Toukovauvat-07 TAMMIKUU

Moikka!

Käyn vaan pikaiseen ilmoittamassa, että mulla on viikon nettikielto päällä, niin nähdään ensi viikolla :LOL: :LOL:

Kielsin mieheltä iltakaljatissuttelut viikoksi niin lupasin vastaavasti olla koneelta viikon poissa...

:wave:

Satu & Dani 8kk
 
Herkkujen suhteen olen minäkin tarkka. Ei ole tyttö saanut mitään ylimääräistä.

Lattialla meidän tyttö viihtyy hyvin. On pienestä pitäen viihtynyt. Sitterissä aikoinaan pidin vain kun minä olin suihkussa, muuten möhki lattialla.

Meillä ulkoillaan päivittäin, tai siis vien tytön ulos nukkumaan. Nyt vaan tuntuu, että äidillä menee hermot noiden nukuttamiseten kanssa sekä ulos että sisälle :ashamed: . Ennen ulos vain vein vaunuihin ja nukahti, nyt pitää lykkiä 15-20 min että nukahtaa. Sitten kyllä nukkuu noin 2 tuntia. sisälle ei tahdo nukahtaa päikkäreille, tänäänkin aamulla puoli tuntia taistelin ja sitten nukahti vihdoin viimein. Ei malttaisi millään nukkua kun pitää istua ja kontata.

Meillä kielletään kyllä jo. Ei vain oikein tahdo uskoa sitä. olen sitten tehnyt niin, että otan pois sieltä ja siirrän omien lelujen pariin. Kynttilikköjen sähköjohdot ja pistorasiat ovat pop tällä hetkellä.

Haalareista piti vielä kysyä, että onko kenellekään Lennestä ja Remusta kokemusta? Kävin taas eilen niitä haalareita katsomassa.

Olikohan jotakin vielä...nyt on vähän kiire, pitää imuroida ja tunti aikaa. Palataan paremmalla ajalla.
 
Kylpyvedessä ei olla käytetty mitään. Itsekin mietin, että voiskohan sinne jo jotain laittaa?

Puuroa tyttö syö illalla aika moisen satsin, ennen meni koko syvä lautanen, nyt menee ehkä puolet siitä.

Mutta nyt tosiaan :wave:
 
kippana:kiitos lisäyksestä.
lumikko kyseli remu haalarista,meillä pojalla remun haalari,hyvin kestänyt kulutusta ja lämpimänä pitänyt nyt kovemmillakin pakkasilla.
puuroa meillä syödään 1-2dl vaihtelevasti.
Kylpyvedessä meillä ei ole käytetty mitään.

mmamaa:meilläkin oli vasta vesirokko,se on kyllä inhottava lapselle kun kutisee ja ei saa raapia.

no nyt pitää lähtä pyykit laittaan,ennen kun lapset heräävät:)
 
Täytyy minunkin ilmoittautua kun olen ihan koukussa tähän toukokuisiin.Monta kertaa päivässä pitää käydä kurkkimassa.
Olen 32-v. ja perheessä on mies ja 2 neitokaista 4/03 ja 2.5.2007, 3000g ja 51 cm. Kangasalla asutaan elikäs aivan Tampereen kupeessa.

Tämä meidän touko eli Laura osaa jo taitavasti menettää hermonsa, kun ei saa tahtoa läpi. Nytkin raivoaa kun ei pääse tietsikan kimppuun. :kieh: Taitavasti jo istutaan ja aivan pian kontataan. Kierimällä liikutaan tällä hetkellä. Hampaita meillä vielä on nolla.



Töihin paluusta mulla loma on anottu 31.8.2009 asti. Katsotaan sitten lähemmin olenko vuoden loppuun vai palaanko jo syksyllä.

Täällä on ollut puhetta lämpöpusseista. Meillä on se "jääkarhu"pussi ja minä myös olen aika kova toppaan sinne aina kun kelit muuttuu pakkaselle. Muuten mennään syyshaalarilla ja parilla vaatekerralla. Mutta eipä ole neiti valittanut.

Meillä mies lähtee huomenna viikoksi reissuun. ensimmäistä kertaa Lauran aikana noin pitkäksi aikaa. Ennen oli reissussa useammin ja monta viikkoa heti kerralla.

Nyt pitää rientää siivoushommiin. Ens vikolla Lauralla on 8kk neuvola joten viimeistään sieltä kerron terkut, mut voi olla että en malta pysyä pois

Martsi ja Laura
 
Heippa kaikille :wave:

Paljon oli tullut tekstiä, ihanaa :) !

Toivottavasti muistan mitä kaikkea halusin kommentoida... Yritin jo äsken kirjoittaa, mutta kaikki hävisi taas :( En kyllä ollut kovin paljon alkua pisemmällä päässyt :D

Lanella :flower: Tervetuloa mukaan :flower: :)

rinsessan äite voi itku miltä tuo vesiasia kuulosti :hug: Toivotaan, että asia saadaan pian korjattua ja tilanne normaaliksi. Ei ollut montakaan päivää sitten, kun uutisissa siitä jutusta taas oli ja putkissa edelleen häikkää :/ Voimia :hug:

Tiitteräinen Maija syö meillä sellaisesta jälkiruokakiposta puuroa, enkä oikein mittaa sitä tarkasti. Mutta jos sanon, että n. desi hiutaleita, niin se on aika lähelle, ei ainakaan ole sen yli, ehkä alikin. Siihen joukkoon sekoitan sitten vielä hedelmäsosetta lisäksi, kun puuro on valmista. Puuro on kyllä hyvä ilta- ja aamupala, kun huolehtii suolistosta ja pitää nälän loitolla pitkään :)

mennis Laitoin tänään Maijalle päälle bodyn, terälliset potkuhousut, villasukat ja ohuet lapaset, topparukkaset ja -töppöset, kypärälakkimallisen talvimyssyn ja äitiyspakkauksen toppapuvun, huppu vielä päähän. Ja sitten siihen lämpöpussiin, vetoketjut kiinni ja vedin vielä pääosaakin vähän suppuun. Pakkasta oli ulkona -11 kun lähdettiin ja nyt on laskenut tuonne -8 asteeseen. Maija nukkui ulkona reilut 3 tuntia :) Kun juuri äsken hänet sieltä vaunuista pussin sisältä otin, niin jännityksellä avasin vaatteita, että miten oli onnistunut pukeutuminen... Tyttö oli sellainen "ihanan lämmin", ihan kuin olisi nukkunut sisällä :) Eli nappiin meni tällä kertaa :D

lemmenlaiva, minä käytin Maijalla silloin vauvana sitä öljyä joka kerta kylvetettäessä. Ja Maija kylpi silloin kesällä ja syksyllä joka päivä. Nyt ei ihan jokapäivä kylvetä, enkä käytä enää sitä öljyä. Pesen kyllä Maijaa aina sillä, onkohan se Ainu merkkinen...laho pää, en muista :ashamed: , sellainen valkoinen pumppupullo kuitenkin ja kyljessä on vauva kylvyssä :D No, sillä siis pesen Maijan päästä varpaisiin joka pesukerralla. Iho on ollut Maijalla alusta lähtien tosi hyvä.

Minnihiiri, jaiks, toivotaan, että ripuli ei iske teihin :hug: Tuo sinun vuoropuhelu kuulosti niiiiiin tutulta, että repesin kyllä ihan täysin :LOL: :ashamed: Samaa tässä olen miettinyt minäkin (ja varmaan moni muu... :whistle: ), minulla vain se ero, että en todellakaan ole normaalipainossa :headwall: :ashamed: :D Eli, minä en oikein voi ajatellakaan noita herkkuja... Paitsi joskus, en minä ihan askeetiksi aio heittäytyä, sen verran nautin kyllä hyvästä ruoasta ja herkuista :p Mutta jos saavuttaisi sellaisen järjen tuossa asiassa, ettei mopo aina lähde käsistä :whistle: Mulla kun se sitten karkaa niin kauksi :ashamed: Kiinteytystä toivon minäkin, ihan kovasti :) Kävely on ennen ainakin auttanut ja toivon sen tekevän temppunsa vieläkin :saint:
Kuusi meillä on vielä paikoillaan, mutta ei enää kauaa... Minun oli tarkoitus pitää tänään aamupäivällä yläkerran takassa tulia, mutta mies sanoi, että ajoita se tulenpito niin, että poltetaan sitten kuusi takassa, kun hän tulee kotiin :eek: :( No, jonkunverran siitä varisee kyllä neulasia, ei pahasti kuitenkaan. Kaunishan se on kuin mikä, eikä millään raaskisi pois laittaa. Mutta tänään se nyt sitten lähtee. Ajattelin kerätä koristeet tässä pikapuoliin laatikoihin ja laittaa odottamaan ensi joulua :xmas:

vilmis, voi kurja! Voimia ja paranemista :hug: On varmasti ollut raskasta ja pelottavaakin, kun pikkuinen on sairaalaan joutunut :'( Aurinkoa ja terveitä päiviä teille toivotan :hug:

Helinä-83 Paranemista Konstalle :hug: Millainen tuo detox-puhdistuskuuri on? En ole aiemmin kuullutkaan :)

äippä-78, mega-voima- :hug: sulle, kun "joudut" olemaan vähän "jäähyllä" :D

kippana, ei ole varmaa tietoa mannapuurosta, mutta itsestä tuntuisi, että saisi antaa... Meillä syötiin pitkään kaupan puuroja, kun ne vain oli niin helppo tehdä :whistle: Mutta nyt on pistelty ihan tavispuuroja jo useamman viikon ja maistuu todella hyvin Maijalle :) Tein alkuun Maijalle oman satsin ja lopulle porukalle oman johon lisäsin suolaa. Sitten ajattelin, että jätetäämpä se suola kaikilta pois, niin saa Maijankin puuron samasta kattilasta :D Ja oikein hyvin maistuu (jopa minulle, nirsolle.. :ashamed: ) kaikille tuo suolaton versio! Mehukeittojen kanssa sitä syödään ja välillä pakkasesta marjoja sekaan, niin avot :p

lumikko kyselit niistä haalareista... Meillä on ollut joskus kauan sitten Remun talvihaalari ja oli hyvä! Välikausihaalareista löytyy Lenne ja Remu useammaltakin ja olen kovin tyytyväinen :) Lenne varsinkin on osoittautunut todella kestäväksi ja hyväksi! Molemmat varmasti ovat oikein hyviä merkkejä.

Nyt tämä kirjoittelu paisuu taas kuin pullataikina ja Maijakin on niin tyytyväisenä tuossa vieressä :) Isot koululaiset ovat kampaajalla, saapuvat varmaan ihan pian kotiin. Tyttö ja poika menivät päiväunille jo tunti sitten.

