Toukovaavit 2011

Tännekkin puolelle voisi varmaan "liittyä" :). eli meille syntyi tyttö (42+0) 08.06. 3430g ja 53 cm...

Neiti on tänään muuttunut super rauhallisesta melkoisen vaativaksi, tissillä ollaan tunnin-kahden välein, maitoa tulee ihan yli äyräiden, ja mun matalan nännit vaativat rintakumin käyttöä joka kerta, sektio haava vielä (tai oikeastaan maha) jonkin verran arka, ja syötöt onnistuvat vain makuuvilteen, neidillä kärsivällisyyttä tasan nolla:xmas:, ja jos ei saa ekalla sekunnilla kunnon imuotetta, saadaan taistella aina jonkin aikaa kera huudon, mun imetys asennot on kyllä kaukana ergonomisesta:headwall:. Mutta toivon mukaan se siitä lutviutuu kun äiti hieman opettelee olemaan parempana ruokintakoneena ;). Neidin maha vähän vääntää, varmaan juuri tosta, että maitoa tulee mielin määrin ja syöntitahti sen mukainen, onneksi osa tulee hyvin piereskellen ulos, olen kuitenkin eilen ja tänään antanut rela tippoja varmuudeksi, ja kun itsellä vielä kipulääkitystäkin jonkun verran päällä, niin ehkä sekin vaikuttaa maitoon.
Oma hb oli 81 sairaalasta lähtiessä, lisäksi hommasin vielä jalkaan laskimotukko tulehduksen alun, joten rauta lääkkeet sekä viikon verenohennus pistokuuri täällä päällä( ja joo, en voi mitenkään päin pistää itseäni, eikä mun mies etenkään mua, joten kaveri käy sitten joka päivä meillä lomalla ollessaan nyt hoitamassa työhommia:saint:) ja piikittämässä mua)
Meillä sisällä joku + 22c, ja en ole edes ajatellut lähteä pihallekkaan vauvan kanssa, täällä on liian mukava lämpötila :D..Mutta toivon kyllä että huomisesta viilenisi vähäsen, niin voitaisiin aloitella pikkuhiljaa tosta omasta pihasta ulkoilua. Vauvalla mulla on päällä puolipotkarit ja pitkähihainen body nyt sisällä ollessa, yöksi oon laittanut kevyen hatun, kun meillä on noita hyttysiä sisälläkin:mad:...ettei pistäisi vauvaa niin helposti :/.



JA & neiti 4 pv
 
Viimeksi muokattu:
Joo, samoin itse voisin tälle puolelle liittyä.

Poika syntyi 7.6.2011 klo 3.47 (41+6), 3430g (kuten JA:n tyttökin :D) 50cm.

Synnytyskertomusta voisin myöhemmin kirjoitella tännekin, vaikka tuonne toiseen ketjuun jo kirjoittelin jotain.

Päivärytmit vielä täällä vähän hakusessa ja helteiden kanssa kärsitään. Tähän mennessä poika on ollut kiltti ja tyytyväinen, tosi usein viihtyy kyllä tissillä. Kotiuduttiin 9.6. ja 10.6. neuvolan punnituksessa oli jo lähes syntymäpainossa. Alussa putosi 8% paino.

Nyt kyllä kuuluu sen verran vaativaa huutoa, ettei isin syli riitä. Myöhemmin enempi.

lyrae ja poika 6pv
 
Onnea ja tervetuloa, Chira, lyrae ja JA82!

Nimiäiset menivät eilen oikein mallikkaasti. Vaikka pieni oli hereillä melkein 3h putkeen, jaksoi varsin hyvin kiinnostua ihmisten pällistelystä ja hamuilla erinäisiä rintamuksia ;) Good boy!! :heart: Ensin oli päällä upea juhla-asu, mutta "virallisen" osuuden jälkeen vaihdettiin kesäbodyyn, kun oli niin turkasen kuuma. Meillä oli nimijekku, ilmoitettiin kuvashow'n yhteydessä ensin ihan toinen, kaamea nimi :D Sitä jengin ilmettä!! Tai lähinnä kaikki olivat hiljaa ja mykistyneitä, tuijottivat vain ;) Meillä oli hauskaa... No ei sitä piinaa kestänyt kuin parin sekunnin verran, sitten tuli ei vaiskaan ja oikea nimi, jota ei ainakaan niin paljon kauhisteltu :)

Luojan kiitos tänään on viileämpi! Ei olla kahteen päivään käyty ulkona, joten tänään kyllä, ellei nyt ihan kaatosade iske. Yöunille poika nukahti jo 8 aikoihin ja heräili kahdesta eteenpäin koko ajan, joten mami on hyviiiiiiiin väsynyt... Mutta onneksi on vielä herkkukakkua jäljellä!

