Toukovauvat-07 TAMMIKUU

Täälläkin päin Suomea pyryttää, oli kiva tarpoa ja bussia ootella lumisateessa..*tunsi itsensä lumiukoksi* :D

Olitte noista allergioista kirjottaneet aika monikin..ihan vasta luin jostakin (todennäkösesti joku vauvan tai kaksplussan lehtiartikkeli) kun joku allergiatohtori meinas, että liian herkästi vältellään sit kaikkea syömisiä het kun jostakin vähän posket punottaa. Että pitäs paremminki antaa elimistölle niitä allergeeneja että tottus. Voisin tietenki kaivella sen jutun jostakin ettette luule mun hatusta kiskasseen :LOL: Ja tää ei tosiaankaan ollu kellekään henkilökohtasesti mikään "piikittely" (musta tää on ollu just siksi ihana ketju, ku täällä ei nakella..) mutta siinä jutussa oli vaan niin paljon maalaisjärkeä että jäi mieleen =)

Jaahas, vauveli hermostuu joten menen. Palataan asiaan...
 
Jatkan heti perään...ja tietenki semmoset allergiat painii eri sarjassa että ihan selvästi niistä on haittaa koko perheelle kun joku johonki reagoi. Esim ku vauva huutaa mahavaivojaan eikä siedä maitoa. Mutta ymmärsitte varmaan pointin :)
 
Tiitteräinen: Kiitos paljon ruisleipäaines-merkistä! Viimeksi sitä etsin mutten cittarista löytänyt, mutta nyt voin vaikka äitiä pyytää etukäteen sitä hakemaan jostain. on sellainen himoshoppaaja että kiertää muutenkin noissa marketeissa, niin eiköhän sieltä jostain löydy =) Mulla onkin jo piiiitkä lista kaikkee mitä pitää tuoda suomesta.. :D

Soitin tänään lääkärille niistä maanantain verikokeiden tuloksista (veriseula vai mikä se nyt on nimeltään) ja kaikki oli todella hyvin! Toksoplasmooskin on edelleen negatiivinen - sitä mä aina jännään kun on noita elukoita meillä.. :) Mukavasti alkaa viikonloppu siis! Jätskiä tässä syön suklaakastikkeella :p kohta laitan leipää uuniin. Kokeilin uudenlaista leipäreseptiä, helppo ku mikä! Jos enkkua ymmärrätte niin tsekatkaa video http://uk.youtube.com/watch?v=13Ah9ES2yTU =)

Semmosta.

t.balou
 
:hug: miam:illeISO HALI :hug: (tiedän tunteesi)

Pojat ovat nukkumassa ja nyt mulla on sitten taas hetki aikaa.
Samu nukahti ihanasti mun syliini ja kun vein sen omaan sänkyyn nukkumaan, ei kulunut kuin puolituntia, kun poika rupesi kitiämään.
No toinen oli kääntynyt masulleen, eikä hän masulleen oikein osaa nukkua.
Käänsin sen selälleen ja heti ruvettiin uinumaan uudelleen.

Tänään oltiin poikien kanssa saunassa.
Hyvin meni ja pojilla oli hauskaa.
Miro leikki kylpyankalla ja Samulla oli hauskaa leikkiä vedellä.
Samusta on tullut oikea vesipeto, sen näkee että toinen nauttii siitä. :heart:

Täällä pyryttää vieläkin vähän, välillä aina lakkaa lumen tulo, mutta tuuli on kamalan kovaa. Vielä pitäisi tuon koiran neidin kanssa mennä iltalenkille.

Mä tein tänään kaksi ensimmäistä ystävänpäivä korttia.
Aika menee kumminkin niin nopeasti, etten sitten kerkeä niitä väsäilemään.
Vielä pitäisi niitä jonkin verran askarrella.

