Toukovauvat-07 TAMMIKUU

Äiti 05 ja 07 Lisääteidät kun muokkausnappula palaa...nyt sitä ei taas vaihteeksi löydy mistään :kieh:

Eikös viime kuussa tullut joku muukin uusi? Ilmoitahan tietosi niin lisään sitten nekin samalla. =)

Herkuista Meillä tyttö ainakin saa äitiltä kaikennäköisiä makupaloja, mm. äitin leipää, jugurttia :ashamed: . No edestään sekin kait sitten löytää.

Palailen varmaan tänään vielä astialle :wave: :wave:

Kippana ja Sirppana :heart:
 
Menipä tovi taas...

Kiitos uudesta pinosta kippana!

Talvi tuli tänne meillekin, pakkasta melkoiset -3astetta:) Tuuli tosi kylmä.Laitoin työn ulos nukkumaan, toivottavasti en ylipukenut..laitoin villapuvun ja toppapuvun ja vielä peiton ja sitten vaunujen makuupussiin.Noh, ilmoittaa varmasti jos kuuma.

Uusi vuosi meni meillä kivasti. Tosissaan täällä oli sitten lähemmäs 20ihmistä..Ääntä riitti mutta tyttö nukkui yhdet parhaimmista unistaan.Nukahti kiltisti 21 ja heräs 01.30, jolloin annoin maitoa ja sitten tais herätä kuuden jälkeen.Otin viereen ja pötkötettiin sitten yhdeksään asti. Mua kans sitten saunan ja siiderin jälkeen nukutti niin,etä menin puol kaksi sänkyyn.Mies jäi kestitsemään vieraita.

Mut kyllä nää pyhät on sekoittanut, kun ei ekalla ajatuksella tule mieleen mikä on päivä. Kohta rytmit onneksi palautuu...
Ja melkoista! Mun äitiysloma loppuu 25päivän päästä. Kyllä hurahti aika taas nopeasti. Tässä vielä kun tää alkuvuosi menee aina niin nopeasti, tuleekin tyttären 1v synttärit ennen kuin huomaakaan. Mulla jo ajatuksia synttäreistä, tai ennemminkin niistä kutsukorteista. Kun meillä tytär on Peppi ja tämä meidän kotitalo on Huvikumpu. Siis ihan oikeasti, talon papereissa nimetty niin. Must aika hauska :)

Nokkamukista juodaan kun auttaa mutta jos siellä ei kauheasti nestettä niin annan juoda itse. Aika hienosti meni eilen, ei oikein mitään tullut suupielistä:) Tuttipullosta on juonut itse jo päälle neljäkuisesta,se oli hassun näköistä.

Meillä tyttö viihtyy lattialla lelujen kanssa ja ryömii perässä pitkin huushollia.
Eilen tuossa illalla kun telkkua katsoin ja tyttö lattialla niin yhtäkkiä alkoi nousta pöytää vasten, aikansa ähisti ja siinä sitten seisoskeli :) Meillä tuollainen matala pöytä niin sai otteen siitä. Huusin miehen katsomaan ja onneksi ehti.Siirsi tytön selän taakse tyynyn ja sitten petti tasapaino.Istualteen möksähti.Eli lisää vahtimista.

Ootteko miten ottanut kieltämisen näiden pienten kanssa? Meillä kun typy tykkää kaikesta mihin ei sais koskea ja ollaan sitten sanottu ei. Vaikka olipa uusimmassa vauva-lehdessä juttua tästä kieltämisestä että ei sais sitä niin suoraan mutta en kyllä ihan lähde sen jutun kannattajaksi. Kyllä tyttö sitten uskoo, ihme kyllä, kun on oikein kovasti sanonut.Eilen pääsi parku kun oli tuolla koirien ruokakuppien luona ja läiskytteli sitä vettä siinä..No äiti häntä sitten vähän kovaäänisesti kielsi ja parku tuli. Hetken annoin parkua ja sitten otin syliin ja selitin miksi niin ei saa tehdä. Se nyt ei tietenkään mennyt jakeluun mutta kuitenkin.

Kyselit äippä78 tuosta lapsen kotiin jättämisestä teidän matkan ajaksi. Meillä on tyttö ollut paljon hoidossa meidän molempien vanhemilla,mun siskolla ja kerran kummitätin ja mun ystävänkin luona.Mut vaan päivisin että ei yökylässä vielä vaikka onkin ollut yökylään menossa jo pariinkin otteeseen.Molemmilla kerroilla ei sitten vaan tarvinnutkaan.Itse en tiedä pystyisinkö kahta viikkoa olemaan erossa tytöstä.Sitä en epäile etteikö pärjäisi mutta itselle olis kyllä vaikeeta.Itse ottaisin matkalle mukaan mutta jos nyt olis kyse teidän häämatkasta niin tietty ihanaa olis ihan kaksin..Mut ainakin ehkä sitten pitäis vähän harjoitella sitä muualla hoidossa olemista?

Sairasteleville :hug: ,meilläkin pientä köhää ja räkäisyyttä:( Toivottavasti ei muodostu pahaksi.

Must tuntuu että oli ihan kauheasti kaikkea kerrottavaa mutta nyt ei sitten tuukaan mieleen, melkoisen romaanin taisin taas näpsytellä. Mut palaan taas..

:wave: EKÄ ja Peppi
 
Joo ja nyt muistui taas..

Kun tuo tyttönen on kova puremaan.Aamuisinkin jos nukkuu vieressä ja yleensä herää ennen mua niin herään siihen kun se puree kainaloon:( ,tuntuu ilkeältä. Sylissä yrittää purra olkapäästä,käsivarresta ja sitten tosta rintakehän kohdalta.Siitä ei yleensä saa muusta kun tekstiileistä kiinni mut ei se kivaa silti. En oikein tiedä mitä keksin kun jos kiellän niin saattaa vaan nauraa ja ei auta vaikka purin takaisin.(kuulostaa kauhealta mutta kun en oikeasti tiedä millä sen sais pois)
Meillä tuo pienempi koira saattaa joskus näykkiä tyttöä ja se vasta onkin hauskaa..eilen illalla sai oikein makeat naurut kun koira näykki sormista.Siitä tehtiin loppu kyllä nopeasti.