MaiMei ja pikku D, kaksi päivää vaille 3kk (1kk 3 pvää)
 
Onx mulla luppoaikaa, kun kerkiän taas nettiin vähän välii?? Vauveli vetää sikeitä ja taapero myös, joten tässähän on rauha maassa kun esikoinen kuuntelee Cd:ltä kirjaa :D

Meillä oli neuvola tänään vauvalla. Pituus 51 cm->54 cm ja paino palannut lähtöpainoon 4250 g. terkka oli vähän huolissaan, ettei enempää painoa ollu tullut, vauva kun hu jo 3 vkoa. No, menemme 3 vkon päästä uudelleen punnitukseen. Pituutta nyt kuitenkin tullut mojovasti, sentti per vko, niin tuskin kovin huolestuttavaa on.

Onneksi on tosiaan viileempi nyt! Rasittavaa olla helteessä monta päivää, mä oon ihan hiestä märkänä ollu koko ajan! Meidän piti eilen miehen kanssa päättää nimi ja kummit, mutta eipä saatu aikaseksi. Mulla ois jo nimi valmiina, mutta kun en tiiä suostuuko mies siihen.

Nyt välipalalle!

nepula ja tyttö 2vkoa 6 pv
 
Hei.

Onko muilla ollut semmoista ongelmaa, että ilmaantuisi ittelle semmoista hormoninäpyn tai nokkosihottuman kaltaista? Mulla on kroppa täynnä semmoista, eilen illalla huomasin. Kutisee niin maan perhanasti, menee hermo. Jos raapii niin siitä nuo näppylät vaan intoutuu. Vauvalla ei oo juuri näppylöitä näkynyt. Missasin päivällä neuvolan soittoajankin, niin en pääse kysymään sieltä. : /

Meillä myös iloitaan viileämmistä keleistä, helpompi olla tässä kämpässä. Tää on kuin kasvihuone aina päivällä, kun aurinko paistaa.

lyrae ja poika 7pv
 
Heippa!

Ihanaa, kun tänään ollu jo viileempää. Poitsukin nukkui niin tyytyväisenä melkein kolme tuntia vaunuissa terassilla sateessa :)
Jos joku muistaa sitä meijän vesivahinkoa keittiössä niin vihdoin se alkaa olla ohi. Huomenna laitetaan uus lattia ja sitten se oli siinä. Jes! Mutta hommaahan tuolla vielä riittää, kuten meijän makkarista tapetti, listoja yms. yms. uudet sälekaihtimet tarttis tilata ja ja ja..Onneks lauantaina tulee molemmat isoäidit meille ja laittavat etupihan uuteen uskoon ja mies viettää varpajaisia.

Tuosta imettämisestä, niin aika hankala alku ollut eikä ihan vieläkää onnistu aina niin hyvin. Se imuotteen löytäminen kestää välillä aika kauan ja sitte huudetaa ja "hakataan" päällä ees taas ku tikanpoika ja voidaa repiä omasta naamasta kauheella voimalla sormien kanssa...Mutta onneks aika useesti se imuote löytyy helpommin. Vaihtelee paljon tissillä olo aika, mutta aika usein sitä tarvii. Ja rauhoittuu nopeesti ku pääsee mun syliin. Mutta mikä ihaninta niin kohta viikkoon en oo antanu enää lisämaitoa pullosta, jes!!!

Vaunuissa ei aamuisin viihdy ku max.45min sitte herää ja vaatii ruokaa..Jännää koska myöhemmin päivästä voi tosiaa nukkua 2-3 tuntiakin.

