** Toukotenavat 2017 **

Kiva, kun on paljon palstailijoita! Tervetuloa uusille!

Forester, täällä myös yksi herkistelijä! Liikutus iskee ihan ihmeellisissä paikoissa, kuten kun sairaana ollessani kollega oli hoitanut työni ja oli sujunut hyvin niin melkein kyyneliin liikutuin . Ja telkkarissa on melkein mitä vaan niin sekin liikuttaa.. ihmeellistä tämä herkistyminen.

Nanja_ , vuodot aina jännittää, mulla on vuodellut raskauden alussa molemmissa onnistuneissa raskauksissa. Ja ruskeaa tuhrusta veriseen niukkaan vuotoon on ollut skaalaa. Jännästi tuossa keskenmeno saa ei ollut vuotoja, oli keskeytynyt km. Ilmeisesti limakalvot voivat olla raskauden aikana herkillä ja vuotaa, toivotaan, että sullakin on kyse siitä! Mulla on alkanut nyt heti alkuraskaudesta tulla ikenistä herkästi verta, jo ihan tavallinen hammaspesu aiheuttaa ikeniin vuotoa. Aineenvaihdunta vilkastuu niin limakalvot ovat verestävämmät. Toki tässä tilanteessa tsekkaus lääkärissä voi olla paikallaan. Tsempit!

Hoo-koo, onnea hyvistä uutisista! itse saan jännätä vielä pe asti...

Tänään on ollut vähän väsy töissä ja iltapäivällä pitkän syömistauon vuoksi ehti tulla hieman huono olo. Ihmeellinen levottomuus myös vaivaa, liekö jännitystä ultrasta vai hormoneja.. vaikea saada nukuttuakaan.

Poikaolo on täällä voimakas, molemmista aiemmistakin oli ja paikkansa piti!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos onnitteluistanne ♡

Ihana tietää että yksi pieni siellä porskutteli kyydissä ja syke näky ♡ ❤ se tunne kun näkee sykkeen.. aaaww ❤.. sydän suli..♡♡♡

Mä sen ultran jälkeen palkitsin itseni ja miehen unessa nähdyllä big Mac hampparilla nam.. Noh keskiviikkona 3v tytön neuvolan samalla ilmotan raskaudesta siellä. Siitä se sitten lähtee(y)
 
Täälläkin käyty eilen ekassa ultrassa, meidän pienen sydän siellä sykki kauniisti <3 Tänään 8+4 ja pari dyysosesti parempaa päivää jo takana, pikkasen on väsymys ja pahoinvointi helpottaneet ni nyt voi nauttia elämästä :)

@nanja_ mullakin oli tosi runsaitakim vuotoja eka h4, sitten viikon päästä h5 ja tosi kovat toispuoleiset selkäkivut siihen yhdistettynä ja olin varma että kesken menee. H6 tuli vaan niukkaa vuotoa mut 7+0 taas vähä enempi... Hermoja koettelevaa kyllä ollut, mutta siellä varmaan limakalvo uusiutui ja mulla on kysta niin varmaan sekin on osan vaihteluista aiheuttanut... Pääasia että masussa nyt kaikki hyvin :) <3 Toivottavasti sullakin tällasta harmitonta, se on kuitenkin niin tavallista, vaikkakin ihan kamalaa kun sitä pyyhkiessä paperiin jä ja väkisin eka tulee mieleen se huonoin..
 
Ihania ultrakuulumisia jo monella, onnea kaikille tasapuolisesti :love:

Kävin ostaan monivitamiinia apteekista ja samalla kävin ihasteleen vauvan vaatteita kaupassa. Mitään en vielä ostanut. Viime raskauden tuulimuna-diagnoosi ekassa ultrassa on jäänyt niin mieleen, että jotenkin en uskalla ihan täysillä iloita ennen kun näen sykkivän sydämen. Joten odottelu jatkuu..

