Toukotenavat 2017 <3 Tammikuu

Oho, olipas yhtäkkiä tullut paljon tekstiä :p Oon kyllä monena päivänä käynyt kurkkimassa, mutta hiljaista on ollut. Taidetaan elellä vielä tätä suht seesteistä keskiraskautta. Mulla kyllä noi selkä- ja liitoskivut on välillä ihan kauheita, välillä seistessä tuntuu että kohta koko toosa tippuu irti :whistle::D Sit on vaan pakko istua. Arvaatte varmaan, kuinka monta rauhallista lepohetkeä päivässä saan tuon touhutaaperon kanssa! No nyt se on kyllä viime aikoina innostunut pikkuisen leikkimään itsekseenkin, se on aina ollut niin sellainen seurankipeä ettei yksin pahemmin viihdy. Muutenkin nyt tuntuu, että tässä muutaman viikon sisällä meidän arki on helpottanut ihan huomattavasti. Jotenkin tuo taapero on koko ajan hyvällä tuulella ja arki on sujuvaa. Vielä ennen joulua oli joku kiukkuvaihe päällä. :cautious:

Täällä kans liikkeet tuntuu selkeästi jo kädelle ja välillä näkyy ulospäinkin. Ihanaa kun on nyt joitakin viikkoja tuntenut liikkeitä kunnolla (istukka edessä), kyllä se vaan mieltä rauhoittaa ja vauva tuntuu taas jotenkin paljon todemmalta. :love: Aika aktiivinen typy tuo tuntuu olevan. Vielä kun kääntyisi perätilasta toisin päin niin ois hyvä! Potkut tuntuu nimittäin usein niin inhottavasti tonne tosi alas, ja rakkoakin tykkää kyllä kovasti painaa. Vessassa saa juosta. :unsure:

Äh, niin paljon oli viestejä tullut että enhän mä enää muista edes mitä kaikkea piti kommentoida ja sanoa :p Hauskaa viikonloppua kaikille!

Pupumama ja Pottu 24+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
Heippa kaikille!

Joku tuossa mainitsikin, että RU:iden jälkeen voidaankin alkaa vouhottaa hankinnoista. Esikoisesta, kun on jo 8-vuotta aikaa niin paljon ei ole enää jäljellä..Onneksi kokoon 98cm olen jostain syystä säästänyt kaikki vaatteet, voi miten ne on pieniä :love:. Palaa kyllä kaikki vauva-asiat mieleen, kun noita hypistelee. Näin ollen en ota myöskään äitiyspakkausta. Vaunuiksi tulee Thulen Urban Glide juoksurattaat vaunukopalla, kun urheilijaperheeseen tulee. Sähkösen rintapumpun Avent, Sitterin BB Balance, Imetystyynyn Domoo Buddy ja turvaistuimen telkalla Maxi Cosi olen jo käynyt hakemassa käytettynä, kun uudenveroista olen löytänyt erittäin hyvään hintaan. Ja kun ei kaikkea ole rahaa ostaa yhdestä palkasta niin aloitan ajoissa :ROFLMAO:. Nyt hakuvahdit puksuttaa muista kamoista kuten kantoreput, kapalot, koliikkikeinut, hoitoalustat jne. et heti kun sopiva löytyy niin haen. Käytän tämän energisen kauden hyväksi jos sahti loppuu sitten jossain vaiheessa.
Nämä tavara-asiathan on tosi henkilökohtaisia mitä kukakin tykkää ja vauva tykkää käyttää. Mulla esikoinen oli koliikkinen ja todella kärsimätön niin meillä käytettiin koko tarvikearsenaalia, jotta elämä olisi edes vähän mukavampaa :p. Toiset pärjää tissillä.
Treenaamaan onneksi vielä pystyy normaalisti (y) hirveän pitkiä juoksulenkkejä ei enää viitsi tehdä, mutta muuten. Onneksi säästynyt kaikilta kivuiltakin. Vauva on tosin ikäväkyllä yhtä energinen, kun mammansa ja potkua myllerrystä riittää:rolleyes:
Iloista päivää kaikille tasapuolisesti!

Ironmom & minininjawarrior
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Huh miten kiireinen viikko on ollut, monena päivänä oon yrittänyt käydä kirjottelemassa mutta en oo vaan ehtinyt.. Muutenkin tällä viikolla on tuntunut että hormonit on ottaneet vallan, on itketty, naurettu ja raivottu. Välillä kaikkea yhtä aikaa :mad::LOL: Kaikkea tuo miesraukka joutuu multa kestämään :ROFLMAO:

Mä haluaisin babyshowerit, mutta en niitä tule saamaan kun ei oo sellasta kaveripiiriä, ja parhaat kaverit asuu muualla. No ei voi mitään, vaikka harmittaakin. :unsure:

Kelaneuvolakin oli tällä viikolla, sieltä sai myös lappuja valmennuksista. Ja sain lähetteen pelkopolille. Mulle on myös tosi tärkeetä päästä tutustumaan ennakkoon sairaalaan, en haluais mennä ihan mistään tietämättömänä synnyttämään.