Ollut kyllä aina sellainen että kaikki menee suuhun..lelutkin saa kyytiä. Yritänkin tunkea sinne sitten niitä leluja jos yrittää purra mut eipä auta sekään.

Apua. :'(

 
Taas minä täällä, kuten huomaatte meillä on melkoisen pitkästyttävä päivä kun äidillä on aikaa roikkua netissä koko ajan.

EKÄ toi sun lapses pureminen on mun mielestä vielä aivan tahatonta, etsii varmaan niin helpotusta kutiaviin ikeniin. Ei vielä ymmärrä syy ja seuraus suhdetta joten takaisin pureminen ei siksi varmaan tepsi.
En osaa muuta apua neuvoa, kun tarjoa ikeniä viilentävää syötävää, viileäkaapista kun kuorit porkkanoita ja kurkku "veneitä" ja kuivaa hapanta leipää, niin eiköhän vähän helpota.

Mie tässä taas listaa laadin, tällä kertaa se tuntuu loputtomalta, niin paljon tarvii pohjoiseen tavaraa mukaan, eli mua ei todellakaan naurattanut parasta aikaa se teidän peräkärryn mukaan ottaminen, vaan pelkäämpä, että se voi olla meidänkin matkassa :whistle: .

Meidän viisi vuotiaalle olen laskettelu kamoja yrittänyt metsästää, mutta joko ne on vuokrattava tai haettava kaupasta, käytetyt tuntuvat menevän kuin kuumille kiville. Eli jos jollain sellaisia seisoo varastossa ilman käyttöä, niin laittakaa viestiä. Suksen pituus maksimissaan 100 cm ja monot noin 31.

Nyt ilmat on täällä etelässäkin alkaneet muuttumaan hiukan talvisemmiksi, mutta lunta ei ole kuin nimeksi, onneksi nyt näyttää vähän satavan. :)

Nyt lähdetään pihalle :wave: .

T:Minnihiiri
 
Heippa kaikille :wave:

Ja terveisiä aamu-uinnilta ;) Kello soitti tänään klo 5:45 ja olin tikkana hallilla klo 6:05 =) Tosin altaaseen pääsin vasta puolen jälkeen, kun sattuikin hallilla olemaan esikoisen valmentaja työvuorossa. Tyttö on taas valittu sellaiselle uintileirille Vierumäelle ja siitä sitten juteltiin.

Oli aivan mahtavan ihanaa uida! Se on ihan ykköslaji kyllä mistä tykkään :heart: Olen aina nauttinut uinnista ja vedessä tekeminen ei tunnu niin raskaalta kuin kuivalla maalla :whistle: :D Kilometrin uin ja verrat päällä, ihan kivasti kulki :D Punnitsin muuten itseni siellä uimahallin vaa´alla ja se näytti 3 kiloa vähemmän kuin meidän kotivaaka :whistle: Meillä on sellainen antiikkinen vaaka kotona ja olen vähän sitä epäillytkin, vaikka ne yleensä onkin kyllä kestäviä ja tarkkoja. Eipä sillä tosin väliä mitä se näyttää, menen kotivaa´an mukaan ja näkeehän tuon nyt peilistäkin missä mennään :D

Ekä, ihana tuo yhteensattuma Pepin nimen ja teidän talonnimen kanssa :) Melkoinen pakkaus se teidän netinne hampaineen :D Meillä oli toinen kaksosista kanssa sellainen, joka puri. Aina kun suuttui, niin otti hampaat avuksi :/ En oikein muista miten se kitkettiin pois, mutta ajan kanssa kyllä häipyi. Kyllä siinä kieltää taidettiin, vaikka pieni olikin. Ei ollut kuitenkaan ihan näin pieni, taisi olla jo lähemmäs 2v silloin. Ja nyt äsken luin tuon Minnihiiren viestin, niin yhdyn kyllä hänen sanoihin, ei varmasti tyttö vielä tahallaan pure. Meillä se toisen kaksosen pureminen oli kyllä ihan tiedostettua, mutta oli tosiaan jo vanhempi.

Minnihiiiri, juu, en loukkaantunut kommenteista ;) :hug: Ja rehellisiä mielipiteitä juuri toivonkin paastoamisesta ja muista :) Itse ajattelin kanssa, että tahdonvoimalla menen läpi sen 5 päivää :kieh: Ja valmistan itseäni kokoajan tuota aikaa varten, eiköhän se siitä! Ja jos ei onnistu, niin sitten ei. Eihän se nyt mikään elämän ja kuoleman asia ole :D

herkuista, en ole antanut Maijalle oikein mitään maistiaisia. On kyllä jotain saanut, mutta aika vähän. Kohta kyllä aion alkaa antamaan enemmänkin maistiaisia, niin tulee maisteltua pikkuhiljaa ennen hoitoon lähtöä.

kieltämisestä, meillä Maijaa ei ole oikein tarvinnut kieltää, touhuaa niin omilla jutuillaan. Ja jos saa käsiinsä jotain mitä ei saisi ottaa, niin otan sen pois. Huutoa voi välillä tulla, mutta sitäpä tähän maahan mahtuu... Älkää käsittäkö väärin, en todellakaan huudata lastani, mutta johdonmukaisuus ja säännöt täytyy olla, muuten ei pärjätä :) Ja kodin turvassa on hyvä oppia, että kaikkea ei voi saada ;) Varsinkaan jos niistä on vaara itselle tai muille.

äippä78, siitä kotiinjättämisestä.. Minä olen sitä mieltä, että pärjää ihan hienosti, jos on tuttu ja turvallinen paikka. Itselle voi olla tosi kova paikka olla erossa pienestä, mutta myös häämatka miehen kanssa kahdestaan on tärkeä... Siinä on miettimistä, mutta ihan taatusti pikkuinen pärjää tuon ajan :) Meillähän oli tuo tyttö 2v8kk, kun syksyllä olimme sen 2 viikkoa lomalla. Kova oli ikävä äidillä ja olihan tyttö ja poikakin tietenkin ikävöineet. Hyvin oli kuitenkin sujunut tuo aika mummolassa, eikä sen jälkeen ole tullut mitään takapakkia asioissa.

liikkumisesta ja touhuamisesta , Maikkuli menee jo vikkelästi itseään vedellen ympäri kotia toisten perässä. Istuu tukevasti, eikä enää juuri horjahtele. Nousee konttausasentoon ja hytkyttää itseään kovasti, jalkoja jo liikuttaa, mutta käsiä ei vielä tohdi siirtää. Eilen nousi olohuoneessa olevaa arkkua vasten polvilleen :eek: Onneksi olin vieressä, koska kaatui siitä sitten syliin! Tarkkana saa olla kuin porkkana!