Tytti & vaavi rv5+6
 
Huomenta kaikille! Vitsit mikä tunne oli tänään herätessä; ensimmäistä kertaa pariin kuukauteen heräsin virkeänä, ilman etovaa ja kaikinpuolin inhottavaa oloa. Olin aivan innoissani ja miehelle hehkutin että miten voi olla tällainen olo kun edellisenä aamuna luulin pyörtyväni, oksentavani tai nukahtavani töihin vääntyessä. No hetken iloittuani syötiin siinä aamupalaa ja sit tuli mieleen että onkohan kaikki hyvin kun oireet noin yhtäkkiä loppui? Mies yritti rauhoittaa ja käski vaan nauttimaan jos on edes yksi tällainen päivä. :D
Nyt siis menossa 9+4 ja toiveet korkealla että olo alkaisia helpottamaan! En ymmärrä miksi tuo väsymyskin on ollut niin kovaa, vaikka hemoglobiinitkin oli neuvolassa mitattaessa 138, eli ihan suht hyvät.(n)
 
Toivotaan Maya123 että ne tuosta helpottaisivat!

Ei kanssa ihan ole oksentamiseen asti mennyt, mutta aamulla ja työpäivän aikana sellainen etova olo. Tämän päivänkin tuntuu että olen lähinnä nojaillut käsiini. Työkaverit varmaan alkaa kohta epäillä mua jostain alkoholismista, kun oon väsynyt ja huonostivoiva töissä ja tuun vaikka kuinka myöhään työpaikalle (onneksi ei ole määrättyä työaikaa). Viime yönäkin tuli siis vedettyä 9 tunnin yöunet, kun ei jaksanut nousta.

Mitenkäs muilla syömiset? Maistuuko ruoka ja onko teillä onko nälkä lisääntynyt? Mulla tuntuu että pitää syödä jotain vähintään kolmen tunnin välein, muuten tulee huono olo ja heikotus.
 
Pahoitteluni mommy. :(


Ultrassa käyty. ♥pienen syke näkyi ja vastasi viikkoa 7. Mitään tarkempaa laskettua aikaa en saanut mutta siellä se on toukokuun lopulla. Laskureiden mukaan 25.5.
On se aika uskomaton tunne kun sen sykkeen näkee. Lääkäri tarkasti tietenkin ettei ole toista sykettä. 8) ei ollut - enkä uskonutkaan että olisi. Sen olen kokenut jo 2 krt. ;)

Ihanaa, vaikka siltikään ei oikein osaa uskoa eikä luottaa. Mutta positiivisesti mennään eteen päin.

Helmiina ja nyytti 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Helmiinalle onnea ultrakuulumisista!

Liinu, täällä ainakin yksi jatkuvasti nälkäinen . Ihan käsittämätöntä, miten nälkä vaivaa niin usein. Iltaisin en välttämättä jaksa kyllä enää kauheasti nousta sohvalta tekemään syötävää, mutta jos olisi joku laittamassa voisin syödä varmaan hurjat määrät .

Maya, hienoa, että pahoinvointi helpottaa! Mulla se on vasta alkamassa. Tosin aiemmissakaan ei ole ollut oksentamista ja toivonkin, ettei nytkään. Toisaalta tämä olotila tosiaan on mieltä rauhoittava, mutta samalla tietty ärsyttävä. Mutta ilman sitä varmaan miettisin, että onko kaikki ok..

Täällä tänään 6+0. Eli uusi viikko alkuun.. Mieheni lisäksi tästä tietävät nyt vanhempani, siskoni ja paras ystäväni. Muille en tiedä, milloin uskaltaa kertoa.. Rv 12 aikaan on työpaikan pikkujoulut ja siellä varmaan käy sit ihanille työkavereilleni asia ilmi. Toivottavasti np - ultra ehtii olla siihen mennessä. Neuvola en varaa ennen ultraa, sen verran varovainen pitää olla.. perjantaita odotellessa..
 
Olisikohan muuten fiksua tehdä joka kuulleet oma pino? Tästä taitaa muuten tulla aika pitkä...

Eipä täällä ihmeitä, aika hyvä olo oli tänään. Vatsassa välillä oli jotain tuntemuksia että ehkä siellä jotain tapahtuu. Mulle on tullut pieni tuulimunan pelko...