Nyt on iskenyt myös kaikkitännenytheti-fiilis, ja tuntuu että muilla on kaikki hankinnat jo tehty ja meillä ei vielä mitään. Voisin vaikka samantien lähteä ostamaan pinnistä ja kaikkea muuta mahdollista :LOL:

Mukavaa viikonlopun jatkoa :)

joavi & pikkuinen 23+0! :geek::barefoot::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Mulla kans auttoi edellisessä synnytyksessä hiljentyminen, keskittyminen ja hengittely. Ne tuli ihan luonnostaan, vähän saman tyyppistä mitä oon oppinut joogassa, pilateksessa ja laulunopetuksessa. Myös ponnistamisessa auttoi se, että osaa pidättää palleaa, mutta kuitenkin päästää pikkasen ilmaa ulos ponnistusten väleissä. Sillon kun piti oikein kovasti ponnistaa eikä saanut päästää lihaksia löysiks. Tietääkö muut mitä tarkoitan vai onko eri kokemuksia? Viimeks olin myös varmaan noin tunnin tai yli lämpimässä suihkussa jumppapallon päällä ja hengittelin ja öhisin. Amme kyllä kiinnostais, jos siihen pääsee. Mielellään ottaisin kuitenkin puudutuksia jos ehtii jne. Onko kenelläkään kokemusta pudendaalipuudutuksesta ponnistuskipuun? Sattuiko laittaminen hirveesti? Ilokaasusta oli mulle suuri apu, kun oppi ottamaan sitä oikeeseen aikaan ja rytmitteli hengityksen kanssa. Radio soi ja fiilistelin siellä naamari kädessä. :D

Mä tykkäsin esikoisen odotuksen aikaan käydä perhevalmennuksissa ja saatin sieltä yks kaveripariskuntakin. Nyt tosin ollaan eri paikkakunnalla.

Me ostettiin Carena Gotland sisarusvaunut ja uus turvakaukalo vauvalle, BeSafe iZi Go. Esikoisella oli Britax Römer Baby Safe plus 2 mutta siinä on aika pysty se asento.

Mulla on kyllä hirveen iso maha jo. Ja herkut maistuu ihan liikaa. :unsure: Just tein brownieita. Pakko yrittää jotenkin rajottaa, mutta on niin vaikeeta. Mikä auttais, onko vinkkejä??!
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Heippa kaikille!

Joku tuossa mainitsikin, että RU:iden jälkeen voidaankin alkaa vouhottaa hankinnoista. Esikoisesta, kun on jo 8-vuotta aikaa niin paljon ei ole enää jäljellä..Onneksi kokoon 98cm olen jostain syystä säästänyt kaikki vaatteet, voi miten ne on pieniä :love:. Palaa kyllä kaikki vauva-asiat mieleen, kun noita hypistelee. Näin ollen en ota myöskään äitiyspakkausta. Vaunuiksi tulee Thulen Urban Glide juoksurattaat vaunukopalla, kun urheilijaperheeseen tulee. Sähkösen rintapumpun Avent, Sitterin BB Balance, Imetystyynyn Domoo Buddy ja turvaistuimen telkalla Maxi Cosi olen jo käynyt hakemassa käytettynä, kun uudenveroista olen löytänyt erittäin hyvään hintaan. Ja kun ei kaikkea ole rahaa ostaa yhdestä palkasta niin aloitan ajoissa :ROFLMAO:. Nyt hakuvahdit puksuttaa muista kamoista kuten kantoreput, kapalot, koliikkikeinut, hoitoalustat jne. et heti kun sopiva löytyy niin haen. Käytän tämän energisen kauden hyväksi jos sahti loppuu sitten jossain vaiheessa.
Nämä tavara-asiathan on tosi henkilökohtaisia mitä kukakin tykkää ja vauva tykkää käyttää. Mulla esikoinen oli koliikkinen ja todella kärsimätön niin meillä käytettiin koko tarvikearsenaalia, jotta elämä olisi edes vähän mukavampaa :p. Toiset pärjää tissillä.
Treenaamaan onneksi vielä pystyy normaalisti (y) hirveän pitkiä juoksulenkkejä ei enää viitsi tehdä, mutta muuten. Onneksi säästynyt kaikilta kivuiltakin. Vauva on tosin ikäväkyllä yhtä energinen, kun mammansa ja potkua myllerrystä riittää:rolleyes:
Iloista päivää kaikille tasapuolisesti!