Musta tuntui että Samu sanoi tänään sanan: HYVÄÄ
Siltä se musta ihan selvästi kuulosti.
Oiskohan oppinut sen siitä, kun sanon aina sille että, ai kun on hyvää ruokaa ja onko hyvää. =)
Nyt sen sanat ovat: äithi (äiti), ithi (isi), höpöhöpö ja hyvää.
Ei kyllä vielä tarkoituksellisesti niitä sano, mutta kumminkin. :heart:

Tänään Samu oli myös ekaa kertaa konttaus asennossa, mutta ei vielä kontannut. Kädet jo tavoittelee eteenpäin, mutta jalat eivät vielä oikein liiku.
Mutta äkkiäkös se siitä lähtee liikkeelle.
Miro ei kontannut vauvana ollenkaan, nousi suoraan tukea vasten pystyyn ja lähti siitä sitten kävelemään. Miro oppi kävelemään 11kk ikäisenä.

lobelia80 Juuri tuon takia tein Samulle tänään kalasta ruokaa, että katson johtuuko poskien punoitus kalasta.
Aina yleinsä kalaruokien jälkeen posket ovat alkaneet punoittamaan.
Vielä ei ainakaan ole posket punoittanut, mutta voihan sen tehdä jokin muu kala tai sitten poskien hankaaminen.
Siis Samu ei itse poskiaan hankaa, mutta yleensä sängyssä voi hangata vaikka lakanaan. Ja voihan se olla säästäkin neuvola tädin mielestä.
Mutta katsotaan nyt mitä tuleman pitää.

Mutta nyt menen tästä kirjoittelemasta romaania.

Hyvää illan jatkoa kaikille tasapuolisesti :flower:

T: Bruschetta ja pojat
 
Kukkuu |O

En olekaan sitten pikkujoulujuhlien valvonut näin myöhään. Siskolle väsäsin kynnet eikä voitu aloittaa ennen kun Peppi meni nukkumaan..ehti jo kerran tossa herätäkin.

Äippä78 kiitos vinkistä. Voisinpa kokeillakin..tulee tässä jo itselle sellainen olo että kuvittelenko kaiken kun mistään ei mitään löydy mutta silti sattuu :'( Etsin tohtorin itselleni ja menen testaamaan!

Tänään sitten oli se (tai siis eilen :whistle: ) Peppin harjoitus siellä päivähoitopaikassa. Olin jo etukäteen ajatellut, että en sitten jää siihen ovelle voivottelemaan vaan sanon hei hei ja että äiti tulee kohta hakemaan. Se meni hyvin, juuri niinkuin suunnittelin. Ja kauhealla kiireellä pois etten vaan olis kuullut jos tyttö itkee. Olin reilun puoli tuntia pois... Kun menin takaisin ei huutoa ainakaan rappukäytävään asti kuulunut =) Ja hyvin se oli mennyt. Hiukan itkua mutta meni ohi ja itku alkoi sitten uudestaan kun saavuin paikalle. Jäätiin sitten vielä yhdessä hetkeksi ja Peppi jo soi hymyn hoitajalle:) Että tästä se nyt sitten alkaa...

Miam iso :hug:

Piti vielä tosta hääpukuasiasta äippä78..muistan kun itse olin niitä kokeilemassa niin ajattelin, että en ikinä osaa päättää tai että miten näistä voi valita. Mulla oli tietyt jutut mitä halusin mutta muuten aika avoinna mahdollisuuksille. Ja kun se oikea puku näkyi yhden liikkeen ovesta niin tiesin, että tuo se on. Ja tuolla se kaapissa nyt sitten roikkuu:) Mentiin 2005 helmikuussa ja tiistaina olis 3.hääpäivä :heart:
Muuten en pukua sitten ole käyttänyt mutta joka vuosi (paitsi viime vuonna kun masua oli jonkin verran) kokeilen, että mahdunko siihen vielä:) Tämän vuoden kokeilu edessä.

Nyt mä vaan hölötän....

Taidan mennä nukkumaan!
:wave:
EKÄ ja Peppi
 
Kiire päivä takana, pikaiseen se ohje kun lupasin, huomenna taas yhtä kiire päivä.

ELI:

SUKLAAKIISSELI annoksia 2/pistearvo/annos 2

4dl vettä
3dl ohratärkkelys- tai maissijauhoa
0,5dl maitojauhetta
4tl sokeroimatonta kaakaojauhetta
0,5 tl murukahvia
1tl vaniljasokeria
(0,5 tl rommi- pähkinä tai appelsiiniuutetta)
makeutusainetta maun mukaan

1. Sekoita kuivat aineet keskenään kattilassa

2. Lisää vesi ja vatkaa tasaiseksi. Kuumenna kiehumispisteeseen liedellä ja keitä vielä 2min välillä hämmentäen.

Muitakin ohjeita voin joskus laitella jos joku haluaa.

