ToukoVauvat 2011

Täällä myös toukokuussa laskettu aika, kaksosia odotellaan toistamiseen. Edelliset kaksoset täyttävät helmikuussa 2 vuotta, esikoinen täyttää marraskuussa 3. Melko hurjalta tuntuu, mutta onnellisia olemme tulevista pienokaisista. Tällä hetkellä viikkoja jotain 7+5, neuvolassa on käyty jo kahteen kertaan tarkistamassa onko siellä varmasti kaksi tulokasta. Ummetus on nyt jo kamala, suolisto ei suostu pelaamaan. Olisko kellään kotivinkkejä kuinka saada maha toimimaan?? ja kovaa väsymystä on myös, muuten vointi ok.
Jaksuja kaikille! :)
- Marita+Tuplat rv7+5 -
 
Heippa pitkästä aikaa!!!!

Mahakivut jatkuu vaan ja niiden tiimoilta kävinkin lääkärissä, mutta mitän ei löytynyt. Pääsin kuitenkin varhaisultraan, ja siellä kaikki hyvin :heart: Sykekin näkyi vaikka oli vasta 6+3. Ihanaa! Lääkäri sano, että nyt on huomattavasti pienentynyt keskenmenon riski. Mahan kasvua siis ootellessa :cool:

Pahaolosta, mahakivuista ja päänsärystä täällä kärsitään..

Taija ja tiuku 6+4...
 
Hei, ilmoittaudunpa tänne, kun ilmeisesti toukokuun loppuun olisi laskettu aika... Laskurit vaihtelee 27.-30.5. =)

Esikoista odotellaan, nyt lienee rv 6+1. Pahoinvointia ollut jo viikon verran, sen väistymistä odotellessa.

Ikää minulla 21 ja miehellä 27.

lyrae ja esikoinen 6+1
 
Ilmottaudun nyt itsekin tänne :)

Toista lasta odotellaan, esikoinen 1v. Itsellä ikää 21. Nyt viikkoja olisi 9+1 (LA 7.5.) ja keskiviikkona eka neuvola tiedossa.
Pahoinvointia on ollut jo kaksi viikkoa, saisi jo vähitellen häipyä kokonaan!
Jatkuvasti olisi nälkä, mutta eipä oikeen mitään tee edes mieli syödä. Itsellä mieluisia on nyt ollut kurkku, hapankorppu ja kunnon mehut ( ei siis mitään vip-litkuja :D )

Kovasti odottelen tuota neuvolaa jo, vaikka siellä onkin niitä samoja vanhoja asioita kuin esikoisenkin aikaan. Ja terkka antoi jopa 1,5h tunnin ajan! :O Toivottavasti saisi edes vähän lyhennettyä tuota aikaa..

Neukun jälkeen olisi sitten tiedossa labraa ja np-ultraa myöhemmin.
Kuinka moni teistä on menossa niihin sikiöseuloihin? Itse ajattelin nyt mennä, esikoisen aikaan en mennyt.

tipsu ja papu 9+1
 
Täältä liittyy mukaan toista lasta odottava 32-vuotias äippä Oulusta. Raskausviikkoja on nyt 6+4 ja laskettu aika olisi 29.5. :) Mulla ei ole ollut raskausoireita nyt juuri ollenkaan ja eilen just mietin, että olisi jotakin oireita niin tuntuisi "varmemmalta" tämä raskaus. Viime yönä heräsin kun oli kova nälkä ja pissahätä. Muistin, että niinhän se oli edellisessäkin raskaudessa, alkuraskaudessa piti juosta yöllä vessassa ja jääkaapilla..
 
Heipä hei!
Tervetuloa uusille!

tänään varhaisultrassa käyty ja kaikki hyvin :heart: Tuhrutteluvuotoa mulla on ollut lähes päivittäin, mutta ei kuulemma vuoda kohdusta :)
Kävin mehiläisessä ultrassa ja kela korvauksen jälkeen maksettavaa jäi 140 ja rapiat! :eek: Viime raskaudessa kävin yhdellä toisella lääkäriasemalla ja muistaakseni silloin ei maksanut kuin 70 €.

Linttu ja Möykky 7+1
 
Täällä ollaan menossa sikiöseulaan. Esikoisen aikaan olin normaalit 2 ultraa, mutta silloin ei ollut veriseulaa ollenkaan. Toisaalta pelottavaa mennä siihen ja kuulla mikä on se riskisuhde....
Täällä voidaan edelleen pahoin. Nyt rv9 eikä tunnu pahoinvointi lainkaan helpottavan, nooh on jtn odotettavaa kun np-ultra on 26.10 :heart:
 
Olen ajatellut osallistua sikiöseulontaan ja pompsahti silmään tuo veriseula (kuulostaa hurjalta), että kuuluuko se jotenkin siihen sikiöseulontaan? Vai kuuluuko se mahdollisesti kaikille automaattisesti?
En ole vielä käynyt ekassa neuvolassa, (nyt 6+1) ens ti olis se sitten...
 