Ironmom & minininjawarrior
Hei kiitos vaunuvinkistä! (y) Meni meillekin harkintaan nuo Thulet, vois olla hyvät sekä lenkillä että kaupungissa. Etenkin kun mies juoksee noin 100 km/vk niin juoksurattaat voisivat olla hyvä valinta. Itse en rv 6 jäljeen ole päässyt juoksemaan, mutta eipähän ainakaan pystyisi laittamaan vauvan piikkiin juoksemattomuutta jos nuo hankkisi.

Mitä muita vaihtoehtoja kannattaisi katsoa? Asumme kaupungin läheisyydessä eli jotkut kaupunkiympäristöön sopivat, mutta joiden kanssa voisi käydä myös hiekkateillä lenkillä. Melko pienet ja kevyet saisi olla, sellaiset kätevät liikuttaa ja pieneenkin hissiin sopivat...

@Pähkinäpuu mulla on kanssa harrastustaustana mm. Jooga ja pilates, joten ehkä tuo hiljentyminen, keskittyminen, hengittely ja oman kehon kuuntelu tulee sen kautta. Toivotaan että noita toiveita sais synnytyksessä toteutettua. :)

@joavi sama homma täällä! Yhtäkkiä pitäis saada kaikki hankittua ja laitettua valmiiksi, vaikka viikko sitten ei ollut mihinkään kiire. :p Ja samoin tuntuu että muilla on kaikki hankittu ja itsellä ei mitään. Kyllä tässä vielä kerkee hienosti kaiken haalimaan kasaan, ja loput sit kun vauva on maailmassa... (y)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
@Maya123 Itse katsoin Bumbleridea, Babyjoggeria (city elite?) ja X-Lander Runia, mutta ainakin testken mukaan noissa parhaimmat juoksuominaisuudet. Uskon kyllä, että muillakin pääsee, mutta kandee käydä koklaamassa. Olis sit vielä yks merkki mut en muista sitä..(n).

Mä lilluin ammeessa ja ilokaasuttelin viimeksi kunnes kätilö ehdotti epiduraalia. Suppareita paukuttikin tässä vaiheessa tauotta ja meinas tulla kiirus ammeesta. Epin jälkeen ei sattunut sit enää ja torkuin kunnes piti alkaa ponnistaa. Olin kyllä puuduksissa, mutta mielestäni oli silti helppo ponnistaa ja 9min päästä oli tytsy ulkona. Mä kävelin ja pysyin vaan hammasta purren liikkeessä ihan viimeseen asti ennen ku menin ammeeseen. Varmaan auttoi vauvaa laskeutumaan eikä ollut ranka pinteessä sänkyä vasten. Ääni siis kävelylle, ammeelle ja kaasulle ennen epiä tai epin korvikkeena.

Herkut maistuu täälläkin :cautious: ja juurikin tuo leipominen on ottanut valtaansa...Sekä sitten on iskenyt ihan todella paha pesänrakennusvietti mikä itselle ihan vierasta o_O sama kävi esikon kanssa. Kaikki täytyy järjestää ja rumsteerata. Vanhat kamat myydä, joka kolkka siivota jne..

Täytyy yrittää vähän jarrutella kun meinaa ihan entiseen tahtiin jaksaa touhota :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Ai että mä odotan tuollaista pesänrakennus viettiä, mut mulla ei ollu sellaista esikonkaan odotusaikana mun mielestä yhtään! Eikä nytkään, enemmän vaan suorastaan ahdistaa että pitää alkaa kantamaan tavaraa sisälle. Meil oli siis remontti viime kesänä ja vielä iso osa tavaraa varastossa, kun en halua mitää ylimääräistä ottaa sisälle, ni jotenkii tuntuu et ainakaa vielä ei ole mitään hinkua saada niitä vauva tarvikkeitakaan tänne.. Tosin mun mieltä tällähetkellä madaltaa nää kivut.. Yhtään ei pysty liikkumaan, tai pystyy mut hetkenpäästä kostautuu ja sit ollaankii kipeitä.. Issias ja liitoskivut pahimpia, ei oikein löydy hyvää asentoa ja kävely on kun pingviinillä... sit selkää jomottaa ja supistelee tosi napakasti.. Mulla on aamupäivästä lääkäriaika et sit sinne hakemaan saikkua. Parempi ottaa nyt rennosti, ja toivoa jos tää tästä helpottais! pikkuse nimittäin kauhistuttaa sekin et tätä olis vielä 4kk edessä ja olo pahenee kokoajan! Hurjaa, ja kurjaa mut nyt tällainen raskaus.. Mä kun vielä suunnittelin et Tälläkertaa käyn jumpassa maahdollisimman pitkälle ja pidän lihakset hyvässä kunnossa et toivun mahdollisimman nopeesti sit synnytyksestä.. Ei ihan menny nyt niin! Mut onneks pikkuruinen potkii innokkaasti ja voimalla et näkee välillä kuinka maha pomppii mukana! Et hän on elämänsä kunnossa kaikesta päätellen ja sehän se tässä on tärkeintä!!