Ihania ultrauutisia taas tullut, onnea! :love:

Sulkava_ ja masukki 9+3 :love:
 
Voimia Mommy76 :(

Mulla ainakin on nälkä vähän väliä :p välillä ei tee mitään mieli mutta silti pakko syödä tai tulee vaan entistä pahempi olo, välillä sit taas tekee mieli kaikkea mahdollista :p mut mulla on sellainen etova olo päällä melkein 24/7, et ootan kyllä että milloin se helpottaisi.

Pupumama ja Pottu 9+1
 
Mullakin kyllä nälkä aivan hirveä, mutta koska samalla niin paha olo niin en oo nytkään aamuisin kuin syönyt jotain nestemäistä, esim. elovenat maistuu ihan hyvin. Ja tosi vähän kerrallaan sitäkin, kun koittanut harjoittelussa vältellä oksentamista. :LOL: Tää olo on kyllä tosi vaihteleva, välillä vaan aamusin kauhee olo ja välillä taas ihan koko ajan. Harvoja kuitenkin ne päivät kun ei yhtään olis paha olo..

Lisäks nyt alkanut hirvee palelu ja päänsärky ja luulinkin että olisin kuumeessa mutta eipä ollut lämpöäkään. :ROFLMAO:

Perjantaina taas ultra jee! Ja sitten jo viikon päästä se eka neuvola vihdoin. (y)

tinz_l & kirppu 7+4
 
Mä oon sen kannalla että joka kuulle oma ketju! :) vois siis olla paikallaan tehdä nyt lokakuulle uusi aloitus. Kuka haluaa?

Maya, täälläkin mä oon ollut ihmeissäni tästä olotilasta. Mä voin syödä! Mä pystyn syömään! Ilman että heti etoo kaikki. Tänään ja eilen ollut hyvät päivät ja ruoka oikeesti maistuu. Jatkuispa tää näin :) vedin illallakin viisi leipää (tuli himo!) ja pari kiiwiä. Tähän asti kun se on ollut tyyliin se yks leipä väkisin. Tietty sit on tullut tosin huolikin et onko kaikki vielä hyvin siellä masussa. Mulla nyt rv 9+4.
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Heippa kaikille! Täällä kanssa huonoa oloa joka alkaa iltapäivästä ja pahenee iltaa kohden, paristi joutunut oksentaa. Väsymys kanssa aivan valtavaa.... Ei meinaa pysyä hereillä kun pojan kanssa lukuläksyä tehdään
Eka neuvola olisi torstaina ja nyt jotain 7+ viikkoja menossa.
Vointeja kaikille
 
Mä poistun tästä ketjusta, meidän odotus päättyi keskenmenoon.
Hyvää jatkoa kaikille! ❤❤
Oon pahoillani, voimia.

Täällä tulee tasan kymmenen viikkoa täyteen muutaman minuutin päästä. Oireita on ollut vähän. Kertaakaan en ole oksentanut, ainoastaan kahden migreenikohtauksen aikana. Välillä tekee mieli syödä ja välillä ei. Väsymys on hirmuinen.

Paino ei ole vieläkään saavuttanut sitä mitä oli ennen raskautta, mutta eiköhän se kohta korjaannu. Kiinnitän huomiota että ruoka on ravitsevaa. Ja sen pitää olla maukasta, muuten ei mee alas. Makeita ja kahvia ei tee vieläkään mieli. Sen sijaan suolaa voisin syödä suunnilleen suoraan purkista.

Nivuskiristys on ollut pari päivää niin voimakasta että on jo sattunut. Mun kipukynnys on siis täysin nolla. Varmaan jotain kohdun kasvusta johtuvaa. Valkovuotoa tulee paljon, oon jo mennyt suojan kanssa 2-3 viikkoa ympäri vuorokauden.

Nt-ultra on jo reilun viikon päästä. Se on kolmas ultra, ne on ollut parin viikon välein. Täällä on eletty suhteellisen normaalia elämää. Ei vielä uskalla iloita liikoja. Ei aiota kertoa vieläkään isommalle sakille vaikka kaikki olisi ok. Ootellaan rakenneultraan asti.

Pitäis tilata itselle vaatteita netistä. Osaako joku suositella jotakin? Tykkään käyttää rentoja urheilullisia vaatteita, farkut ja leggarit on nounou. Ja liukuvoidettakin pitäisi hommata, on sen verran herkät paikat. Mistä niistäkin tietää mitä uskaltaa käyttää.