Mites teidän painot? Mulla oli ennen raskautta 93,8. Sit viimisessä punnituksessa 104,6 ja nyt omalla vaa'alla 92,5...Tarkotus olis tästä lähteä laihduttamaan/muuttamaan elämäntapoja terveellisemmiks...
Vielä ku olis semmoset ilmat, että pääsis kunnon vaunulenkkejä tekemää ni koiraki nauttis..Tosin pelkään että poitsu hermostuu kesken lenkin...
Mutta nyt meen taas antamaan tisukkaa :)

Taizii ja poju 2vko :heart:
 
Ihanaa tosiaan kun ilmat viileni! Viime yö oli kaikista kauhein pitkään aikaan. Meillä nukuttiin tosi levottomasti, siis minä hikoilin ja nuorimmat tytöt heräsivät yöllä kolme kertaa. viideltä olivat vetäneet jo verhotkin. :O Poika heräsi kolmelta ja viideltä syömään. Syötöt kestää melkein tunnin meillä. Viiden syötön jälkeen iski hikka jota sitten kesti ja mulla nousi jo epätoivo pääseekö sitä edes nukkumaan ennenkuin muu perhe herää? Olin majoittunut pojan kanssa alakertaan jossa oli ehkä pari astetta viileämpää. Loppujen lopuksi mununisaldo oli joku 4-5 tuntia :( Ehkä ensi yö menee paremmin..?

sektioäideiltä kysyisin sellaista että miten kivut on yleensä sektion jälkeen? Mun sektiosta on siis ylihuomenna pari viikkoa. Viikon jälkeen en ole ottanut kipulääkkeitä eikä kipuja ole oikeastaan ollut kuin sitten eilen jotain vihlaisuja silloin tällöin. tänään ei mitään. Kivut ei ole haavan kohdalla, eikä ihan siinä haavan yläpuolella, siinä on tunnotonta aluetta kaistale, vaan sitten sen tunnottoman yläpuolella, mutta navan alapuolella, kun vähän painelee. Voisiko olla peräti kohdun kohdalla?? Hirmu vaikea arvioita missä kohtaa se kohtu nyt on? Vai olisiko toi sitten kipua vatsalihaksissa?
Ensimmäisenä tietenkin panikoin että ei kai vaan kohtutulehdus tulossa? Vuoto on vielä veristä, mutta ei haise ja suihkuttelen useasti. Lämpöä oli kuitenkin pikkuisen tänään 37,4.
Googlettelin aiheesta ja monilla on tuntunut olevan kipuja viikosta jopa 7 viikkoon. Toi lämpö mua vähän ihmetytti ja tietysti tajuan hakeutua hoitoon jos lähtee nousuun ja kivut lisääntyy. Nyt tosiaan kipua vain jos painelee tuosta tietystä kohdasta.
ja sitten ihmettelen noita tikkejä, kun sanoivat että ovat sulavat tikit, mutta mun silmään tossa on vasemmalla kyllä ihan normaali poistettava tikki. Törröttää sellainen kova piikki joka jää housuihin kiinni ja painaa kipeästi ihoonkin välillä. Pitäisiköhän mun soitella neuvolaan siitä että vielä tarkistaisivat asian? Missä vaiheessa tikit poistetaan sektiohaavasta?


Muuten tänne ei kummempia. Poika on edelleenhelppo ja tyytyväinen elämäänsä. Syö paljon ja vaippa vaihdetaan sen mukaan:)

Tervetuloa uudet vauvautuneet mukaan kirjoittelemaan!:heart:

Chira ja pojan pallero 12päivää :)
 
chira: Mulla siis tämä toinen sektio, ekassa jäi kanssa sellainen langan pätkä haavan päähän "solmu", ja kuten nytkin tuntuu olevan. Viimeksi lähti nyppäsemällä pois kun muut tikit sulaneet, en muista menikö joku pari vkoa vai yli kun se lähti. Tikit sulavia, mutta koska se solmukohta ei kosketuksissa kudoksiin, ei sula, mutta sulaa siitä ihon kohtaa "katki" ja sain nyppästyä sen pois. Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitin :D. Mä olen ottanut tänään vielä muutaman panadolin, ibuxinin jätin eilen pois, välillä tulee vihlomis ja "kipukohtauksia", jotka kestävät pienen hetken, muutoin tästä sectiosta toipuminen on ollut paljon nopeampaa kuin ekasta reilu 8 v sitten. Välillä pistää ja sattuu ties minne mahaan alas, ei niinkään haavan alueelle, mutta ajattelen, että kun ne kaikki lihakset(ai mitkä:LOL:) on runnottu ja sisäelimet hakevat paikkaansa, niin johtuu siitä. Kävin eilen parin kilsan lekin jo hissuksiin vaunujen kanssa, eikä tehnyt pahaa, mitä nyt illalla sitten vähän tuntui alavatsa olevan jumissa.