Toivottavasti muut voitte paremmin!
Leenulainen 23+5
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Meillä on pinnasänky jo kasattu ja hyvältä vaikuttaa vaikkei rahaa siihen paljoa laitettu. Kyllä näihin hankintoihin saa laitettua rajattomasti rahaa, varsinkin kun juuri mitään ei käytettynä saada/osteta eli hyvä on joku tolkku pitää ostoksilla. Mie oon sitäpaitsi tunnettu ankarana pihtarina joten ei pitäsi tuottaa vaikeuksia ;D .. Meillä ei täällä korvessa asfalttiteillä kärryjä juuri työnnellä eli jousitettu alusta isoilla renkailla on ensmäinen kriteeri vaunuissa. Nyt on kateltu noita tutekturraneita, kokemuksia anyone? Ikävältä kuulostaa Leenulainen nuo vaivat mut kivaa et pikkasella tuntuu olevan kivaa! Täällä sokerirasituksessa oli arvot vähän alakantissa ja edelleen makean syönti on vähäistä kun huono olo siitä seuraa. Parempi kai niin. Nyt jaksaa ihan erimalliin liikkuakin kuin vielä muutama viikko sitten, kivaa, mutta kyllä seuraavana yönä ja päivänä huomaa lantion alueesta jotain harrastaneensa.. Jälkeläinen on taas muutaman päivän meuhkannut ihan urakalla. Tuli mieleen et kun se villiintyy esim auton ja keinutuolin hytkytyksessä ja ihan paikoillaan ollessa niin milläköhän mie saan sen rauhottumaan sit synnyttyään :D ?? Kivaa viikkoa, F ja 25+
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Tosta rahanmenosta ja pesänrakennusvietistä... Varmaan sekin osittain sitä, että minä oon alkanut nettikaupoissa pyörimään aina kun esikoinen on päikkäreillä. Iiks, ei sitä rahaa nyt niin paljon tuhlattavaksi kuitenkaan olisi. Just tässä selailen Lastentarvike-liikkeen nettisivuja kun niillä on ale, ja mietin tarvittaisko tommosta leikkimattoa. Esikoisella ei ollu, mutta oiskohan tarpeellinen??
 
Tänään 14+0 ja potkaistiin 25 viikko käyntiin.

Evert riehuu mahassa, raukka juo lapsivettä tieten kun hikottelee niin usein. Ja kun tykkää majailla paljon tuolla alamahassa, niin kyllä potkut siellä tuntuu vähän ikäviltä. Pitää sitten kädellä vähän rauhoittaa menoa.

Tämä kuukausi olikin supertiukkaa rahallusesti, mutta onneksi kelan päätökset tuli ja tukia maksetaan takautuvasti oikein kunnolla nyt viimeinen päivä. Kyllä se vain vei harteilta painon pois! Mieheltä tuli myös huonompaa palkkaa niin kyllä sai laskea senttejä ja myydä turhaa tavaraa pois.

Sokerirasitus pitäisi uusia. En ihmeitä odottele. Kun en kestä pitkää paastoa ja sitä hirveää sokerimäärää. Mutta pääasia nytkin on että sokeriarvot on kotona aivan loistavat!. Vähän meinaa välillä roikkua 3.7 alapuolella. Mutta taitaa johtua ihan siitä että kun ei sitä sokeria tee yhtään mieli. Sitä kun raskausdiabeteksessäkin nykyään suositellaan syömään. Ei saisi vetää sokerittomalle ja rasvattomalle ruokavaliota. Toivottavasti Evert kasvaa mahassa kuitenkin hyvin. Rakenneultrassa kun oli ihan minikokoinen. No kasvukontrolli äitipolille on 30 viikolla.

Ajattelin yhden vyöhyketerapia kerran varata nyt 30 viikolle. Oikealla puolella alaselässä si- nivelen kohdalla kipuilua. Hierojat tuskin sinne suostuu koskemaan. Mulla on lievää skolioosia selkärangassa, tuo voi olla ihan siitä.

Hb roikkunut matalalla. Pitää se mehujuoma hakea apteekista. Jos iltapäivisin ei sitten väsyttäisi niin.

Vaatteita menen yhden tutun luo katsomaan. Jos ens kuusta antaisi oikein luvan itselle ostella ihania vauvajuttuja :love:

Synnytystä mietin sen verran että miten saan nukuttua hyvin ennen synnytystä. Kun omaan jaksamiseen synnytyksen aikana se vaikuttaa paljonkin.

Rai-daja miniEvert 24+0 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: StiinaM
Suositus raskausjoogalle täältä. On mukavan leppoisaa ainakin kun olen muuten tottunut paljon rankempaan treeniin. Kelan paperit täytelty, paitsi äitiyspakkauksen osalta. Odottelen josko se uusi pakkaus ehdittäisiin julkistaa ennen kuin on pakko hakea. Painoa oli 22 viikolle mennessä tullut yhteensä alle 2 kiloa. Hankinnat on edelleen pääosin tekemättä :whistle: Onneksi en joudu sokerirasitukseen, kun ei ole mitään riskitekijöitä. Kuulemma kotiin saa halutessaan täällä sokerimittarin jos haluaa jossain vaiheessa kotona testailla.
 