Maija heräilee yleensä siinä aamuyöstä ja nostan hänet sitten meidän väliin vielä nukkumaan. Tänä aamuna nukkuikin omassa sängyssään aina 5:35 asti (meillä loistaa nuo kelloradion numerot, niin siitä tulee tarkat ajat :D ), nostin hänet siitä viekkuun ja totesin, että on turha itse enää nukahtaa, koska kello soi 6 aikaan :whistle: Kuiskasin miehelle, että minä lähden jo kävelylle ja soihan sinun kellosi sitten, että herätät koululaiset. Oli pirteä pakkasaamu ja ihmisiä kovasti liikkeellä jo ennen klo 6! Enemmän kuin silloin, kun normaalisti lähden vähän kuuden jälkeen ulos.

Kävimme vielä kävelyllä tytön ja pojan sekä Maijan kanssa ja ostettiin niitä sitruunoita sitä paastoa varten :) Ulkona oli kyllä aikas kylmä, huppuja vedettiin tytön ja pojan hatun päälle vielä, kun leukaa paleli molemmilla. Olivat niiiiin reippaita (mitä nyt tyttö vähän välillä mankui kävelyä :whistle: ) molemmat :heart: Palkinnoksi saivat molemmat valita pienet patukat kaupasta ja äiti sai niitä sitruunoita ja siteitä :kieh: :D Aurinko paistoi koko matkan ja jotenkin oli niin leppoisa tunnelma B) :heart: Näitä päiviä kaipaan varmasti eniten, kun palaan töihin :| Täytyy toivoa, että joka keskiviikko paistaa aurinko ja lapset ovat hyvällä tuulella, kun on kotipäivä :D

No, nyt tämä tosiaan ehkä venyy jaaritteluksi, joten lähden touhuamaan muita hommia! Vein aamulla petivaatteet ulos ja täytyy niitä alkaa laittamaan puhtaisiin lakanoihin ja sänkyihin takaisin.

Kirjoitelkaahan taas :) :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Heippa taas!

Soseet hupeni pakkasesta, joten taas oli tehtävä satsi pakkaseen. Nyt on 21 purkkia terassilla jäähtymässä ja keittiökin on siivottu. Kyllä siinä vaan urakkaa riittää. :)

Parasta aikaa: Tuo detox-kuuri on hieman lempeämpi vaihtoehto paastolle. Siinä kiihdytetään aineenvaihduntaa yrttivalmisteilla. Se kestää noin 2-4 viikkoa ja sen aikana syödään vähän kevyemmin ja jätetään nautintoaineet pois.

Miehen kanssa sovittiin että kuusi lähtee ulos huomenna viikkosiivouksen yhteydessä. Jouluvalot aion kyllä vielä jättää ikkunaan kun ne piristää niin kivasti tän pimeyden keskellä.

Tervetuloa Martsi! :wave:

Kyllä harmitti kun tänäänkin oli aivan ihana päivä ulkona eikä sitten kumminkaan voinu ulos lähteä, jottei tuo Konstan nuha ja köhä tuosta enää pahenis. Konsta nukku ennen tätä räkätautia jokapäivä ainakin yhdet päikkärit ulkona, mutta nyt en oo uskaltanu viedä ulos. Me tehdään Konstan kanssa lähes päivittäin myös vaunulenkkejä ulos, käydään kaupassa, kylässä ym. vaunuilla. Kyllä huomaa eron omassa voinnissa kun ei ulos pääse. :/

Konstalla on tällähetkellä käytössä Lennen haalari ja oon ollu siihen tosi tyytyväinen. Vaikuttaa tosi lämpimältä ja hyvälaatuiselta.

Sen jälkeen kun Konsta oppi ryömimään niin se on alkanu viihtymään paremmin lattialla. Kävelyteline on kuitenkin edelleen ykkönen, mutta silleen vaihtelevasti pidän molemmissa ettei tylsisty lattialla liikaa tai toisaalta taas "mopoilis" kokoajan (niinku tekis jos sais itse päättää :D )

Me ei olla käytetty kylpyvedessä mitään kun Konstalla on aina ollu niin hyvä iho. Öljyä vois kyllä enskerralla kokeilla kun sitä kaapista löytyy.

Edelleen jäi varmaan jotain kommentoimatta, mutta nyt on aika taas poistua. Mukavaa perjantai illan jatkoa kaikille! :wave:
 
Nythän mä en malta pysyä poissa ollenkaan kun vauhtiin pääsin ;)
Kippanakyselit mannapuurosta. En keksi miksi ei voisi antaa ja olen itsekin miettinyt sitä. Mutta ihmettelen vain kun sitä ei ole vauvojen valmispuuroissa ja jauheissa. Riisiä ja muuta löytyy. Vai onko syy se, että mannapuuro on vehnää ja viimeisten viljojen listalla? Ei muuta kun kokeilemaan. Laura elää aika pitkälle valmispuurojen varassa kun on ainut joka meilä syö niitä säännölisesti. Välillä äiti saa innostuksen ja valmistaa itse :saint:
Lumiukko Meillä on ollut paljon Remu haalareita ja aivan yhtä hyviä kun Reimatec. Ja säilynyt hyvin perintönä, ainakin tytöltä töiselle.
Kylpyveteen me ei laiteta mitään, mutta Lauran hiukset pestään Natusanin saippualla. esikoisen kanssa jääi niin järkyttävät kokemukset oljystä etten ihan heti kokeile uudestaan. Silloin sai sellaisia näytepulloja joissa oli vain aukko ja kun piti laittaa pari tippaa niin sieltä tuli vähn enemmän. Oli aika työ pitää lasta ettei huku ammeeseen.
Ai niin laihduttamista täälläkin mietitään. Lopetin juuri joulumakeisten tuhoamis urakan, että olisi helpompi aloittaa :kieh: Paha juttu kun mä näin että kauppaan oli tullut jotain uutuuskarkkeja. Olen aikas innokas kokeileen kaikkea uutta makeaa :whistle: Mulla ei olisi kuin 5 kg pudotus. Mies nauroikin että se on helppo homma. niin kai?!?
Ei kai sitä on taas palattava kotitöihin.
Martsi ja tuleva tietokone hirmu
 
StiinaS,
veljeni muksulla on laajat ruoka-aineallergiat ja heillekään ei käy nuo lasten ruusunmarjasoseet. Allergialääkäri neuvoi ostamaan pakasteruusunmarjasosetta. Löytyy siis pakasteena ja on semmonen pieni pyöreä purkki. Siinä ei luulis olevan viinirypälemehua.
 