JA & neiti 6 pv
 
Viimeksi muokattu:
Kävin tänään lenkillä piiiitkästä aikaa ja olin ihan innoissani, kun jaksoin tunnin hikilenkin vetää mäkisessä maastossa. Osan matkaa jopa hölkkäsin :) En loppuraskaudesta tehnyt yhtään mitään liikunnan suhteen ja kunto onkin ihan nollassa, mut nyt on pakko päästä alottaan taas. Aattelin myös nyt kesällä mennä noihin jokaviikkosiin puistojumppiin, kun niitä on tässä lähellä 3 viikossa, voi vähän vaihdellakin sitten jumppien suhteen. Mites muut ootte alottaneet liikkumisen (jos loppuraskaudessa se jäi teilläkin pois)? Mä aattelin, et viikossa ois 1 jumppa ja 1-2 lenkkiä (kävely/hölkkä). Enempään ei aika anna myöden ja tuokin vaatii imetyksen suhteen järjestelyjä, että mies pärjää sen ajan lasten kanssa.

Tänään vauva nukkui 3,5 h aamupäikkärit ja sen jälkeen ei juuri mitään, pieniä pätkiä muutaman kerran. Mitä lie vatsavaivoja, kun hikkaa ja röyhtäilyjä ollut vuorotellen, kakkaa tullut myös urakalla. En antanut D-vitamiiniä tänään, jos vaikka siitä johtuis.

Huh, nyt suihkuun ja jatkaan iltaimetyksiä :)

nepula ja tyttö 3 vkoa
 
Ilmoittaudun minäkin tälle puolelle. Meille syntyi 5.6 tytön tylleröinen klo 21.11. paino 3265g ja pituus 51cm. eli pitkä ja hoikka vauva.

Synnytys meni ihan hyvin. Mitä nyt epiduraalin vaikuttaessa piti yrittää ponnistaa (en tuntenut ponnistuksen tarvetta) kun vauvalla sydän äänet romahti alas supistusten ajaksi. Syynä napanuora kaulan ympärillä ja napanuorassa umpisolmu.
Istukka ei sitten irronnut, joten piti mennä leikkaussaliin käsinirrotukseen. Parin päivän päästä vielä kaavintaan. Ja kun ei edelleenkään kohtu lähtenyt supistuu niin kätilö painoi kohtua puolen tunnin ajan. Viikon olin osastolla. Tänä aikana lääkärit arvioivat että menetin verta 3500-4000ml ja sain 10 pussia verta. Hemopglobiini vaihteli 70-92. Tässä oli hyvin lyhykäisyydessään sairaalastoorini. Mutta nyt kotona ja tyttö mitä ihanin.

Ciba ja nuppu 10pvä
 
Moikka taas pitkästä aikaa.. Meillä oli nettikatkos ja sitten käytiin lomareissulla. Ihan kivasti meni vauvelin kans reissu, vaikka vähän etukäteen sitä jännitinkin.. Saatiin papan asuntoauto lainaksi ja vauvan hoito oli todella helppoa matkan aikana.

Onnea kovasti uusille vauvautuneille:heart:

chira: Mulla tikit poistettiin viikko leikkauksesta. Ja mullakin tuntui sellaista jännää kipua, niinku ois hirveesti tehny vatsalihasliikkeitä;) Mutta sehän vaan tarkoittaa sitä, että paranemista tapahtuu.. Nyt mulla on siihen tunnottomaan alueeseen alkanut palailla tunto. Se on myös aika jännän tuntoista, vähän kipeäkin. Toivottavasti sullakin on vain sellasta "paranemis"kipua.

Mutta nyt taas tissimies kaipailee:LOL:
-leena ja tumppi 5 vk
 
leena77:Itseasiassa joo, siltä se kipu tuntuu! :D Ja aamulla olen jotenkin niin puutuneen oloinen että venytän itseäni selällään suoraksi ja silloin tuntuu vatsalihaksissa. Mietin että voisko se siitäkin tulla.