Meillä on nyt nukuttu vähän huonosti päikkäreitä. Niitä tulee useita ja pikkupätkiä. Maijalla on pientä nuhaa ja epäilen, josko tulisi taas uusia hampaita. Yöt kun nukkuu, niin en valittele :)

Nyt Maija meinaa syödä esikoisen leirikirjeen, joten pakko mennä :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:

 
Uusi vuosi ja uudet kujeet. Vuosi vaihtui rauhallisissa merkeissä eikä ne paukkumiset näyttäneet tytön unia häirittevän.

Oon muuten pohtinu itekki tuota samaa asiaa kuin äippä78. Häät ovat ensi kesänä ja häämatkalle pitäisi päästä. Lasta en missään nimessä HÄÄmatkalle halua, niin rakas kuin tuo touhuaja minulle on. Häämatka kun on häämatka. Ihan normaali matka on ihan eri asia. Me saatetaan matkalle lähteä jo loppukesästä, mutta mitään ei olla vielä päätetty.
Meillä tuota matkaan lähtöä helpottaa se, että neiti on ollu jo hoijossa, yökylässäkin, ja hyvin on mennyt. Vaikka toisaalta tuntuu kamalalta jättää pieni niin pitkäksi aikaa, mutta eiköhän hän tosiaan pärjää, paremmin kuin äitinsä. :LOL:

Samaan teemaan liittyen, myös täällä ollaan puottamassa hieman (noin 20kg) painoa. Jos kesäksi saisi sen 5-10kg pois niin loput voisi sitten sitä seuraavaksi kesäksi. Olin syksyllä noissa painonvartijoissa, mutta se jäi. Nyt yritetään yhessä sulhon kanssa puottaa (voittaja saa päättää häämatkan päämäärän.. ;) ).

Noista herkuista.. Meän tyttö on saanu vaikka ja mitä herkkua. Pääsääntösesti yritän, ettei mitään makeaa, mutta kylässä (varsinkin isovanhempien luona) neiti saa yhtä sun toista (kakkua, jäätelöä..), vaikka kuinka kiellän. Vaan oompa huomanu, ettei minun sanomisiani tytön ruoan suhteen oteta oikein vakavasti varsinkaan toisessa mummolassa(kun onhan sitä ennenkin syötetty ja terveitä lapsia on kasvanu..).

Minäkin näin sen Vauva-lehden kannen, missä kehotettiin välttämään Ei -sanaa (meille tulee se lehti, mutten oo kerenny lukemaan). Ei kyllä ole käyny mielessäkään olla kieltämättä kun tyttö on ollu iskemässä hampaitaan johtoon (ja meillä niitä johtoja piisaa vaikka muille jakaa). Kyllä sillon sanotaan kovemmin, että ei saa ja aika hyvin näyttää tehoavankin, ainakin hetkeksi pää kääntyy ja saan oikein valloittavan hymyn..

Tuota noin.. Olenko ainoa, joka ei käy vauvan kans päivittäin ulkona eikä koe siitä ees huonoa omaa tuntoa?? Ei vaan tule lähettyä joka päivä eikä asiaa auta tämä toisessa kerroksessa asuminen eikä ole hissiä, vaikka eipä tuo nyt niin paljoa vaivaa tuota, etteikö vois muka lähteä. Laiska, mikä laiska.

Vaan jospa tässä on nyt jaariteltu tarpeeksi.

Hemppu ja neitonen kohta 8kk
 
Herkuista: en oo antanu enkä anna :LOL: :D . Soseita saanu vasta kuukauden, ja puuroakin syö. Jos yhtään kankeeta ruokaa, oksentaa, pitää olla tosi sileetä, että eipä se kyl edes kykenis syömään herkkuja. Esikoisen kanssa nipotin kauan ja yritän parhaani tänkin kaa et herkut tulis kuvioihin vasta myöhemmin. :wave:
Liikkuminen: Eevalla on ollu tosi jämäkkä selkä jo 4-5kk:sta joten on jo sieltä asti istunut hyvin. Tais olla 5kk kun alko istuun tuetta selkä suorassa. Näytin neuvolassa selän ja sanoivat että hyvin tätä voi istuttaa ku onnistuu kerran jo. :)
Sitterissä touhuaa lelukorin vieressä, kävelytuolilla paahtanu meneen huoneesta toiseen...alotti senkin 4-5kk:na :D . Polkee meneen ja tutkii kaikkee. Saapi olla tarkkana sen kaa.
Lattialla mahallaan ja selällään välillä(liian vähän). Kääntyi 3kk ekan kerran. Pyörii ympäri ja peruuttaa mutta ei ryömi ja konttaa. Eikä nouse ite istuun vaan se on nostettava istumaan.
Hemppu81: Pyrin ulkoiluttaan tyttöö joka pvä joko parvekkeella nukuttaen tai muuten lenkil mut en kuole jos päivä jää välistä. Asun myös 2. kerroksessa(luhtitalo) ilman hissiä siis joten ymmärrän ettei huvita rynkyttää joka päivä vaunuja alas ja ylös.

Fangis ja Eeva 7kk.
 