Lanella
Miten ihmeessä saisin suostuteltua neidin syömään vauvanruokia. Kun ei tahdo riittää energia lähes joka päivä tuohon vauvalle sopivan ruuan kokkaamiseen. Kaupan soseet ei vaan kelpaa, mutta ihan tavallinen kotiruoka menee aika hyvin.

Imetys on alkanu hiipumaan, osittain vauvan vauhti ja oma väsyneisyys.
 
Neiti nukkumassa ja mies pomonsa läksiäisissä käväsemässä.
Tunnin päästä tehdään vaihto eli mies kotiin ja mie lähden ulos syömään.
Kaverilla synttärit tänään, niin pyysi wings-ravintolaan. Hyvin alkoi tämä laikkari. :p Ei vaan, hyvin on nämä pari päivää pysynyt syömiset hanskassa ja joka päivä on tullut jonkin verran edes kärryteltyä ja eilen kävin lisäksi sauvakävelemässä. Kyllä tää siis tästä. =)

Mut nyt pikaisesti suihkuun ja laittamaan itteni sen näköiseksi, että edes kehtaa naamaansa näyttää tuolla keskustassa tähän aikaan perjantai-illasta.

Hyvät viikonloput kaikille! :wave:
 
Heti alkuun tervetuloa Martsi ja Lanella!

Mä oon hyvä, kun pariin päivään päässy koneella pikaseen käymään....Justus ollu kuumeessa 39 molemmilla puolilla pomppi. Nyt ensimmäinen puoliterve päivä. Aamusta oli vielä lämpöö, mutta ei enää päivällä eikä nyt illalla.
Pikku mies on ollu aivan sylivauvana.
Nyt virtaa riitää vaikka muilla jakaa. :LOL: Täällä kans hampaat kovassa käytössä, justiin puraisi mua tissiin, kun oli sylissä. Tais osottaa mieltä, kun oli tissit piilossa yöpaidan alla. :LOL:

Meillä on ruvettu kävelemään tukia pitkin. Kummisetä riemastuu huomenna, kun kuulee uutisen. :D Mun kiusalla aina sanoo Justukselle, että kävele jo.
Kukas sitä sano ettei oo vauvaa enää talossa. Samalta tuntuu musta, mutta on sitä ihana seurata kuinka nua pikkuuset kehittyy. :heart: :heart:

Onnea sinulle joka on kuulut sanan äiti. :flower: Meillä varmaan ruvetaan myöhään puhumaan, kun ei vielä oikeen mitään höpinöitä tule....Mutta kerkiääpä sitten myöhemminkin.

Isot :hug: teille kaikille jotka on/ollut kipiänä. Ja muille muuten vaan isot :hug: !

Sain mieheltä tänään ihanan synttärilahjan. Kaulakorun jossa roikkuu 3 sydäntä....Kuvastaa kuulemma äiskän miehiä. :heart:
Huomenna tulee 27v. mittariin.

Meillä myös kielletään Justusta jonkun verran. Yritetään justiin opettaa minne saa mennä ja minne ei. Katsotaan miten oppii....Jos äitiinsä tulee niin tulee olemaan jääräpää. :LOL: :D :headwall:

Nyt oon kans 3 päivänä veivanut crossarilla 5 kilometriä. Nopiaa nousee syke mikä on hyvä asia.

Justukselle laitetaan aina kylpyveteen kylpyvaahtoa, tykkää sitä räsötellä.

Ootte puhunut tuosta paastosta....Mulle ei sopisi alkuunkaan, mun pitää saada syödä mitä haluan muuten varmaan rupiaa tekemään kielettyä ruokaa mieli. :LOL: Mutta onnea parasta aikaa paastoon.

Joulukuusi lähti tänään pihalle, mutta jouluvalot on vielä. Tuoo ihanaa valoa huoneeseen, kun on pimiää.

Mutta varmasti jäi joku asia kommentoimatta....Olitte niin ihanan paljon kirjottanut asiaa...

Niin siitä piti kysyä onko muilla nukkumaan meno vaikeutunut liikkeelle lähdön myötä? Meillä ei saa Justusta iltaisin enää pirullakaan nukkumaan.
Ennen sai puolinukuksis nostaa sänkyynsä niin nukahti. Nyt nousee heti pystyyn hihkumaan tai itkemään vaikka laittaa täydessä unessa nukkumaan.
Mikä neuvoksi?

