~~Toukomurut 2014~~

Hei te jotka oksennatte tai kärsitte kovasta närästyksestä (en tiedä auttaako siihen yhtään oikeasti) niin luin netistä että: ''Kun tiedät oksentavasi, syö ensin kulhollinen vaniljajäätelöä, se ei estä oksentamista, mutta helpottaa polttavaan tunteeseen.'' Että enpä tiiä toimiiko, mutta kai sitä kokeilla voi? :popcorn: Niin ja tietty koko ajatus vaniljajäätelöstä voi kuvottaa raskaana olessa kyllä, kokeilkaa jos innostutte kokeileen ja kertokaa auttoko oikiasti! Melkonen niksipirkkameininki ja -olo nyt :D
 
Viimeksi muokattu:
Minä olen hoitoalalla ja jouduin kyllä jäämään vähäksi aikaa sairauslomalle heti nyt alkuun tämän pahoinvoinnin takia, tänään menen sitten kokeilemaan miten työnteko onnistuu. Eipä sitä voi asiakkaiden nähden hoikein yökkiä, se olisi noloa ja tympeää molemmille osapuolille.

Meillä neuvolasta kehottivat kertomaan työnantajalle heti kaksosraskaudesta, jotta voitaisiin miettiä työnkuvaa niin että voisin olla mahdollisimman pitkään töissä ja työnantaja aikoikin järjestää minut sellaiseen yksikköön, missä on enemmän ohjausta ja tukemista, eikä niinkään fyysistä hoitotyötä.

Mielitekoja minulla on ollut jonkun verran, mutta ne on olleet sellaisia ns. normaaleja asioita, kuten jogurttia tai jotain tiettyä ruokaa. Vaikka rasvaiset ruoat muuten ällöttää ajatuksenakin, kermaista pastaa haluttaa nyt. Minulla tähän pahoinvointiin tärkein apu on säännöllinen ja riittävä syöminen ja juominen, pitää todellakin puolen tunnin välein jotain laittaa suuhun niin ei ehdi kovin kovasti alkaa yököttämään. Silti on lähes ympäri vuorokauden sellainen kuvotus, että haittaa kyllä öisin nukkumistakin. Närästystä ei onneksi ole ainakaan vielä ollut, minulla sitä on usein yövuorojen aikaan ja siihen auttaa ainakin piimä tai maito kun heti alkuun saa otettua, ettei ehdi kovin pahaksi.

Tämä väsymys on kyllä nyt muutaman päivän kuulunut kuvaan, tuntuu että sitä nuokahtelee hyvin herkästi telkun ääreen. Yleensä en ole mikään päiväunien harrastaja, mutta nyt olen useampana päivänä nukkunut monta tuntia sen jälkeen kun olen pojan toimittanut kouluun.

Ja tuo vatsa, miten se voi tuntua jo eilisestä taas kasvaneen... Ihanaa ja ihmeellistä!
 
AAGH...ei taas tätä. Ekassakin oli, eikä neuvolasta silloin juuri otettu mitään kantaa asiaan - suu kuivuu öisin, niin että saa 5min välein juoda vettä eikä auta mitään. Päivällä ei kuivu. Nyt on eri paikkakunta, jospa täällä täti ymmärtäisi jotain sanoa. Väsmys on muuten sitä luokkaa, että kun kello tulee illalla yhdeksän minä sammahdan

Tuuli+ Ekassa kyllä opin millaisia ruokia kannatti syödä sillä ekalla aamupalalla tai ennen autoilua. Jogurttia, maitoa, sileää perunamuusia, just jotain kylmää toi vaniljajäätelö kuulostaa oikein hyvältä, siis jotain ei minkään makuista, vaikka kuinka ällöttäis. Huomattavasti kivempia ylös tullessaan kuin vaikka marjat tai tulinen kebabkastike :x Ikävä kyllä siinä ekassa ois just tehny hirveesti mieli lihaa ja voimakkaita mausteita.