Vuosi tosiaan vaihtui taas :eek: :D kohta meidän vauvat jo viettää 1v synttäreitään!!Hui sentään kun aika menee äkkiä .
Meillä sitten nukuttiin vaikka raketit paukkui lujaa :) ei kertaakaan kumpikaa pojista herännyt =) hyvä niin vaikka olinkin varautunut siihen ettei varmasti pojat nuku siinä rakettimetelissä mitä täälä oli.ite ei ammuttu yhtään rakettia enkä edes jaksanut niitä yhtään ikkunoista tuijotella...

kääk meillä taitaa sitten olla vesirokko :eek: ihmettelenn vaan ku ei esikko sitä oo saanut....no eiköhän se sillekkin tuu,jos se nyt sitä on. kovasti ainakin alkaa näyttää vesirokolta vaikkei kuumetta oo.

herkkuja en oo antanut vielä.oon aika tarkka niiden suhteen...vielä kun pärjätään ilman eikä osaa pyytää niin en anna :D riittää että tappelen ton isomman herkkujen syönnin kans :kieh:

liikkuu ja touhuaa nyt tosi paljon!!Sanoinki miehelle että nyyh meillä ei enää oo pientä vauvaa :'( tuo menee mahdotonta vauhtia huoneesta toiseen ja tottakai isoveljen perässä myös. viihtyy kyllä yksinkin esim.leikkihuonees tonkimassa laatikoita/leluja ja on kyllä niin utelias vauva että se viihtyy liianki hyvin :) en oo tottunu tälläseen kun esikko oli aivan toisen tyyppinen! :heart: :heart:

Hoidossa ei oo ollu vielä missään eikä meillä oo ollu tarvetta antaakkaan.miehen kans kyllä ollaan puhuttukin et ei me kyllä edes annettas vielä kellekkään :ashamed:

no nyt tuola kuuluu huuto.... :wave:
 
kylläpäs parasta aikaa on sitten reipas!olisipa minullakin virtaa samallalailla ja heti aamusta,mutta en kyllä viikolla pääsisi 6 uimaan kun mies menee 7 töihin aina.se uiminen olis kans mun juttu.

herkuistaniin millasia herkkuja voi 8kk ikäselle sitte oikein antaa?meillä ei olla syöty vielä kuin nuita 5-6kk mössöjä,paria 8kk mössöä kokeiltiin silleen,että oon sauvasekottimella soseuttanu ne,meillä kun ruvetaan heti yökkimään jos vähänkin isompi palanen jää siihen,joskus ihan pelkkä sosekki yökkäyttää.ainut mitä olen kokeillu on mandariini silleen et mehut puristan jessin suuhun suoraan.ja se on meillä herkkua.voiko siis antaa jtn mehua,luinko oikein?

hemppu81me ei käyä koskaan ulkona muuten kuin nukkumassa pari krt päivässä vaunuissa.kerran vaan on käyty pulkkareissussa ja kylläpäs siitä tykättiinkin kovasti,kokoajan kuulu ääntä peittojen seasta pulkasta kun katteli mielissään maisemia,täytys ottaa seki nyt tavaksi.sais vaan aikaseksi =)

kukas se kysyikään että uskaltaako jättää lasta hoitoon 2 viikoksi?kyllä uskaltaa kun on tuttu hoitaja ja se totuttelu kannattaa alottaa hyvissä ajoin ennen matkaan lähtöä.minäkin lähen sinne kiinaan toukokuussa ja vain viikoksi,kamalaa miettiä et miten onnistuu seki reissu kun vielä ollaan tissillä kokoajan eikä vähenemistä näy.

lattialla olostameillä jessi on ihan pienestä alkaen ollu lattialla paljon ja kaikki on opittu hyvissä ajoin,kääntymiset,ryömimään ja konttamaan ja nouseen&kiipeileen.viihtyy siis todella hyvin siellä,lelut on pitkin olohuoneen lattiaa niin äiti saa häärätä keittiössä rauhassa :)

jaahas mutta täytyy lapset mennä kylvettään pikku hiljaa.moikka!

virpi ja jessi
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Bruschetta: Kamala lääkärikäynti teillä! Miten ne voin noin pitkään laittaa odotuttamaan? Itse olen joskus joutunut puoli tuntia odottamaan, ja sekin tuntuu jo pitkältä.. me käymme tosin ystävälläni, joka on lääkäri, hänellä on kotona vastaanotto. Tosin täällä Belgiassa on hiukan eri systeemit, mutta saisivat kyllä Suomessakin tehdä asialle jotain, ei kukaan voi vauvan kanssa yli tuntia odottaa lääkärille pääsyä!

Parasta aikaa: Minä olen paastonnut pari kertaa nuorempana, ekat kolme päivää on tosi rankkoja, sit helpottaa ja on ihana olo! Tosin siinä viidennen päivän tienoolla alkaa tekeen mieli ihan mitä tahansa ruokaa, ja sitä vaan ajattelee ruokaa... ja kaikkia niitä ihania tavallisiakin ruokia mitä syö kunhan paasto loppuu. Paaston lopetus on todellakin se hankalin juttu; itse paastosin 7 päivää molemmilla kerroilla, ja molemmilla kerroilla meni lopetus persiilleen... eli siis herkuttelin kunnes oksensin. Ihan kamalaa, mutta niinkin voi käydä. Kyse ei siis ollut mistään bulimiasta, vaan siitä, että elimistö on saanut pelkästään nestettä 7 päivää ja sit kun ahtaa hampparin sisuksiin, niin se ei tehny kovin hyvää... Mutta itselleni on paastosta jäänyt positiivinen fiilis, joten tsemppiä vaan kovasti paastolle! Kannattaa se lopetus suunnitella hyvissä ajoin etujäteen ja pitää siitä kiinni, perheen tsemppausta tarvitaan myös ja paljon!

Laihdutuksesta olette paljon kirjoitelleet, mulla kesän aikana putos paino ihan normilukemiin ja allekin jo, ihan vaan jotta saan taas näin kevään mittaan kerättyä ne 20kg :D Hehe, tosi hassua olla taas raskaana.. ei mitään oireita niinku ei pojaltakaan, hyvä kun muistan ees olevani raskaana.. mutta kyllä tässä 100% raskaana ollaan, ekassa ultrassakin käytiin koko perheen voimin :) Mutta tsemppiä vaan kaikille painonpudottajille! Liityn seuraan sit taas heti vauvan synnyttyä ;)

Meillä on ollut vähän kurja viikko, toinen meidän hevosista joutui sairaalaan.. sukukalleus on pahasti turvoksissa, ilmeisesti saanut potkun meidän tammalta. Onneksi sairaala on aika lähellä, käymme päivittäin katsomassa. Ennuste ei ole kovin hyvä, mutta ihmettä tässä odotellaan.. kyseessä on kuitenkin vasta puolitoistavuotias orivarsa :(

Poika sensijaan on edelleenkin aina niin iloinen ja nauravainen, terveenäkin on pysynyt! Tuossa juuri leikkimaotlla leikkii soittopelin kanssa =)

t. balou & dude ensviikolla 8kk
 
Meillä Samu on saanut maistaa ns. herkkuja jonkin verran.
Olen antanut sen maistaa jugurttia, vanukasta, mehua, maksamakkaraa (ihan vain pikku riikkisen palasen), namia olen antanut hieman maistaa, mutta en enempää, ettei vaan jää koukkuun. Sekin oli harha laukaus minulta. :ashamed:
Kaikki ovat maistuneet pojalle, eikä mistään ole tullut minkäänlaisia oireita.
Kaikkia noita olen antanut maistaa vain pikkuisen.

