Toukotenavat 2017 <3 Tammikuu

Harmi Momx4 jos susta tuntuu siltä, ettet ole päässyt porukkaan mukaan :eek::unsure: Kaikki on tänne kuitenkin tervetulleita, joten jos mieli muuttuu niin jatka toki kirjoittelua! :)

Meiltäkin löytyy pari kantoliinaa ja rengasliina, mutta jotenkin kyllä tuota Tulan kantoreppua on kaikkein eniten tullut helppoutensa vuoksi käytettyä. Nyt eilen kyllä päätin kaivaa noi liinani kaapista ja koittaa, onnistuisiko taaperon kanto niillä selässä. Jotenkin iski taas pieni liinahurahdus ja tänään itse asiassa tein facebookin kantovälinekirppiksellä kaupat yhdestä ihanasta liinasta :love::love:Toivottavasti innostuisin uutta vauvaa kantamaan taas enemmän liinassakin eikä aina vaan repussa. Mutta ehdottoman käteviä on kyllä kaikki noi kantovälineet, kannattaa niihin tutustua ilman muuta.

Tänään sain vihdoin tehtyä Kelaan hakemukst äitiysavustuksesta ja muista. (y) Mä vihaan kaikkia tällaisia virallisia paperijuttuja ja jätän ne helposti viime tippaan, joten onpahan nyt sitten tehty pois alta. Avustus päätettiin nyt sitten kuitenkin ottaa rahana, siitä on meille kuitenkin nyt toisen lapsen kohdalla isompi hyöty. Mielenkiinnolla kuitenkin odotan että millainen se 2017 vuoden pakkaus tulee olemaan, vaikka eipä sitä välttämättä muutenkaan tän toukovauvan kanssa saisi.

Pupumama ja Pottu 26+0 poks! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: joavi
Tänään 25+0 jee! aika hurjaa ajatella, että enää reilut kolme kuukautta jäljellä :)
kantoliinoja/reppuja ei ole vielä ajateltu, mutta kiva lukea niistä täältä. Täytyy harkita ja tutustua aiheeseen.
Meille tulee newborn set tripp trappiin, joten mietin, että ehkä en ainakaan heti osta muuta sitteriä, mutta Baby Björnin Balancea on kyllä moni kehunut. Sellaisen maton, jossa on lelukaari, mietin hankkivani. Aikamoisia väriläiskiä niistä kyllä suurin osa, mutta kaippa ne ovat värikkäinä viihdyttävimpiä :D
varattiin aika 4d ultraan kätilön tekemänä helmikuussa. odotan sitä tosi innoissani nyt vaikka pitkään mietittiin, että mennäänkö.
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Oon huomannut tekeväni lantionpohjajumppaa aina lukiessani tätä viestiketjua, nyt kun asia tuli nostettuu esille :D. Eli jatketaas aiheesta puhumista/ muistuttelua ja innostutaan kaikki jumppaamaan. Mitä ahkerammin muistaa täällä roikkua, sitä timmimmässä kunnossa alakerta on. Toukokuussa ei tuu lapsi pihalle kun on niin jäätävät lihasmassat esteenä .
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Miks mulla aina tulee näitä pitkiä taukoja kirjottelussa, vaikka kuinka yritän käydä useammin :oops::unsure: No kommentoin nyt mitä muistan, ja yritän muistaa kaiken mitä oli tarkotus sanoa :LOL:

Lantionpohjalihaksia muistan jumpata säännöllisen epäsäännöllisesti, nykyään melkein ehkä jopa päivittäinkin :LOL:

Sitteriä oon miettinyt, mutta luulen että jää hommaamatta ainakin ensi alkuun. Jonkunlaisen leikkimaton voisi jossain vaiheessa hommata. Mutta se ei onneksi oo niin välttämätön, että pitäis etukäteen ostaa.

Kiva kun oli puhetta kantovälineistä. Mä oon aika varma, että haluan ainakin kokeilla kantoliinaa. Mutta en oikein tiedä, että hommaisiko sen jo valmiiksi vai ehkä vasta sitten myöhemmin. Mun mielestä täälläpäin on olemassa jotain kantovälinetreffejä, tms, missä olisi mahdollista kokeilla erilaisia liinoja ja saada opastusta sidonnoissa. Sellaiseen olisi kiva mennä, en vaan tiedä että onko ne kesäisin tauolla, ja jääkö koko liinahomma sitten syksyyn. Kamala kun pohdin kaikkea niin paljon :ROFLMAO:

Äh! Muistin äsken että piti eilen käydä lidlistä sukkia ostamassa! :confused: No saahan niitä myöhemminkin, mutta olisi olleet niin halpoja :p

Niin ja se on pitänyt sanoa, että kiva kun tässä meidän ryhmässä on näin aktiivista keskustelua, hyvä me! :p(y)

joavi & pikkuinen 24+3
 
Minä käytin esikoisella paljon kantoliinaa, ihan trikoista pitkää liinaa. Sillä jaksoi hyvin kantaa useamman kilometrin lenkkejäkin ja vauva nukkui tyytyväisenä. Tykkään lenkkeillä metsäpoluilla, joten vaunut eivät siihen oikein sovellu. Kokeilin myös kantoreppuja muutamaa eri mallia, mutta ne väsyttivät hartiat huomattavasti nopeammin. Kelasta tuli yllättävän nopeasti päätös äitiys- ja vanhempainrahasta, kesti tasan viikon siitä kun olin jättänyt hakemuksen.