Vuodoista joku kysy. Kahdessa ekassa km-raskaudessa tuhruttelin useamman päivän. Eka tarvi lääkkeet, toinen tuli ite. Tästä kolmannesta on ollut yhtenä päivänä tuhrua 8+3. Sen jälkeen on ollut ultra ja kaikki oli ok. Mulla vuotaa paikat peittojen heiluttelun ja gynetutkimusten/ultran jälkeen ja liukkaria on siksi suositeltu.

Voi kun viikot kuluisi niin voisi alkaa nauttia ilman isompia pelkoja. Nyt on kyllä aika seesteinen ja luottavainen olo.
 
  • Tykkää
Reactions: forester
lokakuun pino ois hyvä, niinkun muutkin tekee omalle kuukaudelle oman ketjun. tässäkin odotusketjussa kumminkin juttua tulee.

Minä tietsikalle nyt niin lasketun ajan vois muuttaa mulle 26.5.

Tänään ilmotan neuvolaan raskaudesta :D hui jännittää vähä kertoa:rolleyes:, mies ihan tohkeissaan muistanhan sanoa siellä o_O muistan kyllä..
On muuten tullu törkee himo mandariineihin yksin oon syönny kilon ja tänän pitää hakea lissee kaupasta :ROFLMAO::confused:

Pitää nyt valmistautua tytön neuvolaan.

HooKoo82 & papana 6+6rv
 
Täällä alkaa noi pahoinvoinnit olla ohitse (joskus on huonompi olo mutta ei nyt enään joka pvä) hajuherkkyyttä, jos edellisenä päivänä oli syönyt nuudeleita seuraavana päivänä oksettaa jo pelkkä ajatus.
Eka ultra sitten 24.10 sinne asti jännittäessä. Sokerirasitukseenkin varasin jo ajan tosin vasta ultran jälkeen kun näkee että kaikki on hyvin.
Voimia keskenmenon kokeneille
Hanna ja masuasukki 9+5
 
Oon pahoillani, voimia.

Täällä tulee tasan kymmenen viikkoa täyteen muutaman minuutin päästä. Oireita on ollut vähän. Kertaakaan en ole oksentanut, ainoastaan kahden migreenikohtauksen aikana. Välillä tekee mieli syödä ja välillä ei. Väsymys on hirmuinen.

Paino ei ole vieläkään saavuttanut sitä mitä oli ennen raskautta, mutta eiköhän se kohta korjaannu. Kiinnitän huomiota että ruoka on ravitsevaa. Ja sen pitää olla maukasta, muuten ei mee alas. Makeita ja kahvia ei tee vieläkään mieli. Sen sijaan suolaa voisin syödä suunnilleen suoraan purkista.

Nivuskiristys on ollut pari päivää niin voimakasta että on jo sattunut. Mun kipukynnys on siis täysin nolla. Varmaan jotain kohdun kasvusta johtuvaa. Valkovuotoa tulee paljon, oon jo mennyt suojan kanssa 2-3 viikkoa ympäri vuorokauden.

Nt-ultra on jo reilun viikon päästä. Se on kolmas ultra, ne on ollut parin viikon välein. Täällä on eletty suhteellisen normaalia elämää. Ei vielä uskalla iloita liikoja. Ei aiota kertoa vieläkään isommalle sakille vaikka kaikki olisi ok. Ootellaan rakenneultraan asti.

Pitäis tilata itselle vaatteita netistä. Osaako joku suositella jotakin? Tykkään käyttää rentoja urheilullisia vaatteita, farkut ja leggarit on nounou. Ja liukuvoidettakin pitäisi hommata, on sen verran herkät paikat. Mistä niistäkin tietää mitä uskaltaa käyttää.

Vuodoista joku kysy. Kahdessa ekassa km-raskaudessa tuhruttelin useamman päivän. Eka tarvi lääkkeet, toinen tuli ite. Tästä kolmannesta on ollut yhtenä päivänä tuhrua 8+3. Sen jälkeen on ollut ultra ja kaikki oli ok. Mulla vuotaa paikat peittojen heiluttelun ja gynetutkimusten/ultran jälkeen ja liukkaria on siksi suositeltu.

