Treffeillä tarjoaminen, kun mies pyytää

  • Viestiketjun aloittaja kokemus
  • Ensimmäinen viesti
kokemus
Mieleen toisesta ketjusta. Kuinka usein miehet tarjoaa naiselle i esim. liput teatteriin, syömään tai drinkin, jos mies pyytää treffeille? Minusta ani harvoin. Nykyään ei ollenkaan.
 
har
Mulla on niin vanhanaikainen mies että hän haluaa yleensä aina maksaa mun kulut. Yhä edelleen vaikka ollaan oltu naimisissakin jo 7 vuotta. Ja maksoi siis myös seurusteluaikana jolloin rahat ei vielä olleet yhteisiä.
 
--
Mulla on tainnut sitten olla kohtalaisen herrasmies seuralaisia tuolla saralla :D Melkein aina on tarjottu, kun on käyty jossain. Elokuvaliput, ruoat ravintolassa, juomat yms.
 
kokemus
Mulla on niin vanhanaikainen mies että hän haluaa yleensä aina maksaa mun kulut. Yhä edelleen vaikka ollaan oltu naimisissakin jo 7 vuotta. Ja maksoi siis myös seurusteluaikana jolloin rahat ei vielä olleet yhteisiä.
Olen sinkku ja käynyt viime vuosian treffeillä, kun joku mies on soittanut tai kysynyt kasvotusten lähdenkö. Minun kohdallani ei ole ainakaan tarjottu mitään.
Joskus joku mies jopa tokaissut, että tasa-arvoon kuuluu, että mies ei tarjoa treffeillä vaan nainen maksaa omansa. En ole toki edes ehdottanut, että maksaisiko mies minun vaan mies on itse näin jossain vaiheessa sanonut.
 
kitupiikkejä
Olin treffeillä, joille mies oli pyytänyt.. menimme kahvilaan ja se rynni mun eteen. Sitten kun piti maksaa niin se sanoi, ett kumpikin maksaa omansa tai jos sä haluut nää maksaa. Päästiin pöytään, niin mä räpläilin kokoajan puhelintani ja sitten sanoin ett joo kuule mun pitää lähteä ku meen treffeille. Sinne jäi törppö istuskeleen ja varmaan söi mun juustokakun palasen :D
 
Mulle on kyl aina tarjottu, jos oon käyny "treffeillä", mut ei ne oo koskaan ollu mitään hienoja illalliskutsuja tjsp, vaan just joku kahvi tai mäkin juusto :D Muistan sit kun nykyisen aviomiehen kanssa oltii ulkona, istuttiin vaan jossai baarissa sidukkaa litkimässä, nii kyllä tarjosi kaikki juomat ja olin ihan sillei :O "siis etsä ny voi näin paljoo muhu tuhlaa, menny jo jotai 20 euroo.."
 
kokemus
Mulle on kyl aina tarjottu, jos oon käyny "treffeillä", mut ei ne oo koskaan ollu mitään hienoja illalliskutsuja tjsp, vaan just joku kahvi tai mäkin juusto :D Muistan sit kun nykyisen aviomiehen kanssa oltii ulkona, istuttiin vaan jossai baarissa sidukkaa litkimässä, nii kyllä tarjosi kaikki juomat ja olin ihan sillei :O "siis etsä ny voi näin paljoo muhu tuhlaa, menny jo jotai 20 euroo.."
Nämä ruokapaikat ja kahvilat ovat olleet halvimmasta päästä. Kahvi 1-2e. Lounaata noin 8e. Miehet ovat pyytäneet treffeille, mutta eivät ole tarjonneet. Onko tällainen mies mielestäsi vakavasti liikkeellä, joka kutsuu naisen terffeille johonkin paikkaan ja eikä tarjoa edes sitä kahvikuppia?
 
Mep
Nämä ruokapaikat ja kahvilat ovat olleet halvimmasta päästä. Kahvi 1-2e. Lounaata noin 8e. Miehet ovat pyytäneet treffeille, mutta eivät ole tarjonneet. Onko tällainen mies mielestäsi vakavasti liikkeellä, joka kutsuu naisen terffeille johonkin paikkaan ja eikä tarjoa edes sitä kahvikuppia?
Vakavuudesta en tiedä, mutta ainakin käytöstavoissa on toivomisen varaa...Ne on juuri noi pienet jutut, joista ihmisen olemus tulee esiin. Ei kannata jatkossakaan ainakaan odottaa yhtään mitään tämmöiseltä tyypiltä jos ei treffailuvaiheessakaan tunne mitään kohteliaisuussääntöjä. Se sydämen sivistys puuttuu.
 