Nyt olen koittanut enemmän syöttää Samulle 8kk soseita.
Hyvin välillä maistuu, eikä paljoa kakoa, mutta toisinaan sitten kakoo aika paljonkin. No sitä kakoamista tapahtuu välillä 5kk soseittenkin kanssa.

Samu kun makaa lattialla, niin se kyllä pyörii jo ympäri, mutta ei vielä ryömi ym.
Kääntynyt selälleen se on jo 1,5kk iässä, joten aikaisin oppi sen.
Nyt osaa jo melkein pinsetti otteen, mutta hieman on vielä hakusessa.
Seisominen sylissä on Samun mielestä kaikista kivointa ja varsinkin kun saa pomppia seisovilleen.
Hyppykiikku on myös ollut kova sana ja siinä viihdytään aika pitkään, kuin myös syöttötuolissa. Tänään annoin ekaa kertaa ruokaa Samulle, kun istui syöttötuolissa. Hieman se oli sotkuista touhua, mutta suurinosa kumminkin meni suuhun. =)

Balou Mä olen myös tuota mieltä, ettei pientä vauvaa saa antaa odotuttaa lääkärille pääsyä noin kauan.
Kyllä mä vielä sen tunnin ymmärrän, mutta kun sitten olisi vielä sen päälle pitänyt odotella parikin tuntia, niin se menee jo yli hilseen.
Mä olen nykyisin sitä mieltä, että vauvallakin pitää olla pää kainalossa ennen kuin se pääsee lääkärille. Todella ärsyttävää. |O
No toivotaan että seuraavalla kerralla pääsisi oikeaan aikaan lääkärille, edes suurin piirtein.

Samu on myös nyt ruvennut puremaan mua.
Sillä on kaksi alahammasta ja vasen ylähammas.
Toinenkin ylähammas melkein jo pilkistää ikenestä.
Samusta on hauskaa, kun mua sattuu, varsinkin kun sanon kovempaa au.
Se vaan tuntuu innostuvan siitä.
Sitten se on myös ruvennut narskuttamaan hampaitaan yhteen.

Tänään oli joku ihmeen keskustelu isomman pojan kanssa (3v), pyllystä. :D
No aina kun sanoin pylly, niin Samua rupesi aivan kamalasti naurattamaan.
Kokeilin vielä myöhemmin sanoa Samulle pylly, niin jo poika taas nauroi melkein maha kippurassa. :D Arvatkaas vaan rupesiko muakin naurattamaan kamalasti.

Mutta nyt pitää mennä laittamaan tuo Miro 3v nukkumaan.
Rupeaa olemaan jo niin väsynyt, että sen huomaa taas käytöksestä.

T: B
 
Iltaa vielä :)

Olin siskon kanssa Tupperkutsuilla, otin pojan mukaan ja oli ihan kiva olla vain yhden lapsen kanssa. Vaikka kyllähän siellä sitten ihmeteltiin ja laskettiin kovasti, että montakos niitä on teillä jo :eek: Enhän minäkään kenellekään mene ihmettelemään, että ai, onko teillä vaan kaksi lasta, voi voi :D No, minä olen niiiin ylpeä tästä katraastani, että tälläinen suuri rikkaus on meille voitu suoda, jotta ei paljon purista tuollaiset ihmettelyt ;)

Kiitos virpille kauniista sanoista :hug: :) En kait minä nyt niin reipas ole, mutta osuu vaan kivasti tuollainen aamumahdollisuus ;) Se on niin hermoja lepuuttavaa kulkea tuolla ulkona aamunhämärässä, kun kaikki vasta heräilee. Ja kun tulee kotiin, niin on koko päivä vielä edessä ja energinen olo heti aamusta :)

balou, voi heppaparkaa :'( Toivotaan, että kaikki kääntyisi kuitenkin hyvinpäin :hug: Kiitos myös paastokertomuksesta! Juuri tuo lopetus minua kovasti jännittää, mutta se on hyvä vinkki, että suunnittelee sen lopun oikein hyvin! Äitipuoleni tuossa tänään juuri kertoi, että oli aikoinaan myös paastonnut ja sanoi ihan samaa, että kolme ekaa päivää oli ihan hirveitä... No, kohta nähdään miten mä täällä sinkoilen palstalla :LOL: Se myyjäkin siellä kaupassa sanoi, että voi tulla tosi rajuja vatsaväänteitä, jos menee heti kiskaisemaan vaikka leivän. Täytyy vielä ottaa selvää paremmin tuosta lopettamisesta!

Mutta nyt mä taidankin sitten painua pehkuihin, aamulla on lenkki edessä taas :)

Ai niin, sain tänään Eisbärchen lämpöpussin postista, se on iiiiihanaaa :heart: :D Huomiseksi on luvattu kovempaa pakkasta, niin päästään heti testaamaan :)

Mutta nyt, öitä :wave:

Parasta aikaa ja Maija-kulta :heart:
 
Parasta aikaa,
mitä meinaat pukea sinne lämpöpussiin Maijalle?
Mulla tuo sama, mutta vielä arveluttaa mitä sinne pukis. Tänään kun oltiin kaupoilla laitoin ihan toppapuvun, villasukat, tumput, kypärämyssyn ja pipon. En vetänyt sitä pussin suuta suppuun vaan oli ihan avoimena. Lämmin oli tyttö, muttei hikinen.
Jotenkin tuntuis ihan järjenvastaselta laittaa sinne pussiin tyyliin sisävaatteissa... :whistle:
 
Lanella
Moikka, pääsiskö tänne mukaan 20.4.2007, 2900g ja 49cm tytteli äiteineen?