Ja onpa muuten vinkki "jos tiedät oksentavasi syö ensin..." Mulla ainakin kun se pahaolo iskee niin se iskee ja silloin lentää laatta, ei siinä oo aikaa lähteä mistään vaniljajäätelöä metsästään kun yrittää löytää suht säädyllisen paikan minne oksentaa :D Muistaakseni ekan kanssa kun tiesin, että se on 1-2oksennusta aamulla ja sen jälkeen päivä sujuu hyvin, niin en mä sen vuoksi sairaslomaa ottanut, työmatkalla vaan kurvasin jonnekin mutkaan.....
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Oletteko kukaan miettineet ostaa sellaista jatkopalaa turvavyöhön kun maha alkaa kasvaa? Esikoisen aikana mä en ajellut ollenkaan autolla mutta nyt pitää ajella joten tuota olen miettinyt... Onko jollain kokemuksia tuosta? Helpottaako se jotenkin oloa ajaessa autolla vai vain auttaa turvaamaan vain mahassa olijan? :p
 
Hei vaan kaikille! Myyliini/31/1.lapsi/Kaks ilmoittautuu mukaan. Laskettu aika on 16.5. ja varhaisultrassa kävin eilen (6+5). Hienosti näytti sydän pompahtelevan. Asukas vastasi kuulemma viikkoja 7+1 =) Nyt sitten odotellaan ensimmäistä neuvolakäyntiä, joka on 10.10.
 
Nyt on sitten näytteet annettu ja odotellaan tuloksia viikonlopun yli. Selkeitä tulehduksen oireita ei ole, joten tihkuttelu on todennäköisesti viatonta limakalvovuotoa. Hiiva saattaa olla, mutta sekin selviää tulosten tultua. Sydänääniä ei yritetty kuunnella. Kanta on tiukka, ei ennen 12 viikkoa.

Uskaltaakohan tässä nyt sitten miten yhdyntöjä? Jos uskaltaa, niin olisikohan kortsun käyttö tarpeen? Unohdin kysyä neuvolasta enkä viitsi huomenna taas soitella, kun tuloksiakaan ei ole vielä saatavilla. Voihan sitä seksiä harrastella muutenkin, mutta olisihan se kiva vähän lempiäkin.

Uutena juttuna on nyt ilmennyt aamuällötys aamiaisen jälkeen. Palan tunne kurkussa ja tuntuu, että nouseekohan sieltä ylemmäs. Piti vähän pienilläkin ponnistuksilla varoa, ettei osa aamupuurosta nouse ylös. Lievia juilintojakin tuntuu nyt taas runsaammin alavatsalla ja olo on rauhallinen. Ehkä siellä on masuvauvalla asiat kunnossa. Pahin pelko alkaa selvästi väistyä ja hyvä niin.

Kyllä minä sen dopplerin hankin. Löysin käytettynä edullisesti haluamani mallin, joten pakko se on saada. Täytyy nyt koittaa vaikka kirpparikauppaa saada tehtyä vähän enemmän, niin saan kulun katettua. Sittenhän olisin tavallaan tienannut dopplerrahat, eli ne ei olisi mistään muusta pois. :D Pääsen varmaankin ensi viikon alussa testaamaan. Tämä malli kyseessä: Angelsounds doppler JPD-100B kotidoppler - Angelsound Doppler / Angelsounds / Kotidoppler / Babysound Doppler / Syd

Flunssa saattaa täälläkin olla ihan ovella norkoilemassa. Illalal kurkku oli ärtyneen tuntuinen, mutta ei enää aamulla. Tarkistan silti varmuuden vuoksi Strepsils-tuoteselosteen ja imeskelen niitä, jos ei ole rajoituksia. Hunajaakin tuossa jo vähän maistelin. Sehän tappaa myös bakteereja. Gefilusta olen nyt syönyt jonkun aikaa. Liekö auttanut vastustuskykyyn. Viime vuonna olin tässä vaiheessa sairastanut jo ainakin kaksi räkätautia.

Kylmäksi meni kelit. Villasukat on oltava jalassa koko ajan, peiton lisäksi on nukkuessa viltti ja uunia on lämmitettävä. Toisaalta ihanaa, mutta nyt ei oikein jaksaisi tuota lämmitystä. Hain kerralla parille lämmitykselle puut. Mies saa kyllä toimia kuormajuhtana viikonlopuna ja kantaa laatikon ja kassit täyteen, että ensi viikolla pääsen vähemmällä. Ennen 20 astetta on ollut ihan ok, nyt hytisen kylmästä alle 22 ja viihdyn vasta 24 lämmössä. Saunasta sen sijaan en ole viime aikoina oikein tykännyt. Rentoutuminen miedoissa löylyissä tuntuu kyllä kivalle, mutta en oikein jaksa saunoa. Mieluiten käyn vaan suihkussa ja lämmittelen sitten muuten. Kylpy olisi ihana.