Nämä ruokapaikat ja kahvilat ovat olleet halvimmasta päästä. Kahvi 1-2e. Lounaata noin 8e. Miehet ovat pyytäneet treffeille, mutta eivät ole tarjonneet. Onko tällainen mies mielestäsi vakavasti liikkeellä, joka kutsuu naisen terffeille johonkin paikkaan ja eikä tarjoa edes sitä kahvikuppia?
No en mä nyt ainaskaan viitti heti tuomita miestä iha surkeeksi, jos ei tarjoa treffeillä. Ja jos on kyseessä just tollanen "halpispaikka" niin kyllä mä pystyn ihan itekki omani maksamaan. Eri asia on, jos mies pyytää jonnekkin vähän hintavampaan syömään ja sitten täräyttää, ettei maksakkaan. Siinä vaiheessa mäkin olisin vaa sillei, et "ei sitten, mäkin jätin lompakon kotiin.." ;)
 
"vieras"
Miehenä en osaisi olla maksamat treffeillä, tuntuisi jotenkin hankalalta ja nololta. Kutsuja maksaa on hyvä pääperiaate, en minä haluaisi maksaa jos joku kutsuu itse itsensä syömään michelin tähti ravintolaan :D
 
Kun mä oon käynyt treffeillä niin kyllä miehet on aina kaiken maksanut. Tosin kai se on tullut ennen treffejä jo selväksi että olen romanttinen ja vanhanaikainen ihminen tällaisissa asioissa enkä mikään nykyaikainen tasa-arvo nainen :)
 
Tönt
kyllä mun mielestä se maksaa joka pyytää treffeille. sitten jos homma etenee niin voi alkaa katella että kuka sitten tarjoo seuraavat lystit. oon vielä niin vanhanaikanen että oletan että se on mies joka pyytää treffeille. :whistle: ja vaikka nainen pyytäis treffeille niin oikea herrasmies maksais ne. :D
 
kokemus
[QUOTE="vieras";23154619]Miehenä en osaisi olla maksamat treffeillä, tuntuisi jotenkin hankalalta ja nololta. Kutsuja maksaa on hyvä pääperiaate, en minä haluaisi maksaa jos joku kutsuu itse itsensä syömään michelin tähti ravintolaan :D[/QUOTE]

Olen jopa miettinyt, että tekeekö miehet kiusaa.. kutsuu jne.
Olen joskus jopa maksanut miehen ostot, kun miehellä ei ole ollut kukkaroa mukana. Näinkin on käynyt. Sitten seuraavalla kerralla mies taas maksanut vaan omansa.
Mulle on tullut mieleen, että pitävätkö miehet minua niin kilttinä, että kokevat, että tuolle ei tarvitse edes kohteliaisuudestaan mitään tarjota. Ei tarvitse olla huomaavainen eikä kohtelias.
 
"hmm"
Kun mä oon ollu treffeillä niin se joka on pyytänyt treffeille on yleensä maksanut, eli itsekin olen muutaman kerran tarjonnut kahvit, leffan, oluet tai päivällisen. Myös joskus kun on menty leffaan on treffikumppani sanonut, 'mä voin maksaa liput jos sä ostat karkit', tämäkin mielestäni ok. Kyllä mä olen senverran vanhanaikainen että mun mielestä treffeille pyytäneen kuuluisi maksaa tai miehen en tosin oleta mitään treffeille mennessä, mutta olen otettu kohteliaisuudesta jos toinen tarjoaa.

Toisaalta sitten taas mulla on muutamia miespuoleisia ystäviäkin, joiden mielestä miehen kuuluu maksaa aina naisseurassa, siis vaikka ollaan ihan vain ystävinä liikkeellä, niin tarjoaa kahvit tms. Kyllä itsekin välillä tarjoan ystävilleni jotain, varsinkin jos tiedän että heillä on raha tiukalla ja mulla ei.
 