Tänne tuli sitten vatsatauti ja on ollu aika pitkään. Ens viikolla eka neuvola espoossa ja jännittää, et löydetäänkö edes sinne.
 
pikapikapikapikapikaa kommentoin. Lueskelemassa olen käynyt teidän juttuja aina silloin tällöin, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitettua. Nyt vaan osui tuo lämpöpussijuttu silmään, niin aattelin laittaa pari riviä.

Meillä on Emma-merkkinen (Eisbärchenin pussia vastaava pussi), jossa tytöllä on ollut nyt syksystä näille parin asteen pakkasille body+puolipotkarit/housut+sukat ja niiden päällä toppapuku, toppatöppöset ja kunnon korvaläpällinen villapipo. Hanskoja en ole laittanut, kun käsiä ei saa tuosta -06 pakkauksen puvusta ulos. Tosin kädet ovatkin siellä pussin sisällä, joten eivät ole olleet kylmät. Paitsi tänään oli ekan kerran saanut hivutettua kädet ulos pussista. Lämmin on tytöllä ollut, kun pussista olen ottanut; niska, selkä, kädet, jalat jne. Melkein enemmin kuuma kuin mitenkään kylmä. Olen laittanut pussin ihan kiinni ja vaunujen jalkapeitteen vielä päälle (lähinnä siksi, että pussin alaosassa ei ole fleeceä, joten voi olla viileämpi, kun ei vielä ole iässä, missä kenkiä käytetään) Mennis luulen, että tossa lämpöpussissa voi pitää sisävaatteissa ihan alkusyksystä.

Meilläkin menee nykyään jo mukavasti, kun Nooralla on ollut rytmiä elämässä (äiti onnistunut saamaan jotain hyvää aikaan) parisen kuukautta. Päikkäreitä alkoi nukkumaan vaunuissa ja sisälläkin, missä jäävät tosin aina hieman lyhyemmiksi. Unille menee vielä melkein aina samoihin aikoihin. Lattialla touhuaa kovasti ja yritys on hyvä kymmenen päästä eteenpäin. Isänsä veikkaa, että lähtee liikkeelle (konttamaan) vielä tällä viikolla. Puhetta tulee paljon, neuvolassa sanoivat, että monipuolisesti jokeltaa, näkee, että lapsen kanssa on juteltu ja loruteltu. Tuntuu kivalta tuo, kun välillä on olen ollut niin huono äiti-fiiliksillä. Varsinkin tuon alun koliikin aikana ja vielä jälkikäteen siitä johtuneen väsymyksen takia. Osasin hyvin syyllistää itseni, miksi vauva itkee, että teen jotain väärin. Mieheni onneksi antoi moneen kertaan "synninpäästön" minulle.

Ja asiaan...Eli mitäs vielä. Hampaita on pari. Kiinteitä syödään, lähinnä kaupan. Omat tekoseni kävivät hyvin kaupaksi siihen asti, kunnes tuli ripulitauti. Meillä täällä Nokialla joku onnellinen avasi jätevesihanan. 2 vk tyttö ripuloi eikä tullut mieleen antaa mitään vahvaa sinne mahaan, kun oksetti ja ripuloi. Sitten kun piti taas syödä hedelmäsoseiden lisäksi liha- ja vihannessoseita, ei kelvanneetkaan alkuun, ei minun tekemät eikä kaupan, nyt menee jo kaupan. Olen ovelasti yrittänyt sekoittaa aina jotain paloja omia tekeleitäni joukkoon. Painoa oli 8 kk iässä 8300 gr (laihtui 500 gr tuon ripulin aikana) ja pit. 73.2 cm.

Tuon paskavesijupakan takia täällä ns. leikitään edelleen vedellä ja käsideseillä. Meni siinä joulukin vähän erilailla kun piti. Oli tarkoitus, että Nooralla olisi ollut ihana ensimmäinen joulu täällä kaikkien läheisten ympäröimänä, juu ei sitten! Mummuloissa vierailtiin sitä enemmän eli kotona ei juuri oltu. Tyttö oli ollut kiltti, kun sai niin paljon lahjoja. Lahjoja enemmän tosin avaamishetkellä kiinnosti ne narut. Äiti ja iskä ei olleet olleet kilttejä, kun ei tullut mitään. Totuu tosin se, että sovittiin aikuisten kesken, että ei "vaihdella" mitään. Mummeja olisi tosi kiva ollut muistaa jollain ikimuistoisella, mutta toi kuukauden sairastelu meidän perheessä vei hieman voimia joulun laitosta. Kun ei tiedetty tullaanko jouluksi edes terveiksi ja miten tämän veden kanssa pelataan.

Sellaista tänne. Täällä tsemppaan kaikkia laihduttajia! Itselläkin olisi pudotettavaa kohtalaisen paljon, ei kehtaa mainita edes kilomääriä. Mutta jumppaliput ostetaan tällä viikolla ja Nutrilettit on kaivettu kaapista (sain työpaikan kautta ilmaiseksi), jos niillä pääsisi alkuun.

Eli Noro (=Moro nokialaisittain) Oikein ihania talvipäiviä kaikille teille pikkuisten sullopalleroiden äideille! ja tietty koko perheelle.

 
:wave:

Tulinpa ennen nukkumaan menoa vielä kuulumiset lukemaan. Koukussako :whistle:

Balou toivottavasti heppa paranee :hug:

Bruschetta meillä kanssa naurattaa nuo sanat missä on P-kirjainta. Pitkään ollut jo kestosuosikkina "pappa" ja sillä saa takuuvarmat naurut. Nyt jouluna leikittiin "tip tap tip tap" ja se naurattaa kanssa. :heart:

Kieltämisestä minusta tuntuu niin hassulle ajatella edes että jotkut jo joutuvat kieltämään pieniään :D Ei siis pahalla, vaan meillä kun tuo ukkeli makoilee lattialla ja liikkuu enintään sen 3 metriä johonkin suuntaan, niin en ole vielä joutunut kieltämään. Ainoa on jos sylissä repii mun kaulakorua. Peetu on nyt oppinut puistamaan päätä kun sanon ei ja sekös se hauskaa onkin :heart: Välillä sitten nyökytän ja sanon että joo niin toinen vaan puistaa ei. Suloista :heart:

Peetun tauti meni äkkiä ohi, mutta nyt on mies kuumeessa ja vatsataudissa, nukkunut koko päivän. Että sellainen isyysloma :/

Millasia annoksia teillä syödään puuroa? Mä olen tähän saakka tehny niin et puol desiä hiutaleita ja desi vettä. Sit alko tuntumaan et se loppuu aina kesken. Tänään tein sit niin et desi hiutaleita ja kaks vettä ja sosetta viel lisäksi. Ja kaikki meni parempiin suihin. Nyt onkin kyllä pitänyt öisin antaa pariin otteeseen maitoa, josko tuo isompi puuroannos ois ratkaisu siihen pulmaan.