Nyt yöt, huomenna menen siskon luo leipomaan kun hän kävi mulle taas siivoamassa =)

:wave: :wave:
 
Minäkin ehdin taas jotain raapustaan. Mun henkiselle tasolle meillä on ollut kamala viikko. Olisinpa nukkunut koko viikon ja herännyt vain pahaan uneen. Meillä on täällä yrjö ja sonta lentänyt. Minä ja tytöt ollaan selvitty suht helpolla, mut mies oli eilen tosi kipeä ja kävi hakeen jopa nesteytystä terpparissa. Mä oon ihan skitso ton mahataudin kanssa. En muista milloin olen itse oksentanut niin se mua pelottaa. Mut nyt näkyis vähän päivänvaloa kun kaikilla on ollut muodossa jos toisessa. Hauska homma sattui kun esikko oli kipeä. Olin rullannut olkkarin maton pois ettei oksenna siihen. No koko päivä oli mennyt hyvin ja neiti oli vähän syönyt ja meni leikkimään matto rullan päälle. Niin eikös siihen lentänyt laatta. :LOL:
Toki mun viikko ei ole mitään, mitä [/b]Miamille on tapahtunut. Jaksamisia ja voimia Miam :hug:
Miten teillä toimii toi hammashuolto. Meillä se on ihan per... Mä soitin 8kk tarkastus aikaa Lauralle joulukuun alussa tammikuulle. Täti joka vastasi sanoi, että hoitaja otta yhteyttä kun on katsonut milloin olisi aikaa. No minä soitan taas jouluk puolivälissä kun ei mitään ole kuulunut niin sieltä vastataan, etäkyllä yhteyttä otetaan. Eipä olla otettu ja nyt on jo helmikuu. Eipä Lauralla ole hampaitakaan mitä katsoa, mut silti. Myönnän, että mun kärttysyys johtuu kun meitä kohdeltin jo esikoisen kanssa samalla tavalla. Piti olla 3v tarkastus, hammashoitaja oli sairastunut. No sovittiin uusi aika ja kun mennään niin mitään aikaa ei ole. Oli kuulemma ollut sijainen joka ei ollut muistanut tallettaa aikoja. Taas lupasivat soittaa uutta aikaa. Niin ei mitään kuuunut. Me käytiin sitten yksityisellä. Kun mun mielestä lapen hampaat pitää katsoa joka vuosi. Sitten tuli kutsu 4v tarkastukseen ja mä olin vielä aika kiukkunen ja menin perumaan hammasajan henk.koht paikan päälle. Arvatkaas mä sain sellaisen haukkuryöpyn päälleni että. Ei sitten peruttu aikaa. :LOL:
Olispa taas pölpötystä.
Joku kyseli sitä äippäpakkauksen ruokakirjaa. Se oli semmonen kun
imeväisikäisen lapsen ruoka Siinä oli ruokaohjeita. Aika mitään sanomattoman näköinen opus. Mäkin aluksi ihmettelin että eikö tule ruokakirjaan ku esikoisen aikan sai ja tein siitä paljon, mut tulihan se. Nimi on aika hämäävä.
Viikonloppuja ja syökä paljon laskiaispullia. mä alan desinfioida paikkoja.
Martsi ja poppoo
 
Tiitteräiselle jälleen paljon kiitoksia suklaakiisseliohjeesta!!! Testaan varmaan sen ekan tänään, tosin rasvattomalla maidolla. Jos siitä saisi pelastuksen makeannälkään. Mä kyllä luulen, että mun laihduttamista helpottaa tuo kirja, minkä sain mun siskolta (ostajan opas, kaikki tuotteet), koska nyt kun tiedän pisteet, en voisi kuvitellakaan, että söisin esim. yhden pullan, josta saa 8 tai 9 pistettä. Ei vaan ole sen arvoista... Jollei niitä pisteitä tiedä, niin on helppo huijata itseään, että eihän tämä nyt niiiiin paha juttu ole. Kunpa tästä kevään tulemisesta ja valon lisääntymisestäkin saisi vähän potkua hoikistumiseen, ja liikkumiseen. Mutta esim. taas pitää lasten iloksi vääntää laskiaispullia, ja ne kun on tuoreita ja pehmeitä, niin kyllä tulee olemaan vaikeaa itse kieltäytyä... :/

EKÄ tosi ihanaa, että Peppi näyttää hyvin sopeutuvan hoitoon, se on todella tärkeä juttu. Meillä on ollut pikkuisen (tai siis aika paljon) hankaluuksia aina alussa, joten todellakin olisin ikionnellinen, jos meilläkin Rasmuksen kanssa menisi noin nätisti kaikki.

