Toukotenavat 2017 MEIDÄN KUU <3

Täällä 40+2 ja jäätelöä kuluu. Neuvolassa ihmeteltiin, että onko ruokavaliossa muuttunut jotain, kun painoa oli tullut viikossa 1,5kg. :ROFLMAO: Voi jee. Kuhan tulis nyt pihalle ennen käynnistystä. Veljensä tuli kuitenkin 41 viikolla. :confused:
Suppareita edelleen, mut ei limatulppaa tai muuta merkkejä, joten odotellaan.
@ironmom Samaa mieltä, et neuvolakäynnit on niin turhia.
 
Heh,mulla puolestaan paino tippui viimeisten viikkojen aikana 1-2kg ja neuvolatäti huolissaan,oonko syönyt. Lämmin ruoka maistuu yllättävän huonosti mut kompensoitunut kun jäätelöä ainakin kulunut. Nim. Tänään viideltä aamulla vaniljajätskiä ja päivällä ja illalla ampparimehujäät. Mieli ollut aivan sairaan stressaantunut koko päivän ja varmaan siksi vauvakin hiljainen. Liikelaskentaa oon tehnyt parin tunnin välein kun hermostuttaa. Jätski saanut aina liikkeelle ja nyt ennen nukkumaanmenoa onneks hetkeks villiintyi niin saan yöksi mielenrauhan. Aamulla kello soimaan 6:30 ja ruvetaan lähtee kohti sairaalaa! Kiitos tsempeistä ❤.
 
Meillä "pieni" myös jo syntynyt :love:

20.5.2017/ rv 40+5/ 4135g ja 52,5cm/ poika

Tullut niin tuonne facebookin puolelle kirjoteltua, niin tämä jäänyt.

Mulla supisteli 2 päivää 15min välein. Olivat tosi kipeitä enkä saanut nukuttua. Synnärille kun soittelin meinasivat että on latenssivaihetta. Odottelin sitten vain aikani kotona kärvistellen. Tens-laitetta käytin ja suihkua. Supistelut olivat vain ihan järettömän kipeitä. Lopulta sairaalaan lähdettiin 3. yönä kun en yhtään saanut taas nukuttua. Aina kun makuulle meni,löi ankaran supistuksen päälle. Muutenkin välillä supistus tuli niin kovana että vain kontallaan maassa pystyin olla. Lopulta järki sanoi ettei voi odotella enää. Yöllä n. 11:30 lähdettiin sairaalaan. Sairaalaan kun päästiin olin 5cm auki ja supistukset snkaria. Huomattiin että supistuksissa vauvan sydänäänet katosi. Meinattiin jo leikata. Lääläri komensi vain makaamaan rauhassa ja anestesialääkäri hälytettiin epiduraalia varten. Kun epiduraalin sain vauvakin selvästi rauhoittui. Epiduraali auttoi heti minuuteissa. Nukahdin. Tuntui tosiaan taivaalta. Jossain vaiheessa ruvettiin herättelemään kun verenpaineet minulla romahteli. Laitettiin jotain lääkettä mikä nostaa (?). Sitten olinkin jo 10cm auki. Odoteltiin että vauva asettuu oikeaan asentoon. Vähän hitauteen vaikutti kun en ylhäällä voinut olla yhtään huimauksen takia. Lopulta ponnistin 5 minuutissa puoli-istuvassa jäbän pihalle. Voi hyvänen aika mä olin poikki!!!! Mutta vauvan sain rinnalle heti, oli virkeä vaikka sluksi sai pisteitä 8. Heti alkoi syömään hyvin. Selvis koko hommasta paremmin kuin äitinsä. Verensokerit hyvät ja tulehdusarvot ei nousseet. Mulla siis gbs+ ja radi.

Huhheijaa. Vaikka kuin suunnittelin luomua, niin kyllä nyt mentiin asenteella "kaikki mulle heti mitä vain voi saada". Enkä ole yhtään pettynyt. Tens oli ihan hyvä aluksi. Mutta vatsan puolen supistuksiin siitä ei ollut minulla apua. Suihkua käytin vesivaraajan lämpimän veden loppuun. Ja meillä on iso vesivaraaja. Se mitä tuo synnytys opetti. Elä mee minkään kaavan mukaan miten viimeksi on menty. Kokeile uudestaan huonoakin vaihtoehtoa. Kuuntele itseäsi! Mutta mä selvisin. Tavalla tai toisella :)

Vauva on ihana:love: Ei näytä Eevertiltä tai Joonalta. On niin meijän Eetu Armas :barefoot: <3 Syötävän suloinen rauhallinen kaveri, paitsi kiljuu ja huutaa kovaa kun on nälkäinen :LOL: ja ei pidä pyllyn pesusta. Lääkärin kylmät kädet sai kiljumaan ja raivon partaalle. Meijän ihana ukko. Syö ja kakkaa hyvin. Sairaalasta lähtiessä oli jo lähes syntymäpainossa. Nukkuu yöt hyvin.