Herkkuja
meillä on Peetu saanut hyvin vähän. Ihan pieniä murusia jotain joskus mut epäilen ettei niin pienet muruset voi ees maistua millekkään. 8kk soseita en ole vielä kokeillut, mutta eipä tuo onneksi ole kakonut vaikka olen noita omatekoisia jättänyt tarkoituksella vähän rakeisemmiksi.

Mulla piti olla paljon asiaa, mutta sama pää kesät talvet, joten :wave:

Kirjoitelkaa ahkerasti!

Koukussa oleva Tiitteräinen ja pikku-Peetuli :heart:
 
lemmenlaiva
HEIPPA VAAN!

Meillä kontataan hurjaakin hurjempaa vauhtia ja hetken aikaa jaksetaan seistäkkin tukea vasten. Tänäänkin nousi keittiöjakkaraa vasten itse. Joku on tainnut käydä vaihtamassa meiltä vauvan pois. Huomaa että alkaa ymmärtämään puhetta.. Kuten EI sanan! :LOL:

Meillä syödään 8kk ruokia eikä minkäänlaista kakomista, sormiruokana olen antanut banaanin paloja ja maissinaksuja. Mitään muuta ylimääräsitä tyttö ei ole saanut, olen aika tarkka! Paitsi että jouluaattona piparitaikinaa maistoi pikkiriikkisen palan.

Lämpöpussikeskusteluun.. Minulla ei ole tuota lämpöpussia, van Brion fleesemakuupussi, joka mielestäni on lähes yhtä lämmin kuin tuo Eisbärchen.

Jokeltelua meilla on mammammaa ja paapaapaa.. Kovasti tyttö tykkää kun laulelen muskari lauluja... varmaan sen sata kertaa päivässä. Aina mä jotain lurittelen. Uskoisin että tytöstä tulee musikaalinen, tai ainakin josnkinlainen rytmitaju tulee. Heti kun vain paikallinen kansantanssi ryhmä tytön huolii, niin varmasti aloittaa tanhuamaan.. tai sitten naisvoimisteluun.

Puuroa meillä menee just toi desi/puol desiä, kuten tiitteräisellä on mennyt. Tähän asti olen sekoittanut nuita kaupan hedelmäsoseita ja tänään sitten laitoin pakkasesta mustikoita, ja avot! Puuro meni kuin kuumille kiville!!!!

Nukkumaan tyttö siirrettiin omaan sänkyyn, ja on siihen jo melkein tottunut. Kerran yössä joudun käymään silittämässä, mutta se on korkeintaan joku viiden minuutin juttu. Ja untakin riittää edelleen 10-12 tuntia yössään.
Päiväunia meillä nukutaan klo.12-16 välillä n.3 tuntia ulkona, joskus tyttö aamulla nukkuu puolen tunnin/ tunnin tirsat sisällä.

Mä liityin keventäjiin ja ens viikolla menen painonvartijoihin. Että jos koklais tällästa tupla laihtumista :LOL: :LOL: Tavoitteena nyt aluksi 10kg.
Laitoin eilen ja tänään työhakemukset pariin paikkaan.. Tiedä vaikka vaihtas tässä äitiysloman jälkeen työpaikkaakin.
Oletteko laittaneet jo hoitovapaa hakemukset menemään?? Voi että mua niin kyrsii nuo kelan jutut!!! :kieh: :kieh:

Käytättekö muutes kylpyvedessä mitään? Tai pesettekö lapsianne jollain saippualla tms?? Minä laitoin eka kerran viime viikolla kylpyveteen öljyä, tähän asti ollaan ihan pelkällä vedellä pesty. Tytölläiho tosi loistava, ja ei olla nähty tarpeellisene mitään näitä öljyjä tms. Nyt vain tahdoin kokeilla huvikseni..

Mutta, nyt nukkumaan!!

**Lemmanlaiva ja Nukkuva Hymy**

*******muoks********
:heart: LÄMPIMÄSTI TERVETULOA LANELLA :heart: Kerro itsestäsi lisää!
 
Rinsessan äite onpas teillä ollut rankka joulun seutu, kauheita tollaset jutut, vaikkakin inhimillisestä erehdyksestä ja huonosta suunnittelusta johtuvatkin. Loppukaneetista päätellen, huumoria on kuitenkin vielä jäljellä.

En olekaan muistanut kiitellä uudesta pinosta, joten kiitos =) .

Ja [/b]Lanella tervetuloa mukaan.

Me oltiin eilen useamman tunnin yhden kaverin luona leikkimässä, ja tänään hän soitti aamulla, että heidän lapsi oli alkanut ripuloimaan :eek: , nyt pitää vaan toivoa, että oltais siltä säästytty :ashamed: .

Minä käyn itseni kanssa vuoropuhelua siitä, että olenko onnellisempi jos laihdun vai kun saan herkutella :whistle: , no jos nyt kuitenkin koitan tarkastella näitä kovasti lipsuneita ruokailutottumuksia, oikeesti olen kuitenkin sitä mieltä, että pienilläkin muutoksilla voisi saada tuloksia aikaan, kun kuitenkin oikeesti olen vielä normaalipainon rajoissa. Lähinnä pitäis saada itseään liikutettua, kun kiinteytys on sitä mitä tarvitsisin, toi vatsan seutu ja reidet on ne ongelmakohdat. No tulipas itsekeskeistä vuodatusta :/ .