Heippa!

Ilmoittaudun myös joukkoon =) Pari viikkoa sitten plussasin, viikkoja nyt 7+2. Laskettu aika näyttäis olevan toukokuun loppupuolella. Raskaus on meille toinen, esikoinen täyttää kohta puoliin 6v. Ensimmäisestä raskaudesta ekoina oireina tuli pohjaton väsymys, vähän myöhemmin sitten lievähkö pahoinvointi. Nyt oon oksennellut ja yökkäillyt jo viikon verran, mutta samanlaista väsymystä ei oo havaittavissa kuin edellisen raskauden alussa. Maku- ja etenkin hajuaisti varmaan 100-kertaistanut parin viikon aikana, sellaista en muista myöskään tapahtuneen edellisraskaudessa. Pahoinvointi on ollut ajoittain melko rajua, parhaimmillaan on päiviä, kun ei saa oikein mitään alas. Paino pudonnut nyt jo muutaman kilon, vähän pelottaa kuinka käy jos tää vaan jatkuu ja jatkuu... Hassua, miten voi raskaudet olla näin erilaisia :)

Ja hei, te, joilla ennestään jo lapsia, missä vaiheessa ootte tuleville siskoille ja/tai veljille kertoneet perheenlisäyksestä? Meillä esikoinen odottaa ihan kauheasti pikkusiskoa tai -veljeä, kyselee lähes joka päivä, koska saa siskon tai veljen, mutta vielä ei olla maltettu kertoa.
 
Täällä käyty eilen ensimmäinen neuvolakäynti, tunti siinä meni kun kertailtiin ruoka-asioita ja otettiin verta yms. Mukava sijainen oli. Laittoi lähetteet veri- ja pissakokeisiin labraan sekä ultraan tuonne sairaalaan. Sairaalasta soittelevat/laittavat kirjeen että milloin ultra on. Innolla odotan! :)

Sara-85: Veriseula kuuluu automaattisesti tuohon. Eli np-ultra + veriseula kertoo sen riskiarvon niihin kromosomipoikkeavuuksiin.

uduli: Meillä taitaa olla hiukan turha kertoa kun lapsi vasta 1v, mutta jos olisi vanhempi niin kertoisin melko varhaisessa vaiheessa. Ekan ultran jälkeen :)

Täällä on pahoinvointi hiukan hellittänyt otettaan! Vihdoin. Tänään oli helpompi päivä, hiukan vielä on huonoa oloa ollut. Edelleen pitää kaksi kertaa miettiä että mitä syö ja juo, että varmasti pysyy sisällä :D Maha tulee kyllä yllättävän nopeasti täyteen, mutta ei mene kuin tunti niin on taas nälkä..

Onko muilla mitään poika/tyttöoloa vauvan sukupuolen suhteen? Itsellä on vähän molempiin suuntiin tuota oloa :D Mutta samanlaiset oireet on kuin esikoisesta. Silti toisinaan on vahvempi tuo poikaolo, esikoinen on siis tyttö :)

tipsu ja papu 9+5
 
Heippa! :wave:
Täälläkin käytiin eilen ekassa neuvolassa ja meillä terveudenhoitaja sai sen 1,5 h menemää kyllä, vaikka periaatteessa ei uusia asioita enään olekaan. Lähetteet kans laittoi kaikkiin ja nyt sit vaan odotellaan sitä ekan ultran aikaa :p vieläki on vähä vaikea edes uskoa että oikeasti kantaa sisällään taas tulevaa pienokaista. Minkäänlaisia oireita kun ei minulla ole. Väsymystä nyt lähinnä. Täytyy melkei tehä joku päivä taas uus testi että onko oikeasti pikkuinen vielä matkassa kun niin "hiljaista" on.... :|
Ja ultraan asti mennään vielä arvauksilla viikoista, kun terkkarihan sen laskee viimeisistä kuukautisista keston, niide mukaan olis jo rv 10+ . Mutta tosiaan aloitin pilleriliuskan vielä niiden jälkee ja lopetin sitten kesken, ja heti on tärpännyt, niin arviolla 8rv menossa jos vielä sitäkään. Jänskättää sit siihe asti parin viikon heitolla :ashamed:
Niin ja kokeiltiin iha "piruuttaan" kuunnella niitä sydänääniäkin, mutta eihän siellä mitään kuulunut joten senkin puolesta ei viikkoja vielä ole sitä 10 kyllä :whistle:
Töissä olis kohta jo pikkujoulut ja mietityttää kertoako jo sitten työkavereille miksi ihmeessä en ota... ;)
 