Ciba: Toivottavasti nyt tällä kertaa asia olisi sitten selvä:hug: Synnytys ei ihan mennyt putkeen sulla:hug: Ootko käynyt läpi sitä kenenkään lääkärin kanssa? Ettei jää mitään järkyttävää kammoa:| Jaksamisia sinne paljon!:hug:

Me ollan vihdoin saatu kummit pojalle, tosin vain yksi kuuluu kirkkoon. Se kuitenkin riittänee, että edes yksi :)
Nimikin saatiin päätettyä. Kumpikin sai tahtonsa läpi, mutta tällä kertaa mun valitsemasta n imestä tulee kutsumanimi:cool: Oli jotenkin tosi vaikeaa pojalle keksiä nimeä. Kastepuvun kanssa saattaa tulla ongelma. Nimittäin juhlat on heinäkuun loppupuolella ja tiedä sitten mahtuuko poika siihen edes?! Esikoinen oli 3,4kg syntyessään eikä meinannut mahtua siihen parin kk.n iässä. Se on mun perheen vanha kastemekko mihin kirjaillaan kaikkien vauvojen nimet. Mut jos se nyt sen hetken mahtuis vaikka napit auki:D

Painosta joku kyseli..
Mulla tuli 20kg ja sairaalaan jäi 8kg tai siis otettiinhan siitä toi 4,4kg mukaan kotiin :D Ja kävin juuri vaa`alla ja oli lähtenyt parissa viikossa 1,5 kg eli yhteensä 9,5kg on tippunut. Sais kyllä jäädä jotain 5kg noista raskauskiloista, niin olisi vähän lihaa luiden ympärillä. :)

Tänne ei kummempaa. edelleen yhtä syömistä ja kakkavaipan vaihtoa. En käsitä miten noin pienestä ihmisestä sitä tuleekin niin paljon:ashamed:
Huomenna käydään mun töissä näytillä :)

Chira ja Pojan pallero jo 2 viikkoa!:heart:
 
Ciba: Kuulostaa hurjalta tuo sun synnytykses! Toivotaan, että nyt korjaantuisi kaavinnalla tilanne. Jaksamista! :hug:

Mulla on taas huolta tuosta pikkuisesta, tuntuu, että se nukkuu kauhean pitkiä pätkiä. Nytkin illalla nukkui 4h putkeen, jonka jälkeen herättelin syömään. Ja nukahti heti uudestaan. Mietin, että johtuisiko allergialääkkeestä (loratadiinia), joka mulle määrättiin tuohon nokkosihottumaan, sehän väsyttää. : /

lyrae ja poika 1vko
 
Teen pikaisesti vaan tsekkauksen tälle osastolle :)

Eli meille syntyi 21.5 klo 6.40. tyttö raskausviikoilla 39+2, mitat olivat 3704g 50cm ja 34cm

Täällä mennyt ihan suht.koht. hyvin alku. Tytöllä oli aluksi unirytmin kanssa hieman vaikeuksia, valvoi yöt ja nukkui päivät, ei hauskaa. Yöt oli muutenkin hankalia kun tytsy ei suostu nukkumaan muualla kun mun kainalossa. Päivälläkin nukkui vaan aluksi vaununkopassa eikä pinnasängyssä suostunut nukkumaan, nyt kuitenkin ruvennut nukkumaan jo päivät pinnasängyssä ja aina väliläl yöllä nukkuu ensimmäiseen syöntiin asti pinniksessä. Nyt on yöt nukkunut jo viikon verran niin että heräilee 2-3 kertaa syömään. Päivällä valvookin lähes koko ajan. Tuttia on kova lutkuttamaan, tuntui olevan vähän liian hanakka tuohon tissillä oleskeluun; vartin välein tissillä ja räki maidot koko ajan pihalle ja silti piti saada tissi suuhun... Tutilla korvaantui tämä imemisen tarve. Uutena onkin tullut kuvioihin tämä hereillä olon aikana pitää olla kapaloituna mikäli ei pidä sylissä, jos pitää sylissä muuten kun ei syötä pitää ravata kämppää ympäri... Hieman vaativampi vauva kun esikoinen oli :)

Tulen kommentoimaan ja lukemaan muiden kuulumisia uudemman kerran kun kerkiän... Tytsy heräs unilta..

Jennile ja Tytsy pian 1kk
 
lyrae, meillä tyttö kanssa viikon ja kahden iässä vain nukkui pitkät pätkät, söi ja nukkui uudestaan. Soitin jopa lastenpolille ja kysyin, onko tää normaalia. Kuulemma jos pissa- ja kakkavaippoja tulee päivän aikana, niin saa tarpeeksi maitoa ja voi nukkua noin paljon. Nyt uniajat hieman lyhentyneet, öisin tosin edelleen 6h putkeen (en valita!), päivisin 3h ja loput unet pienemmissä pätkissä.
 