Miehellä on loppuviikko vapaata, nyt häipyi tosta viemään autoa pesuun ja määräaikaishuoltoon. On sitten puhtaaseen autoon kivempi asentaa kattotelineet ja boxi.

Joko olette kuusen laittaneet pihalle? Mie en jotenkin raaskis, viksuinta olis laittaa se pihalle nyt kun mies on kotona, mutta toisaalta kun se ei karise, niin voishan se olla loppiaisen yli ja maanantaina jos sen veisi.

Mun pitäisi käydä kaupoilla, tyttö tarvitsisi ruskeaan takkiin sopivat toppahousut, mutta tuntuuu, että joka paikasta on 120 senttiset loppuneet.

Ei nyt on kuitenkin siirryttävä taas perheen äidin rooliin, ruoka odottaa tekijäänsä, ja kohta voisikin sitten jo lähteä ulkoilemaan.

T:Minnihiiri
 
Hyvää uutta vuotta toukokuiset!!

Täällä vuodenvaihde meni tosi heikoissa tunnelmissa, nimittäin sairaalassa. Pojan flunssa meni niin pahasti keuhkoputkiin, että jouduttiin osastolle kolmeksi yöksi. Allergiajuttujen päälle tutkitaan nyt astmaa, koska koko syksy on mennyt sairastellessa :(
Jouluna onneksi poika oli vielä kunnossa ja mukavasti meni pakettien availu. Aika poikki tuntui kyllä olevan kaikesta hässäkästä, ja varmaan teki jo silloin flunssa (ja hampaat) tuloaan. Hamppeja on nyt sitten jo neljä ja uutena juttuna tuli myös eka kunnon sana "äiti" :heart:
Pikku hiljaa aletaan siis palata arkeen, vaikkakin kaikki rytmit ja syömiset on ihan hukassa. Osastolla ollessa oli tippaan päätyminen lähellä, kun nestettä meni vaan neljä-viisi desiä vuorokaudessa :'( Nyt sitten aloitellaan kiinteitä tavallaan ihan uudestaan, kun vähitellen alkaa maistumaan. Huhhuh. Kaikenlaista sitä tulee vastaan, mutta onneksi on niin urhea tuo pikku potilas :heart:

En ole paljon ehtinyt teidän juttuja lukea.. Rinsessan äite, teillä kävi tosi ikävästi!! Voimia arkeen paluuseen sinnekin suuntaan :hug: Ja muille sairastelijoille myös! Harmittaa kamalasti, kun koko vauva-aika menee tässä tervettä päivää odotellessa :| Mutta osaapa sitten ainakin nauttia pienistä hyvistä asioista, kuten siitä että saa olla kotona =)

Mutta nyt :wave:

vilmis ja poika reilut 7kk :heart:
 
Lanella lisää teidät etusivulle jaTervetuloa mukaan :hug:

Balou Hepalle paljon paranemishaleja :hug:

Lämpöpusseista Meillä kans toi Emman pussi ja jossain vaihees jo aiemmin selitinkin mitä kaikkea sinne alle tumppaan, mutta koskaan ei tyttö ole ollut hikinen.

Vilmis Ompas teillä ollut kurja uusi vuosi, mutta hyvä jos poika nyt kunnossa :hug:

Minnihiiri Meillä kuusi ja kaikki koristeet edelleen paikoillaan...josko viikonloppuna ottais pois.


Rinsessan äite Ai te ootte kans täältäpäin..Me asutaan Ylöjärvellä ja Mennis treella, joten meitähän täälä onkin "paljon". Ollaan tapailtukin 2plusporukalla. Ens viikolla treffit meillä, tervetuloa!

No nyt on mentävä
:wave: :wave:

Kippana ja Sirppana :heart:
 
Heippa!

Konsta on ollu kovassa nuhassa tapaninpäivästä asti, uudenvuodenpäivänä alkoi lisäksi yskiminen ja röhiseminen, käytiin sillon päivystyksessä. Keuhkot kuunneltiin ja puhtaat oli, lääkäri kurkkas myös korviin ja sano että molemmat punoittaa hieman. Määräs varmuuden vuoksi labrat kun sanoi ettei viitsisi turhaan ab-kuuria syöttää. Tulehdusarvo oli normaali, joten ab-kuuria ei sitten tarvittu. Yskänlääkereseptin anto. Nuha ja yskä jatkuu edelleen ja miehen kanssa tultiin siihen tulokseen että jos maanantaihin mennessä ei oo mitään muutosta tapahtunu niin sitten mennään uudelleen näytille. Ilmeisesti kyseessä on vaan ärhäkkä virus. Onneksi Konsta on syöny ja juonu normaalisti ja on ihan pirteä poika. Öihin helpotusta on tuonu yskänlääke, mutta kyllä tässä kaikkien unet on kärsineet. huh huh sanon minä :(

Tuntuu kaikilla olevan kova laihdutus päällä :D Mulla palautu paino lähtölukemiin imetyksen myötä, mutta ajattelin kyllä alkaa kiinnittämään huomiota terveellisiin elämäntapoihin, kun on ollu viimeaikoina jotenkin vetämätön ja väsynyt olo (siis huolimatta Konstan sairastelusta). Kävin apteekista ostamassa Multivitaa ja sitten hain luontaistuotekaupasta Aloe Vera-mehua ja pellavansiemenöljyä. Sitten aion alkaa syömään hieman kevyemmin, liikkumaan enemmän kunhan Konsta tervehtyy ja tekemään jokailta vatsalihasliikkeitä, jotta pääsen tuosta mahanahasta viimeinkin eroon. Vettä oon myös alkanu juomaan enemmän ja mielessä on ollu että ostaisin sellasen detox-puhdistuskuurin ja tekisin sen.

Mä oon ollu tarkkanu ettei Konstalle oo vielä annettu mitään herkkuja. Mies aina välillä kysyy että eikö vois jotain hyvää antaa, mutta mä oon pysyny tiukkana. Konsta syö kyllä itse maissinaksuja, leipää, hedelmiä ym. sokeritonta sormiruokaa.

Tervetuloa joukkoon Lanella!:wave:

Kommentoin joskus myöhemmin lisää, nyt pitää mennä muihin hommiin! :wave:
 

Yhteistyössä