaikka kuukausien vuodelepo, ei haittaa yhtään.

MInkä verran sulla vuotaa? Tosi hyvä, että pääset polille. Täällä otetaan vain lapsettomuuspolin asiakkaat vuodon vuoksi tarkistukseen. Kuulemma muilla menee kesken, jos on mennäkseen. Ei puututa, kun ei voida vaikuttaa. Hoidoilla alkunsa saaneissa vuodot on yleisiä, joten niitä tarkistellaan. Itselläkin kkm-raskauden aikaan alkoi vuotaa, mutta kohtu ei tyhjentynyt kunnolla. Tukilääkityksellä saattoi olla asiaan vaikutusta. Lapsettomuuspolilla ultrattiin kahdesti eli tyhjennykseen lähetettiin vasta, kun oltiin varmoja sikiön elottomuudesta.
 
Ja paljon onnea uusista plussista ja smoothille hyvistä ultrauutisista! Pikkunen sykkii ja oikeassa paikassa, hienoa hienoa! Toivon että mun(kin) vuoto on tuollaista (harmitonta?) nesteilyä. :)
Miulla ei vieläkää oo tullu mitään vuotoja :O Mutta kyllähän se alkuraskauden vuoto on normaaliakin, ei välttämättä kerro mistään vakavasta. :)

Miulla tää ultra tosiaa oli eka kerta ku kävin, ni en tiedä onko tollasia nestejuttuja sit ollut aiempien kahden kanssa vai ei.. Lääkäri just vaan sanoi, että harva näin aikasin käy ultrassa, varsinkaan just kun miullakaan mitään syytä sille ei varsinaisesti ole edes.

Mutta katsellaan ja toivotaan et kaikki menis ok :)

Saa muuten päivittää, miulla eka neuvola 24.9, eli rv 8+5 laskurin mukaan :)
 
smooth! :) Niinpä, aivan totta!!

Aunilotta joo kirjoitin ehkä huonosti, kun yksityisellä kyllä siis ottavat, mutta sanoivat juuri tuota että ei kannata välttämättä, jos syke ei kuulukkaan vielä, niin turhaa stressiä vanhemmille! :) macy gray selitti juurikin täysin oikein tuon mitä minullekin kerrottiin! Kiitos! Olin tainnut olla hieman onnenhuumassa kirjoitellessani aijemmin.. :D

Niin ja tietty ottavat neuvolassakin jos tulee juuri kipuja ja vuotoja, mutta mulle sanoivat kun kyselin, että kun oon ensikertaa raskaana, eikä oo ollut keskenmenoja tai keskeytyksiä ja vuotoja niin voin olla ihan rauhassa ja odottaa tuonne pidemmälle :) Mutta kun niin kovin on kaikki uutta ja jännittävää :heart: :ashamed:
 
macy grey hyviä pointteja! En tullutkaan ajatelleeksi, vaikka itsekin epäilen että laskennalinen 6+2:ni olisi oikeasti 5+3. No huomenna se selviää vaikka tosiaan jos viikkoja onkin noin vähän voi löydäkset olla vähäisiä.

Samat fiilikset tosta pahoinvoinnista, helpottais kun tulis vaan ylös. Toisaalta mullakin just tuo syöminen ja juominen helpottaa. Kumma jos ei paino nouse kun koko ajan pitää syödä..

Vuotoa ei ole paljoa, lähinnä pyyhkiessä ja pieniä pisaroita välillä tipahtaa. Vähän enemmän sitä tuli aiemmin kun luulin niitä kuukautisvuodoksi, mutta raskausoireet alkoivat vasta sen jälkeen. Neuvolassa kovasti kannustetaan että jos olisi menossa kesken pitäisi olla kipuja, mitä mulla ei ole, mutta tiedä siitä sitten. Kyllä mullekin sanottiin, että eihän sille mitään voi jos menee, mutta jos se vuoto onkin jotain muuta mille voidaan jotain, kuten tulehdus tms. Tai vaikka kaksoset!
 

Yhteistyössä