Rai-da ja Eetu 9vrk :love:
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Meille syntyi tänä aamuna klo 2 ihana tuuheatukkainen tyttönen. Viikkoja ehti kertymään 41+6. Painoa reilu 3,8kg ja pituutta 52 cm. Ballongilla käynnistettiin ja 14 h päästä oli nyytti sylissä ❤ koko kivunlievitys kirjo oli käytössä ja sitä kyllä suosittelen jos on vaan mahdollista! Hurja kokemus, nyt tutustutaan rauhassa imettämisen ja kakkavaippojen ihmeelliseen maailmaan.

Onnea vauvan saaneille ja tsemppiä
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Onpas täällä paljon ihania uutisia, onnea kaikille!

Täällä meinaa käydä wanhuksen voimille, kun vauva syö niin tiiviisti, mutta aikansa kutakin. Saan nukuttua 30-90 minsaa kerrallaan. Silti ei saa tarpeeksi kerralla syötyä joten lisämaidolla mennään. Sama vaikka kulkis ryntäät paljaana, kun jatkuvasti imettää ja pumppaa.

Tämä esikoinen on kyllä sellainen mammanpoika että saa kaiken huomion. Nyt jo harmittelee kuinka nopeasti kasvaa.

Yritetään nauttia näistä hetkistä synnytyksestä lähtien vaikka siltä se ei aina väsymyksen ja kipujen keskellä tunnu. Naiset ja etenkin äidit on ihmeellisiä olentoja, ne pystyy mitä ihmeellisempiin tekoihin. Ollaan ylpeitä siitä!
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Noni, eipä tullu meidän toukokuisesta toukokuista (n) Huomenna taas yliaikakontrolli, sillon 41+4. Maanantaina kävin jo käyrillä ja toteamassa että kaulaa vielä 3cm ja ehkä just hätäseen kahdelle sormelle auki :sick: Eikä sisätutkimus saanu mitään supistuksia aikaan. Pojan painoarvio 3850g. Jännittää se huominen, aion todellakin vaatia jo käynnistystä.. Ei jaksa tätä valvomista ja muuta kremppaa - pää hajoaa! :confused:
 
@Babies Sama täällä. Huomenna pitäisi soittaa yliaikakontrolli. Nyt siis kasassa 41+1. Ärsyttävää odottelua. Eikun kassi mukaan ja linnottautuu osastolle. (y) Olin jo toissa yönä ihan valmis lähtemään, kun supisteluja, mut sitten laantui. Viime yön nukuin todella hyvin. Ei mitään merkkejä. :confused:
 
@Babies @NM81 Koittakaa kestää kohtalotoverit!! Mulla oli tänään NKL:llä yliaikakontrolli 41+5 ja olin varautunut, että ens viikolle tulee aika vasta. Mutta yllätykseksi lääkäri antoi valita mitä haluan tehdä vaikka kaikki oli ns.kunnossa. Kohdun tilanne suht. epäkypsä eli 2-3cm kanavaa ja sormelle auki. Sama kun lääkärineuvolassa viikkoja sitten :cautious: masentavaa. Otin Ballongin ja pääsin kotiin nyt sen kanssa. Aika tujakoita suppareita teettää melko tiuhaan,mutta saas nähdä onko tehoja samalla tasolla kun tuntumaa. Halusin kuitenkin ensin koittaa ns.luomukeinoin vaikka sit kestäs vähän pidempään. Laittaminen ei sattunut lainkaan mutta onhan tuo omituisen tuntunen :confused:. Oli kuulema tänäänkin laitettu useampi ennen mua :ROFLMAO:.
Toivottavasti tästä ei tule maraton kaikilla herkuilla...:sick:vaan riittäs tää yks keino..
Ironmom ja :ninja: pikkuninja vesityynyllä
 
Kiva että täällä on vielä keskustelua!
Ei ole tullut käytyä täällä pitkään aikaan, mutta nyt on lisätty listaan tähän asti syntyneet. Onnea kaikille! :love:

Täällä pieni mies on ihan hurjan valloittava, ikää tänään tasan kolme viikkoa :love:. Kyllä tällä toisella kierroksella jotenkin nauttii tästä vielä enemmän kun kaikki ei ole niin uutta ja pelottavaa. Vauva sairasti jo ensimmäisen flunssan, mutta nyt aletaan olla jo voiton puolella (y). Välillä nenä menee vielä tukkoon ja lima saa yskimään.