Miten teilä muilla on kehon lämpötila? Minull asettui 37 asteen tuntumaan loppukierrosta ja aika hyvin on siellä pysytellyt. Viimepäivinä on tullut hieman alhaisempaa lukemaa, joka minulle olisi alkukieron normaali. Uudestaan myöhemmin mitatessa on sitten ollut n. 37 asteen tuntumassa, joten paljon riippuu milloin mittaa ja missä kohtaa kainaloa mittari on. En tykkä mitata suusta ja korvamittarin käyttö itsellä on lähes mahdotonta. Sen olen huomannut, että käsien pitää olla ennen mittausta pitemmän aikaa vartalon myötäisesti, toppi tai liivit ei saa nousta korkealle kainaloon eikä saa olla päällä liian lämpimästi. Rennostikin pitää olla ja se on minusta vaikeaa mittarin ollessa kainalossa. Sitä olen miettinyt kuuluuko lämmön pysytellä koko raskauden siellä korkeammalla vai laskeeko se jossain vaiheessa? Voiko kehonlämmöstä siis päätellä jotain? Varhain kesken menneessä raskaudessahan lämpö tipppuu ennen vuodon alkua, ainakin minulla. Paras olisi olla kyttäämättä, mutta tavaksi on tullut mitata aina, kun tuntuu tietynlaiselta. (Jos vaikka palelee sopivasta huonelämpötilasta huolimatta, iho tuntu tavallista lämpimämmältä tai olo on kipeän tuntuinen.)
 
TeaPot en ajatellut hankkia mitään turvavyön jatkopalaa. Joudun ajamaan töihin ja harrastuksiin päivittäin, mutta en ole aiemmissa raskauksissa kokenut turvavyötä mitenkään erityisen epämiellyttävänä.

Myyliinille ja uudelle kaksosodottajalle Arizonaredille sekä muillekin uusille tervetuloa :wave:

Sairauslomista sen verran, että sairauslomaa pitää tietysti ottaa, jos ei työnteosta mitään tule. En näe marttyyrimäisessä uhrautumisessa paljon pointtia, mutta ymmärrän, jos jostakusta tuntuu inhottavalta olla aina lomaa pyytämässä. Minä olen yli kymmenvuotisen työurani aikana ollut sairauslomalla yhteensä ehkä kolme päivää ja jos kaikki menee kuten aiemminkin, niin nytkään ei ole tarvetta ylimääräisille poissaoloille. Mutta siis jos tarve on, niin tietysti töistä pitää jäädä pois ja toivottavasti kaikilla on mahdollisuus niin tehdä.
Oman oksetuksen pystyn monesti taittamaan pienellä vesihörpyllä tai napostelulla ja edellisessä raskaudessa kurvailin aina työmatkalla tien sivuun laattaamaan... Kerran työkaveri oli ajanut ohi ja kysyi töissä sitten, että oliko sulla siinä autossa jokin ongelma, kun kyykit siellä keulan vieresssä... En enää edes muista, mitä selitin vastaukseksi :). Autossa ei ollut ongelmaa vaan meikäläisen sisuskaluissa...

Jaa, kai sitä sitten pitää taas välillä keskittyä näihin töihin. Uskaltaiskohan sitä jouluna omatekoista graavikalaa pari palaa syödä :p...?

väpä ja jaakko kolmonen 6 + 5
 
Kondomin käyttö saattaa olla suositeltavaa tulehduksen päällä ollessa, ettei tartu toiseen. Loppuraskaudessahan sperma tekee jopa hyvää, sillä se auttaa kohdunsuuta kypsymään ja synnytystä käynnistymään. Esikoista odottaessa oli kyllä mukavuuskysymys minulle, sillä limakalvot kiittivät. Sittemmin löysimme täydellisen liukkarin, (Ceridal Lipolotion, joka on loistava monikäyttöinen perustuote) joten limakalvojen takia ei kumeja tarvita. Toki sperma muuttaa emättimen ph-arvoa, joten saattaa aiheuttaa epämiellyttävää hajua ja altista tulehduksille. Raskaanahan on niille herkempi. Itse olen silti ymmärtänyt niin, että kondomin käytölle ei ole jatkuvaa tarvetta vakiintuneessa parisuhteessa. Meillähän taudit on testattu moneen kertaan ihan jo hoitojenkin puitteissa ja neuvolan seulaankin menen. Kävimme molemmat testeissä myös suhteen alussa, joten mitään ei pitäisi olla.
 