Elli Ja Justus Huomenna 8kk
 
iltaa!!
Tää mamma viettää sitä ihanaa illan omaa aikaa syömällä jätskiä kun pojat nukkuu :p törkeästi vaan ilmoitan asian vaikka täälä on paljon kevennyksestä/laihdutuksesta puhuttu :D

Kyllä alkaa nyt imetys jäämään kokonaan :'( kerran aamulla oon tänään imettänyt ja jätin nyt iltatissinki väliin.ei nää enää edes täyty,lörpöt nahkapussit enää jäljellä :kieh: :D että kai se on pian ohi tällä erää taas ;) hieman haikea mieli,mutta toisaalta "vapautunut" olo :)

vilmis hui kamala kylläpäs teillä on ollut ikävää sairastelua :'( :hug:

mitä tohon kieltämiseen tulee niin en oo vielä ajatellut koko asiaa tän pienemmän kohalla :D hih aika vapaasti on saanut poika olla sitten =) ei oo ollu kiellettävääkää vasta ku nyt rupee tulemaan kun ryömimään on alkanu.
Mullakin on se "jääkarhu"lämpöpussi mut en oo ny käyttäny sitä. syksyllä pidin vaan sisävaatteissa ja tumput ja pipo päähän...aivan hiki tuli.pienellä pakkasellakin oli kerran samoilla vaatteilla ja hiki silti. munki mielestä vähän hankala pukea sinnne pussiin ku ajatus tuntuu niin oudolta että sinne vois laittaa ilman ulkovaatteita....pakkasellakin.... aika yksilöllistä näköjään tuokin miten paljon vauva tarvii sinne sisään vaatetta.
Kuusen oon vieny pois jo ennen vuoden vaihdetta.oon niin hätäinen sen pois oton kanssa aina.ei kauaa kerinny kuusi koreilla meillä...jouluverhoja vielä on ikkunoissa,mut nekin haluan pian pois :)
pitäski vähän netissä shoppailla,jos löytäis kivoja verhoja =) mulla on kauhea shoppailuintoilu....koko ajan pitäis jotain saada ostella :D

Saa nähä mitä yö tuo tullessaan. tänään on niin näpyt lisääntyny . hain apteekista jotain vesirokkorasvaa joka lievittää kutinaa ja estää tulehdusta. aika paljon on nyt poika hinkannu päätänsä.laitoin yöks sille tumput kääteen. ihan normaali ittensä on ollu,mut vähän väsyneempi ja selvästi kutittaa...jospa se rasva nyt vähän lievittäs oloa :)
on se kyllä tosiaan inhottava vauvalle ja pienelle lapselle ku ne ei ymmärrä :'( kohta se tolle 2vuotiaallekkin varmaan tulee ja se kyllä varmana niitä näppyjään sitte hiplailee :kieh: kokeilee ja kattelee nytki kovasti vauvan näppyjä. hih mut ihan hyvä,onpahan sitte sairastettu tämäkin tauti ;)

mut nyt lyö mulla(kin ;) ) pää tyhjää niin jätänpä tällä kertaa kirjotukset tähän!!! Illanjatkoja kaikille :wave:
 
voi mä unohdin tosta kylpyvedestä sanoa että mä oon laittanu sinne jo aika pienestä lähtien sillon tällön kylpyöljyä pari tippaa. nyt oon kyllä käyttänyt useammin vaan suihkussa...jotenki helpompi tapa ottaa suihkuun mukaan =) laiska äiti kylpyveden suhteen :ashamed:
oon pessy ihan pesuaineella,niillä vauvan pesunesteillä ja kädet pesen kans sillä pesunesteellä päivittäin.

Elli Oi että teillä jo seistään :flower: onnea uudesta taidosta!! kuulostaapas inhottavalta tuo nukkumaan meno :/ en osaa vinkkejä antaa,ei oo moista ongelmaa täälä....vielä ainakaan :) mut tiedä vaikka tulee kun kääntymään oppimisen yhteydessä yöllä alkoi mesomaan sängyssä ja heräili monet kerrat.nyt on menny aika hyvin taas vaihteeks yöt :) välillä nukkuu koko yön,mut välillä herää kerran kaks...ja maitopullon kans takasi pitäny nukuttaa.yösyömiset on muuten jäänyt,mutta nuo heräilyt välillä vaatii maitoa,muuten ei nukaha takasi.siitäkun nyt ei tapa ehtis tulla.ei kai kun joka yö ei syö.... :heart:
 
Käytiin iltapäivällä sairaalassa meitin pollea katsomassa (käydään joka päivä), ja alkaa oleen jo paremmassa kunnossa!! Tosi ihana aloittaa nyt viikonloppu kun tiedetään että paranemaan päin on! :heart: Kiitos vaan tuesta!

Meidän poika on oppinut heiluttamaan! Aina kun heilutan pojalle ja sanon hei hei, niin poika vilkuttaa takaisin! Suloista =)

Herkkuja ei olla annettu muuta kun vauvakeksejä. Vauvamehuja saa myös joskus, mutten niitä laske herkuiksi (muutenhan hedelmäsoseetkin voisi laskea herkuiksi... :whistle: ) Miehen isä antoi ranskanperunan yks päivä.. oli onneks sentään oikeaa perunaa :LOL: aijuu ja mun äiti antoi suklaakeksin. En jaksa olla niin kauheen rankka näissä jutuissa, kunhan ei joka päivä opi suklaata syömään ;)

Nukkumisen kanssa ei oo ollu mitään ongelmia edelleenkään. Nukkumaan laitetaan omaan sänkyyn, ei tarvitse millään tavalla nukuttaa, jätetään vaan sänkyyn ja laitetaan ovi kiinni ja itkuhälyytin päälle. Viidessä minuutissa nukahtaa aina.

Kylpyveteen laitan joskus Weledan kylpyöljyä.

Ekat kengät ostettiin tänään pojalle! Talvikengät =) Ostettiin myös sellaiset nahkaiset töppöset joita on kiva pitää sisällä, saa enemmän otetta tuossa leikkimatolla.