Joko on nimet lyöty lukkoon? Täällä on etunimi päätetty. Toiset nimet vähän epävarmat vielä, lähinnä tuleeko niitä yksi vai kaksi ;)

Kärsivällisyyttä kaikille vielä odottaville, kyllä se vielä palkitaan :love::love:

Sulkava_ ja rakas pienimies 3 viikkoa :love:
 
@Babies @NM81 toivottavasti olette päässeet asiaan tai ainakin yliakontrolli takana ja käynnistys edessä!

Täällä syntyi eilen klo 6 pikku ninja maailmaan erittäin vaiherikkaan synnytyksen jälkeen.
Ballonki laitettiin tosiaan yliaikakontrollissa 41+ 5. Laitto ei sattunut eikä kuulu sattua. Ballongin laiton jälkeen supistuksia tuli 2min välein kuumapussilla siedettäviä 8h jonka jälkeen tippui pois. Lähdimme käynnistysosastolle takaisin koska mulle nousi lämpö.
Kalvot puhki klo 22 lapsen tiheän sykkeen vuoksi ja mun lämmön. Kohdun suu takana ka vain ballongin venyttämä kohdun suu. Lääkäri sai just ja just kalvot auki.
Synnärille 23.30 koska olin tosi kipeä suppareista jotka sitten lopahtivat eikä tilanne ollut edennyt.
Oksitosiini ab. 02 minimimäärällä ja 3min välein heti kipeät supparit. Ilokaasulla tästä eteenpäin. Olin seisaaltani ja kontallaan koko ajan kaasu kourassa.
Epiduraali 05 koska en uskaltanut ottaa aiemmin siinä pelossa että homma lässähtäisi. Samoin tein epiduraalin laitoin jälkeen alkoi ponnistuttaa ja olin täysin auki joten se siitä sitten. Infernaalisissa ponnarisuppareissa sitten luomuna 17min ja tyttö maailmassa. Ponnistin kontillaan ja sivuttain.
Koko kierros miltei huvipuiston kaikissa laitteissa kuumapussin ja kaasun voimin mutta koska tahansa uudelleen
 
@Babies @NM81 toivottavasti olette päässeet asiaan tai ainakin yliakontrolli takana ja käynnistys edessä!

Täällä syntyi eilen klo 6 pikku ninja maailmaan erittäin vaiherikkaan synnytyksen jälkeen.
Ballonki laitettiin tosiaan yliaikakontrollissa 41+ 5. Laitto ei sattunut eikä kuulu sattua. Ballongin laiton jälkeen supistuksia tuli 2min välein kuumapussilla siedettäviä 8h jonka jälkeen tippui pois. Lähdimme käynnistysosastolle takaisin koska mulle nousi lämpö.
Kalvot puhki klo 22 lapsen tiheän sykkeen vuoksi ja mun lämmön. Kohdun suu takana ka vain ballongin venyttämä kohdun suu. Lääkäri sai just ja just kalvot auki.
Synnärille 23.30 koska olin tosi kipeä suppareista jotka sitten lopahtivat eikä tilanne ollut edennyt.
Oksitosiini ab. 02 minimimäärällä ja 3min välein heti kipeät supparit. Ilokaasulla tästä eteenpäin. Olin seisaaltani ja kontallaan koko ajan kaasu kourassa.
Epiduraali 05 koska en uskaltanut ottaa aiemmin siinä pelossa että homma lässähtäisi. Samoin tein epiduraalin laitoin jälkeen alkoi ponnistuttaa ja olin täysin auki joten se siitä sitten. Infernaalisissa ponnarisuppareissa sitten luomuna 17min ja tyttö maailmassa. Ponnistin kontillaan ja sivuttain.
Koko kierros miltei huvipuiston kaikissa laitteissa kuumapussin ja kaasun voimin mutta koska tahansa uudelleen
Ainiin ja tänään jo kotia vähän yli vrk jälkeen :ROFLMAO:! Vauveli kääntyi jo itse kylelleen lääkärintarkastuksessa, jaksaa olla hereillä valppaasti ja erittäin tomera tyttö
 