Miulla on alkanut ihan heiton moinen ällötys ruokia kohtaan :< Tuosta vanilija jäätelön ajattelemisesta tuli vain huono olo, eli ei sitä mulle. Toisaalta kaikki roskaruoka maistuu ja jäiset marjat ja hedelmät. Lämmintä ruokaa eieiei. Yksi päivä himoissani kokkailin kukkakaali gratiinia ja tarvitseeko edes mainita minkä reaktion se saa aikaan?D:

sairauslomaa on näin kotiäitinä hyvin vaikea saada. Väsymys+pahoinvointi+8kk poika, joka herää aamu 6=ei niin virkeä ja iloinen äiti. Tänään jäi kerhoon menemisetkin kun nukuttiin vaan.

Mua on mietityttänyt raha asiat viimepäivinä. Tai se että miten sitä sitten pärjää kun hoitovapaat on vapailtu ja ois tarkoitus koulunpenkille mennä...Ja tuo uusi kotihoidon tuki tsydeemi mitä tuolla eduskunnassa meinataan, on kyllä niin syvältä. Meillä ei miehen ole mahdollista jäädä kotiin ja jos ei äiti saa olla kotona joutuu tämä meidän nuorin mielestäni päiväkotiin ihan liian aikaisin:/ Kyllä pitäisi perheiden ihan itse tuollainen asia saada päättää! Olkoonkin tasa-arvoa, mutta se on fakta että mies ei esimerkiksi imettämään pysty.

Muttamutta eiköhän me silti selvitä, tää äiti jättää vaan shoppailun vähemmälle sitten, mieluiten tietty jo nyt ;)

Tintti. &masukki 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: Saspa ja Tuuuli+
Se aamuällötys ei tunnu menevän pois. Pitää ilmeisesti alkaa napostelemaan koko ajan, että ällötystä ei tuntuisi. Sillä kai ne illat on niin helposti menneet. Minulla selkeästi aaltoilee oireilu. Välillä on juilinnatkin lähes poissa ja palaa sitten, samoin muu oireilu helpottaa välillä. Rinnat on koko ajan olleet vaihtelevasti arat. Tänään on hieronta-aika. Toivottavasti pystyn pötköttelemään siinä pöydällä yökkäilemättä. Ei ole paras mahdollinen asento. Onneksi istualtaankin voi aika hyvin hoitaa.

Tintti. >
Kyllä minuakin mietityttää raha-asiat, sillä minimipäivärahalle ilmeisesti olen jäämässä. Miehellä onneksi on kohtuullisen hyvä palkka ja reissupäivärahat, välillä vuorolisiäkin. Olen tottunut pieniin tuloihin, joten uskon pärjääväni. Kirpputorimyynnillä yritän saada sitten vähän lisäbudjettia tarpeellisiin hemmotteluihin kuten hierontaan, koska se on kehon hyvinvoinnin kannalta tarpeellista. Kampaajakäynnit jää harvemmalle, käsittelyjä teetän vähemmän ja kosmetologihoidot saa odottaa. Kotona tehdyllä ihonhoidolla saa paljon aikaan. Jalkahoidossa joudun käymään, mutta siihenkään ei tarvitse montaa kertaa panostaa. Lahjaksi saan rahaa synttärinä ja jouluna edelleen, joten niitä sitten käytän "ylimääräisiin" kuluihini. Kotoa tehtävää lisätienestihommaa olen miettinyt, mutta sopivaa ei ole tullut vastaan. Perheenä siis pärjätään hyvin, mutta omaa kuluttamista täytyy miettiä. Mies kyllä hemmottelee lahjaksi, joten ihan ilman kaikkia "naistenjuttuja" ei tarvitse jäädä. Perustarpeisiin omat rahat riittää, kunhan en tee typeriä heräteostoksia.
 