Meillä oli 2kk neuvola tänään, tyttö kasvanut 5080g (syntymäpaino 2590g), pituus 57cm (synt. 47cm) eli päästiin jo 0-käyrälle miinuksesta:)
Rotavirusrokote saatiin.. vähän jännittää, tuleeko siitä oireita, esikoinen ei tuollasta saanutkaan, koska ei silloin tuollaisia annettu.. napatyrää tsekkaillaan, kotona täytyy painella sitä aina välillä.

Olen ihan hurahtanut kestoihin, tilailen halvalla huuto.netistä ja yritän etsiä niitä "hyviä" vaippoja, jotenki menee tää kausittain: olin melkein kuukauden etten edes etsinyt uusia vaippoja, nyt taas iskenyt himo huutaa uusia:D ei tajua. Tosin mennään nyt pari päivää kertiksillä kun saatiin toi rokotes... varmuuden vuoksi, vaikka kai sitä kestoillakin voisi, mutta varmaan helpompaa kertiksillä.

Rytmit ovat ihan sekaisin, aikaisemmin nukkui sen 3h ja oli valveilla.. nykyään nukkuu kun nukkuu, on sit hereillä muuten. Katselee niin paljon, yrittää nostaa päätänsä, tosin lääkäri sanoi ettei ole vielä kiirettä, vaikka ei nostanutkaan täysin päätä. Esikoinen nosti jo päätänsä tässä vaiheessa. Öisin nukkuu vieressäni, siihen se on nyt oppinut:)

Omasta painosta, tosiaan painoin melkeen 100kg kun olin rv 35, jälkitarkastuksessa painoa oli vielä 86kg, eikä menny vielä viime vkonloppuna vanhat vaatteet päälle. housut, jotka menivät just ja just synnytyksen jälkeen, ovat onneksi nyttemmin löysemmät.. salilla olen käynyt ainakin 3kertaa vkossa, vielä mennään pienillä painoilla, ja vatsoja en ole tehnyt. Vaikeeta vaan toi salilla käyminen näiden 2x kokoa isompien rintojen kanssa, eilenkin alkoi tulla maitoa salilla, vaikka pumppasin ne tyhjiksi ennen salille menoa:D

Juokseminen (hölkkäily) kiinnostaisi, mutta tuossa yksi päivä jouduin juosta parikymmentä metriä ja rinnat ne hyppeli sinne ja tänne.. eli täytyy odottaa hölkän kanssa aikaa, etten enää imettäisi. Muutenkin niin hankalaa noiden rintaliivien kanssa, kun täynnä olevat rinnat-> tosi hyvin sopii liivit, mutta tyhjinä liivit ovat jotenki liian isot, rinnat tursuilee yli liivien.. ei vaan löydy sopivia imetysliivejä mulle, vaikka kuinka etsin :( Ja saiko oikeasti hölkätä/juosta näin aikaisin, mitenkä muistan, että piti odottaa ainakin 5kk.. muistankohan väärin...

Toivotaan ettei rokotuksesta tule sivuoireita, muutenkin nukkunut niin huonosti tämän vkon, kuten tyttökin (ja isi) :/

Piuh ja tyttö 2kk 1pv :)

ps. meillä nukuttiin yksi yö 4h unet putkeen! Ja kuitenkin olen niin väsynyt.. ehkä tämä keli vaikuttaa (sataa)
 
Myös meillä tyttelin rytmit aika sekaisin edelleen. Eli päivisin nukkuu todella hyvin, mutta illasta piristyy ja silmät on täysin auki. Viimeyönäkin nukahti vasta kolmelta! Vain muutaman kerran neiti on nukahtanut siinä klo. 23, muuta siis yleisemmin noin klo.1.00-2.00. Joten tämä äiti alkaa olla jo aika väsynyt. Ja aamuisin vauva kyllä nukkuisi kymmeneen, mutta esikoinen herättää viimeistään seitsemältä! Ja lasten yhtäaikaisista päiväunista voi vain haaveilla.... Onneksi on kesä, tuo valoisuus auttaa edes vähän!

Ja jos siis jollain on jotain vinkkejä millä tuota rytmiä kääntäisi, otan kiitollisena vastaan=)

Muuten täällä kaikki mallillaan, tyttö syö ja kasvaa vauhdilla. Välillä täytyy oikein pysähtyä nauttimaan tästä hetkestä ja vauva-ajasta... haukotusten lomassakin;)


Hyviä vointeja kaikille!