Rai-da oliko vauva siis selkeästi pienen kokoinen? Meillä kun neuvolantäti sanoi että aika sirot mitat oli ru:ssa niin se jäi vaivaamaan... Silloin oli kai 20+4 (nt-ultran mukaan kai 20+1), mutta vastasi 19+6. No joo ei nyt näytäkään mitenkään suurelta heitolla, mutta silti nuo sanat jäi vaivaamaan. Ja kun nuo liikkeetkin tuntuu niin hennoilta niin välillä mietityttää miten siellä kasvetaan...

Täällä kanssa vähän nuukan vikaa :ninja: Tai nyt kun olisi hyvät alet niin voisi hankintoja tehdä, mutta ne vaikuttaa silti liian kalliilta, ja kun tarvekin on niin vähän aikaa ja ja ja...:D Vaikka kivaa se sitten on tietty kun vaan raaskii. Tapetointiin olisi kova hinku alkaa (tai sitten teettää), mutta kun muuttoon meni niin paljon rahaa :ROFLMAO: Onkohan se kuinka avaruustiedettä? En ole koskaan yrittänyt...

Kyllä sitä synnytystä nyt jännittää enemmän... Toivoisin että pystyisin olemaan nyt enemmän jalkeilla ja vaikka käydä suihkussa. Pelkään vaan että ne kivut kaataa minut taas sänkyyn vaikeroimaan. Tai ei mulla ole oikeastaan edes muistikuvia miten sinne sängynpohjalle päädyin, mutta tuskin sekään oloa helpottaa. Silloin kyllä tuntui ettei muuhunkaan kykene. Laskeutuminen vaan sitten kesti vielä jotain tunnin ennen kuin oli järkeä lähteä ponnistamaan. Sitä ponnistusvaihetta en pelkää, paitsi sitä että vauvan sykkeet laskisi...

Oikea jalka/lonkka oli taas eilen ihan mielettömän kipeä illalla... Ihan vaivoin pystyi siirtymään muutaman metrin matkan. Mies sanoi että mulla on poikimahalvaus :D:ROFLMAO::ROFLMAO:. Ja sekös väsyneenä nauratti :p Voi että Ironmom vielä juoksee, nauti!

Vauvalla oli taas hiljainen viikonloppu. Tai sitten oli vaan niin kiireistä etten ehtinyt paljoa kuulostella. Illalla sitten menin ihan tarkoituksella makoilemaan, ja kyllä ne kymmenen liikettä tuli varmaan alle 10 minuutissa. Huh!

Sitkeästi eteenpäin vaan, joko pingviiniaskelein tai juosten. Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! (y)

Sulkava_ ja masukki 25+2 :love:
 
Nyt kun liikkeet tuntuu ja RU:ssa oli kaikki hyvin ja olokin on hyvä, niin jostainhan sitä stressiä on kerättävä. Milloinkohan sitä osaisi suhtautua tähän rennon luottavaisesti. Jotenkin niitä terveitä vauvoja syntyy ihan hurjat määrät joka päivä, joten miksi minun vauvani ei voisi olla yksi niistä :). Kaikenlaiset huolet ajaa vielä lykkäämään hankintoja. Onko muilla esim jo ilmestynyt se tumma viiva mahan päälle - jossain tuhansista raskausoppaista luki, että "pitäisi" jo olla, mutta eipähän oo täällä ainakaan näkynyt (mikä ihmeen merkitys koko viivalla edes on?). Tänä aamuna rupesin myös muuten tiirailemaan mahaani. Liekkö johtuu siitä, että sokeri on nyt pannassa, mutta tuntuu, että mun maha ei ole hetkeen kasvanut yhtään. Kasvaakohan se vauva siellä ihan normaalisti? Ärsyttävää pyöritellä päivät pitkät tällaisia kysymyksiä, kun ei ne siitä spekuloimalla miksikään muutu - mutta minkäs teet. Syytän hormooneja :D.
 
Hyvää uutta viikoa kaikille! Täällä poksuu tänään 25+0 :love:

Mullakaan ei ole linea negraa vielä ainakaan näkynyt :) Esikoisesta oli ja tuntuu hassulta kun nyt ei ole. En kyllä yhtään muista millä viikoilla se silloin tuli näkyviin. Enpä usko että tarvii kuitenkaan yhtään huolestua vaikkei mokomaa viivaa oiskaan, tiedän monia joilla ei sitä ole lainkaan tullut. Itseäkin kyllä kiinnostaisi tietää, että onko sillä viivalla joku merkityskin tai mistä se ylipäänsä johtuu. Täytyy ehkä ruveta googlettamaan :D

Mulla tuntuu taas olevan hiiva :mad: Jokunen viikko sitten otin jo yhden kuurin, hetkeksi helpotti vähän mutta nyt on taas niin inhottava olla. Tänään kävin hakemassa toisen kuurin ja jos ei tällä mene ohi, niin sit kyllä pakko käydä testaamassa että onko edes sitä hiivaa vai jotain muuta. :cautious: Tää on kyllä niin ärsyttävä vaiva!!