Hyvää viikonloppua kaikille!

t. balou & dude
 
Meiläl käytettiin kylpyveessä öljyä aiemmin, mutta nykyään ei enää joka kerta. Tytöllä onkyllä kuiva iho, että pitäis käyttää, mutta yleensä sitte rasvaan öljyllä kylvyn jälkeen.

Tuntuu, että meilläkin tämä nukkumaanmeno on vaikeutunut. Nytkin neiti tuossa isänsä sylissä kattelee tietokoneen näyttöä (toisella koneella) eikä mitään merkkiä nukkumisesta. Ja kun saa yöunille niin tunnin nukkuu ja alkaa aivan kauhea huuto. Joskus tuosta selvitään vaan käymällä laittamassa tutti takaisin suuhun tai juttelemalla hetken, mutta joskus huuto ei lopu vaikka mitä tekis. Vaan tuon heräämisen jälkeen tyttö nukkuuki sitten koko yön.

Oon kyllä miettiny sitäkin kun tuntuu, että jokainen ihmettelee sitä kun me tytön kanssa lojutaan sängyssä yleensä kymmeneen ellei yhteentoista asti aamuisin jos ei ole menoa mihinkään. Neiti kun tuntuu niin hyvin nukkuvan niin mitä sitä turhaan herättään. Tyttö ei herää ees siihen kun isänsä lähtee kaheksaksi töihin.. Vaan oon kyllä onnellinen tästä ko oon aamu-uninen. :)
 
Heippa!

Me ei myöskään laiteta kylpyveteen mitään aineita.
Mulla meinasi käydä esikoisen kanssa kalpaten, kun olin laittanut vauva öljyä veteen. :/
Suikun alla huuhtelen pojan ja sitten pesen sen saippuattomalla vauvojen pesunesteellä.

Hemppu81 Meillä pojat on myös alkaneet nyt nukkumaan todella hyvin.
Ennen herättiin ennen kahdeksaa, mutta nyt pojat vetävät sikeitä 9:30.
Kyllä se on ihanaa, kun ei tarvitse niin aikaisin nousta ylös.
Mä kun olen iltavirkku ja aamu uninen. :D

Meillä on myös valmispuurot käytössä.
Tarkoitus olisi alkaa itse tekemään pojalle puuroja, mutta jotenkin se vaan jää. Syy voi olla sekin, ettei esikoinen oikein syö puuroja.
Ja valmispuurosta on helppo antaa. :D
Mannapuuroa minäkin kyllä voisin joku kerta kokeille.
Mä rakastan mannapuuroa, muista puuroista en oikein välitä itse.

Mä haluaisin ostaa Samulle kengät, mutta mies ei anna ostaa.
Se aina sanoo, ettei se vielä tarvitse kenkiä, kun ei osaa vielä kävellä.
No jospa sitten kun oppii, mutta kyllä pienten lasten kengät on kamalan kalliita, vai mitä olette mieltä?

Mutta nyt viettämään iltaa mieheni kainaloon.

T: Bruschetta ja pojat
 
:wave:

Olipas tullut paljon tekstiä, kiva =) (Ja paljon kommentoitavaa, saa nähdä kuinka muistan kaiken)

Ensin oma (.)
Meillä mies on nyt parantunut onneksi, eli vielä on viikonloppu tehokasta isyyslomaa jäljellä :)

Uusille oikein paljon tervetuloa mukaan kirjoittelemaan, kivaa että vieläkin löytyy uusia toukokuisia :flower:

Vilmis :hug: sulle. Mun pahin painajainen että lapsi sairaalaan joutuis, mutta onneksi siellä hyvä hoito ja ihanaa että olette kotiin päässeet.

Kylpemisestä
meillä on kanssa Peetulla tosi hyvä iho, joskus pesen pelkällä vedellä, mutta useimmiten pesen hiukset (ne olemattomat) natusanin vauva saippualla. Ja pienempänä pesin natusanin vauvashamppoolla, että ei tullut sitä "kehnää" päähän.

Balou kiva että heppa paranemaan päin.

Nukkumaan menosta meillä ei Peetu vielä kovin edes liiku, mutta nukkumaan meno on yhtä helppoa edelleen. Tutti suuhun ja peitto päälle ja sänkyyn, hyvä yön toivotus ja iltarukous ja sinne nukahtaa. Voi kun pysyis tuo nukutus yhtä helppona. :heart:

Puurosta minäkin ajatellut mannapuuroa kokeilla. Itse tekisin sen ainakin vauvan omaan maitoon ja siinä se kynnys tulee että en jaksa alkaa niin pientä määrää erikseen keittelemään. Kaupan valmispuuroja on käytetty tosi vähän, joskus kyläillessä. Keitän kaurapuuron aamua iltaa mikrossa, näin olen tehnyt jo siitä 4kk iästä saakka.

äippä78:lle onnea netittömään elämään. Ei tekis pahaa itsellekkään :whistle:

Vauvasta mullekkin tuli tänään ihan haikea olo kun kaveri ilmoitti saaneensa vauvan ja aloin laskea että enää pikkasen reilut 4kk ja Peetu on jo 1-vee :eek: Mihin tää aikaa menee, siihen on vaan hetki kun sekin päivä koittaa.

Lanella
tee soseita pakasteeseen isompi satsi niin ei tarvi joka päivä valmistella erikseen. Minä teen aina 2-4 päivän soseet kerralla. Siinäkin säästää aikaa, mitä että joka päivä tekis yhden annoksen.

Kuusi lähti meiltä ulos tänään. Muut koristeet poimin jo pois mutta valot jätin. Jotenkin yölläkin mukavempi kun on valoja jos/kun käy hereillä. Mutta kaiketi nuo valotkin pitää kohta ottaa pois. Kyllä sitä sitten siihen taas tottuu. Ihanan avaralle näyttää taas kun otti koristeet pois. Kuusi odottelee siis leivinuunissa huomista polttotuomiota.