Esteri ja tytteli 5vko
 
Me käytiin ottamassa 3kk rokotuksista toinen sekä kakkossatsi rotaa tiistaina. Jotenkin hurjalta tuntuu, kun näin pieneen tumpataan tuollaisia aineita. Mut se katsotaan iän eikä painon mukaan... Toinen 3kk rokotuksista päätettiin antaa kuitenkin vasta juhannuksen jälkeen. Painoa oli pienellä 4165g eli 1170g tullut kk:ssa nyt lisää, vaikka olinkin jossain vaiheessa huolissani painon noususta. Pää alkaa olla pian käyrillä jo ja onkin suhteettoman suuri ;) Mutta siitä huolimatta nostaa jo hienosti päätä. Neuvolassa väläytti hymynkin, tosin seinälle meni, kuten tähänkin asti ne harvat hymyvälähdykset. Muuten kyllä tapittaa silmiin hyvin innokkaasti, ja kämpässä kävellessä pää kääntyilee väkkäränä kohti kaikkea kiintoisaa. Saatiin lelukaari lainaan, vähän jo niitäkin roikottimia katselee.

Rokotuksesta tuli pikkaisen lämpöä, mutta ei suppoa tarvinnut laittaa. Rokotusiltana huuteli jonkun verran ja masu oli pipi, ja tuli tosi löysää plöröä, mikä on jatkunut nyt. Mutta onneksi ei muita oireita sitten. Korkeaa kuumetta pelkäsin. Kun suponkin sais vasta 5-kiloiselle laittaa. Rokotusiltana oli tosi väsynyt kans, nukkui melkein vaan.

Piuh, mä ostin uutena vaipan Eko-Minnalta, googlaa, kallis oli kyllä, kun uusi oli, mutta tykkäsin tosi paljon ja aion antaa kavereille noita lahjaksi! Ihanan pehmeä, ja piti pisut hyvin.

Tervetuloa, Jennile!
 
Ciba Kuullostaa melko hurjalle, paranemisia sinne !

Mulla tuli aamulla ihan älytön horkka kohtaus, tärisin ja tärisin, otin pari panadolia, ja päivällä nous kuume 38 c..Kävin tk:ssa ottamassa crp:n joka oli 61, laittoi mut samantien lääkärille, ab kuuri kohtutulehdukseen ja pikalähete sairaalaan tarkempaan syyniin, sanoi että saattaa olla hematooma, kohtu tuntui tosi isolta. Joten aamusta mennään sitten sairaalaan :/ :/, tosin lääkäri sanoi, että jos iskee kauhean kova kuume yöllä tai kivut niin siinä tapauksessa heti mentävä. Juuri kun eilen alkoi tuntua olo jo suht normaalilta ja iloitsin, että pääsen jo jonkin verran lenkillekkin. Antoi nyt huomiseen vain yhtä ab, että voin imettää, ja katsotaan jatkoa sitten huomenna sairaalassa. Harmittaa kyllä nyt niin maan...Itkuhan siinä tuli autossa matkalla kotiin, vauva ollut tänään syötöillä ja muutenkin vähän levoton, yön nukkui kyllä hyvin, mietin josko se vaikuttaisi vauvaankin jollain tapaa. Huomenna olisi ensimmäinen neuvola, saa nyt nähdä miten sen kanssa sitten tehdään.

JA & Neiti 8 pvä
 
JA82 Jaksamisia, tiedän miltä tuntuu palata sairaalahoitoon.

Itsellä oli tänään se kaavinta. Aamusta menin ja seitsemän aikaa illalla pääsin kotiin. Onneksi pääsin suht nopeasti toimenpiteeseen. Eikä tarvinnut jäädä yöksi. Toivottavasti nyt olisi kohtu tyhjä, mutta eihän sitä ikinä tiedä. Oli kuulemma todella tiukasti nämäkin rämmäleet kiinni. Itsellä nyt kuitenkin hyvä olo.

Tämä meidän neiti on jo kovin vatsallaan ollessaan nostanut päätään. taitaa lähteä ajoissa liikkeelle...kunten siskonsakin lähti.

Ciba ja Nuppu 11pvää
 
Heippa vaan, siirrytäänpä tänne.
Selailin tuosa tätä pinoa, mutta en nyt ehdi vielä tarkkaan lukea, paneudun enemmän kunhan ehtii =)

Eli siis poika syntyi 10.6, 4910g ja 53,5 cm rv 41+5 ja laskettu aika oli 29.5.