Martsille kaikki sympatiat taistelussa vatsatautia vastaan..... koita kestää!!!
 
Meillä taas neidillä nokka vuotaa, pientä lämpöä ja korviaa haroo. Muutenkin on semmonen tyytymätön neiti ja unikaan ei maista normaaliin tapaan. Korvatulehdussta epäilen, mutta eihän tälle päivälle saa aikoja. :headwall:
 
mennis ja martsi: :hug: Varmaan näissä keleissäkin osasyy siihen että kaiken maailman pöpöt leviää. Tulis pakkaskelit niin pöpötkin sais kyytiä. Meidänkin Konstalla nenä vuotaa ja edelleen pientä yskää. 2 kertaa on jo lääkäri katsonut, mutta korvat ok, samoin keuhkot. Onneksi öisin saa jo nukuttua, kun niitä yskänpuuskia ei enää tule.

Mulla on tyhmä kysymys. :ashamed: :D Oon aina luullu että ä-loma kestää siihen asti kunnes vauva on 10kk, mutta mun ä-loma loppuu 20.2, jolloin Konsta on 9kk. Oon nyt niin pälli etten tajua tätä, joten voisiko joku hieman valaista tyhmää? Kampaajan kanssa tätä jo mietittiin ja tultiin siihen tulokseen että ä-loma kestää yhteensä sen 10kk. Onko noin? Konsta siis syntyi 4pvä la:n jälkeen.

Oon tehny tänään pientä ylläpito siivousta. Tiskasin, siistin keittiön, imuroin eteisen, keittiön ja olkkarin ja vein taas peitot ja tyynyt ulos ja vielä pitäs puhtaat lakanat vaihtaa. Koirakin sai eilen kunnon hemmotteluhoidon. Harjasin sen oikein perusteellisesti, pesin, leikkasin kynnet, putsasin silmät ja korvat. Toinen oli aivan haltijoissaan, korvien putsaaminen ei Sulon mielestä kyllä ollu kovinkaan kivaa.

Lupasin huomenna viedä siskonpojat laskiaisriehaan. :D Siellä on hevosajelua, koiravaljakkoajelua, kasvomaalausta, arvontaa, lettuja ym. Kiva mennä kun nyt on luntakin ja pojat on varmaan haltioissaan. :heart: Tänään luvattiin mennä pitämään siskolle illalla seuraa kun sen mies lähti Turkuun viettämään veljensä vauvan varpajaisia. Ne oli puolestaan torstaina meillä käymässä kun mä olin Konstan ja koiran kanssa kolmistaan.

Mies oli tilannu talopakettikirjan ja on nyt valinnut meille talopaketin. Saas nähdä tänään mihin tulokseen on tullu, että kelpuutanko. ;) Sitte se oli puhunu sen meidän rakennusmiehen kanssa ja kysyny sen aikatauluista. Toivottavasti pian päästään tositoimiin.

Tilasin eilen H&M:ltä kesäksi vaatteita. Loppusumma oli kyllä aika suuri, mutta osa menee yleensä aina palautukseen. Miehellekin tilasin 2 paitaa. Saas nähdä että tykkääkö.

Konsta sai mummaltaan ihanan pehmeän keinuhevosen. Sillä olla nyt keinuttu jokapäivä moneen kertaan ja toinen on niin tomeran näkönen kun pääsee kyytiin. :heart:

Hyvää lauantaipäivän jatkoa kaikille. Mä meen Konstan kanssa leikkimään ja odottamaan miestä kotiin. :wave:
 
Pitää tännekin tulla runoilemaan jotakin....Tein nimittäin työhakemukset. CV pitääs vielä yrittää runoilla. :LOL: Onneksi netistä löytyy noita pohjia, jotka huomattavasti helpottaa työtä. Mutta tuon sanan muodon valitseminen ja ittensä kehuminen. :D Onneksi mies oli apuna niin sais siltä kysellä miten kaikki laittais.



Martsi jaksamista siellä sairastelun keskeltä.