  • Tykkää
Reactions: Sandelinos
@NM81 :censored: voi paska - ei oo kivaa. Mutta toivottavasti pistää homman sillon käyntiin eikä enää siirtele. Kyllä noi vikat päivät oli :poop::poop: hanurista. Ja vaikka tosiaan kävin huvipuiston lähes joka laitteessa samoilla rannekkeilla niin ei ole mitään pahaa sanottavaa "käynnistyksestä" tai sen menetelmistä.
Pari päivää vielä ja kyllä se kontrolli jo sinänsä auttaa kun saa tietoa ja asiat "etenee". Tuu sit laittaa jotain viestiä miten meni (y).
 
Meille syntyi pieni poika eilen illalla :) Eli tosiaan perjantaina aloteltiin ballongilla ja illalla puhkottiiin kalvot kun ballongi tippui..tämä aiheutti yöksi epäsäännölliset mutta kivuliaat supistukset joihin sain panadolia ja oxynormia. Aamulla laitettiin oksitosiini tippa, jota piti lisätä melkein maximi annos ennenkun synnytys lähti kunnolla käyntiin. Alussa pärjäsin tensillä ja ilokaasulla, lopulta sitte epiduraalinkin sain :) Ponnistusvaihe meni taas pipariksi, mulla ei tullu ollenkaan ponnistamisentarvetta ja 45min jälkeen vauva syntyi imukupilla avustettuna. Ponnistusvaiheessa mulla ei edes vaikuttanu enää epiduraali ja supistuskivut oli aika hurjat. Vauva oli myös hieman väärässä asennossa :/ Siitä selvittiin kumminkin hyvän kätilön, lääkärin ja miehen tsempillä väliin mahtui myös mulla lämmön nousua, vauvan oli stressaantunu ja häneltä otettiin päästä verta kesken synnytyksen jne. Mutta nyt se on ohi!

Onnea ironmom!
 
Onnea NM81! Mullaki ponnistusvaihe 45min silkkaa tuskaa :LOL: Kyllä se nyt naurattaa..mut eipä sillon :whistle: Meillä poika oli siis avosuisessa tarjonnassa.

Onnea ironmom! Olipa sullaki aikamoinen savotta toi synnytys :eek:

Eilen päästiin kotiin 2vrk iässä :love: Nyt opetellaan arkea ja koitetaan kestää tätä tuskaa jota myös imettämiseksi kutsutaan :)
 
Onnittelut viimeisillekin toukokuisille! Kuulostaa siltä että menitte pidemmän kaavan mukaan sekä odotuksen että synnytyksen. - ja hyvä että teitä oli täällä kolme toisianne tsemppaamassa, kun aika hiljaiseksi tämä palsta kävi fb-ryhmien perustamisen jälkeen. (Jotenkin tuntui että siihen väliin ei kannattanut tulla itse hehkuttamaan kuinka paljon helpompaa elämä on ilman isoa masua ja jatkuvaa pissahätää.)

Hyvää jatkoa kaikille!

StiinaM
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
@StiinaM kieltämättä ei kauheasti irronnut riemua muiden vauvauutisista, kun itse kärvistelee hermoromahduksen partaalla vaikka miten haluaisi :oops:. Onneksi oli tosiaan @NM81 ja @Babies kohtalotovereina. Kummasti helpottaa tietää, että joku muu jakaa saman "tuskan".
Ja ajattelin toki "haamulukijoitakin" ketkä kenties ovat tai ovat menossa samaan tilanteeseen niin silloin on rohkaisevaa lukea muiden kokemuksia. Itse ainakin löytänyt moneen asiaan "rauhaa" näistä ketjuista :).
Imetysmaratoonit alkaneet täälläkin ja rinnat veriruvella :censored: aika kullannut muistot tältäkin osin. Onneksi on kantoliina / reppu ei tästä muuten tulis mitään kun ei saa laittaa sylistä pois :rolleyes:. Onneksi ei noussut nyt tokalla kertaa niin aggressiivisesti vaan pikkuhiljaa niin tukoksilta ja ylipinkeydeltä vältyttiin.
Tämä ketju varmaan hiljenee pikkuhiljaa, joten kiitokset vielä täällä loppuun asti tsempanneille :love::love::love:
 

Yhteistyössä