Muuten olo on kyllä ollut ihan hyvä, mitä nyt selkä- ja liitoskivut vaivaa. Vaikka välillä tuntuu että sitä on ihan raihnainen jo, niin aika vähällä silti kai loppujen lopuksi on päässyt. Just muistelin että esikoisesta jouduin jäämään sairauslomalle ja pois töistä jo rv26! Silloin muistan että oli kauheita lonkkakipuja ja suonenvetoja öisin ja hankala nukkua muutenkin, mutta nyt oon vielä nukkunut kuin tukki ilman mitään ongelmia :p Selälläänkin pystyy vielä ihan hyvin nukkumaan.

Vauva potkiskelee kovasti, mikä on ihanaa :love: Liikkeet näkyy ja tuntuu ulospäinkin, niin saa isäkin niistä nauttia. Luulen kyllä että tuo hengailee edelleen perätilassa, kun liikkeet tuntuu tosi paljon alhaalla. Joko alhaalla tai sitten oikean kyljen puolella navan vieressä. Saisi kyllä heittää kuperkeikkaa koska mua alkaa vähitellen jo ahdistaa että mitä jos se ei käänny ollenkaan :unsure: Vaikka onhan tässä vielä hyvin aikaa.

Mut taidanpa kohta painua pehkuihin. Miehellä on huomenna 14-tuntinen työpäivä ja mun pitäisi jaksaa pysyä taaperon perässä yksin koko päivä :p Meidät on kyllä kutsuttu katsomaan ystäväni 2-viikoista vauvelia, ihanaa! :love:

Pupumama ja Pottu 25+0
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
@Sulkava_ varmaan ei kovin kauaa tätä onnea riitä :cautious: ja pitää siirtyä sisätiloihin crosstrainerille / porraskoneelle (y).

Mulla oli myös edellinen raskaus tosi vaikea liitoskipujen kanssa jotka lamaannutti kaiken liikkumisen. Se on kyllä ikävää jos kipuja on jatkuvasti :(. Isot tsempit niiden kanssa taisteleville. Sain itse avun ison imetystyynyn kanssa nukkumisesta öiksi. Siinä kun sai jotenkin nojattua hyvän asennon. Tässäkin raskaudessa olen miehen sijaan halinut Doomoo buddyä :whistle:.

Ei kannata tosiaan huolehtia linea negrasta. Mulla tais tulla jossain +30RV viimeks ja kaikilla ei tule. En itse ole asiaa ikinä aatellut, että pitäisi tulla. Ainakaan nyt ei ole näkyvissä.

Mullakin potkut tuntuu alhaalla suurimmaksi osaksi - ei tunnu kivalta :confused:. Ja pari päivää on ollut melkosta "linkousta". Kunhan ei jäis istuskelemaan :cautious:

Ironmom & mini:ninja: 24+1 (jos muistan oikein)
 
Kiitos kaikille kokemuksista lunea negrasta - ihanaa kun huolet on tällä hetkellä tuota tasoa . En siis jää kyttäilemään sitä, tulee jos on tullakseen!

Rahankäytöstä: täällä kans yks tarkanmarkan vartija. Koitetaan ostaa kaikki käytettynä. No ehkä parit ihanat bodyt on tullut alennuksesta hankittua, mut vaunut, istuimet, pinnasängyt jne löytyy kyl laadukasta edullisesti kun vähän viittii olla korvat höröllä ja silmät auki!
 
Pesänrakennus ja siivoilu ollut täälläkin tammikuun aiheena :) Ekoja juttuja ollaan nyt ostettu, mutta paljon kyllä vielä hankkimatta.Tori.fi on koko ajan kyttäyksen alla, mutta osa tavaroista ja vaatteista ostetaan kyllä uutenakin.
Olo on yhä hyvä eikä kummepia vaivoja onneksi vielä :) Synnytys jännittää, mutta ei ihan niin paljon kuin olin pelännyt. Minullakin tuntuu potkut tosi vahvoina tuolla ihan alavatsassa, joten tiedä sitten missä asennossa vauva on..
 