Tää mun teksti nyt pomppii miten sattuu aiheesta toiseen, pitää välillä selailla että mitä mun pitikään kirjoittaa.. :whistle:

Kysymyskin mulla oli: Kuinka monella "vauva" nukkuu jo omassa huoneessa? Minä vakavasti harkitsen jos siirtäisin Peetun omaan huoneeseen, koska tein eilen havainnon. Yritin saada päiväunille sitä omaan sänkyyn ja menin itse meiän sängylle köllimään niin ei kun hirvee kitinä kun näki minut koko ajan. Lähdin pois huoneesta ja poika nukahti heti. Ja illalla oli nukkunut jo 4 tuntia kuin tukki ja kun itse menin nukkumaan niin eiköhän heti herää ja vaati maitoa. Maidon saatuaan nukahti kyllä heti, mutta luulen että tuo maitokin on vaan tapa ja että kyllä se äiti sitä antaa. Nyt on vaan ongelma että menee huonejärjestelyt vähän uusiksi. Mietin josko laittaisin neitin kanssa samaan huoneeseen, mutta ei se onnistuis kun Peetu menee kahta tuntia ennemmin nukkumaan ja tuon tytön nukkumaan alkaminen ei aina ole niin hiljaista puuhaa :whistle: Ja hänellä pitää laulut soida ja yövalo palaa koko yön. Ja Peetu on tottunut nukkumaan pimeässä. Eli voi olla että tietokone joutuu muuttamaan joko meidän huoneeseen (huono vaihtoehto) tai takkahuoneeseen. Pitää pistää mietintään. Ja kokeilla ainakin josko yöunet muuttuis yhtenäisiksi, eikä sitä maitoa tarvis pariin otteeseen antaa, koska ei varmasti nälkä ole sellaisen iltapuuron ja iltamaidon jälkeen enää.

Ruuasta vielä sen verran, että minä kyllä silti pidän Peetua vielä ihan vauvana :ashamed: Heti jos menee vähänkään isompi pala jotain niin luulen että tukehtuu siihen :ashamed: Enkä oikeen uskalla ajatella ees mitään sormiruokailua, vai kuinka pieniksi te ne maistiaiset laitatte? Esimerkiksi ne hedelmät? Ja voisko raejuustoa antaa? Se ainakin ois pehmeää?

Mutta näissä mietteissä siis täällä, ihanaa jos jaksatte vastailla.

Nyt taidan lähteä untenmaille, saas nähdä herääkö Peetu taas kun hipsin sänkyyn.

Unia kauniita!

Tiitteräinen ja Peetu
 
yritän nyt ryhdistäytyä, kun tuntuu, että aina unohdan kommentoida suurimpaan osaa vireillä olevista jutuista.

Meillä [/b]kylpeminen ammeessa on tosi vähäistä, useimmiten käytän nykyään neidin suihkussa ja ilman aineita. Saunassa istuu vadissa, on tosin kyllä tiukasti kädestä pidettävä kiinni, kun mieluusti nousis siinä seisomaan. Pyllyn pesuissa käytän muutaman kerran päivässä sitä Natusanin pesunestettä, mikä on päästä varpaisiin tarkoitettua, kun meinaa toi häntä puoli ruveta niin "naisellisesti" tuoksahtamaan.
Nyt noi hiukset kun alkaa selvästi lisääntymään, niin pitää varmaan aika ajoin ruveta sitäkin aineella pesemään.

Puuroista sorrun kyllä useimmiten keittämään muksun riisipuuroa, kun tää neiti on tollaisissa niin pihtikurkku. Mutta herkkupaloissa kyllä menee vähän isommatkin muruset.
Kun muut syödään, niin Helmille tulee laitettua eteen porkkainoita, kurkku veneitä, niitä kovia rinkeleitä, tummaa leipää, vaalean leivänmurusia...yms, missä hänellä riittää tekemistä ja viihtyy meidän muiden kanssa pöydässä.

Unet on meillä selvästi käyneet levottomammiksi liikkumisen myötä, seisoa töröttää sängyssään keskellä yötä tai muutoin unissaan mekastaa.

Kieltää meillä kyllä saa, niin kovasti johdot ja verhot neitiä kiehtoo.

Helmi
nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa varmaan vielä vuoden, sillä meillä on vasta lisä makuuhuone suunnitteilla, toi laajennuksen muuraus odottaa kevättä.

Haikeasti mekin ollaan miehen kanssa puhuttu, että Helmin
vauva aika on jo historiaa, niin kovasti touhottaa, vaippojen vaihto ja pukeminenkin on jo taitolaji sinänsä kun ei viitsisi paikallaan pysyä.

Juuri kun sanoin teille olevani vielä normaali painon rajoissa, niin tuliko sittenkin totuus lapsen suusta, meidän kolme vuotias sanoi minua tyhmäksi läskiksi :eek: , meillä kun ei todellakaan kukaan käytä tollaisia ilmauksia, eikä muutenkaan ole tapana ketään nimitellä, niin minä jäin kirjaimellisesti :eek: .

Pitäisiköhän sittenkin ottaa jo toi kuusi pois, alkaa näyttää koomiselta kun Helmi on pikkuhiljaa ottanut kaikki koristeet kahdelta ekalta oksa rivistöltä pois.