Helinä-83 mulla kans loppuu nyt 5.2 äitiys loma, kun Justus täyttää 9 kk.

Meillä on yöt nyt yhtä valvomista, usein herätään. Ja meidän suursyömärille ei ruoka maistu. Varmaan hampaat vaivaa, kun alas on puhjennu 3 hammas.

Täällä normaalisti syödään 1 isopurkillinen ruokaa tai 2 pientä. Ollaan ruvettu siirtymään noihin 8kk ruokiin, pikkuhiljaa. On vielä kaapissa noita pikku purkkejakin.

Kiitos Tiitteräinen kastike ohjeesta kokeilen joku päivä, kun muista tuoda tarvikkeet kaupasta.

Täällä rupes sataan lunta aivan yht äkkiä. Isoa ja märkää.

Elli Ja Justus
 
Helinä, minusta tuo äitiysloma ei mene lapsen iän mukaan vaan riippuu siitä milloin se on aloitettu. Kesto on kyllä se noin 10kk (päiviä oli tietty määrä, en nyt muista ulkoa montako ). Eli jos olet aloittanut äitiysloman normaalisti 30pv ennen laskettua aikaa ja lapsi syntyy laskettuna aikana, on lapsi juuri 9kk loman loppuessa. Lomanhan voi aloittaa myös varhennettuna, jolloin äippäloma loppuu sitten vastaavasti aikaisemmin. =)
 
Onko muut käyneet Cittarista ostamassa tarjouksessa olevia lasten purkkiruokia?
Mä ostin aikaisemmin jo niitä sen 12prk ja tänään ostin saman satsin vielä lisää.
Niissä on hyvä päiväys, muistaakseni 4/09!
Samalla ostin sen 12prk hedelmäsoseita. Ne on pirkan tuotteita.
Kiva kun välillä saa halvemmalla noita, kun ne muuten maksaa aika paljon.

Samulle on nähtävästi tulossa kuudes hammas.
Sillä on alhaalla kaksi ja ylhäällä kolme ja neljäs on tulossa ylös.

Nyt menen jatkamaan laskiaispullien paistamista.
Viimeinen pelti tulee kohta uunista ulos.
Huomenna sitten täytän ne mustikkahillolla ja vispikermalla.
Osan mantelimassalla ja vispikermalla.

T: Bruschetta
 
Pikaisesti vaan...

Meillä on tänään opittu konttamaan:)

Äitiysloma alkaa noin kuukautta ennen laskettua ja siitä se 10kk. Mä olen ymmärtänyt sen niin, korjatkaa jos olen väärässä.

No kun luin niin äippä78 olikin jo kommentoinut, mut samalla ajatuksella.

Pakko mennä, takka ei ota syttyäkseen.
Palailen taas!

EKÄ ja Peppi



 
iltaa!
Pojat saatu nukkumaan :) minä herkuttelen sipseillä ja karkeilla :p ettei vaan pääse laihtumaan :kieh:

paljon on lunta tullu tännekkin. ollaan 2kertaa ulkona oltukin ja mäkeä laskettu :D voih että kun on kivaa,äitikin tykkää :D !!

Mullakin ä-loma loppuu kun poika 9kk. sain kelalta hoitotukipäätöksenki ja tuleehan sitä jonku verran...vaikkakin miehen tulot ylittyi muutamalla eurolla sen maximin et ei saa täyttä rahaa.noh samapa tuo...kotona kuitenki olen ainakin syksyyn.

Miamille suuri :hug: ja jaksamista!!

sairastelijoitakin oli...pikaista paranemista kaikille kipeille!!! me ollaan taas vaihteeks terveenä(kopkop) ja pojan lääkekuurikin loppui. toivottavasti on korvatulehdus parantunut,kotrolli loppukuusta.
Neuvola olis meilläkin normaalisti vasta 10kk iässä,mut ton korvan takia sain ajan 9kk ikäsenäkin.

purkkiruokia syödään meilläkin jonku verran. aina pitää olla varastossa niitä vaikka teen itekki. yleensä aamuäivästä menee purkkiruoka ja iltapäivästä sitten teen vauvalle ruuan samalla kun muillekkin. mä en oo oikein hintoja edes seurannut niin en oo sittarin tarjoustakaan huomannut.

hmm mitäs sitten...on niin paljon tullu juttua että ei muista taaskaan läheskään kaikkia mitä piti kirjotella. no ens kertaan :wave:

 
Vanhempainloman pituus kai on tietty määrä päiviä. Eli riippuen siitä, milloin äitiysloma on alkanut ja milloin vauva on syntynyt (etuaikaisena, yliaikaisena...), vauva voi olla vähän eri ikäinen kun vanhempainloma päättyy.