Neuvolassa tänään käyty, sokerimittaukset alkavat sitten viimeinkin :rolleyes: sain mukaan liuskoja ja uusia neuloja.
Vauvveli voi hyvin syke 150 :love: sf mittaa ei tehny ja vauva tuntui hyvin ohuen vatsapeitteitten läpi. Painoa tullu +6kg lähtöpainosta, että ei ees paha:D
Pohjaton nälkähän minulla on:whistle: mutta pikemmin tulee naposteltua mandariinejä ja banaania, närästykseen saan lääkäriltä huomenna e-reseptin rennie ei juurikaan enää auta.
Pissa, hb ja verenpaine ok(y)
Äitiyspakkaushan myö otetaan joten tarvittavat kelan laput sain ja li2put täytän netin kautta.
Huvittavaa kun urheilua käski lisäämään:LOL: mitä sitä urheilemaa voi selkä kipeä, lonkat naksuaa (kuulema nivelet löystyneet), hiihtää en uskalla. Kävely vissiin ainut ja sekin rajotetusti supisteluitten vuoksi.. että uintia suositteli miten minä tästä uimaan pääsen kun muitakin lapsia on ja mies paljon töissä.. en halua yksin uimaan.
Noh loppuraskaudessa en varmaan sohvaa, sänkyä ja jääkaappia pidemmälle pääse:ROFLMAO::ROFLMAO:

HooKoo82 ja poitsu 22+5
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Kiva että täällä on paljon muitakin säästeliäitä tapauksia :LOL:

Linea negraa ei oo mullakaan näkyvissä. Mahan kasvaminen on muutamana päivänä tuntunut vähän ihon kiristelynä, on saanut muistutella itseään että pitää rasvailla. Luulen, että mulle tulee kyllä raskausarpia, kun iho tuntuu keräävän kaikki elämän merkit :LOL: Mutta enpä niitä nyt kovin paljon murehdi.

Synnytyspelko/jännitys on päivättäin vaihtelevaa, välillä en mieti ollenkaan ja välillä panikoin kauheasti... Onneksi pääsee sinne pelkopolille. Vähän mieltä huojentaa se että vauvalla on muutamana aamuna ollut kunnon aamujumpat, maha heiluu joka suuntaan :love:

Mites muuten, onko kellään kokemusta matkasängyistä? Onko niissä patjaa mukana, vai pitääkö sellainen hankkia erikseen. Mietin että mitenhän pienen nukkumisen järjestää pidemmillä reissuilla sukulaisten luona. Ja sitäkin oon miettinyt, että pitääkö kesäksi olla joku fleecehaalari tms jos on kylmät säät? Apua kun iski paniikki että osaanko pukea vauvaa ollenkaan sään mukaan :eek::confused:(n)

Hyvin huomaa tästäkin viestistä sen että mielialat vaihtelee kyllä sekunneissa... :ROFLMAO:

joavi & pikkuinen 23+3
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Heippa!

Tervetuloa Momx4, ja onnea :love:

Ei ole linea negraa täälläkään eikä ollut kyllä viimeksikään. Eikä ollut mun äidillä eikä siskollakaan, onkohan sekin jostain geeneistä kiinni...?

Täällä kanssa tulee välillä vielä makoiltua selällään, sain siitä viimeksi toruja neuvolassa ettei näillä viikoilla enää saisi :ninja:. Mutta kun se on ainoa asento missä ei satu. Kyljellään ollessa on sellaista inhottavaa pistävää kipua selässä ja kyljessä... Varsinkin aamulla usein herää selällään.

Sain taas äsken kommenttia miten pieni maha mulla on. Onhan se joo, ja kun olen niin pitkäkin niin ei näy niin hyvin. Mutta tässä sitä juuri parhaillaan vedetään leivosta napaan, että eiköhän sinne ainakin jonkinlaista kasvua saada aikaan :ROFLMAO:
. Äsken näkyi pitkästä aikaa kunnon jumpat ulospäin :love:

Ensi viikon sokerirasitus jännittää, tai lähinnä se tuomio... Mutta siitäkin selvitään, oli tulos mikä vaan (y)

Sulkava_ ja masukki 25+3 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Mulla ei ehtinyt vielä edellisestä raskaudesta häipyä linea negra niin en tiiä onko se vanha vai uus raita mikä tuossa näkyy :ROFLMAO:

Matkasängyissä ei oo yleensä patjaa mukana. Onhan semmonen ihan ok, mutta kyllä sitä luovasti saa kaikenlaista keksittyä esim. anopin luona ne oli tehny isosta pahvilaatikosta sängyn. Sinne kaikkea peittoa, vilttiä ym. patjaksi. Hyvin nukkui siinä! Mut sit taas mun äidin luona on matkasänky, jota ei käytetty kuin kerran, vaan lapsi nukkuu isolla patjalla mun ja seinän välissä. Meillä siis esikoinen nyt 10 kk.

Muistan itekin tuon kun mietin että apua osaako sitä pukea oikein! Mutta kyllä sitä vaan oppii sit :) Jokaisen lapsi on myös vähän erilainen miten pitää pukea. En yhtäkkiä muista mitä kesällä pidettiin kylmemmillä keleillä, mut varmaan se äitiyspakkauksen vanupuku olis ihan ok, jos on oikein kylmiä kelejä. Vaunuissa on aina suojaisampaa, ja sinne voi laittaa makuupussia ja vilttiä.
 