T:Minnihiiri
 
Täällä on paljon ollut puhetta nukkumisesta. Meillä kanssa yöt menny välillä tosi levottomiksi. Ennen nukahti omaan sänkyynsä mutta nyt kun yrittää sinne nukuttaa alkaa ihan mahoton reuhaaminen.
Yleensä arttu nukahtaa meidän sänkyyn ja sitten siirretään omaansa kun mennään itse nukkumaan. Yöllä saattaa herätä useamman kerran. Yleensä kääntynyt niin kummallisiin asentoihin että ei pysty nukkumaan :LOL:
Meillä auttaa kun vaan kääntää ympäri ja antaa tutin hetkeksi suuhun niin nukahtaa heti uudestaan. Aamulla n 4-5 aikaan otan sitten yleensä viereen nukkumaan kun meinaa poju olla jo pirteä. Näin saadaan vielä yleensä muutama tunti lisää nukuttua. Välillä vaan tuntuu että ei itse ehdi kuin nukahtaa niin taas on jo noustava kääntämään poikaa =)
Mukava kuulla että muutkin painiskelevat samojen ongelmien kanssa. Taitaa olla joku ikään liittyvä vaihe joka toivottavasti menee ohi jossain vaiheessa.
kylpemisestä on ollut myös puhetta meillä ei myöskään kylpyveteen laiteta mitään mutta hiukset pestään natusanin shamppoolla.
Tykkääkö teidän muiden lapset käydä suihkussa. Meillä alkaa ihan mahoton huuto kun laittaa suihkun päälle vaikka tykkää vedessä lotrailla muuten. Olisiko kellään mitään vinkkejä kuinka totuttaa suihkuun. Rupee pojulla olemaan kohta kokoa niin paljon että amme käy pieneksi :LOL:
T: JUBBY JA ARTTU
 
Huomenta :wave:

Kiva kun olette ahkerasti kirjoitelleet :hug:

Tänään on eka paastopäivä.... jännää :D :whistle: Ainakin vielä tuntuu ihan hyvältä :D :ashamed: No joo, katsotaan mikä on mieli huomenna ;)

Täällä on pirteä pakkaspäivä ja täytyisi lähteä ennen ruokaa lasten kanssa ulos haukkaamaan happea. Uskon, että ulkoilu on nyt minullekin tärkeää tämän paaston aikana. Täytyy oikein keskittyä, ettei vahingossa laita mitään "ruokaa" suuhunsa :whistle: :D

Helinä-83, tuo detox-kuurihan kuulostaa ihan kivalle :) En ollut tosiaan aiemmin sellaisesta kuullutkaan! Tsemppiä siihen, jos sellaiselle ryhdyt :)

Kuusi meillä paloi sitten iloisesti rätisten takassa... Korjasin kaikki koristeet muualtakin pois samantein, jätin muutamat valot vielä. Ihan niinkuin te muutkin mietitte, niin ne antaa niin mukavaa tunnelmaa :heart:

StiinaS paljon voimia teille allergioiden kanssa :hug:

Lanella, minäkin ehdotan niitä soseiden tekemistä pakkaseen. Meillä toiminut tosi hyvin, Maijalle maistuu kyllä kaupan ja äidin soseet, mutta halvemmaksihan nuo omat soseet tulee. Ja tosi näppärästi tulee useampi purkki kerralla :)

mennis oih, olet päässyt ulos syömään :) Toivottavasti oli mukava ilta ja herkullista ruokaa :p

ElliEtikka, kiva, että teillä voidaan jo paremmin :hug: Ja ihanan lahjan olet saanut mieheltä, ja vielä niin ihanasti ajatellut asian :heart:

nukkumisesta, Maijasta huomaa myös selvästi, että nukkuminen on mennyt vaikeammaksi... Ei nyt mitään megajuttuja ole, ihan normaalia kehitykseen kuuluvaa, otaksun. Ajattelin myös, että liittyy nyt tuohon, kun on tullut niin paljon kaikkia uusia juttuja, liikkeelle lähtöä ja uusia taitoja :)

mmamaa, älä yhtään pimitä herkkujen syöntiä meiltä "keventäjiltä" :D Minua ei ainakaan haittaa yhtään :) :hug: Tuli niin mieleen, kun juttelit noista "nahkaläpysköistä"... :whistle: :D Kun mulla on just toi ongelma :/ Kuuden lapsen imetys on tehnyt tehtävänsä ja nyt kun (huomatkaa mahdoton itseluottamus :LOL: ) saan sitten painoa pudotettua, niin tissit kaiketi pienenee entisestään :whistle:
Toivottasti teillä vesirokko helpottaa :hug:

balou, kiva, että heppa voi paremmin :hug: :heart:

Bruschetta, olen samaa mieltä, että kengät on kyllä arvokkaita...

Tiitteräinen, kiva että mies on parantunut :)
Omassa huoneessa nukkuminen ei meillä ole vielä ajankohtaista. Onnistuisikin ihan hyvin, mutta äiti ei raaski :ashamed: Haluan pitää Maijaa siinä vieressä, kun taitaapi olla meidän viimonen vauveli :heart: Mutta noin yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että ihan hyvin voi vauveli nukkua jo pienestä asti omassa huoneessaan. Monesti se juuri rauhoittaa sekä vauvan että vanhempien unta. Esikoinen meillä siirtyi n. 3kk iässä omaan huoneeseen, kun nukkui siitä lähtien illasta aamuun asti heräämättä.

Minnihiiri, ai kauheeta kun nauroin tuolle lapsen kommentille :LOL: :ashamed: Siis en todellakaan pahalla, älä siis pahastu :hug:

Mutta nyt täällä kaivataan erotuomaria, joten lähdemme ulos purkamaan paineita :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 

Yhteistyössä