Ei ainakaan itelle kuulosta hyvälle tuo vaniljajäätelö. Alkoi vähän ällöttää jo ajatus. Olen kyllä jo oppinut mihin aikaan se oksennus tulee ja ennen sitä otan jotain jogurttia tai vettä, niin on helpompi oksentaa. Jos yrittää oksentaa pelkkiä mahahappoja niin ei hyvä ollenkaan. Ja traumat jäi kun leipä tuli ylös. Mietoja makuja ennen oksentelua ni eiköhän tästä selvitä.
Sairaslomista oli puhetta. Minä en kyllä itse pystyisi töissä olemaan tämän pahan olon kanssa. Teen keikkatöitä ja nyt olenkin skipannut työt, joihin minua on pyydetty. Tänään selityksellä "Olen flunssassa". Haluaisin kyllä ottaa kaikki työt vastaan mitä tarjotaan, niin jäisi vähän ylimääräistä rahaa jolla hemmotella itseä ja olotilaa. En vaan ole kykenevä töihin. Oksentamista on usein ja se kyllä uuvuttaa. Ja töissä kun ei pääse koko ajan napostelemaan jogurtteja ja muita.
Turvavyön jatkopalaa tulee tuskin hankittua vaikka liikummekin paljon autolla. Jos olo käy todella epämukavaksi niin alan sitten vasta harkitsemaan jatkopalan ostoa.
Kuumemittari näyttää 37 koko ajan. Normaalilämpö ennen raskautta oli 36,2 suurinpiirtein. Että kyllä täälläkin on lämpö noussut. En nyt varsinaisesti ole joka päivä mittaillut, mutta kun tässä on koko ajan kuumeinen olo ja palelee niin olen mitannut ihan sitä varten, jos kuume nouseekin 38 asteen tienoille. Itsellä kuume pitää saada samantien laskuun, ettei taju lähde.
Raskautta en haluaisi skipata mistään hinnasta, vaikka olo onkin mitä kamalin. Nautin siitä, että tiedän olevani vihdoin raskaana. Ensimmäinen lapsikin on kyseessä, joten uutuudenviehätys voi kuulua asiaan ;) Jokainen ihana kamala oire on merkki siitä, että en olekaan lapseton! Ahh, ihanaa. Samoin synnytyksen haluan kokea; odotan lähinnä innolla miten se sujuu. En juurikaan vielä sitä stressaa tai mieti, miten haluan kaiken tapahtuvan: kyllä ne lääkärit tietää mitä tekee minun ja lapsen parhaaksi, joten eiköhän se mee just niin ku on tarkotettuki :D
Ja kyllä nuo raha-asiat täälläkin pyörii mielessä, varsinkin nyt tosiaan kun en ota mitään keikkatöitä vastaan. Ja samalla pieni pelko perseessä, että kohta kukaan ei edes halua mua töihin kun en ota niitä töitä vastaan. Kampaajat, hieronnat ja muut jää kokonaan pois, jotta rahaa säästyy. Mutta kyllä joulunaikaan aion sitten jotain ihanaa keksiä itselleni joululahjaksi :D Ja itsekin myyn kirppareilla ja netissä vanhoja juttuja, mille ei itsellä ole tarvetta niin saa edes muutaman euron säästöön. Ja varmasti vauvalle hankitaan käytettynä paljon vaatteita. Toki sitten sukulaiset ostaa uusiakin vaatteita vauvalle, mutta niihin en itse rahallisesti panosta. Ei ne vaatteet mene vauvan päälle kun ekan kuukauden. Kyllä meilläkin rahaa ruokaan on ja vauva kaiken tarvitsemansa saa, mutta en minä yltiöpäisesti tuhlaile. Aina olen kerännyt rahaa "pahan päivän varalle" ja johonkin ne aina sitten myös tarvittaessa katoaa.
Eilen illalla sain kotidopplerilla sykkeet näkymään näytölle, mutta en ehtinyt kuulla sydänääniä, kun ipana heti lähti johonkin karkuun :D Kyllä mies säikähti kun yhtäkkiä huudahdin "täällä se on! mä löysin sen" :D

Kylläpä nyt tuli tekstiä. Huh.
Vielä tervetuloa kaikille uusille!