Täällä edessä kipollinen pv-suklaakiisseliä, oikein hyvää on. Kun se on vielä vähän lämmintä niin tulee tosi kiva olo. Vähän kuin jotain Jacky-makupalaa, mutta ei liian makeaa.

Vauvalle ostin sellaisen pikkupussin jotain vauvanmaissinaksuja, ei tykännyt ollenkaan.
 
Hei

Kiitos onnitteluista :) Ei tätä viel oikein tajua, ei tunnu missään. Pakko kyllä useamman kerran päivässä ihailla sormusta sormessa... :whistle: Onneks puku mietitty ja hankittu jo hyvän aikaa sitten.

Linnea syö aamulla/aamupäivällä pienen purkin omatekemää tai kaupan ruokaa + jonkin verran hedelmää, iltapäivällä hedelmä/jugurtti ja siinä viiden aikoihin ison purkin 8kk sosetta tai omatekemää. Ja illalla viel puuro :) Aina (lähes ) syö kaiken mitä tarjotaan. :) Yhessä vaiheessa oli se et sylki ruuan ulos, omaan käteensä ja siitä olis halunu aina syödä sen. Olipa kivaa sotkemista :/ Onneks toistaseks menny se vaihe ohi.
Näkkileipää, hedelmän paloja, maissinaksuja, keitettyjä kasviksia napostelee välillä välipalaks jos vaikka ite oon syömässä niin siinä pöydän ääressä neitikin :)

Kirjauduin äsken facebookiin... toivottavasti en jää koukkuun :whistle: viel en ainakaa osaa edes käyttää sitä :LOL:

Illan jatkoja! :)
 
Heippa kaikille :wave:

Täällä ilmoittautuu melko väsynyt, mutta silti onnellinen mamma :D Loma sujui hyvin, miestä säälittää vaan niin kovasti :( Hän ajoi perjantain kotiin, n. 9½ tuntia, kun veimme isäni kotiin, vähän kiertäen mutkan kautta. Keli oli tosi huono, pitkillä ei voinut ajaa, kun pyrytti niin kauheasti lunta. Olimme kotona klo 23 jälkeen ja hänellä soi kello sitten klo 3 aamuyöllä, että lähtee ajamaan Helsinkiin... No, hän soitteli tänään tosi väsyneenä ja sanoi, että aamuyön keliin nähden se meidän paluukeli Ylläkseltä oli tosi hyvä :eek: Eli aikamoisessa pöpperössä oli sujunut työmatka.

Minä yritän saada paluun arkeen sujumaan, vähän vaihtelevalla menestyksellä... Siihen asti meni kohtalaisesti, kunnes Murphyn laki iski taas :kieh: Se on aina sama juttu, kun viikonloppu koittaa ja olen yksin lasten kanssa, niin ainoastaan silloin meillä sairastetaan :ashamed: :snotty: Toinen kaksosista aloitti siis oksentamisen illasta :x Nyt ristin käteni kyynärpäitä myöten ristiin, että meillä nukuttaisiin seuraava yö ja seuraavat oksentelijat aloittaisivat vasta aamusta :whistle: :/

En jaksanut siis lukea nyt kaikkia sivuja, paremmalla ajalla palaan lukemaan kuulumiset. Sen verran pisti silmään, että Miamilla oli ollut suurta surua elämässä :'( :hug: :hug: Voimia ja jaksamista! Tuntuu tyhmältä valittaa sairasteluja, kun ajattelen sinun suruasi :ashamed: :hug:

Voikaa hyvin ja palataan taas :wave: :hug:
Tiedättekö, ihan kaipasin teitä siellä reissussa ja nyt tuli vähän sellainen kotiinpaluu-fiilis :hug: Olette te sitten tärkeitä, vaikka koneet välillämme onkin :)

Öitä!

Parasta aikaa ja Maija :heart: (joka vielä *kop-kop* on terveenä...)
 
Huomenta,
Bianca onnittelut tuoreelle rouvalle!