"tiinuliini"
Olen itse aina halunnut maksaa omat ruokani ja viihdykkeeni treffeillä. Jotenkin kokisin, että mies maksaisi seurastani, jos hn tarjoaisi kaiken. En myöskään mielelläni ota baarissa vastaan ilmaisia drinkkejä. Mutta olenkin nykyaikainen feministi :D
 
En ottaisi sokkotreffeillä tarjousta vastaan, jos seura ei miellytä. Se on hyvä keino kertoa, että mennään molemmat omillamme.

Yleensä se maksaa, joka on pyytänyt, ellei jotenkin selviä, että muuta on tarkoitettu. Pyytämisen ja yhdessä tapahtumaan menemisen raja on häilyvä. Jos joku pyytäisi minut kanssaan rock-festareille, niin en tosiaankaan olettaisi hänen maksavan lippuja molempien puolesta.
 
Keittiönoita
Mä olen sitä ikäluokkaa, Jolle on ollut ihan tavallista, että mies tarjoaa, jos kerran treffeille pyytääkin. On sitten mun asiani päättää, hyväksynkö tarjouksen vai maksanko mieluummin itse.
 
meitä on moneen
yleensä mies tarjonnut, mutta muutaman kerran osunut luuseri , joka ei ole älynnyt edes yhtä pientä teekuppia tarjota :/ laskee pojot kyllä samantien. Tai jos ollaan sovittu treffit baariin, mies tulee samaanaikaan tiskille ja tilaa vaan itelleen tuopin, ja antaa naisen tilata omansa, ei hjuva.
 
--
Nykyajan tasa-arvo pelleily ei sovi tähän juttuun. Kun kerran samaa työtä tekevät miehet saa enemmän palkkaakin kuin naiset, kyllä he joutuvat sitten myös naisia "auttamaan" ja tarjoamaan treffeillä jne.
 
"tiinuliini"
Eikö seurastasi sitten kannata maksaa?
Jos haluan viettää ihmisen kanssa aikaa - kuten treffikumppanin kanssa yleensä tapana on - en näe mitään syytä liittää asiaan kaupankäyntiä. Molemmathan ovat oletettavasti paikalla omasta halustaan.

Ehkä sen verran voin kantaani tarkentaa, että olen vain sitä vastaan, että mies lähtökohtaisesti tarjoaisi aina ja kaiken. Toki silloin tällöin molempien ruuat voi tarjota vaikka se, jolla on lompakko lähempänä. En oikein usko, että muutenkaan viihtyisin kovin kauaa suhteessa miehen kanssa, jonka näkemykset sukupuolten rooleista ovat kovin vanhoilliset.
 
kokemus
[QUOTE="tiinuliini";23154752]Olen itse aina halunnut maksaa omat ruokani ja viihdykkeeni treffeillä. Jotenkin kokisin, että mies maksaisi seurastani, jos hn tarjoaisi kaiken. En myöskään mielelläni ota baarissa vastaan ilmaisia drinkkejä. Mutta olenkin nykyaikainen feministi :D[/QUOTE]


Koen, että treffeillepyytäjältä esim. kahvin tarjoaminen hieno ele, jolla hän näyttää arvostavansa naista, joka tuli paikalle. En niinkään ajattele, että hän maksaisi seurastani vaan näyttäisi arvostuksen minua kohtaan
 
"tiinuliini"
Puhut tässä suhteesta ja siitä, kumman lompakko on lähempänä. Ajattelin treffeillä enemmän sellaista tilannetta, kun ei vielä oikein tunneta tai olla vakiintuneessa suhteessa. Vakiintuneessa suhteessahan asiat voidaan hoitaa miten vaan, useimmiten varmaan jotenkin tasa-arvoisesti (paitsi nyt kun mietin, meillä mies "hoitaa laskun" aina ravintolassa, vaikka rahat ovatkin yhteisiä. Kai se molemmista jotenkin kuuluu olla niin.) En tiedä. Ehkä sitten olen vanhanaikainen.
Ei, kyllä puhun ihan treffailuvaiheesta. Siinähän tutustutaan ihmiseen ja hänen arvoihinsa. Itselleni - huom. ITSELLENI - on tärkeää, että mies kyseenalaistaa perinteiset odotukset siitä, mitä naisen kuuluu tehdä ja miten miehen kuuluu suhteessa käyttäytyä. En siis haluaisi miestä, jonka mielestä hänen velvollisuutensa olisi miehenä maksaa seurastani, koska olen nainen.
 

Yhteistyössä