Tuolloin 10.6 oli aamusella yliaikakontrolli ja olinki jo 4 senttiä auki, vaikka ei mitään harjoitussuppareita kummempaa ollut ollut, niin mentiin sitte suoraan saliin käynnisteleen. Eka puhkastiin kalvot ja siitä n. tunnin päästä tippa, ku kalvojen puhkasu ei vaikuttanu mitään. Supistukset alko n. 2 tuntia tipan laitosta ja pärjäsin ihan viime metreille hyvin ilokaasulla. Ihan lopussa olisin halunnut puudutuksia ja sainkin kohdunkaulan puudutuksen(ei hyötyä, kaulakin oli hävinny ku yritti laittaa sitä lisää 2 supistuksen jälkeen) ja pudentaalipuudutuksen(ei hyötyä ja laittaminen oli aika ikävää. Piti tikkaukseenki sit puuduttaa kumminki erikseen, vaikka tuon piti puuduttaa se alue kuulemma, mut eipä tehonnu) eli omasta mielestäni meni aikalailla luomuna!
Kestohan oli vaan 4h 11 min, että eipä siinä kauaa tarvinnu kärvistellä. =)

Mun sisko oli mukana ja en olis kyllä pysyny niin rauhallisena ja keskittyneenä yksin siellä, oli kyllä iso apu! Ponnistusvaihe kesti 16 min, kätilö joutu vauvan hartiat autteleen päästä vetämällä ja vauvalla olikin toinen käsi vähän veltto alussa, mutta nyt jo aikalailla toimii. Kontrolloidaan sekin munuaisaltaiden ohella tuossa ens kuun alussa. Olikohan se joku olkahermo tms, mikä oli venähtänyt. Eipä ihmekään noilla mitoilla! =)

Mutta siis hyvin meni ja 3 tikkiä vaan tuli kahteen 1 asteen repeämään. Silti on vielä kävelykin aika hankalaa, sellanen painon tunne alapäässä vähän niinku raskaana ollessakin... Kai se siitä ohi menee...

Kotiin päästiin maanantaina ja ihan hyvin on menny! Pari ekaa yötä oli hankalaa, mut viime yönä poika heräs vaan kerran ja muuten nukku 4 tunnin pätkät! Yöllä söi molemmat tissit, sit annoin vielä eilistä pumppausta n. 40 ml pullosta, kakkas ja vaihdoin vaipan ja ei edelleen ollut tyytyväinen, niin annoin sitte ekat korvikkeet ja sitäki meni vielä ainakin se 40 ml! Sit nukkuki taas sen 4 tuntia. Ja tisseistäkin oon pumpannu kerralla semmosen desin kumminki yhteensä, että ruokahalu on aika valtava! Onhan se tosin isokin jo. Kattelin just esikoisen vauvakirjaa, niin se on ollu 1kk:n ikäisenä vielä 200g kevyempi ku tää uusi tulokas syntyessään :D
En jaksa stressata tuosta korvikkeesta, pakkohan se on antaa, jos ei oma riitä. Tuntuu, ettei yöllä tissit täyty, päivällä kylläkin?? outoa....

Painosta joku kyseli, itekkä nyt lähteny n. 10kg ja joka päivä vaaka näyttää vähemmän. Turvotustakin vielä lähtemättä aikalailla, että veikkaisin vajaa 10 jäävän itelle jumpattavaksi :)

Miuku ja poika 1 vk
 
Tein tänään vaunulenkin vajaa tunnin verran, työnsin siis tuplarattaita ja esikko ajo pyörällä. Ihan hikimärkänä taas vaikka ei ollut kova vauhti... Kuulin sitten kaverilta, jolla jo 4 lasta, ettei ekaan 2 kuukauteen sais harrastaa mitään pomppivaa liikuntaa kohdunlaskeuman pelossa. Siis pöh! En voikaan hölkätä vielä reiluun kuukauteen :( Mulla olis hirvee hinku päästä nyt kesällä hölkälle, jotta loppukesästä ois kunto kohdillaan. Viime kesänä meinaan jaksoin ihan hyvin juosta pitkät pätkät.

Me päätettiin eilen nimi tytölle :) Kutsumanimi oli melko helppo keksiä, toinen nimi ei. Nimiäiset vietetään vasta heinäkuun lopussa, joten nyt kun ilmotan maistraattiin nimen, niin sen jälkeen se paljastetaan muillekin. En näe järkeväksi pantata sitä yli kuukauden ajan tässä, kun isommat lapset kuitenkin sen kertois eteenpäin.

nepula ja tyttö 3 vk 3 pv
 

Yhteistyössä