Parasta aikaa voi teitä :hug: , paluu lomalta jo sinänsä kysyy voimia ja mua ainakin silloin arki ahdistaa, niin siihen päälle vielä oksennustauti, toivotaan että se ei kiertäis koko porukkaa!

Minä jouduin eilen vaihtamaan Helmille toisen antibioottikuurin, kun ensimmäinen löi ihosta läpi. Ihan loistavaa palvelua sain kunnalliselta puolelta, sekun on viikonloppuna ainut paikka mistä täällä voi apua saada. Soitin päivystykseen ja kerroin tilanteen, sieltä hoitaja sanoi, että kun noiden pikkuisten kanssa on niin hankalaa tulla näytille, niin pyytää lääkäriltä apteekkiin puh.reseptin ja hetken päästä jo soittikin, että resepti odottaa meitä lähimmässä apteekissa! =)

Perjantaina kävin kampaajalla, olen taas tumma vaaleilla raidoilla. Kylläpä se aina piristää.

Eilen meidän vanhin lapsista oli koko päivän poissa, kävivät isovanhempien kanssa Lahdessa sukuloimassa. Nauroin miehelle, että minusta tulee varmaan ihan hermoheikko kun noi lapset on teini-ikäisiä kun odotan niitä reissuiltaan, nytkin mua hermostutti kun on jonkun muun kyydissä tien päällä, vaikkei sinne ole kuin reilun tunnin ajomatka ja me kun ajetaan itse lapsien kanssa hirmuisia matkoja...

Ostin eilen Anttilan poisto myynnistä Speedon uikkarit, yllättäen mustat ;) , nyt ei sitten liian pienet uikkaritkaan ole este uimiselle.

Täällä etelässä ei sitten päästä laskiasmäkeen, muutenkin ulkona ei ole mitenkään hyvä ilma, tuulee ihan järkyttävästi.

Nyt on pakko lopettaa, keskimmäinen lapsista on ihan raivon partaalla, kun yrittää rakentaa legoja ja Helmi käy koko ajan nappaamassa paloja.

T:Minnihiiri
 
Hiljaiseloa meitin palstalla... mut kiva kuulla, että Parasta aikaa on kaipaillut meitä lomalla :wave:

Meilläkään sen erityisempiä, kauhistelin tässä vaan tänään, miten kalliiksi tulee pistää isommat lapset laskettelukouluun hiihtolomalla. Viikon hiihtokoulu maksaa 65 ? per kuono, lisäksi tulevat välinevuokra ja hissiliput 5 päivänä. Meidän lapset on vähän laiskoja liikkujia, ja minäkin olen ollut vähän laiska tsemppaamaan heitä liikkumaan. Nyt tänä vuonna, kun olen kotona, olen vähän aktiivisemmin yrittänyt puoliksi pakottaa liikuntaharrastuksiin. Tuo laskettelu voisi olla kiva, jos oppisivat, enkä yleensä osaa itse kovin hyvin opettaa, joten hiihtokoulu olisi kiva vaihtoehto. Uimaankin oppivat tosi hyvin uimakoulussa, vaikkeivät mun opetuksissa oppineet ollenkaan.

Rasmus on nyt innoissaan pallosta. Sanoo paa paa ja pitää palloa kädessä ja nauraa. Sitten heittää pallon ja nauraa ihan hassua tekonaurua ja katsoo, että huomasko kaikki hänen heittonsa.

Myös saa vahtia niin kovin, ettei mene kiellettyihin paikkoihin, ronkkimaan kukkaruukkuja, videoita säätämään, paiskimaan kaukosäätimiä.

Melkein koko lauantai siivottiin tytön huonetta, joka onkin ollut melkoinen kaaos. Mutta kyllä tuli hieno ja siisti! Monta muovipussillista sekalaista roinaa ja paperia lähti roskiin, mutta tuli paljon tilaa hyllyille. Joka paikka jynssättiin.
 
hei taas, ompa täällä tosiaan hiljaista. Liekö kaikilla ollut niin rankat laskiaisriehat? Meillä ne vähätkin lumet oli lähes tipotiessään, joten me mentiin sitten isompien lasten kanssa uimahalliin "laskiaismäkeen". Isäntä jäi remontin tekoon ja Helmi meni siksi aikaa viihdyttämään mummoa ja vaaria, saivatpahan hekin sittten kerrankin huomioida häntä ilman, että kukaan muu tulis mustasukkaiseksi.