Hei kaikille! Täällä myös yksi toukokuinen! Laskettuaika on 30.5,eli juuri kuulun joukkoon! Kävin varhaisultrassa yksityisellä viime viikon perjantaina, ja kaikki oli hyvin,sykekin näkyi! Lääkäri laskeskeli raskausviikkoja olevan 6-7 tuolloin! Mitä tarkottaa tuo np-ultra? Esikoista odotan ja kaikki on niin uutta! :) Itse sain myös lähetteen ultraan 26.10. (en tosin malttanut odottaa siihen,vaan varasin tuon yksityisen,sai jo seuraavalle päivälle!)
MaritaH: sinulla kun kokemusta noista kaksosista,niin kuinka aikaisin tuon kaksosraskauden voi huomata? Meillä kun suvussa ollut kaksosia! :)
t.elinal ja 7+5
 
elinal23: Tällein lyhyesti selitettynä niskapoimuturvotus (np tai nt - miten itse haluaa sanoa :D) katsotaan sikiöltä kunnan tarjoamassa ultrassa, olikos raskausviikoilla 11-13 (?), en oo ihan varma. Siihen liittyy veriseula ja tuo ultra, sillä pystytään katsomaan onko sikiöllä joitain kromosomipoikkeavuuksia. Jos on, sitten tutkitaan enemmän jos äiti näin haluaa. Tämä on siis vapaaehtoinen, toki voi mennä vain normaaliin ultraan tuon sijaan. Ja neuvolassa annetaan lisäohjeita ja selitetään varmasti tarkemmin (ja paremmin) asiaa. :)

Tänään olisi tasan 11 viikkoa täynnä :heart:
 
Kiitos tipsu vastauksesta! :) kauheesti kaikkee mitä ei tiedä! ehkä sit ensimmäisellä neovola käynnillä selviää asioita! Mä oon tänään vaan nukkunu koko päivän, vähän viikon univelkoja pois! tosin aamulla heräsin ihan itellään jo kahdeksalta,joka näin lauantaisin ei oo yhtään normaalia mulle! |O kauhee kuplinta mahassa kokoajan, eikä oikein mitään tee mieli!
onnea kaikille odottajille, hyvää viikonloppua! :wave:
 
Onpas täällä hiljaista porukkaa!

Itsellä pahoinvointi jatkuu, eiköhän se kohta jo ala helpottamaan niinkuin esikoisestakin : /

Tuntuu että tää alkuraskaus on yhtä valittamista ja lopussa taas sitten valitellaan!
Keskiraskaus itsellä ainakin viimeks oli oikein mukavaa aikaa :D

Kun tämän viikon jaksaisi odottaa niin olisi ultra! Ihanaa.

Mites muut, kertokaa nyt vähän kuulumisia :)

tipsu 11+4
 
täällä nyt 10+3 meneillään. Huomenna meen heti aamusta neuvolaan, jos tällä kertaa jo kuuluis pienen sydämen syke <3 (todella toivon, ku stressanut sitä ihan hirveesti, et jos ei kuulu)...
Mut, ens ti on sit se ultra niin sillon viim. saa tietää et onko kaikki hyvin.
Mulla on pahoinvointia ollu tällä viikolla enää tosi vähän ku viime viikolla se oli jokapäiväistä.
En tiedä kuvittelenko, mut mulla on alavtasalla jos olen kyljellään, niin sellasia outoja tuntemuksia...hmm...en sit tie mistä johtuu...
 
eilen käyty ultrassa. ja kohtu niin takana että emättimen kautta ultrassa saatiin syke vasta näkyviin sekin oli vielä kääntelyjen takana.. kyllä oma sydän hakkas tuhatta ja sataa siinä kohti kun sikíö näky muttei sykettä. mutta kaikki oli onneks hyvin... nyt vaan odotellaan np-ultraa verikokeet pitäs ens ke mennä antaa.. onko muuten joku joka ei mee sikiöseulontoihin?

ainiin täälä menossa äiskällä ja bambinalla 9+3
 
Täällä kuului pikkupapusella 10+4 (torstaina) sydämensyke!!! <3 kauan se th sai sitä ettiä, mut sit yhtäkkiä kuuluikin ihan selvästi ja sit taas liikkui alta pois. Mut, ai että kun taakka putosi harteilta. Ti tosiaan sit ultra + lab...

adalium 10+6
 
ultrassa käyty tänään, 11+2. Ultranmukaan pikkuinen vastas 11+6 eli LA pysyi samana. Ihana nähdä et oli kaikki hyvin. Nyt sit saa stressata verikokeiden tuloksia.
Rakenneultra oliskin sit tämän vuoden viimeisenä päivänä :) sitä siis odotellessa!
 
Täällä yksi lisää la 15.15 näillä näkymis eka ultra to niin sitten varmaan selkeempi päivä tiedossa.:)
Pahoinvointi on kamalaa ja sillä ei loppua näy. viikko tehty töitä raskaaksi tulemisen jälkeen.saapa nähdä mitä jatkossa....minulla siis toinen lapsi tulossa. 1 kappale poikia löytyy Luukas 3v.
 

Yhteistyössä