Heku & Nökö 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Maikkki 26.9 NL, VU

Eli tänään kävin sitten niiden alavatsakipujen takia neuvolalääkärillä joka tutki ja sanoi kipujen olevan tässä vaiheessa ehkä normaaleja kohdun kasvun ym takia mutta hyvä tutkia. Kohtu oli kuulemma taaksepäin (??? tarkoittaa ??) joka saattaa aiheuttaa ylimääräisiä kipuja. Halusi tehdä myös sisäultran ja siellä paljon mitään omaan silmään näkynyt, mutta sanoi kaiken näyttävän hyvältä, ei ole luultavasti kohdunulkoinen raskaus vaan kohdussa näkyi pieni pussi jo muotoutuneen. Lääkäri sanoi raskauteni luultavasti olevan vähän varhaisemmassa vaiheessa mitä itse ajattelin ja laskin kuukautisista ja muutenkin oli mulle annettu kuulemma liian aikaisin tuo aika, ensi viikko olisi ollut jo parempi. Ehdotti ensi viikolle uutta aikaa mutta ens viikolla lähdetään kuitenkin miehen kotipaikalle pohjoiseen joten joudun jännittämään JOPA 15.10 saakka tätä.... apuva! Pakko se on kuitenkin luottaa lääkärin sanaan että nyt kaikki näyttää siltä kuin kuuluukin tässä vaiheessa, eli ei paljon miltään.. :D

On tämä jännittävää aikaa!! Toivon niin että siellä se pieni minimöö olisi eikä tuulimuna <3 Miten tämä kaikki silti itkettää ja huolettaa vaikka kaikki luultavasti on just niinkuin pitääkin..

- Maikki ja minimöö
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Eka nla varattu 3.10. -piti soittaa työpaikan vessasta, ettei heti tieto leviä:D Olen kyllä huomannut, että vatsaani kyttäillään ja turvotusta on kyllä siihen malliin ettei tää kauaa salassa pysy.

Mä jouduin kuopuksesta slomalle kuukautta ennen laskettua aikaa, kun hän ei meinannut enää pysyä sisällä. Ihan liikaan tein silloin työtä, ruokikset ja kahvitauot jäi pitämättä, koko päivän juoksin edestakaisin työpaikalla ja iltaisin sit vielä piha-ja kotityöt, joten ihan oma moka, kun en tajunnut löysätä. Eli jos lääkäri suosittaa, niin kannattaa se sloma pitää, ne ei sitä huvikseen anna. Yritän nyt muistaa tään itsekin:D

Raskausaikaa en haluaisi skipata, mä hullu nautin tästä(no tää etominen ei oo hirveen hauskaa) -ja maltan tuskin odottaa, et vatsa kasvaa ja pääsen ostamaan ihania äippävaatteita, kun ehdin jo entiset laittaa kiertoon (niiden piti kyllä palautua, mut lainaaja ei näköjään muistanu niitä palauttaa ja heillä nyt sellanen elämäntilanne, et en viiti moisella asialla nyt vaivata)

Eilen mietin, et mitenköhän kuopus suhtautuu uuteen tulokkaaseen, jos se meille nyt suodaan. Kuopushan on vielä äidin vauva, vaikka onkin jo 3v. Koululaista ei varmaan hirveesti hetkauta, hänellä on niin omat kuviot ja kaverit jo.
 
Oksentamisesta: Se vanilijajäätelö on varmaan sen takia, että kylmät ruuat ei välttämättä tuu niin helpolla ylös, kun lämpöset...
Itellä ainakin jääkaappikylmät ruuat pysyy sisällä... Tomaatti, kurkku, vesimelooni.. Kaikki kevyt.
 
Tulisipa se doppler tänään.

Ällötys on taas tulossa. Tänään olisi tarkoitus tavata päivällä lauma sukulaisia ja koitan miettiä pääni puhki kuinka peitän niin oloni kuin turvonneen mahanikin. Jotain lämmintä pitäisi saada päälle, sillä täällä on kylmä. Alan olla entistä enemmän sillä kannalla, että tarvitsen villamekon, mutta tähän hätään en sellaista ehdi neuloa. Boleroakaan en omista. Vaatekaapin sisälöä täytyy saada uusiksi pian, jos meinaan pitää vielä asiaa salassa. Ryhmäliinkuntatunneillekin on jo vaikea pukeutua epäilyksiä herättämättä. Täytyy varmaan luopua ruisleivästä, että turvotus edes vähän lievenisi. Menee sitten kyllä vaikeaksi syömisten kanssa, kun ruokahalua ei oikein ole ja vain harvat asiat maistuu. Kauhulla odotan kahden viikon ruokapäiväkirjaa, jonka tarvitsen ravitsemusterapeutille.