Sitteriä ei esikoisella ollut ollenkaan. Itse olen vähän kahden vaiheilla hommaanko nytkään. Esikoinen käveli jo 10 kk iässä ja olen jotenkin sitä mieltä, että ainakin liika sitterissä istuttaminen voi ehkä hidastaa tuota motorista kehitystä. Matolla makoillessaan kun on helpompi harjoitella liikkeelle lähtöä. Ja tietty liinassa sitten kanniskellaan paljon.
 
Mulle iski nyt oikeasti joku liinahulluus päälle ja tilasin vielä Ipanaisen alesta neliöliinan meille :oops: Oon halunnut kokeilla sellaista jo pitkään, kun siinä kuulemma yhdistyy kantorepun ja liinan hyvät puolet. Oli hyvä tarjous joten mikäs siinä :whistle: Esikoistakin tuli kannettua paljon niin luultavasti kyllä tätä toistakin, ellei jopa enemmän kun ei niitä tupliakaan varmaan hankita.

Joavi, en tiedä missä asut mutta ainakin täällä meidän kaupungissa on mun mielestä liinatreffejä kesäisinkin :) ainakin Facebook-ryhmän mukaan tuntuu olevan aktiivista porukkaa niissä. Itse en oo käynyt noissa tapaamisissa mutta voipi olla että nyt voisi innostuakin, saisi vähän parempaa opastusta sidontoihin.

Ihan kamalat liitoskivut täällä taas. :devil: Pari päivää menikin ihan ihmeellisen hyvin, tuli tehtyä aika pitkiäkin ja reippaita kävelylenkkejä eikä tuntunut ollenkaan huonolta missään, mutta taisi kostautua kun tänään on sitten näin hankala olla. Ei meinaa sohvalta ylös päästä ja kävely on ihan tuskaa. Sellaista maailman hitainta ankan vaapuntaa, että nauratti ihan itseäkin kun tuolla lyllersin menemään... Tuntuu tosi ikävästi tuolla nivusissa.

Jokos täällä alkaa olla nimiasiat selvillä vai onko vielä hakusessa? :p

Pupumama ja Pottu 26+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
Mä läysin balancen sitterin edullisesti torista, toivon että oli hyvä ostos :)

Meiltä löytyy ainakin manduca, mutta käsittääkseni myös kantoliina, en oo vielä kerinny käydä läpi mitä saaduissa kasseissa kaikkea löytyykään :) kesällä varmaan mökillä olis kiva liinailla ainakin!

Meillä on nimi jo pienelle päätettynä, nyt sen käyttäminen miehen kanssa kaksin tuntuu jo niin oikealta, aiotaan paljastaa kyllä vasta ristiäisissä! :>

Mä yritin käydä ostaa lidlistä sukkia, mutta ne oli jo sieltä loppu :( En jaksanu enää toiseen sitten lähteä.. vaatteitakaan ei kamalasti olly jäljellä ja nekii melko isoja ja jäljellä lähinnä tytöille..Yhden huppupyyhkeen ostin kun tuntui niin ihanalta käteen :)

Mulla on rankka viikko tiedossa, vasta 2/6 työpäivistä takana ja huomenna vielä tupla eli aamu ja iltavuorot putkeen :( onneks vika sellainen, ja ei tosiaan paljoa jäljellä. Oon kyllä voinu ihan hyvin että jaksan työpäivät ihan hyvin, töiden jälkeen sitten en oikein jaksa kun koiran käyttää mutta yritän saada jotain kotijuttuja kuitenkin aina välissä tehtyä ja pidettyä itteni hereillä sillai että saisin kunnolla yöllä nukuttua. Nyt parina yönä heräilly jo ihan vauvan liikkeisiin, muilla sellasta? Mä oon tässä jo hammaspyykillä, nyt suihkun kautta unten maille :D

Sandelinos + minion 25+4
 
Lantionpohjalihashaaste täällä hengaillessa mahtava idea @Pitayah (y).

Sitteri meilläkin BB Balance. Kantoliinana olen käyttänyt esikoisella Hug a Bub liinaa. Ajoi asiansa ja pärjäsimme yhdellä liinan mukana tulleella sidonnalla. Reppuna Manduca, joka ihan huippu. Liina oli heti synnäriltä käytössä.

Nimiasiat niin hakusessa. Aina, kun joku suht kiva löytyy niin joko se ei ole kiva enää viikon päästä, mies ei tykkää tai joku muu vika ilmenee...:confused:
 
Me ollaan kutsuttu jo nimellä tätä vaikka ei ees tiietä sukupuolta ja Lidlistä ostin tyttötyyppisiä vaatteita kääk :ROFLMAO: Menee vähän pasmat sekasi jos vaistot onki väärässä mut ei se mitään :LOL:

Mulla odottaa tulokkaalle ihana pehmopallero bambu-pellava-liina :love: Liinahulluus on kyllä oikea tauti, mutta onneksi niitä saa niinm hyvin myytyä lähes samaan hintaan kuin millä on ostanut! Yleensä liinahan vain paranee käytössä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sandelinos

Yhteistyössä