Kääk kun ootte kirjotellu paljon! Minne tää aika oikein katoaa kun viimeksi kirjotellu yli 10 pvää sitte? Enkä ees muista mitä oon kirjotellu, joten jos toistan itteäni.... :cool:

Laitoin just äitiysraha yms hakemukset kelaan. Äkkiseltään laskettuna saisin sen viimesen 6kk tulojen mukaan, jos jaksan vaan olla töissä mahdollisimman pitkään. Muuten menee aika niukille. Äp-pakkaustahan me ei nyt otettu, otan sen rahan. Muutaman pakkauksen tarvikkeen meinaan ostaa äp-pakkauskirppikseltä :)

Pesänrakennusvietti on ihan lähteny käsistä. Oon tilannu tosiaan vaatteita, imetystyynyn, unipesän, vaunuverhon. aliexpressiltä imetyspaitoja muutaman, plus vauvalle kaikkea tilpehööriä. Hups :whistle: Kirpparillekki sain muutaman eruon menemään..:LOL:

Perhevalmennuksesta koin olevan siinä mielessä hyötyä että tapasin samassa tilanteessa olevia perheitä ja meillä tosiaan pääsi tutustumaan sairaalaan. Siellä tosin oli useampi ryhmä mukana ja yksi äiti pyörtyi yhteen saliin kun oli niin paljon porukkaa (n) Yhdestä perhevalmennuksen äideistä tuli yksi mun parhaimmista ystävistä ja meidän pojilla on kaksi päivää ikäeroa :love: Tavataan myös toisen perheen kanssa edelleen säännöllusestu ja lapset täyttää 5-vuotta tänä vuonna
:)

Vaikuttaa kivalta toi raskausjooga.. mutta itse haluisin ihan johonkin ohjatulle tunnille, mitä tässä tuppukylässä ei ole. Uimassa kävin viimeksi tänään ja se on mukavaa. Voimat se kyllä vie tehokkaasti :)

Matkasänkyä ei meillä tullu käytettyä. Vauva nukkui vieressä myös kyläillessä mun äitillä.. Niillä tosin olis ollu se sänky. Mutta koin jotenkin hankalaksi kurotella sinne lattian rajaan aina, ainakin aluksi.

Mun esikoinen on syntynyt toukokuussa, enkä kyllä yhtään muista pukemisesta mitään :LOL: Silloin tais olla aika lämmin kesä.. Kotiin tultiin sellasessa fleecepuvussa toukokuun 16.päivä. :love:

Missähän kohtaa voi esittää toiveita synnytyksestä sairaalalle? Itse siis haluaisin kotiutua mahdollisimman pian., jos synnytys sujuu suht hyvin ja vauvalla on kaikki hyvin. Viimeksi kun oltiin viikko :censored: Käynnistetty synnytys, pitkittynyt ponnistusvaihe ja imukuppi. Eikä maito meinannu millään nousta..Eikös vauvan voi käydä punnitsemassa neuvolassakin?

Babies 23 + 2?
 
Mä olen kyllä ymmärtänyt, että selällään saa kyllä nukkua niin kauan kun se vaan itsestä vielä hyvältä tuntuu? Sitten kun se vauva/kohtu alkaa painaa verisuonia sen verran että siitä olisi jotain haittaa, niin kyllä sen äiti itse huomaa ja siinä vaiheessa varmasti tuntuu niin pahalta, että sitä asentoa vaihtaa :p

Mä en kyllä yhtään esikoisesta muista, että milloin ja miten niitä synnytystoiveita voi esittää. Mulla tuli silloin synnytyksen käynnistys niin yllättäen etten ollut mitään toivelistaa ehtinyt tai tajunnut edes tehdä vielä... Jos teillä on käytössä se Ipana-palvelu neuvolasta niin siellä on ainakin osio mihin niitä synnytystoiveita voi kirjata.

Meillä ei matkasänkyä ollut, välillä oon miettinyt että jos nyt hankkisi. Pienemmillä kyläreissuilla vauva nukkui yleensä vaunuissa päikkärit ja yöllä meidän vieressä jos oltiin yötä.

Mun pitäis kans muistaa laittaa noi kelan hakemukset vihdoin! Eihän siitä oo kuin pari viikkoa kun oli se kela-neuvola :p

Pupumama ja Pottu 25+1
 
Mää sain viimeksi neuvolassa lapun, joka täytetään sairaalaa varten. Palautus on seuraavalla neuvolakerralla josta se toimitetaan sairaalalle. Lapussa kysytään mm. toiveita synnytyksen ja kipulääkityksen suhteen sekä tehohoitoa varten kutsumanimet tytölle ja pojalle.
 

Yhteistyössä