Meillä olis ollut serkulta vesirokkoa tarjolla, mutta laiska minä, en nyt millään viitsinyt alkaa siihen rumpaan, tulee siis jos on tullakseen, mutta tieten tahtoen en sitä lähtenyt hakemaan. Esikoinen on sen sairastanut, mutta noi kaks pienintä on sairastamatta.

Kohta vien isommat lapset kolmeksitunniksi päiväkerhoon ja sitten lähden lenkille Helmin ja yhden ystävän kanssa =) . On siinä sitten hyvää aikaa juoruta ja samalla tulee liikuttuakin ;) .

Kirjoitelkaa tänään ahkerasti!

Vaniljatäti on ollut tosi ahkera, mun pitäis kanssa katsoa noita lasten leluja läpi, kun tuntuu, että huone tursuaa ja koko ajan leluja tulee lisää.

Muistatteko lapsuudesta Tohtori Sykerön? Mies osti lauantaina lapsille niitä neljän levyn paketin, hyvin tuntuu uppoavan samat sadut heihinkin kun meihin aikoinaan.

No nyt eväiden tekoon.

T:Minnihiiri
 
Huomenta kaikille.

Täällä on yhdeksän astetta pakkasta.
Yöllä oli ollut melkein 12 astetta pakkasta.

(Eilen illalla oli taas ongelmia Samun nukuttamisen kanssa.
Tai no, sain sen nukahtamaan kahdeksalta ja nukkui taas tunnin, kunnes heräsi eikä nukahtanut uudelleen.
Oli pakko ottaa se olkkarin puolelle ja yrittää nukuttaa sitä sylissä.
Kerkesin katsomaan Amazing racenkin, ennen kuin poika simahti.
Onneksi se sitten jaksoi nukkua aamuun saakka.
Molemmat pojat heräsi aamulla ennen kahdeksaa.

Taas se alkoi. Nimittäin Miro kiusaa Samua.
Siitä on tullut joka päiväinen kiusa. Aina se koittaa jollain tavalla kiusata Samua, tai satuttaa sitä.
Välillä tekisi mieli hommata käsiraudat ja laittaa Miro niillä penkkiin kiinni.
(No ei nyt sentäs kumminkaan) :D

Bianca Onnittelut täältäkin. =)

Minnihiiri Mä muistan Tohtori Sykerön.
Mä en tiedä miten meidän pojat siihen reagoisivat, kun nyt ei ole tullut teeveestä niitä. Kunpa ne alkaisivat uudelleen, niin näkisin tuon isomman pojan reaktion, kun se on muutenkin hulluna piirrettyjen perään.
Meillä on tällä hetkellä Posti Pate ja Lazy Town suosikkeja, niitä tuo jaksaisi katella vaikka koko päivän.

Tänään olisi kauppapäivä.
En kyllä yhtään tiedä mitä tekisin ruoaksi, kun meillä pyörii melkein aina samat ruoat. Kertokaas vinkkejä jos tulee mieleenne, ja myös niitä kevyitä ohjeita.

Mutta nyt menen turisemasta.

T: Bruschetta :flower:
 
Huomenta!!
Pakkasta joo...tässä jahkailen lähdenkö noitten kans ulos..vai vasta päivällä.
Meillä yö meni LOISTAVASTI :D 12tunnin yöunet tuli pojalle ja sen kyllä huomaa,pirteä kun mikäkin :heart: 2ytöä nyt pitkästä aikaa mennyt heräämättä :)
Biancalle suuret onnittelut!!! :flower:

Bruschetta meillä on ihan sama juttu :kieh: isoveli kiusaa pienempää,repii tukasta ja lyö tai läpsii...sitte on muutamat kerrat mennyt vauvan päälle istumaan :eek: ja kaikkea meinaa tehä välillä. varsinki kun hakee huomioo niin johan rupee vauvaa "rääkkäämään".
mut onneks on välillä myös tosi kiltti ja ihana,silittää ja pussailee pikkuveljeä :heart: leikkiivätki kovasti yhessä....tosin aika paljon huutavat ja repivät leluja toistensa käsistä... :/ nyt ne on tuhoomassa dvd soitinta.....

juu mutta ei taas muistu muuta mieleen....

 

Yhteistyössä