Voi kun viikot kuluisi niin voisi alkaa nauttia ilman isompia pelkoja. Nyt on kyllä aika seesteinen ja luottavainen olo.
Me ollaan käytetty ihan vauvaöljyä liukkarina. Se on hellävaraista ja kätevää kun saa meikitkin pestyä pois samalla tuotteella.
Hyvä jos on löytynyt seesteinen ja luottavainen olo, se on lapselle kanssa tärkeetä että äiti ei olisi liian stressaantunut... Tsemppiä seuraavaan ultraan! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Jo toinen aamu putkeen että herään virkeenä, mitä tää tarkoittaa tällainen?!?! :ROFLMAO:
@jammaillen, joo toi eilinen oli ihana päivä kun ruoka maistui eikä etonut koko aikaa. Pystyin luennon jälkeen käymään jopa ruokalassa syömässä eikä yksikään haju oksettanut. Illalla kyllä lensi laatta pari kertaa, mutta se ei haitannut kun päivän pystyi elämään normalisti. Mä rukoilen että tää jatkuu näin!!! ;)
 
Voimia Mommy76 <3

Mäkin kannatan uuden ketjun tekemistä, myös ihan sen takia että tää taitaa olla mommy76:n perustama ja hänhän joutui nyt valitettavasti tästä poistumaan. Musta ei kyllä itsestäni ole päivittäjäksi, mutta jos joku muu jaksaa hommaa hoitaa :)

Mulla on välillä hirveitä epävarmuuden tunteita tästä raskaudesta, eilen itkeskelin vähän kun olin varma että on kuitenkin vaan tuulimuna. No siitä kuitenkin noustiin, mutta pelottaa silti aina välillä. Mulla on eka neuvola joskus viikolla 9+, niin kuunnellaankohan sillon jo sydänääniä?

Onko kellään muulla pahaa makua suussa? Tää on aika inhottavaa kun on koko ajan ällötystä sen takia. Hampaatkin kun pesee niin menee pari minuuttia että taas jo maistuu pahalta. Googlettelin että sen pitäisi helpottaa ekan kolmanneksen jälkeen, niin sitä odotellessa.

joavi & pikkuinen 7+4
 
Tuossa sokerirasituksen ajankohdassa on näemmä paikkakohtaisia eroja, mitä olen lueskellut.

Terkka sanoi, että suositus on nykyään tehdä kaikille yli 25-vuotiaille. Mun kohdalla se on kuulemma joskus rv 24-25 jos oikein muistan. Mitään sukurasitteita ei ole. Piikkikammoiselle pelkkä sokereiden mittaaminen on jo iso asia. Oon kyllä saanut jo hyvää siedätyshoitoa, kun tänä vuonna on otettu jo seitsemät verikokeet ja huomenna olisi tiedossa seulontakokeet. Mulla otetaan samalla kolesteroli niin pitää paastota, kuulostaa ihan pyörtymisen arvoiselta keikalta.
 
Onko kellään muulla pahaa makua suussa? Tää on aika inhottavaa kun on koko ajan ällötystä sen takia. Hampaatkin kun pesee niin menee pari minuuttia että taas jo maistuu pahalta. Googlettelin että sen pitäisi helpottaa ekan kolmanneksen jälkeen, niin sitä odotellessa.

joavi & pikkuinen 7+4
Mulla :confused: varsinkin aamulla herätessä on ihan kauhee. Muutenkin melkein koko ajan sellainen paha maku tai kuiva tunne suussa eikä helpota vaikka juo tai pesee hampaat. Tosi inhottavaa.
 
Noniin eka neuvola olisi sitten 21.10 syysloma viikolla :)

Törkee tomaatin himo iski tänään, ostin muutaman ja pari lohkoa söin kotosalla ja ei maistu enää:D:eek:. Mandariinejä tuli taas ostettua melkein 2kiloo:p ihana kun ees vähä jotain oireita vaikkakin mielitekoja vaan:whistle::X3:
 

Yhteistyössä