Onko teillä viikonlopusuunnitelmia? Meillä on pihan syyshommia satoi tai paistoi. Jossain vaiheessa varmaan istutaan vähän tv:n ääressä katsomassa dvd:tä ja lämmitellään uunia. Ajattelin myös katsoa tupaan ja olohuoneeseen vähän syksyisempää ilmettä. Viimeiset yrtit täytyy myös laittaa kuivamaan, ennen kuin lakastuvat tai pakkanen pilaa ne. Täyty myös koittaa lepäillä. Pimeän aikaan varmaan viihdynkin sohvalla uunin lämmössä neulomassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
ja tosta dopplerista. Mulla on esikoisen ajalta sellainen angelsound-doppleri, joka on tällä hetkellä tosin ystävällä lainassa. Kuinka aikaisin olette kuulleet sillä sydänääniä? Itse en muista esikoisen odotuksesta juuri mitään, tuntuu että silloin kaikki meni niin pumpulissa eläen...:heart:

Onko kenelläkään kokemusta pahoinvointirannekkeesta? mulla on niin jäätävää pahoinvointia ollut nyt n. 2 viikon ajan, mikään ei pysy sisällä, olo on ihan hirveä.... esikoisesta pahoinvointi jatkui puoliväliin asti, toivotaan että tässä raskaudessa helpottaisi vähän aiemmin! :D
Ensi maanantaina ensimmäinen neuvola! jänskättää kovin! Huomenna poksuu 9+0 :heart:
 
Viikonloppusuunnitelmia on tietysti jotain, mutta saattavat mennä uusiksi, kun eilen töistä kotiin kurvatessa oli vastassa kolme potilasta (kaikilla eri diagnoosi!). Mutta noin niin kuin periaatteessa huomenna olisi futisjoukkueen saunailta, jonne näillä näkymin menen autolla juomaan limpparia :)... muutoin ohjelmassa olisi agilitytreeniä ja kokeiden korjausta, sillä meneillään on lukion koeviikko :(. Kovasti tekisi myös mieli lukea ja katsella rästiin jääneitä telkkuohjelmia boksilta, mutta saa nyt nähdä, mitä ehtii ja kykenee, kun saattaa olla, että joutuu toimimaan sisar hento valkoisena koko viikonlopun... Macy Grayn suunnitelmat kuulostivat kivan kotoisilta ja idyllisiltä :)!

väpä ja jaakko kolmonen 6 + 6
 
ÄLLÖVAROITUS, saa skipata
Eilen täällä oli kamalin päivä tähän mennessä. Oksentaminen jatkui aamusta aamuun asti. Tämän päivän tilannetta en osaa arvioida. Sen näkee sitten illemmalla. Toivottavasti parempi päivä. Nyt tuo ällöttävä vaniljajäätelökin olisi ollut kokeilemisen arvoinen. Menin jopa laskuissa sekaisin eilen, yleensä 5-6 kertaa pöntön halailua riittää päivässä. Eilen taisi tulos olla lähempänä 30 kuin 20 :x Ehdin myös pelätä, että joudun tiputukseen. Ehkä en, jos tänään olisi parempi päivä.

Onko apteekissa myynnissä jotain pahoinvointilääkkeitä? Ei nieltäviä tabletteja, kun ei kerta pysy sisällä. Mutta jotain pureskeltavia, jotka alkavat vaikuttaa saman tien...? Otan toki muitakin vinkkejä vastaan - syömiset tai syömättömyydet ei auta. Kokeiltu on :attn:

Viikonloppusuunnitelmia ei sen kummemmin tällä kertaa ole. Päätettiin jäädä vaan kotiin lepäilemään tämän mun olotilan takia. Kai mä katselen elokuvia ja torkun koko viikonlopun yli. Jos hyvin käy, niin käydään jossain ravintolassa mikäli olotila sallii. Ahhhhh.. pitää muistaa käydä ostamassa kontaktimuovia, että saan tuon 1000 palan palapelin päällystettyä ;) Pientä näperrystä :rolleyes:

Tsemppiä muille ihan hirmusesti!
Heku & Nökö 9 + 4
 

Yhteistyössä